כיכר השבת

לא מתאבלים? נח טוניק עונה לישראל כהן

בעקבות הסרטון שמופץ בשעות האחרונות בו מסביר כתב כיכר השבת ישראל כהן את עמדת החרדים שלא עומדים בצפירת יום הזכרון, מביא נח טוניק את העמדה שלטענתו רווחת יותר (חרדים)

138
כיכר השבת | כ"ד בניסן | 09.04.18
(צילום: כיכר השבת. מוזיקה: www.bensound.com)

שלום חברי למערכת כיכר השבת, ישראל כהן.

ראיתי את הוידאו הפרובוקטיבי שלך והנני כאן כדי להשמיע קול אחר משלך, ברשותך.

שנינו עם חולצה לבנה, אולי שלך קצת יותר סגורה אבל שנינו נמצאים תחת המטריה שנקראת "חרדים". ואתה יודע מי עוד נמצא כאן איתנו תחת המטריה? בא תכיר - חרדים עובדים, כמוך אגב, שאת הילדים שלהם לא מקבלים לחיידרים, ספרדים מעיירות פיתוח שאינם מתקבלים לסמינרים, חרדים מקורבים שיתקבלו לאן שרק ירצו, ומפגיני הפלג הירושלמי שברגעים אלו מטנפים עליך ואת רחובות ירושלים. אז לאיזה חרדים בדיוק התכוונת כשאמרת חרדים?

"הסיפור החרדי הוא לא הסיפור הציוני ולכן אין מה לשמוח ואין מה להתאבל"

אנחנו לא מתאבלים? אתה מסביר ששמירת התורה והמצוות היא זו ששומרת עלינו כאן בארץ מוקפת אויבים, אז דבר ראשון היה לי יותר נח לשמוע את זה מאברך כולל שתורתו אומנתו, ושכל חייו שקוע בדל"ת אמות של הלכה, אבל אתה יודע מה, אדם כזה בחיים לא יוציא משפט כזה מפיו, וגם לא יחשוב אותו בליבו. הכרת הטוב מחייבת אותנו ולא משנה מה דעותינו להרכין ראש ולהתאבל על כל יהודי שנרצח או נהרג עבור האדמה הקדושה הזאת.

גם אני מאמין שהתורה היא בסיס קיומנו כאן ובכלל, אבל לא פחות ממני וממך מאמינים בזה עשרות אלפי חיילים חרדים ודתיים ששילבו את אמונתם זו יחד עם הקרבה פיזית למען הבטחון שלך, שלי, ושל כולנו.

הסרטון של ישראל כהן שעורר סערה:

לחצו כאן

"לא כך צריך לזכור"

לאי העמידה בצפירה היו לך טענות שונות, ואיך אמרה לי פעם אשה חכמה? כשיש לך שתי תשובות על שאלה אחת סימן ששתיהן לא נכונות.

כי אם אין מה לזכור מה זה משנה מהי הדרך הנכונה לזכור?

"לעמוד בצפירה זה חוקות הגויים"

הגדרת האיסור אינו כל דבר שגויים עושים, כי אם כן גם היה אסור לנו לאכול גבינה צהובה, או לנסוע באוטובוס, אלא רק דברים שגויים עושים בלי טעם, או דבר שהם עושים לשם פריצות, אך דברים שיש בהם טעם, כמו לעמוד לכבוד אנשים שמתו, אין בכך איסור.

במהלך שנותיי בישיבות השונות עברתי תחת שבט חינוכם של רבנים שונים וחלקם בעלי דעות קיצוניות משלך, אבל כולם, ללא יוצא מן הכלל היו בדעה כי במידה ובשעת הצפירה אתה מתהלך במרחב ציבורי אתה חייב לעמוד, מאחר והליכה בשעה שכולם עומדים תגרום לחילול השם, ולצער למשפחות השכולות - אז לעמוד ולפרסם את זה שאתה לא מתכנן לעמוד, אני לא מבין באיזו צורה זה אמור להועיל למישהו מהצדדים, חוץ מלצד הוויראלי שברוך השם עושה את העבודה יופי.

