כיכר השבת

'פייק' מאבק?

המאבק נגד יהב: הנציג החרדי נעדר מהדיון לטובת החיידר

למעלה משנה זועקים ב'דגל' כי ראש עיריית חיפה יונה יהב מתעלל בילדים החרדים בכך שמקפח את ת"ת 'נתיבות משה', אך מתברר כי דווקא נציגי החינוך העצמאי מעכבים את מה שנראה כפתרון (ארץ)

26
קובי רוזן | כיכר השבת | ט' באלול | 20.08.18
מיכי אלפר ויונה יהב
מיכי אלפר ויונה יהב (צילום: באדיבות המצלם ויונתן זינדל, פלאש 90)

במשך למעלה משנה תוקפים ב'דגל התורה' את ראש עיריית חיפה יונה יהב. במרכז הטענות: אפליית הילדים החרדים הלומדים בתלמוד תורה 'נתיבות משה', שלא זוכים למבנה הראוי להם.

מנגד, ראש העיר טען - שוב ושוב - כי המאבק הוא לא על 'נתיבות משה' אלא על השכר של יו"ר 'דגל' המקומית מיכי אלפר. יהב, התנגד למינויו לסגן בשכר, ולדבריו זה מה שהוביל למאבק נגדו.

אך דיווח המתפרסם היום (שני) בעיתון 'מרכז העניינים', מטיל צל כבד על טענות 'דגל', שכן דווקא נציגי 'החינוך העצמאי' הם אלו שנעדרו מהישיבות הגורליות על עתיד התלמוד תורה. כאשר במקביל, ההפגנות והמחאות בעיר הופסקו.

כבר בדיון שהתקיים, לפני כחודשיים, בוועדה לזכויות הילד, ציינה היו"ר ח"כ יפעת שאשא ביטון כי ישנה תחושה שאלפר מנסה להפוך את הדיון הענייני ל'תעמולת בחירות'.

בסיכום הדיונים בוועדה הוחלט לנסות ולהגיע להבנות למען הילדים החרדים. הפגישה נקבעה להתקיים לפני כחודש, בה היו אמורים להשתתף נציג 'החינוך העצמאי', נציג העירייה ויו"ר הוועדה ביטון.

אך, למרבה הפלא, דווקא נציג 'החינוך העצמאי', מי שטוען לאפליית הילדים החרדים, הוא זה שנעדר מהישיבה החשובה.

על פי הדיווח, בסיום הידון הגיעה יו"ר הוועדה למתווה, בית הספר שערי תורה', הזוכה למבנה חדש - אינו מצדיק את קיומו, בשל כך שרוב התלמידים לא ממשיכים במסגרות חרדיות אלא בבתי ספר תיכוניים, ולכן הוא ייסגר והתלמידים החרידם של 'נתיבות משה' יזכו לקבל את המבנה החדש.

אך, הגורמים שעסקו במתווה הפשרה, נדהמו לגלות כי נציגי 'החינוך העצמאי' ושאר הגורמים המעורבים במאבק מתעלמים מהמתווה ולא מגיבים להצעה.

"נראה שכעת מובן לכל" התבטא גורם בעיר: "המאבק בחיפה הוא מאבק פוליטי בלבד. על שכר של סגן ראש עיר. לא סתם ב'אגודה' תומכים ביהב. יש למישהו ספק שאם היה מדובר בראש עיר בעייתי לחרדים שליצמן היה תוקף אותו? אבל גם הוא נחשף לתמונה האמיתית".

בועד ההורים של בית הספר "נתיבות משה" בקרית שמואל, מסרו בתגובה: "כשם שלפני עלות השחר מגיעים רגעי החושך הגדולים ביותר, נראה כי גם לפני החלפתו של יהב בראשות העיר מגיעים הספינים השקריים והמחוצפים ביותר. במסגרת אחיזת העיניים המתמשכת הגיעו דיווחים המתארים אסיפה מיותרת שנועדה לעסוק ולא בפעם הראשונה, בפתרון מביש שקודם על ידי עיריית חיפה שרואה יעד עליון בהוצאת תלמוד תורה משגשג מקרית שמואל.

"לאור מדיניות מחפירה זו הוצע רעיון מגוחך על פיו ייסגר בית ספר של החינוה"ע הנמצא בתוככי חיפה ובמרחק נסיעה של כעשרים דקות מקרית שמואל, ואליו יעבור ת"ת נתיבות משה. הצעה גרועה זו שנועדה לנסות ולהסיר מהעירייה את הלחץ הציבורי הכבד שהופנה אליה, כמובן שאיננה רלוונטית ואינה נושאת שום פתרון למאות תלמידים הלומדים בקרית שמואל בתנאים שנודעו לכל כבית הספר הצפוף ביותר בארץ.

