כיכר השבת

אבא לילדים - בכלא

חייל חרדי שסירב לחלל את השבת - נשלח ל-14 ימי מחבוש

זכריה מליחי, תושב בני ברק ואב לילדים קטנים, ביקש להימנע מלחלל שבת ולהוביל סמיטריילר צבאי, אך מפקדיו חייבו אותו, משסירב - נשפט ל-14 ימי מחבוש • דובר צה"ל: "צורך מבצעי" (חרדים, צבא)

123
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ב באב | 24.07.18
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: חייל חרדי, אב משפחה מבני ברק, נשפט ל-14 ימי מחבוש לאחר שסירב לעבור על ההלכה ולחלל שבת בהובלת סמיטריילר של צה"ל.

כזכור, בערב שבת האחרונה, החלה התחממות בדרום שכמעט והתפתחה לסבב לחימה נוסף ברצועת עזה. חיילים רבים המוצבים בגזרה הדרומית נכנסו לכוננות מלחמה.

זכריה מליחי, תושב העיר בני ברק ואב לילדים קטנים המשרת בדרום, רצה לשמור על ההלכה ולא לחלל את השבת וביקש כי ימצאו לו מחליף עבור הפעולות שלא נצרכות להיעשות דווקא על ידו.

אלא שמפקדיו החליטו אחרת והורו לו להעביר ציוד - סמיטריילר צבאי - בעיצומה של השבת. מליחי, שסירב לעבור על ההלכה, נשפט על ידי המג"ד, כאמור, ל-14 ימי מחבוש בגין סירוב פקודה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אחיו, אהרון מליחי: "מדובר בבעל משפחה שהיה אמור לחזור לילדיו שהחלו כעת את חופשת הקיץ, אך בצאת השבת אשתו וילדיו קיבלו בהלם את הבשורה כי אביהם לא יחזור לבית בשבועיים הקרובים רק בגלל שביקש שיכבדו את דתו ומנהגיו – לא לחלל את השבת".

"האם מדובר בפיקוח נפש?", תוהה אחי, "רק אחי הוא זה שיכל להוביל את הסמיטריילר? מצער שצה"ל לא מתחשב ברגשות של חייליו הדתיים ובז להלכה".

דובר צה"ל מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "חייל המילואים שהה בכוננות בגדוד הובלה יחד עם חיילים נוספים. לאור האירועים הביטחוניים, החייל התבקש להגיע עם המוביל שלו לגזרת אוגדת עזה. לאור סירובו, על אף הצורך המבצעי, נשפט ל-14 ימי מחבוש".

תוכן שאסור לפספס
123 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
ואם בדת של העצניקים זה אסור אז באמת עדיף שלא יתגייסו. חבורת עמארצים
חייל חרדי15.08.18
67
ברגע שהציוד לא מגיע ליעד אז עם ישראל בסכנה ובמקרה זה החייל יצא בזול וגם המגיבים כאן היו מאשימים אותו אילו המלחמה הייתה מתגשמת. אז מה הצביעות ומזה צבא חילוני? חילונים הם לא יהודים? אם חילוני יחלל שבת לצורך מבצעי אז מצפונכם נקי? למה להתעלם מהכתוב פיקוח נפש דוחה שבת? ואומר לאותם מגיבים שמשמיצים ומבזים
משכיל25.07.18
66
היה אישור מהרב של צהל להיות המלווה של נהג לא להיות נהג
ללא שם25.07.18

הצגת כל התגובות

65
כל הכבוד לחיל הזה זו מסירות נפש אנו רואים שלא רק פעם היו צדיקים שמסרו את נפשם אלה גם היום כל הכבוד!
פלוני אלמוני25.07.18
חבל רק שמסר נפש כדי לעבור על דברי תורה. את פירות העונש קיבל בעולם הזה. נקווה שיספיק לעשות תשובה ולא תהיה שמורה לו הקרן לעולם הבא.
רפאל25.07.18
64
לדוד המלך היה מספיק טוב לחלל שבת על קש ותבן, את מרן רבי יוסף קארו זה שכנע, והכלומניק הזה יותר חכם מהם?? על הזלזול בפיקוח נפש הוא ראוי לעונש
איתי25.07.18
63
לפני כשלושים שנה עשו מבצע אפרסק בשבת. זו כניסה יזומה לשטחי אויב. לכאורה זו פעולה מבצעית, ואכן קיבלו אישור עליה בשבת. אולם באתי ושאלתי מדוע בחרתם שבת, הרי אנחנו היוזמים? וענו לי כי זה מטעמי נוחות. לכן כל הגדר של פעולה מבצעית אינה מדוייקת. ומה עוד שיש כוונה להשפיל את החייל הצבאי.
