כיכר השבת

מתקפה חריפה נגד הח"כ הדתי

הגר"ד יוסף על גליק: יש לו דת עקומה; לא יאבה ה' סלוח לו

חבר מועצת חכמי התורה, מסביר את המטרה ב'חוק המרכולים' ומבהיר כי "אנחנו לא רוצים מלחמת אחים", ותוקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק: "מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? לצערנו" (בארץ)

75
ישי כהן | כיכר השבת | א' בשבט | 17.01.18
(וידאו: בן ציון שריף; תמונה: דוד כהן - פלאש 90)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף התייחס השבוע, במהלך שיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת', לסערת חוק המרכולים ואמר כי המטרה היא לעצור את הסחף ולא ליצור מלחמת אחים. הרב גם תקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק שלא הגיע להצביע על החוק ואמר: "מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? לצערנו הרב".

במהלך השיעור, אמר הגר"ד יוסף כי "אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה שעוברים ניסיונות קשים מאוד, כמה כאב שראינו בשבוע שעבר איך עומדים אנשים ומחרפים מערכות אלוקים חיים, יושבים ומדברים. לצערי הרב, גם בתוך המחנה שלנו, יש כאלה שאמרו 'מאי אהנו לן רבנן?'. גדולי ישראל קבעו שצריכים לתקן את החוק - בגלל שזה פרצה".

"אנחנו, לצערנו הרב, אני אומר - אנחנו לא יכולים לכפות על החילונים לשמור שבת. אנחנו לא יכולים", המשיך חבר המועצת, "אני לא יכול להרביץ להם מכות... אם ארביץ להם מה יקרה? א - לא יחזרו בתשובה. ב - הם יחזירו לי...".

"אנחנו לא רוצים מלחמת אחים, חס ושלום", הכריז הגר"ד יוסף, "אנחנו לא רוצים לנסות להחזיר מישהו בתשובה על ידי כפייה, כי זה לא יעזור, אין לנו את הכלים לזה. מה שאנחנו מבקשים, לכל הפחות, לשמור על הקיים. כמה זה כואב היום שהולכים לתל אביב, זה יותר גרוע מפריז, תאמינו לי, מבחינת התועבות שיש בתל אביב, זה יותר גרוע מפריז, קוראים לה 'העיר העברית הראשונה'...".

"אנחנו רוצים לעצור את הסחף הזה", הדגיש הרב, "ולכן גדולי ישראל, הגאון הרב שטיינמן - לפני כמה חודשים, הוא דיבר שצריך להילחם על החוק הזה".

בשלב הזה, לראשונה - רב בכיר ספרדי מתייחס לסערת יהודה גליק והניסיון של אריה דרעי להביאו למליאה שעות לאחר קבורת רעייתו: "אבי מורי פעם פסק, הייתה פעם הצבעה בכנסת. אם אתם זוכרים, כשבגין היה רוה"מ והיה הסכם שלום עם מצרים, והביאו את החוק הזה לכנסת. היה ח"כ אחד שהיה יושב 'שבעה', והוא התקשר אל אבי ושאל אם מותר לו ללכת להצביע ואמר לו שכן. שם זה היה נושא שבכל מקרה היה רוב, אבל לא היה דבר של מצווה, אפשר להסתדר בלעדיו, ק"ו פה שזה היה על חודו של קול".