"אנחנו לא כופים עליכם לקרוא משניות, אל תכפו עלינו לעמוד"

זה משפט סופר מגניב וקליט, אבל אתה פותח פה תיבת פנדורה של שבת, חמץ בפסח, יום כיפור ושאר סממני דת שנתפסים בעיני הצופים ככפיה דתית שלא תעשה טוב לאף אחד מהצדדים, כמובן חוץ מלעיתונאים"

אז אני נח טוניק ואני ועוד רבים וחרדים ממני הולכים לעמוד בצפירה ולשמוח, לפחות בלב ביום העצמאות. אהה וגם נקרא תהילים, נלמד משניות וניתן צדקה - טובים השניים, לא?

תוכן שאסור לפספס
138 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
78
ובחוקותיהם לא תלכו. הציונים הם הגלגול של הפרנקיסטים - שרידי השבתאים. דוגמא קטנה - חפשו: לואי ברנדייס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
האמת10.04.18
וכל הדר בה מודה ומשתחוה מהלל ומשבח מפאר ומרומם לד' על ניסיו ונפלאותיו עם עמו ישראל במדינתו לעד ולנצח נצחים, סיקריק, בתורתכם כתיב שמדינת היהודים תהא ארבעים שנה, וב"ה שעמ"י מגיע בששון ושמחה באהבה והודאה לשבעים שנה של אמונה בד' שבזמן כזה עוד לא היה מבריאת העולם להפריח ולהצמיח שממה ודממה ולעשותו כממלכה
אמת שבאמת10.04.18
77
יש חרדי ויש מי שלא!!! על מה הוא מדבר הבן אדם הזה???? אולי גם החילונים עם טיפה מסורת גם סוג של חרדים?????
יהודי לא מתחנף15.04.18
76
היי חילוני נאור, כאן עבדך הפחות, המסכן שנולד במגזר הנחשל הקרוי "חרדי". לא כדי להתנצל על עצם קיומי באתי,אלא להוכיח לך שגם מתוך אותו מגזר חשוך, ישנם כמה נאורים כמוני. אני בעצם חושב, פועל ורוצה כמוך בדיוק, אלא שמזלי לא שפר עלי כמוך, ואני נאלץ לכבול את עצמי לשורת חוקים וכללים. אבל אל תטעה לחשוב! זה ממש
אביגיל10.04.18