חייל שהודו לו..25.07.18
62
ככה הצבא לאט לאט גורם לשומר תורה ומצוות לבטל את הרגש היהודי בחילולי שבת שלא חייב דווקא שהוא יעשה, ולאחר מכן חילולי שבת שבכלל לא צריך, עד שכבר מעצמו שרף את כל הרגש היהודי, וכמו שהגמרא אומרת כיון שעשה אדם עבירה ושנה בה נעשית לו כהיתר, ועדיין אנשי תקשורת לא מבינים באמת מה הבעיה בצבא, אז הנה הם הוכיחו ל
hui25.07.18
לשיטתך גם ב"הצלה" אסור להתנדב כי זה עשוי "לבטל את הרגש היהודי"? דיניםחדשים שמאז מתן תורה לא נשמעו כמותם!
רפאל25.07.18
מה הקשר פה זה לא הצלת חיים זה סחיטה.
hui25.07.18
61
למה התגייסת למסגרת חילונית? אתה נורמלי? מגיע לך. שב בכלא בבין הזמנים. מה פירוש שיקחו מישהו אחר?? האם יהודי אחר הוא גוי של שבת בשבילך? חצוף. זה לא עובד ככה ואסור לפי ההלכה! התגייסת לצבא הישראלי? חלל שבת! זבש"ך!
מ.24.07.18
60
וחיללתי שבת. שוטר צבאי חייב אותי לנסוע להוריד גופיה מחייל שהתאבד כדי לתחקר את המקרה. ורק לחובש(אני) מותר לעשות זאת. פחדתי לסרב פקודה כמה שעות לפני צאת השבת ונסעתי, כשהגעתי לגופה נגעלתי אז מי שהביא את הגופה לחדר- הוא בעצמו הוריד את הגופיה של הגופה.איך עושים תשובה על חילול שבת?
אברהם24.07.18
אם הרבנים הם מוריך הרוחנים שמתווים לך הדרך אז כתוב ברמ"א שאבעים יום תענית באזור סי' של והלאה אני לא זוכר במדויק היכן. אך אם הצבא הוא מורך הרוחני אז אשרייך שחיללת שבת קודש וירקת לה' אלוקיך בפרצוף. תדע לך כבר אליהו הנביא אמר לא לפשרות לא ללהיות כאן ושם,הצבא זה לא כמו בארה"ב כאן זה חינוך מחודש תחליט מי
איש ירושלים24.07.18
אני מציע לך דבר ראשון לבקר את החייל ולחזק אותו ותעזור לו במה שהוא צריך 2. לא לשרת בכלל בצבא שכופה חילול שבת ולעזור לאלה שרוצים להתגייס לדבר איתם שלא יתגייסו 3. בכל אופן צריך לשאול רב לדרכי התשובה על חילול שבת במזיד
פאדראצ'יק25.07.18
התשובה היא עניין פשוט בתכלית- ווידוי. חרטה על העבר, וקבלה לעתיד. לגבי תיקון, כפי הנראה עלך לקבל על עצמך להתחזק בשמירת השבת וכן לזכות את האחרים בשמירת השבת. וודאי ללמוד גם הלכות שבת. כיוון שחילול שבת, הוא מהעבירות שמתחייבים עליהם כרת, עוון זה לא יכופר עד שיבואו עליך ייסורים (כך כותב הרמב"ם בהלכות תש
יהודי24.07.18
59
לחלל שבת זה אסור, אבל לא לחלל שבת כשיש פיקוח נפש זה גם אסור. כשהגזרה בכוננות כולם קופצים, להעביר ציוד צבאי זה הכרחי ביותר ללחימה, בלי ציוד אי אפשר להילחם. "רק אחי הוא זה שיכל להעביר את הסמי טריילר?" אז מה אתה רוצה, שמישהו אחר יחלל שבת? אם הוא חילוני מותר לו לחלל שבת? שטויות. אסור לו בדיוק כמו לאח
יעקב24.07.18
טוב אמרת!
