כיכר השבת

המאבק על השבת

הרב לנדא התייצב בביהמ"ש; החברה: "יש חשש לקריסה"

לאחר צו המניעה הזמני כנגד העבודות בשבת, פנתה נת"ע לביהמ"ש בדרישה לבטל את הצו כיוון שלטענתם ישנה סכנה להפסיק את הכרייה. רב העיר הגרמי"ל לנדא התייצב בבית המשפט (ארץ)

16
דניאל הרץ | כיכר השבת | י"ב בתשרי | 21.09.18
הגרמ"ש לנדאו בבית המשפט
הגרמ"ש לנדאו בבית המשפט (צילום: באדיבות המצלם)

המאבק על חילולי השבת בבני ברק: לאחר שבית משפט המחוזי בתל אביב הוציא אמש (חמישי) צו מניעה זמני נגד עבודות הרכבת הקלה בתחנת "אם המושבות" בגבול בני ברק-פתח תקווה, הגישה הבוקר נת"ע בקשה לביטול הצו בטענה שללא העבודות שמבוצעות בסופי בשבוע - תתכן שקיעה של הקרקע בדרך ז'בוטינסקי ובכך עלולה להיגרם סכנה לבתי המגורים והעסקים שנמצאים בסמוך.

רב העיר בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, התייצב כעת באופן חריג ולכבודה של השבת בבית המשפט השלום בתל אביב לדיון בנושא חילול השבת בעיר יחד עם ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

בבקשה, שהגישה עו"ד שרית דנה המייצגת את נת"ע, היא דורשת להמשיך באופן רציף את עבודת הכרייה גם במהלך השבת, מפני ש"לא ניתן להבטיח את יציבות הקרקע ואת בטיחות הנמצאים באתר ובסביבתו, בכלל זה בדרך ז'בוטינסקי המהווה ציר תנועה ראשי רווי תנועה ובבתי המגורים והעסקים הסמוכים".

בהמשך טוענת חברת נת"ע כי "עבודות הכרייה והמנהרות מתבצעות בתת הקרקע, בעומק של כ-30 מטרים. יחד עם זאת, נוכח טיבה של הכרייה באמצעות מכונת ה-TBM, כמו גם נוכח טיבה החולי והכורכרי של הקרקע והעבודה, כאשר הכרייה מתבצעת בשטח רווי מי תהום, נדרשת - כחלק בלתי נפרד והכרחי ממנה - הפעלת מתקן עילי המייצר דיוס, סוג של בטון דליל המוזרם באופן רציף למכונת הכרייה ומשמש כחומר מילוי למנהרה, הנכרית על ידי מכונת הכרייה. העבודות בתת הקרקע והפעלת מערך הדיוס הם חלקים של עבודות המנהור, שאינם ניתנים להפרדה. בלעדי מתקן הדיוס לא ניתן להמשיך בכרייה, ומבלי להמשיך באופן רציף בעבודת הכרייה לא ניתן להבטיח את יציבות הקרקע ואת בטיחות הנמצאים באתר ובסביבתו, בכלל זה בדרך ז'בוטינסקי המהווה ציר תנועה ראשי רווי תנועה, ובבתי המגורים והעסקים הסמוכים".

נת"ע טוענת בבקשתה, כי אם בית המשפט יורה על חדילה מכל פעילות על פני הקרקע, משמעותה המעשית היא גם "חדילה מפעולת הכרייה התת-קרקעית תוך יצירת סיכון ממשי לחיי אדם ולרכוש, בניגוד מוחלט למהותה של ההחלטה ולכוונה העומדת ביסודה". לטענת נת"ע, בית המשפט שגה מפני ש"הוטעה באופן חמור על ידי עיריית בני ברק, אשר לא רק הסתירה מפניו עובדות חיוניות המוכרות לה היטב, כמו גם החלטות שיפוטיות שהתקבלו לאחרונה באותו עניין עצמו, אלא אף הציגה בפני בית המשפט מצגים עובדתיים כוזבים, והעלימה מידע עובדתי ומקצועי שהוצג, אשר מבהיר היטב מדוע יש בהפסקת פעילותו של המתקן העל קרקעי משום סכנה של ממש". עוד נטען כי "העירייה הסתירה את הבקשה מנת"ע ולא הביאה אותה לידיעתה עם הגשתה, ללא כל הצדקה, ובחוסר תום לב חמור - הכל על מנת שתוכל להביא בפני בית המשפט תמונה עובדתית שקרית ומעוותת, מבלי שיהיה מי שיציג בפני בית המשפט את הדברים כהווייתם".

