כיכר השבת

פולמוס המונדיאל

לא בושה להתעניין בספורט // טור דעה

הגיע הזמן שהחברה החרדית תכיל את מאות הבחורים שאוהבים ספורט, מתעניינים בספורט וצופים, אויה, בכדורגל, אך ממשיכים להגות בתורה הקדושה בשעת הסדרים (דעה)

121
הרב רונן רוזנפלד | כיכר השבת | ב' בתמוז | 15.06.18
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קורינה קרן, פלאש 90)

אקדים ואומר, איני מחובבי הספורט. מעולם לא התעניינתי לא בכדורגל ולא בכדורסל, אף פעם לא הבנתי מה זה נבדל ולמה פנדל בועטים וקרן לא נוגחים. עם זאת, מצאתי את עצמי לא אחת בוהה בחלק ממשחק זה או אחר, בבעיטה או מספרת חריגים במקצועיותם. קורה.

בימים אלו נפתח המונדיאל ברוסיה, זכה "כיכר השבת" לארח את טורו של הרב נחמיה היילברון שהפגין בקיאות מופלאה בפשט ובדרש של המונדיאל, על שלל 32 נבחרות הכדורגל שיתחרו ביניהם, במשך חודש, על "גביע העולם".

שרירנים על הדשא וצווחות "גוווול", מתאר הרב היילברון את מה שיקרה בעולם ויורד לקטנות גם על מה שנראה בקיוסקים ובפיצוציות שבשולי הערים החרדים, בני ישיבות יושבים "כשאגרופי ידיהם קפוצות, גוום מתוח ועיניהם פעורות ומרותקות למסכי הטלוויזיה במקום, תוך שהם פוקקים לסירוגין את פרקי אצבעותיהם בעצבנות ניכרת".

אלא שרגע השיא מגיע דווקא בהכתרה של המעמד כ"בושה", לא פחות.

מנקודת מבטי, דווקא כמי שלא חובב ספורט ולא בקיא כמו הרב היילברון בנפתולי המשחקים, איני רואה כל בושה בכך שגם בחורי ישיבות יתעניינו בין הסדרים במשחקי ספורט.

זו אינה העדיפות הראשונה שלי, ברור שאעדיף את עמלי התורה יושבים והוגים בתורתנו הקדושה ומתרקפים על הוויות אביי ורבא, על קושיות הקצייע'ס ועל מהלכי ר' שימען שקופ, ברור גם שמתוך רבבות עמלי התורה - רובם המוחלט עושים בדיוק את תפקידם ועמלים בתורה מבוקר ועד ליל.

אך מה לעשות, לא כולם מתמידים, עוד הרבה לפני היצר הרע והשפעותיו, ראיתי והכרתי לא מעט תלמידי חכמים שהבינו בספורט, התעניינו, ואף - שומו שמים - צפו במשחק זה או אחר, ולמרות זאת המשיכו לשקוד על תלמודם בדביקות מעוררת השתאות.

זהו הנוער שלנו? תוהה הרב היילברון, ואני משיב לו: לא, זה לא הנוער שלנו. זה "גם" הנוער שלנו.

זו ההצלחה של החינוך החרדי? מקשה הרב היילברון, ואני משיב לו: לו, זו לא ההצלחה, אבל זה גם לא מעיד על כישלון!

התעניינות בספורט, הנאה מהבקעת שערים, פלפול בהוויות הנבדל, אינו רצון להתחבר לתרבות המערב. לא ולא.

וכי בחורי ישיבות שבימי בין הזמנים ישחקו כדורגל בגן סאקר, האם הם שובים בלבם איזה רצון סמוי להתחקות אחר שחקן זה או אחר? ודאי שלא. האם הם מרגישים בכך חלק ממשהו גדול יותר? זה הרי מגוחך להעלות זאת על בדל המחשבה.

יסלח לי הרב היילברון אבל הוא נסחף בשורת האשמות חסרת בסיס ועניין, שהרי אין שום קשר בין חום ואהבה שהעניקו ההורים לבין הנאה של בחור לצפות למשך 90 דקות במשחק כדורגל - אחרי סדר שלישי.

הגיע הזמן שהחברה החרדית תכיל גם את מאות הבחורים שאוהבים ספורט, מתעניינים בספורט וצופים - אויה - במשחק כדורגל, אך ממשיכים להגות בתורה הקדושה בשעת הסדרים. דרך המלך אינה רק עמלי התורה שאין להם בעולמם אלא ד' אמות של הלכה, הם אולי אלו שצועדים בראש הדרך, אבל הדרך רחבה דיה כדי להכיל גם את מתענייני הספורט.

