כיכר השבת

אפליה פנים-ספרדית באלעד

טענות: 'לא קיבלו את בנותינו לסמינר, כי אנחנו לא אברכים'

מספר בנות לא התקבלו לסמינר ספרדי באלעד, משום שאביהן אינו אברך - כך לדבריהם. בשל עוגמת הנפש הרבה, אף אושפזה אמה של אחת הבנות בבית החולים, בחשד לאירוע לבבי (חדשות, חרדים)

219
אלי רוטמן | כיכר השבת | ט"ז באלול | 27.08.18
נערות חרדיות. אילוסטרציה
נערות חרדיות. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

פרסום ראשון: בנות טובות מבתים חרדיים 'למהדרין', לא התקבלו ללימודים בסמינר באלעד, אף שהסמינר ובית הספר ממנו הגיעו, שייכים לאותם מוסדות. לדברי ההורים, מדובר באפליה מסיבות פסולות.

הפרשה החלה לפני כחודש, אז ההורים לבנות שסיימו את לימודיהן בבית הספר 'פרי תואר' קיבלו הודעה ממשרד החינוך בה נמסר להם שבנותיהן שובצו ב'תיכון בית יעקב החדש' (שכינויו "ליברמן").

הדבר היה אך מתבקש בעיניהם, משום שכאמור גם בית הספר וגם הסמינר הם חלק ממוסדות 'אור המלך' של הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד.

אלא שזמן קצר לאחר מכן הגיע מכתב מהסמינר, בחלק מהמקרים באמצעות שליח שווידא את קבלתו, בו הם יודעו כי "נפלה טעות" בשיבוץ שערך משרד החינוך, וכי הנהלת הסמינר לא מחויבת ואין בכוונתה לקבל אליו את הנערה, בת המשפחה.

הרב מרדכי מלכה, ראש המוסדות ורב העיר (צילום: יעקב כהן)

יצוין, כי מכתב זה הגיע גם למשפחות להן כבר ישנה בת, גדולה יותר, הלומדת בסמינר זה - צעד הנוגד את החוק והנוהל המחייב של משרד החינוך וכלל הגורמים הרשמיים.

בשל כך, אף הורגעו תחילה הורים אלו בידי הקב"ס (קצין ביקור סדיר) מטעם המשרד, שאמר להורים בביטחון, מרצון טוב: "אל תדאגו, זה חוק; הוא יקוים, והבת שלכם תיכנס לסמינר בו היא שובצה".

אך מהסמינר נשמעו קולות אחרים, עיקשים. הורים שפנו לגורמים בהנהלת המקום שמעו מהם תחילה, בשיחות בעל פה, מעין התחמקות, שעם הזמן הפכה להתייחסות אטומה, לדבריהם.

יצוין, כי חלק מההורים כבר התייאשו מקבלת בתם למקום בו לומדות רוב חברותיה מבית הספר, ופנו לסמינר אחר - אך שם נענו כי "יש פה מאבק בין מוסדות, זה לא קשור אלינו. אנחנו לא יכולים לקחת מ'ליברמן'. אין לנו אישור מפקח על זה...".

אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

שיאה של ההשפלה, כך נטען ל"כיכר השבת", היה לפני אירוע פתיחת שנת הלימודים החגיגי שהתקיים בסוף השבוע האחרון: הורי הבנות האלו הגיעו אל משרדי הסמינר לאחר שנאמר להם לבוא לקבל טפסים ולסיים את הליך הרישום, רק כדי לשמוע שם שבנותיהן עדיין לא התקבלו וממילא גם לא יוכלו להשתתף בטקס הפתיחה, כשהדברים הללו נאמרים להם בצורה מבישה - לדבריהם.

"הכל, אומר אחד האבות, "בגלל שהסמינר החליט פתאום להפוך את עצמו מיועד רק לאליטה כביכול, ולא לכאלו שאביהן אינו אברך. רק 'פרוטקציונריות', מסיבה כזאת או אחרת, התקבלו לשם השנה אפילו שהאב עובד", טוען האב.

ל"כיכר השבת" נודע, כי אמה של אחת הבנות חוותה אירוע לב בעקבות כל אירועי הימים האחרונים סביב בתה, והיא אושפזה בבית החולים.

אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מקורבי המשפחה בטוחים: "זה קרה לה בעקבות הלחץ ותחושת ההשפלה הנוראה, שלה ושל כל המשפחה - בפרט הנערה המוכשרת והמסכנה. זה גיהני גיהנום".

אמה של בת אחרת, שלא התקבלת, מוסיפה ומתארת ל'כיכר השבת': "בלילה האחרון היא בכתה עד השעה ארבע לפנות בוקר. אתמול קניתי לה בגדי תלבושת של הסמינר, והבוקר כשלקחתי את הבנות האחרות ללימודים, אחותה הגדולה יותר בכתה כל הדרך".

"כשהאחות הקטנה במשפחה ראתה את הבכי, היא שאלה אותי על מה הוא, והסברתי לה בקצרה. בצהרים, כשבאתי לקחת אותה מהגן, הגננת מספרת לי שהיא בכתה כל היום", מספרת האם, וכאן קולה נשבר: "זה עוול לבנות. כל מה שהן רוצות הוא להתחיל עם החברות שלהן את היום הראשון".

"אבל אלוקים שבשמים אוהב את כל הבנות שלו, בפרט אלו שקשה להן, ואני בטוחה שהוא יעזור גם לבת שלי", היא מסיימת בכאב.

פניית "כיכר השבת" לסמינר המדובר, 'תיכון בית יעקב החדש' באלעד, לשם קבלת תגובה - לא נענתה. כשזו תגיע, היא תתפרסם.

