כיכר השבת

גרסתו של הלל אסולין

נמלט מאלעד - ומתאר: 'ספגנו הרבה מכות; היינו מרוסקים'

חשיפת 'כיכר השבת': הלל, אחד מ-3 האחים מאלעד שברחו לחו"ל לאחר שנטען, כי 'הפילו' משפחות חרדיות שהשקיעו אצלם את כספן, מתראיין ממקום מסתורו ומתאר את השתלשלות הדברים (חרדים)

72
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ח בתמוז | 01.07.18
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ימים ספורים לאחר חשיפת 'כיכר השבת' את העוקץ לכאורה שמסעיר את העיר אלעד, בו הפסידו עשרות אנשים את כספם, מתייצב הלל אסולין, אחד מבין שלושת האחים שנמלטו לחו"ל, לראיון גלוי ואמיץ.

• חשד: אחים מאלעד עקצו רבים - וברחו

בראיון, מגולל אסולין בפני 'כיכר השבת' את השתלשלות העניינים, עד לנפילה הגדולה שאילצה אותו ואת אחיו להימלט לחו"ל, ומבהיר כי בניגוד לסיפורים שנשמעו מכמה נעקצים, לא הונה לדבריו אף אדם, ואף מבטיח כי עם הזמן יחזיר את הכסף "עד לשקל האחרון".

הלל אסולין אף עושה סדר בגל השמועות שריחפו עד כה באלעד, על מספר המשקיעים וכמות הכסף שהתגלגל - ושחלקו אבד.

המרואיין, הוא כאמור אחד משלושה אחים מוכרים המתגוררים בעיר אלעד, שעשו את כספם מעסקאות יבוא סלולר בסיטונאות, לצד שליטה על נתח גדול בשיווק קווים של חברת סלקום. כחלק מגלגול הכספים הגדול, חברים ומכרים הפקידו בידיהם סכומים גדולים לביצוע עסקאות, ואלו הניבו עבור המשקיעים רווחים יפים (ריבית) בכל חודש.

אלא שכפי שנחשף ב'כיכר השבת', בתקופה האחרונה עסקי האחים עלו על שרטון, ובשבועיים האחרונים הם נעלמו מהעיר, כשקרוביהם מאשרים שהם נמלטו לחו"ל. גורמים המעורבים בהשקעות טענו, כי האחים החליטו לברוח, כשהבינו כי כלל אפשרויות הרווח נסגרות בפניהם. לאחר מכן, החלו משקיעים רבים לשאול בדאגה "איפה הכסף".

"בסך הכל מדובר אולי ב-17 אנשים שקשורים לסיפור שלנו", פותח הלל אסולין את הצגת גרסתו, ממקומו כעת בחו"ל. "כולם חברים קרובים, ואנשים שנכנסו לעסקאות איתנו. לא שיחקנו עם הכסף שהושקע, לא בבורסה ולא במט"ח. עשינו בכסף עסקאות של ייבוא טלפונים. במשך שנים הרווחנו רווח מאוד גדול, ועשר שנים היינו על הגל עם עסקאות גדולות מאוד. בכל הזמן הזה האנשים שהשקיעו, הרוויחו המון כסף".

מה שהתחיל ביבוא מכשירים סלולריים, התרחב להשקעות - ולהסתבכויות (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

הלל מוסיף לגולל את השתלשלות הנפילות: "לפני מעט יותר משנה 'אכלנו' מכה חזקה מהמחסנאי של הטלפונים: הטלפונים היו מגיעים אליו למחסן, והוא היה צריך להפיץ את זה לחנויות וקליינטים, אבל בשלב מסוים התחלנו לחשוד במשהו. הפעלנו חוקרים פרטיים, וגילינו שהוא עשה לעצמו חנות ביד 2, ומכר שם את המכשירים שלנו. הוא הונה אותנו ב-2.5 מיליון שקל. לפני כן היה לנו מאה אחוז רווח, ובאותו שלב הרגשנו שאנחנו צריכים להביא כסף מהבית - והקופה מתרוקנת".