התעניינות בספורט אינה מתכון להפיכה ל"שוליים", ההיפך, לנעול את הבחורים הללו ליד הסטנדר במקום לתת להם מעט להשתחרר - הוא הוא המתכון להפיכתם לשוליים.

תוכן שאסור לפספס
121 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
אם באמת לא היתה בזה בעיה גדולי ישראל לא היו יוצאים גד זה ואדרבה היו בעד אבל כשזה מגיע מהעולם הגוי ברור שבן תורה לא צריך להיות לו קשר לזה בכלל וזה רק תקציר ....
כדורי01.07.18
70
רוצים להכניס לציבור הרחב את תרבות יוון הרשעה יוונים נקבצו עלי אזי בימי ....
ללא שם22.06.18
69
קטונתי מלדבר אבל ישמעו אוזהך מה שפיך מדבר אתה פותח בשלל הסברים שזה לא לכתחילה והם לא ההצלחה שלנו כלומר שעדיף שלא לקבלם אז איך אתה רוצה שניתן לזה פתח ונכיל אותם וניתן להם לגיטמציה תבין לבד שברגע שאתה כן מכיל אותם ופותח פתח ולכתחילה יהיה בסדר לצפות אז יוצא מגדר דיעבד ומהר מאוד אותם אלה שלומדים ימשכו ל
אני18.06.18

