כיכר השבת

"אין כסף למים במקלחות?"

הסערה בחברון: ראש הישיבה החליט על פסק זמן משיעוריו

המחאה השבוע בהיכל הישיבה היוקרתית, שפרצה בשל טענות מגוונות של תלמידים, ממחסור במים חמים במקלחות ועד סילוק בחורים ללא תיאום, הובילה את הגאון ר"ד כהן להחלטה דרמטית (חרדים)

210
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 12.07.18
ישיבת חברון, וראש הישיבה ר"ד כהן
ישיבת חברון, וראש הישיבה ר"ד כהן (צילום: גיל יוחנן, ynet / אהרן ברוך ליבוביץ')

הקרבות בישיבת חברון הגיעו לנקודת רתיחה, כשהקרע בין התלמידים להנהלת הישיבה מהווה היסטוריה של ממש בעולם הישיבות. כעת, כך נודע ל"כיכר השבת", החליט ראש הישיבה, חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן, ליטול פסק זמן ממסירת שיעוריו הקבועים, עד שהעניינים ישובו לסדרם.

כזכור, התלמידים הכריזו בימים האחרונים מרד גלוי ברבני הישיבה. הדבר בא לידי ביטוי בדבריו של הגר"ד כהן, כפי שהוקלטו, שהתבטא כי אין לערב את גדולי הדור בפרשה, כדי שאלו לא יתבזו - מאחר והבחורים בכל מקרה לא יצייתו להם.

עוד נשמע ראש הישיבה אומר באותה שיחה, על הבחורים המורדים: "הגיהנם כלה והם אינם כלים. הם איבדו את החלק שלהם לעולם הבא. מי שמשחק עם זה, משחק עם העולם הבא שלו. לא תהיה להם כפרה עולמית".

Your browser doesn’t support HTML5 audio

ראש הישיבה הגר"ד כהן שולל את רעיון הפניה ל'גדולים'

יצוין, כי טענות תלמידי ישיבת חברון הוגשו לישיבה בצורה מסודרת, אך חלקן מוזרות ומעלות שאלות ותהיות על ההתנהלות בישיבה. בין היתר, תלמידי הישיבה כועסים על כך שאין מים חמים במקלחות במשך זמן מספק, והבחורים נאלצים להתלקח לעתים במים קרים.

אחד מהם מסביר ל'כיכר השבת': "אני לא מבין מה קורה פה. הרי הישיבה מגייסת מיליוני שקלים כל שנה ברחבי העולם היהודי, ב'דינרים' ומסעות התרמה למיניהם, ורק לעוד מעט מים במקלחות שלנו, לאחר שעות עמל בתורה, אין להם כסף? מה הם עושים עם כל הכסף שנתרם לישיבה? התורמים לישיבה הרי תורמים בדיוק בשביל זה, שנוכל ללמוד תורה בשקט עם תנאים מינימליים".

הסערה הנוכחית באה, לאחר שינוי משמעותי רוחני שחל בשנים האחרונות באופי ישיבת חברון: לאורך ההיסטוריה החזיקה הישיבה בתואר הישיבה היוקרתית ביותר, והוציאה מקרבה את מובילי המגזר החרדי, הן בתחום התורני והן בתחומי היום יום - החל מר"מים וראשי ישיבות ועד עורכי דין מפורסמים רואי חשבון ובעלי קרירה בעולם הכלכלי.

אלא שעם הזמן נרשמה ירידה מסוימת ביוקרתה ובשמה של הישיבה, וכעת כאמור המרד בישיבה מסמל את המשבר הקשה העובר עליה בחודשים האחרונים.

"חסר כסף לעוד מים חמים במקלחות?" (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בתחילת השבוע כזכור הגיעו העימותים השקטים בין צוות הישיבה לבין התלמידים, לכדי פיצוץ. היה זה בפתח סדר א', כשהיכל הישיבה נותר ריק מבחורים: כאלף תלמידים סירבו להיכנס להיכל בית המדרש. סדרת חיכוכים בין הצוות לתלמידים הובילה לכעס הבחורים, אך סילוקו של בחור מהישיבה, גרמה לתסיסה גדולה יותר ולסערה איתה מתמודדת בימים אלו ישיבת חברון.

המאבק בישיבה היוקרתית גורר אחריו תגובות בכל עולם הישיבות, שעיניהן נשואות לשכונת גבעת מרדכי בירושלים. הסערה אף הביאה לגל של שמועות בלתי מבוססות על התפטרות צפויה של ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן מראשות הישיבה - מה שאינו נכון כלל.

המצב העדכני כרגע, כפי שכאמור נודע ל"כיכר השבת", הוא שראש הישיבה הגר"ד כהן, אשר פגוע מאוד מהתנהלות הבחורים המורדים, הפסיק לומר שיעורים וממעט להגיע לישיבה.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

המשך דבריו של הגר"ד כהן

"בשלב זה", אומרים ל'כיכר השבת' מנהיגי המרד, "אנו בינתיים שומרים על כבודה של הישיבה, אך אם ההנהלה לא תותיר לנו ברירה, ניאלץ לנקוט בצעדים שיביכו את הישיבה ומנהליה. להעיף בחורים זה צעד פחדני המלמד על איבוד שליטה. אם מישהו בהנהלה - ויועצי ההנהלה הצעירים - סבורים כי להעיף בחורים מהישיבה זה מה שיגרום לנו לשתוק, טעות בידיהם".