תוכן שאסור לפספס
219 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
123
הסטטיסטיקה מראה שבאלעד יש את הכי הרבה אחוזים של נוער נושר(מעניין למה ב'מת)ומי שאמור לטפל בזה רק יושב ומחמם את הכיסא בבית...
ללא שם28.08.18
122
את הבנות בבושת פנים. רצח לעיני כל!!! אז תפסיקי להתחסד ולשחק אותה צדיקה בואי נראה מה היה קורה אם זו היית את!!!! צדיקה גדולה.
ללא שם28.08.18
121
........................ יבדוק באחיה
יוני28.08.18

הצגת כל התגובות

120
השאלה המבודדת אם הייתה כאן אפליה או לא , הנה בהיבט של העניין אם אביה היה באותו רמה רוחנית ועם כסף או עם משרה בעירייה וכו'... היא הייתה מתקבלת , אבל אם כולם שם רק אברכים זה משהוא אחד אבל אם יש כאלה וכאלה ובאותה רמה רוחנית אז זה ממש אפליה , כי הסמינר רוצה להיות סמינר משכנז ששמה ברבה מקומות השם של המו
אורה28.08.18
119
על חסד ,אהבת האחר ,מצוות וכו' חחחח הצחקתם וגם בסמינרים ובישיבות מדברים גבוהה גבוהה על חסד וכו' אבל במעשה ,כשמגיע לפתחיהם ממש בלי לחפש בנרות , רואים את העמדת הפנים. בכל אופן, עם זאת ,צריך לזכור שהכל מכוון מהקב"ה כי הוא בטוח פותח דלת אחרת טובה יותר
בוס28.08.18
חוץ מכסף ודירות אין להם שום קשר לראש השנה!!!!!!!!!
עליזוש28.08.18
118
אני ממליץ לבנות ומשפחתם להמשיך להגיע לסמינר (עם מכתב השיבוץ ממשרד החינוך) ולהזמין לשם משטרה ולןמר שמגרשים אותן לקרוא לראש העיר ולקצינת ביקור סדיר ז"א ללכת עם החוק עד הסוף!°°
אחי28.08.18
117
הודיעו להם שלא קיבלו את הבת, אז למה הם שלחו אותה??? אני מכירה אישית בת שישבה בבית בלי סמינר בגלל שההורים התעקשו על סמינר מסויים. ורק אחרי כמה חודשים הם הסכימו לשלוח אותה לסמינר נפלא אחר והיא פרחה שם!! הסבל שלה על מצפון ההורים. ואגב, נכון שהיא טוענת שהיא לא התקבלה בגלל שהיא ספרדיה. אבל מה לעשות שאחות
שיר28.08.18
116
הי אני לומדת באותו סמינר ואני מרגישה שאני חייבת לומר משהו אם הסיפור הזה באמת ככה היה אז זה פשוט מזעזע ופגיע איומה בבנות ואני מאוד מבינה את זה כי גם אני עברתי סיוט לא קטן כדי להתקבל לסמינר... אבל אני חייבת לומר שזה לא נשמע לי הגיוני שהמנהלת שלי ככה בישה בנות ושהיא בכלל לא בן אדם כזה היא באמת מדהימה צ
בקשר למנהלת...27.08.18
לומדת בסמינר, המנהלת מסוגלת לעשות את זה, והיא עשתה!!! (לא יודעת עד כמה הסיפור הזה אמין אבל יש סיפורים דומים) מה שהולך ברישום זה גועל נפש, והרישום לא קשור לרב מלכה, הוא קשור לרב ליברמן.
תלמידה מליברמן26.02.19
כנראה שאת באמת לא יודעת מי זאת המנהלת שלך באמת . נכון , היא חייבת להיות דמות חיובית בפניכם , אבל כשזה נוגע לסיפור הספציפי הזה , היא יכולה להתנהג אחרת , יש לה שתי פרצופים , לפני שאת כותבת דברי זכות , וזה מאוד יפה מצידך . תבדקי מול בנות שכן היו בכנס . בהצלחה לך
בת 28.08.18
115
צריך שהענישה לא תופנה לסמינר עצמו, כי מה אשמות תלמידות הסמינר שיסבלו מכך, אלא ענישה כספית כבידה על האחראיים לשפיכות דמים הזו.
מאיר27.08.18
114
אדרבא ואדרבא!!!!!!!!היצר עושה גם מכם קציצות על האש דק דק דק עוד יותר מהחילונים אפילו....
ש27.08.18
113
מה הן באות לכנס של סמינר לא שלהן? לא משנה אם צודק או לא שלא קיבלו אותן, זה ענין אחר לחלוטין! אל תשחקו אותה מזועזעים ונפגעים שגירשו אותן מכנס פתיחה של סמינר שהן כלל לא תלמידותיו! מנסים בכח להיות מסכנים.... הורים מטומטמים... - אל תשלחו את הבנות למקום הזה והם לא ייפגעו! שלחתם? תשאו בתוצאות הפגיעה! אל
טמטום של הורים27.08.18
ולא להסכים לצאת גם במחיר של הלבנת פנים ברבים, כך ורק כך יבואו הארורים על ענשם!!!!!!!!!!!!!! ד' בשמים רואה את הכל והוא יבא איתם חשבון בקרוב ממש!!
עליזוש28.08.18
112
הם בוודאות אינם בני אברהם אבינו, שבני אברהם אבינו הם רחמנים ביישנים וגומלי חסדים. וההפך באשכנזים אכזרים, חוצפנים ומלבינים פנים ברבים.
דן סגל27.08.18
הכתבה מספרת על סמינר ספרדי
זונדל פעטשגעבער27.08.18
איזה סמינר ספרדי זה? שהבנות ספרדיות וההנהלה אשכנזית??????????????? ז נקרא סמינר ספרדי?????? הגיע הזמן שגם הספרדים יהיו מנהלים!!! האם ראיתם פעם סמינר עם בנות אשכנזיות והנהלה ספרדית?? צאו כבר מהטמטום ותפסיקו לתת להם שליטה עלינו ועל ילדינו, תהיו עצמאים, אל תהיו טמבלים!!!!!!!!!
עליזוש28.08.18
לפי מה שכתוב בכתבה הסמינר הוא חלק ממוסדותיו של הרב מלכה, שהינו ספרדי. אם העובדות אינן נכונות או מדויקות, אין לך אלא להלין על כותבי הכתבה.
אותו זונדל28.08.18
