כיכר השבת

לקראת כינוס החירום

דילמת הגננות: ללמד את ילדי הגן על בריאת העולם?

יוזמי כנס הגננות בביתר עילית עלו לביתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי וביקשו את הכוונתו. במקביל, גורם המעורה בכינוס האירוע מסביר: מה מפחיד את הגננות? (חרדים, בארץ)

32
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' בשבט | 24.01.18
האם צריך ללמד ילדי גן על בריאת העולם?
האם צריך ללמד ילדי גן על בריאת העולם? (צילום: שאטרסטוק)

לקראת כינוס הגננות שיתקיים בעיר ביתר עילית ביום ראשון הקרוב, במה שמכונה "המערכה על משמר החינוך הטהור", נכנס חבר וועדת הרבנים לענייני חינוך של "דגל התורה" הגאון רבי מאיר קסלר למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, זאת על מנת לקבל דברי חיזוק והדרכה.

מרן הגר"ח קנייבסקי אמר לרב קסלר כי "תפקיד הגננות לחנך כמו בכל הדורות ללא שום שינוי, ויש לעמוד על כך במלוא התוקף". מרן הגר״ח קנייבסקי נשאל מספר שאלות ע"י אישי החינוך, כשהתשובות יובאו בפני המשתתפות בכינוס.

הכינוס, שדבר קיומו פורסם לראשונה ב"כיכר השבת", נערך בהוראת גדולי התורה, ונועד "בכדי להתחזק יחדיו אל מול הסכנות בהכנסת רוחות זרות לחינוך הגיל הרך, וגודל האחריות המוטלת עליהם לעמוד כחומה בצורה אל מול כל התערבות חיצונית, שמטרתה לערב קודש בחול ולהכניס חלילה תכנים פסולים לחומר הלימודים המוגש בפני הגיל הרך".

גדולי ישראל כתבו: "ונשים צדקניות בכל דור שרו באוזני התינוקות עם לידתם, שירי ערש מלאים ברגשי קודש על אמונה במעשה בראשית ועקידת יצחק, וכל השאיפה שבנם יהיה גדול בתורה. וכך גדלו הנערים שהושרש בלבם ובמוחם כבר מינקותם, כי הקב"ה ברא את העולם בששה ימים, אשר זהו יסוד קדושת ישראל, והוטבע בדמם עקידת יצחק שמסר עצמו על קדושת השם ומעמד הר סיני".

הרבנים במעון שר התורה (צילום: נפתלי לרר)

בהמשך מתריעים ומבקשים גדולי ישראל: "ולכן יש לשים דגש בבית ובגני הילדים על נושאים אלו, ולהרבות בסיפורים מלהיבים מהתורה וחז"ל בלי הסברים ומדעים, וכפי שהנהיגו לספר פרשת שבוע, ובערבי שבתות וחגים לספר מקדושת השבת והמועדים חנוכה ופורים, ולעורר צפייה בלבבות הרכים לאותם ימים קדושים, והגם שיש ג"כ צורך לדבר על נושאים נוספים כדי להכשירם לעולם המעשה, אולם אין לעשות מזה עיקר".

בכינוס צפויים להשתתף מרנן ורבנן חברי מועצגה"ת הגרמ"ה הירש הגר"י שיינר הגר"ד כהן הגרב"מ אזרחי שליט"א וייתכן אף כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שהוזמן ע"י מארגני האירוע הביע רצונו להשתתף. כמו"כ ישתתפו חברי ועדת הרבנים לעניני חינוך הגר"מ קסלר והגר"מ ברזובסקי. וכן ראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ. במהלך הכינוס תוקרן מצגת עם דבריו של מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בכנס בעניני חינוך שהתקיים בביתו בז' חשוון תשע"א וכן דבר מרנן ורבנן במיוחד לכינוס זה הגר"ח קנייבסקי הגרי"ג איידלשטיין והמשגיח הגר"ד סגל.

מה מפחיד את הגננות?

אחד ממארגני הכינוס, ממקורבי הרב מאיר קסלר, הבהיר כי "אנחנו לא נמצאים כעת במלחמה מול המחוז החרדי, להיפך, הנהלת המחוז החרדי בהובלה של מנהל המחוז איציק זהבי משתדלת ללכת לקראת הציבור החרדי ולעבוד בתיאום מלא תוך הבנה לצרכים המיוחדים של המגזר החרדי. יש הוראה ברורה מגבוה שמפקחות גנים לא תתערבנה בתכנים פדגוגיים ולימודיים כלל והמצב השתפר מאד בתחום זה כאמור בהובלתו האישית של מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, וגם אם יש בעיות בתחום זה בשוליים הן מטופלות מיידית ואין זה מעיד על הכלל".

עוד מוסיף הגורם כי "רוב המפקחות בגנים הינן נשות אברכים ואימהות לילדים בחיידרים ובנות בסמינרים וכו' וגם הן לא רוצות שילמדו את הילדים והילדות שלהן תכנים פסולים. הכנס מיועד באמת לחיזוק פנימי כאשר ברקע כל מיני שמועות על דיונים האם יש ללמד על בריאת העולם כאשר כביכול ילדים לא מבינים זאת, או האם יש ללמד פעוטות רכים סיפורים מפרשת השבוע כגון עקידת יצחק ומכירת יוסף שלכאורה מפחידים".

בנוסף, מציין הגורם "בקשות בשוליים ללמד מדעים במקום קודש, כגון הליך יצור יין בד' כוסות או על הליך יצור שמן בחנוכה, או על הליך יצור דבש בראש השנה, אמנם מדובר בתופעות שוליים ממש אך כשזה ברקע ובאטמוספרה היות ומדובר ביסודות היהדות והאמונה התמימה והיראת שמים הטהורה, אנו מחוייבים לביצור וחיזוק הבית פנימה, וכנס זה הוא מהראשונים בסדרה ומיועד כפשוטו וכשמו לחיזוק והעצמה לגננות על החשיבות המכרעת של תפקידן כמעצבות של הדור הבא".

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התערבות גסה בתכנים25.01.18
הבריאה זה יסוד האמונה וצריך גם לשנן את זה בבית לילדים על בסיס קבוע ורציף זה דבר חשוב שאסור לוותר עליו בשום אופן. החילונים שחיים בשקר רוצים להנחיל את השקר שלהם לאחרים הרי אם הם ילכו אחורה במחשבה מספיק אחורה בזמן ב"כאילו" מדע שלהם הם גם יגיעו למוכרחות של עולם שנברא ובורא לעולם. רק האקדמיא השיקרית שלהם
אסור לוותר26.01.18
20
The world was not started 6700 years ago. But we are wrong with the time and understanding the bible (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Someone24.01.18
19
לכל המערערים - יש להבהיר פעם אחת ולתמיד הלימודים על הדבש, היין ושאר הנושאים המדעיים, יילמדו כל נושא בעתו ובזמנו. הרבנים אינם מונעים ללמוד את כל הנושאים הללו והללו אכן נלמדים בכל מסגרות החינוך התורני. אלא - א. שאין לעטוף את נושא הלימוד של הקידוש בשבת קודש, ד' הכוסות בליל הסדר עם אופן ייצור היין. ב.
שמעון25.01.18