הצגת כל התגובות

68
אני אישית בתור בחור חובב כדורגל חושב שיש כן קצת את הבעיה של תרבות יוון ורת זה ששחקנים הופכים לאלילים במובנים מסוימים
דוד18.06.18
67
אחרי זה מתפלאים למה יש נשירה גדולה בישיבות. חונקים את הבחורים מבוקר עד ליל בישיבה עד שהם מתפוצצים. דרך החינוך החרדית ללמד בחור רצוף כל היום מיועדת לכישלון. לא כולם בנויים לשבת כל היום בלי הפסקה וללמוד.
ליאור17.06.18
66
היה לי חבר בישיבת לייקווד ובין הסדרים הוא שמע משחק בייסבול ,וזה מה שהוא אמר כולכם דיברתם דברים בטלים לשון הרע ורכילות ופוליטיקה ואני הקשבתי לרדיו ושמעתי איזה משחק איזה יותר גרוע?
דוד17.06.18
65
הדברים ברורים ונכונים
יוסף17.06.18
64
כדורגל משחק לאנשים משועממים וטיפשים שרק יודעים לרוץ ולצרוח אנשים מטורפים עם קעקועים וציורים בכל הגוף ושיער בכל הצבעים ובכל התסרוקות וזה המשחק הכי משעמם והכי מלחיץ ומורט את העצבים ואתה שקורא לעצמך רב עוד חושב שיש בני תורה אמיתיים שמתעניינים בזה בבקשה אל תכשיר את השרץ
רועי17.06.18
את מי שמלמד זכות על הצופים בכדורגל, כדאי שתבוא קודם חשבון עם הרבנים והעסקנים הדגולים המחזקים את ידיהם של נואפים ומקבלי שוחד. נלחמים בקלות ומזניחים את החמורות!
רפאל17.06.18
63
תקשורת זה דבר שמעורר ומפתח ואני חושב שאדם חכם ולא כמו בתקשורת החילונית לא יפתח נושאים כגון אלו ולא חסר מה לחדש לדעתי בעניין שהנושא הזה חצה את הקו בתקווה לצפייה הבאה שלי
ח16.06.18
62
זה הציל אותי ואת אחיי משאר מרעיו בידיו היה לנו תעסוקה ותחרות
אשדודי15.06.18
61
אני חייב לי הלכת עם הפגנות ישראל
רפאל פרז15.06.18
60
אחד המאמרים הגרועים ביותר שפורסמו בכיכר מאז ומעולם. ממש בזיון והפך התורה. לא ברור אם צריך לבכות או להתעצבן על שמישהו מעז לכתוב דברים כאלה לאיפה הגענו או שבכלל זה איזה מאמר ציני סרקסטי או שזה בכלל משהו מפורים. אני ממש מתבייש כחרדי שיש בתוכנו מי שמסוגל להביע דעות אומללות כאלה. אני רק אעיר דבר אחד או ש
מאמר מאוד מקומם15.06.18
59
חלשים. בין הסדרים הבחורים חיפסו תעסוקה כלשהי. אין מה לעשות במושב חוץ מללכת על אותם כבישים שוב ושוב ושוב ושוב... או קצת להשתעתש ברפת - כלומר להציק לפרות - או לטפס על האסם. בתקופה הזו נפלו שני בחורים בשני מקרים שונים ושברו יד או רגל מהאסם. חשבתי שיותר טוב להקצות להם איזה שטח פנוי - והיה כזה ממש ליד הי
מושבניק לשעבר15.06.18
זה מאוד לכתחילה עפ"י התורה להעסיק בחורים חלשים גם במשחקים ופעילות ספורט שהם יבצעו בגופם(בדגש על בגופם). כך מעבר לפעילות ספורטיבית שמיועדת לשמירת בריאות הגוף ועולה גם בקנה אחד עם הרמבם הם יפרקו את עודף האנרגיות שיש להם ויוכלו ללמוד בהרבה יותר קלות בשאר הזמן. אבל צפייה????? מי התיר ומי הרשה את תרבות י
למושבניק15.06.18
58
אני בכל יום ויום מודה להקב"ה שלא עשני מן הפלג הבני ברקי המבולבל, הנוורבגי, ששם יש גזירת הכתוב ש'הדור חלש'. ברוך ה', אני בצד של הפלג הירושלמי, ההוגה בתורה הקדושה יומם ולילה, פוקח עיניים, מן ה'דור שמתתחזק' ומתקרב להקב"ה ולתורתו, אבא שבשמים, תודה !!
אבי15.06.18
בחלום הלילה.
אבוטבול15.06.18
מה לעשות- ואצל הפלג המעשי לא מעניין אף אחד- והעיקר הרשמי...
מצדרביעי16.06.18
57
ענה כסיל כאיוולתו
יהודי15.06.18
56
בחור רוצה לשבת לראות קצת כדורגל בקיץ על כוס בירה תקופה של נניח חודש שהוא כל ערב יושב ורואה משחק אבל כל היום יושב ולומד מה רע בזה ?