לעמת זאת, גורם בכיר בחברון מאשים את הבחורים ואומר ל"כיכר השבת": "אחת לכמה שנים ישנה קבוצת בחורים שבטוחה כי היא נמנית על 'מעתיקי השמועה' החברונאית, ועושה סצנות כדי לגרור את הישיבה למערבולת בחוצפה ועזות מצח שאין מקומה בעולם הישיבות. מדובר במהומה שתחילתה בפורקן רוחני של הבחורים, ובאה לידי ביטוי לצערנו במראות הקשים שיש בישיבה כעת".

"הסערה", אומר הגורם, "תחלוף בעוד מספר שבועות, ואם לא תהיה ברירה - ננקה מהישיבה את מובילי המחאה, למען יראו הצעירים וישמעו".

היכל ישיבת חברון, בימים כתיקונם (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

הפתיחות והעלמת העין מהנעשה על ידי התלמידים בחדרי הישיבה, ואף מחוצה לה, הסתיימו. לדברי בכיר בהנהלת הישיבה, הפיקוח על איסור רישיונות הנהיגה התהדק, ולא ניתן יותר את החופש שהיה תלמידי חברון בעבר. רק בחורים מ'ועדים' גבוהים בלבד יכולים לעשות זאת, וגם זאת בהיתר מיוחד.

לאן מועדות כעת פניה של ישיבת חברון? רק ימים יגידו.

תוכן שאסור לפספס
210 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
95
חצוף מי שמזלזל בגדול הדור משחק באש
אני19.07.18
94
סתכלו כמה חברונרים מגיבים פה על כל ההודעות. ועוד כמה מתוכם זה מסלולרי. (אפשר לראות). הלו. תפתחו עיינים. כמה זבל יש בתוככם. יש הרבה בחורים טובים ומעולים ששמם הולך ונופל רק בגלל כמה מטומטמים בישיבה שהחליטו להרים את האף. תראו היטב מי זה שהלך והקים את המרד. לא כל אותם שיושבים והוגים יום שלם בבית מדרש, ז
היי13.07.18
כמה שאתה צודק!!!
כמה שאתה צודק13.07.18
אמת
יהודי13.07.18
93
אלה מכם שמעזיים לדבר נגד הראשי ישיבות מי אתם? מה אתם? אתם ראויים לתת מוסר? ועוד למי, לרבנים שהם הרבה יותר תלמידי חכמים מכם תפסיקו לדחוף את האף שלכם בנושאים שלא קשורים אליכם
בחור פשוט13.07.18
מסכימה איתך בכל מילה!!!!! כל מילה נוספת מיותרת
כל מילה פנינה13.07.18