ח"כ יהודה גליק בראיון ל"כיכר השבת", השבוע

חבר המועצת תקף בחריפות את ח"כ יהודה גליק ואמר: "אז אותו אחד שישב 'שבעה' ולא רצה לבוא... הוא ישב 'שבעה'.. אם זה היה מדובר על הר הבית - שחייבי כרת מי שעולה להר הבית, זה גליק הזה, יהודה גליק הוא אדם שעולה להר הבית, הוא נלחם על עלייה להר הבית, 'לא יאבה ה' סלוח לו', אז האדם הזה - אם זה היה על הר הבית הוא בוודאי היה בא בתוך השבעה, אבל כשמדובר על שבת קודש, מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? לצערנו הרב"

"איך כולם מתנפלים וצועקים 'פגעו בו, פגעו בו', פוגעים בכבוד שבת קודש! פוגעים בקדוש ברוך הוא! ובאים ומדברים שפוגעים בבן אדם הזה? באדם כזה שכל מה שיש לו, הדת שלו זה הר הבית, יש לו דת עקומה - האיש הזה. בוודאי שהוא היה צריך לבוא ולהצביע, אין בזה שאלה הלכתית".

"הם עשו להם דת חדשה - דת של הר הבית, דת של הר הבית, דת של חיובי כרת, ומה עם שבת קודש? שום דבר", הוסיף רבי דוד יוסף.

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מענה18.01.18
34
האמת. אשריך שנתפסת על דברי תורה!
תלמיד שלו מעכשי17.01.18
33
לגרי"ד יוסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה יוסף17.01.18

הצגת כל התגובות

32
איפה כתוב בהלכה שצריך להוציא אבל מביתו ולהצביע על עניין דתי שמעוגן בחוק חילוני שמנוסח ע"י חילונים בכנסת חילונית ומטרתו פוליטית? ב. למה לא דחו את ההצבעה על החוק וככה כולם היו נרגעים?
א.17.01.18
31
לרב. לא ליהודה גליק יש דת עקומה,אלא למי שמדבר ככה כמו שהרב מדבר
עמוס17.01.18
30
רק אלי ישי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק אלי ישי17.01.18
29
יהודה גליק וב"ב מהשמיים תנוחמו. ה' ימלא חסרונכם במהרה אמן. יהודה גליק שיהיה בריא ושיחזור בתשובה מהר כי הרכבת נוסעת ליעד, לא כדאי לפספס את הרכבת. הרב עובדיה זצ"ל והילדים שלו הם קודש קודשים נגמר אין מחשבות בעניין.
אלעזר אמסלם17.01.18
28
אפילו הארבה שאינו מחוייב בשמירת שבת, שמר שבת קודש ולא תלש גבעולים כדי לאכול, וצם כל השבת, ויכל להשתמש בגוי של שבת שיתלוש לו כמו החרדים,והעדיף לצום ולא לאכול קיגל.
דן סגל17.01.18
27
שהאנשים שעולים להר הבית אינם חושבים שהם בספק איסור כרת ולכן במקרה והם טועים הם שוגגים (במקרה הגרוע) ובמקרה והם צודקים אז נשאר הענין הפוליטי בלבד ולכן הגק"ד מקשקש בשכל !! אז מדובר פה בשוגגים הכי גרוע נראה כאילו מהגר"ד נשאר הטיל ותו לא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james17.01.18
26
רבי טרפון תהה בדורו דור מחיי מתים האם יש מי שיכול להוכיח. בדור שלנו שלא מגיע לקרקע מתחת לרגלי התנאים יש דוברים ויהיה מעמדם רם ככל שיהיה שמנהלים חשבונות שמים ויודעים לומר לא יאבה ה׳ סלוח לו? אתמהה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל17.01.18
25
שלא יבכו אחר כך שתהיה להם ירידה חזקה באחוזי ההצבעה ולא יחפשו הסברים.
רוני17.01.18
24
בהצבעה על מתחם התחנה מי נעלם ולא הצביע ולכן המקום פועל בשבת? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים17.01.18
23
גם אם אכן זה אסור לעלות היום לעלות להר הבית אבל הביטוי דת של הר הבית בתור גינוי הוא אומלל וכל הצפייה שלנו לעלות במהרה עם משיח להר הבית יפה יעשה כבוד הרב שיתנצל על הסגנון הלא מתאים שלו וכן במיוחד כלפי גליק שישב שבעה זהו אכן לא אנושי לבקש מאדם בתוך שבעה לתמוך בחוק שיכל לחכות עוד כמה ימים הסגנון מראה ע
עובדיה17.01.18
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו17.01.18
לדבר כך על מי שהעמיד את רוב רבני ישראל בימנו את רוב דייני ישראל מחבר עשרות ספרים מחבר את סדרת ההלכה ברורה שאין כדוגמתו בעולם
חזי18.01.18
21
זה חוסר רגישות לדבר כך על בן אדם שלפני שבועיים קבר את אשתו
ד.ל18.01.18
20
אוי לאוזניים שכך שומעות! הר הבית היא בחירה של ה' יתברך ולא של יהודה גליק הי"ו!
ישראלי17.01.18
רוב גדולי ישראל אסרו לעלות להר הבית משום קדושתו
חזי18.01.18
19
הרב עובדיה זצ"ל אומר על ימין שהיא שמאל, גם אני יגיד שהימין היא שמאל. בלי לראות בעניים ובלי להכניס מחשבות ושיקולים שלי על העניין. על הרב עובדיה זצ"ל אני לא מהרהר. הרב עובדיה זצ"ל אמר לבחור ש"ס אני אבחר ש"ס לעולמי עולמים. היום הרב עובדיה זה הבנים שלו מהגדול ועד הקטן כולם ביחד זה הרב עובדיה. אני בוחר ב
אלעזר אמסלם17.01.18
אני מקצין בכוונה כדי שתבין את המסר... אם יאיר לפיד עכשיו בצורה חוקית יצליח לקחת לעצמו את השם "שס" האם גם תגיד שס לעולמי עולמים? אם כן אתה בבעיה... הרב עובדיה היה הרב של כולנו ואין עליו עוררין הבעיה היא שבאו להם אינשי דלא מעלי והם מנצלים את העובדה שיש כאלה שממשיכים ללכת בעיניים עצומות והם ע
חיים17.01.18
הרב שלי הוא הרב עובדיה זצ"ל והוא אמר לבחור ש"ס ואני בוחר במפלגה שלו גם אם יקראו למפלגה שלו חיים הכוכב. היום הרב עובדיה זה הילדים שלו שכולם צדיקים לתפארת עם ישראל. הילדים שלו הי"ו הם הם הרב עובדיה בכבודו ובעצמו. בהם אני בוחר ולא באדם שכל יום מחליף לו רב. אתה חושב שההבנה שלך היא חלק חשוב ולא רק מה שה
אלעזר אמסלם17.01.18
קומבינות ספסופה עוואנטות גאוה ונבזות הכל כמובן ללא בושה ועוד בשם תורת ישראל ומורשת מרן כמובן עפרררררררררררר לפיהם אמןןןןןןןןןןןןןן