james15.06.18
55
שו"ת עשה לך רב חלק ד סימן מז אשרי האיש אשר לא הלך וכו' ובמושב לצים לא ישב. מה הוא מושב לצים - שנו רבותינו (עבודה זרה י"ח ב) ההולך לאצטדיון (מלחמות שורים) ולבית השחוק ולכרכום וראה את הנחשים ואת החברים וכו' הרי זה מושב לצים וכו' ועליהם הכתוב אומר אשרי האיש אשר לא הלך וכו' כי אם בתורת ה' חפצו, הא למד
חיים15.06.18
זה ברור לכ בר דעת! אל תשלוף מקורות לא רלבנתיים למציאות של היום רק מתי שנוח לך! שו''ע או''ח חלק קנ''ו אתה כן מקיים? שיטת הרמב''ם על האיסור החמור בלקיחת כסף על לימוד תורה אתה כן מקיים? אל תהיה ראש בקיר.
Donald15.06.18
אבל את העבירות החמורות עוברים בצנעה והן לא מקלקלות את השם של הישיבה.
רפאל15.06.18
54
אני לא מבין, כל מי שמדבר כאן בקיצוניות מטורפת על הכדורגל שזה איזה ע"ז והביטול תורה הכי גדול וכו, אז מחילה אבל למה יש לכם אינטרנט ואתם כל הזמן נמצאים באתרי חדשות ונעייס? לפי הקיצוניות שאתם מתבטאים בה אז לא אמור להיות לכם את הסמארטפון והאינטרנט, כי לפי זה אתם בעצמכם פורצים גדר... בבקשה אל תכלילו ותתבט
א19.07.18
53
צריך למצוא את האיזון
שירה15.06.18
52
ש"רבנים" בדורינו עם דעות כאלו משובשות... מה יעשה הנער ולא יחטאאא???? אני מבקש מכותב הטור בנימה אישית בבקשה להפסיק לקרוא את עצמו "רב" זה פשוט מבלבל אנשים...רונן זה מספיק. תמהני איך היו מגיבים משה רבינו אברהם אבינו וכל שאר גדולי עמינו לטור הזה לו רק הייתה להם האפשרות. אני בכוונה לא מתייחס לגוף הנושא כ
פרץ מתנאל15.06.18
51
רבש"ע את מי צריך לעניין מה או איך הכושי - הגוי משחקים בועטים למי צריך להיות איכפת אם שמסינג או גונדו עשו כך או פח בוודאי שבחורי ישיבות עצמם טוב שישחקו ירוצו יוציאו מרץ זה יהיה טוב להם ולעולם אבל לראות משחקים לא נותן גורנישט
חיים15.06.18
50
אני אוהב מאוד ספורט במיוחד כדורגל והייתי אוהד מושבע בילדותי למכבי חיפה וכן הייתי בחור מצויין בישיבה מעולה. אבל ואבל גדול אני חושב שאסור שיהיה מצב שזה יבוא בהסכמה אני ב"ה נגמלתי מהעניין בצורה בריאה לאט לאט אבל אם הייתי יודע שזה דבר מוסכם ויש לזה לגיטימציה ולא הייתי מתבייש יש מצב גדול שעד היום הייתי
מאיר15.06.18
אחרי שבע שנים כאלה גרועות ממכבי חיפה גם אם לא הייתי בחור ישיבה הייתי נגמל בעל כרחי חחח
רוני15.06.18
49
אבל איך כבר אמר מי שאמר ״אהההה הבנתי הכל זה כאילו״ בקיצור אני מציע גם לך וגם לרב היילברון לקחת איזה חדר במלון ולצפות במשחקים בשקט ובנחת תכלס נראה לי ששניכם מבינים בזה הרבה יותר מבחור ישיבה ממוצע ונראה לי גם ששניכם תהנו מאוד מצפיה במשחקים
ברוך 15.06.18
48
שו"ת אגרות משה יורה דעה חלק ד סימן יא אם אסור מצד בחוקותיהם לא תלכו, ללכת לתיאטרון ואיצטדיון ספורט בימינו באלו שנקראו תיאטרון שעושין שם ענייני שחוק, וכן איצטדיון, שהם המקומות שמשחקין ספארט, לא שייכי בהו עניין ובחוקותיהם לא תלכו (ויקרא קדושים י"ח י"ג), דהוא דווקא כשהוא חוק להעכו"ם לעשות איזה דבר
אתה עם הארץ15.06.18
47
כדטרגל זה לא עבודה זרה כל עוד לא מגימים. בדיוק כמו פוליטיקה בען חברי כנסת או רבנחם. דיבורים על הפגנות או השתתפות בהם וכו וכו. בריא שלבחור ולכל אדם יהיה תחביב מלבד הלימוד להשתחרר מעט. כל עוד הוא מגזים איתו או שאינו בגדר ההיתר
דניאל פרץ16.06.18
