כיכר השבת

הדרת החרדים בגבעת שמואל

הרב בלוי: "מזכיר את גרמניה הנאצית"; סודרי: "מהלך נכון"

החלטת עיריית גבעת שמואל לחסום את הכניסה לפארקים - למי שאינו מתגורר בעיר, עוררה סערה • הרב מרדכי בלוי משווה זאת לגרמניה הנאצית ומנגד איציק סודרי דווקא מברך על ההחלטה (חדשות)

97
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ה בתמוז | 08.07.18
הרב מרדכי בלוי ואיציק סודרי על רקע פארק רמון
הרב מרדכי בלוי ואיציק סודרי על רקע פארק רמון (צילום: באדיבות המצלם, כיכר השבת, גוגל מפות)

החלטת עיריית גבעת שמואל, שפורסמה ב"כיכר השבת", על סגירת הפארקים בפני אזרחים שאינם תושבי העיר ובכך לחסום גם את הכניסה של חרדים, תושבי בני ברק, עוררה כצפוי סערה עצומה.

בעוד בעירייה ניסו לגמד את ההחלטה וטענו כי מדובר בסגירה כלפי כל מי שאינו תושב העיר וכי מדובר בסגירה למשך מספר שבועות ובעיקר בשעות אחר-הצהריים והערב, הרי שתגובות התושבים בפייסבוק של העירייה, בעד ונגד ההחלטה, מלמדת כי לפחות בעיני התושבים - עיקר ההחלטה מכוונת כלפי החרדים.

הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אם נכונה השמועה שסיבת סגירת גנים ציבוריים בגבעת שמואל זה כדי להדיר משם את תושבי העיר בני ברק השכנה, משום מה זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת 'תחום המושב' על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר".

הרב בלוי בוחר בדוגמה נוספת וחריפה: "זה מזכיר את אותם שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת, בגרמניה הנאצית, בכניסות לחנויות לפארקים 'הכניסה ליהודים וכלבים אסורה'".

"זה אלו שרוממות הדרה בגרונם וחרב פיפיות בידם...", תוקף הרב בלוי. "חז"ל אומרים בפרקי אבות: 'אוי לרשע ואוי לשכנו', נקווה שפרנסי העיר גבעת שמואל יתעשתו במהרה ויבינו את המשגה שעשו ונוכל להמליץ עליהם את הפסוק במשלי: 'טוב שכן קרוב מאח רחוק'".

מנגד, תושב השכונה, יועץ התקשורת איציק סודרי, דווקא מברך על ההחלטה ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי זה "מצויין, טוב מאוד, אני בעד. כמובן אני סולד מהביטויים הגזעניים, אבל בהחלט מהלך נכון של העירייה. שזייברט יתחיל לבנות פארקים לתושבים שלו במקום כל היום להחנות באדום לבן".

סודרי מסביר את החלטת העירייה ואומר כי "תושבי גבעת שמואל וביניהם אני משלמים ארנונה גבוהה לעירעיה ומהכספים האלו בנו את הפארקים לרווחתם. לא יתכן שבכל חופש (פסח, חגים, קיץ) הפארקים שלנו יתמלאו באנשים שאינם תושבי העיר ולא יהיה אפשרות לתושבים המקומיים להנות מהפארקים. וכן, האורחים מבני ברק משאירים לכלוך נורא, טיטולים מסריחים, בקבוקים, שקיות ממתקים ועוד. שזייברט יתכבד ויבנה פארק לתושביו".

סודרי, מרחיב את השיחה על הלכלוך שנשאר בפארקים, ומספר כי לפני כשנה נאלץ להתגורר במשה חודש אצל גיסו בבני ברק, "זה היה החודש הנורא בחיי לצערי. אין תרבות של איכות חיים, של ניקיון, של מודעות לכניסה לבניין נקי, פשוט גועל נפש וזה לא קשור לכסף, זה קשור לחינוך. איפה כתוב שצריך לחיות בזבל? למה לא מחנכים את הילדים לזרוק זבל לפח? למה חייבים לחיות בבנין עם ריצפה שחורה מלכלוך? למה אי אפשר לטפח קצת את הכניסה לבניין בקצת עציצים אפילו מפלסטיק. אותי אישית אי אפשר להאשים בגזענות כלפי חרדים, אבל כן, בהחלט אפשר אולי לטעון כלפי תושבים אחרים, ועדיין אני בעד ההחלטה של העירייה כי זה נורא".

