כיכר השבת

בראיון מפתיע

בנט: רוב החרדים רוצים לימודי ליבה לילדים

שר החינוך התייחס לנושא בראיון וטען כי 85% מהציבור החרדי מעוניין בלימודי ליבה לילדיהם. "במקום לחזק את ה־85% שרוצים,רבנו עם ה־15% שלא רוצים" (חדשות חרדים)

64
דניאל הרץ | כיכר השבת | כ' באלול | 31.08.18
בנט: רוב החרדים רוצים לימודי ליבה לילדים
(צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90)

שר החינוך נפתלי בנט, התראיין אצל סימה קדמון ב'ידיעות אחרונות' והתייחס גם לנושא החינוך החרדי במספר אמירות משמעותיות כשהוא טוען שרוב החרדים מעוניינים בלימודי ליבה.

"כשנכנסתי לתפקידי כשר החינוך, באתי עם תפיסה מוקדמת שהחרדים לא רוצים לימודי ליבה. היום, כשאני פותח שנת לימודים רביעית, אני יכול להגיד שזה ממש לא ככה. לא במעיין החינוך התורני ולא בחינוך העצמאי. אפשר להגיד ש־85% מהציבור החרדי רוצה עבור ילדיו יותר מתמטיקה ואנגלית ברמה גבוהה. הם רוצים את זה בשקט, בלי רעש ובלי צלצולים. הבעיה היא לא שהם לא רוצים, אלא שאנחנו לא ערוכים. אין לנו מורים לזה או תוכניות לימודים", טען בנט.

בנט התייחס גם לנושא ה"חוצים" ואמר, "למשל, בנות חרדיות בחלק מהזרמים לא רוצות בגרויות רשמיות, אבל הן עושות בגרויות אקוויוולנטיות ב"מכון סאלד", מכון חיצוני. מסתבר שעד לפני שנתיים לא הייתה שם בחינה מקבילה לחמש יחידות. השנה, בפעם הראשונה, עשו כבר כמה עשרות בנות בחינה כזאת, ושוק ההיי־טק יידע מעתה שמכון סאלד זה כמו בגרות".

שר החינוך הכה על חטא גם בנושא האנגלית, ,גם באנגלית לא הלכנו לקראתם ולא התאמנו להם ספרים. מה אכפת לי, אומר בנט, שלנערה בחוברת יקראו שרה'לה ושהיא תהיה לבושה בשמלה ולא במכנסיים. במקום לחזק את ה־85% שרוצים, רבנו עם ה־15% שלא רוצים".

השבוע נפגש בנט עם מנהלים מהמגזר החרדי. "אני אוהב את הילדים שלכם כמו שאני אוהב כל ילד במדינת ישראל, אמר להם בנט. אני הכי ממלכתי. בזמנו יכולתם להצטנף לכם בצד ולחשוב רק על עצמכם. אבל לאט־לאט אתם מאבדים את הזכויות האלה, כי אתם כבר מיעוט גדול. רבע מהילדים שעולים לכיתה א' הם חרדים. עכשיו זו כבר אחריות גדולה", אמר השר.

"הם מבינים את זה", אומר בנט בראיון, "הם רוצים את זה. הם רק לא רוצים מלחמות. ובעניין הזה אני חולק על לפיד. אני לא מאמין בפטיש של עשרה טון. אז ייקח 15־20 שנה להגיע למצב שבו הרוב המוחלט של הילדים החרדים יסיים את הלימודים עם אותם כלים כמו שאר הילדים".

בנט התייחס גם לקשר עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמו ואמר "ליצמן זה קשר חשוב, אני קיבלתי החלטה שחייבים שהחרדים יהיו חלק ממעגל התעסוקה".

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
מקריבים את הבנים המסכנים על מזבח הבורות של כמה אנשים שמחשיבים עצמם מחנכם אבל זה מהם והלאה. אפילו לימודי הקודש לא נלמדים כראוי במקומות אלו. חוץ מבודדים הילדים יוצאים בורים, חסרי נימוס וידע, משועממים. דחוף לפתוח בתי ספר לבנים בפיקוח מקצועי ומורים מוסמכים, ולא עבמים אלימים שלא יודעים ללמד.
ריבי01.09.18
30
מדינה דמוקרטית ? תנו לכל אדם זכות לקבוע דרך לימוד לילדיו או לעצמו על פי רבותיו ועל פי מצפונו.
גדעון31.08.18
29
אבל אני חרדי מבטן ולידה מסכים אם כי לא אמר את זה בפומבי ו...זה גם יעבור לי!! מקווה שבהקדם
דוד31.08.18

הצגת כל התגובות

28
בנט צודק הלוואי ויצליח
חרדי אדוק01.09.18
27
בס"ד נפתלי בנט היקר אתה לא מייצג את הנלמד אצלנו - אתה מייצג את המינהל - איך צריך להתנהל. אנו לומדים ככל שכבר 60 - 70 שנה לומדים, ולא משנה אם זה תואם את הליבה או שלא. כל אחד ימשיך כמסורת רבותיו ואבותיו. ואין לך להתערב מה לומדים ולהיכן נוטים הבוגרים ללכת בהמשך. גם לפני שייסדו את הליבה ואת העידוד לעבו
נעמן31.08.18
26
שר החינוך היקר, אני לא מחדש כלום אתה צודק ב 100%, אתה התקווה היחידה של הציבור החרדי השבוי בידי נציגיו המעוניינים להנציח את הבורות כי כך הם קיימים.
שסניק לשעבר ב"ה31.08.18
וכי נציגים גזרה משמים הם? וכי לא אני ואתה נתנו להם שליטה בקולותינו? וכי אין אני ואתה עתידים לתת להם שוב את קולותינו כאשר נקרא מעל גבי לוחות המודעות את הבטחת "בני, חיי ומזוני"?
רפאל31.08.18
25
ואין לו קשר למציאות
ל31.08.18
כי אתה אדון "ל" הוא זה שאינו מחובר למציאות.
רפאל31.08.18
24
רוב החרדים רוצים שבנט לא יתערב להם בחינוך
נועם02.09.18
23
ורבם אינו רוצה חרדים משכילים.
דן סגל31.08.18
22
עכשיו שיעשה עם זה משהוא
אבי31.08.18
21
כשר אתה יכול לטפל בעושק הגננות. החנופה למנהלים כדי להכניס עוד יחידה במתמטיקה ע"ח העובדות ממקמת אותך בדיוק איפה שכולם אז אל תמכור להם תותים, כי העובדות עסוקות במלחמה על קנית הלחם.
רק אמת!31.08.18
רציתם חינוך עצמאי פרטי? שלא יתערבו לכם הניהול "החינוך הטהור"? אז למה אתה בא עכשיו בטענות לממשלה הציונית? הכי קל להאשים את המדינה ולא לקחת אחריות, אבל זה לא יוביל אתכם לשום מקום
דני31.08.18
דיון צבורי רחב באשלה אם הנזק שיש לציבור מעצמאות החינוך אינו עולה על התועלת.
רפאל31.08.18
20
כל היום שלנו סביב הלימודים- בבוקר מריך לקום בשבע ללימודם, בארבע חוזרים הביתה, עושים שיעורי בית עוד כמה שעות, בקושי עוזרים בבית וכבר צריך ללכת לישון כי מחר יש לימודים. שונאת את משרד החינוך הזה!!!!! אין לנו חיים!!!!
ע01.09.18
19
ראשית לכל יהודי ב DNA הרוחני שלו יש אמונה דבר שני צריך לימודי לב ולא ליבה
ד31.08.18
18
כן, המדינה דוחפת החוצה ומייצרת הפרדה ! לא יתכן ש 260 תלמידי תלמוד תורה אמונת ציון בירושלים לומדים מקצועות ליבה ונוהגים עפ"י הנחיות משרד החינוך אך מצד שני נאלצים למצוא לעצמם מבנה שישמש כבית ספר וגם ישלמו עליו דמי שכירות במשך שנים.
אורית31.08.18
17
ולעזוב את הסמינרים של העסקנים המושחתים
ענייני01.09.18
16
אולי תשאלו אותנו מה אנחנו רוצים? אני אמא לילדים בתלמוד תורה שכאובה מאד על זה שהם לא לומדים אנגלית ומתמטיקה, אף הורה לא רוצה להרגיש שהוא חוסם את הילדים שלו ופוגע בעתידם!! למה בשביל לימודי אנגלית אני צריכה לשלוח את הבן שלי לבית ספר ולהתפשר על רוחניות?? לימודי אנגלית ותורה לא סותרים אחד את השני!!!! הגי
יעל31.08.18
הגיע הזמן להתפכח קצת
חרדי 31.08.18
15
בנט מדבר מדבר דברים הזויים ומטעים. אולי 85 אחוז בעד לימודי ליבה לבנות, אבל לא לבנים. מי שקצת יחשוב יבין שאין סיכוי שכזה הרבה אחוזים בעד לימודי ליבה לבנים ובנות. זה פשוט הזוי. שהרי השוליים של הציבור החרדי הם לא עד כדי כך גדולים. בנט פשוט מנסה להשוויץ.
יצחק01.09.18
14
ולכן לא יבין לעולם את ההשקפה החרדית שאין לנו חורים בכיפה ולא באמונה!
נ31.08.18
אז למה אתה גולש באינטרנט עם ההשקפה שלך
אא31.08.18
חור בכיפה או באמונה הוא?
רפאל31.08.18
כך כתוב בספרים אם לא לצורך לפי היתר התורה ופשוט שאין להרבות בכך ובטח לא אצל תשב"ר שעדיין לא רחיים על צווארם
על טהרת הקודש02.09.18
בכיפה לא מפריעים לו לבחור את מה שטוב עברו, בלי שעסקנים יגידו לו במה לבחור בשיטת העדר.
מנדי31.08.18
13
גם החרדים מן המיינסטרים שלא מצהירים על כך בפומבי, מודים בשיחות אישיות שהם מאוכזבים מרמת לימודי החול של ילדיהם והיו רוצים שילמדו אותם ליבה ובמיוחד אנגלית ומתמטיקה.
משה31.08.18
קשה יהיה לחרדים גם אחרי לימודי הליבה להתפרנס. המדינה מעלה לארץ מלא גויים והם משתלטים גם על מקומות העבודה ע"ח החרדים. ח"כ החרדים נשארים לזה אדישים וזה בעיה גדולה!!!
יעקב31.08.18
אבל בלי לימודי ליבה זה יהיה עוד יותר קשה.
רפאל31.08.18
12
רק התורה מחכימה
ליבה02.09.18
11
לא רוצים לימודי ליבה מוותרת בלימוד התורה יש את כל חוכמות הלימוד ובדרך טהורה וקדושה
טלי 31.08.18
החסרון הוא בנו שאין אנו יודעים לדלות אותן משם.
רפאל01.09.18
10
הגיע הזמן להתחיל ללמוד לימודי חול. היא אפשר לגדל דור ללא עבודה ללא תורה , זה ברור שלא כולם יכולים ללמוד כל היום , צריך לתת לילדים לעבוד וללמוד בהמשך מקצוע שהם הואבים אותו ומתחברים למקצוע שיתחילו להביא משכורת לחיות כמו כל העולם . המוסדות חייבים להיות מתחת משרד החינוך ולא לתת למנהלים להתעלל בילדים ו
שוש31.08.18
9
ומי שאכפת לו משלום הבית של הילדים שלו שלא יסכים לכך שהם יצאו לעבוד!כי מה שווה הכסף שהוא מביא אם אין לו זמן לאשתו וילדיו? גברים מטבעם הם וורקוליסטים( מכורים לעבודה) הקב"ה ברא אותם בצורה כזו שהם לא יכולים להתחלק בין הבית והעבודה ,אני מקנאה בחברות שלי שהבעל שלהם הראש שלו מונח בלימוד בלבד ,ואין לו מושג
אחת02.09.18
8
לפי כאבך אולי יואיל בטובך ותוכלי להסביר לי למה גדולי הדור בכל הדורות התנגדו לזה? לכל השאלות שיש לך יש להם תשובות!!!
דוד כהן31.08.18
הרי עובדה קיימת היא, למרות שמסתירים אותה מעיני הציבור, שרוב החכמים האיטליאנים והרמח"ל ביניהם למדו הרבה מעבר ללימודי ליבה. וכן אמורים הדברים לגבי רבי שמשון רפאל הירש וכן הנחיל לתלמידיו. והרשימה עוד ארוכה. בכל מקרה את הדיון חייבים לפתוח מחדש. דברי האוסרים נאמרו במציאות שבנקל אפשר היה להתפרנס ללא לימו
רפאל01.09.18
7
בגלל כמה עסקנים שכביכול שומרים על הציבור החרדי אנחנו סובלים אין לנו יכולת לעבוד ולהרוויח כמו בני אדם.
מ31.08.18
6
כאב לילדים במערכת החינוך החרדית שצריך להשקיע באופן פרטי בשביל שילדיי יקבלו את מה שמובן באליו בכל בתי הספר בארץ, אני מחכה לשינוי מעשי יותר. חובה להציל את החרדים מעצמם
Ron31.08.18
5
צריך לתת לכל ילד את הצ'אנס לצמוח כגדול בתורה ועל הדרך שיספוג את כל החינוך היהודי והערכים והמידות. ורק מי שלא מצליח שייצא לעבוד. ככה נהגו בכל הדורות ואין שום סיבה לשנות. הסיבה היחידה לשנות היא יותר רדיפת מותרות וענייני העולם הזה ופחות הסתפקות במועט. וזה חבל. נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב.
בנט טועה31.08.18
תפסיק לבלבל את השכל בחור ישיבה ממוצע לומד 4 שעות ביום אז מה אתה מצפה ממנו? אפשר לחנך עם הערכה לתורה וכו' כולל לימודי חול בדיוק כמו שאוכלים ככה לומדים חול זה לא אמור להפוך את התורה לטפל אא"כ אתה מחנך אותו ככה!!!!!!!!!!!!!!!11
אבי01.09.18
בתור המומחה הגדול לישיבות, תאמין לי שאתה מבוזבז. או אולי ניחנת בראיה מטא-פיזית אז אולי כדאי שתתחיל לקבל קהל... עם כישורים כמו שלך מערכת הבטחון צריכה אנשים כמוך מאוד מאוד שתגלה לה איפה המחבלים ואיפה החטופים נמצאים בכל רגע נתון. הבעיה היא שקצת קילקלת מההילה האדירה שלך במה שכתבת בפיסקה השניה. לימודי
אולי 5 דקות?02.09.18
4
זה שהרבנים (הנורמליים) לא רוצים לימודי ליבה זה לא כי הם חושבים שזה לא חשוב, אלא רק בגלל שה"ציונים" רוצים להכניס והם מפחדים שישתלטו להם על החינוך...
ללא שם31.08.18
3
שאלת מישהו? רוב הציבור החרדי רוצה לעשות ככל אשר יורוך! וגדולי ישראל לאורך ולרוחב אסרו לימודי ליבה! כרגע הבנתי את הפירוש של רש״י על הפסוק מיד אחי מיד עשו, שבת שלום
קובי31.08.18
הרושם שלי הוא, שהציבור דווקא כן מעוניין, אבל מי שואל אותו בכלל?!
דוד31.08.18
רק אנחנו יורים לעצמנו ברגלים ואחר כך בוכים.
רפאל31.08.18
לבוא ולתקוף, הכי קל. ראיתה כמה ממחים הוקמו השנה האחרונה? כמה ניסו לקום ולא הצליחו בגלל סגן שר החינוך ושאר העסקונה הפוליטית החרדית. ודוד צודק לגמרי שהציבור דווקא כן מעוניין, אבל מי שואל אותו בכלל?!
ישראל31.08.18
בחול הם לא חרדים הם לא עובדים . עד לפני 50שנה כולם למדו לימודי חול וגם למדו . זה חייב להפסק כל ההמצאה שלא לעבוד וללמוד למודי חול מי שיש לו יכולת ללמוד כל היום בכולל וחמיו תומך בו אני מקנה בו. אבל מי שמגיע לכולל בגלל שלא יודע חשבון ידקדקו ועוד אנגלית כי הוא לא יכול להתמודד בחוץ ה׳ ירחם מסכנים ה
דרכי מוישה 31.08.18
2
ראשית עריסותיכם חלה תרימו תרומה איננו רוצים מה שקורה במקומות אחרים
התורה היא חיינו02.09.18
1
בנט טועה בגדול הדרך היחידה ללימודי ליבה היא להכריח את החרדים לכך כמו באמריקה ובאירופה שם חייבים ללמד ליבה גם אם אתה מוסד פרטי אני מניח שבארץ מספיק לשלול לגמרי את התקציבים ממוסד נטול ליבה...
משה31.08.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24