הצגת כל התגובות

92
משום מה נראה לי שזה העתק הדבק לתסריט ב"שבבניקים", בשינוים קלים לצורך התסריט המוצלח...
יוסי13.07.18
91
ואת הישיבה וחבל
מידיעה ברורה רו13.07.18
90
אחרי זה יבקשו דירות......הלאק בני תירא......ילה ילה
איציק13.07.18
89
וולפסון! וולפסון! אם עד עכשיו היה צל של ספק הרי שעכשיו זה ברור ללא עוררין זאת ה-ישיבה ואין לה מתחרים!!
עוד ישמעו...13.07.18
88
שהבחורים יידעו איך להמשיך מכאן
אהרן13.07.18
בין הבחורים מסתתר לו במאי ומפיק
מישו13.07.18
87
המציאות היא שאם הם היו נחשפים למעשיו המקולקלים של יוסי חברוני לאמירותיו (למשל אמר בפני קבוצת בחורים מהישיבה לפני הביקור של רכניץ "אנו במלחמה עם מיר על הלב של רכניץ " וכאשר אחד הבחורים (שלא רצה להתחצף ולהעיר איך אפשר לקרוא לזה מלחמה) העיר בעדינות שמיר הרי היא תוצאה של ישיבת חברון שהרי הקים אותה בנו
בוגר מהישיבה13.07.18
טוב אם זה מה שחברוני אמר אז הבחורים צודקים אין בזה ספק
יי13.07.18
86
כנסו ללמוד וסתמו את הפה מי אתם שתעשו מרד נגד הרבנים
פני הדור כפני הכלב18.07.18
85
הבחור שהתראיין אצל אמנון לוי אני מכיר אותו אישי מדובר בבחור מתמיד עצום ידען גדול בתורה בעל חסד עצום תמיד שבאים חילוניים לישיבה הוא מראה להם את הישיבה באותו יום שהגיעו אותם חלאות של אמנון לוי קראו לו לדבר איתם לא היה שמץ של מושג שהם מהטלווזיה ומתי שאמר שיש בחורים שקיבלו 800 אלף והכתב שואל אותו ומה ק
אח13.07.18
84
האבות שלנו. נסו להתמודד עם האתגרים בהצלחה, יש לכם את כל הכלים הידע והחוכמה לעשות זאת.
מירב13.07.18
נקראת 'חברון' מסיבות היסטוריות. בחברון כיום יש ישיבה חשובה ויקרה הקרויה 'ישיבת שבי חברון'. ראש הישיבה (אחד בלבד): הרב חננאל אתרוג
מרקוס15.07.18
83
הבחורים בעצמם ת"ח מופלגים וזכותם לקבוע דברים לעצמם. לא מדובר בישיבה פרטית. למרות שיוסי חברוני הוא הבעלים הרשמי של המוסד, אביו השתלט על הנכסים, אבל הישיבה כגוף רוחני אינה שלו. גם לא של ר' דוד, כבר בעבר ניסה ר' דוד להשליט את שיטתו, הוא הצליח חלקית לא רק בגלל התנגדות הבחורים אלא בעיקר בגלל המשגיח וראשי
חברונער15.07.18
82
זו חברון
משה13.07.18
81
במקום שיבזבזו את זמנם .... מקלחות עם מיים קרים ???? עושים צחוק ???? אולי שישכבו במארבים , שיעשו מסעות , שיאכלו פודרה בחול של הנגב .....יהיו מפונקים טיפה פחות.
yossi1013.07.18
80
אחרי הרוח רעש, ואחרי הרעש אש, ואחרי האש דממה, והכל נשאר כמו שהיה.... כך ביחס למחבלי פוניבז, לפורעי הפלג, ולמורדי חברון, וכך היה מעולם, ואין חדש תחת השמש.
הרוב השפוי13.07.18
79
תכל'ס חברון ישיבה מצויינת עם בחורים "פצצות" עם כישרונות אדירים ייתכן והבחורים אחרי שנה תפסו תירוץ כדי להתחיל את בין הזמנים יותר מוקדם הרי כמה מתוך אלף מכירים את מי שסולק. ובעז"ה הכל ישוב למקומו בשלום
מבין13.07.18
78
אם רק הייתם מכניסים סדר חסידות. אותו האיש מבני ברק, אש"ך, לא הבין את העניין ומת עם המוחין הפגומים שלו. מי שלומד כדי ללמוד לעצמו זוהי עבודה זרה כפשוטו - אם זו תורה אז זהו שכרה.
כואב13.07.18
הדברים לא פחות מכוערים אולי אפילו יותר.... (ברלנד גור מקווה ויזניץ וסאטמר 1 ו2 ועוד)
די לחפור13.07.18
77
לשיטת הרב גרשון לא מחנכים את מי שסרח רק ידידות בלי חינוך
כת נורבגית 13.07.18
לא מחנכים בכלל אלא שולחים אותם להתבטל ולהתפרע.
אבי13.07.18
76
עכשיו רואים את התוצאות הבחורים התקלקלו כי לא היה פיקוח על הבחורים כמו שיש בכל ישיבה בתוכנית של אמנון לוי התראיינו כמה בחורים לספר על הדירה שהם דורשים מחותנם בכל ישיבה היו מיד מעיפים את ההזויים הללו אבל בחברון לא רק שלא העיפו אותם אלא הם התקבלו כגיבורים בעיני חבריהם
דגל13.07.18
75
בשום אופן לא אאפשר לילדיי בל"נ ללכת לישיבה הזאת. אני לא צריך שילמדו באוניברסיטת חברון אפילו לא תמורת "סידור מלא". מה שווה שפיציות של בחורים בלי יראת שמיים. לא צריך לקלקל ילדים בחברה כזאת. מי צריך חברה של מורדים בתורה ובדעת תורה שאפילו לא מוכנים לדין תורה ובעזות ובחוצפה אומרים שלא ישמעו לשום דעת תורה
אפשר לשים X13.07.18