סודרי פונה לרב בלוי ותוהה: "נניח ובבני ברק היו פארקים לתפארת ותושבות גבעת שמואל היו באות בהמוניהם לבלות שם עם חצאיות בלי גרביונים ושרוולים קצרים. איך היית מקבל את זה?".

בתגובה, אומר הרב בלוי כי "יחי ההבדל, האורחים מגבעת שמואל וכל האיזור מתקבלים בכבוד בעיר ב"ב. אבל לבוא לב"ב בלבוש לא הולם ולא צנוע, זה פגיעה בול באופי החינוכי של העיר. להתנגד לבוא לגבעת שמואל רק כי זה בלבוש חרדי, זה בא ממקום של שטנה".

"לצערינו הוא אשר אמרנו, ההסתה עובדת, חרדי זה שווה ערך למזהם רח"ל, כאשר זו סטיגמה שקרית בעליל", חותם הרב בלוי.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עיריית גבעת שמואל הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי הכניסה לפארקים רמון ואלקנה תתאפשר רק לתושבים בעלי כרטיס תושב. "הודעה חשובה", נכתב בעמוד הפייסבוק, "משפחות יקרות, בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר -מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים. בתוך המעטפה יש מכתב נלווה – אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים".

התושבים המקומיים ברובם הגיבו בדף הפייסבוק בשמחה, כאשר חלקם אף ציינו בפירוש שזה הפתרון לבעיית תושבי בני ברק שמגיעים לגבעת שמואל. באחת התגובות אף נכתב: "מי צריך את הג'וקים השחורים מבני ברק".

מנגד, מספר תושבים הביעו אי נוחות מסגירת הפארקים וטענו כי מדובר בגזענות וטענו שאף הם עצמם מגיעים לפארקים בערים סמוכות. תושבת גבעת שמואל נוספת טענה כי היא רוצה שילדיה יכירו את תושבי בני ברק ולא רק את ילדי גבעת שמואל. במקביל, עשרות תגובות זועמות בקרב תושבי בני ברק הטוענים לגזענות ואפליה.

מעיריית גבעת שמואל נמסר ל'כיכר השבת' כי כל ההנחות יסוד שגויות ומוטעות. "לא סוגרים לתושבי בני ברק אלא לכל מי שלא תושב גבעת שמואל. הפארק יהיה סגור גם לתושבי תל אביב וגם קריית אונו. מלבד זאת מדובר בסך הכל על כמה שבועות שבהם במשך שעות אחר הצהריים הפארק יהיה סגור לתושבי ערים אחרות משום שיהיו פעילויות במיוחד לתושבי גבעת שמואל".

עוד נמסר: "אנחנו לא רמת גן שיש לנו את הפארק הלאומי ולא תל אביב שיש לה את פארק הירקון. מדובר בפארק של 4 דונם ורצינו לעשות פעילויות לתושבי העיר שיש להם כרטיסי תושב ואז יקבלו את הפעילות בחינם".

תוכן שאסור לפספס
97 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
65
קודם כל זה הפקרות של עירית ירושלים ובני ברק שלא בונים פארקים ברמה מטורפת וגדולה שלא יצטרכו תושבי העיר ליסוע למקום אחר דבר שני גם אתם תרצו שלא נקבל אתכם בירושלים בזרועות פתוחות בכותל ונגיד רק לבעלי תו תושב דבר שלישי כן כן יש לנו הפקרות בענין התרבות הזבל ודרך ארץ דבר רביעי עירית ירושלים לא מקדישה מס
לוי שמעון09.07.18
64
מחזור של הסטוריה קרובה. רק לפני 80 שנה, רק החליפו "חרדים" ב"יהודים", והציבו שלט בכניסה "הכניסה לחרדים וכלבים אסורה", והכל על מקומו יבוא בשלום
שמחה08.07.18
תנסה לחשוב בצורה שוויונית יש צדק. אבל כדאי ונכון היה לחייב תשלום את מי שאינו תושב העיר ותשלום חניה זה היה נראה יותר טוב.(מבלי להתכוון לתנאי החניה בלתי נאותים בבני ברק)
יעקב08.07.18
63
זה לא יעזור לבלוי, בני ברק אחד הערים המטונפות בארץ, העירייה לא משקיע בעיר אין תרבות ניקיון מצפצפים על התושבים כואב לראות את עיר התורה מושפלת ומטונפת ושיפסיק לנפנף על גרמניה ולא למכור לו לוקשים ,
אברמלה08.07.18

