כיכר השבת

הגיע הזמן להאיר את הנשיות הכבויה // דעה

הצד האפל של הגבריות הינה תאוות הכח והכפפת האחר. דוגמאות כאלו לרוב אפשר לראות משחר ההיסטוריה שהביאו רק למלחמות וטבח. הגבריות הנאורה, האמיתית באה לרומם את האישה (דעות)

139
אריאלה פישר | כיכר השבת | א' בטבת | 19.12.17
הגיע הזמן להאיר את הנשיות הכבויה // דעה
(צילום: אסתי דוד)

בקרוב מאוד מתכנס הרכב בג"ץ לדיון אחרון ומכריע בתיק נגד סעיף מפלה נשים בתקנון של סיעת אגודת ישראל. דיון היסטורי במאבק על כבודן האבוד של הנשים. העותרת כלל אינה שייכת למגזר, עורכת הדין תמי בן פורת הנה אשה חילוניה, שראתה את העוול ולמרבה הצער גילתה כי הוא מעוגן – באופן לא חוקי – בתקנון המפלגות. כתגובה לכך היא עתרה לבג"ץ על מנת לתקן את סעיף 6 א' המפלה בתקנון והבג"ץ קיבל את התשובה המבישה הבאה, "כמו שילדים לא מבקשים ייצוג, כך גם אין מקום לנשים לבקש". כלומר, אותם שלוחי ציבור ומנהיגיו, אינם רואים כל בעיה שרוב רובו של המגזר חי ונשען על פועלן של הנשים היוצאות לעבוד ולפרנס, בעוד הגברים ברובם אינם עובדים כלל, ומביאים הביתה קצבה עלובה. את רוב הפעולות היומיומיות הדורשות את תפקוד הבית מבצעות נשים על מנת שהגברים יהיו שקועים בעולמה של תורה. והנה בתחום ההנהגה המגזרית שהוא עניין גשמי לכל דבר, לפתע מודרות הנשים לגמרי, ואינן מבינות כלום בעניין כמו ילדים קטנים. לעומת זאת, אותם גברים שאמורים להיות שקועים בד' אמות של הלכה, יוצאים ועוסקים בענייני העולם הזה. מדובר בשכרון כח ושקר פנימי בוטה. אין בהם שום בושה לזעוק בשם הצלת התורה להזעיק את הנשים להצביע בהמוניהן בקלפיות על מנת שיוכלו לשבת על הכסא המרופד עוד קדנציה. אבל פה זה נגמר. נשים קטנות, לכו תביאו כסף הביתה ותצביעו לנו, בשאר הזמן אנא שבו בשקט.

גם הנשים נבראו בצלם אלוקים, ממקור עליון ומקודש. אולם למרבה הצער אנו חיים בעולם של שקר, המצב הוא שהנשים היהודיות נטו לסבול מאז ומעולם ממעמד נמוך, אזרח סוג ב', מנטילת זכויותיה על עצמאותה, עד כניעות מוחלטת לגברים. ישנן נשים בהיסטוריה שהנהיגו כמו דבורה הנביאה, יעל אשת חבר הקיני שהרגה את סיסרא, אשת רבי מאיר שהעבירה שיעורי תורה. נשים פעלו רבות ובדרכים עקיפות ומתוחכמות ובגבורה נפשית למען הצלת עם ישראל ורק כשנתפרסמה גבורתן לאחר מעשה הן זכו לשבחים והנצחה במקורותינו הקדושים. כדוגמת יהודית שהאכילה את הולופורנוס חלב, ערפה את ראשו והביאה אותו לירושלים, סיפורה של חנה ושבעת בניה. רואים מקומות של גבורה נשית על טבעית, גבורה שהושיעה את עם ישראל ובכל זאת, גבורתן של נשים רבות תושיה מדוכאת ונקברת עוד בטרם החלה.

ישנה גבורה סמויה, גבורה בהחבא, בשקט, הזוכה לשבחים רק לאחר שנתבררה התועלת והישועה וישנה גבורה גלויה, יותר נועזת וכשהיא מגיעה יחד עם העוצמה הנשית, מי יכול לה? אין דבר העומד בפני נחישות ורצון כה חזק כדוגמת הרבנית שרה שנירר ע"ה שפרצה דרך בחינוך בנות ישראל, מייסדת בית יעקב, שסבלה וספגה אלימות קשה וגידופים מצד הקהילה היהודית באותה תקופה. לצערינו, בימים אלו, זוכות נשים המעזות להביע את רצונן לייצוג נשי במפלגות חרדיות למען תועלתן ומילוי צריכהן של רבבות נשות ישראל למטר קללות, גידופין והשפלות פומביות.

