כיכר השבת

טור דעה

המונדיאל משגע גם נוער חרדי - בדרך לאבדון

לא היו ימים יפים לפיצוציות במרכז ירושלים ובפרברי בני ברק, כתקופה בה יוצאת לדרך תחרות ספורט עולמית - כשמאות בני תשחורת חרדים צובאים על המסכים כדי לצפות בה. בושה! (טור דעה)

111
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | א' בתמוז | 14.06.18
אילוסטרציה
אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

מ-ו-נ-ד-י-א-ל. בתוקף עיסוקי עם בני נוער, רובם מהסוג הזקוק לכתף תומכת וחום אנושי, אני למד כי המילה שמהלכת קסם עליהם כעת, היא זו שפותחת את המאמר הזה.

מתברר, כי החל מהיום (חמישי) מתמודדות 32 נבחרות כדורגל על הזכות להחזיק ב"גביע העולם" לאחר שאחת מהן תגיע ותנצח בשלב האחרון, בתחרות שנמתחת על פני כארבעה שבועות.

כמיליארד בני אדם, יצורים תבוניים יש לומר, מהופנטים ברחבי העולם לכ-350 שרירנים המייצגים את מדינותיהם במירוץ אחר כדור עגול ובהכנסתו לשער. "גווווול", הם יצרחו בהתרגשות כשזה יקרה. הגיוני בסך הכל...

מה שבוודאי מתמיה עד מופרך, הוא המראה הנשקף מקיוסקים בפרברי בני ברק ומרכז ירושלים: מאות בני תשחורת, חלקם עם "מדי" השחור-לבן הישיבתיים, ממלאים את הפיצוציות, לצד תחתית החברה הישראלית.

אלו ואלו ישובים או עומדים באותה תנוחה גופנית, כשאגרופי ידיהם קפוצות, גוום מתוח ועיניהם פעורות ומרותקות למסכי הטלוויזיה במקום, תוך שהם פוקקים לסירוגין את פרקי אצבעותיהם בעצבנות ניכרת.

אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

בושה! אין ביטוי אחר להעביר את התחושה שעולה בקרב כל ירא אלוקים לנוכח מראה זה. זהו הנוער שלנו? זו ההצלחה של החינוך החרדי? אלו פירות ההשקעה הרוחנית של ההורים והמחנכים במשך שנים רבות?

תמיד היה את 'השוליים', כמו לכל חברה. הגיוני גם שעם הזמן, וקצב ההתפתחות של המגזר, השוליים גדלים ומתרחבים. אך כאן מדובר בתופעה עמוקה יותר.

משתקפת פה התמכרות נחותה ליצר שהוא לא רק תחרותי וספורטיבי מטבעו, אלא לרצון הסמוי שפורץ לו - להתחבר לתרבות המערב; להרגיש 'חלק' ממשהו גדול; למלא את החסר בשייכות לקולקטיב.

אותם הנערים, ורבים רבים הם, לא חשים חיבור ל'חברת הלומדים' החרדית בפרט ולעילית החברה החרדית בכלל.

ברור שתופעה כואבת זו מניפה מאליה אצבע מאשימה לשלל כתובות. מהורים שלא העניקו חום ואהבה שאינם תלויים בדבר, עבור דרך החברה שמדדה אותם בפריזמה של סטיגמות ועבור במחנכים שהעריכו אותם לפי התוצאות ולא לפי ההשקעה.

אך כותב טור זה לא מאמין בהטחת האשמות כאמצעי לפתרון. הדרך הראויה והנכונה היא, השקעת כל המשאבים הנפשיים הדרושים כדי להעלות את הנערים הללו חזרה אל דרך המלך; הדרך בה צעדו אבותינו ואבותיהם. לחבר אותם אל הטוב והמטיב.

לכו לכיכרות ולסמטאות, ארבו לנוער היקר הזה, קשרו עמם שיחה אגבית עתירת חיוכים ו'ראש פתוח' - ותחזו בנפלאות. אל תצפו ל"הוקוס-פוקוס", הנערים ישובו גם מחר לאותם המסכים. אך ההשקעה שווה, קלה ומניבת פירות עתידיים.