מקווה בשבילך שבעז''ה הם ייתקבלו ובכל מקרה זה ישיבה של בחורים מפונקים מאד שבאות מבתים כלכלים מאד אז אני לא חושב שיש למה לצפות בנידון הנ''ל אלא אם כן אתה רוצה ישיבה שמורה מאד וטובה מאד איך אמרת בשביל הילדים שלך אז כך ישיבה ספרדית העונה לשם שערי תבונה או רכסים שמעתי ישיבה מצוינת לערכים שאתה רוצה סך הצל
מייקל13.07.18
ישיבה איכותית שם ובחורים על רמה אחדאחד האשכנזים יכולים רק לחלום על ישיבות כמו העולם הספרדי יקח קצת זמן עד שכולם יבינו שהאשכנזים "איבדו את זה" ספרדים יקרים אל תלחמו בלחמה חסרת תועלת בעבור כבוד סרק שהילדים שלכם ילכו לאשכנזיות העולם הספרדי עצום וישבו כל הסגנונות והרמות "...והכבוד מוציאים את האדם
מישו13.07.18
לא תיתן לילד שלך ללכת לחברון כי לא יקבלו אותו שם
יעקב05.08.18
74
היום יש תחליף לחברון = חברון החדשה תחת הנהגת הגאון הגדול רבינו שמואל אריאלי שליט"א, אז קדימה ..... !!! כל הקודם זוכה, מספר המקומות מוגבל מאד!
חברונר 13.07.18
73
מול ילדותיים נוהגים בילדותיות. יוסי זמן לביתו כמה בחורים תוך הבטחה שלא יעשה להם כלום, אבל בסוף העיף אותם. זה ראש ישיבה אחראי זה? הוא רצה לא לתת אוכל לבחורים כעונש. זה מנהל כספים זה? הוא ברח מהישיבה ולא מראה פניו. זה בן אדם מבוגר זה?
הכל זה יוסי12.07.18
72
בדיוק בתשעת הימים צריך מים חמים שיש איסור בכלל להתקלח
יוסי12.07.18
71
כן זה התחיל בפוניבז עכשיו חברון.חברוןןן!!!! ענן הגייווע התפוצץ.זהו זה מחר לכו תדעו איפה זה יהיה. אשריי שאני ס"ט.אשריי.בלי שונאים ובלי מחבלים בלי פלגים למיניהם..רק עם ישיבות מעולות שלא הורגים אבות שבסה"כ רוצים חתן בן תורה.ועוד שגעונות שהגלותיים האלו הביאו מאירופה..עולם התורה עלאק..יאלה מפרק
פרענק גאה!!12.07.18
יש מרביצי, יש את תומכי הרב עמק ואת המתנגדים, יש ש"ס ויש הרב מאזוז, יש את אנשי הפלג הספרדים כמו נקי ויש את אלו שחלק מדגל. בקיצור גיבובי שטויות, הפלגים אצלכם לא פחות מכל מקום אחר ...
חי12.07.18
70
והסוף תמיד מר
RAFI13.07.18
69
אולי גיהנום כלה וכו מתייחס למי ששפך דם אלפי הורים שנאלצו לשלם מאות אלפי שקלים ומשכנו את חייהם בגין החינוך הקלוקל שניתן על ידו הגיע העת לחשבון נפש וכי זו דרכה של תורה ? ומה לגבי התשלומים שהורים נאלצו לשלם כדי להכניס את הבנים לישיבה? על זה יש לומר טלו קורה מבין עיניכם
בעל פעור13.07.18
68
נאום הגרי"ל שטינמן זצוק"ל גאווה ,,, גאווה ,,,, הכל הכל מתפוצץ לנו בפנים . בושה בושה בושה . בחורים עם אף למעלה , שחושבים שהר"י יכוף עצמו אליהם , אין להם זכות קיום בישיבה !!! ואם צריך לפרק הכל ולהתחיל מהתחלה , אז לעשות את זה ומהררררררררררררררררררררר נחשבים לעגלה ריקנית לחלוטין , עגלה שחוש
טוביה13.07.18
67
מבלי לדעת את פרטי המעשה במדויק, אני חושב שהבחורים שם טועים בענק,ואפילו בישיבת חברון המעטירה צריך קצת גבולות,ולו בשביל החינןך....
בחור ישיבה13.07.18
66
להם.דרך ארץ-קדמה לתורה,למרוד ולפגוע במלמדים שלך ובמורי דרכך רק בגלל טענת סרק ש'אין מספיק מים חמים' וכדו',זו בושה והוצאת שם רע למושג 'בן ישיבה'. ואם חילונים ישמעו על זה תתווסף לזה השלכה נוספת של חילול שם שמיים.
יאיר13.07.18
של מי הישיבה? של הבחורים או של הרבנים, ויכוח עתיק יומין.
חרדי שמבין13.07.18
65
את זה שבחורי ישיבת חברון לדורותם חשבו עצמם לחלקיק אלוקי שירד לעולם ולכל השאר יש פשוט זכות להיות איתם באותו הדור זה ידוע, אבל ויש כאן אבל את הגאווה הזאת והחוצפה הזאת והעזות פנים הזאת שאותם בחורים מראים הם למדו רק מראשי הישיבה של הדור וחצי האחרונים רדיפה אחרי כבוד רמיסת האחר רק כדי שאני הצליח וכולם יכ
יהודי שו"מ12.07.18
באמת לא נראה לי שהסבא מסלבדקה זצ"ל או ר' משה מרדכי אפשטיין זצ"ל או ר' מאיר חדש זצ"ל היו "שמחים" עם התנהגות הבחורים יסידות של השיבה בהררי קודש!!!!
ירושלמית13.07.18
64
צריך לעשות סוף לשחצנות והגאווה של הנהלת הישיבה וכל תומכיה. התלמידים אינם עבדיהם ולא ניתן לזלזל בהם כלאחר יד, כמה יגע הרב שטיינמן זצ"ל והזהיר רבות לא לסלק תלמידים היות וזה עסק נפשות, ואיך ראש ישיבה יהין לעשות מעשה כזה,התלמידים לא יתנו להנהלה לפגוע בהם ולא יתנו לחסרי האחריות האלה לסלקם מהישיבה.
יודל12.07.18
63