"יו"ר שס"ג בחיפה מיכי אלפר הוא הנושא בעול המקום ומצוקותיו, ומלווה אותנו באמונה באופן שאין לתארו במילים לאורך שנים קשות ומאמצים כבירים. אין בידינו ההגדרות והסופרלטיבים הנדרשים לתאר את מאמציו והשקעתו בנושא למען התלמידים לאורך שנים על גבי שנים, צעדים שעלו לו אף ברדיפה קשה מצידו של יונה יהב אשר רואה בשלילה מוחלטת פעילות של נציג הדואג ללא לאות לצורכי הציבור הדתי והחרדי בעיר.

"נציין כי לישיבה המתוארת בגוף הכתבה לא הוזמנו כלל. ברור לכל כי היא היתה מיועדת להצגה פוליטית ואחיזת עיניים של פתרון קיים כביכול. מצ"ב מכתבו של מנכ"ל החינוך העצמאי הרב סורוצקין המתייחס לרעיון המופרך שלכאורה היה אמור "לקדם" פתרון למצוקה אמתית, מצוקה שאין לה אח ורע".

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
זה הקטע הכי חזק בכל המתווה!! תלמידי נתיבות משה יכנסו למבנה החדיש של שערי תורה אז ככה - כששערי תורה בית ספר של קירוב (שעשרות שנים אינו מיועד לחרדים אלא למסורתיים) יפונה משם על פי גזירת הבית היהודי-שאשה-יהב - הוא יותיר מקום לכמאה תלמידים מכסימום ולא ל 400 של נתיבות משה - והוא כל כך חדיש (קרוב למאה שנה
מבנה חדיש!!21.08.18
20
איזה רמאות הרי לבתי ספר שלהם הם לא מקבלים את הילדים שלנו ומשתמשים במצוקה שלנו בשביל הצרכים שלהם
אביהוא20.08.18
19
בי"ס שערי תורה נמצא בשכונת חליסה בחיפה בי"ס נתיבות משה נמצא בקריית שמואל מרחק של למעלה מ10 קילומטר באמת נראה לו שזה הגיוני שכל יום הילדים יסעו מעל ל20 דקות לכל כיוון (ובשעות העומס הרבה יותר) זה פיתרון?!? לא פלא שהנציגים לא השתתפו בבושה הזו
תושב ק' שמואל20.08.18