כמו כן כבר כמה זמן מאז החלה מגמה עולמית להעלאת מודעות בענייני אלימות כלפי נשים והחלו להתברר מספרים מזעזעים שקרו כמעט לכל אחת ואחת. הקמפיין הזה משום מה פסח מעל הקהילה החרדית. היינו מצפים גם שהאישה החרדית תזכה להיות מוגנת יותר מתחלואי העולם, שעניינים אלו אינם עוד גורלה הבטוח ושהיא במעמד של מלכה ביהדות. אך מתגלה שסקרים בקהילות חרדיות בעולם חשפו רמות הרבה יותר גבוהות של אלימות מכל קהילה אחרת בעולם המערבי. מתברר שכבוד האישה מושתק ומוכתב בחברה הנשלטת אך ורק על ידי גברים ואין אישה אחת בעלת תפקיד פעיל בראש קהילה המהווה קול, נציגה נאמנה המבינה לליבות נשות ישראל שתוכל להוות להן למושיע.

איה כבוד נשות ישראל שמורשעות ומותקפות אם ישבו באזור הלא נכון באוטובוס? איה כבוד האישה שאינה יכולה להזדהות בציבור, בעיתונאות בזהותה האמיתית? איה כבוד האישה שהיא נאלצת ללכת שפופה ובהולה ברחוב פן תכשיל גבר? איה כבוד האישה שפוחדת לטייל בשכונה חרדית פן לבושה לא ימצא חן בעיני ברנש סוטה מזדמן? איה כבוד האישה הנעשקת במקומות עבודה על ידי גברים וללא תנאים סוציאליים בסיסיים? אין אישה חרדית שלא חוותה איזושהי סוג של אלימות, התבטאות כלפי לבושן, תעסוקתן, התנהגותן, חלומותיהן, רצונותיהן ובמקרים קשים יותר פגיעות בגופן. התייחסות אל האישה הינה כאובייקט, שכחו בדרך את צלמה של האישה את נשמתה.

לצלם האנוש של האישה, על דעתה ויכולתה לישא וליתן למכור ולקנות ולנהל את עניניהן באופן הכי טוב, ושבית הנבחרים רלוונטי לחיי האישה, למשפחתה וחינוך ילדיה, התייחס הרב ב"צ עוזיאל זצ"ל, שהיה הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הראשון במדינת ישראל. הרב פסק שמותר לאישה להיבחר לתפקיד של שררה ואין בדבר איסור הלכתי או בעיה של צניעות או פריצת גדר מוסרית. במאה ה-21 אנו חיים בחברה פתוחה. גם נשות ישראל, הצנועות ביותר, יוצאות יום יום מבתיהן לרשות הרבים "המעורב" בכדי לפרנס את משפחותיהם. בחירת מנהיגות ונציגות הולמת וראויה הינה חשובה כמו ללכת לעבודה. כמו כן, ניתן לקיים חיים פוליטיים בצניעות ורצינות.

מסקנותיו לגבי הזכות לבחור ולהיבחר נבחנו בכובד ראש ועיון בשלל פוסקים. ומתייחס לדברי הרמב"ם "שום תשים עליך מלך"- מלך ולא מלכה. הרב עוזיאל מבדיל בין מינוי אשה לשררה על ידי סנהדרין , לבין קבלת אישה לתפקיד ציבורי על ידי בחירות, שרוב התושבים מביעים את הסכמתם ואמונם בנבחרים שייצגו את ענייניהם. בפרט שפה מדובר בכלל במוסד ממלכתי הנעדר קדושה והמינוי זמני והנבחרים מתחלפים תכופות על פי רוח הקהל.

הצד האפל של הגבריות הינה תאוות הכח, השליטה והכפפת האחר. דוגמאות כאלו לרוב אפשר לראות משחר ההיסטוריה שהביאו רק למלחמות וטבח. הגבריות הנאורה, האמיתית באה לרומם את האישה, היא מכירה בנשיות ככח של בריאה, יצירה, חמלה, התחדשות ושבזכות נשים צדקניות עתידין להיגאל. אנחנו לא נגאל בגלל אורך חצאית נכון וסוג כיסוי ראש, כשמדובר בלבוש צנוע על פי כל כללי ההלכה אלא שאינם מתאימים משום מה לאופנה החסידית שהגיעה מאירופה העתיקה, שלא לדבר על כך שהקפדה מזויפת זו על כללי אופנה מיושנים כאילו היו כללי הדת היהודית באים בעריצות והפחדה. עיקר היהדות היא בעוצמות שלה המביאות לידי אהבת ה', אמונה טוטאלית באחדותו יתברך, אמונה שתגיע לשלמותה בגילוי עצמת הנשיות האבודה.