הצגת כל התגובות

62
הגיע הזמן שנתחיל לחנך את ילדינו לזרוק לפח עטיפות של ארטיקים וחטיפים ולדבר בנימוס. אני לא גר בבני ברק וכל פעם שאני מגיע לשם אני נגעל מהצורה שילדים מתנהגים שם וגם הנהגים מדברים עם הטלפון ביד וגונבים רמזורים. וכל השבבניקים שמסתובבים מול איצקוביץ עד השעות הקטנות של הלילה.
יעקב08.07.18
61
החרדים הקיצונים זורעים שנאה ובגלל שהחרדים השפויים לא יוצאים נגדם אז כולם משלמים את המחיר ואגב את הגזענות למדו מחרדים ובכול מקרה ראש עיריית גבעת שמואל חצוף וגזען. אין בעלות פרטית בשטח ציבורי בארץ ובעולם.בושה וחרפה.
מיקו09.07.18
60
או בירושלים והחרדים זורקים עליהם אבנים וצועקים עליהם ומקללים אותם ומבזים אותם, האם זה לא מזכיר את הגרמניה הנאצית, אז טול קורה מבין עיניך, ותתקן את עצמך קודם
עסטרייכיר08.07.18
בב"ב נפוץ מאוד שילדים מתחפשים לחיילים ואף אחד לא חושב להחרים את זה... בב"ב מסתובבות לפעמים (לצערנו) נשים בחולצות קצרות מאוד ואף אחד לא מעיר להן. בני ברק זו לא ירושלים, שם זורקים אבנים, שם מעליבים חיילים, שם שופכים אקונומיקה(!!!) על חרדיות שלדעת קיצוניים מסויימים לא מספיק צנועות (למען הסר ספק: כאלו
חרדית הייטקסטית08.07.18
59
איש שלא רואה את השני ולא מבין את ההיגיון של תושבי גבעת שמואל הוא בטוח שכולם חייבים לו תתבייש לך
יהודי יקר08.07.18
58
מוטקה מה שאתה והחברים שלך עושים לעצנקים זה בדיוק מה שהחילונים עושים לחרדים ואיך אמרת מה שהנציים עשו ליהודים ועל זה אמר התנא בפרקי אבות על ....
יוסי08.07.18
57
וישליכו אבנים וביצים, וכך יחסמו כל כניסות הפארקים, ואף פארקים בעיה"ק אילת את מי אתה מנסה לבלבל בחכמולוגיה הרי לכל ילד מצחיק ההשוואה לשלטים בגרמניה הנאצית, וכאן החכם שואל איך הביטויים האלו לא מופיע כשפי עשר חמור איום ומזעזע אכזרי ופשע מתבצע ע"י כת קיצוני ארור שמתנפלים על חייל צדיק בפרט בבתי כנסת בצעק
מ.בלויא08.07.18
56
כל מילה בסלע!!!
חיים08.07.18
55
אנחנו יודעים לקפוץ ולהאשים באנטישמיות .בהדרה. בשטנה. אנחנו הראשונים שלא מקבלים ולא מכילים את השונה מאיתנו. אנו נעטוףאת זה ב 10 סוגים של תירוצים והצטדקויות מדוע זה שונה. מדוע אותנו צריכים לקבל בזרועות פתוחות ואילו אנו ... לנו יש אורחות חיים ותכבדו אותנו .ואל תיכנסו לשכונתנו בלי גרביים .וכו וכו. אני ג
בן תיירה למהדרין08.07.18
54
אבל להיות במקומות אחרים ולראות נשים עם מכנסיים זה בסדר כמה צביעות.................. שחילוניים יכולים לבוא לגינות בבני ברק ישר יעיפו אותם
מירי09.07.18
53
לשכור דירה בגבעת שמואל, לשלם מסים לרשות המקומית וליהנות משרותיה? אבל אם ירצה תושב גבעת שמואל לשכור דירה בעיר או בשכונה חרדית גם יקבלו אותו? אם כן, אדון בלוי, מי הוא זה אשר התנהגותו מזכירה את גרמניה הנאצית?
רפאל08.07.18
52