46
חבל שאתם מצנזרים את מה שלא נוח למנהלי האתר כי בסוף יצנזרו אותכם
מצנזרים15.06.18
45
צודק בכל מילה
אלעדי15.06.18
44
"ההליכה לטרטיאות ואצטדיאות, המשחקים והתענוגים עליהם, הן הם עצמם של גוי, ישראל בעצמותו אין לו כל חיבור ושייכות לטרטיאות ואצטדיאות, הנה הם חקות אומות עולם, והוזהרנו ובחוקותיהם לא תלכון". (ויקרא עמוד קמא) "לדעתי כשאנו רואים בתורה אזהרה של 'ובחוקותיהם לא תלכו', אני שומע מזה אזהרה שלא יהיה אצלכם 'פוטבאל'
ה' ישמור15.06.18
43
אך אני מסכים עם כל מילה בדבריך, ביג דיל!! מה קרה אז הוא אוהב כדורגל
צבי אריה15.06.18
42
מעולם תרבות יוון היית הרחוקה ביותר, למרות זאת השתדלנו להרחיק עוד ועוד. ואילו עתה מתוך המחנה נשמעים עמדות שכאלו.. על דא קא בכינא ועל זה היינו צריכים בדור שפוי לקרוע. אין מנוס מלהתרחק מהטכנולוגיה ההרסנית, או אז נתמיד להשאר בהשקפה הטהורה. בענין זה המועצת החסידית עשתה עמנו אמש חסד גדול. היא עוייה לייש
מוטי15.06.18
41
כמי שמחובר לעולם החיצוני, כישלון וחרפה של מאמר, וכישלון וחרפה של מצב שבו בחור מתעניין במשהו חוץ מאשר בלימוד תורה, במצב כזה באמת אין לנו עילה להשתמט משירות צבאי.!!!!! בזיון של מאמר, אכזבה קשה ממך ומדבריך - מקווה שאינך מייצג - וחילול ה' גדול מנשוא לראות מאות חולצות לבנות וכיפות שחורות ממלאים את הפיצוצ
בושה וחרפה, 15.06.18
40
עם כל הכבוד. לשחק בעצמו? זה כבר עניין אחר. זה עשוי לשפר את מצבו הגופני.
יצחק15.06.18
39
של בחוריכם נמצא בכאלו שטויות וחוויות מגעילות עדיף כבר לעשות ספורט בעצמו מסביב לשכונה והתעמלות מאשר להסתכל על חילונים ושדרנים שמנוולים את פיהם וזה מזיק לנפש החרדית, ברוך השם אצל רוב החסידים אין את השטויות הללו כן יש דברים אחרים אבל לא זה...
ללא שם15.06.18
אני עובד כממלא מקום בחנות שמשדרים שם את המשחקים להרוס המוחלט מעל 60 אחוז הם חסידים אז אל תזלזל באחרים כל עוד שאתם גרועים יותר. ולעניין עצמו טבעי שבחור צעיר יתעניין בכדורגל כל עוד זה לא הופך למחלה...
שימי17.06.18
אלא שגם עליה צריך כפרה. יש הקצנה בשתיהם.
אנונימי15.06.18
מאיפה אתה יודע שהשדרנים מנבלים את הפה? נראה לי שגם אתה מבלה מול המסכים את רוב זמנך.
דב15.06.18
38
מדוע אתם נגד אינטרנט מסונן כמו "אתרוג" ולפחות "עסקן"? קח את כל הטיעונים בעד הכדורגל ותוכל בקלות להדביק אותם בעד אינטרנט מסונן.
משה בן אברהם15.06.18
37
ת"ר מעשה במרים בת בילגה שהמירה דתה והלכה ונשאת לסרדיוט אחד ממלכי יוונים כשנכנסו יוונים להיכל היתה מבעטת בסנדלה על גבי המזבח ואמרה לוקוס לוקוס עד מתי אתה מכלה ממונן של ישראל ואי אתה עומד עליהם בשעת הדחק וכששמעו חכמים בדבר קבעו את טבעתה וסתמו את חלונה ויש אומרים משמרתו שוהה לבא ונכנס ישבב אחיו עמו ושי
ביטון15.06.18
36
כל מילה בסלע. מי שחושב אחרת אין לו מושג בבחורים ובהתנהלות איתם.
אלי15.06.18
35
בושה וחרפה!!!
שימי3315.06.18
34
אתה כל כך צודק
מירי15.06.18
33
אני לא מבין את היילברון יש מאות בחורים שרוצים לרוץ לשחק להשתחררר כחלק מהלמידה של המשחק זה צפייה ותחרות בקבוצות שיש בזה אדרנלין אני מכיר בחור ישיבה כיום אברך חשוב מאוד ות"ח שהיה צופה במשחקים באישור של גדול ישראל וחוזר לישיבה ולומד שעה שטייעגן עם ראש הישיבה זה היה ההסכם אני מכיר הרבה כאלו שאחרי חתונה
שדגכעיחל15.06.18
.
שיעשו פעילות 15.06.18
