כיכר השבת

פרסום ראשון

הישיבה הליטאית דורשת: לבטל ההקצאה ל'פלג הירושלמי'

שורת ההקצאות לציבור החרדי מעוררת גם התנגדות פנימית. ישיבת 'באר התורה' והמנהל הקהילתי בנווה יעקב דורשים לבטל את ההקצאה לפלג, ויש גם התנגדות להקצאה לעמותה של בעלזא (בארץ)

46
אבי רבינא | כיכר השבת | ד' בניסן | 20.03.18
חרידם בנווה יעקב. אילוסטרציה
חרידם בנווה יעקב. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: חשיפת 'כיכר השבת' על שורת ההקצאות שאושרה בוועדה המקצועית לקראת אישורן במועצת העיר, גררו שורה של עתירות ובקשות לביטול ההקצאות, זאת לקראת התכנסות הוועדה המקצועית היום (שלישי) בשעה 15:00 בכיכר ספרא.

עוד בנושא >>

בראש המתנגדים עומדת ישיבת 'באר התורה' (גיל) אותה מייצג עו"ד דוד הלפר נגד ההקצאה שאושרה לבית הכנסת של אנשי "הפלג הירושלמי" בשכונת נווה יעקב בעיר, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

במכתב שהגיע בשעה האחרונה לחברי ועדת ההקצאות קובל עו"ד הלפר בשם ישיבת 'באר התורה' על ההקצאה שניתנה לבית הכנסת "רינה ותפילה" של אנשי 'הפלג' בעוד אלו דרשו יחד עם תושבי השכונה להקצות את השטח עבור ישיבה קטנה ובית כנסת לעמותת 'באר התורה'.

במכתבו כתב עו"ד הלפר: "בקשת 'רינה ותפילה' נתמכה בחתימת תושבים המתגוררים בקצוות השכונה ברדיוס של מספר קילומטרים. הקהילה עליה נמנים מתפללי 'רינה ותפילה' קהילת "בני תורה" (הפלג) עומדים לפני זכיה בהקצאה ברחוב פרדס 9 בשכונה, שטח העומד על כ-4 דונם.

"זאת ועוד, מקימי עמותת 'רינה ותפילה' וחבריה שולטים בעמותה המנהלת את בית הכנסת המצוי ברחוב סמוך, רחוב פרדס 61, בית הכנסת הידוע בשם 'אוהל איתן'. מתפללי 'רינה ותפילה' נהנים כיום ממקום תפילה קבוע ואין כל צורך בהקצאת קרקע נוספת למבקשת הקצאה זו".

עוד כתב הלפר כי "מתפללי בית הכנסת המתוכנן להיבנות על ידי העמותה (באר התורה) הינם תושבים המתגוררים ברדיוס של מאות מטרים לכל היותר ואשר למרבה הצער אינם נהנים משירותי דת סבירים, אלו נאלצים לכתת את רגליהם לבתי כנסת מרוחקים ומפוזרים".

גם יו"ר המנהל הקהילתי בשכונת נווה יעקב אלי יעקבי שלח מכתב לוועדת ההקצאות בו כתב: "רשימת המבקשים הנמנים על עמותת רינה ותפילה הינם מאזורים רחבים יותר בשכונה. המינהל הקהילתי יפעל לאתר עבורם שטח מתאים, המינהל ממליץ להקצות את השטח לעמותת באר התורה".

בקשה נוספת לביטול הקצאה הגיעה מעו"ד מנחם מושקוביץ' שפנה אף הוא בשם עמותת "זיכרון צבי" לבטל את ההקצאה לעמותת "שבט מרדכי" של חסידות בעלזא ברחוב מנחת יצחק.