בוריס24.07.18
58
מה השטויות האלו? אם נדרש להעביר ציוד בגלל צורך מבצעי והוא סרב, בכך הוא עבר על ההלכה. "לא תעמוד על דם רעיך", מצוות עשה לצאת למלחמה לעזרת ישראל מיד צר. מה אתם מגבים אותו? ועם ניסוח כזה? מה אתם עמי ארצות?
אורי שומרון24.07.18
עקרונית, כמה שאתה צודק. מעשית, כמה שאתה טועה. כל הוראות הפתיחה באש נוגדות ההלכה. אף אחד לא מקיים הקם להורגך השכם להורגו. אם באמת היו נלחמים, כל חייל היה בשמחה מזיז את המשאית בשבת. כי היה מובן שזה צורך מבצעי.
השכם להורגו25.07.18
פיקוח נפש???? חייל דתי פשוט יודע פי אלף ממפקד כזה...מי הם שידונו בהלכות שבת!!!! שיעשו את ההפרדה אם הם רוצים שנשרת כי אנחנו מקשיבים אך ורק לרבנים גם אם יכניסו אותנו לכלא לשנה!!! אבל הם לא רוצים להבין את זה הם מכריחים אותם להיות ולנהוג כמוהם!!!! ואין כפיה יותר מזה!!!!
ש24.07.18
57
אם יש צורך מבצעי, למה לשלוח מישהו אחר? בפיקוח נפש מחללים שבת ע"י גדולי ישראל...
משה24.07.18
56
כדאי לבדוק את הפרטים יותר,משום שאם מדובר בהובלת מזון או תחמושת אזי מבחינת ההלכה עדיף שהת"ח יעשה זאת ולא עמי הארצות,פקוח נפש של כלל ישראל דוחה מק"ו שבת של יהודי אחד. הערה לסיום גם הכנה לאירוע שיש התכנות גבוהה שיקרה הרי היא נכללת משום פיקוח נפש,לא גרע מאיש הצלה...ואידך זיל גמור.
אריה24.07.18
55
תודה שהצבא חושף את פרצופו האמתי לפני שהחוק עובר כדי שכל המגמגמים יראו ברור באיזה צבא מדובר ומה הערכים שהוא מנסה לחנך אותנו הצורך המבצעי היחיד שהיה זה כור ההיתוך הישראלי - לחנך חרדי לחלל שבת כאילו שהמפקד לא יכל למצוא מישהו אחר
צבי24.07.18
של "צדיקים" שמנותקים מידיעות בסיסיות בהלכה.
רפאל24.07.18
54
למה הוא לא פנה לרב הצבאי והעלה בפניו את הבעיה אם בכלל היתה בעיה. בצבא לא יתכן שכל אחד יעשה דין לעצמו. להבא....
רבנות צבאית26.07.18
53
כמו במצרים בהתחלה בפה רך ואחר"כ בפרך, מי שלא קולט מה הם רוצים באמת הוא תמים,
ze25.07.18
52
לא כל החייל יחליט אם זה מבצעי או לא,וחייל חרדי שמסרב פקודה זה
שלמה25.07.18
51
הכל מסברות,הוא הבין שלא צריך את הפעולה שלו כרגע,או שהיה שם חייל גוי שיכל לעשות את זה, או שרצה אישור מרב שזה פיקוח נפש,אי אפשר לכתוב סתם דברים בלי לדעת
יוסי24.07.18
50
את השבת וביקש כי ימצאו לו מחליף" על איזו הלכה הוא מדבר? במצב של פיקוח נפש מותר לחלל שבת בין על ידי מי ששומרה בין על ידי מי שאינו שומרה.
רפאל24.07.18
אתה יודע מה ההלכה? על פי הלכה אסור לו וצריך לילך לכלא תלמוד את הסוגיא
שמואל24.07.18
49
אם יש צורך מלחמתי אז עושים
יצחק24.07.18
נראה חוסר בקיאות בדיני פיקוח נפש, ובצרכים מבצעיים... אם ישנו צורך מבצעי, אכן מצווה לחלל את השבת....