אריאלה פישר הנה פעילה חברתית

תוכן שאסור לפספס
139 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
אני לא מבינה על מה את מדברת, תסתכלו כמה נשים כןן וגם חרדיות עושות קרירה , לומדות עובדות והכי חשוב, רובם גם מאושרות . כל הדודים שלי מתנהגים לנשים שלהם כמו מלכה! מפנקים דואגים, קונים , וגם עוזרים וחלקם גם עובדים. אז תפסיקו להוציא אותנו מסכנות !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
החיים תותים11.01.18
אבל חס וחלילה שהיא תוכל להיות חברת כנסת. נכון?
שוש21.07.23
63
שתלך למפלגות השמאל שתכתוב שם דברים ואם כל כך מפריע לה להיות אישה אז היא יכולה לשנות...
מושלמת אחת21.12.17
62
קביעה כזו דורשת מקור. סקרים בקהילה החרדית חשפו רמות הרבה יותר גבוהות מכל קהילה אחרת בעולם המערבי? היכן היו הסקרים הללו? מול מי ההשוואה? נשמע מאוד מוזר. קשה להאמין ללא מקור מוסמך.
אפשר מקור????21.12.17

הצגת כל התגובות

61
כי תפקיד השליטה הוא תפקיד גברי בעליל ופשוט לא מתאים לאשה. את יכולה להביא ראיה מדבורה הנביאה, אבל את בעצמך יודעת ש 99.9 אחוז מהמנהיגים והמושלים וכל בעלי השררה בעולם היהודי היו גברים. כשאת חברת כנסת או ראש עיר, את פשוט לא נשית ולא מושכת, את פשוט מתפקדת כגבר בגוף נשי. אותו דבר אם את נהגת אוטובוס. וחבל
מנדי21.12.17
מי שלא מתאים לה שהיא נולדה ככה, ורוצה להיות גבר, יש היום ניתוחים מתאימים לזה...
רבקי21.12.17
אתה ממש מבוזבז כאן
פולניה21.12.17
60
כל התובנות שלך לקוחות מהצד השני של הרחוב... כן, הפחות שמור. כבודה של האישה הוא צניעותה וביננו, אין לך הרבה מה להטיף בעניין.
אחת21.12.17
59
לכל היקרים שנזעקים על הכתוב: קחו כוס מים ותקראו שוב, בכל פעם שיש אישה כזו שיוצאת באמירות לא מקובלות כולם מזדעקים "כדי לצאת לידי חובה" ומתנערים מכל מילה שכתובה... היא כתבה שם על העלאת המודעות כנגד אלימות כלפי נשים, זה לא נכון שזה פסח על העולם החרדי? ולא זה לא שאין אלימות וכולנו יודעים את זה!!! (ולא ר
אור20.12.17
58
ואם היתה חרדית היא היתה קצת קולטת את התפיסה האמיתית של האשה החרדית והיתה קולטת שאין קשר בין מה שהיא כתבה לאשה החרדית
דובי20.12.17
57
שהדרך הזאת שהאישה יוצאת לעבוד והגבר נשאר בישיבה זה לא נורמלי לא יהודי נוגד כל הגיון זה משהו שלא היה בעבר הציבור החרדי פשוט התחרפן לגמרי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י20.12.17
56
אני אישהנ ואני אומרת שהיא פשוט מפגרת וחולת נפש
לללל19.12.17
ואז תקראי למישהי אחרת מטומטמת, אה כן אופס, זה בט'.
אני20.12.17
עכשיו טוב לך?! (אם אתה לא יודע יש תיקון טעויות כתיב בפלאפון....) אני אישה ואני חותמת ש לפחות 95% מהבנות לא מרגישות מקופחות או כמו כל הדברים שהסתומה הזאת כתבה במאמר שלה מי שמרגישה ככה צריך ללכת לטיפול פסיכולוגי דחוף......
לללל21.12.17
צריך ללכת לטיפול פסיכולוגי??? את רצינית???
רפאל22.12.17
צריכה ללכת לאיזשהו טיפול דחוף.....
לללל24.12.17
55
נשים הן בדיוק כמו גברים. ואין סיבה שמחצית מהאוכלוסייה תופלה לרעה. זה רק עניין של זמן עד שנשים חרדיות תיבחרנה לכנסת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה19.12.17
תתמעטנה גם המצביעות. יש גבול כמה זמן אפשר להשאיר מחצית מהציבור ללא ייצוג.
רפאל19.12.17
54
את מי את חושבת שאת מיצגת ?
רותי19.12.17
חרדית חסידית מבית
מיכל20.12.17
כבר עם כל התגובות הדביליות שלך חסידית מסכנה ואומללה
אדם20.12.17
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.12.17
52
זה נשמע שאת סובלת ממנו.... אולי תחפשי מישהו אחר במקום להחפיש בגללו את כל הגברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאחל לך רפואת הנפש. דחוףףף19.12.17
סובלת????? יש עמותת נשים מוכות גשי הלאה ותניחי לנו לנפשינו מהשטויות שאת מוכרת... מסכנה ממש רחמנות שכל של גוזל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי20.12.17
ולהכפיש כותבים עם כ'
מיכל20.12.17
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.12.17
האשה העלתה. את האמת וזאת בלשון המעטה זה שקשה לך לקבל את הדברים את האמת זו בעיה שלך.איני רואה את הגב' כנחיתית להפלך האשה הנ"ל "עוצמתית" (נש באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח. אורנשטיין19.12.17
50
אני לא מרגישה מקופחת. ולא אואה בעיה בזה שרק גברים מייצגים בכנסת או בפוליטיקה... ימה היא רוצה מהלבוש,הכיסוי והצניעות?? מביישת את הנשים החרדיות בקו מחשבה העקום שלה ובהשקפה המוזרה שלה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוני24.12.17
49
ההתבטאויות השונות בכתבה, והמראה, מעידים כי חרדית את לא! לכתוב "קצבה עלובה" על אברך??? וכי השכר והלימוד ברי השוואה? למי שאין ערך לתורה, זה התוצאה... כתבה עלובה! לא מייצגת נשים חרדיות כלל, מאחלת שתהיה לך אפשרות לייצוג בכנסת ותוכחי לדעת שלא נבחרת לא בגלל שנשים לא יכלו לבחור, אלא כי נשים לא רצו לבחור
שרה20.12.17
הכותבת הנכבדה צודקת מאוד בדבריה. אין להשוות כלל וכלל בין שכר גשמי למעלת לימוד התוה"ק. אכן, מי שמקדיש כל חייו לעמל ויגיעה ראויים לכל הערכה. אך ברצוני להעלות כמה נקודות למחשבה: א) הכותבת הנכבדה כנראה אינה מכירה את המצב השורר בכוללים. לא כל אברך אכן עמל ויגע. לא כי אינו רוצה, אלא כי אינו מסוגל. אבל ש
אברך פשוט21.12.17
הגדרה זו שהזכרתי בתגובה הקודמת, ממש הולמת. החזון איש זצ"ל כותב באיגרת כי "העצלות משתרעת על כר נרחב", קל וחומר כאשר יש לה הצדקה מצד "השקפה טהורה".
אברך פשוט21.12.17
48
הגיע הזמן להעיף את כתבותייך מהאתר הזה המתיימר לקרוא לעצמו "חרדי" בינך לבין חרדיות אין שום קשר, מאיפה הרעיונות החולניים האלו שאת מעלה ברב חשיבות???????
מישהי19.12.17
47
התחתנתי פעמיים והנשים השתמשו בחוק להוציא ממני מזונות גבוהים וגם מפעילות נגדי סנקציות ונלחמות נגדי בהסדרי ראייה עם ילדיי אפילו שאני משלם מזונות. אחרי שהתפקחתי למדתי שבשביל כוס חלב לא צריך לקנות פרה.
משכיל19.12.17
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה אישה19.12.17
45
יש דברים נכונם ויש דברים לא כמו שלא ניגאל בגלל אורך החצאית או כיסוי הראש. אבל יש צדק שנימאס ממושחטי המפלגות החרגיות דלא עושות כלום אולי כמה נשים יכניסו עוד משהו שהם לא מבוגלים לתת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נכון19.12.17
44
חבל שנותנים לכותב שאיננה חרדית לגבב כל כך הרבה שטויות הנשים ששולחות את בעליהם להיות אברכים רוצות בזה הרי הגברים מתחייבים בכתובה לפרנס חוץ מזה שרוב הגברים החרדים עובדים חבול שאישה הנעל מבלבלת את המוח סתם אין בעיה שתהייה פמיניסטית לא על חשבון היהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר 19.12.17
כל ה"אברכים" הרי לומדים כל הזמן ובכתובה הרי כתוב שהם אמורים לפרנס כשזה בפועל האשה היא המפרנסת וכל אלה "שמפרנסים" הרי זה מיעוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א פ19.12.17
מי אתה שתאמר שהיא מגבבת שטויות כשאלה תחושות של כל אישה כמעט.. ואני בדקתי! אתה אומר שהן רוצות לעבוד ולפעים זה נכון שזה מרצונן אבל האם זה גם מרצונן שהוא לא יעבוד??? וכל אלה שבאמת מחממים את הספסל בכולל ויעני לומדים- שיחזרו מהר לתפקיד שהם חתמו עליו עם עט, ואולי אולי אז נאפשר להם להתחמק משאר מטלות הבית -
מיכל20.12.17
43
אולי יחשבו כמותך אבל נשים קצת יותר צנועות ממך ושלא מסכימות להצטלם במראה כזה שיראו אותם אלפי גברים הם גם חושבות אחרת ממך וכל עוד את כל כך שונה מהם אל תדברי כאילו את מייצגת את החרדיות ואל תנסי להציג כאילו את מבינה את הראש שלהם כי בזה את בדיוק כמו חילוניות
שרי22.12.17
42
זה קללה ולא ציווי בגלל חטא האישה ובגלל זה אנחנו פה לתקן את המעוות אנחנו לקראת הגאולה והתיקון השלם זה כאן ולכן רואים את כל הניצנים של ההתמרדות כי שוב- כל הקטע של רודנות האיש על האישה זה בגלל חטא העולם מובן??
מיכל20.12.17
41
על מנת להפיץ מאמר כלכך מנותק מהמציאות.אה?
חיה20.12.17
40
כל הכבוד על העלאת הנושא באופן ברור וחד. ולכל המגיבים- תפסיקו להגיב באופן אישי ותתחילו להגיב באופן ענייני לגופו של עניין.
הדס19.12.17
39
אריאלה בת....
דני19.12.17
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Norma22.12.17
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרי20.12.17
36
ואני מצביעה למפלגה שאת כל כך לא סובלת נטו בגלל שזו מצווה של ו"עשית ככל אשר יורוך", אחרת לא הייתי מצביעה בכלל, פשוט בגלל שאני לא מאמינה בפוליטיקה ועוד פחות לפוליטיקאים - כמוך למשל...
אביגיל20.12.17
ותדהמי לגלות כמה שטויות מוכרים לך.. המצווה של ככל אשר יורוך היא נטו על הלכה ולא על השקפה ואגב אפילו רב זכותך לעשות לעצמך כידוע..עשה לך רב.. אם את לא מבינה בפוליטיקה אל תצביעי- זה נתון לשיקולך האישי בלבד היהדות זה הדבר שהכי מאמין בתבונת האדם בעצמו ואין ענין להיות סומים באפילה
מיכל20.12.17
ודווקא בגלל שאני מבינה בפוליטיקה ובאנשים אין לי בהם שמץ של אמון, אבל ברב ש"עשיתי לי" כן! וכל אותם אנשים שבשבילם רב הוא רק להלכה, את התוצאות של המעשים והחינוך שלהם רואים היום והן לא מרנינות... אז אני אמשיך להיות "סומה באפילה" כלשונך ועדיין מאושרת, שלימה עם עצמי ועם הבחירה שלי בקלפי!
אביגיל20.12.17
לייצג את הציבור החרדי . לא את ולא כל דומותיך ולא כותבת המאמר שנחלצת להגנתה ב-100 תגובות ולא כל הרפורמיות שהתרחקו מהחרדיות. גם אם היה מותר לבחור נשים כעסקניות אתן לא שייכות כלל וכלל לא לציבור החרדי. עסקנים חילונים שמעריצים רבנים עדיפים עליכן. מה זה: "רב להלכה לא להשקפה" [לך תתאים לך איזה רב מקל/רפורמ
למיכל20.12.17
35
גם אם הן נשים
ריאלי19.12.17
34
ממציא הקומוניזם בין יתר הבליו גם דיבר על עקרון התודעה הכוזבת קרי: "אני יודע יותר טוב בשבילך ממה שאת/ה יודע או חושב או רוצה עבור עצמך". ככה "הפעילה החברתית" הזאת כמוגם העורכת דין החילונית שעתרה לבגץ כמוגם כל הפמיניסטיות שלא רק שיודעות רק להרוס את חיי משפחתן ולהביא את אחוז הגירושין מאחוז זעום ל-50% אח
ניאו-מרקסיסטית19.12.17
וחולה על עצמך שנולדת גבר אתה בעצם אותר פה שאתה יודע מה טוב לנו... ואנחנו אלה שמעלות את אחוזי הגירושין.. לא המצב עצמו שמצריך תיקון.. "הבנתי"
מ20.12.17
גם מכניסה לי לפה דברים שלא אמרתי(כביכול שאני אומר מה טוב לכן) ומנסה בהקשר לזה לחפש איזשהי השמצה אישית לגופו של כותב(נרקסיסט?)... חוץ מהלהפגין מיזאנדריות לא אמרת בעצם כלום. הדבר היחידי שטענתי זה שאתן בשום אופן לא יכולות לייצג את הנשים החרדיות והן לא מעוניינות בייצוגכן הן מעוניינות בתורה,באמונת חכמים
תגובתך מוכיחה21.12.17
33
מצער שבאתר חרדי נותנים במה לנשים עם כל כך הרבה חוסר הבנה מהו מעמד האישה בבית היהודי.
אלישבע19.12.17
לא יודעים בכלל על מעמד הגבר בבית היהודי ומחוצה לו
מיכל20.12.17
32
צריכה להצביע למפלגה לא חרדית זו השיטה כיוון שזה בפועל קורה מעט מאד אני מסיק שבחברה החרדית הנשים מקבלות את הפוליטיקה הגברית ברצון .. זה יכול להשתנות כפי שאמרתי ללא בגץ אם נשים חרדיות יצביעו נניח ליאיר לפיד או לא יצביעו בכלל זה יוריד את אגודת יהדות התורה לאזור אחוז החסימה ולמטה מכך .. (נשלח באמצעות
james19.12.17
הבעיה שהן רוצות להיות נציגות בשביל שתטפלנה בנושאים שהם לא מטפלים ו"בחוכמתם" אף מעלימים ומשתיקים
מיכל20.12.17
31
המשפט המזעזע שלך שנשים ביהדות תמיד סבלו ממעמד נמוך הוא שקר גמור, לעומת המצב הכללי והחוקי של נשות אירופה המצב שלהן היה מעולה. החוק באנגליה הרשה להכות נשים עם מקל-את ידעתי את זה גברת יהודיה מדוכאת? באותה תקופה שההלכה לא התירה זאת כלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כדאי לקרוא19.12.17
30
עדיף להתעורר מערך מאמר חשוב זה במקום להוריד מהאמת שיש בתוכו. לא חשוב כאן לשפוט את הקנקן...הכתבת שפעילה חברתית הבאה לדבור את הקול המושתק של האשה החרדית....אז תשכילו ותפעלו לא על פי הקנקן אלה מה שיש בתוכו. שאפו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נורמה22.12.17
29
אריאלה יקרה המון בהצלחה! יש המון נשים שמחזיקות לך אצבעות וגם חלק שעדין לא. לא כולם בנויות להוביל שינויים אבל כשתהיה להם אפשרות לחיות אחרת הן לא תוותרנה...
אור20.12.17
28
צודקת צודקת צודקת. אין מה לומר אחרי טור כל כך נכון הכתוב באופן מושלם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל20.12.17
שאין לך מה לומר אז תעשי טובה ותשתקי
אני הוא20.12.17
עד שאתה טוען טול קיסם מבין שיניך, טול קורה מבין עיניך.
אברך פשוט22.12.17
27
לא לפי המראה ולא לפי התוכן למה שלא תצביעי ותרוצי למפלגה חילונית כמו שאת
אסתר20.12.17
26
גברת אריאלה. כשהתחלתי לקרוא את המאמר כמעט התעצבנתי. לאחר מכן הבנתי דבר ממש פשוט. ואני ממש לא מתכוון לפגוע. אם תחשבי רגע לבד עם עצמך אני בטוח שתמצאי שכללללל המאמר הזה נובע מאחד משני הדברים. או מירמור ודכדוך עמוק (לא נתנו ליעשו לילקחו לירציתי ליהיות X והגעתי ל Y רק בגלל ש.. וכו וכו). או מהשפעה חיצונ
חייב להגיב19.12.17
רוב התגובות האוהדות הן נשים ורוב התגובות המכוערות הן גברים
מיכל20.12.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי19.12.17
מסתבר שיותר נשים ממה שאת חושבת חולות במחלת נפש
מיכל20.12.17
24
את צודקת מאוד בדברים שכתבת, ובלי להכליל- יש המון נשים חרדיות שסובלות מהדברים שתיארת, אין ספק שצריך ונדרש מהפך ציבורי בנושא, רק צריך לשים לב שבהשגת המטרה הזו לא פוגעים במטרות חשובות לא פחות כגון כבוד חכמים ורבנים וצניעות. צריך לעשות הפרדה: עניין השתלטנות של המין הגברי אם בתוך הבית בינו לבינה ואם זה ב
חביבה שושנה 19.12.17
23
החרדיות קבוצה שחוץ מפסיכיאטר ואולי אף גרוע מיזה אין לי מה להציע להם אלא אם כן הם לא חרדיות או שהם לקחו את המושג חרדי והגדירו בו את עצמם למרות הקשר הקלוש בינם למושג [ולהזכיר המושג חרדי הוא מושג ישן זה שבדור האחרון קמו כל מיני טיפוסים עם תפיסה מוזרה שבהרבה מהמקרים הגיעה מאיזה קשר עם העולם החולני הם ל
חיים22.12.17
22
כל הכבוד תתעלמי מהמשמיצים
אמיר20.12.17
21
מדברת כמו מישהי שחווה את זה על עצמה בפועל .אני חרדי וממש לא מזדהה אם דבריה אפילו קמצוץ .מסכנה ירחם עליה ה.ויחזיר לה את התבונה והחשיבה למקום הנכון ולא העקום ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי 20.12.17
20
ומשה רבינו ודוד המלך וכו' היו גברים ולא נשים.. הדברים ברורים ופשוטים. נשים יכולות להיות חזקות וטובות ומוכשרות והכל סבבה אבל להיות מנהיגות כנראה שלא... לא יעזור לאף אחד לנשים חסר את התכונה של המנהיגות... זה בערך כמו שגבר לא יכול ללדת כי אין לו....
איתי19.12.17
ועל המלכה וויקטוריה?
רפאל19.12.17
19
אני לא יודע למה את חושבת שהצד האפל שלנו 1זה כוח ושליטה אם הגברים פחות עם רגש זה לא אומר כלום בקשר לשליטה 2 לדעתי את מהחרדים וחרדיות החדשות אבל לא כל הציבור שלנו ככה לא כולם עובדים מעורב ושלל דוגמאות שכתבת בקשר ליצוג בכנסת אני חייב לומר את האמת נשים קיבלו מענק מהקב"ה לעזור לנו לשבת ללמוד אף א
מבין את הקושי אבל לא מסכים איתו19.12.17
אם הבעל מתבטל בכולל מאיפה יהיה כסף לקנות
מיכל20.12.17
איזהו אפיקורוס? " האומר מה מועילים לנו רבנן" העולם קיים בשביל התורה לידיעתך ולהשכלתך!
אפיקורסית?21.12.17
אין לנו היום אפיקורוס. כי אסרו גם אסרו בני יונה והתירו בני עורב. וד"ל.
אברך פשוט22.12.17
"קיבלו" "מענק" "מהקב"ה" אחד" "לא כופה" "לעבוד זו זכות ולא חובה" "שום אישה" "לא תצליח" "לעשות" "מה שגפני עושה" ....... כ-מ-ה שטויות---
מיכל20.12.17
18
הפמניזם הומצא על ידינו, לולא היהדות נשים היו עוסקות רק במקצוע העתיק. כשבעולם המערבי הגיעו לקיצוניות בפמניזם מבלי לראות את ההשלכות הקשות על חיי האשה (שכבר היום נשים רבות מודות שזה כלל לא מתאים לאופיין) קמים נשים חרדיות שכנראה לא חווים מלכתיות בבית כפי שההלכה דורשת (בלשון המעטה) ורוצות לשפוך את המים ע
יהודי שפוי19.12.17
שכחת שאתם שלחתם אותנו לעבוד כדי להתפנק לעצמכם ולהתבטל. ושכחתם לגמרי את מקומכם אתם ותפקידכם! אז אל תקרא לעצמך שפוי
מיכל20.12.17
17
לא רק כי היא עם חשיבה מעוותת אלא כי הצורה שהיא טופסת את הנשים החרדיות מראה שהיא לא מכירה אותם עמוק ומלידה [וכשאני כותב החרדיות אני מתכוון הקלאסיות דוגמת בוגרות החדש הישן הסניף או בנות אלישבע ולא כל מיני חרדיות בהגדרה עם הרבה דברים ותפיסות מעולם אחר
דוד22.12.17
16
גם הגברים לא סובלים את רוב הפוליטיקאים החרדים , ואגב מה כזה בוער לך ליחצן את עצמך ??? הפוליטיקה זה איזה סרח עודף של הגלות הזאת אם באמת היה חשוב לך לעשות משהוא למען כלל ישראל ולא למען יחצנותך היית מתחילה לעבור אחת אחת מהנשים המסכנות שלא שומרות שבת או טהרה ומקרבת אותם עם הרטוריקה שהשם נתן לך
ישראלי20.12.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל20.12.17
14
אז היגיע הזמן גם אצלכן נשים מהמגזר החילוני....
שלי 19.12.17
13
לצערנו הטינופת של הרחוב חדרה גם לתוככי הציבור החרדי, לא לחינם היום יותר ויותר נשים חרדיות פותחות בהליכי גירושין.
דוד19.12.17
אולי יש צדק בטענותיהן?
מיכל20.12.17
12
