כיכר השבת

"גזענות; לא סובלים שחורים"

בלב ירושלים: שוטרי יס"מ הכו באכזריות עולה חדש מהודו

צעיר שיכור, עולה חדש מהודו, ששירת בצה"ל כחייל בודד, נקלע אמש להפגנת חרדים קיצונים ברחוב יפו בירושלים והוכה קשות בידי קצין יס"מ ושוטריו • "זה רק כי אנחנו שחורים", טוען חברו (אקטואליה)

38
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ"ט בסיון | 12.06.18
תיעוד חלק מהאירוע (וידאו: לירן תמרי, mynet ירושלים; תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלימות מעוררת דאגה: עשרות חרדים קיצונים צעדו אמש (שני) מכיכר השבת בירושלים אל רחוב יפו, במחאה על "גזירת הגיוס", כאשר סמוך לכיכר הדוידקה, ירדו המפגינים לכביש.

כוחות המשטרה, שכמובן לא יכלו להרשות חסימתו של נתיב תחבורה כה מרכזי בבירה, מיהרו לפזר את המפגינים, והשתמשו לצורך כך גם בפרשים משטרתיים, כנהוג בהפגנות.

אך במהלך הדיפת עשרות המוחים מהכביש אל המדרכה, קלט צלם 'כיכר השבת' שנכח במקום מראה חריג: צעיר שאינו חרדי, שחלף במקום, נעמד מול הפרשים כשהוא שיכור ומתנודד מצד לצד, והפריע בכך לדהירת הסוסים.

השוטרים הרכובים מיהרו להכות את הצעיר באלות שבידיהם, והוא אכן הלך מהמקום, ונעמד בצד הדרך.

את מה שקרה לאחר כמה רגעים, מתאר ל'כיכר השבת' אחד מהנוכחים במקום: "כמה שוטרי יס"מ ניגשו אליו, כשהוא כבר לא הפריע לאף אחד, והתחילו להרביץ לו בידיים וברגליים, שוב ושוב, תוך כדי שהם מרססים גז פלפל על הפנים שלו".

"זה היה מראה נורא", מוסיף אדם אחר, שהיה עד ראייה לכל השתלשלות האירוע. "השוטרים פשוט פירקו לו את הצורה, והגרוע מכולם היה קצין יס"מ שניגש לצעיר והביא לו בעיטה אכזרית, באזור רגיש בגופו".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שהצעיר השיכור כבר היה שכוב על הארץ, מתפתל מייסורים וצורח מכאבים, הוא נאזק ונעצר על ידי השוטרים. הבוקר, הוא שוחרר לביתו.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי שמו של הצעיר הוא אברהם, והוא עלה לישראל מהודו לפני שנים ספורות, שירת בצה"ל כחייל בודד ומתגורר כיום בשכונת קטמון בירושלים.

חברו, עולה מאתיופיה, בטוח : "השוטרים מתנהגים אלינו ככה, ולא בפעם הראשונה, רק בגלל שאנחנו שחורים". "הם פשוט לא סובלים אותנו, כי הם גזענים", הוא אומר ל'כיכר השבת'.

כזכור, בעבר יצאו בני הקהילה האתיופית למחאה נסערת במרכז תל אביב, בין היתר בשל הכאתו של החייל דימאס פיקאדה לפני שלוש שנים, בידי שוטרים. הטענה שנשמעה מפיהם גם אז היתה, כי קיימת בישראל תופעה של אלימות שוטרים נגד שחורים, שנובעת מגזענות.

בעקבות כך אף הקים ראש הממשלה נתניהו ועדה למיגור הגזענות והאלימות כלפי העדה, וגם המשטרה הודתה לראשונה כי קיימת תופעה של שיטור יתר נגד האתיופים בישראל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון המציג את השתלשלות המקרה באופן חלקי ביותר וחוטא לאמת. החשוד הנראה בסרטון לקח חלק פעיל בהפרות הסדר, במהלכה הפריע לעבודת פרשי המשטרה ואף תקף את סוסי המשטרה. שוטרים שהיו במקום הודיעו לחשוד על מעצרו בשל תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי ולאחר שהתנגד באופן פיזי למעצר תוך שמתעמת עם השוטרים, נאלצו להשתמש באמצעים העומדים לרשותם כחוק על מנת להשתלט עליו ולעצרו".

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות, ללא פשרות וביד קשה נגד כל אדם המרשה לעצמו להפריע, לתקוף ולפגוע בשוטרים המבצעים עבודתם נאמנה לשמירה על הסדר הציבורי וחיי השגרה של האזרחים".

צפו בתיעוד מהאלימות הקשה:

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
פרשי המשטרה בזירת ההפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
ממש נורא אדם שיכור המישטרה לא תבין לעולם להיתמודד עים נפש ממש עצוב וכואב ,פשוט ליבכות מצער אני שמעתי מיקרה ששוטרים רדפו אחרי נער חף מיפשע ,נער יתום מאב והיכו אותו ,על לא עוול וגרמו לו לצלקת נפשית על כך לחרדות וכו" רחמנות ,כך צריך לינהוג ? כול העוסקים בקודש כיביכול מי יעשה להם בדק בית ,רי
רחל12.06.18
23
לתאווה שלכם להיות חיילים ושוטרים משטרת הפשע הישראלית רקובה וכלל לא דמוקרטית או ישרה, אתם יודעים כמה תיקים שנפתחו על פשעי שוטרים נסגרים ומושתקים? מאות אם לא אלפי!
חח12.06.18
22
בושה כולם ספרדים נחותים, אל נקמות ה', מול ערבים הם מפחדים חסרי אונים
שי ב12.06.18