משה24.07.18
48
א. בא נתחיל עם זה שזה לא משנה אם הוא נשוי או לא ואם יש לו ילדים או אין לו, הבן אדם סירב פקודה והוא צריך למצות על זה את הדין. (אני לא נכנס לוויכוח אם הוא עשה משהו נכון או לא כי זה תלוי סיטואציה ולא כל דבר בצבא הוא פיקוח נפש) ב. מבחינה הלכתית במידה ובאמת היה בזה פיקוח נפש הוא היה מחוייב לעשות את המשי
ללא שם24.07.18
א. לא משנה מה הוא עבדי הם ולא עבדים לעבדים אסור לשמוע לכל פקודה שהיא נגד התורה. שום קשקוש של עזרה מיד צר לא ישנה את ההלכה לא כל פעם שמפקד בא לו משהו זה פיקוח נפ ויוכיחו ע"ז מאות ואלפי התלונות שהצטברו אצל נציב קבילות החיילים שאפילו שם עם כל הראש הלא חרדי שלהם מסכימים שחלק גדול מוצדק המציאות הכואבת פש
צבי24.07.18
47
יש על מה לחגוג, [גזרת דרום היא על דרך בואכה אילת, והשאלה אם מקומו היה בכלל בבחינת פטור בשמירת שבת, לעיונך פלג'ל], וזאת ההוכחה להיפך עד כמה יכול חייל צדיק לשמור בקפדנות על שמירת כל התורה והמצוות בעת גודל זכיתו בשירתו למען בטחון עמ"י
הפלג האילתי24.07.18
על אף שאינני נכנס לתיאוריה הספציפי, אבל לכל אחד מובן שבכל צבא בעולם שנותנים הוראה והחייל מפירו נשפט ל 14 חודש במחבוש, אלא בצה"ל שרואים בשמירת שבת חשיבות, הקלו מאוד ונשפט רק להזהיר גדולים על הקטנים
חייל יהודי24.07.18
46
חרדים לא מתגיסים
חרדי שפוי24.07.18
45
יש מספיק דרוזים בצבא והם יכולים להעביר את המשאית הצבא צריך לדעת שלא כל דבר עושים בשבת
דודי14.08.18
44
בשו"ע כתוב שבמקרה של ספק פיקוח נפש גדולי הרבנים צריכים לרוץ ולחלל שבת,ופה הוא מבקש שמהו אחר יעשה את זה. וזה וודאי נקרא ספק פיקוח נפש
איי אייי איי25.07.18
מפקד חילוני שאין לו שום ערך לשבת והמצווה היחידה שהוא מכיר זה להפוך את החרדי לחילוני אין לו שום נאמנות וההיסטוריה הצבאית של צה"ל מלא בדוגמאות של כפיית דת מי שיש לו מה לענות שיתמודד מול הכמויות של התלונות אצל נציב תלונות החיילים ויראה כמה המפקדים מתכוונים לשם שמים
צבי25.07.18
43
אין כאן שאלה בכלל ומגיע לו עונש. חייל גם לא אמור לדעת את שיקולי מפקדיו , כך שגם אם אין כאן שום צורך מבצעי והוא עשה זאת על סמך הנחה שיש כאן צורך מבצעי , אין לו חטא בזה. וכן מבואר בפירוש בשלחן ערוך, שאם היה החולה זקוק לאכול תאנה אחת, והלכו עשרה בני אדם, וכל אחד מהם קטף עבורו תאנה מן העץ, כולם פטורים
yossi1025.07.18
42
ולא צריך לעשות מברווז פיל
אלי24.07.18
צורך מבצעי הוא פיקוח נפש נקודה.
שלמה25.07.18
41
על מה ולמה, קורים בימים האחרונים דברים מדאיגים. ראו מה קרה בימים שלפני ט' באב כאשר מפקד בצבא הוציא פקודת יום לט' באב וסיים עם הציטוט: "שיבנה בית המקדש" איך התקשורת רעשה על 'הדתה' והקצין ננזף ע"י הפיקוד העליון.
אריק24.07.18
מה הקשר בין תגובת התקשורת למה שהצבא עשה?
אחד שאכפת לו! 24.07.18
40
אכן זהו צה''ל ואין ליהודי מה לחפס שם והכן יהודי חרדי נישלח למחבוש רק בגלל היותו חרדי מצער מאד
זאב לוחם חי'ר לשעבר24.07.18
אדם שעבר על חוקי התורה!
רפאל24.07.18
39
צבא הנוגדת להלכה
קובי24.07.18
38
קידוש ה' כל הכבוד לו!!!!!!!!!!!!!!!