ב"מרכז הרב" לא עושים מרד, כשיש חינוך לעין טובה, ענווה, אהבת העם והארץ אין גאווה וביזוי תלמידי חכמים.
מרכזניק12.07.18
הלו הלו, שכחת את המחלוקת החריפה עם הרב טאו ולא האריך מכבוד תורתם ודוק
יצחק בר ששל13.07.18
עם הישיבות הליטאיות היו מקבלות אפילו חצי מהכספים שמקבלות ה"ישיבות" של הציונות "הדתית" והיו להם תנאים אפי' קצת פחות טובים ממרכב הזב לא היו עושים צעקות ואם היה ההפך תאמין לי שכמו שהחולגנים של הציונות "הדתית" יודעים להרביץ ולפצוע שוטרים וחיילים על פינוי קרוואן באיזה חור הם היו מקימים מחאה אלימה הרבה יו
יהודי שו"מ12.07.18
התבוננן בסגנון דבריך לעומת סגנון התגובה הקודמת, ותבין את ההבדל בין ישיבות שלומדים בהם אמונה ומוסר, לבין היפוכם.
עבד לעם קדוש12.07.18
62
בחורים היזהרו!!!! אתם עדיין בחורים מי יכול לדעת מה יהיה בעתיד שלכם מהביזוי של תלמידי חכמים שגחלתן...../ אתם צריכים להקים משפחות להביא ילדים , פרנסה _ שלום בית....
מרים12.07.18
עמידה על דרישות מינימלייות כגון מים חמים אין בה משום ביזוי. המתייחס אליה כאל ביזוי את עצמו הוא מבזה.
רפאל13.07.18
61
מצער לראות בחורים שבמקום לשבת וללמוד מתעסקים בשטויות "גדלות האדם"....
משתוקק12.07.18
אני מזדעזע מאותן ישיבות שבהן בחור המראה סימני חשיבה עצמאית מיד דוחפים לו כדורים פסיכיאטריים כמיטב המסורת הסטאליניסטית.
רפאל13.07.18
60
כל מי שפגע במהלך ההיסטוריה בגדולי ישראל קיבל את עונשו היזהרו בגחלתן
יעקב05.08.18
59
של הבחורים או של הרבנים, האם יכולים הרבנים לשנות את צורת הישיבה או שיפתחו במקום אחר ישיבה חדשה כהשקפתם.
חרדי שמבין13.07.18
58
הם ממילא לא יודעים ללמוד
אני13.07.18
ישיבת ולפסון תורידו את העף ומהר
יעקב05.08.18
57
משבר זה חלק מדרך לעלייה ולהתגברות. כואב לי לראות כאן תגובות לא ראויות בביזוי ראשי הישיבה בחברון. עוד דבר שצרם לי אחד התגובות שלכן פתחו את חברון החדשה בבית הכרם. עפריה לפומיה . זוג של אברכים צעירים עמי הארץ בשנות ה30 לחייהם. החליטו לפתוח ישיבה לגדל את עצמם. ובסד הישיבה לא צלחה להם כלל. חוץ מקלקולים
זכריה 13.07.18
56
אנחנו לא כמו החברונר'ס הסתלבטנים אצלינו יש אוירה טובה ודיבוק חברים ורה"י כמו ר' אריה אין בעולם!!! וגם יש אצלינו ערבי גיבוש בליל שישי בקיצור אין על שערי שמועות!!
שערי שמועס'ניק09.08.18
55
בלעם כל הקללות יהפכו לברכות
יריב חיים 13.07.18
54
הבחורים טועים אבל ראשי הישיבה אשמים מי שמחנך שבחור שווה כסף ודורש דירות בהסכמת הרמים מי שאצלו בטחון בד זה מטאפורי בלבד כי איך הבחור ילמד ללא דירה ושכח שד זן ומפרנס לכולם שלא יתפלא שהוא חושב ששאר כל התורה זה גם מטאפורה וחיי מער ציייה הכונה לאכול במסעדת שעולה פחות ממאה שח למנה חס ושלום ולראות משחק ג
ללא שם13.07.18
53
הם לוקחים רעיונות מהמדיה ומנסים לחיות בסרט. הכי הרבה תמצאו את עצמכם ממשיכים לראות "שבבאניקים" ולא תהיה לכם ישיבה לחזור אליה.
רון12.07.18
למה זה נראה שלא התקבלת לישיבה הקדושה ?
יק12.07.18
52
וזו התוצאה
יאיר12.07.18
51
באמת נראה לכם שהוא יתפטר ?? איפה הוא ילמד ?? בתפרח ?? בלי התואר ראש ישיבת חברון אפילו בוועד הבית של הבנין שלו לא ישמעו לו . הכל הצגות והתנהלות כושלת נוספת אחרי שהצליחו להיכנס למריבה עם אלף בחורים . והוא עוד חושב שהוא ינהל את הציבור הליטאי כולו . פשוט בדיחה .
איש אמת 12.07.18
איך אתה מעז לדבר כך על הגר"ד!!!! אתה לא יודע על מי אתה מדבר, חצוף!!! תתבייש לך!!! ממליץ לך ללכת לבקש ממנו את סליחתו לפני שיהיה מאוחר!!!! חתיכת דפוק מעז לדבר על אחד מגדולי הר"י שבדור! לך תשמע ממנו שיעור או וועד תראה על מי מדובר, אז תבין כמה טעית בהשערות שלך עליו. אני ממש מוחה על כבוד תורתו!
עקיבא13.07.18
"כל המבזה ת"ח אין לו חלק לעוה"ב"
ירא שמים13.07.18
גם בלי התואר של ר''י 'חברון' הוא חשוב ביותר-גם מבחינה פולטית,ועצם תורה שבו מביאה לו כבוד אמיתי וכח של רב בישראל.
יאיר13.07.18
לאף אחד זולת הקב"ה אין זכות לחלק חלקים בעולם הבא לא ראש המועצת ולא אף רה"י !!!
חברונער13.07.18
אני מוחה. לך תבקש סליחה ממנו מהר. זה מסוכן אם לא. הזהר בגחלתן של תלמידי חכמים... ההמשך ברור..... פחד
ישראל 13.07.18
