כיכר השבת

מחאת התועבה

אוחובסקי: "אנחנו כועסים על ליצמן; נבוא לצעוד בבני ברק"

המחאה של ארגוני התועבה בעקבות חוק הפונדקאות ויוזמת החרם שמתגלגלת נגד החברות שנתנו גיבוי לכך מובילים להפניית זעם כלפי ליצמן תוך איום בעריכת צעדה בבני ברק "לשוויון זכויות" (בארץ)

82
ישראל כהן | כיכר השבת | י"א באב | 23.07.18
ההפגנה בתל אביב, אמש (צילום: קובי ריכטר/TPS)

חוק הפונדקאות שאושר בכנסת לפני תום מושב הקיץ מאיים לגרום לסערה בקואליציה זאת לאחר הפגנת הענק שערכו אמש (ראשון) ארגוני התועבה בכיכר רבין בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע, כזכור, בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, תמיכה ביוזמתם של הארגונים הללו אולם חזר בו לאחר שסגן השר יעקב ליצמן איים להפיל את הממשלה באם יצביע בעד ההסתייגות אותה יזמו ארגוני התועבה.

בסביבת רה"מ כעסו על ליצמן שכן הדבר גרם לעימות מול חלק מחברי הליכוד שביקשו לתמוך בהסתייגות, אולם בסופו של דבר בחר נתניהו להצביע נגד ההסתייגות עם הבטחה נוספת להצביע אחרת כשיוגש תיקון.

כעת מחריפים בארגונים הללו את איומיהם וטוענים כי האשם האמיתי בחוק שעבר הינו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. גל אוחובסקי מראשי הקהילה התראיין הבוקר לתחנת הרדיו גלי צה"ל שם הבהיר: "אנחנו נלחמים נגד ליצמן".

אוחובסקי איים כי אם יהיה צורך בשנה הבאה הם יקיימו צעדה גם בבני ברק. "נתניהו עצמו אינו נגדינו אבל החרדים הם אלו שמניעים אותו", טען אוחובסקי.

יצויין כי על פי דיווחים בכלי התקשורת רה"מ מהרוח הציבורית שבעד הארגונים ובכוונתו לפגוש את נציגיהם בימים הקרובים לשיחת פיוס והבהרה.

ההפגנה בתל אביב, אמש (צילום: קובי ריכטר/TPS)

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר גל אוחובסקי כי "אנחנו כועסים על ליצמן. אין שום סיבה שלא יוכלו לעשות פונדקאות, ואין סיבה שלא יאפשרו לנו סוג של נישואים או ברית זוגיות. נמאס לנו שהדתיים משתוללים. לא יכול להיות שאני לא יכול להתחתן בישראל ואצלכם שולחים לטיפולי המרה, דבר שלא חוקי בכל העולם המערבי".

אוחובסקי מוסיף ומאיים כי "אם תמשיכו למנוע מאיתנו שיוויון זכויות נבוא לצעוד אצלכם בבני ברק. אנחנו אזרחי המדינה הזאת ונמאס לנו לשתוק ולהיות מושפלים. בארצות הברית גם היהדות האורתודוקסית האמריקאית כבר מקבלת אותנו שנים. תתקדמו".

בתוך כך גובר הזעם החרדי על הגיבוי שניתן על ידי חברות מובילות במשק לאותם ארגונים משוקצים ויוזמת החרם כנגדם הולכת וצוברת תאוצה. "לא ניתן את הלחי השניה למי שיפגע בנו ובערכי התורה הקדושה", אומרים עסקנים חרדים.

חשיפת "כיכר השבת"

בעיתון "גלובס" צוטטה היוזמה בהרחבה שם נכתב כי "באתר "כיכר השבת" פורסמה ידיעה תחת הכותרת "יוזמה חרדית לחרם חברות: 'מתייצבות לצד ארגוני התועבה'", תוך שהם מצטטים את גורמי החינוך שפועלים להובלת החרם.

במקביל, ברשתות החברתיות צצות יוזמות רבות להחתמת עצומות נגד החברות שנתנו גיבוי למהלך.

ב"גלובס" נחשף כיצד נולדה המחאה של ארגוני התועבה. ענת ביין-לובוביץ' חשפה כיצד יועצי תקשורת ועיתונאים הוכנסו בסוד העניין והפעילו לחץ על חברות במשק.