כל אדם שפוי צריך להיות רחמן כשצריך ואכזר כשצריך כפי שידוע ואין צריך להאריך אך משום מה האשכנזים נהנים מאוד להיות אכזרים "כשצריך" (לפי דעתם ) לפי כל ההידורים מעניין למה
מרחם באכזריות 27.08.18
111
למה הוא לא נלחם פה נגד הסמניר?
חלם27.08.18
מגיע לו יישר כוח עצום, מה שלא עשו רבבות ספרדים טועים קם אחד- שמשון הגיבור ורתם את עצמו למלחמת ד' בעמלק יואב ללום הוא ספרדי גאה שעוזר לאחיו הספרדים, גם אני כבר הצטרפתי למפלגתו וכל ספרדי טהור מוזמן להצטרף גם כן למלחמת קודש זו- "מי ל-ד' אלי"!!!!!!!!!!!!!
עליזוש28.08.18
110
סוף סוף יש סיפור שהפרענקים לא יכולים להאשים את האשכנזים
משה27.08.18
109
בושה וכלימה ואחר כך שואלים למה יש נוער נושר.איך לא יהיה נוער נושר.מזה כאן ימי אוושויץ מאיפה השנאה הזאת מאיפה באים ההאפליות האלו.אני מתבישת לקרוא את זה תתבישו לכן כל המנהלות של הסמינרים.תקרעו תשמיים כי אני בטוחה שהדרך שלכן לגהנום מובטחת.בושה
מיטל משולם27.08.18
108
סוף סוף השסניקים הצליחו להגיע לדרגת אשכנזים. יש דין ויש דיין
דוד27.08.18
107
אצל כולם חוץ מאשר בעולם התורה.
אלי27.08.18
106
אם לא רוצים אתכן למה אתן נדחפות בכוח??? לכנה לסמינר ספרדי...אהההה אתן רוצות סמינר אשכנזי...אבל הוא רוצה גם אשכנזי...
מישהי27.08.18
רק תשימי לב שזה יהיה עם הקשר לשאלה.. אבל מה שבטוח שאת מישהי שחצנית ומתנשאת שנהנית תמיד מההרגשה שיש כמה בכיתה שלך או בשכונה שהם כמוך או אפי' יותר טובות אבל הם לא התקבלו לאן שאת בעצמיך התקבלת ... אבל לא נורא אנשים כמוך כשמתחתנים וחיים ייותר את המעגל המשפחתי... לא כ"כ מצליחים.. עם המידות האלו
מישהו27.08.18
אם נחכה שירצו אותנו גם המשיח לא ירצה לבוא!!! את הרוע האשכנזי צריך לעקור מהשורש!!!!!!! ואל תתני עיצות עד שלא תעמדי באותו מקום אבל כנראה את אשכנזיה ולכן צריך אחת כמוך לשלוח למשרפות!!!!!!!!!!!!!
עליזוש28.08.18
למה למשרפות? איזה דבר רע היא עשתה? הא... שכחתי היא אשכנזיה!! אח"כ תבכו על הגזענות אם אתם שונאים שכנזים למה ששכנזים לא ישנאו אתכם אנחנו ממש פיפטי פיפטי חוץ מזה ששכנזים פחות גזענים כמה ספרדיות יש אצלי בכיתה בסמינר שכנזי הכי טוב שיש בירושלים? חצי מהבנות ספרדיות!!!!! ומכל הסמינר? 30 אחוז ספרדיות כמה שכנ
רות ע29.08.18
זה שאשכנזים לא רוצים לבא לסמינר ספרדי בעיה שלהם. אף אחד לא סגר להם שערים.... מה ההפך בסמינרים אשכנזים. (לא שהייתי רוצה להיות בסמינר אשכנזי וש"יעשו לי טובה")
תלמידה מהסמינר26.02.19
חשבתי שאת ברת שיח נורמלית, מתברר שאת משוגעת על כל הראש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זונדל פעטשגעבער28.08.18
105
ובגלל שהיא מדברת לשון הרע גם אני צריכה להתנהג כמוה???? זו טפשות ממדרגה ראשונה
בת 1829.08.18
104
אני מאחל לאלה שאחראים על זה להרגיש את ההשפלה הזאת (לא לילדים שלהם הם לא אשמים ) להם עצמם
אזרח27.08.18
103
מה שווה כל לימוד התורה של ראשי המוסדות הללו אם כך מלבינים פניהן של תלמידות.
משה27.08.18
102
אנחנו ההורים הולכים להגיש תביעה יצוגת עם אחריות אישת שלך היושב ראש העמותה ויתרה לבגץ ודין תורה מספיק שהבנות שלך דקות בארמונות עם דפים חדשים הרב מלכה אני מתביש בך הרב העיר סבא של אחת הבנות
הר ב.א27.08.18
101
הבנות של המנהל לא יכולות ללמוד שם כי הוא עובד. בנות של מלמדים בתלמודי תורה לא יכולות ללמוד שם כי אבא שלהן עובד. בנות של סופרי סתם, משגיחי כשרות, שוחטים, מוהלים, ראשי ישיבות, רמים בישיבות או סתם בעלי עסק עצמאי לא יכולות ללמוד שם כי אבא שלהן עובד. (עובדי הייטק? טפו! חס ושלום! מי דיבר עליהם בכלל?)
מאיר27.08.18
קצר וקולע!
אריאל28.08.18
כמעט כמו אברך,מדו' כאן על עבודות רגילות או מקצעות חופשיים,שאגב,אני לא מבין מה הבעיה בזה,וגם אם יש בעיה איך היא קשורה לילד?אני מכיר בנים של אברכים שהם מקולקלים לחלוטין ומתנהגים כמו חילונים,(אבל החילונים האהבלים האלה,לא חילונים על רמה בעלי שכל,אלא התת רמה האלו) אבל הם בנים של אברכים. לעומת זאת אני מכי
יאיר28.08.18
ווואווווווו כמה צודק....להם מותר לעבוד ולחתן תילדים בכבוד ולפרנס תבית יפה אבל לנו לא. כמה נכון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
רחל28.08.18
100
אין חרדת אלוקים במקום הזה, עיזבו את המפורסמים של שקר, התחברו לצדיקים הנסתרים שבדור, רק שם יש אמת צרופה.
909027.08.18
99
תגידו לי חרדים יקרים, מה אתם מצפים מאיתנו אם אתם מתנהגים כך? ועוד לאנשים מהמגזר שלכם... יש לכם עוד הרבה מה ללמוד....