זו המטרה: למנוע מהנשמות הקדושות האלו להפוך ל"שוליים" הבאים. כי הם עוד לא שם, בתהום. הם כמעט. עצרו אותם רגע לפני.

תוכן שאסור לפספס
111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
לא תשיג מזה כלום
אחד15.07.18
69
וילכו אחרי ההבל ויהבלו🏃‍♀️🏃‍♂️
לאה18.06.18
68
אם אין כלום בכדורגל.. למה זה כ"כ נורא
וו15.06.18
כי הם מנסים להתחבר לתרבות המערבית
מאמין15.06.18
את התרבות המערבית על תרבות האלימות והפשע המשתלטים באין מפריע בשכונות החרדיות.
אברך פשוט17.06.18

הצגת כל התגובות

67
של עילית הלומדים ומתענינים או צופים כדורגל. ושטייגניסטים לא פחות.
רובי15.06.18
66
ןתראו מה התוצאה של חוסר לימוד רוחניות כגון ספרי הבא''ח, החיד''א, ברסלב, חב''ד, התנאים והאמוראים היו דבקים בה' וגם אם למדו שור שנגח נשמתם האירה ודבקה בה', אבל אנחנו נשמות נמוכות זקוקים לאור הפנימיות ואם לא אז מחפשים ריגושים וענין במונדיאל.
משה בן אברהם14.06.18
65
תוך יומיים תיגמר הבושה הזאת.
מז14.06.18
64
מגוחך לדבר בכזו שאט נפש על לעזור לחבר'ה האלו בפיצוציות, אם אפשר לשאול, האם כל ראשי הישיבות מנסים לעצור את הגעת הבחורים לפיצוציות בשלב האחרון שהם כבר שם, או שברגע שהם מגיעים לישיבות הם מטפחים אצלם אהבה ויראת שמיים, כך שלא יצטרכו להתעסק איתם לפני שהם בחוץ?! לצערנו ראשי הישיבות (רבים מהם עכ"פ) לא מתעני
דוד24.06.18
63
בוא לים ותראה אותם ..... למה הם אמורים לסבול ללא הרף ????? מה הם ביקשו ????????? לצפות במשחק ?? שלפי דעתי לא כ"כ מעניין כנראה שרובם לא מבנים את מהלכי המשחק ,, כי לא יכול להיות שמי שלא נולד לתוך זה מבין את זה ברמות של דבקות במשימת הצפיה ועוד בפיצוציה ... דהיינו כל בחור שיוצא לצפות במשחק הוא בסה"כ
ttttttttttttttt15.06.18
62
הייתי בחור ישיבה, באחד הישיבות המובילות, וגם שם היו הרבה בחורים טובים, שכמוני נמשכו קצת לזה. ב"ה, לא שוליים ולא כלום. מכיר הרבה כאלה, ויצליחו. אני לא אומר שלכתחילה זה מהדרין. אבל מה?? אם הצמצום שלכם, אם החשיבה שכולם צריכים להתנהג אותו דבר, וכשמישהוא מנסה לחפש או להתמודד עם הרצונות שלו נמצה ממילא בח
ישיבישער14.06.18
61
אתה תלמד אותי בבא קמא ונראה אם שנינו נגמור בתפרח או בזבוטינסקי..
מאיר14.06.18
60
יאלה כל יום מטיפים מוסר פעם על הכולל (אחוות תורה) ועכשיו כדרוגל, תפינימו ע ב ר ו הימים שאנו כעדר כבשים עברו אנו מאוד חכמים ומאוד מתוחכמים לזהות בן עסקן לרב....
יאיר14.06.18
59
אפשר לצאת לחופשה במונדיאל.
דן סגל14.06.18
ולא היית צריך להשתכר כטוקבקיסט בשכר כליצן טיפש. תגיד לא מחניק לך בנשמה?או שהצלחת להלביש עליה אינסוף מסכים שידכאו כל רגש ממנה?
מסכן14.06.18
58
תהליך הישראליזציה כבר בשלביו האחרונים. לא ברור האם הרב היילברון סתם מנותק מהמציאות או שפשוט הוא מתאמץ בכוחותיו האחרונים שלא להבין אותה.
ישראל27.06.18
57