"על מי שלא הסכים, הפעלנו לחץ מאסיבי באמצעות האנשים בקבוצה. התקשרנו למנכ"לים, לסמנ"כלים, לדוברים. אמרנו להם 'נדאג לעדכן בתקשורת שאתם לא איתנו'. היה מספר מצומצם של חברות שהיה צריך להילחם מולם בצורה הזאת. רוב החברות יישרו קו. מרגע שזה התחיל להתגלגל כדבר נכון - נולד מומנטום. חברות התחילו להתקשר אלינו וביקשו 'תכניסו אותנו לרשימה'. כשההסתדרות יצאה עם מכתב התמיכה הבנתי שנפל דבר. הייתי עם דמעות בעיניים", סיפר אחד המעורבים ל"גלובס".

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
בסוף הם ינצחו את המדינה ויקבלו כל מה שרצו.. בטוח שבסוף המדינה או בג"ץ יאשרו ל"גאים" ‏הסוטים את כל מבוקשם חוקי סדום ועמורה.. הרי אצל רוב החילונים זה כמו עדר כבשים. כמו שבעדר ‏כבשים יש כבשה אחת שסוטה מהעדר שמטייל בצוק ונופלת לתהום – הכבשה השניה שאחריה רואה ‏את הכבשה שלפניה צונחת ומפילה עצמה לתהום, ג
רועה טוב24.07.18
34
אין לנו בעיה שתקבלו "זכויות" שכאלה בכל מקום בעולם. אבל ישראל? ישראל היא שלנו בזכות התורה שאומרת "אסור" על מעשיכם
מישי23.07.18
הרבה כמוך השכילו וטעמו וכיום חושבים אחרת. "טעמו וראו כי טוב ה'" כשניהיה כוחות שווים נוכל להתווכח מי קדם למי!
דניאל24.07.18
33
יע הזמן שלא נבזבז כוחנו על גזענות שהיא לא פחות גרועה כי הערב רב יגרמו לנו בכוח זרועם ששולטים כאן להתאחד וחבל שזהה יהייה רק בסיבות הללו
בני הפרנק23.07.18