אברמי מהקיבוץ27.08.18
98
ות מתים מהתקפי לב מחלות וכו.יש דין וייש דיין,כל דמעה ודמעה של בת ישראל יעלה לה ביוקר מאחל לאותה מנהלת את כל התרופות שבעולם
איציק27.08.18
מה אתה יודע? אולי יש להם לחץ כי הם לא יודעים את מי לקבל? אחת על חשבון השניה? הקדשתם פעם דקה למחשבה שהמקום בסמינר מוגבל? אתה יודע איזה לחץ זה למנהלים/ות להחליט את מי לקבל ואת מי להשאיר בחוץ הנה אחת מהכיתה שלי התקבלה לסמינר אחרי הפעלה של לחץ כמה שעות ישבו ודנו עליה? מליונים וקיוו שהיא באמת תתאים ועכשי
תלמידת סמינא29.08.18
תן לו לנהל את העולם, הוא מסתדר אחלה גם בלעדיך
אני28.08.18
97
אשמח להכיר
יעקב, ירושלים27.08.18
96
כשהוריי המתחזקים רצו לרשום אותי ואת אחיי לבית ספר חרדי מסוים, הם נענו בשלילה בטענה שאבא שלי לא אברך ושאנחנו פשוט לא "חניוקים". מה עשו הוריי? קמו והלכו, בלי כל תחושת השפלה, ורשמו אותנו לבית ספר חרדי מהיותר מוכרים וטובים של החינוך העצמאי בגוש דן. לא מובן לי מדוע הורים ותלמידים, מכל חוג ועדה, מתחננים ל
אחד העם 27.08.18
95
איך אתם לא מפרסמים שבסמינר דרכי חנה באלעד לא פתח את שנת הלימודים, בגלל שפרוש הכניס ישיבה בקראוונים של הסמינר, יש כעת כעס עצום על פרוש בעניין הזה. לעת עתה לא נראה זמן נורמלי ודאי לא לפני החגים, שתיפתח השנה, כדרכו של פרוש וזה הסיבה העיקרית שהוא מוחלף. מסכסך בין הקהילות, אז עכשיו הורי תלמידי הסמינר כו
יוסי27.08.18
איזה ישיבה?
אליהו28.08.18
94
יש דין ויש דיין... ערב ר"ה המלך בשדה והוא אוסף את דמעת הבנות. תזהרו...
חר27.08.18
93
אולי האבא לא אברך אבל הוא בנו של הקב״ה תגידו מה קורה לכם??????? סיבה טובה שלא ללמוד שם !!!!!!!! אמהות יקרות תעשו טובה לבנות חפשו להן מקום שלא עושים סלקציות
איזה בושה !!!!! איפה יראת השמיים!!!!!!!!27.08.18
92
סמינרים, תלמודי תורה או כל סלקטורים אחרים פחחחחחח
עדי27.08.18
מי שבמשך שנות דור מטיף על "הסכנה הנוראה" שבנותינו תלמדנה באותה כיתה עם בנות שיש בביתם "פגעי הטכנולוגיה" (שם צופן למחשב או אינטרנט) הוא הגורם לכל העוול הזה.
רפאל28.08.18
91
עליכם 1) לשמוח שאינכם שם, 2) תקימו מוסדות חרדיים אלטרנטיביים המכילים גם חרדים עובדים.
משה בן אברהם27.08.18
ל"חינוך ממלכתי חרדי"? גם לא לקבל את הבנות של החרדים העובדים וגם לא לאפשר להם להקים מוסדות של עצמם. ממש סדום!
רפאל28.08.18
90
יש לי חברה שהיתב אצל החסידים ולמדה שם כי אז לא היה ברירה וכולם עשו עליה חרם בגלל שהיא ספרדיה ועכשיו אחותה גם היתה והיא מהר עברהאז מה תגידו על זה לסבול מכיתה א עד ח בחרם אצל האשכנזים ואנחנו הספרדים לא מסוגלים להגיד כלום עליהים ולמה זה ככה אני מכירה טוב מאוד חילונים שהם ספרדים וגם אשכנזים וכולם ביחד א
Yanan04.09.18
89
עם כל הכבוד בת יקרה את צודקת אבל אני לא חושבת שיש מה לדון בכלל עם אותה מנהלת,בתיכון לא מפסיקים לדבר על בן אדם לחברו,לפנים משורת הדין,וכו'...איך אפשר בכלל לקבל מהם את כל הדברים הטובים והיפים האלה שיודעים רק לדבר עליהם כשהם בעצמם עושים את ההפך מזה איך???
ללא שם28.08.18
88
לא יאמן שראש העיר הרב פורוש לא התערב לטובת הבחורה
יוני28.08.18
87
רק בשביל זה קמה שס. היכן הם ??????
יקי28.08.18
86
אותה מנהלת אח”כ מלמדת את הבנות על ענווה וסובלנות, ה ישמור הכל צביעות, נורא ואיום מה שקורה בעיר הזו, המונפול על המוסדות חייב להפסק, צריך להתאגד ולזרוק אותם מהעיר הזו, רב עיר שאמור לשמור על הקדושהנשל העיר ועל החינוך, הביא במו ידיו חורבן רוחני, שהמנהלת שלו תגיע למצב כזה לשלוח בנות ולבייש אותן ברבים, “ג
דוד כהן28.08.18
85
הלב נקרע על הבנות. אבל העולם מלא באנשים רעים וגזרות רעות, ועלינו כהורים מוטלת האחריות ללמד את הילדים להתמודד ולהבנות מניסיונות. לא להלחם בשביל כבוד או תועלת פוליטית על הגב של הבת. לשלוח אותה רק למקום שיהיה לה בו טוב.
אמא27.08.18
84
עם רבנים אחרים. למשל הרב ללום. הרב נפתלי בנט. הרבנית איילת שקד. כדי שיבהירו להם את החוק.
Zelig AmZaleg27.08.18
הרב?
אוסנת27.08.18
83
מה לספרדים הצדיקים והטהורים ולדברים האלה.בר מינן רחמנא לישזבן.ועוד באלול. ..הזהרו ..שדמעתן מצויה..איך הם יעמדו ביום הדין ויגידו ווידוי.על מה???? טובל ושרץ בידו נאמר על זה!! זהו,תוריד את הזקן והכיפה.אם מתנהגים ככה למה תחפושת?? אתה בא לעבוד על אלוהים!!??
פרענק מצוי27.08.18
82
אין לכם מקום בגיהנום
מוטי27.08.18
81
ביתי לומדת בסמינר כבר שנה שניה ואני יכולה לומר שהמנהלת היא אישיות יקרה ודמות חינוכית, ומאוד לגיטימי שהמנהלת לא תרצה לקבל בנות מסויימות מכיוון שינן כאלה שיכולות לקלקל ולהרוס ואני לא אומרת זאת מתוך גאווה אלא מתוך מציאות
מירי30.08.18
80
אוי ואבוי, הבת שלהם כנראה פשוט לא מתאימה
דינה28.08.18
79
אם הנאמר נכון, הדברים מרתיחים. אך באשר לעלבון הבנות: האשמה נטו בהורים- קיבלתם הודעה לא לבא, נדחפתם בכוח, למה ציפיתם? לקבלה עם זרי פרחים? חבל שהורים אוכלים בוסר ושיני בנות קהות.......
מהנדס חרדי27.08.18
78
בבחירות האלה אנחנו נטיס אותכם ולא אתם את הבנות שלנו, ולא מקנה במנהלת ובצוות סביבה...
יאיר27.08.18
77
כשמישהו לא מוזמן לאירוע ומגיע בכל זאת שלא יתפלא שיגורש. זה קורה בכל העולם ובכל מקום.
מויש27.08.18
76
למה באו לאירוע ולמה לנפח כל דבר
משה27.08.18
למה באו?כי שלחו להם מכתב שהם משובצות מ שם והם לא בכל הפוליטיקה הזאת ואי אפשר לתאר מזה ילדה שרק התחילה וכולה בהתרגשות ואחרי שכבר קנתה תלבושת ותיק המנהלת מעיפה אותה לעיני כולם אני לא מסוגלת לחשוב על זה אפילו,ירדו לי דמעות כששמעתי על זה
אפרת27.08.18
75
בושה וחרפה צריך לסגור את הסמינר לאלתר,ולשלול מימנו את תעודת הרב שלו
יעקב27.08.18
74
והסמינרים עוד אוהבים לשיר שירים על שרה שנירר... מה בינם לבינה, היא קיבלה כל אחת!!
אני27.08.18
73
לך תודיע לבנות האלו, ולהורים שלהן, שהסמינר לא חייב לקבל אותן... אני לא שופט, ברוך ה'. אבל בלי לדעת מה קרה, ומי נגד מי - זה כואב נורא.
אפי27.08.18
72
לא פלא שמשיח לא בא
יוני27.08.18
71
בושה וחרפה!!!! "למה לי רוב זבחיכם" שואלים בשמיים... עורו עורו אחי ורעי הספרדים הולכי התמים ופועלי הצדק... וממתי התקלקלתם כך ואמצתם דוקא את המידות הרעות מאד שנוהגים בהם החרדים האשכנזים. מי רוצה בכלל שבנותיו ילמדו במקום שכך מתנהג
יהודי פשוט27.08.18
כשאתה מדבר על התנהגות שים לב למה שיוצא לך באצבעות! למדת פעם חומרה של לשו"הר על ציבור שלם? לפני שאתה מטיף על בושה וחרפה תסתכל ותראה שבושה וחרפה איך שאתה מדבר!
יהוי אמיתי29.08.18
70
נראה תיכון איכותי וברמה.
ק.ר.27.08.18
69
המקרה באמת מזעזע ואני לא נכנסת לפרטים, אני לא מכירה את המנהלת ואת הנוגעים בפרשיה וזה גם לא מענין אותי. הדבר היחיד שחשוב כאן זה שלא שמנסים לסגור פיות אלא אנחנו לא אמורים לרדת לרמה של אותה מנהלת ולרמוס אותה ובדרך פשוט ללעוס את הילדה ומשפחתה שאני בטוחה שהם לא הכי נוח להם עם החשיפה הציבורית הזו. להכנס ל
בת 1829.08.18
68
וועליה איזה ראש השנה ויום כיפור יעברו על מי שנתן הוראה כזאת😨 לא מקנאה בעולם הבא שלהם
ללא שם28.08.18
67
בפניות לעירייה ההורים נענו שהשיבוצים תקפים ופשוט ךהגיע ביום בראשון ללימודים עם הבנות. זה מה שהם עשו בהוראת העירייה!!! לפי החוק ברגע שהשיבוצים סופיים חייבים לקבל אותן. אבל בליברמן החליטו להתעלם. הם מעל לחוק. ומעל לקב"ה. הם הוציאו בנות בבזיון גמור!!!!! המנהלת שם אכזרית החצאית שלה ארוכה מאוד אבל אופי ש
ללא שם28.08.18
66
החרדים מראים שהם אפסים בחינוך רק ממלכתי חרדי יפתור את הבעיה. לצערי לפיד צדק.
שמואל28.08.18
65
העיקר הרבנים האלה כל חודש אלול הולכים ומטיפים לכולם מוסר לפני ראש השנה וכיפור ואני באמת לא מבין על מה קודם שיוציאו את התפוחים הרקובים שנמצאים מסביבם ואז שיטיפו מוסר לאחרים!!!והמנהלת שככה עשתה לבנות מול כולם מאחל לה שככה יעשו לכל הילדים שלה שתבין שיש צדק בעולם איכססססהההההה על כל האנשים האלה שיורידו
יעקב28.08.18
64
כתושב ב"ב שמכיר את סמינר בלוף ידוע ששם מתקבלות פרוטקציונריות הייתה שם בזמנו מישהי מבית דתי לאומי ויש גם עדות שבנות הסמינר היו הולכות לים המעורב בת"א כך שאים אין יחוס וכסף חבל"ז
אנח היודע27.08.18
63
זה המקום הכי לא חינוכי שיש .. למה לשלוח לשם בכלל ..
james27.08.18
62
להיות בייביסיטר לילדנשלי לא הייתי נותן לו ואתם עוד נותנים לו תואר שכזה בושה בכלל שעוד נותנים לו במה
נתי27.08.18
61
בשביל בנות לא להתקבל לסימינר זה הדבר הכי קשה שיש !!!!!!! מניסיון!!!!
ללא שם27.08.18
60
ידונו אותם על הלבנת פנים וחילול ה' בעוד כמה ימים..... מגעיל לאן הגענו.
יוסי27.08.18
59
איזה בזיון וחילול השם שכחו שפעם דוקו בדלתות של הבתים כדי לעשות רישום
אני27.08.18
58
חייבים סינון!!!!!!!!!!!!!!!!!!! טוב בסמינרים הטובים? שהם מקבלים רק בנות טובות ואז הכל יותר שמור השאלה היא איך לסנן וזה באמת יותר מסובך אבל ברור שאבא אברך זה נקודת פתיחה טובה שאין לבנות של אבא שעובד כי זה ברור!!! שבנות לאברכים סופגות בבית חינוך להקריב מהנוחות ומהכסף למען התורה ולמען הקב
