כיכר השבת

הקרב על אלעד

ב'דגל התורה' מאשימים: ה'דין תורה' מכוון נגד גדולי ישראל

הודעת 'שלומי אמונים' על זימון 'דגל התורה' לדין תורה על אלעד, מסמנת את תום שיתוף הפעולה בין שתי הסיעות • אחרי שנים של שקט בעיר מאז שפרוש נבחר, היא עולה על מסלול התנגשות (בארץ)

49
ישראל כהן ואבי רבינא | כיכר השבת | ח' באלול | 19.08.18
שרוליק ופרוש וגפני. ארכיון
שרוליק ופרוש וגפני. ארכיון (צילום: אלי סגל)

הקרב על העיר אלעד הפך זה מכבר לקרב ארצי בין המפלגות החרדיות המרכיבות את מפלגת 'יהדות התורה', כאשר הודעת 'שלומי אמונים' על כוונתה לתבוע את מפלגת 'דגל התורה' לדין תורה, עלולה להביא לריסוק קשר ארוך שנים בין שתי המפלגות.

אם 'דגל התורה' הייתה בשיאה, הרי שראשיה היו מתעקשים על הרצת מועמד מטעמה בערים אלעד ובירושלים, זאת מתוקף היותה מפלגה גדולה יותר מ'שלומי אמונים', אלא, שהצהרות התנועה על קיום ההסכם בעיר אלעד, לפיו, ישראל פרוש יפנה את מקומו בהסכמה - כפי שהבטיח בבחירות 2013, מלוות בקשיים.

ב'שלומי אמונים' הסתפקו עד כה בקלף של "ראש עיר טוב לתושבים" כדי לגרור את המערכת הפוליטית הפנימית לקרב שכלל בנתיים את מינוי הדיין הגר"י סילמן לבורר בין הצדדים, וניסיון להביא לתמיכה של רבנים המזוהים עם 'דגל התורה' במועמדותו.

ביום שישי, עלה המבאק שלב כאשר ב'שלומי אמונים' הודיעו כי יזמנו את 'דגל התורה' לדין תורה או בוררות, בדגל התורה מאיימים כי הודעה זו עלולה להוביל למשבר גדול ואולי אף בלתי הפיך בין הסיעות שבשנים האחרונות שיתפו פעולה נגד כולם.

עיקר הטענה של 'שלומי אמונים' היא ההסכם עם 'דגל התורה' שלטענתם כולל התחייבות של המפלגה הליטאית להציב מועמד מטעמה לראשות העיר בית שמש - מול מועמדותו של משה אבוטבול, כך שבמחינת שלומי אמונים, אי הצבת מועמד ליטאי בבית שמש מהווה הפרה של ההסכם ומבטלת גם את ההסכם באלעד.

בינתיים, ב'דגל התורה' ובש"ס נחושים להעמיד מועמד מוסכם על שתי המפלגות לראשות העיר אלעד, זאת בכפוף להחלטה משותפת של גדולי ישראל ככל שתהיה. השבוע נערכו פגישות בבתי גדולי ישראל מש"ס ומ'דגל התורה', במהלכן הועברו מסרים, לפי הדיווחים בתקשורת, כי יש להציג מועמד מוסכם בעיר אלעד.

בדגל טוענים כי ישראל פרוש עצמו התחייב לא אחת כי לא יתמודד מול החלטת גדולי ישראל של 'דגל התורה' על הרצת מועמד, אך ב'שלומי אמונים' מתקשים להשלים עם המגמה המסתמנת והחליטו לפנות לדין תורה עוד בטרם תיפול ההכרעה בצורה רשמית.

בכירים ב'דגל התורה' לא מתרגשים מהניסיון לגרור את המפלגה לדין תורה. "מנדט אחד יגרור את המפלגה החרדית הגדולה ביותר לדין תורה?", תוהה בכיר בתנועה.