הצגת כל התגובות

21
מרביצים לחרדים באותו כנה מידה,בלי פורפורציה בכלל....
אורחת12.06.18
20
אתם באמת חושבים שזה משנה?
רחל12.06.18
19
מתפרעים ושודדים, והמכות מקבלים אלו השומרי חוק. בושה וחרפה. והאשמים המפקדים שלא נותנים הוראה מפורשת לשוטרים להניף הגרזן ויד ברזל על פורעי החוק
אמת ונכון12.06.18
18
כולנו כבר יודעים שתחת למעטה שלכם שבא להגן, מסתתרים אנשי פשע עם אמוציות חייתיות שמחכים לרגע בו הם יתפרצו בפראות על תושבים ואזרחים. מושחתים- נמאסתם!
אבי13.06.18
17
הנאציים
אני 12.06.18
16
בן אדם מסכן הוא לא אשם שהגיע לארץ בהודו היה לו יותר טוב מישראל
חסוי12.06.18
15
מתי תפנימו? במדינה מתוקנת אין חיה כזו התנגדות למעצר. וכזה קורה, מפעילים כח סביר כדי לאזוק את העצור ולהובילו למעצר. זה בדיוק מה שרואים בסרטון. מה אתם רוצים? ששוטרים ירצו לעצור מישהו, וכשהוא יתנגד הם יגידו לו... אה, אתה מתנגד, נוותר לך.??
זאבי12.06.18
14
לצער האומה הישראלית זה רק ההתחלה , כשהרבנים יפנו את גבם לגמרי לחוק הגיוס ומיליון איש יצאו לרחובות ויהיה כאן מלחמת אזרחים ויתחיל עידן חדש של יהרג ובל יעבור אז בגץ המטומטמים יבינו מה שעשו .....
תלאביבי12.06.18
13
שימו לב כל פעם תגובת המשטרה זהה הסרטון מראה רק חלק והנפגע היה פוגע והובהר לו וכו'
חיים12.06.18
12
מי שמצער יהודי מבני העדה ההודית מקבל ישר עונש מאלוהים!!!! אומר את זה מנסיון. תמיד תכבדו אותם. ואתם השוטרים שכך עשיתם....אוי ואבוי לכם מה תגידו לאלוהים??
בוליווד12.06.18
11
עצניק דביל והחקירה תסגר אחרי שנה... פה הם הולכים לשלם הרבה כסף פיצויים למסכן וזה לא קשור לזה שהוא שחור כי אחד השוטרים שאוזק אותו גם שחור אז זה לא גזענות נ.ב. ואגב לא יודע מה אתכם בכיתי מצחוק שהוא אמר שקוראים לו אברהם
יוסף חיים12.06.18
10
מכות כאלו ופי אלף יותר, מוציאים הכעס על הודי ששירת ופעל למען עם ישראל, זה מקומם ומחלחל
הפלס.טין12.06.18
9
כי גם ככה הערסיים האלה מתנהגים כחיות ומליוני פעמים מכים סתם ובלי שום סיבה או שזה עוברים ושבים,
ללא שם12.06.18
8
ששוטרי יס"מ מכים חרדי זה לא מעניין אף אחד מעניין גם מה יקרה במצב שבו שוטרי יס"מ יכו מפגינה חרדית האם אז אירגוני הנשים יחגגו או שמבחן ניגוד האיטנרסים הכף תנטה לרעת החרדים
בוגר אונו לשעבר12.06.18
7
והנה שוב האופנה של המדינה- להכפיש שוטרים, סתם ככה כי אפשר. השוטרים פעלו בצורה הכי מקצועית וטובה שאפשר. הבנאדם אלים ושיכור והם היו צריכים לעצור אותו. הם עצרו אותו בצורה מצויינת, לא נתנו לו אפילו מכה אחת! הפילו אותו לרצפה ואזקו אותו, בדיוק כפי שצריך לעשות כשבנאדם מתנגד למעצר ומשתמש באלימות. מה רציתם?
יונתן12.06.18
רואים בסרטון כמה כוח יש לו והיו חייבים להפעיל עליו כוח כדי להשתלט עליו. לזה קוראים אלימות? לא ראיתי שום תנועה מיותרת מעבר להשתלטות הפיזית עליו שלא נעשתה בקלות כל כך. רוצים ששוטרים יגידו יפה לבן אדם להושיט ידיים לאזיקים ובכך יסתיים הכוח שמותר למשטרה להפעיל? באיזה סרט אתם חיים?
יאלה יאלה14.06.18
אני מבין שאתה מגיע מנקודת הנחה שמה שהמשטרה פרסמה כך היה. אני לצערי בכל תגובה דומה של המשטרה אני יוצא מנקודת ההנחה שהיא משקרת. לא בגלל שיש לי משהו נגד המשטרה אלא פשוט כי אני בעבר גם עברתי ליד הפגנה ושוטר שראה שעובר צעיר חרדי בסמטה רקה ניצל את ההזדמנות ופירק אותי מכות. סתם להוציא עצבים ותסכול. ולא אני
חיים12.06.18
6
במקום שהמשטרה תבדוק מה באמת קרה, היא חוזרת על השקרים של השוטרים - "התנגד למעצר" לא ראינו שום התנגדות אבל זה תמיד התירוץ של השוטרים וזה תמיד מתקבל באמינות גבוה אצל דוברי ובכיר המשטרה ומחש - אבל הציבור לא טיפש, היום רואים את זה מלא ביוטיוב ומדובר בשיטה מצויה של שוטרים רעים, והמשטרה במקום להעיף אותם, ר
שימי12.06.18
5
גם אם עוצרים משהו קודם כל הוא אדם מקשיבים לו הוא בנאדם לא תרנגול המובל לשחיטה שלא מקשיבים לו זה סרטון מצמרר אין להם טיפת רגש ...אפילו לא טיפה תדמיינו מה אדם מרגיש בסיטואציה הזאת ....הוא בהלם אז לפחות לא לעשות את זה יותר גרוע....
אבי12.06.18
של ילדים. מה טיפת רגש פה? מדובר בשוטרים שצריכים לעצור הפרות סדר וכאן בכלל מדובר בשיכור. דבר יפה לשיכור, תקשיב לו, ותראה איך הוא ממש מתרגש ביחד איתך מהמילים היפות.
חחחחח14.06.18
4
מרביצים לחרדים באותו כנה מידה,בלי פורפורציה בכלל.
אורחת12.06.18
3
אל תעזרו למדינה בשום דרך, רק אין יראת אלוקים במדינה הזו ודפקו את האזרח.
אלחנן12.06.18
2
אלשך סוגר להם תיקים לפני שאתה יוצא תנקה את האורבות במשטרה🐅🐅🐅
לאה12.06.18
1
עלובים ופסיכופטים לא יכולים לשמש כשוטרים
יהודי עצוב12.06.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24