אל תשפטו אף אחד29.08.18
57
כי את היחידה שחושבת שהיא מקסימה ונערצת.... אולי עריצה. חחחח מי שבפנים יודע מי היא לא יעזור לך לנסות לסנגר. אפילו רבי לוי יצחק לא היה מוצא איך לסנגר התנהגות בזויה של מנהלת כזאת. האמת? היא אשה כזאת זוועה לא נראה לי שאפילו הילדים שלה חושבים שהיא נערצת.... את בטח ממשפחת מלכה מנסה למזער נזקים.
ללא שם28.08.18
56
כי ממקור ראשון אני יודעת בוודאות שיש בנות עם אינסטגרם וחברים שהתקבלו מלכתחילה ידי המנהלת מחוסר ידיעה כנראה בנות אלו שיודעות להתחפש יפה מאד בראיון ובכל הקשור לסמינר ובנות טובות באמת רק מתקלקלות שם המנהלת לא יודעת איך לנהל את התיכון כראוי באמת ומה שקורה בפנים תוהו ובוהו אולי בטעות יש לתיכון שם טוב אב
ללא שם28.08.18
55
אם אכן כך התרחשו הדברים זכות קיומו של המקום מוטלת בספק בלשון עדינה
אריה28.08.18
54
אז אולי השתנה משהו למרות שיש שיגידו שהוא טוב אבל טוב לאשכנזים לא לספרדים את הכל הוא עשה בשביל האשכנזים ומה עם הספרדים כמעט כלום אבל אם זה שס אז יהיה קצת עזרה לספרדים
bts28.08.18
53
אין ספק שכיום כל רב/בעל השפעה עושה על דעת רוחו וכשזה מגיע לעניניי כבוד גם ירמוס את רבותיו בדרך. הכל משחק ואחיזת עיינים. חרדים של היום זה סתם בובות בלי מטרה. ללא תורה וללא דרך ארץ. איבדו את הדרך האמיתית ממזמן. לא לחינם מ ל א בנות טובות נושרות,בחורי ישיבה יורדים מהדרך,גירושים,אופנה שלא מביישת קניונים
אנונימי 3528.08.18
52
הסמנרים באלעד הספרדים הפכו למשתכנזים וזה גועל נפש שבנות ספרדיות נמצאו במקום אשכנזי כי זה קרוב לביתם ועושים עליהים חרם עם כל הכבוד אז הנ=מנהלת הזאת לא ראויה שתיקרא ספרדית כי ספרדים אמיתיים אף פעם לא יעשו דבר כזה.....
bts28.08.18
51
גם אני מאלעד ואת צודקת בכל מילה
משה 29.08.18
50
התשובה שלהם ובנו להיבחן באחד המוסדות היוקרתיים ביותר של המגזר החרדי,ובתחילה המנהל סרב [בנימוס כמובן לא כמו הרבה אחרים] מסיבות מובנות,ואמא שלי תחי' אמרה לו בזו הלשון ''בסדר,אבל אחרי 120 בבי''ד של מעלה אם יתבעו אותי מדוע לא שלחת את ילדייך לחינוך טהור ע''פ תורה? היא תגיד שניסתה ונענתה בשלילה,ואחריותו ש
י28.08.18
49
כמה לשון הרע והוצאת דיבה הוציאה על משפחות שלא נראו לה ברישום כדי לתרץ למה לא קיבלה אותן. אל תכתבי דברים אם את לא יודעת מה קרה שם בדיוק. יש עוד הרבה פרטים שלא כתבו בכתבה. נשיכתה נשיכת עקרב נחש ועכביש ביחד.
ללא שם28.08.18
48
לילדה הזאת יש פלאפון מאושר הפלאפון ממנו שלחה אינו שייך לה אלא לי אני אחותה הגדולה ופשוט כשראיתי את הכתבה על הסמינר שלה נתתי לה להגיב אבל אני מבטיחה שלה יש פלאפון מאושר אז בבקשה תפסיקו לחפש פגמים גם בבנות הסמינר כי ברוך השם אחותי וחברותיה בנות מקסימות ואיכותיות . זאת האמת בבקשה תבינו...
א.28.08.18
47
וכל מי שכותב כאן שזה אשמת ההורים ששלחו בנות למקום שלא קיבלו אותן זה לא נכון. הן שובצו והשיבוץ היה סופי. לפי החוק ליברמן היו חייבים לקבל אותן. אבל "הרב" מרדכי מלכה הוא מעל לחוק. וגם המנהלת הנוראית שהוא נותן לה גיבוי. שורה תחתונה לבנות לא היה לאן ללכת מלבד המקום שהן שובצו בו. אז אל תאשימו את ההורים.
ללא שם28.08.18
46
איך אתם לא מתביישים לדבר על המנהלת הזאת ככה ואפילו לא ניסיתם לברר מה קרה באמת אני מכירה את המנהלת הזאת והיא אישה מדהימה ומיוחדת ונערצת שהייתם חולמים להיות תלמידים שלה אניבדקתי את העניין מקרוב והסמינר לא אשם ואני בטוחה שהוא נופח כפי שאתם ודאי יודעים איך מנפחים דברים ומפיצים מתוך כעס.... והשם שהוצאתם
שירלי.28.08.18
45
הפעם כולנו רק שס
איתמר כהן/ בית הכסא28.08.18
היו הייתה מפלגה בשם ש"ס, תתעורר חודש אלול!
נוית לוי28.08.18
44
חילול ה' יש לסגור כעונש את המקום לחודש עונש
דני28.08.18
43
להשאיר את הילדות בבית!
רבני הסמ28.08.18
42
לא שחסר סמינרים שתלך להתקבל למקום אחר אם היא לא רצויה במקום אחד כי חבל שהיא לא תיהיה במסגרת וזה יהיה אך ורק בעיתה של המנהלת הזאת
bts28.08.18
לא לתת להם להכניע אותנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יהיה סמינר אם הילדה לא תהיה בפנים!!! לכל ילדה מגיע את הטוב ביותר!!!!!!! טוב הוא לא משהו בלעדי לאשכנזים!!!!!!!!!!!!!!!!
עליזוש28.08.18
41
עסקנים רשעים
יוני27.08.18
40
לא מבין איך עדיין אנשים חרדים הולכים לגור בעיר חראדית כזאת . תתעוררו ותראו כמה קללה יש בעיר הזאת .... אם הרב קנייבסקי מפחד לדרוך בה. .. איך 50 אלף איש יראי שמים מוכנים לגור שם .