בנוסף, תוהים ב'דגל התורה' היכן היתה הפרת הסכם ומוסיפים: "האם ההתדיינות אצל הגר"י סילמן במשך חודשים אינה הליכה לבוררות של דין תורה? הרי במשך תקופה ארוכה שמענו את שלומי אמונים אומרים בקול ברור שהם סומכים על הבוררות המדוברת, ואילו כעת, כשהתוצאות אינן מוצאות חן בעיניהם, אז הם מחפשים דיין אחר? זו לא דרכה של תורה".

בנוסף, מאיימים ב'דגל התורה', "הרי כל בר דעת מבין שה'דין תורה' אינו מכוון נגד יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, שהינו שלוחם של גדולי ישראל, אלא נגד 'המשלח', שהם גדולי ישראל שאמורים לקבל את ההכרעה. האם יש מישהו, אפילו שאיננו דתי, שהיה מעז להזמין לדין תורה את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי או את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין? האם מאן דהוא היה מחציף פניו לתבוע את נשיא המועצת חכם שלום כהן או הגר"ש בעדני? יש קווים שאסור לחצות אותם".

לסיום, אומר הבכיר הפוליטי ב'דגל' כי "מי שצריך להתעשת, מוטב כי יעשה זאת עכשיו, ולא יגרור את הציבור החרדי כולו למחלוקת קשה".

תגובת שלומי אמונים לא התקבלה.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
נגד דגל בלי פחד מאף אחד לדגל אין שום סיכוי לקבל את העיר
נחמן19.08.18
26
זה נבלה וזה טריפה , מאחר והתושבים שאין להם קשרים בעירייה ישארו שקופים.......... כל הנושא רלונטי אך ורק לעסקנים הבאים לעשות לביתם ל"שם שמים".....
אבי19.08.18
25
לא נגד גדולי ישראל אלא נגד מחרחרי הריב שחשוב להם רק כיסאות וגובים אנשי רגל לתורה...
דגל19.08.18