בדיוק בדיוק18.01.18
18
צריך לבוא לדברים כאלו שחשובים לכל כלל ישראל זה כמו רופא שיושב שבעה וצריך להציל תינוק ואין עוד רופא היעלה על הדעת שבגלל השבעה הוא לא יבוא להציל את התינוק? נושא השבת שכה חשוב לנו וכה נלחמנו עליו וזה הדיר שינה מעינהם של גדול ישראל האם גליק לא יכל לבוא? אני לא הייתי תוקף כל כך חריף את הגליק הזה כי זה
חרדי17.01.18
כליות ולב, מינימום סגן של אלקים מעידה עליך ולא באור חיובי . זו לא תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון17.01.18
ואין היתר להסיח דעת מהאבלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יש רועה17.01.18
17
להקים אחד מהשבעה בשביל חוק שיחכה כמה ימים... אין לי בך יותר אמון מותר לעלות להר הבית ומי שאומר כרת הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה
יהודי מאמין18.01.18
16
גליק אמר שהוא היה מרוסק נפשית זה לא מספיק?
רוני17.01.18
בשביל הקומבינות של ש"ם מותר לגנוב, לרמות להכפיש ולקלל. אז ק"ו לקום באמצע השבעה
דני17.01.18
15
דרעי אמר שלא יכפה את החוק ובעצם מודה שהכל היה לצרכים פוליטים. אז האם חבר כנסת גליק מהליכוד צריך לשתף פעולה ם התעלולים הפוליטיים הזולים של אותו ח"כ שהרב עובדיה כינה בשם רשע והוא כינה ראשון לציון בשמו הפרטי... אני מקווה שאחרי מפלתם ידעו להודות בטעות ולהתנדף מחיינו
שכל ישר17.01.18
14
הרי בגץ פתח את תל אביב בשבת בגלל ששר הפנים לא נתן תשובה אז על מה אתה מדבר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחמים17.01.18
13
לא צריך לבזות את מי שאתה לא מסכים איתו
אנונימי18.01.18
12
היה המון אפשרויות חוץ מלהביא אותו בשבעה. עובדה הוא לא הגיע בשבעה והחוק המטומטם עבר. איך אני יודע שהחוק מטופש? אם היה בו טיפת היגיון היו מסבירים לחברי כנסת ולציבור מה החוק ומה מטרותיו. ולא מבקשים להצביע על חוק שהציבור והחכים לא מבינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה17.01.18
11
דרעי היה צריך פשוט שלא לאשר את חוק העזר בתל אביב שאפשר את חילול השבת, אילו דרעי לא היה מאשר , יכול להיות שהכל היה נראה אחרת ,ולכל הפחות היבה עליו חובה לעשות את המינימום הזה ולא עשה, ומה אתם מלינים על גליק
השבת17.01.18
10
זה רב שאומר לא למלחמת אחים והוא מחרחר ריב ומדון פשוט ביזיון.
שרון17.01.18
9
תהיה בריא. השאלה שם היא נפשית. והחוק הזה הוא חוק שמתיר דה פקטו חילולי שבת במדינת היהודים.אוי להן לאוזניים שכך שומעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום17.01.18
8
וזה מה שעשו קצת רגישות והתחשבות לא תזיק אף.פעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף17.01.18
7
זה חוסר רגישות לדבר כך על בן אדם שקבר את אשתו לפני שבועיים
ד.ל18.01.18
6
זה חוק לעקירת השבת, פתיחת אלף חנויות נוחות בתחנות הדלק. זה חוק כסתח דורעי. הוא בעצמו הדרעון אמר שהחוק הזה לא ישנה דבר.
תלמיד מרן17.01.18
5
ולא גליק.
תמי17.01.18
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר18.01.18
3
שהתורה שייכת רק לחרדים. רק הם יודעים מה בורא עולם התכוון. והכי חשוב זה שהיום כבר לא מספיק להיות רב, כולם שם גאונים. בסופו של יום עבור החרדים " כסף יענה את הכל " (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד ש...17.01.18
2
על עמ"י הוא היה בפריז? לי יש חבר פריזאי סיפר לי מה הולך שם לא יאומן אז מה הוא משווה סתם העיקר ךלקקטר על עמו ישראל
סניגור17.01.18
1
למה כל הדיבורים האלו אני לא מצדיק את גליק שעולה להר הבית וכאילו עושה בכוונה עם העלייה להר הבית אבל כל זה לא מצדיק לתקוף משהו שקבר את אשתו אחרי מחלה קשה ונשאר עם 8 יתומים למה את אלה שגרמו למפלגת שס לרדת ל7 מנדטים מ12 הוא לא תוקף
יהודי מודאג17.01.18
זה שאתם לא יודעים שמותר לעלות להר הבית כי ברור לכל איפה *לא* עמדו המקומות הקדושים, זה לא אומר שגליק טועה. ומה קשור בכוונה? גליק הוא אמיתי, ועורג למקום המקדש. זה בכוונה בשבילך? עצוב.
אמיר17.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24