לקחת מיליון אנשים, נשים וטף, ולהפוך את כולם לאברכים ול"שבט הלוי".
חנן .ב.15.06.18
56
רק שתראה אותם כ יהלומים אולי תדע גם איך לגשת לנוער המתוק שמחפש ריגושים מחוץ לספר ועוד שעדיף כדור רגל לפחות אין שם פריצות גם ריש לקיש חיפש ריגושים בספורט של זמנו שהיה קרבות גלדיאטורים בחברת הלודיים ורק אז חזר חזרה
יעקב15.06.18
55
זה לא שרוצים להתמכר לתרבות המערב פשוט כדורגל זה דבר שאינו מבוים (לא כמו סרטים) אתה לא יודע איזה קבוצה או נבחרת תפתיע ובדור כמו שלנו שהוא מפוצץ כשרון של כדורגל עולמי (כמו מסי רונאלדו ניימאר וכו') לפי דעתי מי שלא אוהב כדורגל פשוט מ-ש-ו-ע-מ-ם עם כל זה בחינוך של היום אם לא היו סבלניים אליי לא יודע אם הי
חזי15.06.18
54
הכל מותר. כשלומדים בעמל באמת אין שטויות בראש אפילו בעל בית שרואה כדורגל יש לו חוסר ביראת שמים בסיסית
כדורגלן לשעבר14.06.18
53
נפלת עלינו כבד!! כולה כדורגל נשמה שלי מה אתה רוצה??? שכל היום ישבו בישיבה ?? שיקבלו צורה של כסא?? תפסיקו עם ההגזמות שלכם!! עברו הימים שהיינו כצאן שהולך אחרי לשחיטה.
גדי14.06.18
52
לנסות להחזיר את הנוער לדרך הנכונה עלידי חום ואהבה והרבה שיחות אין מה לעשות לא סתם אמרו רבותינו שלא רוצים להתנסות ולעמוד בנסיונות של הדור שלנו זה לא רק לגבי ילדים ונוער גם אנו המבוגרים נכשלים כל אחד לפי דרגתו האישי . צריך להגיד תודה לאל שלא נופלים לסמים או התמכרויות קשות אחרות אלה בעיות באמת.... דברי
ענת14.06.18
51
אולי אם ה"רב" החשוב שכתב את הכתבה פה ושאר האנשים המצווחים כמשנתו היו תורמים לבחורים הנ"ל את האייפונים שלהם, הם לא היו צריכים להתרועע בפיצוציות וקרנות רחוב.... ודו"ק.
יוני17.06.18
50
לא זה מה שמטריד את מנוחת ראשי הישיבות. אותם מטריד שבחור שרואה כדורגל מקלקל את השם של הישיבה.
רפאל15.06.18
49
לא ברור מה מפריע לכותב ..
james15.06.18
48
פה באשדוד תראה מכל המגזרים עד שמגלים אותם ואז הם הןלכים למקום מסתורי יותר במקום שיש קהילתיות שחק אותה יופי בעקבות לחץ חברתי אני בעצמי ראיתי חסיד מצלם אותם ממקום מחבוא הם מוצאים חלופה בסתר למדו אותם מגיל חמש להסתיר דברים ולחיות כצבועים
אושרה14.06.18
47
יש מקומות שמקרינים אבל מי צריך להקרין יש טלויזיה בבית! אני הולכת לחבר שלי ואנחנו רואים ביחד מיילה עם זה כל הכיתה אז הולכים גם לא אבל מי צריך הקרנות רק אתם שאסור לכם ... אסור לכם קצר אסור שורט אסור מחשב טלויזיה צריך גרביים בבית ספר שלנו חייבים גרביים "בגלל שאנחנו ביסודי התורה"ויש לי חבר
נמסטה קוואי19.06.18
מה ומי את בכלל?! צדיקה?! את לא דוגמא בשבילי, ואני לא דוס שלא תבינו אותי לא נכון.
אליה121.06.18
46
הנוער החרדי ממילא בדרך לאבדון, אבל לא בגלל המונדיאל (אולי המונדיאל קצת מאט את הנפילה) - אלא בגלל רבותיו שמיצד אחד מפילים עליו עול של חומרות והנהגות מיותרות ומצד שני משחררים אותו מחובת התנהגות מוסרית.