הצגת כל התגובות

75
אנחנו יודעים שאתם לא עומדים בצפירה ,ואנחנו יודעים גם למה ,וזה בסדר ,הגענו למצב שלא אכפת לנו מה אתם עושים או לא ..... רק כשתגיע המלחמת אחים יום אחד ,אל תתפלאו הרווחתם אותה ביושר ובעמל רב .
חילוני10.04.18
74
ששאל האם לעלות לקברי צדיקים שקבורים במקום רחוק בארץ או קבורים בחו''ל האם זה ביטול תורה או שביטולה זהו קיומה?הרב ענה לו שעדיף לשבת ללמוד,והוסיף,שאם רוצה להתפלל בקברים שיעשה כמותו(!),שילך להר הרצל [הקרוב] ויתפלל על קברי חיילים קדושים שנהרגו במלחמות על קידוש השם.כמו שהוא היה נוהג לעשות. אז וודאי שאנחנו
יאיר10.04.18
73
לי כואב שחילוני נוסע בשבת ,נכון הוא במקום ציבורי לא לעשות חילול השם
דוד10.04.18
72
שתי דקות עמידה בצפירה אין לשון הרע אין שניאת חינם לעמוד ולהגיד פסוקי תהילים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה סימן טוב10.04.18
שתי דקות שאפשר לומר בהן תהילים לעילוי נשמת הנופלים. שתי דקות כל עמ"י מתאחד בו למשהו. שתי דקות של התבודדות. רק שתי דקות.
פלונית10.04.18
71
ישראל כהן זכותך לדבוק באמונתך אבל לך לעבוד אנחנו לא צריכים לפרנס אותך או אל תקח אגורה מהמדינה. תגן כמונו על המדינה ואם אינך עושה דברים אלו אז אין לך שום דבר במשותף איתנו וכדאי שתעוף מפה
אוהב יהודים עובדים ולוחמים02.05.21
70
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית שעומדת בצפירה בכאב ובגאוה10.04.18
69
אין כאן תגובה לעניין מה הקשר של התגובה? צר לנו מהרג של יהודים,חיילים מתגייסים לא בשביל הציונות ולא בשביל ההפקרות,השם של הקב"ה לא נכתב במגילת העצמאות,חרדים מתגייסים בשביל אחווה הדדית ועוד סיבות, ולא לתפארת הציונות עמידה היא חוקת הגויים,אין כאן לכבד אדם שלא מעלה נשמה על ידי תהלים ומשניות פשוט לא
לוי10.04.18
68
אם היית בעל I.Q תקין(אפילו קצת פחות מהממוצע), לא היית נזקק לכמות מטאורית כזאת של שפה מטונפת, כדי להביע את עמדתך בכל נושא שהוא. נחמתי היחידה היא, שרבניך לא יקראו את שכתבת כאן, שאילולי כן, צערם מכך הי'ה נוראי. ס"ה הנך מתנגד לדעתו של נח טוניק ומסכים לדעתו של ישראל כהן, שניהם הביעו עמדתם בלשון נקיה ומכ
בת של מלך15.04.18
67
החרדים חוגגים כל יום ....... מי חלם על חיי תורה מלאים בארץ ישראל כשהכל פורח ומשגשג מסביב וחילונים דואגים לכל מחסור וברמה גבוהה.. גן עדן, שאבותינו לא חלמו גם לא בדמיון הפרוע ביותר התסכול מהצורך להמשיך עם המנטרות הישנות הוא הגורם לניגוח ימי הזיכרון
שמעון רומח10.04.18
66
מי הסמיך אותך להוציא שם רע ולטנף את הציבור החרדי? איזה ציבור חרדי אתה מייצג? האם את שומעי לקחו של הרב שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל שהפנה עולים לקברות צדיקים, לקברותיהם הקדושים של אחינו הי"ד שמסרו נפשם למען עם ישראל? אם אינך יודע היה רב צדיק אוהב ישראל שגם היה כהן וקיים בדבקות "לברך את עמו ישראל באהבה", ה
ירא ה'.10.04.18
65
תשמעו סיפור, ביום העצמאות אייזה צ'למר אחד אמר פעמיים הלל, מה זה הדבר הזה שאלו אותו, אני יסביר לכם הוא עונה, בן גוריון הקים מדינה "הלל" תודה לה', עכשיו תארו לעצמכם שהחרדים היו מקימים את המדינה, עוד פעם "הלל"............
גפילטע פיש 10.04.18
64
תודה שהעליתם, דברים נכונים ופשוטים, והאמת תורה דרכה והמה ביקשו חשבונות רבים
בנצי10.04.18
63