הצגת כל התגובות

24
נמאס ממלחמות הגובים
שח19.08.18
23
ב"ה הגיע הזמן לשחרר את הציבור החרדי משלטון העסקנים. משפחת פורוש וכל השאר. הציבור החרדי עליו להיות במפלגה גדולה אחת. כולל חסידים ליטאים, הפלג, חב"ד והספרדים. כולם נקבצו באו להיות במפלגה אחת גדולה וכך לכבוש את ראשות הרשויות וכן בכנסת סוף סוף להיות משהו ענק ומכובד. וכל זה יעשה ע"י בחירות מקדימות (פר
געציל ויינשטיין19.08.18
22
הדמגוגיה של "דגל" נוראה. כן דין אחד שווה לכולם. ומה יקרה אם ליהודי פשוט תהיה דין תורה על הרחבת מרפסת עם משפחת הגאון רבי חיים קנייבסקי? האם הם חסידינים מדין תורה? הסיפורת היהודית מלאה בסיפורי שבח על גדולי עולם שנתבעו לדין תורה על ידי כפריים פשוטים, והלכו והשפילו עצמם כפי שהתורה מחייבת. וגם בגמרא ישנם
בערי19.08.18
21
של מי שחושב שר' חיים והגריג חסינים מפני דין תורה. זה פשוט בושה וחרפה לאותם גורמים בדגל, אם יש לפרוש טענות (ואין לי מושג האם הוא צודק) שישטח אותם בדין תורה, והבי"ד יחליט
יצחק19.08.18
20
בית שמש לא מתפקדת לא כבישים המון בורות ואף אחד לא לוקח אחריות על זה ..נגרמים לנו נזקים פיזיים לרכבים בלי שום גוזמא!!!! שלא לדבר על הפקחים ברמה א אבוטבול התחיל להבין בקושי אחרי 7 וחצי שנות קדנציה שהקנאים גורמים להסתה על כלל התושבים..אבוטבול נכשל בגדול..חבל שזקנותו מביישת את נערותו והוא מתעקש להמשיך
הפעם עליזה בלוך19.08.18
19
מה זה להחליט מעל הגב שלהם?
שלומי19.08.18
18
של גדולי ישראל ככלי במשחק הפוליטי, הרי סמכות זו נשחקת והולכת.
רפאל19.08.18
17
כולנו שמענו את הקלטת שדיברת נגד גדולי האדמורים
משה19.08.18
16
הגיע הזמן לשים קץ לאשליות מפלגת דגל התורא, אין לה בעלות על הציבור החרדי, היא מפלגה קיקיונית שהגיע הזמן להראות את המקום האמתי שלה!
חיים19.08.18
לה בעלות על התפקידים הציבוריים שאינם נכס פרטי של אף אחד !!!!!!!!!
נתנאל19.08.18
אלא צורת הצגת הדברים בפני הגדולים, שהיא צורה תחמנית שבאה לרמותם ולהוציא את ה"פסק" המתאים להם. כך נהגו גם חלאות המחבלים עם הרב אלישיב והחתימו אותו על כל מיני פסקים, חלקם ללא ידיעתו כלל, וכך נוהגים כל אנשי אגו"י וש"ס. לכן, כשהם אומרים זה בהנחיית גדולי ישראל, אל תאמינו להם, בדקו לפני כן אצל הגדולים מה
sonenatig19.08.18
תראה איך מפיך נוטפים דברי בלע נגד גדולי הדור מכל החוגים (שאינם מתנועת דגל החדשה), כאילו דעתם הייתה מכוונת שלא כדין בעניינים שונים ובכללם בעניין הד"ת בישיבת פוניבז', ורק מפלגת דגל ורבניה זוכים לכוון אל האמת. נעבאך!!! חזור בתשובה ועזוב את המפלגה הזו ודעותיה המשובשות וגדושות הגאווה!!!
ענה לכסיל19.08.18
ומציאות היא שהגדולים, חכמים ככל שיהיו, אינם מבינים בפוליטיקה למשל כמו שאינם מבינים בכל פרוצדורה רפואית או הנדסית. הם פוסקים לאור מה שהם שומעים מהצדדים השונים ופוסקים בהתאם. כך גם כאן, הגר"ש שמע מנאמניו נתי גרוסמן שר"י, פטרוף ושאר ירקות רקובים כאילו רוצים לגייס את כל עולם התורה והגיב בהתאם. לעומתו, ה
sonenatig20.08.18
15
בתגובתי האחרונה.
משה בן אברהם20.08.18
14
של אגודת ישראל..זה מותר מר גפני???!!!!!
יואל19.08.18
13
זה עניין שבשיגרה אצלו
ללא שם19.08.18
12
עמך הפשוטים, וגם חלק מהת"ח שאינם בקיאים בהלכה, ובפרט תלמידי התתי"ם שמחדירים להם מילדות, חושבים בגדול הדור אמר ובזה זה נגמר. (ולא מבינים שלכל אחד זכות להחזיק מרבו כגדול וכתוב עשה לך רב ולא כתוב שמע לכל רב)
משה בן אברהם20.08.18
11
מכל הסחר מכר הנואל הזה ותערוכת הגדיילים למיניהם, תנו לציבור להחליט, כמו שהוא זכאי להחליט על ועד בית.