אברך פשוט17.06.18
45
"כמיליארד בני אדם. יצורים תבוניים יש לומר" אתה יכול גם לומר את מה שהרבה בכיתה ד' אמר לנו "רצים אחרי הכדור ועד שמגיעים בועטים בו. אל תתנשא, אם היית מבין קצת בתחום היית מבין שיש פה משהו. אתה יכול לדבר על הסכנות הרוחניות אבל על תבלבל את המוח במשפטים לחסרי הבנה רגשית בסיסית.
איש אחד15.06.18
44
אני חושבת שכותב השורות הגזים ממש! מדובר בבחורים שיושבים ולומדים תורה רוב היום (וישנם גם כאלה שלא) וזה בסדר וזה נכון ובריא שדברים מהסוג הזה כמו ספורט יעניינו בחור, כי הוא גם צריך להשתחרר! וצריך להודות שזה מה שמעניין אותו ולא חס וחלילה דברים אחרים הרבה יותר גרועים שכאן זה לא המקום לפרט.. אני חושבת שיש
שירה15.06.18
43
ופנימיות התורה כמו ספרי רבי יעקב אבוחצירה, המהר''ל, וכדומה (גם אם לא חסידות חב''ד וברסלב) הנפש קשורה לה', אבל אם לא אז הגוף אולי מקיים תומ''צ אבל הנפש מנותקת וצריכה ריגושים מהמונדיאל.
משה בן אברהם14.06.18
42
אין שום בעיה לראות כדורגל, אין שום בעיה להרגיש שייך לחברת הלומדים ולראות כדורגל, הזלזול שלך באלה שכן מוגחך, תאמין לי שיש אנשים הרבה יותר חכמים ומוסריים ממך שאוהבים כדורגל, כן חבל שצריך לראות את זה בקיוסקים ולא במקומות יותר טובים, אבל אין אופציה אחרת.
s14.06.18
41
להיות יהודי שומר תורה ומצוות בדור זה לא מובן מאליו להיות בחור ישיבה בדור זה אינו מובן מאליו אנחנו מיעוט מול כל הנסיונות והפתויים שמציפים אותנו! בואו נלך בדרכי הסניגור הגדול רבי לוי יצחק שהתפעל מיהודי(בדורו)שתיקןאת גלגלי עגלתו בזמן הנחת תפילין והפך את הפרשנות-אפילו בזמן שהוא מתקן גלגל הוא מניח תפילין
חוה19.06.18
40
במקום לצווח כמו תרנגולת לאחר שחיטה,תנסה למצא פיתרון. המשחק עצמו לא מזיק.אך לשבת בפצוציות זה לא בריא .אז מה שצריך לעשות זה למצא מקום שיצפו במשחקים ללא חשש של נזק .לאסור רק יגרום למרירות ורצון לברוח מהישיבה.
mike15.06.18
39
זה המציאות! אפילו אם בעל הבית נמצא שם יש לו חוסר יראת שמים וכ"ש בחור שלומד תורה מי שלומד תורה *בעמל* באמת לא ישתוקק לדבר הזה
כדורגלן לשעבר14.06.18
38
העונשים והמשטר שאתם משליטים בתתי"ם , בישיבות ובבית , מבריח את הנוער רחוק רחוק. רק באהבה ננצח ! להבליג, לחבק, להקשיב , לפנק ....כשיהי לו טוב בבית , לעולם לא יעזוב - תעזוב .
חסיד14.06.18
37
מנותק ותלוש מהמציאות עדיף כדורגל מאשר שיבלו במקומות בעייתים יותר
מאור14.06.18
36
זה מראה שאנחנו אמתיים ולא מתביישים שגם לנו מגיע קצת מונדיאל
אחשוורוש14.06.18
35
ומה חשבתם? שבגלל שהם לומדים או תקועים בישיבות זה יהיה שונה? לקחנו עשרות אלפי אנשים ושלחנו אותם למסגרת בלי שאף אחד לא שאל אותם אם זה מתאים להם. לרוב הגדול לצערי שמשעמם בישיבות ולא מתחשק להם כל כך ללמוד (מה שלא הופך אותם לבחורים בעייתיים הבעייתי באמת הוא מי שבנה את המערכת ההזויה הזאת)אין שום סיבה שלא