חרדי שפוי27.08.18
העיר הכי טובה בעולם
נעמה27.08.18
נעמה כמה שאת "צודקת"!!!!!!!!1
אמא29.12.21
39
חילוניות, המנהלת (ולמה לא מפרסמים את שמה) תהיה בטוחה שהיא עשתה בשכל שלא הכניסה את הבנות לסמינר, כי הנה, תראו מה יצא מהן. גברת מנהלת, הדם שלך לא כמו הדם של כולנו הוא כנראה דם רע ומר
תמי27.08.18
38
אני מאמין שאותם אלו שגורמים לילדות לא להתקבל - יתבעו אותם לגיהנום!
..27.08.18
37
לכן החרדים מחוייבים רק להלכות החכמים, תפילה, כשרות, כיסוי ראש. טהרת הגוף לא הנפש.לכן ההנהגה החרדית פטורה מהמוסר של הנביאים כגון עשות משפט, אהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך. זה ההבדל בין הנהגת הרבנים החרדים להנהגה הציונית.הנחמה היחידה של החרדים הסובלים בעולם הזה, שכל הסבל הוא כפרת עוונות, ויבואו זכאים ל
דן סגל27.08.18
36
אין שום נוהל במשרד החינוך שאם קיבלו בת אז חובה לקבל את האחות שלה. (זו זכות של מוסד אם היא רוצה ובשום מצב לא חובה)
יוני27.08.18
35
אמר רבי אלעזר: בא וראה כמה גדולה כוחה של בושה, שהרי סייע הקב"ה את בר קמצא והחריב את ביתו ושרף את היכלו" (גיטין נז, א). כל מילה מיותרת!
שמעו דבר ה'27.08.18
34
כי זה לא מכבודן של האשכנזיות ללכת לסמינר ספרדי... בכל מקרה למה הגזענות הזו??? אני בתיכון מעולה עם רמה טובה ברוחניות ובלימודים ואין שום גזענות, לא בקבלה ולא בין החברות ולא עם המורות! אנחנו כולם חרדים אבל לכל אחד יש מנהגים שונים!!!! איך אתם מתפללים למשיח שאת הדבר הכי חשוב שהוא "ואהבת לרעך כמוך&qu
לולי29.08.18
33
זה טעות שקרתה אתם הספרדים עוד לא מכירים את משרד החינוך לכן אתם סתם מעלילים עלילות
שולמית02.09.18
32
לא ברור לך מה נעשה כאן??? השפילו בנות ליד עשרות בנות אחרות. את מדברת על ראש השנה ויום כיפור? תגידי את זה למנהלת שהיה לה אומץ להפסיד את העולם הבא בשביל כבוד ועשתה מעשה כזה.
ללא שם28.08.18
31
אחים! אנו לפני ראש השנה ויום הכיפורים!! אין לי מושג מה קרה בפרשיה הזו, אבל התגובות פשוט מזעזעות!!! לא משנה מה בןאדם עושה יש מינימום של בנאדם לחברו! גם לילדה וגם למנהלת ולכול הנוגעים בנושא! אחים ואחיות שלי! בואו לא נסחף לדיוטא הזו במיוחד בימים אלו ונשמור על הכבוד של כולם כי אנשים אחים אנחנו!!! לאן הד
בת 1828.08.18
סותמים את הפה לעשוק ומוסיפים כוח לעושק.
רפאל29.08.18
30
כן כן כן יודעת מה תגידו על האינטרנט. שלי מוגן ברמה הכי גבוהה. מה שאי אפשר להגיד על הרבה הורים מליברמן.
ללא שם28.08.18
29
מצקצקים בלשון
צ'חלה28.08.18
28
מסיפור למציאות
אלעד28.08.18
27
חשבתי שרק האשכנזים עושים בעיות וכעת זה ב"מחננינו"??
חי28.08.18
26
גם כשספרדי רוקד לכאורה על דם אחיו חייבים לעשות סדר בעניין.למדנו שבאלעד יש רישום אזורי?
מעניין28.08.18
25
כיכר הרימו הכפפה בבקשה!! עכשיו ממש עכשיו יש בנות ספרדיות ממשפחות מעולות בבית!!! באחריות!! הכל בגלל סכסוך באחד הסמינרים. כאשר המנהל עשה שבת לעצמו והחליט להיפרד מהסמכות הרוחנית. והעיריה הלכה ושיבצה את שבע הבנות בלי תיאום עם ההורים בסמינר של הפורש!!! הבנות הפכו שק החבטות וקלפי המיקוח. היו בנות שקיבלו
הטוב והמטיב28.08.18
זה שהמנהל המודח החליט לקבלם אצלו, לא מחייב את הסמינר שהיום לא קשור אליו כלל להישמע להוראותיו.
ביתרי28.08.18
24
איך בחורה חרדית מסמינר טוב גולשת באינטרנט ??? זה לא נוגד את התקנון ? ו
אחד28.08.18
23
ספק עים הם יהודים שאין להם מידת הרחמנות רק בצע כסף וכבוד
יהודי כואב27.08.18
22
אם זה היה קורא בציבור הכללי מזמן כבר היו פונים לבג"ץ והיו מפסיקים עם האפליות המרושעות האלו. אני מאחל מכל הלב שהמנהלים של המוסדות האלו יחוו את אותו טעם עם הילדים שלהם. אולי צריך לפנות לרבנים לקבל התיר לפנות לבג"ץ ולשים לזה סוף
דודי27.08.18
21
שר החינוך מר בנט אני מבקש ממך תפטר עכשיו את האחראים לכך למען ישמעו ויראו . יש גבול. אין יותר אכזריות מזה ותסגור להם את התקציבים על תנאי אם יהיה מקרה נוסף ב 10 שנים הקרובות . וכן ישלמו קנס פיצויים לכל התלמידות שסולקו
שפוי27.08.18
בתוך המחנה. כל עוד אנחנו ההורים נהיה רדופי חרדות מכל שמץ "השפעה לא טובה", עוול זה ימשך.
רפאל27.08.18
במקום לבכות שזה כבר לא מרגש אף אחד, בואי תצטרפי למלחמת הקודש בגזענות!!! בלי עיצות גרידא, כאן צריך מעשים!! ומעשה של כל אחד ואחת תקרב את הגאולה!!!! כולנו למלחמה בגזענות- קדימה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עליזוש28.08.18
זה משמעותו של החינוך העצמאי: הוא איננו תחת משרד החינוך. בנט יכול לנסות להילחם בזה, רק בעקיפין ובקושי רב... ראה את המצב: אנחנו בעצמנו גרמנו לנו.
חנן .ב.28.08.18
20
אני וואז וואז אוכל געפילטע פיש אבל עדיין חושב שזאת אכזריות לעשות דבר כזה לבנות גם אם אוכלות חריף מה שנקרא פרענקינע עדיין היא יהודיה כשרה ואם היא חרדית למהדרין מה הבעיה שתיכנס לסמינר בפרט אם מדובר באותם מוסדות שעד היום היתה בסדר . צריך וחובה לפרסם את שמה של המנהלת ולהפגין נגדה ולדרוש את פיטוריה כי מ
אבי27.08.18
מספר בנות לא התקבלו לסמינר ספרדי! חזור בבקשה למכינה..........
מישהו27.08.18
19
על זה חרבה ירושלים. פושעים.
דני27.08.18
18
בת ששובצה לסמינר החדש גורשה בבושת פנים מכנס הפתיחה. בכתה ונשברה. ובלחץ רבנים שובצה באותו יום לסמינר אחר. ממש מזעזע!! אין דין ואין דיין!!!
אברך ספרדי27.08.18
17
לא יתכן להשמיץ אותם בגלל כמה הורים שיש להם חשבון פוליטי עמם, צריך לשמוע גם את הצד השני
727.08.18
16
דרעי אשם! ואסביר, לפני שנה או שנתיים פתחו עוד סמינר בשם גברא אך לחץ מצד דרעי הביא לסגירת הסמינר כדי לרצות את בסמינרים הנ"ל והתוצאה, ברוך ה'. דרעי עוזר ומתקצבת המוסדות באלעד לרב מלכה כדי לתת פתרון לספרדיות שיהיה להם מקום בו תתקבלנה בכבוד אך דא עקא שדרעי וחבר מרעיו מפחדים מראשי המוסדות הספרדיים לא פחו
ש"ס וחלילה27.08.18
15
חודש אלול זה מה שיש להם בראש.העיקר החינוך הטהור של הבנות.ולעומת זה לשפוך דמים.לא פלא שמתחילים דקירות ורצח בציבור החרדי אם מה שמעניין אותם זה אם האבא אברך או עובד.יש עובדים שהם יותר יראי שמים מהאברכים בכולל.
בושה27.08.18
14
"אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה", מה יענו ביום הדין הקרב ובא? אבי לא אברך כולל, עובד למחיתו ובכל זאת למדתי בסמינר חרדי ללא שום בעיה, ככה מאבדים את הבנות, ככה מאבדים את החינוך הטהור! אחר-כך מתלוננים שהבנות לא מחונכות בדרך הנכונה, וד"ל! תודה למערכת המכובדת!
אורלי27.08.18
13
בגלל זה כל הזמן אמרתי מי יודע שמצב שהסמנרים ביד האשכנזים עכשיו וזה טוב. ואם הסמנרים יהיו בבעלות הספרדים יהיה הרבה אפלייה ויותר גרוע,
יוסף27.08.18
12
הכל טוב הכי חשוב תצומו ביום כיפור עם 3 כיסויים על הראש מקסימום אחרי שהוא יעבור אפשר לחזור להיות חלאה גזענית
תל אביבי27.08.18
11
אין שום נוהל במשרד החינוך שאם קיבלו בת אז חובה לקבל את האחות שלה. (זו זכות של מוסד אם היא רוצה ובשום מצב לא חובה)
י.ל.27.08.18
אפשר לקבל אותן לאירוע ואחכ לגרש עי שיחה לא לבוא לסמינר לגרש בפומבי זאת אכזריות
א27.08.18
10
רק קנסות אגרסיביים ועונשי מאסר מרתיעים על אפליות שכאלו. מעוגנים בחוק נשכני ובר אכיפה. רק אמצעים כאלו ירתיעו מנהלים מושחתים ושפלים מלפגוע בנשמות טהורות
משה27.08.18
9
אין לי מושג למה לא קיבלו אותן. אבל בת שלא התקבלה והולכת לאירוע היא רוצחת את עצמה
אבי27.08.18
8
אשתי כמעט בכתה לידיעה של הכתבה הזו קראה להנהלת פרי תואר נאצים עד כדי כך ... חודש אלול .... צריך להתבייש ולהכות על חטא בסליחות עד שיהיה חור בחולצה בבכי אחד מאלעד
אלף27.08.18
עובדה שלא מקבלים לסמינר הרבה מפרי תואר
תלמידה מהסמינר26.02.19
7
אוי לכם מיום הדין
אליהו27.08.18
6
זה קמצא ובר קמצא נוסח תשע"ח, (ממציאים איסורים ללא מקור וללא הגיון, כגון איסור שיהיה הודעות בפלאפון) והלבנת פנים שזהו איסור מפורש עוברים ברגל גסה)
משה בן אברהם27.08.18
5
הרבנים איפה ראש העיר המוצלח איפה משרד החינוך איפה כולם?????
יואל27.08.18
4
ידוע שזה תיכון אלטיסטי לבנות שהאבא שלהם לומד בכולל עם ארחות חיים הדוק מהבית ויש כאלו מבתים פתוחים יותר שלא מתאימות ויש לכך תיכונים אחרים מתאימים. מה הבעיה?
שלמה27.08.18
ילדה רוצה ללמוד בסמינר ולא מקבלים אותה בגלל שההורים שלה צריכים להתפרנס, כדי לחתן אותה??? אחד קיבל מה' יותר ואחד פחות... אבל בגלל זה להפלות בצורה כזאת? שיתביישו להם!
אורטל27.08.18
את בנותיו
חיים27.08.18
אלה התוצאות!
רפאל27.08.18
3
אבל לציבור החרדי זה לא הפריע. זה קורה גם בישיבות. כל הכבוד שאתם מעלים את הסיפורים האלה כאן 'הציבור ידע שצריך שינוי
דניאל פרץ 27.08.18
2
נו הגזעני צריך לפרק הכל ולהקים ממלכתי תורני כל השאר שישאר פרטי
בני הפרנק27.08.18
1
גם אותי התיכון הנ"ל ה"נכבד" לא קיבל, אבל היום אני לומדת בתיכון אחר מחוץ לעיר הרבה הרבה יותר טוב!!!
אחת כאובה15.10.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24