החיילים שנפלו על הגנת עם ישראל וכן שנפלו עקב יהדותם נקראים קדושים ואף אחד לא יכול לחלוק על כך! ובגלל זה עלינו להבין שלקדושים שמתו על יהדותם לא ראוי ואף אסור לעשות סמלי אזכרה כשל גויים ! ועמידה בצפירה זהו סממן צבאי גויי. הרי אנו מאמינים ולכן נכבד את זכרם בדרך יהודית קדושה כיאה לקדושתם!!! כמובן מי שנ
loash10.04.18
62
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק10.04.18
ומה לימדו אותך שם.
א 10.04.18
ד.
יאיר10.04.18
61
נח היקר, אני ככ שמחה לקרוא את הטור שלך. פתחתי הבוקר מאקו וחשכו עיני. חילול ה עצום. אין הרבה חרדים שיסכימו עם הדעה שלו. יישר כח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טליה10.04.18
60
אני שם לב יותר ויותר שחרים עובדים מאבדים מהאיי קיו שלהם. נח תסלח לי אבל אתה ממש ממש טיפש. אין לך איי קיו גבוה. תראה איזה סלט עשית מהדברים שלו . אתה ערבבת בין יום השואה ליום הזיכרון. תגיד , אתה שפוי? עשית סלט כזה הזוי שכמעט ולא ניתן לקרוא את הדברים שלך באופן רציונלי . אז בא קבל שיעור בלוג
בני14.04.18
59
ישראל כהן מי שמך לייצג אותי קצין קרבי וגם חרדי מאוד שנפלו חברים בכל מיני קרבות ויום הזכרון הוא קדוש לזכרם היה רצוי שיהיה לך קצת צניעות וכדאי שתתנצל ומהר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס10.04.18
58
בית המדרש החרדי, יודע שלא מדברים על זה בכלל. יחד עם זה אין חינוך להתריס. כולם מאמינים שזה לא עוזר לנפטר, כולם יודעים שמקימי המדינה נלחמו בדת, [יהודי באנגליה מודה לחייל האנגלי?, אולי כן!, אבל זה לא מעסיק את מוחו.. ואף אחד לא שואל למה? והנמשל מובן] ומי שלא קרא את החוברות של הרב וייסמנדל, ומאמרי הסופר
א 10.04.18
57
אני לא זוכר את הפרטים, ואשמח אם מישהו ישלים אותם. אבל באחד הכינוסים של מועצת גדולי התורה של אגו"י בקום המדינה ואולי אפילו לפניה (ייתכן שזה היה אפילו בכנסיה הגדולה), עמדו דקת דומיה לזכר אחד מגדולי הדור שנפטר (אולי רבי מאיר שפירא). שוב, אני לא זוכר את כל הפרטים, ואשמח אם מישהו ישלים את המידע. מה שבטוח
אגודיסט10.04.18
ברחוב חילוני.
א 10.04.18
56
לא הכל שחור לבן. ירבו כתבות ותגובות מהסוג הזה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא חרדי10.04.18
55
יפה כתבת מס'11 לא צריך לנפנף ולהגיד שאתה הולך לעמוד ולא צריך לבוא ולהתחנחן לאחינו החילונים היקרים פשוט זה לא מעניין אותי הצפירה שזה חוקות גויים כמו שאותם לא מעניין הרבה יותר דברים שהם באמת הרגשות של העם היהודי כמו שבת וכ'ו ואם פה מישהו מעוניין לקרוא משניות ולהגיד תהילים יכול ומוזמן כל השנה הרי זה לא
דעה אמיתית09.04.18
סוף סוף היתה לחרדים הזדמנות להסביר, לגשר, והתפספס ביג טיים, וחבל. כל מה שהעיתונאי ישראל כהן היה צריך להסביר, שהחרדים מתפללים לעילוי נשמת מתי ישראל מדי שבת, ולא רק פעם בשנה.. וכן, להסביר, שעמידה בזמן צפירה לזכר מתים זה מנהג של גויים, לא של יהודים. זה הכל!!! שתי סיבות נכונות, מוצדקות וקלות לעיכול קיבת
סתם אחת10.04.18
54
והזבל שמחפשת להשניא ולשנוא לא חסר לצערנו וה' יטפל בהם אמן
RAFI17.04.18
53
ביג לייק!
יוסי10.04.18
52
נח, יגידו לך מי אתה ומה אתה חושב לך ולעצמך ושכמותך, יזכירו את גדולי ישראל ואיך אתה מעז לכתוב משהו שהם לא הסמיכו אותך וכו וכו. נח כתבת ותמשיך לכתוב בבקשה את מה שהרוב ששומר מצוות ושומר פחות חושב. אל תפחד מאף קשקשן מפחידן מקצועי. לא יודע ולא שאלתי אבל נראה לי שאם אתה וישראל הייתם עומדים לפני גדולי ישרא
שלמה10.04.18
51