32
תודה ששמת את כל העיניין בפופורציות
טליה15.06.18
31
אני בחור ישיבה, אני אתן לכם רק דוגמא אחת, השידורים של הספורט משודרים תמיד בשעת הסדרים אני יודע את זה בברור, משעה חמש עד עשר. ועל זה אתה אומר שזה בסדר, בהתחלה שומעים קצת בבין הסדרים ואח"כ................ אני לא רוצה להגיד איך נראה הסדר של אחד הבחורים הסבירים בישיבה, הוא כל היום במיטה ושומע ספורט זה
ערשי15.06.18
1 דיברו על לראות לא לשמוע 2 אין שום משחק בחמש לא קיים המשחקים כולם בערב 3 לשרוץ על המחשב זה בטוח לא יותר טוב
ישראל15.06.18
הוא לא דוגמה אני מכיר חברים שלא אוהבים ספורט והם במיטה... וחברים שאוהבים והם בבית מדרש...
מסי15.06.18
30
אני מצטט: "הרב נחמיה היילברון שהפגין בקיאות מופלאה בפשט ובדרש של המונדיאל" ועוד: "מנקודת מבטי, דווקא כמי שלא חובב ספורט ולא בקיא כמו הרב היילברון בנפתולי המשחקים" ואני שואל, לא יכלת לכתוב דעה בלי ללכלך על האחר? זה נראה לי אומר הרבה
מאיר15.06.18
29
אתה רציני... כל הנייעס והאווירה בישיבה יהיה על זה כשפתחים פתח... כל מעט המוטיבציה וכוחות הנפש, שנותרו ללימוד יופנו לחולין... אומר את זה כך, לך תעשה את הניסיון הזה על הילד שלך ואז תחזור ותאמר לנו מה היו התוצאות...
בן תורה15.06.18
28
כתוב בספרי חסידות חבד שברגע שהאדם שוקע בתאוות היתר הוא מגיע לתאוות איסור..על טחת כמה וכמה שזה תאוות איסור..עי מיילא לשחק כדורגל בשעות הפנאי לפרוק אנרגיות סבבה.אבל לצפות בטלוויזיה במשחקים של גויים..אז יבוא מישהו אחר ויגיד שמה הבעיה לצפות בערוצים אחרים ..הטוב והרע מתבלבלים ואחכ מתמזגים ..ה ייעזור..
ציפי15.06.18
27
דבריך הם לא לעניין.. אפשר להתעניין כבדרך אגב. אבל אוי לחילול ה כשבחורים ממיטב הישיבות יושבים בכל מיני פיצוציות ומתנהגים כאחרוני אוהדי הכדורגל. בחורים אלה לעולם לעולם לא יחזרו להיות מה שהיו. מניסיון
דוד15.06.18
26
הטור הזה הוא בתגובה לטור שכתב הרב היילברון, אז קראו אותו לפני שאתם מגיבים..
שירה15.06.18
25
תורה נקנית במיעוט שיחה במיעוט תענוג במיעוט שחוק במיעוט דרך ארץ
יהודי רגיל15.06.18
הגר''א מפרש הכוונה שכדי לקנות התורה דוקא צריכים שיהיה קצת מכל אלו ולא להתנזר מהם כלל וכלל!
Donald15.06.18
הוא דיבר על תופעה קיימת! במקום להתייחס אליה כמו נוער שוליים ולהתייאש מהבחורים מראש כדאי להסתכל במבט אופטימי ולהדגשי את העיקר שזה לימוד התורה.
אחר15.06.18
24
אם רואים מונדיאל זה הפקרות חוגגת כי מתקרבים לגויים וגם לחילונים................
לא נכון15.06.18
אבל מכבדים נוטלי שוחד. נלחמים ב"פגעי הטכנולוגיה" אבל מכבדים נואפים. מישהו יודע להסביר?
רפאל16.06.18
23
במקום לעשות חילול ה' במנהגם המביש והמביך לעצור טרמפים בצורה נצלנית וחסרת נימוס - מי שמרגיש כל כך נוח ברחוב לעצור טרמפ מאדם לא מוכר כולל מנשים!!! - ומרגיש נוח לשבת בפיצוציות ליד בני ברק ולצפות במונדיאל - מוטב שילך לשרת בצבא. בני ברק, ירדתם מהפסים!!!!
אכן, עדיף 15.06.18
22
אני עוסק עם נוער "שוליים"זמן רב . מכדורגל לא מגיעים לנשירה. מלחץ יתר על בחורים הנוסחה לנשירה היא הדרך. אז אני ממליץ לעשות טיפול שורש .
אלף15.06.18
21
לצערי זה נשמע כאילו לימוד התורה הוא איזה חומר לימוד שפשוט לומדים אותו ומצויין סימנו ווי..אנחנו גדויילים בתויירה.. מזה אונברסיטה קדושה שאוקי למדנו תורה נהיינו למדנים.. ה יעזור לכם. חסיד יודע שבכל דרכייך דעהו. אנחנו מצווים ללמוד תורה כי זה ציווי ה'.. ולא בשביל שום דבר אחר..כולל לא בשביל להיות תלמיד חכ
חנה15.06.18
20
לא לעבוד ולא לפרנס את משפחותיהם ולא ללכת לצבא.
חרדי 15.06.18
אני מחליט שאחד כמוך שיש לו אינטרנט אין לו שום צידוק. בסדר?
מנחם15.06.18
האביב הליטאי בשיא עוצמתו והתפרקותו, מי שתופס את עצמו ועובר מיד לפלג הירושלמי, אשריו ואשרי צאצאיו.
חרדי15.06.18
אי אפשר להסביר במילים את ה'רוממות' שנטע בלבינו אביהם של ישראל רבנו שמואל אוירבך, בא תנסה, תטעם, ותתרגש!!
חיים15.06.18
19
ריק מתוכן
ללא שם15.06.18
18
נכון שזו סנגוריה אבל גם בה יש התחסדות. נניח שהיו שואלים את כבוד הרבנים הנכבדים מה עדיפ לראות כדורגל או דברים אחרים?? 99,9 אחוז היו מגיבים שדבר שאין בו זוית נשית אחת אפילו וודאי עד.יפה. נקודה. זה יצר התחרות ותו לא.
מה עדיףףףף15.06.18
17
ספורט מקצועי זה היפך מתרבות התורה והמדד אם מצליחים ללמוד או לא מצליחים ללמוד תורה זה בכלל לא הנקודה, גם מתיוונים הצליחו ללמוד תורה ואז מה
גדליה15.06.18
16
להפוך דבר שהתנזרנו ממנו אלפי שנים למותר?! מה אתם חסרי דעת? לא מציק לי שכאלה ואחרים וגם בחורי ישיבות (בעיקר ליטאיות) רואים ומשחקים אבל להפוך את זה למותר? זה כבר רמה אחרת מה יהיה בעוד 20 שנה רמת ההתרים תגיע ל.... אני לא רוצה לחשוב על זה!
ע15.06.18
15
הכיוון של הרב רונן נכון ברעיון שלא לפסול ספורט,אך לא כדי עידוד לצפייה(כי זה לא נגמר בצפייה גרידא) ,אפילו שזה "לא לכתחילה" . לעומת זאת חייב שינוי בראיה כלפי פ-ע-י-ל-ו-ת ספורט ע"י מתקנים מקצועיים,זה משחרר ומשמח גם את הנשמה וחשוב שגם הצעירים ומבוגרים יעשו זאת. בעיר ביתר עלית אין מתקן אחד !!!!
תושב ביתר עלית15.06.18
ברחוב בן איש חי תוציא כמה שקלים בחודש וחוץ מזה אם יעשו מתקני כושר ברחוב כל היום תראה שם את כל השבבניקים של העיר על המתקנים וחבל שככה זה יראה!!!!!!!!!!!!
ביתרי לשעבר15.06.18
14
אני נגד צפיה בגלל הע"ז שמשדר המשחק פשוט התלהטות יצרים מטורפת וכו וכו אני בעד שבחורי ישיבה ישחקו זה מרגיע.בריא.מוריד מתחים מוריד ריטלין מעלה סירטונין למוח ובריא
יוסי15.06.18
13
במקום שגם את השחרור הסביר הזה יאסרו גם מי שצופה בספורט מרגיש חוטא גדול. איבדו פרופורציות אצלנו. גם לעשות ספורט באמצע הזמן יועיל ללא מעט משועממים . נ.ב אני בוגר ישיבות הכי יוקרתיות ולא אני לא איזה פושטק...
אורי15.06.18
12
באמת לא בושה לאחד כמוך שמסתכל על נשים חופשי ומי יודע אם זה רק מסתכל, ולא בושה לאחד שמחזיק אייפון כמוך, רק תגיד לי איך ת"ח יכול לפתוח גמרא אם בראש שלו רץ מסי ורונאלדו אה? על זה כתב רבי נחמן מברסלב לפני מאתיים שנה: "עוד יגיע זמן שלרבנים תיזל אפיקורסות מהשרוולים"...
גל15.06.18
האם מותר להגיב בצורה מכוערת כפי שהגבת ?
שמיל15.06.18
11
כל חילוני שתפגוש ותעלו את הנושא הוא ישר יקבול על זה שהחרדים יושבים בפיצוציות ורואים כדורגל. זה ממש חילול ה' נוראי. במקום שהציבור הכללי יראה את היכלי הישיבות הוא נתקל איתם באפן טבעי בקיוסקים והוא לא מבין הזה הוא התלמיד ישיבה שתורתו אמנותו??? זה ממש בושה לציבור שלנו
אמא15.06.18
10