ישראל14.06.18
צודק וצודק! ועוד נוסיף שהיום המערכת הישיבתית מה שנקרא עולם התורה הוא מפעל להדפסה אנושית עם פוליטיקה זולה ומכוערת . איפוה דברי הסבא מסלבודקא שעולם הישיבות זה לרומם שפלים ולהחיות נדכאים ! ולא מפעל לבחורים מצויינים בלבד
יהודי14.06.18
כך היה בתקופת התלמוד. ואם הם אנשים, הדור הזה מלאכים, כי אלף נכנסים למקרא, וכולם ממשיכים לגמרא.
דן סגל14.06.18
34
רק לי מפריע הנימה השחצנית והגאוותנית?? למה אתה חושב שאתה יותר חכם מכולם
חח15.06.18
33
הצדיקים שידברו עם הנערים האלו מסתובבים באתר ככר השבת?
יידל15.06.18
32
ראשית כל חשוב לי להדגיש שמי שכותב באתר אינטרנט ומן הסתם מחזיק אינטרנט בבית אין לו את הזכות לשפוט בחורי ישיבה שצופים במונדיאל . נכון, גם לי צורם לראות את התגודדויות הללו בפיצוציות. אבל מסיבה אחרת לגמרי. זה נראה קצת הזוי ויש בזה גם חילול ה' שרואים את החרדים מתקבצים סביב איזה מסך כמו איזה מסכנים.
יעקב15.06.18
בעיקרון מי שנמשך לזה זה הפתרון האידאלי אבל כשברשמי יעשו כך בישיבה זה יגרום לבחורים שלא התחברו ולא ידעו מזה להתחבר. בנוסף כאחד שאוהד כדורגל [וחבל מאוד שכך, הלואי ויכולתי להחזיר את הגלגל] זה לא נגמר בסופר קלאסיקו אלא גם במשחק בין ביתר והפועל אשקלון שמסתיים ב -0 0 [לא העונה] ועבר לליגות אחרות וכשאיו כד
YISROEL15.06.18
31
ולא לומדים למה נברא העולם למה נברא האדם מה אנו פועלים על ידי המצוות ולימוד התורה וכל התשובות לשאלות הכפירה המנקרות בראש הצעירים שכל זה נמצא בתורת החסידות ובפרט בתורת חב''ד ובעיקר בתורת הרבי, אין התוועדויות ניגונים חסידיים ועוד ועוד זה התוצאה לצערנו שהנוער מחפש ריגושים במקומות אחרים
משה בן אברהם14.06.18
שהיא תורת ה', אלא חבל שלומדים זאת לשם גאוה עם בלורית ונעליים שפיציות.
משה בן אברהם14.06.18
עיננו הרואות לאן הגיע היום הנוער של חבד. משפחות שלמות שעקרו מדרך התורה רחמנא ליצלן. זה שאתם מתעקשים לקרוא לעצמכם 'חסידים' לא עושה אתכם לכאלו. האסון של חבד התחיל כשהזרם הנורמלי נכנע למשיחיסטים ולא הכתירו רבי לאחר הרבי. ככה זה שאין מנהיג . איש הישר בעניו יעשה. אין חוקים ואין כללים... הנוער
יוסי14.06.18
הרבי לימד אותנו לראות את החיובי שבכל יהודי, ובוודאי יש בליטאים הרבה מעלות.
משה בן אברהם15.06.18
לפני חמישים שנה היו בארץ עשרות חסידי ברסלב. היום עשרות אלפים. בלי רבי חי ובלי ממסד, רבינו מקרב נשמות. ואגב, אם אתה ליטאי, אז אתה בטח יודע שהמון ליטאים מתקרבים בשקט בשקט לרבינו. ואם כונתך לכתות סוטות שעטו על עצמן שם ברסלב, אזי לא בשקרנים ורמאים עסקינן,מפורסמי השקר ירדו לאבדון ודרך רבינו תמשיך עד בי
ברסלב17.06.18
זה הכשלון שלהם יחסית לחוגים חרדים אחרים בחינוך הילדים ולגדלם לתורה ומצוות. אחוז הנושרים בברסלב ובחבד הוא הכי גבוה מכל שאר החוגים החרדים. ואת זה יש לייחס כמו שהליטאי אמר לך לחסרון ברבי חי. אין מי שיישר את המאמינים בהשקפה ובהנהגות בחיי היום יום. עוד יש לציין את החשיפה הגבוהה לחילונים יותר מכל חוג אחר
חרדי שבעד כולם17.06.18
הייתי במשפטים וראיתי שיש מצב שעכשיו יום, אבל אם השופטת תכתוב שעכשיו לילה, לא יעזור לך דבר, אתה תשלם עד הפרוטה האחרונה [דוגמא קטנה כולנו מבינים שאם נשים רפורמיות היו נכנסות למסגד או לכנסיה להפריע תוך דקה בג''ץ וכל המערכות היו דואגים לצו הרחקה טוטאלי מהאיזור, אבל כשמדובר בכותל כולם נותנים לזה להימשך,
משה בן אברהם17.06.18
30
הם כל היום לומדים בישיבה. ורוצים בערב טיפ ה לנשום ולהתאוורר. ספורט זה לא דבר שלילי ובהשוואה לעולם התרבות החילוני, נראה לי שזה הדבר הכי טוב שהם יכולים לעשות. אי אפשר להגיד כל היום אסור ואסור ולסגור אותם, מסכנים הם בני אדם וצריכים ורוצים גם לנוח ולשטוף עיניים. את ההגבלות והאיסורים תשמרו לדברים הבאמת ב
שרון14.06.18
29
היו מתעניינים בכדורגל ולא במה שהרבה מהם מתעניינים אתה לא בעניינים אחשלי צריך להגיד תודה רבה שזה מה שמעניין אותם אתה לא נולדת לדור הזה מי שנולד לדור הזה והדבר שהכי מעניין אותו זה כדורגל הוא במצב מצויין כתבה מיותרת כנס לעניינים אחי
אסי14.06.18
28
יותר חמורה אבל ספורט לעומת זאת א"א לצפות בבימ"ד וזה כל ההבדל כשאני רואה קבוצות אברכים מנייעסת בכזו ריתחא והילדים לידם זה דוחה אותי יותר מהכל
cr715.06.18
27
תבואו לרח' שד'ירושלים ברמת גן ותראו מידי ערב (ללא קשר למונדיאל) עשרות בחורים השוקדים על מסך הטלוויזיה בפיצוציות
אלי15.06.18
מה אתה עושה שם?
דוד24.06.18
26
בניגוד לספורט אישי לשמירת בריאות הגוף. חבל שלא עושים את המשחקים האלה בזמן חנוכה אולי אנשים היו מבינים קצת מה המשמעות של כניעה לתרבות יוון.
אנטיוכוס14.06.18
25
אז מצאתם בדיוק איך להכמיס כתבה על המונדיאל ופירטתם כמה קבוצות כמה שבועות בטח בגלל המאמר הזה עוד כמה בחורים הלכו לראות מה זה המונדיאל הזה שכזה מעניין שעשו עליו כתבה בכיכר אז במקום לחפש את הבחורים עצמם בואי נבדוק מי מכניס את כל זה למוח שלהם . ולא רק על זה אני מדבר והמבין יבין .....
מ14.06.18
24
כפי שציינת בין השורות, הציבור גדל והשוליים התרחבו ויש בתוך כל אדם כולל בכותב השורות..מלך זקן המושך אותו לפי שחת.. וכמו בכל ניסיון כך גם בזה יש להתפלל לקבל את רחמי שמים המרובים ולהינצל לבלתי נחטא!!
חפץ לגלות רצונו יתברך14.06.18
23
מנסים להראות שאתם צדיקים יותר מהאפיפיור, מביך. ואם מישהו חושב להיענות לקריאה 'לארוב' לבחורים האלה, קבל עצה ידידודית..פשוט אל. במקרה הטוב יתעצבנו עלייך במקרה הפחות טוב יצעקו עלייך שאתה מסתיר את המשחק..
דוד14.06.18
22
מְ סִ ירו ּ ת נֶ פֶ שׁ הָ רְ או ּ יָ ה לִ בְ נֵ י תֹו ּ רָ ה הו ּ א כִּ דְ רָ שַׁ ת רַ זַ "ל "אָ דָ ם כִּ י יָ מו ֹ ת בְּ אהֶ ל", לְ הָ מִ ית אֶ ת כָּ ל ְ ּ בְּ תַ עֲ נו ֹ גֵ י עו ֹ לָ ם, מו ּ נְ עִ ים הֵ מ ּ ָ ה מִ ל ֹ ִ הְ יו ּ ת מָ סור ּהַ ת ּ ַ עֲ נו ֹ גִ ים בְּ עִ נְ יְ נֵ י