הצגת כל התגובות

32
צועדים לבני ברק ... הם ישרפו ברגע הראשון שהם ידרכו שם
איתי23.07.18
אנשים דוחים איכס יותר גרועים מבהמות! מכירה אותם חלקם אפילו מבתים שומרי מסורת ואפילו דתיים... תשמרו על הילדים שלכם תאהבו ותחבקו אותם כמה שיותר . זאת התרופה לנוער המשועמם והמתוסכל בדורנו.
טלי- חוזרת בתשובה 23.07.18
31
להכין בשפע
חמי24.07.18
30
האם ישנה רשימה מסודרת של החברות שנתנו תמיכתו בתועבה הזאת? האם ישנו אתר בו ניתן להזדהות כתומך במאבק נגד התועבה?
יהודי 23.07.18
29
את כל השיטות שהיסמניקים למדו אותנו והעצניקים למדו אותנו נשיב להם, בני ברקים, תתחילו לשמור קליפות של ביצים ואת הזבל שלכם, מכל גג וכל חלון יעיפו עליהם את הזבל שלהם כדי שיהיה סימן הכר איזה זבל יותר זבל...ותשתמשו בחוק, רק ילדים עד גיל 18.. תאריכו את הטוש במקלחת עד לכביש של רבי עקיבא, תהיה אכלה הפגנה! ש
חי23.07.18
" אחלה " תלמד עברית ! או ערבית במקרה הזה
ל23.07.18
28
אותם פורקי עול מסיתים בחרו דווקא ביום שעם ישראל משתתף בצער השכינה הקדושה, למחות על התועבה שלהם. אל תאמינו לרשעים האלה. יש פה בארץ מגמה חד משמעית לעקור את היהדות חס ושלום. תראו .תראו זה ברור מאוד.
ת.23.07.18
27
למה מעניין אותי שם של אדם כזה או אחר שכל מה שיש לו למכור או להציע זה מלחמה בה' ובתורתו תוך התרסה כלפי שמיא
איש יהודי 23.07.18
26
בני ברק כי פשוט בבני ברק נראה לי שהפעם יצאו עליהם עם רובים
מיכלי23.07.18
25
המיעוט שהינם כמה עשרות רוצים לשלוט ולכן מגייסים ערבים בכדי שיראו אלפי אנשים. נראה אותם מפגינים בירדן או במצריים או בסוריה... בבני ברק יעשו מהם קציצות
משכיל23.07.18
מי האיש החפץ חיים,אוהב ימים לראות טוב. נצור לשונך מרע ושפתיך , מדבר מרמה. פספסת את הכדורים שאתה צריך לקחת? מה השטויות שאתה כותב ???
אור23.07.18
24
מפחיד ממש מפחיד סדום ועמורה אני מקוה שרוב האנשים רק רוצים להפיל את נתניהו אחרת כולנו נושמד!!!!
ש,א23.07.18
23
ליצמן רוב העם השפוי איתך!
בריא בנפשו23.07.18
22
הם יצאו מכאן קציצות קציצות אין לאפשר לחולרות המתועבים ביותר עלי אדמה לדרוך בתוכי עירנו הבל אפם טמא ומטמא לא לתת להם שום עזרה בשום נושא לא רפואי ולא כספי ולא שום תמיכה כלשהי לא בעזר מציון לא עזרה למרפא לא לתרום אגורה לכל העמותות שעוזרים להם להתרחק מהם כמו חולי צרעת ושחפת מדבקת הם תועבה וכל
פנחס24.07.18
21
וַתִּשָּׁחֵ֥ת הָאָ֖רֶץ ...וְהִנֵּ֣ה נִשְׁחָ֑תָה כִּֽי-הִשְׁחִ֧ית כָּל-בָּשָׂ֛ר אֶת-דַּרְכּ֖וֹ עַל-הָאָֽרֶץ וגם הדור ההוא איימו לשבור את התיבה של נוח, ולבסוף לא הצליח מחשבתם כי וַֽהֲקִֽמֹתִ֥י אֶת-בְּרִיתִ֖י אִתָּ֑ךְ וּבָאתָ֙ אֶל-הַתֵּ֔בָה....
אלא תולדות וח23.07.18
20
פשוט וברור שהדבר אסור על פי תורתנו הקדושה - אשר רק על פיה יש בכלל לכל מאן דהוא אפשרות להתהדר בזכות המוסרית אפילו להמשיך לגור בארץ ישראל, במקום ועל חשבון ערבים שגרו כאן....איך אמר ביבי התומך הנחמד שלהם - "התנ"ך זה הקושאן שלנו על הארץ"... הרי שגם לשיטתם המחזיקים עצמם כ"הנאורים" ה"מתקדמים" שהם בדר"כ נג
יפה נפש23.07.18
יש הרבה דברים בתורה "מוסריים" שהיום לפי המוסר המתוקן בכלל נחשבים ללא מוסריים. מה שרשום בתורה היה נכון לאותה התקופה בהיסטוריה, מאז דברים התקדמו והשתנו.
חילוני23.07.18
תשמור על עצמך ועל נפשך מדברי נבלה כאלו. "שומר פיו ולשונו- שומר מצרות נפשו" (תהילים) ודבר ה' יקום לעולם! גם אחרי שאתה תהפוך לזבל בקבר. חבל עליך, תחזור בתשובה לפני שיהיה מאוחר מידי.
חרדית לדבר ה' 23.07.18
ה' אמת! משה אמת! ותורתו אמת! ורק על סמך זה יש לנו איזו שהיא זכות לשבת דווקא בארץ הזאת.... וגם אלו שלא זכו להכיר בבוראם, עדיין הבורא עשה ועושה אותם ואת כל בני האדם בעלי שכל ישר וסברה נכוחה לדעת מה שרוב האנושות יודעת - שאושיות הקיום הטבעי והאנושי זה העובדה שצריך לכתחילה זכר ונקבה על מנת להקים משפחה ו
שכל ישר24.07.18
19
תל הביב.העיר הכי מלוכלכת בארץ .בושה וחרפה! נילחמים כדי לקבל אישור למעשי הטומאה להם
כהן23.07.18
האמת שתל אביב עיר מאוד יפה ומקבלת את כולם. גם אתכם החרדים.
סתם אחד24.07.18
18
