כיכר השבת

"אני לא ניזון מעיתונים"

האב"ד בתביעה נגד הגירוש: "נבדוק אם הם באמת בסכנה"

אב בית הדין שידון בתביעה שמבקשת לאסור על שר הפנים לגרש מסתננים לארצות מוצאם - בראיון ל"כיכר השבת": אם ההלכה תאסור גירוש, המועצת תצטרך להכריע אם על דרעי להתפטר" (חדשות)

33
אבי רבינא | כיכר השבת | ט' בשבט | 25.01.18
האב"ד בתביעה נגד הגירוש: "נבדוק אם הם באמת בסכנה"
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעות לאחר הדיווח על הזמנתו של שר הפנים אריה דרעי לדין תורה בבית הדין 'הליכות עולם', זאת בשל כוונתו לגרש את המסתננים למדינת עולם שלישי, אב בית הדין, הגאון רבי ברוך שרגא, מדבר בשיחה עם 'כיכר השבת' ומבהיר: "אם ההלכה תאסור על דרעי לגרש את המסתננים - הרי שמועצת חכמי התורה תכריע האם עליו להתפטר".

תחילה, הגיב הרב שרגא לדבריו של הגרב"צ מוצפי שנחשפו ב'כיכר השבת' ולפיהם "על בית הדין היה לדחות את התביעה לאלתר", ואמר כי "אני לא ניזון לא מעיתונים, לא מרדיו ולא רואה תקשורת. כשיש תביעה ואני לא יודע על מה מדובר, ההלכה מחייבת אותי לזמן את שני הצדדים ולשמוע את טענותיהם, אנו לא מתעסקים בענייני העולם הזה והמינימום המתבקש הוא לשמוע את שני הצדדים".

הגאון הרב ברוך שרגא (באדיבות המצלם)

הבוקר פורסם ב'כאן' כי ד"ר אורי וייס הגיש תביעה לבית הדין נגד שר הפנים אריה דרעי בשל כוונתו לגרש מסתננים לרואנדה. במכתבו לבית הדין ביקש וייס מהדיינים להורות על "איסור לגרש את מבקשי המקלט או לכלוא אותם או לאיים עליהם בכליאה. זאת ועוד, הריני לבקש מבית הדין הנכבד לאסור כבר כעת על שר הפנים להקדים גירוש או איום להכרעת בית הדין בעניין".

"בוודאי שהוא (דרעי) צריך להיות אמון על פי ההלכה". אומר הרב שרגא. "נשמע את טענותיו, נשקול ונחליט אם מותר לו לגרש אותם או לא. אחרי שנאזין לטיעוניו של אריה דרעי ניתן את ההכרעה".

לשאלת 'כיכר השבת' האם דרעי עצמו מחויב להגיע לבית הדין, השיב הרב שרגא: "כל אדם שמוזמן לבית הדין, חייב לשמוע לדין תורה ולהגיע לדיון. אי אפשר לחמוק מדין תורה, אך אם אין באפשרותו להגיע הוא יכול לשלוח מיופה כוח מטעמו".

הפגנת מסתננים בכנסת, ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אלו שיקולים יעמדו מול עיניי הדיינים?

הרב שרגא: "צריך לדעת מה הסיכון של אחד שמגרשים אותו למדינה אחרת, יכול להיות שאין לו שום סיכון. אחרי שבית הדין ישמע את טיעוני הצדדים יכול להיות שיתברר כי הם נמצאים בסכנת נפשות. נשקול הכל".

הרב שרגא מתאר אפשרות נוספת שעלולה להתרחש: "נבדוק אפשרות בהלכה שאסור לו לגרש אותם וזה יכול להזיק על ידי כך שאומות העולם יראו שיכולים לגרום נזק ליהודים אחרים, כאן יהיה שיקול לאסור על דרעי לגרש אותם". אומר הרב שרגא.

לסיום הוא אומר: "במידה וההלכה תאסור על דרעי לגרש אותם. הנושא יגיע לפתחם של חברי מועצת חכמי התורה שיצטרכו להכריע האם עליו להתפטר מתפקידו או לא. השיקול שיעמוד לנגד עינינו הוא שיקול הלכתי טהור, אין לנו שום שיקול פוליטי, הכל על פי הש"ס והפוסקים על פיהם אנו חיים".

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
אסור להושיב גוים בארץ. הם מזיקים לתושבי ת,א שיקרא לתושבי דרום ת"א להופיע בפני ביה"ד
ם26.01.18
23
לא ידעתי את המועצת, וגם את האריתראים אגרש.
דן סגל26.01.18
22
מה הבעייה דרעי יביא פסק אחר שחייבים לגרש
CBH26.01.18

הצגת כל התגובות

21
יש כאן שאלה בכלל? צריך להביא את דיני נפשות כי הסודנים האלה כבר רצחו אנשים זקנים וחלשים בדרום תל אביב צריך להראות לבית דין סרטונים מדרום ת"א של סודנים שיכורים מרביצים לאנשים גונבים אונסים והכל בחסות המדינה! עניי עירך קודמים!!! ונשמרתם לנפשותכים!!! הבא להורגך השקם להורגו!!!! וביערת הרע מקירבך!!
ללא שם26.01.18
חזק וברוך אמת !!
shalom789028.01.18
20
משומדים גם התובע וגם הראבד
דודי 26.01.18
ו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה28.01.18
19
כדי להוות שיקול בהכרעה בזו וכל שיקול כזה הוא שיקול זר ממניע זר או מבורות וכל שיקול כזה הוא בניגוד מולט להלכה ובבחינת כפירה ושם גולים מרצון שלא לומר פושעים כפויי טובה כופרים לפני ישראל לא לפני חיי ישראל המקימים מצוה בכל רגע ורגע בעצם היותם חיים כאן על אף הכל ומודים ומברכים על כך גם בעת פתיחת ההיכל. י
ללא שם26.01.18
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היועץ26.01.18
17
תורה .
חיים26.01.18
16
אם זה לא היה כל כך עלוב זה היה קצת או אפילו מאד מצחיק. אחד שהוא לא בעל דין תובע אחר שהוא לא בעל דין עבור גויים לבית דין שאין לה שום סמכות וידע וכח לדון בזה. זה לא הזוי ואפילו לא רדיפת כותרות. זה בדיחה עלובה ותו לא. חוץ מהטירוף של אנשים שחושבים שיודעים קצת בסוגיא ולא שייך בעולם שיכולים לדעת את ההיקף
שכל ישר26.01.18
הרבנים צריכים להגיד דעת תורה ואם אדון דרעי לא יגיע לדיון מחמת אילוצים שונים כנראה לא ידונו בזה
י.א.26.01.18
קצת שכל אף פעם לא הזיק. שאלתי אותך, האם אפשר לתבוע את הראש ממשלה לדין תורה אם מותר לתקוף את סוריה? תגיד לי, בינינו, אתה שפוי? באמת צריך לשאול על כל אלו שהזמינו דרעי להדין תורה, אם הם שפויים, או סתם מחפשים כותרות. יש פה נושא של בטחון של כל תושבי המדינה. נושא של טרור, של עול כלכלי, של גבולות ורבונות,
שכל ישר26.01.18
15
מה בדיוק הדיון? ואיזה כוח יש לבית הדין בנושא? רק לבתי המשפט יכול להיות כוח לעשות משהו. הרי כל החלטה שלהם, שדרעי נניח יקיים, יגיע לבגץ. אז מצחיק לראות דיינים שנכנסים לדיון באופן רציני. ממש כמו ילדים משחקים מונופול וקונים בתים, לוקחים משכנתא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
victor26.01.18
ומה שיקרה אח"כ לא באחריותם
מוטי26.01.18
14
מה הקשר, מי כאן הצדדים? התובע בכלל לא מייצג את המסתננים. כנראה שהדיין הזה באמת לא קורא עיתונים ולא שומע רדיו. ואם אני אזמן את הדיין לדין תורה על זה שהוא זימן את דרעי לדין תורה הוא יהיה חייב לבא אלי רק כי יש לי בית דין פרטי?? הזוי משהו!!
יהודי25.01.18
13
הרב שרגא ת"ח עצום אבל כרגיל התמימות הגדולה של הספרדים בעוכריהם . תלמדו מדרעי לקחת מהאשכנזים מה שטוב ואת הרע שבהם תשאירו להם.
מתי תגדלו?26.01.18
12
וכי ממתי איזשהו "ד"ר וייס" מוסמך להגיש תביעה נגד שר הפנים בשמם של מועמדים לגירוש שלא הסמיכו אותו לכך ולא הגישו את התביעה בעצמם? רק על כך היה עליו לגלגל את התובע מכל המדרגות לכל הרוחות. אבל מה לא עושים בשביל פרסומת? מעבר לכך, לבית הדין שלו אין שום סמכות על שר הפנים, ובוודאי שלא על רשויות המדינה. הם
עזרא25.01.18
שפתים ישק משיב דברים נכוחים. וזה חוץ מזה שבטוח הם יתחתנו עם יהודיות ל"ע שלא יודעות שזה התבוללות גמורה.
איש ירושלים26.01.18
11
ממש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר25.01.18
10
אדם חייב להגיע לבית הדין של עירו. בימינו, דבר כזה לא קיים בארץ ישראל, ולכן דין תורה בבית הדין הוא רק כאשר שני הצדדים מסכימים להגיע לבית דין מסויים. (בפונוביץ' עד היום דנים בבית משפט אזרחי מפני שלא היה בית דין שמקובל על שני הצדדים) ולכן פשוט שדרעי לא חייב להגיע כלל לבית הדין. וחוץ מזה, המסתננים לא תב
כ25.01.18
9
כן ועכשיו לגרש.דיי לנו מאוייבנו הפלישתינים עוד אוייבם כבשו לנו את החנויות את השכונות והבתים בדרום תל אביב.מסכנים היהודים שנשארו לגור שם.ומי שנגד נראה אותו גיבטר שהוא וילדיו ומשפחתו יגורו בדרום תל אביב בשכנות איתם.הם לא יחזקו שעה.בושה וחרפה כל יפי נפש אין לכם לב על היהודים שגרים שם אתם חושבים על האוי
אסתר25.01.18
חייבים לגרש אותם לא יתכן שאנחנו נחיה בפחד במדינה שלנו הם משתלטים על שכונות רחובות מתעללים בזקנות לא יתכן שנשב בשקט ונגיד זה לא בשכונה שלי וכל היפה נפש שיקחו אותם לאזור שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל26.01.18
8
אבל מה הקשר, אל נשאיר אותם כאן זה רק יעשה התבוללות ועוד 20 שנה יהיה להם כאן ראש ממשלה משלהם כמו שקרה בארצות הברית זה נזק לעם היהודי, ההלכה לא צריכה להיות שמאלנית, ולומר איך יראה בעייני הגויים, זה החיים שלנו, ויהודים נמצאים כאן בסכנה על ידם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק אלי ישי25.01.18
7
כיצד הוא דן את גיסו מנתניה מר יגאל. ק. והשתיק הפרשה שהטרידה הרבה (תרתי משמע) צריך לבדוק אם כשיר הוא לדונו.
שואל25.01.18
6
סליחה אבל דיין שלא מודע למצב ולא יודע כי דרעי לא בר תביעה וכי הוא פועל מכח המצביעים שלו ומכח הרב שלום כהן ובנוסף הוא לא מודע כי זה למען פופוליזם זו הבעיה העיקרית שברגע שהוא היה קורא עיתון בשביל להבין שקשקשנים שמחפשים כותרות עשו עליו סיבוב הוא היה פורש בכבוד... אבל מה לעשות הוא גם בן אדם ואוהב פרסום
לא פתי28.01.18
5
שדרעי יבקש שיתבעו אותו בבי''ד של הרב שלום כהן או של הרב עמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.01.18
4
מאיימים עליהם, מאחלים להם שואה נוספת..כן כן שמעתי את זה חייבים לגרשם זה מצווה-בגלל פיקוח נפש. רבנים מהציונות הדתית כבר הכריעו בזה. הם אמנם לא חרדים אבל הרבנים החרדל"ים יש להם את אותו תורה בסופו של דבר.
איזה קשקוש26.01.18
3
ויסלף דברי צדיקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא תקח שוחד25.01.18
2
דרעי הציעה חוק בלי להתייעץ עם מועצת חכמי התורה? מה קרה?... ואם כן למה בכלל יש מועצת. והרב שרגא למה מזמין אותו לדין.. שיקרא לו לדבר איתו בענין ולהבין אם זה מותר או אסור.. איך זה הפך לתביעה?? ואחרי כך זה למה לפתר את דרעי? הרי אם זה אסור ע"פ ההלכה דרעי לא יחזור בו? הכל פה מריח כמו דג מסריח.. חסר
דניאל פרץ 25.01.18
1
ותקשורת...
יאיר25.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | בנות חרדיות עברו שוב בהצלחה את המבחן של רואי החשבון - בפער 

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24