א: מה? אפשר כבר להיכנס לגבעת שמואל? ב: כן, פעם לא רצו לשמוע עליהם, שיקגו היה שם,יריות, חרקות, חיסולים,מי בכלל נכנס לשם?ומי התעסק איתם, אבל "מיתגו" אותם, את כולם ולא בצדק, אבל היום יושבים שם כמה אינטלגנאאאטים , ויש להם עזות-מצח לעשות לאחרים מה שלא רצו שיעשו להם, כנראה בתוך עצמם נשארו נחותים תת רמה. א
לסודרי09.07.18
51
התושבים בשביל התושבים ולא ר"ע מטעם החצרות
מוטקה08.07.18
50
בתחילת דבריך אהבתי אותך, אבל אני חושב שקיקלת את מה שאמרת בהמשך דבריך, איך אתה מסוגל אתה שהגעת מבית חרדי, לבא ולהשמיץ את החרדים ולהגיד שהם משאירים טיטולים מסריחים, מוציא שם רע. אם ראית בודדים כאלו אז הכללת את כולם? וגם הבודדים האלו שראית האם דנת אותם לכף זכות?? אתה יודע מה עבר עליהם באותו יום,? איך א
שרוליק08.07.18
49
קשקשן
james08.07.18
48
בגלל שעיריית בני ברק לא מקצה שטחים לפארקים, תושבי גבעת שמואל לא צריכים לסבול שכל תושבי בני ברק יבואו ויציפו להם את הפארקים בצפיפות ולכלוך נוראיים. אולי המהלך לא ראוי אבל אם בבני ברק היו פארקים, כמות החרדים שהיו מגיעים לגבעת שמואל הייתה קטנה יותר ואז נראה לי שהם לא היו סוגרים את הפראקים
שרה09.07.18
מה זה צריך לעניין את תושבי ת"א? שאתם באים לתחום המוניציפלי של ת"א? או לגני יהושע? או לכותל המערבי?
די לטמטום09.07.18
47
על אי אפשרות לעשות הופעה נפרדת במימון פרטי לא זעקו . על הארוע של חבד שכמעט בוטל ולהבא עירית ת"א לא תאפשר לעשות ארוע בהפרדה לא צעקו הדרה. אבל פה - "שואה"!!!!! "נאצים"!!! אגב, התגובה של הג'וקים היתה שתולה!!! בפסח האחרון הגיעו הסעות מאלעד, ביתר עלית, מאות מבני ברק , הרעישו , טינפו , התנהגו כבעלי בת
השוואה לשואה???09.07.18
46
בלוי וכו'כל החולירות האלה קודם כל תתקנו את הגזענות שלכם נגד ספרדים וכל מי שלא מוצא חן בעיניכם וחוץ מזה זה גזל להשתמש ולא לשלם תשלמו תכנסו לא לא גם למיקווה אתם גונבים כי חיביםח לכם
נהג08.07.18
45
ביתר ואלעד ערים חרדיות נקיות ומטופחות הכל עניין של תשתיות ,הסברה ואכיפה שזה אין בערים מסוימות כולל בבני ברק ההאשמות שלך על תושבי בני ברק הם גזעניות אנטישמיות ועלובות זה שבאת מהמגזר החרדי הספרדי לא הופך אותך כאן לפחות גזען/ אנטישמי , מקווה שתחזור בך .
צ'אלמר08.07.18
44
בכל ליל שישי מגיעים המוני חילונים לבני ברק, ואיש לא מגדף אותן, אלא ההיפך, מקבלים אותם במאור פנים. וגם הם תופסים חניות בהרבה רחובות ולא צועקים עליהם. אין ספק שלהפוך חרדי=מזוהם/מלכלך, זה לא יותר מהסתה מגעילה!!
יענקי08.07.18
הכסף יענה את הכל.......... בא נראה משפחה חילונית שתבוא ל"גן ורשה" לעשות מנגל, כיצד יתייחסו אליהם.....
יי09.07.18
43
סודרי צודק ב 100% ולא ב 99 לא לחיות בחסדי אחרים אלא לפתח אצל החרדים ולחנך את הציבור לחיות נקי: זה גם חלק חשוב בתורה וְיָתֵד תִּהְיֶה לְךָ, עַל-אֲזֵנֶךָ; וְהָיָה, בְּשִׁבְתְּךָ חוּץ, וְחָפַרְתָּה בָהּ, וְשַׁבְתָּ וְכִסִּיתָ אֶת-צֵאָתֶךָ. טו כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ, לְהַ
RAFI08.07.18
42