הוא לא מבין שהוא "עושה מטעמים" לתקשורת הכללית, וחבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.04.18
50
דומני שכדאי שיביט ויתבונן אדם בתנועותיו דבורו ויקשיב אליהם יראה מה הם רוחשים אלו מחשבות רגשות עולות לו עם עצמו חבריו ואנשים "סתם" בעולם. כמו כן כדאי שיתן אדם את דעתו להבין מהותו של כל מעשה שיעשה כפי שהוא מצווה ללמוד ולדעת כל טפח שגלה ויגלה לו הקב"ה בתורתנו הנפלאה ויקשר כל הנ"ל באמונתו ואהבתו יתבר
אושרה10.04.18
49
רוב החרדים חושבים כך, ורק מהפחד שלא יקבלו אח"כ את הילדים לסמינרים/ישיבות/חיידרים כולם שותקים, לאט לאט קמים מוסדות לימוד פתוחים יותר ולא פחות טובים ונראה עוד ועוד אנשים מסוגו של נח, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
izi10.04.18
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושב10.04.18
47
יישר כח.
נסיה19.04.18
46
ישראל כהן דבריך נכונים אך מוטב שלא היו נאמרים וד"ל
חי10.04.18
45
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טע10.04.18
44
נח אתה תותח תמיד ידעתי שיהיה שינוי מבסוט שאתה נותן חלק בשינוי הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבר ישן10.04.18
43
החברה של גדליה היא לא אשה חכמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן כספית10.04.18
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחדי09.04.18
41
נח טוניק כל מילה שלך בסלע כל הכבוד לך... אתה צודק במליון אחוז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחקי ראש העין 09.04.18
40
סתם חרדק שמבלבל בשכל. מעניין לאיזה רבנים שלך התכוונת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רשי09.04.18
39
בא חרדי עם ביצים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james09.04.18
38
יש כאן כפייה חילונית, והיא לא מוסווית בכלל. כחרדים אנו לא תופסים את העמידה בצפירה, וכשאנו לא בפרהסיה, ממש לא נעמוד, בעיקרון, זה נוגד את הדרך שלנו לציון זיכרון. אבל בפרהסיה, נעמוד, ונדרוש זאת מכולם, ועל זה יהיה הרבה שיח. להתחשב ברגשות וכו'. לעומת זאת, בנושא השבת, והחמץ בפסח, והצומות, אצל החילוני שאינ
רחלי18.04.18
37
לכל המגיבים התומכים בלשמוח,על המדינה היהודית בישראל שאין לך יום שאין שמה פיגועי טרור ממש הצלחה של מדינה,ואם אתם באמת מאמינים בצבא ישראל האמא לכו תתגיסו , צריך להיות עיוור כדי לא לראות שהשם שומר עלינו בדרך נסית ולא בזכות אף כוחי ועוצם ידי ואתם יודעים מה ,כתוב כימי צריך מארץ מצרים אראנו נפלאות ,ששמונ
ג11.04.18
36
שכל אחד יעשה מה בראש שלו כי לכל אחד יש דרך אחרת, ובסוף היא זו שתוביל אותו לאיפה שהוא פונה..!!
ברי10.04.18
35
אפי' שאני חושב כמו נח טוניק.
יאיר10.04.18
34
ישראל כהן- איך אתה יכול להגיד שאנחנו לא מתאבלים על החיילים שנפלו למען המדינה?? זה אחים שלנו!! הם נהרגו בשבילנו!! תדייק- אנחנו מתאבלים. אך לא זו הדרך.
ה10.04.18
33
אין לך על מה להתאבל????? חיילים יהודים שנהרגו כדי שאתה ומשפחתך תוכלו לחיות פה. אין לך בושה?? הזדעזעתי. אין לך מה להתהדר שאתה לא עומד בצפירה. אתה יכול לכבד ולקרוא תהילים בזמן הצפירה. למה הדוקא הזה? להגביר שנאה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורה18.04.18
32
תגיד לי אדון נויח בשביל מה כתבת את המשפט המטומטם הזה, אה?? בשביל להרגיש מודרני? להרגיש פחות חרדי? אז בשביל מה באת לייצג את הציבור שאתה מנסה כל כך לברוח ממנו? יתכן ויש בדבריך דברי טעם, אבל הצורה של ההתרפסות והכניעה לא מתאימה למי שבא לייצג מגזר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתי10.04.18
31
אני לא דוסית אבל התרשמתי מההסבר ההגיוני והרהוט. אני מעלה אותו לשידור בגלי צהל בערב יום הזיכון לתת תשובה לכל הפרופסורים שם...
תמר10.04.18
כי כל חייל שנפל במערכות ישראל הוא קדוש נשגב ונעלה ואין ערך לדמיין גודל נחלתו בשמים, אלא לצערנו מיעוט שבמיעוט הבועט ומבזה מחלל ופוגע בדת ישראל בכל פרט, מצא עילה לבוא ולצעוק כי חוקת הגוים היא הצפירה והעמידה, ולכן מנסה לדאבונינו כל פעם מחדש לרמוס בפומבי העמידה. וחבל בכלל להתחשב במיעוט טפשים רדודים קיצו
פרופסר10.04.18
30
טוב שיש חרדים כמוך....
...10.04.18
29
אם אתם רוצים לכבד את הנופלים/נפטרים, הרי שאתם מאמינים בהישארות הנפש ועולם הבא ותחיית המתים. ממילא כבוד הנפטרים הוא, שיעשו עבורם משהו שיועיל לנשמתם שהגיעה לבי"ד של מעלה. עמידה בצפירה, הנחת פרחים, שירה וכד' - אולי יתן קצת התייחסות לחיים, אך לא למתים... זה הכי קל שבעולם להקדיש דקה לעילוי נשמת, אבל זה ל
חרדי אותנטי10.04.18
28
היא חברה חולה ושלא יתפלאו שכל כך הרבה נושרים ממנה
טורצקין10.04.18
נושרים.
א 10.04.18
27
מי שלא רואה את זה חי בהזיות. לזה שהגיב ל6 לא הבנתי. קסטנר מכר את יהודי הונגריה לאייכמן עבור רכבת מיוחסים ביניהם הרב'ה מסאטמאר . אתה תופס את החבל משני הקצוות זה מגוחך. אתה טוען נגד קסטנר שעשה זאת ו אתה אומר שר' יואל עשה בסדר . אתה טוען ש1000 היהודים כמדומני ניצלו בדרך לא טובה ורק ר' יואל כן שהרי ברור
ללא שם10.04.18
אם הם לא היו שם אז היו אחרים, קסטנר בין כך לא התכוון להציל את כלל יהדות הונגריה אלא רק את משפחתו ועוד כמה שנתנו לו כסף
מישו10.04.18
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ואיך אמרה לי פעם אישה חכמה. אם יש שתי תי10.04.18
25
לא כל מה שנכון אומרים ולא כל מה שאומרים נכון ולא כל מה שאומרים ונכון נכון לומר מה שנכון נכון אבל המשכיל בעת ההיא ידום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי10.04.18
24
לאן התדרדרת? דיעות ציוניות! שמחה ביום העצמאות על מדינת שכופרת בתורה ובמצוות רח"ל תוריד את הכיפה!
רש"י09.04.18
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגידמאשדוד09.04.18
22
תכתוב יפה מתבטא יפה אבל בסוף בסוף זה מתרפס לא שאני מסכים עם ישראל כהן אבל איתך גם לא זה כתבה שכולה התנצלות כאילו הסביבה שאתה מסתובב בחברתה זה סביבה חילונית ולא היה לך נעים שיגידו יש חרדי קיצוני שהוא גם חרדי ובדיוק כמוך(רק חולצה סגורה) אז רצת להתנצל תפסיק להתנצל כן אנחנו לא עומדים כי אין ענין זה מיות
קח נקודה למחשבה09.04.18
הוא גם חרדי וגם מסכן.
אבי10.04.18
21
העיקר לתת לשונאי הדת והיהדות במה להיתפס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים09.04.18
חרדים(אמיתיים) צריכים להוריד פרופיל ולהתרחק בימים המועדים לפורענות האלה בלוח השנה מכל התבלטות ו/או משיכת תשומת לב. סייג לחכמה שתיקה. כשם שיש מצווה לומר דבר הנשמע כך יש מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע.
נכון מאוד!10.04.18
20
אני לא מבין אז מה אם אתה חבר באתר מי נתן לך ליסתור את גדולי הדור הם אמרו את דעתם מותר לעמוד רק במקום שיש חילול השם חוץ מזה לא .אז מה אתה מקשקש .ומי אמר שכל מישלובש לבן לשחור הוא חרדי ? חרדי זה אחד שמקיים את שולחן ארוך ולא כל אחד שלובש לבן שחור .אז תבדוק את עצמך עם אתה בקי לפני שאתה בא להסביר את דעת
עזרא09.04.18
19
העקשנות להתנגד לכל דבר שלא הומצא על ידי עיתון חרדי כלשהו, לפעמים עוברת את הגבולות. אני אמנם לא אעמוד בצפירה מכיוון שאני חושב שזה אקט חסר משמעות, אלא אם כן יהיה שם מישהו בסביבה שיסתכל על כך בעין רעה, ואז אעמוד משום חילול ה'. אבל כן הגיע הזמן שגם היהדות החרדית תמצא יום מתאים לאבל על השואה, ושנזכור אות
העגלון של פראג09.04.18
18
לתשומת ליבך ישראל כהן. קצת חכמה - לא תזיק.
קובי09.04.18
17
בתקופה אחרונה יש חלק קטן מהוגי דעות בעיתונאות החרדית להראות פיקחותם העיוולת בשילוב דעות קיצוניות מלאי ארס ושנאה אכזרי וכפרני, גם אתה ישראל כהן שאינני יודע עד כמה אתה בקי קצת בהיסטוריה של א"י, נביא סיפור אחד לדוגמא, רק לפני כ-150 שנה שררה בא"י שממה חרוכה ברו"ג המצב היתה מזעזע ומושפל כי המעט היהודים
יהודי אמיתי09.04.18
לא לכפור בנסים, לא להיות כפויי טובה, להודות להשם. יש הרבה נסים שקרו וקורים בכל יום במסגרת מדינת ישראל ולא לזלזל בנופלים שנפלו ואפשרו לנו במותם לחיות כאן.
דוד10.04.18
16
כל איזה כתב מרגיש שליח של הציבור החרדי יאלהה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר09.04.18
15
תשובה יפה ונכונה אין סיבה אמיתית ומוצדקת ללא לעמוד בצפירה והתירוץ של חוקות הגויים הוא תרוץ עלוב שאין שום קשר להלכה או לתורה והכי גרוע זה שהתירוץ הזה בא להסביר למה אנחנו כפיי טובה בשם הדת וכמו שאמר כבר אחד הצדיקים שהעבירות הכי גרועות שאדם עושה הם העבירות שהוא עושה בשם הדת אז בואו לא נהיה כפיי טובה ונ
יואל09.04.18
14
זאת שירה החברה של אבינועם מהסידרה שאבאבניקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד09.04.18
יתכן בהחלט כמה תשובות לשאלה אחת (כמו שרואים בגמרא ובראשונים), אבל החרדי החדש הרי לא יודע גמרא, המקורות שלו זה מהשאבאבניקים.
עלאק אישה חכמה10.04.18
ומעניין מתי היא דיברה עם נויח חי חי חי..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צ10.04.18
מעניין כמה זמן לקח לך ללמד בע"פ את הנאום חוצב הלהבות....
חח09.04.18
13
צודק בכל מילה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר רוט 09.04.18
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם09.04.18
11
כל ציבור יראי השם עצובים ביום עקירת הדת, ציוני זה יהודי מסוג חדש בלי תורה, והמזרחי זה עבודה זרה בשיתוף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל09.04.18
נמאס לשמוע אנשים בעלי דעות שלא מוכנים לקבל את המדינה שהם חיים בה .. מה לעשות וזה מדינה חילונית ליברלית ובכול זאת הם לא מנסים לכפות עליך להוריד את הכיפה הדבר הכי גרוע אצלך זה שאתה לא מכיל דעות אחרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח09.04.18
במליוני ניסים גלויים ונסתרים אשר עשה ד' לעמו במדינת היהודים וכן יעשה לעולמי עד ולנצח נצחים, על אפם וחמתם של כל צוררי ישראל, כל ציבור יראי השם יודעים מאמינים ומודים לד' על נס הקמת מדינת היהודים הנפלאה אחרי מאות שנים אשר עמ"י היתה למרמס ולטבח בכבשני אירופה ותחת מגפי הצארים, היטיב ד' ברחמיו וחסדיו, והצ
סיקריק=עמלק09.04.18
האם הקמת המדינה מנעה ממך לקיים תורה או מצוות אדרבא יש בארץ תורה יותר מכל הזמנים בתמיכת המדינה
ירושלמי 10.04.18
10