50
שיעורים בחודש אב. נא לא לעוות את המציאות.
סעדיה12.07.18
49
רוצים גם אקשן
שיר12.07.18
48
במקום לחנך לאהבת תורה היא מחנכת לאהבת הבטלנות. במקום הערכה ללמדנות ויראת שמים יש שם הערכה לכסף וכבוד. ציטוט מהכתבה: "הוציאה מקרבה את מובילי המגזר החרדי...עורכי דין מפורסמים רואי חשבון ובעלי קרירה בעולם הכלכל"...הלזו תקרא ישיבה?!?!?!?! בחורי הישיבה הולכים עם חזה מנופח מגאווה וחשים "על גג העולם" בלי
ישראל שלמה15.07.18
47
זה בגלל שהוא תומך בגיוס השמד והזימה
זה בגלל שהוא תו13.07.18
46
אליטיזם אליטיזם אליטיזם אליטיזם אליטיזם
זה גאווה 13.07.18
45
ר דוד כהן גורם לבחורים שלא פתחו ספר בחיים שלהם לבקש דירה בלי דירה לא מתחתנים מרגישים ששוים הרבה ואחד אחד יותר גרוע מהשני לא לומדים כלום יוצאים לטייל כל הזמן מדברים על בחורות צריך להתחיל את הישיבה מחדש
שלומי12.07.18
44
הגיע הזמן שר' דוד יפנה את המקום לראויים ממנו הוא אף פעם לא הבין את רוח הישיבה וגם אם הבין היה מנותק ממנה הוא אדם שאינו ראוי להנהיג את ישיבת חברון, המשבר הזה היה אמור לקרות מזמן וכל הכבוד לבחורים אמיצי הלב שלא נרתעו מכל מסע ההפחדות שהישיבה מתנהלת על ידו לאחרונה והרימו את הכפפה לדרוש את המגיע להם בצדק
חברונער12.07.18
43
פשוט אין הבנה
חברונר12.07.18
אני למדתי בישיבה לפני כמה שנים, והייתי בתקופה שהיו גם הפגנות נגד יוסי מסיבת הפוריםרוב וכו' שבעצם זו היתה התחלה של ההפגנות מהסוג הזה (ביטול ביהמ"ד, שיר של "עוצו עצה וכו') ופשוט בתור חברונער כשאתה בפנים אתה רואה את הדברים אחרת לגמרי, לא שאני בא להצדיק אבל בהחלט כל המגיבים כאן אין ל
עקיבא13.07.18
42
אני לא מצליח להבין את התעוזה של למרוד בראש הישיבה
יהודי13.07.18
41
לסגור ודי.
ללא שם13.07.18
40
אני לא לומד בחברון אבל מה שהבחורים עושים זה הגיוני. מי שמכיר קצת מבין שבחברון ובכלל בשיטה הליטאית המקורית הרב(אם הוא לא גדול הדור) הוא לא אדמו"ר ומותר להתנגד אליו. לא משנים כללים באמצע משחק. המהות של חברון זה לתת לבחורים לגדול לבד, ואם למישהו מההנהלה זה לא מתאים בבקשה שיפתח ישיבה אחרת. לעניין הביט
אבי13.07.18
39
אני ממליץ לכל בחורי הישיבה חפשו מקום חדש או תקימו מקום חדש ... יוסי מתנהג כמו ילד קטן ... אפילו לרקוד הוא לא יודע.
שמואל13.07.18
38
האדם'? שעל יסוד זה הוקמה הישיבה?
דוד13.07.18
37
היה תקופה שהיה בשבת קוגל בשפע בקידוש של הבוקר היה קוגל ירושלמי. טעים ןאמיתי אבל כשהוא הפסיק כנראה לשלם תמלוגים לש. קרלנשטיין פתאום זה נהיה יקר להזמין קוגל ממשהוא חיצוני וומטבח הישיבה עושה מאז את הקוגל המסריח הזה. שלא ראוי למאכל כלב
חברונר12.07.18
זה כל מה שיש לך לומר את טיפש מושלם
חברונר שפוי13.07.18
36
כאחד שמכיר טוב את המצב חברוני מאוד שנוא על הבחורים מאז ומתמיד ואיןו כאן המקום לפרט מדוע ולמה ר דוד עושה טעות אחר טעות כאשר הוא מגבה את חברוני בצורה שיטתית זה גורם שגם הוא נהפך לשנוא נפשם של הבחורים הוא חייב להתנתק מחברוני לגופם של דברים כל הטענות שיש על הבחורים שהם חצופים וכו' הכל בסופו של דבר נופ
בוגר הישיבה12.07.18
כי רציתה להתקלקל?!?! אומר לך את האמת... נראה שדי הצלחת!!
א13.07.18
35
בסד זה הפרצוף של הישיבות החרדיות עם ההפליות המכוערות שלהם זה העיליתה של האליטה האשכנזית הגורמת להפליה ופרוד בין כל החרדים. בראיה מת רואים שלאחר פטירת הרב עובדיה זצ"ל הוא הוריש לאשכנזים את המחלוקות והם עושים את זה יפה כמו שנלחמו נגדו שבת שלום והצליחו
חרדי מבני ברק12.07.18
ישיבת יסודות רכסים ועוד הרשימה ארוכה גם בדעת חיים העיפו את הראש קיבוץ כי עשה טיש ט"ו בשבט ועוד כהנה רבות אז שב בשקט
יהודי שו"מ12.07.18
זה בגלל שמנהלי הישיבות שהזכרת מיום לידתם חיים בהרגשת נחיתןת ומנהלים את ישיבותיהם כמו הישיבות של השכנזים ואם כן אז ברור שלהוסיף שם וחשיבות לישיבה חייבים לעשות פילוגים כמנהג האשכנזים המושלמים.......חחחחחחחח גועל נפש
אלי13.07.18
הפילוג בין רכסים לישיבת באר יצחק-טלזסטון,היה בכבוד ובלי שום מחלוקות
נועם07.02.20
34
מקלל את בני התורה בגלל שהם רוצים תנאים מינימלים תבדוק אתה את העולם הבא שלך רבנו
יריב חיים13.07.18
33