"תקופה קצרה לאחר מכן, לפני כשנה בערך, הגיע מס הכנסה", מספר אסולין, ומרחיב: "היינו הכי חזקים בסלקום, החזקנו מוקד טלפונים עם 150 עובדים, ועוד 50 עובדים מחוץ לאלעד. אחת המשווקות שלנו פתחה את הפה במס הכנסה, ואחי נעצר לתקופה, שהסתיימה כשהגענו לפשרה, בה אולצנו לשלם 15 מיליון שקל. זה רוקן אותנו לגמרי. התחלנו להתאושש מהמכה של מס הכנסה, ואז הגיע מע"מ. הגענו גם איתם לפשרה, בה חויבנו לשלם 2.5 מיליון שקל".

לדבריו, כך החלה ההידרדרות המשמעותית בעסקים, וממילא חשד המשקיעים: "היה לנו עובד נאמן בתוך המערכת, שמכיר אותנו (האחים) מגיל 15. בתקופה מסוימת חשדנו בו שהוא לוקח כספים, ופיטרנו אותו. מאותו רגע הוא החל ללכת לאנשים, וללכלך עלינו".

"בין היתר, הוא סיפר לאנשים שהשקיעו את כספם, שאנחנו לפני הימלטות לחו"ל ושאין סיכוי שנחזיר לאנשים את הכסף. אנשים התחילו להלחיץ אותנו, ורצו למשוך את כל כספם. הקופה התחילה להתרוקן. כאן ראינו שאנחנו אבודים".

"במקביל", מספר הלל אסולין, "היה לנו עסק בחו"ל, שהתלבשו עליו עבריינים ולקחו ממנו את הכסף באיומים. לפני שבועיים יצאנו לחו"ל עם 3000 דולר בלבד. העבריינים איימו עלינו, התחילו להגיע לבתים שלנו, איימו על אשתי. הם ראו עסק שהוא טוב, ורצו להשתלט עליו. התחום שהתעסקנו בו הוא תחום אפור - חוקי ולא חוקי. התלבשו עלינו, הגיעו 40 אנשים לבתים שלנו, וערכו מסע הפחדה".

חשיפת הפרשה

לדבריו, זה הפך לענין אישי במיוחד: "יש לי ילדות ב'בית יעקב', לאחים שלי יש משפחה. אז אמרנו, בשביל לשמור על המשפחות שלנו, כדאי שניסע לחו"ל, כדי שהעבריינים לא יגיעו לבית. בסך הכל מדובר על סכומים של 15 מיליון שקל. לא הגענו לסכומים של 70 מיליון שקל כפי שנטען. היתה לנו חברה להשקעות, המשרד היה במגדלי ב.ס.ר, והעבריינים השתלטו לנו עליה. התשואה למשקיעים הייתה אחוז וחצי. בעסקאות האחרונות היו עסקאות עם רווח גדול, ובשביל לבצע אותן היינו מוכנים לוותר על הרווח שלנו ולתת אותו למשקיעים. הכי הרבה שקיבלו, היה 4 אחוזי תשואה".

"בתקופה האחרונה הגלגל עם היבואנים נפסק, הסברתי לאנשים שאין רווח, וחייבים להמתין יחד שנה. אמרתי להם 'הרווחנו מספיק כסף ביחד, כעת אני לא נותן לא רווחים ולא את הקרן. תנו לי להשתקם, אנחנו מגבשים עצות, תמתינו שנה ואז נוכל להגיד לכם מתי תקבלו את הכסף'".

"אנחנו משפחה מאוד מוכרת. לא נגזול אף אחת מהמשפחות שהשקיעו. היו אנשים שאכלו מאתנו במשך שנים, החזקנו כולל של 250 אברכים. רק אנשים בודדים חשבו שאני משקר ומרמה אותם, בגלל אחד העובדים שבגד בנו ואמר להם כל הזמן שעקצו אותם".

הלל מדגיש: "ידענו לייצר כסף. אנשים היו מקבלים את הכסף בכל חודש, כמו שעון. אפילו היו מקבלים הלוואות. תמיד קראנו על כל מיני 'עוקצים' למיניהם, אנחנו לא במקום הזה. בחיים לא הייתי בקזינו, אנחנו נוסעים על רכבים עם 100 אחוז מימון מהבנק. אנחנו לא חיים חיי פריצות ולא מבזבזים כספים".

לדברי האח, יש פה גם מימד נוסף: "אנשים מאוד קינאו בנו. עשינו טעות כשבאנו עם רכבים כאלה לעיר אלעד, מקום בו חיים אנשים קשי יום, אבל למדנו לקח בגדול. התחלנו לחיות בצניעות, ולא בראוותנות. מכרתי את הבית שלי בשביל החובות לאנשים".

"אשתי היא אישה חזקה. בהתחלה היא בכתה ונשברה, אבל חיזקתי אותה. יש לי גם ילדים גדולים. כולנו היינו מרוסקים ושבורים נפשית. לא יכולתי לדבר עם אנשים בטלפון. היום אנחנו בלי כסף, והרבה חברים טובים מנסים לעזור".

את דבריו מסיים הלל אסולין בנימה אופטימית משהו: "צריך לתת לנו את הזמן, כדי שנוכל לצאת מזה. רוב האנשים שמושקעים אצלנו הם חברים שתומכים ומבינים את המצוקה, ויודעים שהיא זמנית בלבד".

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
מרגש מאוד!! לפי זה אפשר לכתוב עליהם ספר של חסד!!! ורק בזכות זה ינצלו!!לא משנה מה עשו (עוקץ כבר ממזמן הבנו שלא!! לא מכיר אותם אך שמח בשבילם שהגיבו תגובה שבעייני זעזעה הרבה מה הם עברו....)
קובי ירושלמי03.07.18
55
קשה לחשוב על מה שהם עוברים גיהנום!! בהצלחה להם ושיקומו על הרגליים לטובת כולם!!!
כאב לב02.07.18
54
הלל ואלישמע אנשים זהב! בסייעתא דשמיא יחזרו לעצמם בענק, אני חסיד אשכנזי, לא קשור בכלל לאסולין, הייתי צריך פעם טובה נטו בלהציל כסף שכבר היה נראה שלא אראה אותו לעולם, מישהו הפנה אותי אליהם, עזרו לי בלי לקחת שקל על העזרה, והצילו לי כסף אבוד, בטוח שיחזרו לעצמם ויחזירו את כל החובות, ועוד יגדלו פי כמה וכמ
BENI02.07.18
נכונה הלכתית? גם את זה חשוב לספר...
יעקב, בית שמש02.07.18
בצ'יינג' שהיה להם בזמנו, ולא רק שעזרו בלי להכיר אותי, אלא הלוו לי גם כסף ללא ריבית, כן, ללא ריבית, עד שהכסף האבוד הגיע, אני זוכר שלא הבנתי על איזה פראיירים נפלתי.................
BENI02.07.18