מנחם15.06.18
21
אם כזאת התנשאות. אתה לא מטפל בנוער נושר אלא מייצר נוער נושר. אין ספק שכותב השורות אדם צר אופקים וצר שכל. אל תתהדר בתארים שלא קשורים עליך. ואל תתבטא בנושאים שמכתיבת הטור אתה בור ועם הארץ בהם
אבי14.06.18
20
אפשר להבין כמה אתה מבין, לארוב להם ולהסביר להם? באמת נראה לך שזה יעבוד? קצת דעת, קצת.
s14.06.18
19
לך תוציא רפש על דברים הרבה יותר גרועים מכדורגל
תמים14.06.18
18
דשרב יש כוונות טובות אבל נראה שכבוד הרב לא מבין עד הסוף את הסיטואציה של הדור אנחנו חיים בעידן מודרני לך אתה יכול ללכת למגרשי בייסבול( ספורט אמריקאי משעמם ביותר) בניו יורק מודיעים ברמקולים על תפילת מנחה בשער G(כמובן שיש שם גם עמדה של אוכל כשר) ואלה שלא במגרשים רואים מהבית. אצלנו לבחורים פשוט אין איך
דודו14.06.18
17
בגלל הניתוק והצביעות של כותב המאמר ושכמותו, נפלטים בחורים אל השוליים. כי הוא וחבריו מתיימרים לקבוע גבולות גזרה צרים שמשמרים אותם כבעלי הידע "הנכון" וכאליטה חברתית ותרבותית. ומה עם מכל מלמדיי השכלתי ומתלמידיי יותר מכולם? עוד איש "חינוך" כזה ואבדנו!
מודאג14.06.18
16
לצפות במונדיאל
מוטי14.06.18
15
אם כתוב במשנה שיש ירידת הדורות אז שאף אחד לא יחלוק על זה אם בדור קודם היה יותר חשק ללמוד ופחות חשק לשחק בדור של היום יש גם חשק לשחק אני בתחום של ישיבה כזו וכשהבחורים משחקים כדורגל במגרש מעל הישיבה השטייגען שלהם אחכ יותר משל כל בחור קלאסי ואם בישיבות יתנו באופן רישמי גם לשחק קצת ולשלב גם פעילות גופני
אייל14.06.18
צריך להתאים. לשקדנים שזה הרוב אפשר להשאיר את המסגרות דהיום ואילו לאלה עם הדחף הבלתי נשלט להתפרק צריך לאפשר להתפרק בצורה מבוקרת שאין בה באמת איסור. אבל לעשות את זה לכולם זה כן ביטול תורה וכן פגיעה באיכות הצמיחה הרוחנית של רוב בחורי ישראל הקדושים. על הבחורים שכן זקוקים להתפרק אין טעם לכפות עליהם הר כג
לאייל14.06.18
14
רבי נחמיה. כפרה עליך. שתהיה בריא. אתה קצת הזוי. יש לי פיתרון, במקום שיעמדו בפיצוציות וייגרם חילול ה' פשוט להביא להם מסך לישיבה ושיראו בהיתר. למה התירו אשת יפת תואר? מוטב יאכלו בשר תמותות וכו'. הם לא מלאכים. נשמה
גדי המלך14.06.18
13
זה לא הכי כשר אבל יש לנו אחלה נוער די לראות שחור
השקפה ליטאית14.06.18
12
אפשר להסתכל בהיבט שלילי ואפשר להסתכל גם בהיבט חיובי. ב"ה שעסוקים בדבר שאין לו שום בעיה הלכתית ולא מתעסקים בדברים בעייתם. בדרך כלל מניסיוני בנושא זה: מי שיש לו כ"כ בעיה עם אלה שרואים ספורט זה בגלל שאותו זה לא מעניין בכלל והוא לא מבין בזה... צריך להבין משהו כדי לשפוט אותו!!!
חסוי14.06.18
11
מה שחסר לך זה פראק עם שני כפתורים ולהסתובב כמו דוב בין ספסלי הישיבה לראות שכולם רכונים כמו רובוטים על דפי הגמרא