עם כניסת השבת ועד השעה תשע בלילה צפויים רבבות מתושבי בני ברק לצאת ולקבל את השבת בתפילה המונית ברחובות, במחאה על עבודות הרכבת הקלה של נת"ע בתחנת "אם המושבות" בגבול בני ברק-פתח תקווה בסמוך לכביש גהה. המחאה, שמובלת על ידי עיריית בני ברק, קיבלה בשבוע האחרון חיזוק מצד רבנים ואדמו"רים בזרם החסידי והספרדי אך בינתיים לא מצד גדולי התורה של דגל התורה שלא הביעו את תמיכתם במהלך.

במהלך אתמול עיטרו שלטים את רחובות בני ברק שבהם נקראו התושבים לצאת לתפילת המחאה נגד "רמיסת כבוד השבת בראש חוצות בתחומי עיר התורה והחסידות". התוכנית: בכל קהילה ייצאו המתפללים מבית הכנסת, ויערכו את קבלת השבת ואת תפילת ערבית בסמוך למקום העבודות תוך חסימת הכבישים.

האירוע, שתואם עם המשטרה, הוביל להיערכות משטרתית מיוחדת ולהקפצת מאות שוטרים שיאבטחו את האירוע. שוטרים, בהם בלשים, פרשים, ויס"מ, שיתפרסו בצירים ובנקודות לאורך אזורי התפילות כשהמארגנים מדגישים כי הודיעו למשטרה כי אין צורך באבטחה וכי מדובר בעצרת תפילה בלבד.

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
המחללים לא בדקו אם יש פיקוח נפש, אבל גם המוחים לא איכפת להם בכלל...
קצת שכל21.09.18
9
מברכים אותה רק בבית כנסת שו"ע או"ח רסח סעיף י אין אומרים ברכה מעין שבע בבית חתנים ואבלים, דליכא טעמא דמאחרין לבא שיהיו ניזוקין.
אבי21.09.18
8
ע"י העצרת אין ברירה למשטרה אלא להוציא לכבישים שמירה ואז גורמים לעוד יהודים לחלל שבת. באופן כללי כל ההפגנות כולל הפלג נובעים מטעות אחת יסודית אנחנו עדיין בגלות והכל מתנהל ע"י הסיטרא אחרא מדינה שרשיה כופרים בי"ג עיקרים ואנחנו רק אורחים שם אין מה לעשות חוץ מלפנות לה' שיגאלנו
אבי -ניו יורק21.09.18

הצגת כל התגובות

7
בינתיים יש להכריז על צום ותפילה למניעת האסון
רפי21.09.18
6
ברור שבית המשפט יחפש את כל התירוצים הנכונים והלא נכונים העיקר כדי לפגוע מה שיותר בציבור חרדי ויהודי וגם בקדשי ישראל, יש לכך הסטוריה ארוכה. אם ישנה סכנה כלשהי אפשר לשים שמירה במקום הסכנה לא צריכים לעבוד בשל כך, גם העבודה עצמה לוקחת שבועות וחודשים ובזמן זה אין סכנה?
אבי21.09.18
5
כמו כן לא לנסוע ברכבות ולא להנות מחשמל זה שימוש בחילול שבת
פופ21.09.18
4
חברת נת"ע איימה בתביעה נגד עיריית בני ברק עקב שיטפון מים שהציף חלק מאתר העבודה של הרכבת הקלה.... ראו.. https://mobile.kik עריית בני ברק מובילה את המחאה כדי ללחוץ על חברת נת"ע. .... ואכמל
אחד שיודע לקרוא בין הכתבות21.09.18
3
הליטאים עסוקים במלחמה על כבודם ברשויות המקומיות ובמלחמות הסטנדרים בפונוביז לכן אין להם זמן לשבת
אבי רובינשטיין21.09.18
2
למה לגרום לחילול שבת של השוטרים על מנת למנוע חילול שבת של כריית הרכבת? א. אולי בגלל שחילול השבת של השוטרים הוא מצווה של הצלת נפשות. ב. אם הרכבת תיכרה בחילול שבת, יהיה אסור לנו ליסוע בה כדין מעשה שבת במזיד. אך אם השוטרים יחללו שבת, זה לא נוגע לנו.
אבי21.09.18
מותר אחר בכדי שיעשו (ס' שי"ח בהתחלה) צריך לשער כמה שבתות עבדו ולהשתמש רק אחר הזמן. בעשייה של יהודי. גם בעשיה של גוי אע"פ שיש גזירה כאן נראה שלא שייך
מייק06.10.18
1
מאבק על מעמדם של חסידי גור יוצאים להפגנה על כמה סיניים שעובדים מתחת לאדמה כבר כמה חודשים. מי ייתן את הדין על חילול שבת של מאות שוטרים שלא לצורך פיקוח נפש? ועל טלטול ברשות הרבים?
121.09.18
הרבה
משה רוזנפלד21.09.18
בושה וחרפה הכל באיצטלא דרבנן
מוז21.09.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24