ישראל כהן אומר ואמר דברים נכונים ביותר!! זה נכון שאנחנו לא כופים על אף אחד שום דבר וזכותנו לבקש כך-דבר שממש לא סותר את זה שאנו אבלים על ההרוגים-דבר שניתן להוכחה ממלחמת יוהכפ בה ישבו בחורי ישיבת פונביז׳ ולמדו להצלחת החיילים וכל זה בהוראתו הישירה של הרב כהנמן. בנוסף לזאת, בנושא חוקות הגויים עולה מדברי
Judy 09.04.18
השכנים החרדים שלי התעסקו בלקנות מגבעת וחליפה ואיזו וכד'.בדידי הווא עובדה
רפול10.04.18
9
כל ימי חגגתי ביום ההצלה של האאדמור מסאטמר זצ"ל. עד שנודע לי שבעד דמו ושל עוד מיוחסים. קאסטנר מכר לשטן 800000 יהודי הונגריה. מורי ורבי מסאטמר אמרו לי שאני שמחים רק על הטוב שביום ההצלה- שהוא הצלת האדמור. אבל על היהודים שמתו שם- אנו לא שמחים. מאז התחלתי לשמוח ביום העצמאות כמובן על החלקים הטובים שמדינת
חסיד סאטמר09.04.18
מנסים לטאטא מתחת לשטיח את התנהלות הציונות בשואה קרא בספריו. [מופץ בריכוזים החרדים] מה זה קשור שהרבי מסטמר ניצל להרוגים, הרבי וודאי לא היה מציל את עצמו באופן האסור על פי ההלכה.
א 09.04.18
ישראל הוקמה לארבעים שנה??????. סיקריק בכלל אתם כופרים בשואה, ומסבירים שכל יהדות אירופה שהגיע לא"י אחרי הקמת מדינת היהודים היא אך ורק שהסתנוורו מגודל הניסים ונפלאות והאמינו באתחלתא דגאולה, ולכן עליכם סיקריקים אסור עפ"י תורתכם לישב בא"י ובישיבתך אתה מודה ומאמין רח"ל בניסים ונפלאות,
א.א.09.04.18
מכיר, אני לא קנאי, אני אגודאי, אין כזה ספר שמדינת ישראל הוקמה ל40 שנה, ולא הבנתי מה אתה מקשקש תשים לב לטיעוניך, יהדות אירופה הגיעה מגלל הניסים? נפלת על המוח. תש"ח זה שלוש שנים אחרי השואה.
א 10.04.18
8
כאחת גאה שבעלה גם עובד וגם משרת בצבא אני מתביישת שככה אמר מר כהן. נח, טוב מאד שדיברת כי אתה צודק במליון אחוז. ומי שהולך או נוסע בשעת הצפירה פשוט עושה חילול השם ענק... נח, תודה רבה על שהגבת בענק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.04.18
רק רצה להעביר את נקודות החילוק.
א 10.04.18
7
בוז לשני
משה10.04.18
6
אמנם אתה עם חולצה לבנה ואיני יודע למה הרי זה לא משנה לך הרבה מי שמך לסנגר על זה או להוכיח את השני? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זאביק09.04.18
5
דברים היוצאים מהלב נכנסים אל הלב אשרייך שאתה בוחר בדרך זו בעזרת השם שהרבה אנשים מכל מגזר יבינו את המורכבות ויפעלו מהמקומות שאתה בוחר לפעול בהם יישר כח ענק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שקד09.04.18
4
אמת, איננו חייבים לעמוד בדקת הדומיה כי התורה היא נר לרגלינו. ואכן איננו חלק מהאתוס הציוני גם אם התאהבנו בישראליות!!!
חרדי עובד10.04.18
3
ראשית כל לעמוד בצפירה זה לא חוקות גויים , כי בשום מדינה בעולם אין דבר כזה צפירה וכולם עומדים ,דבר שני אף אחד לא כופה את השני לעמוד בצפירה ,,,,,,, אך אם אתה נמצה במקום ציבורי - אל תעשה חילול ה ,,,,,,אתה טוען שאתה לא כופה אף אחד לומר משניות או תהלים ולכן אתה לא רוצה שיכפו עליך לעמוד בצפירה ,,,,,,,,, א
ירושלמי10.04.18
2
יושב כעת מדושן עונג בתכנית הבוקר של ניב רסקין בערוץ12. הייתי נותן לו להופיע באל ג׳אזירה טיפש מטופש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 10.04.18
1
יישר כח, גישה נפלאה. חייל זה לא מוקצה, בזכותו ובזכות לימוד התורה ''יחד'&#0 אנחנו זוכים לגדל דור שומר תורה ומסורות בא''י. צריך לכבד את החיילים ואת רצונם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לובה09.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24