כיכר השבת

סוער בעיר האדומה

"להחזיר את כולנו בתשובה" • הסתה בחיפה נגד ישיבת 'נחלת הלויים'

דידי נישליס, בנו של מנכ"ל רדיו חיפה, העלה פוסט בפייסבוק עם סרטון תדמית של ישיבת "נחלת הלווים", והסית כי "הם מחפשים להיכנס ולהשתלט על מעוזות חילוניים" (אקטואליה)

48
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ח בטבת | 15.01.18
היכל ישיבת 'נחלת הלווים'
היכל ישיבת 'נחלת הלווים' (צילום: אהרון ברוך ליבוביץ)

בחודשים האחרונים מתנהל מסע הסתה חסר תקדים נגד הגעת החרדים להתגורר בעיר חיפה ונגד הנציגות החרדית בעירייה, זאת בין היתר באמצעות החתמת תושבים נגד הגעת חרדים לשכונת 'רמת בגין' בחיפה, מלחמה בבתי משפט על מנת למנוע את הישארותה של ישיבת 'יד הרמב"ם' בשכונה, וקריאות תיגר באמצעות הרשתות החברתיות נגד התחרדות העיר.

כעת, פורץ המאבק החילוני את שכונת 'רמת בגין' ופעילים חילוניים יוצאים בקריאות מסיתות נגד הישיבה הוותיקה 'נחלת הלויים' החיפאית. אם לא די בכך, מי שבולט במאבק התושבים הוא דידי נישליס, בנו של מנכ"ל 'רדיו חיפה' דני נישליס.

דידי נישליס, תושב שכונת 'רמת בגין', הוא דמות בולטת במאבק שפרץ בשבועות האחרונים נגד ישיבת 'יד הרמב"ם'. כעת נראה כי המאבק בישיבה פתח תיבת פנדורה במאבקי חרדים חילונים בעיר.

בפוסט שפרסם נישליס בדף הפייסבוק שלו, הוא בחר לשתף סרטון תדמית ישן על ישיבת 'נחלת הלויים' שמיקומה בשכונת 'נווה שאנן' בעיר ודרך הסרטון לרכב על המאבק נגד החרדים.

לחצו כאן

המצגת של 'נחלת הלוויים"

וכך כתב: "ישיבה חרדית ליטאית בשם 'נחלת הלווים' מ'נווה שאנן' החליטה שלא טוב לה שיש חיפאים חילונים והם צריכים להציל אותנו ולהחזיר את כולנו בתשובה. או במילים שלהם - 'להפוך את העיר האדומה לעיר התורה!'.

"לפני כשבועיים הם הקימו ישיבה גדולה עם כ-70 אברכים בלב שכונת רמת בגין, צמוד למתנס ולבית ספר יסודי נופים. לכאורה דבר תמים (אם כי כנראה לא חוקי, והדבר נבדק בבית המשפט)... אבל כפי שניתן לראות בסרטון שהם עצמם הכינו - אין כאן שום דבר תמים. הם מחפשים להיכנס ולהשתלט על מעוזות חילוניים בתור אג'נדה, ויש להם שיטה, כסף וסבלנות".

נישליס, כאמור, הוא בנו של דני נישליס הבעלים והמנכ"ל של רדיו חיפה. כך שאם נדמה כי הגיגי השדרנים מוטים נגד צד אחד, הרי שלכאורה יש לכך סיבה.

רדיו חיפה העניק במה מורחבת למאבק החילוני נגד ישיבת 'יד הרמב"ם'. בתכנית 'זירה חופשית' בהגשתם של אלי לוי וענבר דותן הוקדשו 25 דקות לנושא, במהלכן התארחו דידי נישליס ומנכ"ל העירייה. הנציג החרדי מיכי אלפר שהועלה לשידור להגיב כנציג החרדי נבלם במהלך רוב השיחה והגיב: "אני לא יכול לסיים משפט ולהביע את עמדתי".

בשלב מסוים, לאחר שאלפר השמיע את עמדתו, החליט מגיש התכנית אלי לוי לזרוק את אלפר משידור: "תוריד אותו! הוא יכול להאזין אבל אני לא יכול לשמוע אותו! התכנית היא שלי. זאת השיטה שלהם (החרדים. א"ר) לקחת ילדים בני 12 ולהחזיר אותם בתשובה".

פנינו למנכ"ל הרדיו דני נישליס שסירב להגיב והפנה אותנו למחלקת החדשות של הרדיו, תגובתם לא התקבלה. לכשתתקבל, נפרסמה.

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
הלוואי שיגיעו כמה שיותר חרדים ישמאלנים גזעניים
ב20.07.18
32
כל הנתונים שלכם שיקריים ומצוצים מהאצבע הדבר היחיד שנכון הוא: שאתם שונאים חרדים.!!!! בעברית תיקנית קוראים לזה: אנטישמים!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליאב15.01.18
31
צבועים,מה כבר יכול לצאת מכם, גדולי תורה לא יצאו ממכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.15.01.18

הצגת כל התגובות

30
אדון ליצמן תפסיק לתמוך ביהב!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צ15.01.18
29
ואז עושים בדיוק את אותו הדבר. 35 שנים היינו חברים, ואז בין לילה הפכו מכון לחקר הרמב"ם לישיבה תורנית. כמובן שמי שבאמת רוצה לקרוא את הרמב"ם כבר לא יכול להיכנס. אפילו היה מגיע הרמב"ם בעצמו לא היו פותחים לא את הדלת.
לפחות תדייקו15.01.18
28
מקוה שתפרסמו את תגובתי שמתנגדת לעמדתכם ולא תמחקו. הכתבה רצופת אי דיוקים. ראשית, המבנה אינו ישיבת הרמבם כפי שכתבתם, אלא מרכז לחקר כתבי הרמבם שהוקם למטרה זו על קרקע עירונית. המרכז פעל עד היום בשכונת רמת בגין כ 35 שנה ללא התנגדות. ביום אחד ובאופן חד צדדי החליטה העמותה לשנות את מטרתה המוצהרת ולהפוך את ה
יעל 15.01.18
27
כך צעקו קבוצת תושבים ברמת בגין לנערים החרדים לכו מכאן אתם לא רצויים כאן אנטישמיות במיטבה אם היה קורה כזה דבר בחו"ל העולם היה קם על רגליו בוש לך נישליס הכלם לך אתה לא יכול לסבול נוער פרחים כשאתה ורעיך - פרחחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ידידיה15.01.18
26
מה אתה בעל בית של העיר אנחנו כן רוצים שהחרדים יגיעו בהמוניהם לחיפה
ב920.07.18
25
זכותם של יהודים חרדים ללמוד, להתפלל, לגור ולעבוד בכל עיר ושכונה בארץ. גם בחיפה. פה לא יהיה יודן ריין. מי שהדבר לא מוצא חן בעיניו, יכול ללכת לשתות את המים של עזה.
מנחם מנדל15.01.18
מי שעומדת לו הזכות בא בצהריי היום וגם מברך את השכנים לשלום. אלה נכנסו מהר מהר בלילה הקיפו את עצמם גדר ומצלמות.
מנדל מנחם15.01.18
מוסד שעובר בשעה שהיה להם נוח והעבירו ציוד . והם באמת נורא מתנצלים שלא דפקו אצלך בדלת לעדכן אותך לפני שהם באים.
חיפני16.01.18
24
אלא מאבק צודק. הישיבה הוקמה ללא אישורים, בשקט בשקט ובשעות הערב, ממש כמו גנבים בלילה. בכתבה לא הוזכר שמקימי הישיבה הסתובבו בשכונה וירקו על ילדות וצעקו עליהן שהן לא צנועות, ובנוסף התדפקו על דלתות התושבים והודיעו שבקרוב השכונה תהיה חרדית. אין מקום לאלימות כזאת והיהדות ממש לא תומכת בפעולות כאלו. אז לפני
פרופגנדה15.01.18
בכתבה גם לא הוזכר שמקימי הישיבה חטפו ילד חילוני כדי להשתמש בדמו למצות של תלמידי הישיבה! תפסיקו לבלבל במח אף אחד לא ירק ואף אחד לא אמר כלום!! מי שנזקק לשקרים כדי להצדיק את מאבקו, מאבקו לא צודק אגב, הישיבה הגיעה לשם אחרי שיהב הוציא אותה ממבנה שקנתה בנוה שאנן מאחד שמכיר ויודע
כן הסתה16.01.18
23
הישיבה קמה ללא אישור ושקיפות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודיה15.01.18
פונים לבית משפט. האמת היא שבית המשפט זרק את העירייה מכל המדרגות ובמקום שתשלימו עם המצב אתם מפיצים רעל של שנאה וים של שקרים.
זאביק16.01.18
22
המבנה נועד לחקר כתבי הרמבם. כשמביאים 60 תלמידי ישיבה ומקימים שם כולל עושים מעשה חומה ומגדל. הכוונות ברורות. כשלסביות פתחו מסעדה בנחלאות חרדים התנכלו להן באלימות. דרכי הדיירים בבגין דרכי נועם. אל תהרסו את שהם בנו. לא תרצו שיעשו לכם דבר דומה ברמת ויז׳ניץ. זכרו את דברי הלל הזקן ואל תעשו להם מה שהיה פסו
דובר אמת15.01.18
21
בחוזה החכירה של הקרקע מול העמותה רשום במפורש שלא ניתן להקים ישיבה במבנה.
חרטטנים15.01.18
אתה בעצמך חרטטן. תקרא את החלטת השופטת בעניין ותלמד לדעת את האמת.
מיכאל15.01.18
אני קראתי. הדיון בבית המשפט בכלל לא נסוב סביב חוקיות הישיבה. השופטת אמרה לעיריה מספר פעמים שיש קייס חזק להוצאת צו פינוי.
משפטן15.01.18
20
הוא חושב כמו נישליס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין15.01.18
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל15.01.18
18
במקום לנסות ולהבין למה המצב השתנה ברגע אחד אחרי 35 שנה של יחסי שכנות, תוקפים את התושבים שמתרעמים על אוול שנעשה במהלך לא חוקי שמשפיע על אורך חייהם. דרך ארץ קודמת לדרך תורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פצליאל השלישי 15.01.18
17
ישיבת נחלת הלווים ידועה בעולם התורה כמקום ששם דגש מאד על מידות טובות ובמשך כל השנים לא היה שום חיכוך בין התלמידים לתושבים החילונים, ואדרבא רק הראו דוגמא להתנהגות אצילית של בני תורה מה שקורה היום ברמת בגין, זו הסתה של בן אדם אחד שכפי הנראה משמש כשליח של יונה יהב, אשר שם לו למטרה לפגוע בכל דבר שבקדושה
מוטי15.01.18
הנערים כלי משחק בידי בעלי האג'נדה הפוליטית. שאל את מיכי אלפר. לגבי הסתה אתה טועה. 99% מהשכונה מתנגדים לישיבה (וגם ליהב רוצה לפתוח כביש, אנטנות סלולריות וכו').
צודק15.01.18
16
העמותה שמפעילה את הישיבה הביאה את זעם תושבי השכונה על עצמה. במקום לא פעילה ישיבה אף פעם. העסקנים החרדים החליטו להביא יום אחד עשרות ילדים ולהקים במקום פנימייה ללא אישורים, בניגוד לתנאים שסוכמו בינה לבין העירייה וללא התחשבות והתייעצות עם תושבי השכונה. אני לא מתפלא אם אדון מיכי אלפר יצר את המשבר הזה
הקיסר15.01.18
15
המאבק הוא לא של חילונים, המאבק הוא של תושבי שכונה שמתנגדים לישיבה, במאבק לוקחים חלק של אנשים גם מציונות הדתית. תדייקו בעובדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה15.01.18
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דזי15.01.18
13
בתור חיפאי לשעבר אני יכול לומר שאכן ברור כי קיימת רדיפה מצד יונה כלפי הציבור החרדי בשכונות המעורבות. לא משנה מיכי או לא מיכי הרדיפה קיימת. לגבי ישיבת נחלת הלויים שאגב על חוקיותה בינתיים (אני מדגיש בינתיים כי אני לא יודע מה עיריית חיפה תמצא שגם הם יהפכו "למפירי חוק"...) אין ויכוח לא ממש אכפת לי אם תס
חיפאי לשעבר17.01.18
12
הכנסת מועדון לילה ללב שכונה חרדית , שיעבוד גם בליל שבת . הייתם מעלים זאת על דעתכם. ערבוב אוכלוסיות לא מביא לשום תוצאה של שלום. כל אחד ייחיה את חיוו בצורה הנאותה ללא הפרעה מאף גורם.
גדי15.01.18
11
דרך ארץ קדמה לתורה. הישיבה הוקמה באופן לא חוקי. האמת לא חלק מהדרך של הישיבה הזו הרבה שקר לסובבים וחוסר כבוד לתושבים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קרובת משפחה של הרב נריה ז"ל15.01.18
10
אלא של רוב תושבי רמת בגין. היה כאן ניסיון להקים ישיבה בערב שבת בלי אידורים, בלי לעדכן אף אחד ובניגוד גמור למטרות המאושרות של המבנה. מדובר במאבק צודק מאין כמוהו. אין מקום לישיבה בלב שכונה שרובה חילונית כמו שאין מקום למוסד חילוני בלב שכונה חרדית. חיה ותן לחיות. זו התורה כולה על רגל אחת. בהצלחה. (נשל
יוני15.01.18
האם כביש אחד נסגר בשבת? החרדים שם כ30 שנה ומעולם לא היו עימותים היחיד עורר את כל הבלגן זה יונה יהב ויועציו החרדים אולי את סובלת ממיגרנה כשאת רואה חרדים זה כבר נושא לרופא או לפסיכולוג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר15.01.18
חכה 5-10 שנים, גם בנו"ש יהיה סגור. אומרים עליכם שסבלנות יש לכם.
שמש15.01.18
9
לגבי ההתנהלות החד צדדית של הרדיו האזורי, יש להגיש על כך תלונה באמצעות עו"ד לגוף המפקח ולדרוש הטלת קנס כספי. ובאשר לעצם טענות התושבים בראשות נישלים, התשובה הכי נכונה ויעילה - הגברת ההתיישבות החרדית בתוככי השכונה. הם אומרים פן ירבה, ואנחנו אומרים כן ירבה.
יאיר15.01.18
8
פשוט לא מכובד לשוחח איתה אפילו לדקה.
שאול15.01.18
7
בטח
לתת15.01.18
6
ווטסאפ לכל החברה לרוץ להגיב לכתבה בכיכר ומשם הגיעו כל התגובות המתעלמות מהמציאות שכאן. הישיבה חוקית וזה עובדה מוגמרת ולכן הם גם לא פונים לבית המשפט אלא מנסים להכפיש וללכלך ברחוב. מתנהגים כמו בגרמניה הנאצית ב-1938 יוצרים דמוניזציה לחרדים ומסבירים שהם ליברלים. שולחים בחורות לחסום את הכניסה לישיבה וזה נ
יוסקה16.01.18
5
מיכי אלפר וניר שובל נציגי ציבור יחידים, מול כל הרשע הזה!! קנייבסקי הבטיח מכה קשה ליהב בעזרת השם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני 15.01.18
4
הסרט מראה בבירור שמטרה של נחלת הלוים היא חומה ומגדל, לשלוח קבוצה לאזור חילוני בכוונה. עובדה שלא כל החרדים גינו את פינוי הלא חוקי של עירייה.
פעיל16.01.18
3
תראו מה הולך פה בארץ היהודים ם זה בחיפה אם זה באשדוד אם זה בערד אם זה בבית שמש ואפילו בירושלים המילחמה נגד החרדים או דתיים מחריד את הלב לא צריך לקוות מהגויים היתנהגוד יותר טובה
גידעון16.01.18
2
כי זה הסגנון של הבחורים שם פאדיחה ללמוד בישיבה הזאת
יוסי16.01.18
1
היתכן עיר שיש בה חילונים דתיים ןערבים. ולהם מפריע רק הדתיים? לאן הגענו? ממש דור המבול זה רק מוכיח שצריך לחזור בתשובה בכל הכח . לצערנו החילוניים מעדיפים ערבים כלבים הכל חוץ מיהודים אמיתיים ששומרי מצוות. אוויייי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורלב16.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24