כיכר השבת

פרסום ראשון

הורי "הילדים הדחוסים" עתרו נגד זייברט

ההרים לילדים בעלי מוגבליות שעתידים להידחס במבנה קטן בניגוד לצורכיהם הגישו עתירה נגד ראש העיר חנוך זייברט בדרישה לצו ביניים שימנע את העברת הילדים (חרדים, בארץ)

19
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ז באלול | 27.08.18
חנוך זייברט
חנוך זייברט (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

פרסום ראשון: שני בתי ספר השייכים לעמותת 'אוהל שרה', בהם לומדים ילדים בעלי מוגבלויות, עוברים בימים אלו תהליך שבסופו יפונו למבנה חדש וצפוף, לאחר שהמבנה בו שהו עד כה, ישמש תלמודי תורה המזוהה עם הליטאים. בעקבות כך הגישו ההורים עתירה נגד ראש העיר חנוך זייברט.

מדובר במבנה ברחוב אבוחצירא בשכונת פרדס כץ, שמחולק לבית הספר 'בית חנוך' שבו נמצאים בנים עד גיל 13, ולבית הספר 'בית שי' בו נמצאים בנים בגילאי 13-21 - שניהם שייכים לעמותת 'אוהל שרה'.

אלא שראש העיר חנוך זייברט החליט להעביר את שני המוסדות למבנה חדש, ולדברי הורי הילדים מדובר במבנה שיכול להכיל 10 כיתות בלבד, ולא יספיק לכל ילדיהם בעלי הצרכים המיוחדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום חמישי האחרון עתרו ההורים נגד ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ונגד משרד החינוך בבקשה לתת צו ביניים ולמנוע את העברת הילדים למבנה החדש הצפוף.

בשיחה עם אחת ההורים, היא מלינה בפני "כיכר השבת" על המצב. "המבנה מותאם לילדים בעלי מוגבלויות, הושקעו בו כספים ותקציבים רבים כדי להתאים אותו לאורך השנים, לצורך נגישות מא' עד ת', בכל שנה מתקנים ומשפצים עוד יותר", היא מספרת, "לפני כמה חודשים הבטיח ראש העיר שידאג למבנה חלופי מתאים, כי הוא לא יכול לזרוק 130 ילדים, אך בפועל המבנה שהוצע לא הולם את דרישות הנכים ואין בו מספיק מקום".

לדבריה, ראש העיר "מודע לזה ולכן אמר שיסודרו דירות למי שלא יהיה מקום. אחר כך קיבלנו הודעה שראש העיר החליט - בהינף יד - להעביר את בית הספר שלנו למבנה חדש, בנוסף לילדי היסודי שאמורים ללמוד שם בשנה הבאה".

האם טוענת כי במבנה החדש ישובצו 19 כיתות של ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מבנה שנועד ל-10 כיתות, זאת אחרי שכאמור הושקעו מיליונים על חשבון משלם המסים להנגשת בית הספר הקודם.

עוד הוסיפה מ., בשיחה עם "כיכר השבת", כי "מדובר בהחלטה בהולה, ללא הודעה מראש, שלא מאפשרת התמודדות ומציאת מוסד לימודים הולם לילדים האלו - שגם ככה קשה מאוד למצוא להם מוסד מתאים מבין מבחר מצומצם של בתי ספר דתיים לחינוך מיוחד. איפה הלב של בכירי העירייה?".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "צר לי מאוד על התעלמות מהבנייה בהיקפים עצומים, שביצעה העירייה בשנים האחרונות, בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, למען בתי הספר של רשת 'אוהל שרה', לעומת מצבם בעבר, שברובם היו ממוקמים בקרוואנים ובתנאים קשים.

"בשנים האחרונות נבנו למען הרשת של עמותת אוהל שרה כמה מבנים, בהם מבנה לאוכלוסיית הבוגרים של הרשת ברחוב צפת ומבנה בית הספר לבנים 'גשרים' של הרשת, שבעבר שכן בקרוואנים ברחוב המכבים.

"עם כל הסיוע האדיר לרשת, אין להתעלם מכך שישנם ילדים רבים בשכונת פרדס כץ, שאין מבנה בעבורם. משום כך, סוכם עם הנהלת הרשת כי כאשר הם יעבירו את בתי הספר היסודי והעל יסודי למבנה החדש ברחוב הקישון, הם יפנו את המבנה ברחוב הרב אבוחצירא, והעירייה תעמידו לרשות תלמוד תורה של ילדי השכונה".