הצגת כל התגובות

18
במחוז החרדי יש כמה וכמה מפקחות הנגעות באקדמיה ואין הבדל בין הפיקוח הממד וליחרדי על כן אין שום אפשרות שהם יכנסו לגנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב25.01.18
17
אני לא מבינה מה הבעיה ללמוד על בריאת העולם וגם על ייצור יין ודבש כשהייתי בגן בית יעקב לפני 20 שנה לימדו אותי את הדברים האלה אז לא הבנתי את הדילמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פולה24.01.18
16
כ"ק מרן אדמו"ר זיע"א בעל הישועות משה מויז'ניץ אמר כמה פעמים שגם אם המדינה יגידו בישיבה ללמוד בבא קמא במקום בבא מציעא אנחנו לא נקשיב להם כי עצם המציאות שאותם אנשים בעלי השקפה פסולה שודאי מעונינים ורואים כמשימה לשנות ממה שחינכו פעם אסור לקבל מהם כל השפעה החינוך החרדי אמור להיות מונהג אך ורק בהנחיית גד
חיים 25.01.18
אותנו כהורים מטריד שאין שום פיקוח לא על הליך קבלת התלמידים ולא על הליך הרחקתם, לא על רמת הלימודים ולא על מעבר הכספים. כתוצאה מכל אלה אחוז הילדים שאין להם מסגרת במגזר שלנו גבוה בצורה מדאיגה. עליהם יש להוסיף את הילדים שאמנם נמצאים במסגרת אבל אין להם כל ענין בחומר הנלמד. בקיצור מתעללים בילדים, סוחט
רפאל27.01.18
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתערבים ועוד איך עם דרישות זרות25.01.18
14
הגענו למצב כזה
יענקי25.01.18
13
הלא בימי חז"ל הכירו ילדי ישראל הטהורים את תהליך הייצור של היין, השמן והדבש. איך קרה פתאום שידיעות אלה הפכו "מוקצה מחמת מיאוס"?
רפאל24.01.18
12
צריך לדעת לא לעשות זאת בצורה שתעשה אצל הילד פחדים אלא ההפך לספר בצורה שתגרום לו להתיחס בהערצה ואפילו בקנאה ליצחק על שהוא זכה למסור נפש למען הבוי"ת
שמולי25.01.18
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם24.01.18
לא צריך לפחד מהסיפורים האלו. צריכים לדעת מי זה העם היהודי ונכון יש סיפורי מסירות נפש ואנשים מסרו נפשם כפשוטו ממש למען הקב"ה. זה הזמן לטעת אמונה פשוטה וטהורה זו. זה נכס לכל החיים המבלבלים האלה
א25.01.18
10
גויים?????
חיים06.02.18
9
צומי צומי צומי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
החרדים לוזרים24.01.18
8
שילד שאמא שלו מספרת לו קבוע על חיות וע דברים מפחידים מתמודד עם זה יותר טוב ופחות סובל מפחד וזו אחת הסיבות שמעודדים לחבר ספרים על חיות שיקראו הרבה על חיות וכך ירד להם הפחד [ההסבר בזה ע"פ המחקר שככל שילד מטבעו מדמיין דברים מפחידים גם אם לא נספר לו עליהם וככל שהדבר עמד לו במודעות יותר זמן הוא התרגל לזה
שמולי25.01.18
7
ללמוד על פלא הבריאה הדבורה(ש"הצילה" את דויד המלך) ועל פועלה זה זניח? או לדעת איך עושים יין(שאנו מקדשים עליו) זה זניח? כבודו אתם מגיעים למקומות שאפילו בתורה הקדושה זה אסור!! לא מדובר על תאוריות מוזרות שאין להם ביסוס כגון המפץ הגדול, אבולוציה של דרווין(שבעצמו כתב שאין שום הוכחה לתאוריה שלו) וכיו"ב אלא
ANTI PC25.01.18
6
כמה שקשה להודות. ואם אנחנו לא גברים לומר טעינו בוא ונסגור באסטה
מוטי24.01.18
5
ישמעו יותר בקול הרבנים גם אם יאמרו להם לעשות על ימין שהוא שמאל.
דן סגל25.01.18
4
טיפשות שאין כדוגמתה... ילד צריך ללצוד באיזה עולם הוא חי. גידלתם דור שתלוש מהמציאות וגרמתם לאנשים לחשוב שרק ככה אפשר להיות צדיקים. זה צורה שגויה טיפשה ורשעה. ההרס האין סופי שגרמתם לציבור החרדי ולעובדי ה רק גדול כל שבוע... תתעוררו! הדור גלש לשוליים. מה עשיתם, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ25.01.18
3
מה התחדש? האמת כלום! רק רעש וצלצולים וכרגיל יש הרבה שמחפשים לתפוס טרמפ
מאיר קליין25.01.18
2
בכתובות אחרות היו אומרים שזה לא נורא וצריך לרחם עליהם. בהנהגת מרן שר התורה חוזרים לדרך הישנה והטובה
חיים25.01.18
1
מדעים זה תהליך יצור יין ושמן... ואסור ללמד? לא הבנתי על מה המהומה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמי25.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 11:02

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24