מר24.07.18
37
מי מחליט מה זה צורך מבצעי? אדם חילוני ללא שום סמפתיה לדת?
מנדי24.07.18
36
כל מי שיש לו עיניים לראות, מספיק עיניים לא צריך מוח, רואה שיש כאן גזירת שמד, והם לא מסתירים זאת הם אומרים במפורש שזוהי מטרתם, וכמובן לא אומרים בגלוי שרצונם להפוך אותנו לחופשיים, אך הם אומרים זאת במפורש שרצונם להפוך אותנו ל"עם אחד', הם מצהירים על זה, והמטרה האמיתית שלהם זה לחלן, ואם לא יצליחו עם הדור
ת ג ו ב ה24.07.18
מישהו מסוגל להסביר?
רפאל25.07.18
35
לפי זה על כל דבר הם יכולים להגיד מבצעי אף רב צבאי לא היה מאשר את זה. למעט רב רפורמי שמותר להם לעשות רפורמות ושינויים.
איזה גוזמה24.07.18
34
אין ליהודי דתי מה לעשות בצבא שעוין לדת..גם חילונים יודעים איך להתחמק משרות מילויים
נפתלי24.07.18
33
המפקד מכריע וגם מעניש ?
דודי24.07.18
32
מבחינה דתית ללא ספק כל העירבוביה בין בנים ובנות זה נורא ואיום ורואים מה עושים איזה תהליכים צהל עובר אבל החייל הזה צריך להבין שהוא חלק מצוות לוחם ואם צריך אותו להוביל אז הוא יוביל, לא בקשו ממנו לחלל שבת, זה היה צורך מבצעי, מה ההבדל בינו לחילוני במקרה הזה? בקיצור לא חסר על מה לריב עם צהל אבל לא צריך
חלאס24.07.18
רק רב מוסמך יכול לקבוע שהפעולה מותרת בשבת. לא הגיוני, שמפקד חילוני שלא אכפת לו מחילול שבת, יקבע לחייל חרדי אם הוא צריך לחלל שבת. כל אחד מבין, שבענייני רפואה, הרופא קובע ולא המפקד, גם בנושאים של הלכה, כמו חילול שבת, הרב צריך לקבוע ולא המפקד.
מישהו25.07.18
לרבי זכריה בן אבקולס. ולעצם הענין, כמו שסומכים על רופא חילוני לענין סכנת חולי סומכים על מפקד חילוני לענין סכנת מלחמה.
רפאל25.07.18
לא צריך לריב על הבסיסי של שמירת שבת?! ואתה עוד חושב שהדעה שלך לא פרחה לך מהכיפה?! כנראה הלכת בלי!!!
פאדראצ'יק25.07.18
31
בס"ד אם זה נכון על כול דתי אמיתי חייב לעזוב את הצבא מיד ללכת לבית כלא בשמחה ולא לחלל שבת אין כאן שום פיקוח נפש הצבא רוצה דתיים הוא צריך למצוא פתרונים מדינת חלם לעזוב באלפים ומיד ישועת השם כהרף עין
בועז24.07.18
30
לפי האמור בכתבה מדובר בצורך מבצעי ולכן צריך ואולי אפילו חובה לחלל שבת לשם כך.
יהודי24.07.18
29
למסירות נפש על קדושת השבת ולא נכנעת לאיזה מפקד ערב רב!
אריה24.07.18
28
נפש
אבי24.07.18
27
והיכלמו!!!!! שומו שמיים על זאת!!!!!!!!!
ש24.07.18
26
מדובר במקרה בחייל שלי. ההובלה היתה מבצעית לכל דבר. להזכירכם חייל נהרג בסוף שבוע בעזה מירי צלפים. מדובר בתקופה רגישה מאוד כמו שרואים בחדשות. נהג כזה שמסרב לצאת להובלת רכבים ללוחמים בגבול הוא פושע וצריך להכנס לכלא. בגללו חיילים ואזרחים נוספים היו עלולים להיפגע. בזיון שיש אנשים כאלו שגורמים לפיקוח נפש
ללא שם24.07.18
כל הכבוד שהיה לך אומץ לכתוב את זה כאן! ממש חשבתי בעצמי שחייב להיות סיבה כזאת אבל אנשים כאן חיים בפלנטה אחרת לגמרי. מה זאת אומרת ״למה שאני אחלל שבת, שהשני יחלל שבת״: גישה פסולה לחלוטין. על פי הלכה במקרה כזה גדולי הדור חייבים לחלל שבת! ע׳ רמב״ם הל׳ שבת ב:ג כשעושים דברים האלו אין עושין אותן לא ע&quot
מיכאל25.07.18
גם אני יכול להציג את עצמי כמפקד, ולכתוב מה שבא לי, איפה יש כאן הוכחה רשמית שזה באמת המפקד.
