כיכר השבת

"יעני להכניס אותם לשוק העבודה"

הרב בוארון: "כל המכללות - זה בשביל לקלקל את החרדים"

הגאון רבי ציון בוארון יוצא במתקפה נגד המכללות, מזהיר לא לשלוח לשם את הבנות והנשים ואומר כי הממשלה מתקצבת אותם רק כדי לקלקל את החרדים - בשל החשש שהם יתרבו וישלטו פה (חדשות)

54
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בשבט | 07.02.18
הגאון רבי ציון בוארון
הגאון רבי ציון בוארון (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בלעדי ב'כיכר השבת': הגאון רבי ציון בוארון, מבכירי הרבנים הספרדים, יצא בימים האחרונים במתקפה חריפה נגד 'המכללות החרדיות', שחלקן זוכות למימון מהמדינה ואמר כי הממשלה מממנת את המכללות כדי לקלקל את החרדים.

במסגרת שיעוריו ברחבי הארץ אותם מוסר הרב במהלך ימי השובבי"ם, הגיע הגר"צ בוארון לבני ברק שם ערך יום צום ותפילה בבית הכנסת 'אביר יעקב' ובדבריו עורר על "סכנת המכללות".

במהלך דבריו אמר הרב בוארון כי "היום יש כל מיני דעות של כפירה ברחובות, גם אצלנו פה יש כל מיני מכללות שמלמדים אותם מינות וכפירה השם ירחם, שכל אדם ישמור על הבנות שלו, על אשתו, עליו עצמו, שלא ילמדו במכללות הללו".

לדבריו: "כל המכללות הללו שהממשלה מממנת אותם בכספים רבים ועצומים זה בשביל לקלקל את החרדים, יעני להכניס אותם לשוק העבודה ולקלקל אותם - זה המטרה שלהם".

הרב בוארון הוסיף כי "הם פוחדים שעוד עשרים שנה החרדים יתרבו ויהיה להם רוב בכנסת וייקחו את הממשלה - רק זה הפחד שלהם, הם לא פוחדים מהערבים, וזה מה שפרעה אמר 'פן ירבה', פוחדים פן ירבו החרדים אז רוצים לקלקל אותם בכל מיני מכללות ודברים כאלה".

"אדם צריך לשמור על בניו שילמדו רק בישיבות קדושות ובתלמודי תורה קדושים וטהורים ובזכות זה הקב"ה ירחם על עמו ישראל ויסלק מהם חרון אף ונזכה לישועות גדולות ולגאולה השלמה בחסד וברחמים", חתם הרב את דבריו.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
אתם רושמים 53 תגובות ולמעשה אפשר ליקרוא 31. איפה כל השאר נעלמו??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 09.02.18
26
משכורת מהציויינים
מה הוא מבין?07.02.18
25
לא החרדים ולא הפרנסה לחרדים מעניינת אותם ,מעניין אותם להרוס את עם ישראל כדי שעם ישראל יהיה ככל הגויים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
האמת 07.02.18
ובשביל זה מלמדים לחרדים אומנות קלה ונקיה. וכבר נהגו היראים האיטליאנים מדורי דורות ללמוד באוניברסיטה ולא היה פוצה פה ומצפצף. וכן נהגו תלמידי הרש"ר הירש והיו כולם יראים ושלמים. ומה ראו חכמים לדחות מנהג מקויים בקהילות ישראל מפני הוראת שעה של בעל ה"ברכת שמואל" ומפני דעת יחיד של רבי אלחנן ואסערמאן?
רפאל07.02.18

הצגת כל התגובות

24
אין שם טכנולוגיה ואין מכללות. אפשר לחיות במערות כמו אבותינו, להשתמש בנרות ובחמורים ורק להתרכז בעבודת ה'. הטכנולוגיה מעוררת בנו חרדות ונסיונות מיותרים לגמרי, הקרבה לחברה המערבית חילונית מקררת את יראת השמים שלנו ולא עושה לנו טוב. למה אנחנו מתעקשים לחיות דווקא במדינות המערב החילוניות? מי מרים את הכפפה
חרד דואג08.02.18
23
אבל מתקנים קלקול בקלקול אחר ע"י לימוד במוסדות שמלמדים כפירה וזלזול וכל זאת בגלל חוסר האונים של "מנהיגי" הציבור חרדי לייצר פרנסה למונהגים שלהם וזה קלקול עוד יותר גדול . היום אי אפשר יותר לחנך לעוני וסגפנות חינוך שכזה במקום שרק משגשג כלכלית הוא הרס וחורבן כמו שהיה באירופה כולם ברחו מהשטייטלים בהזדמנ
יש בעיה אחרת07.02.18
22
וכי מישהו יכול לחשוב שזה כדי לרכוש מקצוע ולקיים פסק ברור בשולחן ערוך (או"ח קנ"ו) המחייב את האדם להתפרנס ביושר ולא להזדקק לבריות...
סענדר07.02.18
21
הרבה גירושין של משפחות טובות יצאו בגלל המכללות, יש הרבה דרכים להתפרנס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 08.02.18
הצבור החרדי הוא העני ביותר בארץ. כמעט כל מקומות העבודה סגורים בפניו. מליון איש לא יכולים להיות כולם סופרים ומוהלים! נסה לחתן ילד אחד עם משכורת של אברך מבלי להסתבך עד סוף חייך בחובות. פעם הקבצנים היו מתי מעט, היום כמעט כל החרדים הם קבצנים שאבדו ממזמן את הבושה לדפוק על דלתות של אחרים ולהתחנן לנדבות.
חי בדימיונות08.02.18
20
מדהים שאדם כל כך חסר השכלה נהפך לא רק לרב אלא גם לדיין ועוד בבית הדין הגדול. אוי לו לדור ששופטיו צריכים להישפט. כבר אמר תיקוני הזוהר מה שאמר על דיינים כאלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן07.02.18
19
גם את הישיבות, והסמינרים, ומשכורות לרבנים, ואוכל לילדים, ורפואה לחרדים, וקבורה גם המדינה מתקצבת. בקיצור כל מה שהחרדים מבקשים מה' ולא נותן להם כי הם בנים נזופים, הממשלה הציונית נותנת.
דן סגל07.02.18
אני כל בוקר קונה לחם ומשלם עליו מע"מ וכו', את ההפרש תחזיר לי
דני08.02.18
גם לחגיגות של ש"ס הוא לא מספיק
משה אפללו08.02.18
18
אני לא יודעת אזה אינפורמציה נותנים לרבנים.מכללות חרדיות או דתיות לא??? מה מקלקל? דבר שני אם כך אסור לקחת כסף מביטוח לאומי גני ילדים תלמודי תורה בית יעקוב סמינרים כולם נתמכים על ידי המדינה .יש תקציבים .אני בטוחה שמי שמסר לרב תדברים הטעה אותו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוש07.02.18
עצם זה שאת לא מבינה את הבעיה במכללות, זה מצביע על הבעיה. ולגופו של ענין, מעולם לא חיפשו החרדים לדבר ה' קריירה לשם קריירה. התפרנסו ללא מכללות וללא צורך בלימודים אקדמאים. מכללה מעצם מהותה היא כפירה בערכי היסוד שלנו! אנו לא זקוקים לחיי העולם הזה אלא כפרוזדור מעבר לעולם הבא.
דני08.02.18
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני07.02.18
16
מה יעשה?היום לא ניתן להתקבל למקומות עבודה ללא תואר אקדמי,הרי גם ע''פ התורה אדם צריך לעבוד לפרנסתו[שנא'-''בזעת אפך תאכל לחם'']וחלק מזה זה לימודים אקדמאים. חוץ מזה,כידוע יש כיום הרבה מכללות חרדיותדתיות שבהן הרב עובדיה התיר ללמוד.
יאיר07.02.18
15
ציטוט. "הם פוחדים שעוד עשרים שנה החרדים יתרבו ויהיה להם רוב בכנסת וייקחו את הממשלה" אם זה מה שצפוי לשיטתו של הרב בוארון, אז החרדים ישלטו, ומה הלאה, מי ינהל את המדינה, בכלכלה בביטחון רפואה וכו', יביאו עוד פעם סודנים ?
אשר07.02.18
14
גר בשכונת הקיצונית וסומך עליהם שיכתירו אותו לרב כשיטתם, כנראה שעוד לא מבין שפת האשכנתזי הסיקריק הטמא, שבשום פנים לא יכבדו ספרדי'שער, אלא כשצריכים אותו לזוממותם לנגוח ולפגוע בעדת ספרדים אחרים
עולה עולה07.02.18
אחרי שהיה בבית הדין הגדול הוא לא צריך את אף אחד תמיד אומר את דעתו בלי פניות
יוני07.02.18
13
מי לנו גדול ממנו?! עכשיו זה פוליטיקה לאסור מכללות חרדיות! אין שום קשר להלכה!
אברהם07.02.18
12
ומה בדיוק מקולקל בללמוד מקצוע? הרי לא לומדים שם פילוסופיה יוונית או תרבות של אינדיאנים בבוליביה.. לומדים דברים שהקב"ה ברא את החוקים לפיהם זה מתנהל...אלקטרוניקה, מחשבים.. שאפשר להתפרנס מזה בכבוד ולא להזדקק לבריות.. רק כדי לא ליפול צריך לדעת להבדיל בין כשר לטמא.. ובשביל זה צריך לדעת י ס ו ד ו ת! וזה