הוא לוקח כסף באחוזים כמובן מהתרומות לא דואג לבחורים ומדבר על עוילם הבא? עולם הפוך ראיתי
ישיבע בוחער 13.07.18
32
איזה איומים והפחדות אם רק היתי מנהל בחברון אותם בחורים היו רואים תכיוון ומהר מאוד!!!!!!!!!
יאיר13.07.18
31
יש לציין כי הבחורים שסולקו הם מסלתה ושמונה של הישיבה בתוכם נכדו של הגר''ד
אלוף13.07.18
30
רק מים חמים ? מה עם שמפו, סבון, דיאודורנט, ג'קוזי ? הרי בסופו של דבר אנחנו לא סתם בחורים
חברוינער13.07.18
הישיבה שהכי נחשבת צריכה להוות דוגמא לפת במלח תאכל
פ13.07.18
29
חברה שחיים בבועה מסובכים ומתוסבכים בינם לבן עצמם כבר שנים על גבי שנים מסורת של קונפליקטים חברתיים כמו בנות סמינר בגיל הטיפש עשרה עד שמתחתנים ואז הבועה מתנפצת
שמעון13.07.18
28
אני לא לומד בחברון אבל מה שהבחורים עושים זה הגיוני. מי שמכיר קצת מבין שבחברון ובכלל בשיטה הליטאית המקורית הרב(אם הוא לא גדול הדור) הוא לא אדמו"ר ומותר להתנגד אליו. לא משנים כללים באמצע משחק. המהות של חברון זה לתת לבחורים לגדול לבד, ואם למישהו מההנהלה זה לא מתאים בבקשה שיפתח ישיבה אחרת. לעניין הביט
אבי13.07.18
27
הוא לא מתאים לחברון, הוא לא מבין מה המהות של ישיבת חברון, שם עצמו לשוטר של הבחורים... זה לא ילך ככה... יש להביא לישיבה ראש ישיבה חברונר פייטר שהבחורים יאהבו אותו... לא צולניק כמו ר' דוד כהן !!!
חיים13.07.18
היכן הגענו ??
אבי13.07.18
26
חברון צריכה לקפל ציוד
שימי12.07.18
25
העניין הוא יוסי חברוני. מתהדר בנוצות לא לא. לא מתאים להיות ראש ישיבה, לא בתורתו ולא בהנהגותיו. מתנהג בקטנוניות וילדותיות. ימחול הלה על כבודו, שאינו כבוד התורה, ותחזור הישיבה למסלולה.
זה לא זה12.07.18
24
גדולים איך לחנך ילדים .
הגאון הרב יוסף 12.07.18
23
רק היום עולם התורה מבין מה ש הרה''ג ר' הלל זקס הבין אז. אוי לעולם התורה . . . הדרך האמיתית לגדלות בתורה נמצא בקרית ספר אצל תלמידי הרב הלל.
דוד קלוגער13.07.18
דרך הבעש"ט הק' ותלמידיו דוק והבן.
מוטקה13.07.18
22
כבר לפני שנה ראו את המצב שנהיה כאן...
דוד13.07.18
21
החוצפה של הבחורים שהכריחו את ראשי הישיבה להביא רמים שלא מהמשפחה היא מה שהצילה את חברון והיא מה שהביאה את ר דוד כהן לאן שהוא היום..
חכמי יבנה12.07.18
20
מי שהכניס את עולם הישיבות לסרטים קשים היו הבני ברקים ולחברונאים היתה גאוות יחידה ולא היו חלק מזה וכעת הכל חדר פנימה אשמים אנחנו
יונה12.07.18
19
עם כל הכבוד לאדירי התורה והדורות שם, שיטת חברון לא מתאימה לצבר החרדי המצוי. ‎הטעות העצומה היא שעשרות שנים הרגילו ראשי הישיבה את הבחורים בחברון שיש להתחשב בדעתם הרוממה והנשגבה של הבחורים בכל ענין, כעת הגולם קם על יוצרו ודורש את מקומו. אסור לוותר להם בשום מחיר יהיה מה שיהיה, ועל ראשי הישיבה לה
יעקב12.07.18
אם לא בחורים המקדישים את ימי נעוריהם לעמל התורה? כל הנוטל לעצמו בכוח הזרוע שליטה עליהם הרי הוא כמסלק את השכינה!
רפאל13.07.18
זה תורה שהיא סם המוות ואין לה שום חשיבות.
תורה של הקליפות13.07.18
"יראת שמים" כדי לציין יחס של הכנעה כלפי בעלי סמכות או שררה. אין לך בלבול גדול מזה כי מורא בשר ודם רק פוגמת את יראת השמים.
רפאל13.07.18
הדיוט ! שנים ששיטה זו צלחה עשרות הפגנות. כי מים רבים לא יוכלו לשנות את האמת הצרופה!!!
מופקע25.07.18
18
שבחורי חברון יבינו את מקומם בשרשרת המזון. אתם די שם למטה
מודה באמת12.07.18
עוד אחד שלא התקבל..
שלום13.07.18
17
ככל שמשיתים יותר ויותר חוקים שמה של הישיבה הולך ויורד. הגיע הזמן לחשבון נפש....
בוגר כאוב12.07.18
16
הבחור שעף זה הבחור שהוסרט בתוכנית של אמנון לוי אומר שהוא שווה 800 אלף ש"ח לאחר הסרטה זו הוזהר ע"י רבותיו אבל הלך והשמיע את דעתו בפני גורמים נוספים בתקשורת הישראלית, לאחר אזהרות הולכות ונישנות רבני הישיבה החליטו שאין מקומו בישיבה, ובצדק!! החברים שלו ששמעו שהועף הלכו וברוב חוצפתם עלו על הגל והתחילו לה
עמיהוד12.07.18
15
מתנהגים כמו בחורים בישיבה קטנה
אברהם12.07.18
14
