כיכר השבת

"הליך פגום אשר יסודו בחטא"

'אנחנו וצאצאינו' עתרה נגד עיריית בני ברק: 'שחיתות קשה'

עמותת "אנחנו וצאצאינו" עתרה נגד עיריית בני ברק, ראש העיר חנוך זייברט וסגנו אלי דדון, בגין הליך ההקצאות שנעשה בעיר • "מדובר בשחיתות ציבורית קשה, בוטה ומכבידה" • פרסום ראשון (חדשות)

57
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 02.01.18
זייברט והרב בלוי
זייברט והרב בלוי (צילום: יעקב כהן, באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: עמותת "אנחנו וצאצאינו" בראשות הרב אליעזר יוטקובסקי והרב מוטקה בלוי הגישה היום (שלישי) עתירה נגד עיריית בני ברק, ראש העיר חנוך זייברט וסגנו אלי דדון, בגין הליך ההקצאות שנעשה בעיר. העתירה הוגשה יחד עם עמותת "מיד ליעד". ביהמ"ש הוציא 'צו ארעי' להקצאות נגדם הוגשה העתירה.

ל"כיכר השבת" נודע כי העתירה הוגשה לאחר קבלת הוראה והיתר לכך משני דיינים בכירים.

העותרות טוענות בעתירתן, שהוגשה על ידי עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין, טענות בשני מישורים. האחד - עיריית בני ברק הקצתה לעמותות פסולות אשר חלקן קשורות בקשרי משפחה הדוקים לבכירים בעירייה.

המשור השני - בין היתר בשל הפעלת שיקול דעת מנהלי פסול והעדפת מקורבים לא ניתנו הקצאות למיד ויעד ואנחנו צאצאינו אשר שתיהן עמותות אשר ידן רב להן בפעילות למען הציבור.

בעתירה שהוגשה והגיעה לידי "כיכר השבת" נכתב כי עמותת 'מיד ליעד' פועלת לרווחת תושבי בני ברק ומסייעת לאוכלוסיות החלשות והנזקקות ביותר ועמותת 'אנחנו וצאצאינו' בעלת פעילות בכל הארץ בה משתתפים מבני ברק לבדה כ-20 אלף בני נוער.

כינוס 'אנחנו וצאצאינו' בחג הסוכות האחרון בבני ברק (באדיבות המצלם)

"העירייה העדיפה הקצאה לגורמים מקורבים אשר אין להם כל פעילות על פני מתן קרקע לעמותות אשר מספקות צרכי ציבור מהותיים בעיר", נכתב בעתירה. "למרבה הצער אין שום סיבה לחלוקת ההקצאות בעיר בני ברק, פרט לחלוקת שלל למקורבי סגן ראש העיר וכן למקורבי גזבר העירייה לרבות בני משפחה, והכל ללא מורא".

עוד נכתב בעתירה כי "מדובר בשחיתות ציבורית קשה, בוטה ומכבידה 'על השולחן', באופן שקשה לשער חמורה ממנה. השחתה שכזו חמורה כשלעצמה, ובענייננו חמורה שבעתיים שעה שזו פוגעת באופן ממשי וישיר בציבור תושבי העיר בני ברק.

"עתירה זו מגוללת ממצאים קשים מאוד של תמונת הקצאות של קרקעות ומבני ציבור בעיר בני ברק, באופן המעיד על נפוטיזם, על הקצאות שרירותיות ללא שום תכלית ציבורית אמיתית לעמותות פיקטיביות, חלוקת קרקעות ציבוריות למקורבים, וכאשר קיים חשש ממשי וכבד לכך כי הליך ההקצאות בעיר בני ברק נגוע ומזוהם עד לשד עצמותיו בשיקולים זרים, בשחיות והפרת אמונים במובן הכי פשוט של המילה".

"למעשה", מוסיפים העותרים, "הליך ההקצאות בעיר בני ברק איננו הליך מנהלי אלא הלכה למעשה הליך פגום מיסודו אשר יסודו בחטא והמשכו בחלוקת קרקעות למקורבים לכאורה ללא טעם וללא כל הנמקה - תוך התעלמות מצרכי הציבור".

אלי דדון וחנוך זייברט (במרכז התמונה), השבוע (צילום: יעקב כהן)

בעתירה נטען עוד כי "העירייה מוסיפה חטא על פשע, וממשיכה בהליכי ההקצאה במלוא המרץ בשטחים לגביהם פנו העותרות במסגרת ההתנגדות שהגישו ושם שטחו את נימוקיהן, באופן נרחב ומפורט, ביחס לצרכי העמותות, והפעילות הענפה שלהן לטובת ציבור תושבי העיר.

"האבוסרד היותר בולט בכך הוא שבו בזמן שהעירייה טוענת למחסור בשטחי ציבור, דבר שהביא את העירייה לקבלת החלטה שלא להקצות קרקע, הרי שבאותו זמן ממש מוצאת העירייה למכון להקצות קרקעות למקורבים או למוסדות נעדרי כל צורך ציבורי".

עו"ד דוד דרור אומר ל"כיכר השבת" כי "ישנה בעיה בכל הליך ההקצאות בעיריית בני ברק שפוגעת באופן רוחבי בכל העמותות שכן פועלות לטובת הציבור ועל כן החליטו העמותות שנפגעו להגיש את העתירה".

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היועץ23.01.18
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 02.01.18
33
גם נוכל לא קטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה02.01.18
ר' לייזר יר"ש אמיתי ורק הפצת תורה בראש מעייניו. מתגלגל בדירות שכורות ומוסר את כל כולו לציבור
אריה03.01.18

הצגת כל התגובות

32
התעוררתם 50 שנה אחרי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י02.01.18
31
הפתרון החכם והפשוט להשתמש בשטחי הציבור לגינות נוי ומשחקים לילדי בני ברק.
עצה טובה02.01.18
30
אם יחקרו ברצינות את השחיתות במחלקת הנדסה..ינועו אמות הסיפים.
עמית02.01.18
29
תתבייש לך רק הראש ישיבה נפטר אתה מרשה לעצמך להרים יד בתורת משה רבינו ע"ה צריך להוריד לך את הרגל השניה
גנב חרדי02.01.18
28
אתם בטוחים שהוא בריא בנפשו?
אורח03.01.18
27
אני מכיר את הרב יוטקובסקי כשנתיים. הגורל הפגיש בנינו כשהגיע בחצות ל נחום אבלים . את המפעלים שהוא הקים מאבות ובנים יד ליד ואנחנו וצאצאינו. מתנהלים ביושר וסדר ע"י צוות מיומן . חלוקה בערב פסח של מליוני שקלים. שי ואפיקומן ליתומים ואלמנות. והרשימה ארוכה. ר' לייזר יהודי כשרוני יצירתי שכולו טוב . לא לוק
יהודי פשוט מבני ברק 04.01.18
26
מה עושים ??? שימו לב !!!! העירייה מאולצת לשכור מבנים יקרים מאוד במחירי שטחי מסחר ע"מ לתת למוסדות מבנים ללמוד שם . דהיינו מבנה יכול לעלות לעירייה 80,000 ש"ח בחודש . פה הבעיה . בעל מוסד שאין לו צורך בכל המבנה הוא יכול להוציא לשכירות את החלקים האלה ואת הכסף משלשלים ישר לכיס . לתפארת העיר בני ברק ....
טוביה02.01.18
25
טוב נו ..... עוד איזה גרר אחד
יהודה02.01.18
24
לאחרים אסור, גדיילי ישראל אסרו...
ברור02.01.18
כתוב במפורש שקיבלו היתר לכך!!! תקרא קצת לפני שאתה משמיץ!!! העתירה מוצדקת במאה אחוז!!!
לוי יצחק02.01.18
23
יותר מדי שיסרים שבטוחים שהשמש זורחת להם מה........ וסתם מענין יעד ליעד זה לא יוטקובסקי?
דוד03.01.18
22
ההקצאה לכנופיה גור רק בבני ברק . בעמק יזרעאל לדוגמא המבנה עמד ריק שנים עכשיו בכוח הכניסה לשם כנופיות גור בע"מ כמה דחלילים . כנ"ל במבנה באנילביץ כנ"ל בעבודות בינוי ע"ח העירייה במבנה של גור בהר שלום . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אטרי02.01.18
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר02.01.18
20
תבדקו טוב את כל העמותות ותראו שרובם אינם זכאים לקבלת הקצאות
וינפלד02.01.18
הסבב האחרון של ההקאות לא היה בפואגרמה הראשונית וזה לא חוקי בעליל
איציק02.01.18
19
עירית "בני-ברק" וכל המושחתים שבה הם בדרך ל"להב" 433 בראשם ראש העיר הנכבד, וסגנו מר דדון הנכבד, נא להכין את הפייקל'ך, "מושחתים נמאסתם", היום יש שקיפות מלאה על כל פעולה ופעולה שאדם עושה, מה לא ברור, האם טחו עיניכם מראות "השוחד יעוור עיני חכמים" קל וחומר לטיפשים שבכם! תודה למערכת!
מירי לוי02.01.18
הרב דניאל זר הצדיק בקש מקום לבנות לא נתנו לו אלא פינו אותו אסור לשתוק צריך לעשות מחאה גדולה בכל הרשתות החברתיות יש כאן פשע גדול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל כהן02.01.18
צריך ללכת למשטרה אסור לשתוק יש כאן מאפיה אסור לשתוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל כהן02.01.18
18
ברכת יוסף משולם ראט 12 קיבלו כמה דונם בקומבינה.סגן ראש העיר מר רובינשטיין דאג לו מאחר והוא וראש הישיבה קרובים מאוד.תבדקו למדתי שם ושמעתי
ישראל03.01.18
יש לי בישיבה סך הכל 30 בחורים
מוטי צ.03.01.18
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 02.01.18
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רודף צדק02.01.18
15