כל הצדיקים מטיפים לגזענות ושנאת השונה, אבל ידוע בדיוק הגזענות שקיימת אצלהם.
יוסי09.07.18
41
לא כל דבר זו גזענות. אני לא תושב גבעת שמואל אבל בהחלט חושב שהעירייה צודקת בהתחשב בזמנים המסויימים שהם קבעו לרווחת התושבים. ובנוגע לרב בלוי שאינני מזלזל בו ח"ו אבל המבחן האמיתי שלו יהיה אם יגנה את אותם סיקריקיםחוליגנים שזורקים אבנים על חיילים חרדים או את אותם "מתנגדים ליטאים" שכל מי שלא חושב כמוהם צר
משה08.07.18
40
לידנו יש מגרש כדורסל שם מגיחים מגומחותיהם בחשכת ליל בחורים מ"ישיבה" ליטאית. בבוקר המקום זרוע בקבוקים ריקים ועוד אשפה, כאשר בלילות שהאוכלוסי' המקומית משחקת לא נשאר לכלוך. להעיר שפסיעה אחת מהספסלים יש פח אשפה וממול מתקן לבקבוקים.
סודרי צודק08.07.18
39
כבוד הרב מעז ללהג את קשקושו בדבר גרמניה הנאצית רק מפני שלדעתו המלומדת חילונים ומזרוחניקים אינם יהודים, אבוי לעדה שזהו מנהיגה.
למען השם08.07.18
38
אני גרה באלעד, ואני ככ מסכימה עם איציק סודרי, הציבור החרדי רגיל לחיות בטינופת ולכלוך, ראו אות בני ברק, האם יש שם שטח אחד נקי? קיר אחד שלא מודבק עליו פלייר? אז בואו נודה על האמת, הציבור היקר הזה, לא יודע מה זה אסטטיקה, סדר וניקיון, לפי הבניין אתה יכל לדעת איזה ציבור גר שם. אין מה לעשות, במקום לחנך
אלעדית 08.07.18
37
בתור תושב לשעבר של עריית בני ברק (רק לפני 9חודשים במשך 40 שנה ועזבנו רק בגלל ההתנהלות של ראשי העיר לדורותם ) העירייה בעצמה יצרה את הגולם הזה שנקרא חסימת חרדים ואוליי טוב שכך. עיריית בני ברק לוקחת את כל התקציבים שלה ומחלקת אותם רק לטובת הסובבים אותה ומכריה. אפילו חניית כחול לבן לתושביה היא לא
בני ישראלי08.07.18
36
לצערי דבר זה היה כבר מעולם בחוקי סדום ועמורה גם כן לא הרשו לקבל אנשים מחוץ לעירם ודי למבין
אשי08.07.18
35
זה מאד נחמד לקבל אורחים, מכל עיר, ומכל סוג, אך בפועל מה שקורה זה שבהרבה מאד גנים ופארקים בעיר, רוב הנמצאים הם אורחים, במיוחד בימי בין הזמנים. בסופו של דבר, המקומות הללו אמורים להיות בעיקר לתושבי העיר ולא להיפך
תושב גבעת שמואל08.07.18
34
מכסה יומית של עד מאה ילדים חרדים מבני ברק שיורשו להכנס לפארק.
יוני08.07.18
33
אבל גם אנחנו יכולים לפגוע להם בכיס ולדאוג שתושבי בני ברק לא יגיעו לקניות ולמסעדות במרכזים המסחריים שם שבד"כ בערבים הם מפוצצים בתושבי בני ברק אני בשלב זה לא מתכונן ללכת למרכזי קניות שם עד שהעירייה לא תשנה את הגישה שלה עד היום ממוצע הייתי שם פעם בשבוע ומוציא שם בממוצע 100 ש"ח
אלי08.07.18
32
עד מתי מוטקה ילבה מחלוקת. ערית גבעת שמואל צודקת . הם להם עודף שטח ועניי עירם קודמים . ילכו נא תושבי בני ברק לפארק הלאומי או לפארק הירקון
חיים דרוק 08.07.18
31
ת נסיעה ארוכה של כעשר שעות. לאחר כמה שעות כל אחד הוציא את הסנדביץ שלו, אכל, ו... פתאום הגוי מוציא טישו מהכיס לנגב את הפה... היהודי מבקש בנימוס אפשר בבקשה טישו? הגוי מביא לו. הגוי מוציא מגבון לנקות את השולחן מבקש היהודי מגבון והגוי שוב מביא לו. ואז הגוי מוציא מברשת שיניים ומצחצח את הפה היהודי מבקש אפ