סולד ממכם20.06.18
10
בושה לאתר!!! כולם מוחים ואיפה אתם??? אתר שמעלה כתבות פוגעניות בציבור😕 אם לא תיהיה התנצלות מצד הכותב, ננסה להעלות את הרעיון לרדיו שכולם ישמעו איך מתבטאים כאן..ויש הרבה על מה...
אשת חינוך כותבת ומסכימה עם הדעות של כולם15.06.18
9
רוב תלמידי הכחמים לא יודעים שיש כזה דבר ומה זה יש מיעוט קטן אבל הוא עושה סירחון גדול
מרי15.06.18
8
צריך לחבק אותם אחד אחד. שלמרות על הנסיונות עדיין שומרים תומ''צ. וזה לא צביעות קשה להם
אינני אוהד בכלל של ספורט15.06.18
7
תפסיק כל הזמן להכניס מושגים מהעולם החילוני במסווה של חינוך והתחסדות
איש 14.06.18
בימים האלה, למה למה למה ???
הפלס.טין14.06.18
6
ספורט זה שטויות ולא משהו שמוריד בחור לשאול תחתית. יש עשרות חנויות אינטרנט עם תאים פרטיים שמפוצצים בבחורי ישיבה זאת הבעיה האמיתית ובזה צריך להילחם
אחד שהיה שם14.06.18
5
מה הקשר בין אהבת הורים לבחור בגיל העשרה שהולך למקומות מפוקפקים
ללא שם16.07.18
4
אבל מעניין שמסי בשינוי אותיות יוצא גם סמי.
רועי17.06.18
וגם תנסה את מה שהרב אורי זוהר עשה בשביל להשתחרר מזה, כשהוא חזר בתשובה. באמצע המשיכה תלך דקה למקום שאתה לא יכול לראות ותבדוק אם אתה עוד חי ונושם והשמיים לא נפלו. אחר כך תיטפח לעצמך על השכם ותגיד לעצמך איזה גיבור אתה. בשלב הבא תחזור על המהלך ותנסה דקה וחצי ושוב תעודד את עצמך אחר כך 5 דקות וכן הלאה עד
למי שבבעיה18.06.18
3
אתה מודה שהבעיה היא שאין כעת רבי, משמע שכשהולכים בשיטת הרבי הדרך נכונה (אז לא החסידות אשמה אלא האנשים המחופשים לחסידים שכעת התגלתה פנימיותם הריקה).
משה בן אברהם15.06.18
2
לכמה מגדולי ישראל היום, היית קורא נוער - או לא נוער, בגלל גילם - שוליים, אם יתברר לך שבבחרותם, גם להם היו נטיות כאלו? ואנא, אל תנסה להעמיד פנים שאינך יודע במה מדובר.
זלמן21.06.18
1
עוד מישהו שלא התבגר וחושב שהוא החכם היחיד וכל העולם טועים ! עוד מישהו שחושב שבני האדם עשויים מפורמט אחד והוא בדיוק עונה על הפורמט הזה והאחרים לא. אז אדוני צר לי לאכזבך, אבל אנשים הם שונים אחד מהשני, וכשתבין את זאת אולי תוכל להביע את דעתך הכוזבת בעניני חינוך, כי זהו השלב הראשון בהבנת נפש השני. ספורט
העגלון של פראג17.06.18
ולא קרה כלום אם אחרי החתונה הוא גם רואה ספורט
יוסי17.06.18
השחקנים האלה עוברים את כל העבירות שבתורה משוקצים ומתועבים ומנואפים מכף רגל ועד ראש, מה לנו להתלהב מהם?! מה לנו ולהם?! אנחנו מקיימים רצון בוראנו, ואנחנו נתלהב מכל המשוקצים האלה?! אני לא קיצוני ולא כלום, אלא אמיתי עם עצמי, ותאמינו לי שכל אלה שיוצאים מהישיבה כדי לראות את זה כל הזמן וגם ליגת האלופות והק
אליה121.06.18
כל מילה בסלע מחשבה בהירה ואמיתית ולא צבועעעעעה.
יצחק17.06.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24