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
אז מה באמת עושה ראש העיר שלנו? הוא נותן וגם לוקח מ/ל החלשים / נכים. כך למשל העיריה שכרה מקום עבור מרש"ל בני ברק שאמור לתת מענה לעיוורים ולקויי ראיה בני ברקים / חרדים שלא מוצאים לעצמם מקום מתאים בשאר הערים. כל הכבוד, מגיע להם! ובחדא מחתא דחפו למבנה גם את "חיים עצמאיים" וזה במקום לתת להם מקום נפרד ורח
גור תושב27.08.18
10
מפנים מוסד שמתוקצב ע"י כל הרשויות ומחזיק במקום שנים רבות בהשקעה גבוהה, מפנים אותו למקום חדש ואת הישן נותנים לגוף לא מוכר שלא יכול להיות זכאי לתקציב מאף גוף שלטוני. המוסד המפונה יקבל מחדש את כל חבילת המימון למבנה החדש. ובכך דאגנו כי מוסדות שלא ברורה מה פעלותם זכו למבנה ששודרג ומומן ע"י מוסדות רווחה ו
תושב28.08.18
9
חייבים אלטרנטיבה בבחירות לזיברט ורובינשטין ראש עיר שיבטל את המצלמות והשיטור העירוני ותוספת היטל שמיטה בארנונה
R28.08.18

הצגת כל התגובות

8
לכל המשמיצים. רוב העמותות בחינוך המיוחד בב"ב משתמשות במבנים שכורים על חשבון העמותות. יוצאת מן הכלל "אהל שרה". העיריה בנתה מכספי משלם המיסים בנין, ובשביל מי, ילדים מרעננה ומר"ג. תפסיקו לעוות את המציאות. את הילדים אפשר לקלוט בב"ב, אך מבנים . על חשבון מי? גור, גור ,גור, גור. תפסיקו עם המנטרה הזו.
משה כהן27.08.18
יש להם אפילו מבנים ריקים כמו הסמינר ברח' הרצוג
תושב27.08.18
7
ראש עיר חרדי יודע איפה להוריד הוא מכיר את הציבור לו וכמובן קומבינות על חשבון התושב שלא מכיר את הזכיות שלו.. ראש עיר חילוני פוחד מהפגנות ועיניינים ראש עיר רוצה שקט.. לכן עדיף דווקא לא חרדי
צופה30.08.18
6
התלמוד תורה שעובר לשם שייך ליצחק ויזל קרוב משפחתו של אברהם רובינשטיין חבל שאת זה העמותה לא מדגישה
הזווי27.08.18
ולא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב... שניהם, לצערי, חלאות אדם ובזויי עם.
אבי 27.08.18
איפה שהוא יכול לגזול הוא גוזל בן אדם רע רק כסף מענין אותם
אסתי27.08.18
5
האם בבחירות לוועד בית הרבנים מורי למי להצביע? נותנים מידי הרבה כח לנכדיהם.
יוסף28.08.18
4
בואו נניח בצד את הסיבה הידועה מדוע דחוף לראש העיר (ובעיקר לסגנו..) לתת את המבנה לתלמוד תורה הזה (ניחשתם נכון... סיבות פוליטיות פנים ליטאיות) ובואו נניח בצד את העניין שההקצאה לת"ת הזה איננה חוקית כלל וכלל, ועוד חזון למועד. אך ברצוני לשאול מדוע היחס השונה בין חינוך רגיל לחינוך מיוחד ? מדוע התלמודי ת
שוובר27.08.18
זה לא חינוך מיוחד רגיל אלא ילדים עם פיגור ואוטיזם. הם לא יכולים להיות מאוחסנים בצפיפות שכן זה ישפיע על ההתנהגות שלהם. אולי גם נקשור אותם למיטות. דבר נוסף, מדובר במוסד שהוא מוכר ומפוקח ע"י משרד החינוך, זאת לעומת מוסדות הפטור.
תושב27.08.18
3
נכון, נבנו מבנים למען אהל שרה אך במקרה ספציפי זה ראש העיר התחייב כי לא יפנה את שני בתי הספר עד אשר יימצא מקום הולם לשניהם. טענת העירייה ודובריה כי במידה ולא יקבלו תלמידי חוץ, הרי שיהיה מקום לשאר התלמידים במבנה אחד, הינה טענה המתאימה לאנשי סדום ועמורה. ישנה הסכמה בין רשויות מקומיות לניוד תלמידים לבת
יהודי פשוט27.08.18
2
אם היה בחירות דמוקרטיות בבני ברק התוצאות היו אחרות והשירות לאזרח היה בהתאם
זיברט27.08.18
1
ולהעביר את מקום לימוד הילדים ללשכתו.
אבי27.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24