לא להיות תמים25.07.18
ודווקא נתתי לו את הפקודה אז מה שווה תגובה באתר אינטרנט
תמים25.07.18
רשע שכמותך תן את הדין על כפיה חלונית לאדם שומר שבת אין לך שום זכות לחייב יהודי לחלל שבת אתה פשוט פושע ורוצח. ולך אזרח יקר אשריך שריגשת שם שמים ונמנעת מחילול שבת שכרך הרבה מאד אשרך אשרך צא מהצבא הטמא הזה
אבי חי25.07.18
25
אין על איחוד הצלה תמיד ראשונים
אני24.07.18
24
אני בספק עם זה נחל יהודי.
נחשובס24.07.18
23
מן הסתם גם הוא יהודי כמותו, שהיה מחלל שבת לצורך מבצעי. וללמדנו, שכאשר יש צורך מבצעי מחללים שבת, ולא מטילים את האיסור על יהודי אחר.
חנן .ב.24.07.18
22
אם זה צורך מבצעי זה מצווה ומה זה משנה אם יעשה על ידו או על ידי יהודי אחר מה גם שבצורך מבצעי זה מצווה נקודה
פלוני24.07.18
21
אם יש צורך מבצעי אז עושים, ואם זה שאלה אם זה מבצעי שישאל את הרב, לא ייתכן שכל חייל יחליט בעצמו מה מבצעי ומה לא. ואם זה מותר אז מצוה שיעשה בידי ירא שמיים ולא בידי מי שאינו יודע מה מותר ומה אסור.
מתנדב הצלה מד"א 24.07.18
20
שיהודי אחר יבצע את המשימה במקומי
עזרא מוראד24.07.18
19
בוקר טוב לכל בנות היענה של הדור בכלא הצבאי יושבים יום יום עשרות חרדים, בעלי משפחות עם ילדים! על מה אתם נזעקים??
נאמני מרן24.07.18
18
"האם מדובר בפיקוח נפש?", תוהה אני, "רק אני הוא זה שיכל ללשלם מיסים ולממן טפילים חרדים? מצער שהמדינה לא מתחשב ברגשות של תושביה החילוניים כמו הדתיים ובזה לם". תיקנתי לך... אההה, וסליחה, נפל לך המוח, שניה מרים לך אותו.... שניה בעצם, זה רכיבים קטנים- צריך משהו יותר עדין
מישהו26.07.18
17
מלמדת על אנוכיות "למה שאני אחלל שבת שמישהו אחר יעשה זאת" אם זה פיקוח נפש זה מותר לכולם ואם לא זה אסור גם לחילונים.
יוסי24.07.18
זה אומנות, ולעצם קושייתך, החייל התכוון לומר שיש כאלו שבין כך מחללים שבת, ולכן עד שבאים אליו בתפקיד זה, שיתנו להם לעשות זאת
אלחנן24.07.18
שכמוך גם להוריד בחורה ממתקן צניחה אצלהם זה צורך מבצעי בעיה חמורה לשרת בצבא הגירוש זה מה שהצבא עשה גירש יהודים צורך מצעי חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חי חי לי חי
איש24.07.18
בצה״ל יש גם חיילים גויים שעברו גיור צבאי והינם גויים לכל דבר ועניין (בעיקר אלה שעלו מבריה״מ)
נטע24.07.18
16
הם רוצים חילים דתים אבל הפ עושים צחוק מהחלים דתים הוא צריך לעזוב את הצבא בכלל . לדתים אין מה לעשות בצבא של היום.....
