כיכר השבת

החשש מאפליה

מכה לעיריית אלעד: חוייבה לפרסם מודעות על רישום אזורי

הסערה סביב סוגיית הרישום לסמינרים בעיר אלעד מגיעה לסיומה בהחלטת בית המשפט שמחייבת את העירייה לפרסם מודעות על קיום רישום אזורי. במידה ולא - תספוג קנס (חרדים)

68
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ב בתמוז | 05.07.18
ללום ופרוש
ללום ופרוש (צילום: יוסי זמיר ויעקב נחומי - פלאש 90)

הסערה סביב סוגיית הרישום לסמינרים בעיר אלעד מגיעה לסיומה בהחלטה של בית המשפט שמחייבת את העירייה לפרסם מודעות על קיום רישום אזורי.

בהחלטה שקיבלה השופט אברהם רובין, הוא מורה לעירייה לפרסם מודעות מתקנות על הרישום בנוסח שהיא קבעה, שיבוץ תלמידות בסמינרים לפי חלוקה אזורית.

השופט מוסיף וקובע, כי כל עוד לא יפורסמו המודעות המתקנות, תיקנס העירייה בסכום של 1,000 שקלים ליום.
זאת ועוד, "על העירייה לשלם לעותרים שכר טרחה בסכום כולל של 5,000 אלף שקלים", קובע השופט.

בהחלטת בית המשפט נאמר כי "עיריית אלעד מפרה את הפסיקה הקודמת בעניין בכך שהיא מבצעת הרשמה לסמינרים האמורים תוך התעלמות מאזורי הרישום, ומבלי להביא לידיעת הורי התלמידות בבתי הספר היסודיים את דבר האפשרות להירשם לפי אזורי רישום".

"הלכה למעשה", נכתב בפסק דין, "החלטת השופטת בדבר פרסום אזורי הרישום לא הביאה לשינוי כלשהו ברישום שבוצע לקראת שנת הלימודים תשע"ח, כיוון שגדו"י פרסמו הודעה לכלל ציבור ההורים באלעד לפיה הרישום האזורי איננו על דעתם".

"אשר לשנת הלימודים תשע"ט, המשיבה (עיריית אלעד) טוענת כי היא פועלת מול משרד החינוך במטרה למצוא פתרון מוסכם איר בנוגע להליכי הרישום לסמינרים האמורים. עיריית אלעד ציינה כי במסגרת המגעים עם משרד החינוך היא נדרשה לספק נתונים לגבי הרישום שבוצע לשני הסמינרים, והנתונים הראו כי הורי התלמידות הגישו בקשות רישום בלי קשר לחלוקה האזורית, וכי בפועל כמחצית מהתלמידות שהתקבלו לכל סמינר הן ממוצא ספרדי וכמחצית הן ממוצא אשכנזי".

"בשל כך". טוענת עיריית אלעד "כי המטרה שעמדה ביסוד המתווה האזורי - מניעת אפליה - הושגה במלואה".
עוד כתב השופט: "המתווה המוסכם הינו ברור וחד משמעי. שני הסמינרים מהווים מכוחו בתי ספר תיכוניים אזוריים. מכאן, שזכותן של התלמידות, על פי אזורי הרישום שנקבעו בו, ללמוד בהם בכפוף לחריגים המעוגנים בטעמים פדגוגיים".

בהמשך לכך הורה השופט לפרסם מודעה בדבר הרישום האזורי, זאת לא רק בשנת הלימודים שנדונה בפניה - תשע"ח - אלא גם בשנות הלימודים הבאות. בהחלטת השופט נאמר כי "על עיריית אלעד לפרסם מודעות מתקנות בדיוק בנסוח המתווה המוסכם, קרי: כל עוד לא יפורסמו המודעות המתקנות תיקנס עיריית אלעד בסכום של 1,000 ש"ח ליום, וזאת החל מן היום שלמחרת המצאת החלטה זו לידיה".

השופט הורה לשלוח את המכתב להורי התלמידות עד ל-15/07. באם לא תעשה זאת, העירייה תאלץ לשלם קנס של אלף שקל ביום.

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה" מסר בתגובה: "בפעם השלישית בית המשפט מסביר בעברית פשוטה לראש העיר אלעד ישראל פרוש ולמשרד החינוך, די להתעללות בבנות הספרדיות באלעד!".

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
הפתרון רישום אזורי עד הסוף
תלמיד מרן07.07.18
38
חוק איזורי הרישום יעזור גם לנו, האשכנזים. הסמינרים כל שנה מחליטים מי מודרני ומי לא!!! הכל לפי הצורך. בשנה שיש רישום מלא (הגיעו למכסת האשכנזים) אז הרבה מהבנות נפסלות. אם בגלל יתר מודרניזציה או בגלל סיבה מטופשת אחרת. אבל בשנה שיש חוסר רישום ויש מחסור בבנות אשכנזיות אז הסמינרים מתחננים לכל אחד שזז וש
ינקי06.07.18
37
הגיע הזמן שיעשו את החיוב רישום איזורי גם בבית שמש.בעיקר בשכונת רמה ג עם הצרות שהמנהלת עושה פה
תושבת בית שמש06.07.18

הצגת כל התגובות

36
אין מתאים וראוי יותר מיואב ללום לשמש כשליח ציבור בכנסת. גם ספרדים וגם אשכנזים מוקירים את האיש הנפלא הזה על פעילותו האמיצה והמבורכת. יואב ללום צריך להקים מפלגה עצמאית ולא להצטרף חלילה אל מי מהמפלגות החרדיות המסואבות.
מאיר06.07.18
35
קם ועושה מעשה . ולא מדבר דיבורי סרק כמו פוליטקאים אחרים .....
יוסי06.07.18
34
רק ששימור הגזענות על גב ובמימון כספי משלמי המסים בטענות שקריות, זה חטא הדורש תיקון.
למספר 17 וחברותיה06.07.18
33
ישראל פרוש מתעלם מצרכי הציבור הספרדי!!!! יואב ללום יצאת מלך!!!!
אבי06.07.18
32
טובים, מה הרדיפה אחרי האשכנזים?
שושי05.07.18
אצל הספרדים חונקים את הבחורים וגם את הבנות ואצל האשכנזים מתייחסים אליהם בבגרות ולא חונקים מנסיוןןןןן
אמא06.07.18
רוצים סמינר פרטי עם חוקי גזע? אין בעיה! תקימו מוסדות פרטיים כמו סטמאר, אתם לא יכולים לאחוז את החבל ב 2 קצוות, גם לקבל תקציבים, משכורות, מבנים מהמדינה[להלן הציבור הישראלי כולו] ולהתנהל כאילו זה העסק של סבתא מגליציה, ולפעמים החגיגה נגמרת....
לשושי גזע06.07.18
31
כבוד
יוסי05.07.18
30
עלה והצלח!!!!
אחלה ללום05.07.18
29
דמעות הנמנעות יקנו לך את הגן עדן בעולם הזה ובבא .. ושתצליח בכל מה שאתה עושה לטובת הציבור באמת וביושר תוך בזיונות אבל תדע שכולנו מעריכים אותך..
דוד06.07.18
28
וגם חמש הוצאות משפט:לכן אם השופט היה לכאורה מתכוון למה שהוא אומר אז הוצאות משפט היו נהפכים ל-חמישים אלף.וכל יום שעובר: הקנס היה עשרת אלפים לפחות.
מעניין06.07.18
27
אני חייבת לחזק את ידיו של ללום, הוא עושה כל כך הרבה למען הציבור החרדי הספרדי, עוד נראה מזה הרבה ברכות! אשריך שזכית!
אני05.07.18
26
אולי סוף סוף יזוז משהו בעיר אלעד רווית השנאה לספרדים.אולי...
איציק05.07.18
25
2 משפחות יקרות נשארו בבית במשך שנה שלימה.שנה שלימה בגלל הציות לגדולי הדור.ועכשיו?מה?למה גדולי הדור לא מנסים לעזור להציל נשמות יקרות של הבנות האלה!שנה שלימה!!!!הן יושבות בבית ולאף אחד לא אכפת.אז באמת הגיע הזמן אולי שמישהו ינסה אולי לעזור ולשבור את המונופול של מנהלי הסמינרים על בנות תמימות ורק נשאר לח
שרה כהן מאלעד05.07.18
24
For discrimination yes Mr Porosh you will be in prison
David05.07.18
23
כבר בעבר פירסמה עיריית אלעד מודעה בעיתון באלעד על רישום איזורי, ובצד מודעה זו- פירסמה מודעה בה נכתב שגדולי הדור הגרח קנייבסקי והגרג אדלשטין כתבו מכתב נגד רישום איזורי. בשטח, נרשמו שתי בנות לרישום האזורי, כי כולם הבינו שזו החלטת בגצ וכנגדה יש החלטה של גדולי הדור. חבל ששרוליק ביזבז כסף על עורכי דין. ה
תושבת אלעד05.07.18
טיפשה ולא חכמה הצדק יצא לאור בסוף. נכון, ייקח זמן נגד הרשעים האלו אבל בסוף הקב''ה ישלם לכל אחד כפי מעשיו...מנהלי הסמינרים שעובדים עם עורכי דין חילונים ה' ישמור שאין להם ולא כלום עם חינוך והשקפה אמיתיים ורק הכסף מעניין שם.
מנשה ישראל05.07.18
עובד לאט לאט אבל בטוח שהצדק יצא לאור בעזרת ה' נגד הרשעים בעלי הסמינרים שונאי יהודים.
מנשה ישראל05.07.18
22
בהתחלה צחקו עליו אחר כך נלחמו בו והיום כבר חלקים גדולים במגזר מברכים עליו חלק בסתר חלק בגלוי
עוקב06.07.18
21
כנראה שלא מעניין את הבנות אם זה אשכנזי או לא, הן רוצות להיות עם החברות שלהן,מחפשות לימודים ברמה יותר גבוהה.
אם היא רוצה להיות עם החברות שלה?!06.07.18
20
בושה לשס
יקי06.07.18
19
תושבי אלעד היקרים תוציאו מעליכם את המושחת הזה כמה שיותר מהר
שלומי 05.07.18
18
מה יש לכן מהאשכנזיות? למה אתן מתביישות בסמינרים הספרדיים באלעד? אה, כי האשכנזיות יותר טובות.... אז גם האשכנזיות רוצות רק אשכנזיות...
ספרדיה צוחקת05.07.18
הסמינרים לא בבעלות פרטית. זה במימון המדינה ואסור שיהיה מושג אשכנזים ספרדים במוסדות ציבור במימון המדינה. קוראים לזה בשפה הפשוטה ג-ז-ע-נ-ו-ת!!!
דניאל06.07.18
נסחפו אחרי הקמפיין האשכנזי של "תפתחו לכם מוסדות",רק שוכחים שזה מוסדות ציבור ואולי שהגיזענים יקימו להם מוסדות חדשים מכספם הפרטי, מה גם שהאפליה היא בכל תחומי החיים, קבלה לעבודה, חלוקת משאבים, מכירת דירות וכו וכו ולכן אסור להיכנע עד שנסלק זאת מהשורש, והאמינו לי כשזה נוגע לכסף גם גדולי הגיזענים מתקפלים
לספרדים התמימים06.07.18
17
כל הורה ספרדי חייב להוקיר תודה מעומק לב ללוחם היחיד ללא מורה וללא שוחד פוליטי שזה יואב ללום השם יברך אותו שיגדל ויעלה מעלה מעלה כאלה צריכים בפוליטיקה אמיתי ונלחם למען האזרח הקטן שאין לו קשרים
הורים ספרדים 05.07.18
צריך להכיר לו תודה! (למעט מי שמורא העסקנים והנכדים העבירה אותו על דעתו ועל דעת קונו.)
רפאל08.07.18
16
דרעי לפני שנתיים אמר בקול חי שידאג לרישום אזורי, נ'ו ומה קרה עכשו, דרעי הבטיח אבל לא הבטיח לקיים, דרעי שקרן ונוכל. הוא פחדן ומשקשק מהפטרון האשכנזי, אז טיפש מי שחשב שדרעי יעשה משהו בנידון. בינתיים מי שפעל ועשה באמת זה יואב ללום. זו המציאות וזה המצב.
יחי ללום06.07.18
אז מה צפוי לכל מנציחי האפליה?
רפאל06.07.18
15
שמשיך להצליח ושההצלחה שלך, תמשיך לכל רחבי הארץ,
יאיר05.07.18
14
עוד יברכו את ללום על רישום אזורי , לא ייתכן שעד כתה ח' ילמדו ביחד כולם ופתאום זה לא מתאים . רק ככה ילמדו לכבד אחד את השני למרות השוני בהשקפה / אורח חיים וכד' ואני כמובן מדבר על חרדיים כולם
יהושע 05.07.18
13
למי שעדיין לא הבין מדובר במתווה שיביא סוף לאפלייה על רקע עדתי או רקע של מעמדות . מתווה שבתי הספר של בית יעקב אמורים להלחם עליו על מנת שלכלל התלמידות יהיה סמינר המשך.!!
שמעון06.07.18
את הנהלת "בית יעקב". במסווה של "טהרת החינוך" הם משרתים את האינטרסים של האליטות.
רפאל08.07.18
12
על המאבק הרצוף והסזיפי שהוא מנהל בהתנדבות במשך שנים עבור הציבור החרדי.
דוד05.07.18
11
באלעד כולם צדיקים ,מצייתים לרבנים, גם האשכנזים וגם הספרדים , מוותרים על איזורי רישום. האשכנזים שלא מתקבלים שולחים את הבנות מחוץ לעיר והספרדים משאירים את הבנות בבית.
מוישי06.07.18
משלמים הילדים. איך נוכל להסתכל בעיניים של הילדים שלנו שמנענו מהם את האפשרות להתחנך רק בגלל שרצינו להיות "צדיקים"?
רפאל08.07.18
10
לכן מתייחסים אליהם בזלזול. למה החסידים לא מתחנפים לליטאים? ומפעילים קשרים להיכנס לישיבות הליטאיות. למרות שהם ברמה יותר גבוהה. מאשר שלהם.
Zelig AmZaleg05.07.18
ולכן מי שמתכופף לגיזענות, יפגוש אותה בצמתים אחרים! עם אפליה לא עושים שלום, עם אפליה נלחמים! ואגב המוסדות לא של אף מיגזר!הם ציבוריים מתוקצבים ע"י משרד החינוך...
איציק06.07.18
9
המשך בדרכך זו מהצלחה להצלחה.
אברך פשוט05.07.18
8
אין לו שום קשר לחרדיות.מטרתו לטמא את הסמינרים הטובים עם ספרדיות מקולקלות
חרדי06.07.18
שבדור החורבן טהרת כלים הייתה חשובה להם יותר מחיי אדם.
רפאל08.07.18
7
אל תביט בגובהו החיצוני. אדם יראה לעיניים והשם ללבב. טלח
סתם תם.05.07.18
6
הם יפרסמו את הרישום האזורי ויצרפו כתבה או מודעה שגדולי ישראל מתנגדים בתוקף לרישום האזורי. ככה היה בשנה שעברה. אז אף אחת לא נרשמה. סיפרו ששתי משפחות בלבד נרשמו. ללום סתם מבזבז זמן וכסף ועיתון קוראים אלעד הרויחו פירסום של שתי מודעות
מכיר טוב05.07.18
שטויות במיץ גדולי הדור לא מעניין אותם השטויות האלו.עזבו את גדולי הדור בשקט..........
מנושי05.07.18
מעניין אותם אפליה, כי אחרת לא היו "גדויליי דור".
אברך פשוט08.07.18
5
כשבית ספר חרדי מסרב לקבל ילדה נכה, למי היא פונה? לביה"ס לבנות הטוב יותר בסביבה, ודורשת להוציא 2 מיליון על הכנת שירותים מתאימים, מעלית, מדרונים וכל השאר, למרות שהיא חרדית. כשבית ספר חרדי מגלה ילדה לקויית למידה, מה הוא עושה? מפנה אותה בכיתה ב-ג של בית ספר דתי. כשיש אתיופית חרדית בסביבה, היא נאלצת ללכת
השופט צודק06.07.18
4
כבר משנה שעברה אני מנסה להבין מה הסיפור פה, וכנראה שאני היחידה שלא מבינה על מה מדברים! הילדים שלי לומדים במוסדות ספרדיים בעיר, והבנות עדיין מתחת לגיל סמינר, אז לא חוויתי עדיין את העניין של סמינרים. יש רק 2 סמינרים באלעד?? או מדובר רק בסמינרים אשכנזיים? הרי יש בית מרגלית ויש גברא ועוד כמה, לא? מישהו
אלעדית ספרדייה05.07.18
3
תעתיק בבקשה את מודל אלעד לירושלים. מהנציגים הספרדים לא תבא הישועה.
חיים05.07.18
מדוייק לחלוטין
מלכיאלוביץ06.07.18
2
תמיד הספרדיות יהיו "מקרים פדגוגיים חריגים המעוגנים בחוק"
אבי 07.07.18
1
ישר כוח ליואב ללום. די לשחיתות במערכת החינוך בעיר.
יואב ללום05.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24