הצגת כל התגובות

18
יפעת שאשא וכחלון שנותנים בימים אלו רוח גבית ותמיכה ביהב, מוכנים למכור גם את ילדי נתיבות משה. תתביישו, זה לא פתרון, זה מכירת חיסול יפעת תתביישי!!!!!!
אני20.08.18
17
מה נדמה לה שילדנו ילמדו באזור ערבי מרוחק קילומטרים, נפלה ממש על הראש,אין קשר למיכי אלפר, ההורים מתנגדים ללמוד ככ רחוק, והכל התמיכת כחלון, פוליטיקה קטנה
שוש20.08.18
16
מדובר בכיתה אחת פנויה למרות שצריך מענה ל400 תלמידים. הכיתה הבודדה ממוקמת בשכונה של ערבים קשים, שישלח את אמא שלו לשם!
אמא 20.08.18
15
הרי ההצעה לעג וסרקזם אמירה ריקה מתוכן ותו לא.. נו אז צריך לשתף פעולה עם רשעות שכזו. זה אפילו לא פופוליזם זול.. אבל מפלתוקרובה לבוא בס"ד
אלי20.08.18
14
הנזק הוא רב על התועלת. תתעסקי בדברים שאת.מבינה, בזכויות תלמידי נתיבות.משה, את כנראה ממש לא מבינה!!!! פוליטיקה קטנה
שירה20.08.18
13
אולי הפוך ברור שעכשיו יהב מוכן לפשרות כאשר על ראשו מונחת החרב וידוע לכל תושבי חיפה עד כמה הוא לא מוצלח אפילו בקרב המגזר הכללי . אז מדוע פה באתר חרדי מנסים לעוות דברים ולכוון לתועלת יהב
יוסף20.08.18
אני לא רוצה להישמע אנטישמי לכן לא ארמוז לך תחשוב לבד ירוקים??? אדומים??? כחולים????
יעקב20.08.18
12
יונה יהב הביתה!!! לא עושה כלום עבור תושבי חיפה. מזניח את קרית שמואל וחיים. השתלט על כל עמדות המפתח בעיר ושולט בה בעריצות. נקווה שבקרוב מאוד נראה את מפלתו של האדם הזה אי''ה. אגב גם הנציגים החרדים מדגל ומש''ס לא בדיוק דואגים. פרט לנקודות אינטרסנטיות מאוד. כך שהפעם הרבה מחרדי העיר
חיפאי20.08.18
11
כיהודי חרדי תושב העיר, לא אצביע יותר לדגל התורה, מיכי אלפר שיקרת אותנו, אתה רוצה ג'ובים ומפריח סיפורי בדים, הקולות שלנו לא יהיו לדגל התורה אלא למפלגה חרדית אמינה!!!
תושב חיפה20.08.18
10
נציגות אגו"י פועלת באחריות מול ראש עיריית חיפה, דגל פועלת בצורה לא אחראית עם אינטרסים צרים בהפצת שקרים לקידום האג'נדה האישית של חבריה - על גבם של בני הציבור החרדי. הוסר הלוט מעל פניה, הבלוף התגלה, אין רצון כנה ואמתי לסייע למוסדות החינוך שעל ראש שמחת דגל בחיפה, אבל יש רצון עז להתסיס את האווירה לחינם,
אדלשטיין20.08.18
9
מפלגת דגל התורא מצקצקת כל הזמן בלשונה, בכלי מבטאה ובכל מקום בו ניתנת לה במה, בקול ניחר היא קוראת: אנו שליחים של גדולי ישראל, הם הורו לנו את המאבק, כך בכל עניין ונושא. חולף זמן מה, הרי לשקר אין רגליים, ואז מסכת העשן של דגל מתפוררת, כל ה"לשמה" מתברר כזיוף מלכתחילה, אין אמת ולא חצי אמת בהתנהלות המפלגה
חיים20.08.18
8
איך הם השתלטו באלימות ובכח על בית הכנסת הגדול אותו עמדו לקבל חב"ד...שיפצו אותו ועושים בו כאוות רצונם למרות פסק דין שנדרשו לפנות את המקום...ומחזיקים בו נגד החוק.
הפעלצער21.08.18
כדי להקים במקום בית ספר ויהב ניסה בכל כוחו לסכל את הקמת בית הספר ונכשל ואף ספג ביקורת קשה מבית המשפט. ובאשר לבית הכנסת הגדול. בדין הגיע המקום לבעלז שהיא קהילה גדולה המונה מאות רבות של משפחות. פי כמה וכמה גדולה יותר מחב״ד.
שמעון21.08.18
7
וחסידי בעלז אינם כידוע ליטאים.
משה21.08.18
ולכן מצא כאן הקב"ה הזדמנות להיפרע מהם.
אבי21.08.18
6
איפה הוא היה כל הקדנציה ??? בסוף הקדנציה הוא נזכר אז מי עושה תעמולת בחירות אם לא יונה יהב וגור כמו תמיד לא השבת מעניינת אותם אלא ....
מגידו20.08.18
5
די נמאסו השטיקים של גור יהב והבית.היהודי.
מ20.08.18
4
ירושלמית ממא״שׁ הוא לוי וגירסא דינקותא שלו היא חרדית
מכיר את יונה 20.08.18
אין לו קשר למשפחה ירושלמית כלשהי.
חיפאיש21.08.18
3
מה תעזור נוכחות של הנציג של החינוך העצמאי, בדיחה!!!
אני20.08.18
2
כשעדיין יש שם בי"ס מתפקד כראוי, אף על פי שגם אותם דחקו לשכונה הזו. הזוי. הפרטים בכתבה לא נכונים בעליל.
מורן20.08.18
המבנה צמוד לבי"ס של חסידי גור ואין שום בעיה לשלוח את הילדים לשם. אמנם זה רחוק מקרית שמואל אבל ב'אין ברירה'........
רוחמקין21.08.18
1
ליצמן וגור מעניין אותם גור וגור בלבד, אין לנו מושג במה יהב משחד את ליצמן. אך אם זה יהיה נכון שהם יתמכו בלהב הרי לפנינו שיא של גועל אלימות. מי שמכיר את מיכי אלפר יודע שהוא אדם ישר כסרגל, חכם דואג לכולם. ליצמן כבר הוכיח בירושלים שגור לא חשוב להם שבת וחילון העיקר תנו לנו קרקעות וכספים ונצביע גם לשטן.
חרדי20.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

האקדמיה החדשה

תוכנית חדשנית שמשלבת לימודים אקדמיים כבר בגיל צעיר

כיכר בשיתוף משרד החינוך | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24