במכתבו טען כי אין מדובר בחסידי בעלזא שכן מתפללי העמותה הם זרם של יוצאי הונגריה רומניה וטרנסלבניה שאינם מתפללים במוסדות בעלזא.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
לפלג מגיע לכל היותר מכות או עמוד תליה. הם ממילא לא מכירים במדינה לטענתם, אז מה להם ללכת לעיריה הציונית ולבקש ממנה שטחים לכל בתי תועבותיהם ,גם אם הם מגדירים את זה כבית כנסת, גם הרפורמים מגדירים את בתי התיפלה שלהם כבית כנסת.
אבי20.03.18
15
אני מתנגד מאוד לכל מה שהפלג עושים אבל נראה כי יש כאן יד מכוונת העיקר לא לתת לפלג פשוט בושה וזה עוד עושה מי שמתהדר בתואר של ראש ישיבה עם כל הכבוד שיתכבד להוריד את מלבושיו הנכבדים ויעסוק בזבל הזה מספר המתפללים ששייכים לבאר התורה לא עולה על 12 ובוודאי להם לא מגיעה שום הקצאה על פני הפלג שאני מכיר לפחות
זאבי20.03.18
14
אתם מעיפים אותם מבתי כנסיות מגיע להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי20.03.18

הצגת כל התגובות

13
כל הזמן וגולשת וברגע שמגיעה ידיעה שמזכירה אותם הם ישר מפציצים ומפגיזים ים של תגובות. שלא יעבור יום שהם לא יתקיפו את דגל התורה ואנשי רוב הציבור הליטאי ואת הרבנים. אולי כל היום במקום לשבת ולגלוש באינטרנט ולכתוב נגד רבנים תשבו קצת ותלמדו. באמת שלא יזיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 20.03.18
12
אינני תופס איך ה'דגלניקס' לא מתביישים בגילוי רוע לבם ועומק שנאתם. כל הוויתם שנאה והשחתה בלי בושה לא יאומן!
אבי20.03.18
שכל הוויתם זה לחנך ולהסית נגל גדולי הדור וציבור של מאות אלפים ואם לא החלאה נאצי גרוסמן לא הייתם קיימים היום עם כל הדמגוגיה שלכם
יהודי20.03.18
11
זו הבעיה הגדולה . לא צריך אותכם לא את התפילה שלכם לא את התורה שלכם ולא כלום . פלג ליטאי ושאר ירקות את מי זה מעניין ? כבר מזמן אתם לא מוגדרים שייכים לעם ישראל . כנופיית משומדים ערב רב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.03.18
10
משגיח ישיבת גי"ל היה גדול רודפי ציבור בני התורה תלמידי הגר"ש אויערבאך. לאחר כמה שנים התלוננו עליו בני משפחתו על מעשים נוראים וד"ל. והנה ישיבת גי"ל במקום לשבת בשקט, היא ממשיכה במעשיו הנלוזים של המשגיח שלה. מזכיר את הפתגם: למי שיש חמאה על הראש, שלא יצא לשמש.
חיים20.03.18
יש לו שכר רב על זה בשמים. על הדברים הנוראים האחרים שעשה, על זה קיבל ויקבל עונש. רוצה שאספר לך על כמה דברים נוראים של העצקל'ך הארורים למיניהם כולל רע-בותיהם שהנושא הושתק? יש סיפורים למכביר גם עליהם.
אבי21.03.18
9
גם אלי יעקבי הפך להיות איש מטורף שנכנס למחלוקת. הוא לא למד לקח
יוסי20.03.18
8
לא נראה שמדובר בישיבת גיל המפורסמת מפני שישיבת גיל התיאשה מזמן מירושלים והישיבה וראש הישיבה עברו לבית שמש שם בם בונים את קרית הישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאמן20.03.18
7
שתומכים שם במכסות גיוס ואסור לדבר שם נגד גזירת הגיוס, רבי שמואל אמר לפתוח בתי כנסת בכל מקום ולעשות שם כנסים נגד גזירת הגיוס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני20.03.18
של הפלג, המחבלים והסיקריקים. בתי התיפלה של אותן קבוצות , הנן כמו טמפל רפורמי.
אבי21.03.18
6
זה שבא להם לפתוח שם מוסדות לא אמור להשאיר את אנשי הפלג הירושלמי בלי שטח ומה שהם טוענים שיש להם כבר שטח אי"ז שטח אלא אולם שמחות שכור ומגוחך לטעון שזה שטח שלהם
מרדכי20.03.18
5
כן כן על גיל זה נכתב
אמת20.03.18
4
דגל התורה מתוסכלת מקנאה, כאשר הפלג רושם הצלחות בכל מה שהוא עושה: א. עשרות מוסדות מן הציבור הליטאי האיכותי ביותר. ב. לוחמים ולא מתפשרים! ג. מקדשי ה' ולא מחללי ה' ד. ועכשיו בנוגע להקצאות, מה שהם מבקשים הם מקבלים! ה. כל הציבור החרדי מאחורי הפלג, גם אם לא בפרהסיה. ו. התורה הקדושה עומדת לעזרתם. ז. גדולי
יהודי20.03.18
אולי החלאה נאצי גרוסמן שמוביל אתכם הוא המנהיג
יהודי20.03.18
אנחנו מעולם לא נאחז מדעת עץ ולא נאחוז מדעתם ההזוייה אני בכלל חסיד של חסידות מסוימת בלי שום קשר לליטאים והמציאות היא שכמעט כל החסידים בכל החסידויות לא אוחזים מדעת עץ כמעט כל הליטאים וגם הספרדים לא אוחזים מדעתם ההזוייה אז תמשיך לחלום ותמשיך לשקוע בבועה בהצלחה. גם כן אין מילה אחת נכונה ממה שכתבת בתוכו
יהודי20.03.18
כמעט כל הציבור החרדי נגד דעות הפלג ואתה אפילו לא ראוי שיגיבו בשבילך עם כל ים השטויות שכתבת כאן
יהודי20.03.18
מה בדיוק יש לקנאות בכם בהפגנות אלימות וחיכוך עם שוטרות אולי או שמא בהמרדה והסתה נגד גדולי ישראל ובתוכו כתבת כל כך הרבה שטויות אין אפילו מילה אחת נכונה ואין גם מה להתייחס אליהם
מוישי20.03.18
בשביל להרבות כמה שיותר כבוד שמים, ולכן הם מקנאים בכל מי שנעצר, ובכל מי שאינו מתייצב, ובכל מי שזוכה למסור את נפשו למען ה'
משה20.03.18
לו היה נעצר למשל, בבית המדרש, אז זו אכן קנאת סופרים. אבל כולנו יודעים מתי נעצר והיכן. אז עם "קנאת סופרים, שכזו, אני מעדיף לא לקנא בחלאות אלו (בעצקל'ך למיניהם) כלל.
אבי21.03.18
3
לבתי כנסת אחרי שבבתי כנסת רגילים היו שוליים שהתנהגו כמו חיות אדם נגד תלמידי הרב אויערבאך זה מעשה נבלה לגרום לאם שלא יוכל להתפלל בבית כנסת בו הוא התפלל עד היום ולא לאפשר לו הקצאה במקום אחר
יוסי20.03.18
2
הרי זה פלג קטן מה איכפת לכם שמקבלים הקצאה איפה ההגינות למה לקנאות בציבור ענק שמתגלה כציבור ענק למדי בשבילינו ולא פלג קטן שחלק מהם שלא פיחדו היו בלוויה ובתמונות המצונזרות בכלי התקשורת ראו רק רבבות ולא מאותגן סאקר גשר מיתרים אלפים שכיסו מבצלאל רוסישקין גן סאקער בניני האומה גשר מיתרים כניסה לעיר גבעת
די לשנאה20.03.18
תגובה 17 היה כתוב בתגובה בכלי תקשורת ראו רק רבבות ולא מאות אלפים
מאות אלפים20.03.18
הגיעו ללוויה של ר' שמואל לא מפני הזדהות עם דעות עץ אלא מפני כבוד תורתו וגדלותו של ר' שמואל ואם אתה חושב שכל אחד שהגיע ללוויה הוא עצניק אז אתה עושה צחוק מעצמך
יהודי20.03.18
1
כולם מבינים שלא היה לעץ ולבעלזא שום שטח אם ליאון היה מנצח וכל השטחים הנ"ל היו הולכים לאלו שתמכו בו אז מובן מאד למה הם לא תמכו בו ומי שתקף אתם על כך הוא סתם קנאי
חיים20.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24