חיים24.07.18
15
זה צבא ואם יש צורך מבצעי אז צריך לנסוע בשבת וזה ממש חא חילול שבת . לצערנו החמאס לא שובת בשבת
משה24.07.18
14
החרדים לא מתגיסים
חרדי שפוי24.07.18
13
הפוך רבותי הוא חילל את ההלכה אין פה שום קיום של ההלכה זה בדיוק על זה נאמר וחי בהם!!! אם זה צורך מבצעי יש חובה על החייל לבצעה וכל טענה הפוכה היא שקר!!!! זאת ההלכה לכו תשאלו כל רב שיש לו אחריות על הכתפים בענינים ציבורים ולא רק רק רב שפותח שש"כ או ילקוט יוסף ופוסק הלכה.
שלומי אליהו24.07.18
12
אבל יתכן מאד שזה תירוץ שהמפקדים מלבישים על התקרית, לא נראה סביר שחייל הגון יסרב לצורך מבצעי אמיתי שדוחה שבת, ולפי התנהלות הנפשות הפועלות בפיקוד, אני נוטה להאמין שזה שוב התנכלות לחייל, תמיד גיבורים על החלשים..
שימי24.07.18
ועל ספק פיקוח נפש מחללים שבת!
רפאל24.07.18
11
מה אתם חושבים שלאוייבים מעניין שבת?! מחללים שבת בספר גם על עסקי קש וגבבה, חייל חצוף! טוב שבכלא כמה פעמים בשבת הנעתי טנק ומנענו נסיונות פגיעה ביהודים?! מי שקצת למד הלכה יודע להמעיט בחילולי שבת ולא לשלוח חילוני במקומו. מי שלא היה בצבא שלא יגיב
..24.07.18
10
כְּשֶׁעוֹשִׂים דְּבָרִים הָאֵלּוּ אֵין עוֹשִׂין אוֹתָן לֹא עַל יְדֵי נָכְרִים וְלֹא עַל יְדֵי קְטַנִּים וְלֹא עַל יְדֵי עֲבָדִים וְלֹא עַל יְדֵי נָשִׁים כְּדֵי שֶׁלֹּא תְּהֵא שַׁבָּת קַלָּה בְּעֵינֵיהֶם. אֶלָּא עַל יְדֵי גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל וְחַכְמֵיהֶם. וְאָסוּר לְהִתְמַהְמֵהַּ בְּחִלּוּל שַׁבָּת
פלוני24.07.18
9
ולא להתפלא על דברים כאלה כי לצבא הכנת קפה זה צורך מבצעי {חייב לבשל מים ולהכין קפה כי אם המפקד ירדם ואז יהיה פיקוח נפש !)
יצחק24.07.18
8
שילדיו כבר למדו את הלקח שאסור להתגייס כי הם לא מכירים טובה אפילו למי שכן מתגייס וחושבים שהגוף שלו שלהם וזה רכוש צהל, אז טוב שלפחות ילדיו ילמדו שאין להם מה לחפש שם
yt25.07.18
7
זה פשוט עונש בגלל שהוא משרת בצה"ל, וגדולי ישראל אסרו לשרת בצבא הטמאה! זה פשוט עונש בגלל שהוא משרת בצה"ל, וגדולי ישראל אסרו לשרת בצבא הטמאה! זה פשוט עונש בגלל שהוא משרת בצה"ל, וגדולי ישראל אסרו לשרת בצבא הטמאה!
זה עונש בגלל 24.07.18
6
מבצעי" גם אם אינה כזו. לכן, נדרש לחילול שבת אישור הרב הגדודי טתמיהני אם במקרה זה ניתן האישור.
אבי24.07.18
5
.
דוסית גאה24.07.18
4
צורך מבצעי לא דוחה חילול שבת, סכנה מבצעית זה שנפסק החשמל ולא יהיה קיגל לשבת, אז מותר לחלל שבת עם גוי של שבת.
דן סגל24.07.18
3
היא מקור הברכה. כה לחי!
שלמה25.07.18
2
לשמור על ההלכה קוראים לזה? פעילות מבצעית בשבת, כשיש סיכון חיים לתושבים זה לא חילול שבת, אין פוסק שיאמר את זה, אולי בנטורי קרתא, גם שם לא בטוח. מה שייך הטיעון שמישהו אחר יעשה? יהודי שהוא מבני ברק לא מצווה על שמירת שבת? מה זה שייך בכלל? הגמרא אומרת בפיקוח נפש שתלמידי חכמים יעשו, אדרבה מישהו אחר זה יות
יהודי פשוט24.07.18
1
לאן הם הולכים ! שומר נפשו יירחק !!!
אחד שהיה בצבא24.07.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם