כיכר השבת

פרסום ראשון

סוער בכפר יונה: גיסו של אלי ישי פוטר, חיים ביטון מאשים

בסביבתו של הרב יוסף הללויה טוענים כי פוטר מניהול בית הספר של רשת מעיין החינוך התורני בשל קרבתו לאלי ישי, אך מכתבו של המנכ"ל חיים ביטון חושף את הצד של הרשת בסיפור (חדשות, בארץ)

71
ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת | י"ח באלול | 29.08.18
המהומה בכפר יונה, היום
המהומה בכפר יונה, היום (באדיבות המצלם)

סוער בכפר יונה: ביממה האחרונה מתנהל עימות חריף בבית הספר המרכזי של מעיין החינוך התורני של ש"ס, "פני מאיר". מנהל בית הספר הרב יוסף הללויה, גיסו של אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, פוטר מבית הספר ובסביבתו מאשימים כי "פוטר על ידי אנשי יו"ר ש"ס הנוכחי רק בשל קרבתו ליו"ר ש"ס הקודם", אך במכתב של מנכ"ל הרשת הרב חיים ביטון, הנחשף בזאת לראשונה, הטענה מוכחשת וכראייה הציג ביטון גיס אחר של ישי, המנהל בית ספר אחר של הרשת וזוכה לכבוד רב בהנהלה.

הכל החל אתמול (שלישי) אז קיבל הללויה הודעה על פיטוריו באמצעות מפקח מטעם רשת מעיין החינוך התורני. הללויה, הוציא צו מבית משפט שקבע להשאיר את המצב הקיים עד ליום רביעי הבא, אז ייערך דיון בנושא.

המהומה בכפר יונה, הבוקר
המהומה בכפר יונה, הבוקר

הבוקר, היו עדים ילדי בית הספר למהומה בעקבות הפיטורין. עם תחילת הלימודים, נכנס מפקח מטעם רשת מעיין החינוך התורני לחדרי הכיתות, ללא תיאום עם מנהלי בית הספר, על מנת לשוחח עם התלמידים. כוחות משטרה הוזמנו למקום על מנת להרחיק אותו.

בסביבת הללויה טוענים כי במהלך חמש השנים האחרונות, מאז פרוץ המלחמה בין יו"ר ש"ס הנוכחי השר אריה דרעי לבין יו"ר 'יחד' אלי ישי, סובל בית הספר ממצוקה תקציבית ו"התעללות מתמשכת" על ידי ההנהגה הנוכחית.

אך במכתב ששיגר מנכ"ל הרשת חיים ביטון להורי התלמידים בבית הספר, ומתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", הוא מכחיש את הטענות ומסביר את השתלשלות הדברים.

בפתח מכתבו כותב ביטון: "ידוע הדבר כי בית הספר נמצא בקשיים ומס' התלמידים בו הולך וקטן משנה לשנה, על פי תקנות משרד החינוך, כיתה תקנית הינה כיתה המונה 21 תלמידים, בבית הספר נכון להיום ממוצע התלמידים לכיתה הגיע לכדי 10/9 תלמידים בלבד. מציאות עגומה זו גוררת אחריה בהכרח פגיעה בשעות הוראה ותקציבים של בית הספר ובאפשרות לתת לתלמידים את הראוי להם".

ביטון חושף להורים את התקציבים שהעבירה הרשת להנהלת בית הספר רק בשנת הלימודים החולפת וכותב כי "רשת החינוך העבירה לבית הספר סך של כמיליון שקלים תוספת לשעות הוראה. לרווחת התלמידים, רשת החינוך העבירה ב-3 השנים האחרונות, מתקציבים קואליציוניים של ש"ס לבית הספר, 350,000 שקלים לצרכי שיפוצים, ציוד וריהוט חדש, כסאות ושולחנות תלמיד ומורה, לוחות כתיבה ועוד".

לדברי ביטון, הללויה בחר לפרוש מהתפקיד: "לקראת שנת הלימודים תשע"ט, בשל מס' התלמידים הקטן, נדרשנו לקיזוז בשעות הוראה המוקצות למוסד. מנהל בית הספר הרב הללויה שליט"א החליט כי בשל הקיצוץ הוא יפרוש בשנה זו מעבודתו ויצא לשנת חל"ת, לולי החלטת הרב הללויה לפרוש לשנת חל"ת הרי שהיה נשאר על משמרתו כמנהל בית הספר".

לדבריו: "בשלהי שנת הלימודים תשע"ט, בישיבה דחופה שקיימתי עם הרב הללויה, בחנו את החלופות בהן ניתן יהיה לקיים את בית הספר ובתוך כך הרב הללויה בקש לבדוק את אפשרות העברת בית הספר למערכות אחרות, בדיקתו העלתה כי אין מערכת שתיתן לבית הספר מענה תקציבי טוב יותר ממה שרשת החינוך מקצה עבורו ואף הרבה פחות וחזר בו מבקשתו זו".

ביטון מתייחס לטענות כי השיקול להחלפת הללויה הוא בשל היותו גיס של אלי ישי וכותב: "לצערי, ישנם גורמים אשר מנסים ליצור מחלוקת, לזרות חול בעיני המתבונן ולגרור את המציאות למחוזות לא נכונים ולא ראויים ולקשור את החלטות הרשת בשיקולים פוליטיים, ומפרשים את צעדנו שכביכול הם נובעים מתוך כוונה להתנכל לבית הספר והעומד בראשה רק בשל היותו גיס של היו"ר הקודם של תנועת ש"ס, ולא היא!".

המהומה בכפר יונה, הבוקר

"להזכירכם", הוסיף ביטון, "הנהגת תנועת ש"ס התחלפה לפני חמש שנים והמציאות בשנים אלו מלמדת על היפוכו של דבר כאשר הרשת השקיעה ותמכה בבית הספר, תוך מאמצים רבים ומשאבים גדולים כל זאת תחת ניהולו של הרב הללויה ובכל השנים הללו לא הביאה לסיום תפקידו".

כראיה לדבריו, כי אין אמת בטענות, מזכיר מנכ"ל הרשת: "לפנים מן הצורך הייתי מפנה אתכם להתבונן בבית ספרו של הרב יוסף שעשוע - הגיס השני של הרב אליהו ישי יוכיח! גם הוא נמצא בבעלות של רשת החינוך והינו מוסד לתפארת המנוהל ביד רמה ומקבל את המגיע לו כשווה בין שווים".

עו"ד יואב ללום, בא כוחו של הרב הללויה, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "התיק תלוי ועומד בפני בית הדין האזורי לעבודה, ואני לא מבין מה בוער לראשי הרשת להתנהל בצורה כוחנית ובעייתית ובחיפזון תוך יצירת חילול ה' משמעותי. אני תקווה שראשי ש"ס ימנעו את החילול ה' שהם עושים באמצעות שלוחם חיים ביטון - מנכ"ל רשת החינוך ויפתרו את העניין כפי שהוצע להם על ידי זה מכבר בפניה שעשיתי אליהם בטרם הפניה לבית הדין. די למשחקים הפוליטיים על גב תלמידי תינוקות של בית רבן שלא חטאו. אני משוכנע שמרן זצ"ל מביט עליהם מלמעלה".

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
במקום לבדוק עניני האם מנהל בית הספר ראוי להיות, או שהוא כושל. הדבר העיקרי שיש שם ולא שמו לב לזה אין מספיק תלמידים חדשים שבאים לבית הספר הזה ובנוסף ירידה מתמדת משנה לשנה במספר התלמידים שהולכים למקומות אחרים בנתניה או בקדימה וגם תלונות שהורים שרוצים להכניס את ילדיהם לשם רק שהוא לא יהיה המנהל ורק כאשר
ישראל12.06.19
37
מראה על מדות לא ישרות ,מצביע נגד שס ורוצה בכח להנות מתקציביה.
עו"ד רבין30.08.18
36
דרעי חייב לחזור למעשייהו הוא לא למד לקח. מוציא אנשים ישרים כדי להכניס גנבים דרעי אתה חייב לחזור לכלא
להבע30.08.18

הצגת כל התגובות

35
טוב שלפחות בבחירות האחרונות יחד עפה מהכנסת ולא עוד אלא נהפכה לקבץ נדבות.
דן סגל29.08.18
34
חילול ה' לפנות לבתי משפט חילוניים ,אוי למנהל כזה,טוב שפוטר.
חילוני שפוי29.08.18
אתה לא מכיר אותו אז תשתוק ומהר
ללא שם08.03.21
33
הפעם כולנו שס.
בית הכיסא29.08.18
32
כמה חיכינו שיעוף הללויה הזה רק דאג לבנים ולכלות שלו טוב שהטיסו אותו וחבל שזה לא היה קודם
סוף סוף29.08.18
31
חיים ביטון תשתדל לא לסתור את עצמך שאתה כותב את תגובתך בנושא של ביס פני מאיר כיתה שמונה 9-10 תלמידים תחת ניהולו של הרב הללויה שליטא זה מצב לא תיקני. אבל לנהל את הביס עם מנהל אחר ששלחתם הבוקר עם כיתה שמונה 9-10 תלמידים, זה תיקני? מכאן אנו למדים שההתנגדות מצדכם היא נטו נגד הרב הללויה. לא להתבלבל
ללא שם29.08.18
כמי שנכח באירוע ברצוני לציין בצורה ברורה, כי אין זה נכון שהמפקח הוצא ע"י המשטרה , אלא המפקח וקב"ט העיריה הם אלה שהזמינו את המשטרה בעקבות אלימות וגידופים שספגו מצד ביריונים שהוזעקו למקום ע"י הרב הללויה
אלי מימון29.08.18
30
מעניין שבאשדוד בביה"ס שיש מנהל שאשתו עובדת ברשת יש 5-10 תלמידים ולא שלחו מכתבים ולא פטרו את המנהל......
אשדודוס29.08.18
גם אני מלמד בכיתה קטנה ויש תקן והכל מסודר ויש ביקורות (צריך להבין בהגדרות של הכיתה)
מויייייישה29.08.18
29
על חטא שחטאנו לפניך ביוהרה על חטא שחטאנו לפניך בשנאת אחים על חטא שחטאנו לפניך בביטול הבל פיהם של תינוקות של בית רבן על חטא שחטאנו לפניך באמירת "סולת נקייה" לאחר הבחירות על חטא שחטאנו לפניך בפילוג העם וחילול ה' על חטא שחטאנו לפניך בהריסת מפעל חייו של מרן הרב עובדיה יוסף !! -- לא נמחול ולא נסלח!
אלול03.09.18
28
אדם שמחפש לנגח את שס בכל הזדמנות רק בגלל שלא קיבל גוב בשס וטוב שלא קיבל אחרת כולם בסביבתו היו למודי סבל,
עוד עוד29.08.18
27
שס מתרסקת!!!!!!!!!!!!!! המ ממשכים לנטוש את ש"ס. היום יותר מתמיד.
רק אמת!29.08.18
26
אבקש לדייק בפרטים, כמי שנכח במהלך האירוע, אין זה נכון שהמפקח הוצא ע"י המשטרה, אלא המפקח וקב"ט העיריה הוצאו באלימות ואגרסיביות ע"י בריונים שהוזעקו למוסד בהוראת הרב הללויה. המשטרה הוזמנה ע"י המפקח והקב"ט בעקבות האלימות והגידופים שספגו
אלי מימון29.08.18
25
אין כמו הרב הללויה שעושה ימים ולילות להצלחת המוסדות כולנו איתך באש ובמים הרב הללויה היקר
מיכאל כהן02.09.18
24
אשריך הרב הללויה שמפריעים לך על דברי תורה כול דבר קדושה השטן מפריע
דודו29.08.18
23
אתה רק הורס את מורשת מרן לך הביתה ישבבניק
תלצי02.09.18
22
חזק ואמץ הרב הללויה
אלול29.08.18
21
ביטון כמו דרעי משקר ומשתמש בטענות שלא מן העניין
האום29.08.18
20
ועוד לא דיברנו על כסא רחמים.
עו"ד ג'וליק29.08.18
19
יש עוד אנשים בתור
הבכיין29.08.18
18
מרד במרן, וכעת חבר למורד נוסף...
נתי29.08.18
17
אם היינו המוסד הראשון שאתם מנסים לסגור עוד היה אפשר להאמין לך מר ביטון. אבל בכל רחבי הארץ בשנים האחרומות מאז שאלי ישי כבר לא יור כולם לא מוצלחים אז אתם מפטרים את העומד בראשם ? איך זה שעם כל התקציבים שהרשת שולחת לפני מאיר אין תקציה אפילו לנייר טואלט
ק29.08.18
אם אין תקציב לנייר טואלט אחרי כל התקציבים (ואני מקווה שאתה בטוח במה שאתה אומר) זה בעיה גדולה מאוד, כי זה מדליק הרבה נורות אדומות על ההתנהלות של המנהל.............
מויייייישה29.08.18
או שאתה סתם כותב בלי לדעת או שאתה עיוור. הרשת פורחת בשנים האחרונות דבר שלא היה בימי אלי ישי שבימיו כמעט והרשת נסגרה לגמרי. אנא לדייק בפרטים
יהודי29.08.18
16
מה נראה לכם???שבגלל אלי ישי הרב הללויה קיבל את הבית ספר???חיים הסרט, את הבצפר הזה הרב הללויה הקים בעצמו ובעצמו בלבד מאפסס כבר שנים שהביתספר הזה קיים ובעזרת השם שרק יפרח. אני בהלם שאתם אשכרה משמיצים את הרב הללויה, אין לכםמושג על מה אתם מדברים, הוא האדם הכי ישר וצדיק שאני מכירה, הכי אמיתי, כנה על מה
אחת שיודעת29.08.18
15
יסגר. או שיוחלף המנהל בתקוה שיצליח להביא להגדלת הרישום. בנינו, הרשת משגשגת ופורחת ב"ה מאז שהגיע חיים ביטון ועשה סדר אמיתי. בלי להעדיף אף אחד כולל מקורבי דרעי.
אני מהאו"ם29.08.18
14
הפעם לא נחזור על טעויות ,כולנו שס ורק שס.
עמי מימון30.08.18
13
"הרב חיים ביטון" עוד רב יקר, ואוהב שלום, שמעתם.
יוסף29.08.18
12
ברור לכולם שדרעי מתנקם באלי ישי בידיוק עכשיו לפני הבחירות דרעי חושב שזה יעזור לו אבל הציבור לא טיפש כולם מבינים איפה האמת נמצאת מי שומע לדעת תורה . כולם מבינים היום שיחד היא המפלגה הספרדית האמיתית . לא יעזרו נקמות האמת תנצח.
אבישי ועקנין30.08.18
11
מזמן היה צריך לעוף
הדסה29.08.18
10
אז מוסד בעולם היה מחזיק אדם שחובר למישהו שרוצה להרוס את כל המוסדות של שס
שמואל מ29.08.18
9
בגלל האופי שלהם
ע29.08.18
8
ללאום וישי שאוהבים מחלוקות הם נושמים וחיים מזה לצערנו לא מתנהגים כמו יהודים.
ללא שם29.08.18
7
דרעי כבר הורשע פעם אחת ומשב בכלא כולם שמעו מה הרב עובדיה חושב עליו באמת "זה לא רשע?" "כמה ציער את אמא שלך?" יאמרו שהוא גנב 40% יברחו לנו" - ועל אלי ישי אמר מרן "בכל ביתי נאמן הוא" "אני לא יכול לבגוד באלי ישי" אריה דרעי מפחיד ומאיים על הרבנים דרך הכסף שאנחנו האזרחים משלמים. חוץ מזה שהוא בחקירות עכשיו
מוטי אלחדד30.08.18
6
מתקבלות לסמינר ספרדי?בזה אתה לא מטפל?!!!
משה29.08.18
5
על זה שכל הגיסים של אלי ישי מנהלים לא מדברים זה אמור ליהות כאילו מובן מאילו
אאא29.08.18
4
הביתה הרב הללויה
מנהל כושל הביית29.08.18
3
אל תערוץ ואל תחת, לעולם יש מנהל אחד !
אלול30.08.18
2
כל הכבוד לישי דואג למשפחה
יוסי29.08.18
אתה מסכן כמו השסניקים
יריחי29.08.18
1
בלי הרב הללויה אפילו תלמיד אחד לא יהיה!!!
אבא29.08.18
מר ביטון היקר אתם על זמן שאול לא נשאר לכם עוד הרבה רבי אלי ישי היקר יחזיר את הרב הללויה לתפקידו בעזר ה" כמה חבל שהשסניקים מועלים בתפקידם ומרבים לעשות חילול ה"
חנן29.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24