כתבה בלי רמה מלא עיוות וחסר תוכן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי19.12.17
היא היתה מספיק חכמה ואמיצה כדי לצאת מנישואין שלא היטיבו עימה, מצריך קצת יותר חכמה ממה שאתה מסוגל להפגין פה בלהגיד היא גרושה כאילו זה אומר הכל.
אני20.12.17
11
על הנשים העובדות וכדו' אבל כמו שם כך גם פה זה מגיע מהסתכלות מעוותת בעיניים חילוניות על המציאות הנפלאה והכי כיפית בעולם של הנשים החרדיות
ציפי22.12.17
10
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשה20.12.17
9
איך שהיא מציגה כאילו אשה חרדית היא אשה מסכנה בעיקרון
שולמית22.12.17
8
אבל העיקר שזה מה-זה מודרני. סתם בליל של מילים רדודות.
אאה19.12.17
7
לאריאלה. לוי ידוע שהציבור החרדי מאז ומעולם מונהג בידי גדולי ישראל. הם קובעים והם מכריעים. ללא כל ספק שיקולים של גדולי ישראל כל הוא דעת תורה. ומה שהם אומרים זוהי דעת התורה. אנחנו החרדים שאמונים על תורה משה מצייתים באופן טואטאלי לדעתם של גדולי ישראל. כי אנחנו חרדים שאמונים על תורת משה. אם לא מתא
דודי 19.12.17
לבתי ספר לבנות ... עד שבאה שרה שנירר.
רפאל19.12.17
ובכלל אצל שרה שנירר זה היה בענייני קודש. איזה הנהגה רבנית או גדול דור ישנה את הדין וההלכה לצורך הכנסת נשים שכביכול ייצגו אותם בפוליטיקה ובעסקנות ויורו להן לוותר או להקטין מאוד את זמן טיפול וחינוך ילדיהן?
הכל מתחיל ברבני21.12.17
כתבתי כבר תגובה ל4 (חבל) תסתכל שם
מיכל20.12.17
הקב"ה,התורה ואמונת חכמים זה תכלית הכל. והרבנים הם שיחליטו עפ"י רצון ה'. ולזה הן הגברים והן הנשים שומרי התורה והמצוות רוצים להתחבר.
יש אמונת חכמים21.12.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן השדרן19.12.17
5
תביאו מאמרים מחרדים שמכירים את המגזר ולא מ''אריאלה'' שכשמה כן הבנתה ללא כל קשר למגזר
אהובה22.12.17
4
כתבה חשובה אינטליגנטית אמיצה ומדויקת להפליא! שמתי לב למגיבים , שהגיבו אבל בנושא ציינו שם אשה,גברים - אין מה לחשוש ולהסתתר תחת שם אשה- זה לא באמת ישכנע אותנו הקוראים שאשה הגיבה, יש לכם דפוס מאד מאפיין לכתיבה, בייחוד כשאתם נתונים תחת לחץ ובילבול אז מיותר... הזדהו בשמכם ועמדו מאחורי דעותיכם או דיעות
חנה 20.12.17
את הטעויות של גולדה מאיר שגררו את מלחמת יום הכיפורים היינו מעדיפים לחסוך, מנהיגה דגולה וגדולה היא לא היתה!
נעמה21.12.17
שני דברים אין להם סוף יקום וטפשות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי20.12.17
3
על איזה כבוד בדיוק את מדברת אולי הוא נמצא דווקא בצד השני באי תערובת בין המינים בקיום ההלכה שלא נותנת שררה לאשה המצאת לעצמך מדרג של כבוד ואותו את כופה על מגזר שלם שבכלל לא מבין על מה את מדברת המשיכי לחיות את חייך עם המצאותיך ותני לנו מנוחה וביחוד לנשות המגזר הן חיות טוב גם בלעדי שיגיונתיך
יהודית19.12.17
נמצאים יום יום בתערובת בין המינים באי קיום ההלכה
מיכל20.12.17
2
קרירות איומה תראו מה גזירת השמד עושה לעם ישראל ר"ל
הפלס19.12.17
בהעדר מישהו אחר שיעשה את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל החמודה אל תבכי!22.12.17
וזה מפחיד אותך.
רפאל19.12.17
1
רק למדי אותנו מי הוא הארגון הבזוי שמזמן אותך. ובשביל בצע כסף את מוכנה למכור את כל את כל החרדיות שלך. בעיני את לא חרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד19.12.17
עוברים להכפשות.
רפאל19.12.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24