שיהודים כשרים שהורתם ולידתם בקדושה ובטהרה וברית קודש חתום בבשרם ה"עוסקים בצרכי ציבור באמונה" ימעלו כך בתפקידם ויחלקו נכסי ציבור למקורבים ובני משפחה?...איך זה יכול להיות?
יובל02.01.18
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 02.01.18
13
אני לא יודע מה זה 'מיד ליעד', מה שכן ידוע למי שמבין, ש'אנחנו וצאצאינו' הוא שם תמים כזה לפעולות שנעשות על ידי בלוי ויודקובסקי שני בעלי הזרוע מבני ברק, שבעבר קראו להם 'משמרת הצניעות', שני אנשים שלא יודעים איך להתמודד עם קנאה ויצרים, ולכן זה שנים פועלים בשיטות טרור הכי ירודות, כביכול "לשמור על הצניעות,
בני ברקי02.01.18
אנחנו וצאצאינו הוא ארגון טהור!!! כל כולו למען ילדי ישראל ויעידו על כך כל הפעילויות העשירות שלו. אם להשמיץ לפחות תגבה את עצמך. גם אם אתה גערר ולא נוח לך עם המצב והסיטואציה.....
לבני ברקי02.01.18
אבל יודע על מקרים כאלה כמו שכתבתי לעיל..
בני ברקי03.01.18
השמצה בעלמא
מכיר ויודע02.01.18
רציתי לידע שגם הרב דניאל זר ניתקל באותה התופעה אז כך שבצצאינו הם לא לבד בעטירה אז כך שזאת לא קנאה זה נטו לידאוג למי שקרוב לצלחת שזה גורם לחילול השם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב02.01.18
12
ידוע שהכל מושחת שם מהיסוד כמעט כל מוסד שקיבל שם שטח זה גור ...או מקורב אחר כגון ש"ס שגם מושחטת מהראש... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף02.01.18
11
השחיתות והכוחניות והאכזריות בעיריית בני ברק ובמיוחד ראש העיר בני ברק מובדלים מערים אחרות.מדוע????? מי ממשרדי הממשלה מקבלים שוחד? כמה שנים שיש שוחד בעיריית בני ברק ואין מי שיחקור. נראה שזה מדינת מאפיה וכנראה שרובם "נגועים". מדוע השלטונות מתעלמים כשמדובר בחסידי גור?
משכיל03.01.18
10
דגל התורה ומוטקה בלוי עושים מה שבא להם בכל הארץ פתאום זה על חשבונו אז יש בעיה כך זה אצל החרדים אין מה לעשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור02.01.18
9
צריך חקירת משטרה בעירת בני ברק כבר שנים וזה לא קורה זה השאה הכי גדולה למה
שלום03.01.18
8
מה שהרב בלוי עושה כל יומא דפגרא למען הילדים ללא הבדל בין ספרדים או אשכנזים חסידים או ליטאים לא עושה קקון אפילו לא יום אחד בשנה . הרב בלוי חזק ואמץ !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפי כהן ס"ט מסיבת אוזניות בעמ02.01.18
התכוונת לומר שקקון עושה ביום אחד מה שבלוי עושה בשנה שלימה. אין לך מושג מה אתה מדבר רואים שאתה מדבר בלי להבין. אם היית יודע איזה איש עשיה הוא ויעידו על כך עשרות אברכים אשכנזים.חסדים.ספרדים וליטאים. יש לו לשכה בעירייה ולידיעתך היא הלשכה הכי פעילה בקומת הנבחרים. בדוק!
ש.כ03.01.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה 02.01.18
6
למי שיודע לדבר בתקשורת מותר הכל, גם לפרק את הציבור החרדי מבפנים, בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים02.01.18
5
אנחנו וצאצאינו. שם באמת מחנכים את הילדים לתורה ויר"ש. יותר מכל העמותות המפוקפקים האחרות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מולי02.01.18
4
השחיתות היא בכל יהדות התורה וש"ס, וכשגדולי המושחתים מ" דגל" תובעים את מושחתי "אגודה" וש"ס, זו חגיגה אמיתית!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כשהמשוחתים עותרים נגד שחיתות... בני ברק.02.01.18
3
אנשים קוראים את זה. בין היתר אנשים המהרהרים בתשובה אך עוד לא הגיעו להחלטה. כמו כן אנשים שבאים מנגד. רואים את זה ומהרהרים בשאלה או הופכים את זה לכלי נשק בויכוחים שונים ומשונים. אני מקווה מאוד שהכל יסתדר ולא היו גנבות וכו'. ואם כן, זהו חילול ה' חוץ ממה שיש בטביעה..
ברל (כהן) הרוסי02.01.18
2
כידוע אח של דדון מנהל תלמוד תורה בקרית הרצוג תחת עמותת שערי ציון על מנת לטשטש את הקרבה לאחיו דדון בעירייה. הוא קיבל חתיכת הקצאה ומעבר לכך תקציבים רבים
איתמר02.01.18
1
רק עץ אנשים ישרים בפעם הבאה אני יצביע להם
יוסי03.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24