הנושא הוא לא דברים גשמיים הנושא הוא שיוסי חברוני בן אדם שרחוק מאוד מריח של תורה משתלט ונהיה דיקטטור במקום תורה מהגדולים בעולם והוא משליט את דעתו על הבחורים ולדוגמה מים חמים אין זה דרישה של פינוק אלה בסך הכל שיהיה לבחורים תשעה קבין לטבילת עזרה כחצי שעה בבוקר ועוד שהוא תכנן לערוך את חתונת ביתו בוינה כ
חברונער12.07.18
מעניין, לא ידענו שמקבלים הבנה בריח של תורה מחבילות גלישה באינטרנט... כבודו מקנא ברב חברוני?! יתכבד מר ויפתח ישיבה נוספת חדשה. נראה אם תצליח לאסוף שקל!
גם אני חברונער12.07.18
אם אתה אכן לומד בחברון, לא מבין איך קיבלו אותך אחרי שגיאות הכתיב הרבות שבטח היה להן ביטוי גם בטופס הרישום לישיבה. לך ללמוד לכתוב תקין ואחר כך תעביר ביקורת על אנשים מבוגרים ממך. בהצלחה.
אלי12.07.18
13
הוא קרא לכמה בחורים והבטיח שלא יעיף אותם, מה שהתברר כלא נכון. מוצדק להתנגד לזה
יוסי הבטיח ולא קיים12.07.18
12
בסופו של דבר רוב מי שכותב נגד זו פריקת תסכול ארוך בשנים על זה שלא התקבל /השתדך לחברון. מה שכן ביטול תורה זה עוון חמור מאוד והבחורים חייבים לוודא שהם לא גורמים לזה. הקפידות והאיומים זה נשק ישן ועלוב של החלשים. בסופו של דבר כיום הישיבה נשלטת על ידי אנשים שרובם לא ראויים לתפקיד.
רוני12.07.18
הם לומדים בחדר אוכל ובפנימייה
חיים13.07.18
11
שב שאבניקים
ש12.07.18
10
אין רבנים ואין רמים ומשגיחים איש הישר בעיניו יעשה פשוט חצופים אין מילה אחרת בכל ישיבה יש פיקוח על הבחורים ויש כללים ברורים אבל בחברון הבחורים מתקלקלים ומבזים את הרבנים
טיפש עשרה12.07.18
9
מימה לוקח פסק זמן??? זה הרי סוף הזמן !!!! ולא נכנסים לשיעורים
יוני12.07.18
8
הם חינכו לשנאת גור. לשנאת החסידים, לשנאת חב"ד, לשנאת הפלג - שאחרי שנידו אותו התחרפן כל כך. ברוך ה' אני את ילדיי הוצאתי מהחינוך הליטאי. אני גר בביתר, וכלטאי אני רואה את ההבדל בין החסידים לליטאים. ליד הבית שלי יש בית כנסת ליטאי, בית מאיר, וגם בית כנסת חסידי של ביאן. והמציאות היא, שאני כליטאי מרגיש יות
ליטאי לשעבר12.07.18
7
שאבבניקים
חושי הארכי12.07.18
6
מתראיינים לתקשורת החילונית שכל המדינה תדע שהם שווים דירה 5 חדרים בירושליים אחר כך הם צופים באורוויזיון שומעים ספורט וכו בסך הכל הנהלת הישיבה רוצים להעמיד את הבחורים במקום ולתקן תקנות לישיבה כמו ישיבות אחרות אבל הבחורים לא רוצים שישלטו עליהם אז עושים מרד
רועי12.07.18
למה לכתוב בהכללות!!!! יש שם בחורים שהם באמת לומדים שעות ע"ג שעות - אתה לא מתבייש????
ירושלמית13.07.18
בחורים מקולקלים
שימשיכו 13.07.18
5
צריך להכניס קצת ביטול הגאווה דהיינו ביטול היש. כאחד שגדל בבית ליטאי מובהק אבל זכה ברוך ה' להתקרב אליו ע"י לימוד החסידות. באתי בהצעה שילמדו בישיבות הליטאיות חסידות, זה מביא ליראת ה'. אין ולא ימצא ישיבה שלומדים בה חסידות, ולא משנה איזה חסידות, העיקר שמקורו מהבעל שם טוב הקדוש, שיתנהגו בצורה מבזה כמו
רפאל מהשרון12.07.18
4
ראשי הישיבה חייבים לסלק את הבחורים המארגנים של המחאה שהפכו את הישיבה ל"אוניברסיטת חברון" ואם כך אין צורך בישיבה יש מספיק אוניברסיטאות, ואם יכנעו להם או ינהלו איתם משא ומתן הדבר יהוה תקדים ובכיה לדורות ח"ו!
שמואל12.07.18
3
בחורים חוצפנים ותינוקים. הכתבה מגמתית מול הצוות בלי להביא את הפרטים באמת למשל המים במקלחות זה לגבי ליל שישי שהבחורים רוצים מים כללל הלילה .אם ר' דוד היה בישבה אחרת היו מכבדים אותו כמו שצריך אולי באמת שיעזוב
יוני12.07.18
כי לא היה די אוכל, הרב שך הצטרף אל הבחורים.
רפאל13.07.18
כאן יש מהכל ובשפע והבחורים הנם כפויי טובה ומשועממים ולכן גם בטוב לא נוח ולא מספיק להם
אבי13.07.18
2
מעניין למה הישיבה התדרדרה רק מאז שיוסי חברוני התחיל עם הרפורמות שלו, כיום מנהלים את הישיבה שני אנשים שלא קשורים אליה, י חברוני ור דוד כהן, אחד מעטרת והשני מתפרח. הישיבה פרחה במשך שנים בלעדיהם ועכשיו הם רק הורסים.
וויסבלום12.07.18
חביבי, מהיכן אתה שואב את המידע הזה: 'מעניין למה הישיבה התדרדרה רק מאז שיוסי חברוני התחיל עם הרפורמות שלו' 'כיום מנהלים את הישיבה שני אנשים שלא קשורים אליה, י חברוני ור דוד כהן' דוקא נכנס חודש אב ולא אדר.
בוגר הישיבה12.07.18
1
העתק הדבק שבאבניקים
משה12.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24