הצגת כל התגובות

53
לא חס וחלילה מי שלא שילם מיסים. נו באמת
אכלולישתולי02.07.18
52
ופה אני מאמין מאוד!! מכיר את האחים בקטנה.... ושמעתי את הגרסאות האלה מאנשים שאני מאמין להם והם מכירים את האחים מקרוב מאחל להם מכל הלב שיעלו עך הגל חזרה!!!!
שלומי כהן02.07.18
51
נתנו לכם יותר מידי זמן אתם שקרנים נתתם לאנשים לעבוד עבודת פרך וזרקתם אותם לבתי חולים וכלא מישהוא פה צריך להגיד תדברים את האמת ישקרן
צוריאל אטיה15.11.22
50
ואם אהבתי להתנהל ולהתייעץ זה איתם.... הם חריפים..כל אחד מהאחים יש לו משהו אחר שתרם לי בטוב שלו!! והצלחתי המוןן בזכות הטיפים שלהם!!! מאחל להם מכל הלב שכמו שהיה להם אכפת ממני ומעוד הרבה....יצליחו ויתרוממו למעלה אבל שלא יחזרו לאלעד...עיר דוחה!!!!!!!!!
אלעדי02.07.18
49
לפני כמה שנים עמדתי במצב שהכל היה חסום ביזנס בקשיים, מוסד בניהולי לפני סגירה, ולא אדבר על קשיי הפרנסה שהייתי חוזר הביתה כל חודש עם משכורת שלילית, דהיינו בלי משכורת. בקיצור כולם מסביב זיהו שאני לפני נפילה, הראשונים שעטו על הפגר כמובן זה הבנקים הנבלות, המשפחה היקרה, החברים הטובים, בעלי הגמחים הצדיקים,
מכיר טובה02.07.18
48
פעם אחרת צריך לעשות סדר לא עושים עיסקה בלי ערבות בנקאית לא רבנים ולא אנשי עסקים לצערינו כשהגלגל יורד לא עוצרים ואספים את האנשים שאולי ייתנו עיצות אלא הגלגל ממשיך להסתובב וככה זה נגמר תזכרו לעשות כסף זה קשה מאוד דם ייזע ודמעות לאבד אותו קל מאוד ואם הצלחתי להציל מישהו שיש לו כסף באיזה פינה עשה טובה ל
קובי02.07.18
47
בסוף 2013 עמדתי לפני פשיטת רגל -לא באשמתי - והם היחידים שהסכימו עדיין לתת לי חמצן ולהלוות לי כספים למרות שהייתי נחשב כלווה בסיכון גבוה כדי שאני והמשפחה שלי לא נתמוטט ולא נרעב ללחם. לצערי בסוף התרסקתי ונמלטתי לחול לכמה שבועות ואחד מהם נראה לי אלישמע שמו שהבין את גודל המצוקה שלי ישב איתי בטלפון וחיזק
אנונימי02.07.18
46
לגזול אנשים באוסטרליה ואחכ להלבין את הכסף מה חשבת???
נתי01.07.18
45
מי ייתן והכל יסתדר בעז"ה
!!!!21.10.18
44
הלל אלישמע ויוסי אנשים יקרים שעזרו להמון. אני מאמין שהם יהפכו עולמות להחזיר למי שמגיע. מהכרות אישית הם לא גנבים ולא נוכלים. עבדו תמיד קשה ותמיד הביאו רעיונות לעסקים טובים. גם עסקים טובים יכולים ליפול.
אריק03.07.18
43
"מכה" ממס הכנסה? תגידו תודה לה' שאתם משלמים מס הכנסה, ומי שלאנמשלם מס הכנסה - גונב כספי ציבור
אאא02.07.18
42
לפני שממהרים לחרוץ את דינם של משפחת אסולין כדאי להזהר מאוד בלשון הרע מבלי שבודקים את העובדות אני באופן אישי יצא לי לעשוס איתם עסקא בתחום הנדלן . הם אנשים ישרים ומעלים את כל האופציות על השולחן לא משכנעים ולא מרמים . הכל כפוף לעורך דין. הכסף בנאמנות אצל צד שלישי עד שהסקא בוצעה בהצלחה למרות שחתמתי חו
יעקב כהן02.07.18