בן ישיבה שלומד תורה כי זה רצון ה', מבין לבד שצפייה בגויים גמורים אוכלי נבילות וטריפות, מטמטם את הנפש. הנפש היהודית היא נפש עדינה וזכה ומי שהורס אותה בהסתכלות והתעניינות על הבלים שכאלה, לא טעם מימיו טעם של דף גמרא. אין סתירה יותר גדולה לבן ישיבה מהתמסרות הנפש למשחקי כדורגל. זה לא קשור ל"איוורור" שכל
אם אם יראת אלוק15.06.18
מי שהוא דיבר על "התמסרות" לספורט? אתה שטחי מאד ולא מבין כלום.
Donald15.06.18
היום רבים מאד לומדים בישיבה אך ורק בגלל שסגרו לפניהם את כל שאר האפשרויות. רק אם יתוקן עיוות זה יש סיכוי שיחזרו ללמוד תורה כדי לעשות את רצון ה'.
רפאל15.06.18
9
אני מסכים שבדיעבד זה לא פוסל. אך לא לתת לזה כזו לגיטמציה חזקה
חרדי שפוי15.06.18
8
הבעיה היא שתשעים ותשע אחוז מהבחורים שצופים לא באמת אוהבים ומתעניינים בספורט, הם עושים את זה כי הענין נעשה 'טרנדי' והם מרגישים שאם יצפו במשחקים ויהיו מעודכנים [שוב בנושא שלא באמת מענין את הציפורן שלהם] הדבר ייתן להם כבוד מדומה. וזו הבעיה עליה מצביע כותב המאמר, מדוע בחורי ישיבה לא מתגאים בעוד מסכת או
אלי15.06.18
7
שלום לך כותב. כבר מהכותרת הזדעזתי מאוד. אני נחשב כבחור פתוח אך עם גדרים והלכות. מבלה ונהנה אך תמיד בגבול הטוב. נתת הכשר לדבר טרף כפי שהדבר מוצג ברחוב ובכל משחק בחוצות. אין בעיה לכוון בחור ולתת לבחורים את הנטיה הטבעית אבל--עם הכוונה היכן וכמה. וזה ההבדל הגדול. צר לי רב אתה ממש לא!!!!. מחריד!!!אתה כן.
משה15.06.18
וכבר לא מבדילים בין הרע והטוב ובין הטוב לטוב,שרק נראה טוב אבל כנראה זהו שורש הרע. הלוואי שתמיד נזכה להזדעזע מדברים מזעזעים כי את הדור הדפוק הזה כנראה לא נצליח לשנות אבל לפחות נזדעזע מתי שצריך.
איילת15.06.18
6
יחד עם זאת כמובן שהוא לא דיבר על בין הסדרים ומה לעשות שבחורים אלו יושבים שם בשעות הסדרים במקום לעשות מה שהם הצהירו שהם עושים ובזה יש חילול ה' מה לעשות אבל זו האמת והיא כואבת
איש קטן15.06.18
5
כזו אווילות ורוח טומאה שורה על כותב הכתבה, ברור לי שיש לך סמארטפון פסול והנך מסובב עד ראש בטומאה עד שאתה לא מבין מה הבעיה?! ספורט זה ממכר ומוציא את הראש מלימוד.. אלו שכן הולכים...השתיקה יפה להם. שיחזרו בשקט לישיבה אחרי הצפייה. ולא יגרמו לסחף לאלו שלא טעמו טעם חול וטיפשות של ספורט!
ידידיה15.06.18
4
כל מילה נכוטנה
אבריימי פישרר15.06.18
3
אני בחור ישיבה שכן מתענין בספורט ויש לי משהו להגיד נכון שאפשר ללמוד גם שרואים כדור רגל אבל תדעו שמתמכרים לזה לא יוצאים זה קשה מנסיון
לא חשוב15.06.18
2
זה לא חילול ה' בעיניך? שישבו בחורי ישיבה מול טלויזיות בקיוסקים בבתי קפה ובפאבים? אוי לבושה שמצאתם להצדיק כזו התנהלות. ואת מי יפגשו במקומות האלו? ומי ערב להם שלא יימשך ליבם להרהורי עבירה מהפרסומות השונות? להתיר לבחורי ישיבה לראות טלויזיה ?? מעולם לא נשמע כזאת . איך דעתכם נוחה עם עם זה? מה הקשר בין בח
ללא שם15.06.18
צודק
יוסי16.06.18
1
תורה נקנית רק שהיא נקיה מכול פסולת שהיא . וברגע שיש דברים חיצונים זה לא תורה. והישיבה מול הסטנדר זו בחירה ולא כפיה. כנראה שכבודו אף פעם לא טעם טעם של סוגיא טובה . כי אם כו בחיים לא היית כותב כך. עוד נקודה: שבט לוי [בני תורה ] צריכים להיות מורמים מעם ולא לשבת כאחרוני הפוחזים סביב שולחנות עם גרעינים
שבט לוי האמיתי15.06.18
ללמוד אך ורק בישיבות, אז כבר אי אפשר לדרוש מבחורי הישיבות להיות מורמים מעם.
רפאל15.06.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24