מוטי19.08.18
10
פוליטיים פנימיים די מספיק עם זה
שלום19.08.18
9
שזה לא החלטה של גפני אלא של גדו"י בדיחה חזקה
דב19.08.18
8
אתם לא מבינים דבר אחד , מי שיחליט בשבילכם יום אחרי הבחירות לא יראה אתכם ממטר . תזכרו את זה אם לא תצביעו לפורש , אלעד היא עוד עיר באלקטורים לא באמת מעניין אותם איך תיראה העיר .
א.ר19.08.18
חפש
א.ר19.08.18
אתה בטח אחד מהסטומים שחושבים שפורש דואג עאלק לעיר??...... בגלל פרחים שהוא שם בעיר ופארק באלעד בבין הזמנים..., (שדרך אגב זה ממומן מאל המעיין) ולבנתיים משפחת פורוש קונה עוד שטחים באלעד ודירות..... העיקר להתעשר על חשבון התושבים.... די נמאס לעשות עלינו כסף....
יוסי19.08.18
7
לא יאומן אין רב או אדמור שאמר לו לרוץ
ללא שם19.08.18
וכו' וכו' בעד שישאר אז מה אתה מבלבל את השכל
אתה פסיכי19.08.18
לפי ההסכם פרוש אמור "לא להתמודד מול מועמד של דגל התורה". אבל בינתים: 1. דגל לא מציבים מועמד, העיקר רוצים ששרוליק לא יגיש מועמדות 2. תושבי אלעד לא טאטל'ך של בני ברק, והם לא יסכימו להנחתה של דגל העיקר שפרוש לא יהיה 3. הזמן הולך ואוזל. פרוש מבקש להציג מועמדות לפני סגירת הרשימות. תמיד אפשר להסיר מועמדות
לידיעתכם20.08.18
6
פרוש לא עומד במילה אחת שהוא מתחייב עליה. תשאלו את כל בגבאים באלעד
ללא שם19.08.18
חתם על הסכם של רוטציה עם רובינשטיין, וברוב חוצפתו - ובתמיכת דגל (וגדולי ישראל, כמובן...) - התעלם בתירוצים מחובתו ורץ לראשות העיר! העיר זעמה והצביעה לרובינשטיין על אפו וחמתו של דגל-גפני. מישהו זוכר את זה? מישהו היה שותק על חוצפה כזו של אגודת ישראל? אבל משום מה את בגידות הליטאים משתיקים ומדחיקים.
שונא פרוש20.08.18
5
הליטאים מחדירים שרק רבם גדול הדור ורק דעתו דעת תורה וכך בכל מקום שהם יכולים לשים נציג מטעמם הם אומרים הרב קנייבסקי אמר ואז כל רבני וגדולי העיר נאלצים וכי יחלקו על דעת תורה???
משה בן אברהם19.08.18
לאיסור לחלוק על "דעת תורה", ובפרט בדבר משפט שאינו לא דם ולא דין ולא נגע.
רפאל20.08.18
4
יש בחירות והציבור יחליט מה שטוב לו. למה כל הפוליטקאים מתערבים כאילו העיר שלהם. מה הקשר בין אלעד לבית שמש? אם אבוטבול שם אז זייברט שם וליצמן כאן????? תנו לנו להחליט מה שטוב לנו. למה רק אצל חילונים אפשר לעשות בחירות?????
תושב אלעד19.08.18
3
הליטאים מחדירים שרק רבם גדול הדור ורק דעתו דעת תורה וכך בכל מקום שהם יכולים לשים נציג מטעמם הם אומרים הרב קנייבסקי אמר ואז כל רבני וגדולי העיר נאלמים וכי יחלקו על דעת תורה???
משה בן אברהם19.08.18
ר' חיים או ר' גרשון? שלא לדבר על עץ ואת האנרכיה מנצל גפני וממנה עצמו לסולטן. בשליחות גדולי ישראל, כמובן
אם אין אני לי20.08.18
2
דגל מענין אותם דעת תורה . רק כשזה עוזר להם במקומות אחרים דעת תורה לא מזיז להם
אשר19.08.18
1
דגל חיקוי לאגודה, יתד חיקוי להמודיע, שארית חיקוי ללנדא, 2) אצל הספרדים והחסידים יש רקע של פנימיות התורה כדוגמת לימוד הזוהר אצל המרוקאים, החיד"א הבא"ח וכו' ואצל החסידים הבעש"ט וכו' ובאו הליטאים ואמרו לא צריך מקוה ולא זקן ולא זוהר, אלא בלורית יפה זקן מגולח שור שנגח סדר נזיקין ומסכת מכות (כואב על אחינו
משה בן אברהם 19.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך מגיעים לאהבה? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 21:40

שידור חי

פרשת קדושים | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 21:15

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07:27

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24