יי09.07.18
30
איציק סודרי הנכבד! חלק מהדברים שלך נכונים אבל רוב הדברים לא נכונים, בא נאמר שבבנין ממוצא בגבעת שמואל גרים 10 ילדים ובבנין ממוצע בב"ב גרים 100 ילדים מספיק שני ילדים שילכלכו וכבר כל הבנין מלוכלך ואתה הרי לא מצפה שמתוך 100 ילדים כולם יהיו נקיים ספץ... בנוגע לטיטולים המלוכלכים התשובה כנ"ל, מתוך 1000 איש
שוקי08.07.18
29
אולי אל תבוא לפרקים בירושלים?? אתה לא משלם שם ארנונה
אלי08.07.18
28
לידיעת כולם - עירית ב"ב כן בונה פארקים בתחומיה ומטפחת ומעבה את הקיים, אפילו את פינת החי הם משדרגים. וע"ז כל הכבוד לה. אם כן מדוע גודשים הב"ב את פארקי גבעת שמואל? הסבר מאוד פשוט. בחופשה הארוכה של בין הזמנים, לא מספיק לילדים האטרקציות המקומיות, הם שואפים למשהו שונה, לבני גבעת שמואל אין בעיה להכנס כל ה
בני ברקי08.07.18
אוהו אוהו, לימדו אותנו שיש מצווה לשנוא את כל מה שלא חרדי ובעיקר את אחינו המזרחיסטים.
צביעות במיטבה08.07.18
27
חשבתי שהוא מדבר על הגזענות של הסמינרים
שימע08.07.18
26
אם כבר מדברים אל בבקשה אל תבואו ללדת במעיני הישועה תתבישו לכם! בא נגיד שמהיום גם בקבוק מים לא אקנה מגבעת שמואל
הדס08.07.18
25
סודרי צודק למעט ההכללה הגסה שתושבי בני ברק מלוכלכים. ואכן הגיע הזמן שבני ברק תדאג לתושבים שלה.
חרדית מבני ברק08.07.18
24
לשנוא חרדים, אני באתי משם אני יודעת את האמת
אמונה08.07.18
23
זה מה שאני טוען, לאט לאט תהיה התבדלות, חילונים מחרדים (עיין ערך גבעת שמואל). ספרדים חרדים מאשכנזים חרדים (מגורים, בתי ספר, נישואין ועוד- כבר קורה ומחריף). ההתבדלות הולכת ומחריפה,ותלך ותחריף הרבה יותר (שזה אומר עוד כמה עשרות או אפילו מעל מאה- מאה חמישים שנה) היא תגרום להרגשה של שוני עמוק עד שבסוף ניה
אלחנן08.07.18
22
מדי פח הזבל, עפרא לפומיה.
גד08.07.18
21
יגיע הזמן שיבנו גינות בבני ברק לדוגמה פארק ברוקלין
אריה 08.07.18
20
לצערי הפעם מסכים עם סודרי,כל מילה בסלע
דוד08.07.18
19
תבנו תבנו תבנו. די כבר שאי בריכה אין פארקים אין כלום. כל פינה מלאה בקראוונים. אתם מעדיפים בתי מדרשות במקום פארקים ובריכות זכותכם אבל אל תבואו בתלונות שמעדיפים את תושבי העיר. ודרך אגב תמשיכו לחלק את הקרקעות לפי חסידויות אולי הם יבנו פארק
חיים08.07.18
18
מה אשמים ההורים שאין להם יכולות כלכליות ועוד יותר רחמנות על ילדים שאין להם ראש עיר נורמלי. אדון סודרי שכח מה זה כשאין כסף ואפשרויות בילוי
חרדי גאה08.07.18
17
בדיוק כפי שבירושלים יש פארקים שמדירים באופן מנומס ומכובס אוכלוסיה חילונית כך לגיטימי שאנשים ירצו פארק בלי חרדים, ובטח שלגיטימי לדרוש שבקיץ הפארק העירוני ישרת את תושבי העיר.
יהודי08.07.18
16
אני ממליץ לתושבי בני ברק להדיר את רגליהם מהעסקים בגבעת שמואל דוגמת קפה קפה יואליס וכו' וכן למנוע כניסת תושבי גבעת שמואל לעסקים בבני ברק דוגמת מאפיית ויזניץ הצורכניות הזולות למינהם וכו'