41
למה כל האנשים במדינה שלנו /בציבור שלנו כאלה נאיבים?? ברור שנתנו צדקה והחזיקו כולל ועשו חסד וכו. הכל מכסף שחור!! מכסף לא שלהם!! עשו 100% רווח!!?? ברור, בלי לשלם מסים ומע"מ!! כל אחד מאתנו יכול להיות" עשיר " אם לא היינו משלמים מס הכנסה ומע" מ אם היינו יבאונים בשחור!!
Har Nof02.07.18
40
אני מכיר אותם מהעיר ובאמת נשמות טובות
חיים01.07.18
39
בעיניני "בטחון" זה מביא להתנהגות עיסקית חסרת אחריות. חייבים דחוף להתאזן. לצאת מעולם של "סיפורי צדיקים" ולחזור אל המציאות!
רפאל01.07.18
38
מלאכים פשוטו כמשמעו!! קשה לי מאוד לעלות על הכתב...את הסיפור שלי... כי חוששת ששכנים ומכירם יזהו מאוד את הסיפור שלי!! אז מעדיפה לא לפרט... אבל האחים אסולין והקב"ה היחידים שיודעים איך הם הצילו אותי את בעלי ושלושת ילדיי מנפילה חזקה....סיפור ידוע שקרה בעיר..... והיו לימיננו במשך תקופה ארוכה עד שהתאוששנו
מלאכים!!!03.07.18
37
שלושה אחים זהב טהור, לב אחד ענק יש בכל אחד ואחד מהם!! תמיד עזרו בכל מה שרק יכלו.. אנשי חסד!! ישועת ה' כערף עין. הלוואי ותבשרו רק טוב!! יהיה נס מעל הטבע.. תהיו חזקים! מתפללים לזכות הצלחתכם. שפע ברכה והצלחה. אוהבים ומחזקים אתכם♡
אנונימי02.07.18
36
לא הכרתי אותם קודם....ואמרתי לעצמי מה יכול להיות אנסה.... מצבי היה בין שמיים לארץ על סף התאבדות ואנח אבא ל8 ילדים....לא היה לילדים מה לאכול.... אליהם זו הייתה הפניה האחרונב ואם לא הייתי שם קץ לחיי כותב את זה בצער פשוט הכל קרס עליי!!! נפגשתי איתם והם הקשיבו למצבי....עודדו אותי וביקשו ממני לכתוב את רש
אני גר באופקים02.07.18
35
עזר לי אישית המוןןןןןן בחיים!!!! אפילו רק בלשמוע אותי!!!! לא רק כסף זה לא הכל בחיים שלושתם אנושיים מאוד משפחה מיוחדת!!!!!!!!
אני02.07.18
34
אנשים מדהימים אנשים של חסד דרך ארץ וחברות אמיתית מאחלת להם שעל כל הטוב שעשו לי שאלוהים יעזור להם הם לא אנשים של עוקץ הם לא החברה היחידה שנפלה וזה שנפלו לא אומר שעקצו אני בטוחה שאם יוכלו להחזיר יחזירו ואם לא קורה שבן אדם נופל
אני13.07.18
33
חבל להוציא שם רע!!! זה עוון לא פחות חמורררר
נעמי02.07.18
32
מכר את הבית שלו לטובת וילה שהרים בגני תקווה וגר שם מאז . ארמון בנה שם על חשבון כולם.
בועז02.07.18
הבית באלעד היה בשכירות והבית בגני תקווה בשכירות גם הוא. אין לו בית משלן
שכנים04.07.18
31
הלל בן אדם נפלא
אורית01.07.18
30
אמא כזאת צדיקה ילדים לתפארת! אתם עוד תצאו מיזה. זה זמני. מאמינים בכם!
אלמה01.07.18
29
ולכן לא יודע להגיד אם הם נהגו בסדר או לא...בטוח היו טעויות בדרך.... אבל אלו הנסיונות שהקב"ה ניסה אותם.... ובתוך כל זה הם גם ראו את האחר.... אז מאמין שהם יהיו אחרי זה אמן!!
אני אוהב יושר03.07.18
28
סתם נטפלו לאנשים האלו??! אני לא יודע את העובדות. אבל מה שאני כן יודע הוא ש - מס הכנסה התנפל עליהם... מע"מ התגולל לפתחם... עובד הלשין עליהם... עברו על חוקי העבודה... מחסנאי גנב אותם... משווק הונה אותם... עבריינים השתלטו עליהם... (משהו מכיר כזה סיפור היום?!) וכו' וכו' וכו' מעניין כל הצרות במקום אחד. ת
ישראלי02.07.18
27
מאמינה לתגובתו ומאחלת למשפחה שיצליחו להחזיר את הכספים ולחזור לארץ הקודש בנחת מקרה מצער מאוד השם ירחם מלשינים.......
תמר02.07.18
26
תנו להם הזדמנות.
הודיה02.07.18
25
הכל זה עבריינים שהשתלטו עליהם או עובד שהלשין במס הכנסה, מי שמאמין אז שיאמין לסיפורי עלי בבא, מדוע להעלים מס הכנסה בסכומים כאלה, זה ביזנס? מה שהקפיץ אצלי את החשד למרות שאני לא מכיר את הפרשיה הזו מקרוב, מניסיון זה ההבטחה בסגנון " מבטיח כי עם הזמן הכסף יוחזר "עד לשקל האחרון". אני כן נפגשתי עם פרשיה בס
יא יאי01.07.18
24
באלעד אומרים משהו קטן והכל מתפוצץ כולם אוהבים לנפח אני לא ככ יודעת מה קרה אבל העיקר שהם הבהירו את עצמם ולא יצאו שפניםם
Bts02.09.18
23
אני לא מבין על מה אתה מדברררר אני אישית עשיתי איתם כמה עסקאותתת ובהכל הם עמדו כמו מלכים!!! במיוחד לגור במקום כזה קטן.... זה בכלל אוכל אותכם!!! לא נורא הם עוד יחזרו בגדול...והקנאה שלכם תמשיךךך
פיני02.07.18
22
רבי נחמן מברסלב אמר "מהיכן שאני לוקח אני מחזיר" זה רק עניין של זמן וכמובן אמונה ולעולם אל תשכחו שגלגל הוא חוזר בעולם פעמים שאתה למטה ופעמים שאתה למעלה יהי רצון שיתהפך הכל לטובה
ציון02.07.18
21
הסתובב עם יגואר על חשבון אברכים בושה
ניר02.07.18
ואתה אחד הקנאים.
שיר02.07.18
20
איש טוב הלל אסולין
ישראל כהן01.07.18
19
שלושת האחים עזרו לי אין ספור פעמים ובמיוחד הלל שהיה כמו אבא בשבילי בזמנים מסויימים...עשו להם עוול...לא יודע אם הם יצליחו לצאת מזה אבל בטוח שאם הם יעלו למעלה בחזרה הם יחזירו הכל...כולם פה שורפים אותם ולא יודעים מה הם עברו..
דוד מ03.07.18
18
הכל אצלם בנוי על שקר. לא פלא שהתרסקו. מכיר אותם מתחום העסקים, אם לומר בעדינות, אנשים לא ישרים בעליל! מסכמים דברים ועוד לפני שהסתובבת לדלת כבר מפרים אותם. לא מעניין אותם לא חוקי המדינה ולא חוקי התורה.
בני02.07.18
17
מספיק לי לדעת מי ההורים שלהם!!! ואני מבינה מי הם בעצמם!! האמא אישה צדקנית מזכה את הרבים אישה נדירה!!! והאבא צדיק מאודדד האחים בעלי מידות טובות.... וכל האנשים שמגיבים פה....הלוואי שלא הייתם חוטאים בכלום....גזל..לשון הרע...וכו.... אז כל אחד יחזור למאורה שלו ויתרכז במה שעושה.... והם יחזרו ובגדולללל!!!
פאני02.07.18
16
מה שכן הגמרא אומרת שמי שמתעסק עם ריבית נכסיו מתמוטטין. ומצד שני הם היו בעלי צדקה גדולים שכתוב שאין אדם נהיה עני מצדקה. אז כנראה היתר עסקה זה לא דבר פשוט כמו שזה נראה. וצריך עיון גדול.
הוצאת שם רע02.07.18
15
איסור דאורייתא חמור ביותר???? מה אנשי חסד? מה זה השטויות הללו? הם התעסקו בריבית????? אתם שיכורים??????
חנון02.07.18
14
זכות מעשה הצדקה תעמוד להם. ודי לאנשים שהם פסימיים גם בחיי היום יום שלהם ולא מאמינים שמשפחת אסולין יחזירו את כספם משפחת אסולין אני לא מכירה אתכם אבל כל כך דיברו בשבח מעשה הצדקה שלכם ואני מאמינה שזכות זו תעמוד לכם חזקו ואימצו ודעו לכם לשמור על צניעות במקרה שלכם נפלתם בנכסיכם אני מכירה את המקרה של ג
מורן02.07.18
13
נא להפנים
בן תיירה 01.07.18
12
מה עושים? אני השקעתי כסף!! יש מישהו שגם השקיע או מכיר מישהו כזה?? צרו קשר רוצה לדעת מה לעשות???
אור05.07.18
11
קוראים יקרים אני חייבת לשתף אותכם במה שקרה לי היום ליפני שבע שנים בעלי עבר תאונת דרכים קשה ונפל למיטה ולא היה לו אפשרות לצאת לעבוד אני אמא ל9 ילדים שהיו בראים לא היה לנו מה לאכול פניתי לרב בשכונה שלנו מוכר מאוד באלעד והוא הבטיח לעזור לנו במשך כל הזמן הזה הרב לא עזב אותנו ושילם חשמל ושכירות ואוכל ליל
אחת מאלעד02.07.18
10
לפי התורה אסור להלוות בריבית
ם02.07.18
9
ברגע שהאחים תמכו בישיבה של 250 אברכים + עזרה ותמיכה לעניים, זה מצביע על אנושיות ולא נוכלות. אני מכיר מישהו שנפל בעסקים ב 6 מיליון שקל וכעבור 3 שנים התחיל שוב לחזור לעסקיו והתחיל להחזיר כסף. אז לא כולם נוכלים ופרט שמדובר בבעלי משפחה שנאלצו להיתנתק מהילדים והמשפחה. אילו היו רווקים הייתי מעלה חשד ועובד
משכיל02.07.18
8
ממש ילדים גדולים, מעלימים מיסים ואז בוכים
ז'וז'ו02.07.18
7
משפחת אסולין זה אנשים מלאים בחסד. אני מכיר עשרות סיפורים שהאחים הקדושים האלו תרמו כמויות של כספים למשפחות של אברכים, שילמו שכירויות לאנשים קשי יום, חשבונות חשמל של אנשים ועוד עשרות מעשי חסד שאני מכיר באופן אישי. בעז''ה הקב''ה יחזיר להם כטוב ליבם ויוציאם מאפלה לאורה ממש ממש בקרוב.
אחד מאלעד01.07.18
6
אין מה לעשות מי שלא הולך בדרך הישר אוכל אותה
ללא שם18.07.18
5
מגלה וחושפת איזה אנשי חסד מבהילים ונסתרים יש בעם ישראל. חלק מהתגובות כאן גורמות לדמעות. ד' הושיעה.
ברדיצובר02.07.18
4
אלישמע בן אדם זהב!!! יגידו אנשים שלא חוכמה לעזור עם כסף כזה....אז רוצה להגיד לכם מלאאאא אנשים שהרוויחו בריבית ואף אחד סביבם לא עניין אותם... הם חשבו על האחר....ופשוט היה אכפת להם מכל אחד שנכנס למצוקה.... ואני אישית יצא לי לדבר בטלפו עםאלישמע. אם אני לא טועה זה השם שלו...ועזר לקרובי משפחתי שלא ייכנסו
תמי02.07.18
3
זה נשמע כמו סיפור התרוששות ולא עוקץ לשמו .נקווה שיצליחו להתאושש
אסף02.07.18
2
משפחה טובה .ברור שהם לא התכוונו "לעקוץ" הם פשוט הסתבכו ,וברגע שיהיה להם את הכסף הם יחזירו אותו לחברים לפני שהם ידאגו לעצמם.
אלי.02.07.18
1
שה' יושיע אותם
שירה01.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24