ברל (כהן) הרוסי07.02.18
11
בנתונים האלה ??????? ועד היום מה ? לא המליצו ללכת ללמוד במכללות ??????? וכי לא ילכו ללמוד ע"מ לפרנס את עצמם ??????? מה ? ישענו על עסקנים אומללים שחוגגים ע"ג כולנו ?????? עד מתי תצחקו לציבור בפנים ???????
מנחם07.02.18
10
שמד גיוס בנים ובנות, שמד האקדמיה ושוק העבודה, הם אומרים את זה מפורש שהם רוצים לקלקל את החרדים, ולערבב אותם עם החילונים, וכך לחסל את החרדים בתוך כמה שנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק07.02.18
"זאב", "זאב", "זאב".
רפאל 07.02.18
להיסטוריה, כזו מילה אשכנזית פרימיטיבית.... בשוק שעוד משתמשים במילה הזאת...
שמד07.02.18
היצר הרע דווקא מבוגר מאוד, אבל עובד היטב....
דני08.02.18
9
השיטה החרדית הידועה - אסור ואסור אבל אלטרנטיבה אין. הרב יחיה על סיר הבשר וידרוש מאחרים לחיות בעוני וסיגופים? יהנה ממשכורת עתק וידרוש מעמך ישראל "פת במלח"? כואב הלב לאן הדרדרנו כחברה, אין בושה כבר לאף אחד.
דודי07.02.18
8
"יעני להכניס אותם לשוק העבודה" אכן כן מה לעשות שאנשים צריכים להתפרנס ןלא כולם סכו להיות כמוך דיין בפנסיה שהרוויח משכורת עתק כשל שופט.. וכן תחזיקו חזק גם את המשכורת הזאת המדינה מימנה. די לצביעות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Max07.02.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי07.02.18
6
תתקן אל תבקר כל היום הכל גרוע רק בגלל שיחד לא בממשלה תחזיר את המשכורת מהמדינה הציונית או תחלק אותה לשישים אברכים שיגמרו את החודש
ביקורת בלי עצה 07.02.18
5
שאלתי את הרב יצחק יוסף אם אני יכולה ללכת למכללה והוא אמר לי שאם זה חרדי אני יכולה ללכת אבל אל תקחו את זה כפתרון בשבילכן שכל אחת תשאל את הרב שלה מה דעתו לגבי זה
רותי07.02.18
4
הפרעה האמיתי רוצה שעם ישראל החרדים יעבדו בפרך , בחומר ובלבנים ובעבודות שחורות במקום להתפרנס בכבוד במלאכה נקיה. הפרעה החרדי גם מהפך את מלאכת האנשים והנשים - במקום "כל כבודה בת מלך פנימה" ו"שארה כסותה ועונתה לא יגרע" , האישה יוצאת לפרנס , והאיש יושב בביתו כוללו .... הפרעה האמיתי רוצה גם שעם ישראל יח
yossi1007.02.18
אהבתי את התגובה
יהודה07.02.18
3
אותו דבר חוזר על עצמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרעה 201807.02.18
2
הצבור החרדי הוא העני ביותר בארץ והעניות כידוע מנוולת. הצבור החרדי מתרבה ויש גבול לסבלנותו של הצבור העובד, עד כמה הוא מוכן ויכול לתמוך בו. המכללות נועדו לאפשר לחרדים להתפרנס בכבוד, מושג שחלק גדול מהחרדים לא יודע מה זה בכלל. השענות על תרומות וכספי חלוקה זה מורשת של האשכנזים, מה ליהודי ספרד ולקבצנות הב
זה למה08.02.18
1
כאשר החרדים יהיו הרוב במדינה, המשק לא יחזיק מעמד. יהיו חסרים רופאים, מהנדסים, כימאים ועובדי כפיים. בעצם, יהיו חסרים עובדים בכל המקצועות. כאשר החרדים יהיו הרוב במדינה, צה"ל יתמוטט. מעט מדי חרדים יתגייסו, וגם אלו שכן יתגייסו - יעשו זאת רק אחרי הוראה פרטנית ורק למקום מסויים. קצונה מאן דכר שמיה. כאשר
חנן .ב.07.02.18
לא נצטרך רופאים, כי לא יהיו מחלות. לא נצטרף פרנסה, כי נושפע מלמעלה ישירות. לא נצטרף צבא, כי ה' הבטיח ונתתי שלום בארץ. ועוד ועוד ועוד אם אתה לא מאמין, יש לך בעיה, ואם אתה כן - אתה מוזמן לפתוח חומש. כמובן, חרדי בהגדרה הוא מי שחרד לדבר ה', ושומר מצוותיו ותורתו ככל יכולתו.
דני08.02.18
מה עשה אברהם אבינו שראה כי נשבה אחיו? רדף אחרי ארבעת המלכים עד דמשק והיכם, ובעזרת ה' ניצח. וכן כשהיה רעב בארץ ירד למצרים, ולא התפלל לה' שישפיע לו פרנסה מלמעלה ישירות. ומה עשה יעקב אבינו כשראה את עשיו מגיע לקראתו? התקין עצמו לתפילה, אבל גם לדורון ולמלחמה. וחזקיה המלך, שהיה צדיק גדול ולא נראתה הקשת
חנן .ב.08.02.18
שמתוכם כמויות חרדקים ומבולבלים... הציבור החרדי האותנטי הוא קטן מאוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק07.02.18
בקושי מניין אבל עושים הרבה רעש וחילול השם
מוטי07.02.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24