נתי08.07.18
15
באמת הרשעים הארורים הגדולים ביותר הם עיריית בני ברק שבמסווה של צדיקות גובים ארנונה אסטרונומית ולא דואגים למינימום איכות חיים כולל בניית פארקים שזה דבר הכרחי ואין שום סיבה שילדי בני ברק יצטרכו ללכת לגינות בערים אחרות. ובאמת החצופים הגדולים ביותר זה אנשי גבעת שמואל ושאר ערים שלא רוצים את החרדים אצלם א
קושקוש08.07.18
14
שאלה ותענו בכנות - אם היה הפוך ובבני ברק היה פארק יפה וגדול וכיפות סרוגות / חילונים היו מגיעים אליו... נראה לכם שזה היה עובר בשתיקה? נראה לכם שהחרדים היו מסכימים? אני בטוח שהיו בועטים אותם משם מהר מאוד. אז חומר למחשבה לאוכלוסיה החרדית.
נטי 08.07.18
13
לא נעים לומר אבל החברה שלנו היא בדיוק כמו איראן הקברניטים דואגים להלעיט אותנו בכמה שונאים אותנו ודופקים אותנו והם כאילו עושים הכל ועומדים כחומה בצורה למנוע פגיעות בכבשה התמימה. ובמקום לתעל את הזעם אליהם הם נהנים ממשכורות על חשבוננו ולא עושים דבר. אז די להרים על נס את דגל השואה כל יומיים ולזעוק חמס א
אלקנה08.07.18
12
כמו שלא מרשים לנו תושבי בני ברק לבא לגבעת שמואל. שלא ירשו בגבעתיים לתושבי גבעת שמואל להגיע.
חיים08.07.18
11
משליכים, מלכלכים, אין תרבות איכות.. דבריו של סודרי הם הכללה גסה ופוגענית. צריך לחנך את הילדים שלהם... חובה לחנך את סודרי שיש להיזהר בהוצאת שם רע על ציבור שלם
שולמית08.07.18
10
תראו לי איפה בבני ברק יקבלו חילוני, הילדים יזרקו קללות ונאצות בנוסח קידוש ה' ולא נדבר על אבנים שעלולים להתעופף כקנאות פנחס... אז די להיתמם. מי שאשם זה זייברט שיודע לחלק דוחו"ת אבל אין פארקים, אין בריכות עירוניות, הכל לכיסם של המקורבים והעסקנים למיניהם. בכלל כל ראשי העיר לשעבר אשמים.
טוב נ'ו נו08.07.18
9
בהרבה מקומות זה ככה....
ג'ב08.07.18
8
מתפקידו דווקא לבדוק שלא יילכו נערים ונערות לשחק בפארק עם מיזרוחניקים ר"ל , שמא ילמדו מדרכם. נראה כי הרב בלוי צריך לשמוח על עניין זה.
המבולבל08.07.18
7
עדיף אהבת חינם.מאשר... ברוכים הבאים לעיר שדרות מהלך נסיעה של שעה יש פראקים גדולים יותר ויפים . ובזכות אהבת חינם נזכה לבניין בית המקדש
שמואל-שדרות08.07.18
6
תופסים חניות ומלכחכים ואנחנו מנקים או שלא מכספי הארנונה של בניברק
בצי08.07.18
5
רוצים גאולה לא יכולים יותר, איפה אהבת חינם גם כשצפוף
מאוכזבת08.07.18
4
איזו בושה! חרדים יפסיקו לקנות ולבלות בגבעת שמואל
שרהלה08.07.18
3
כפי שקיבל בזמנו ח"כ יענקל כהן מידיו של עו"ד אמנון דה-הרטוך על שעשה השוואה בין החלטה של משרד המשפטים לבין הנאצים.
דוד08.07.18
2
האפליה האכזרית ביותר מאז חורבן בית המקדש השני במוסדות החינוך החרדי!
Boogie08.07.18
1
100% שבלוי צודק בעניין בביטויים וודאי שלא הצדקלא אצלו בכיס וכאן הוא גם לא נתלה ברבנים לגבי סודרי הביטויים נכונים
לא בטוח 22.08.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24