צריכים לעשות כלום פשוט כלום!!!!!! כמה שנואים האנשים האלה בעיני השם והם כבר אנשים חיים מתים!!!צילם סר מעליהם!!!! השם ילמד אותם לקח בעצמו כי השם שונא זימה!!!!!!!!!!!!!! אנחנו באמת לא צריכים להתרגש ולהתייחס בכלל השם ילחם לנו!!!!!!!!!!!!!!!! כנגד הרשעים המתועבים המשוקצים והטמאים האלה!!!!!!
ש23.07.18
17
בדרך נחב"ד אתכם, נשתדל לקלף את הקליפה וה' ילחם לנו את המלחמה. רק תבואו!!!
את ת"א בשבת.23.07.18
16
סורו טמאים מהארץ הקדושה
אילנה23.07.18
15
הפרובוקציות שלהם מגיעות לשיאים חדשים - ואחר כך הם בוכעים שהחרדי והדתיים שונאים אותם ובזים להם - מעניין ל מ ה באמת - והמבין יבין!.
אוראור03.09.20
14
אוי למי שלא מסכים איתם. מזכירים את סטאלין
מוק23.07.18
לאלה שדורשים שוויון זכויות או לאלה שיורקים עליהם?
דן סגל24.07.18
שהם: א. נגד הטבע. ב. נגד האמת. ג. נגד התורה. (לאו דווקא בסדר הזה). לרשום שני גברים כאביו של ילד זה נכון? יש דבר כזה? זה אמת? זה קיים בטבע? חלאס!!!!!!!!
המסביר לצרחן24.07.18
13
דברו דבר ולא יקום
יהודה23.07.18
12
זה איומי סרק לצערם ולצער השמאל הישראלי המנסה תדיר להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה ולוקחים ממנו אט אט את כל הכח מנסה את האפשרויות האחרונות הגייזים יפחדו לצעוד שם יש להם פחד איימים משליסל שני
חרדק24.07.18
11
החרדים שותקים
מנחם23.07.18
10
שלכם!!!!!!!!!!!!!!!!! איך אתם לא נגעלים ומתביישים בעצמכם!!!!!!!!! תיראו לאיזה בהמות הפכו הילדים שלכם!!!!!
ש23.07.18
9
הם לא יכולים לבוא לנו לערים שלנו לעשים מצעדים כי הם מפחדים! אצלכם לא מפחדים!! תעשו הפגנה גם!!!! תראו להם שאתם יותר מהם
מחמוד אבו דלאל23.07.18
יהודים ללמוד ממה שנאמר . כל הכבוד לך תודה .
שלמה.23.07.18
אנחנו לא נוהגים באלימות כי אסור לנו וטוב שככה אנחנו לא מלכלכים את הידיים שלנו השם נלחם לנו רק רוח קטנה מפיו והוא גומר על מיליונים כמוהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!! את זה היטב יהודים!!! תיזהרו ליפול לפח שהם טומנים לנו!!!!!!!!!!!!!
ש23.07.18
םיספס קצת, האללה הזה....
רב בריח23.07.18
8
מה זה איומים נהיה פה, טיך אומריל אהלן וסהלן ויהיו התוצאות אשר יהיו
יאיר23.07.18
גל אוחובסקי הוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר, להטבים לא מעוניינים להתנגח עם הדתיים הם רוצים לחיות את חייהם בשקט ובכבוד.
מיקי23.07.18
7
סומא או חיגר שנולד כך ומבזים אותו שהוא סומא או חיגר וזה מזכיר את המעשה בגמרא תענית דף כ עם רבי שמעון בן רבי אלעזר שאמר לו שאל את האומן שברא אותי מכוער למה עשה כך?
יצחק23.07.18
6
שופרסל דיל מלוכלך וסלקום חתיכת דפקטים
דוד23.07.18
5
לאיפה יהודי יכול להגיע קצת כבוד לדת.
עמירם23.07.18
4
עזי פנים וטמאי נפש. חכו חכו רק תעיזו שכף רגלכם הטמאה תיגע במחוזותינו ....
איש ירושלים24.07.18
3
חשוב לציין שכל רשת סופר יש חסד בכל הערים החרדיות בבעלות סופר סל בדרך זו או אחרת אז גם אותם צריך לכלול
יעקוב23.07.18
2
הם שולטים בכל נקודות המפתח במדינה. תקשורת, פרקליטות, הפרקליט הצבאי הראשי אחד משלהם שלא לדבר אנשי מפתח בפרקליטות המדינה. חברי כנסת, שופטים במחוזי בשלום ושופטי בג"ץ. עורכי דין, והרשימה עוד ארוכה... זה לא מובן מאליו קומץ מגעילים שולטים לך על מדינה יהודית שחיים פה שמונה מיליון איש... זה לא נטפס בשכ
נחמי23.07.18
וממך. את יכולה לא לקבל אותם אבל לא לכנות אותם בכינויי גנאי ולא להחליט מי הם. אגב גם בציבור החרדי יש כאלה אנשים.
אחת23.07.18
וד"ל
יעקב24.07.18
שמתאימים לאורח חייהם שעד לפני כעשור לא שמענו. הם משמיעים את קולם בלי שום בושת פנים ובעזות שאין כדוגמתה! גננות **מפחדות** להעביר תכנים דתיים. ונאלצים לא פעם להתכופף למרותם! וילדיהם כמוהם מלאי עזות וחוצפה! צריך הרבה תפילה כי מערכת החינוך החילונית פשטה את הרגל ומחלחלת גם לבתים טובים.
שירה23.07.18
לחזק את דבריך: אני גננת חילוניה בגן חרדי ומעולם לא נתקלתי בבעיה כזאת. אצלנו מאפשרים לי בסובלנות להציג לילדים החרדים את עמדותי החילוניות. ממש חוצפה שלך בגן החילוני לא מאפשרים לחנך אותם חינוך חרדי.
דנה סגל24.07.18
1
ליצמן צודק!!! חזק ואמץ!!!
חיים23.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם