כיכר השבת

6 שוטרים על בן 13 אחד

הורים כועסים: 'הילד שלנו נגרר ע"י שוטרים לסמטה והוכה'

רכיבה מסוכנת של ילד חרדי על אופניים חשמליים ליד ביתו, הסתיימה בתחנת המשטרה. בני משפחת הילד טוענים ל"כיכר השבת": "הוא מירר בבכי קורע לב, אך נאזק בידיו ונעצר • צפו בתיעוד (חרדים)

41
כיכר השבת | ל' בתשרי | 09.10.18
צפו בתיעוד מהאירוע (באדיבות המצלם)

התאונה בה נהרג לאחרונה הנער ארי נשר בן ה-17 בעת שנסע על אופניו החשמליים, העלתה לסדר היום את הסיכון שבנסיעה זו, לרוכב ולהולכי הרגל, והובילה לשורת הצהרות על תקנות חוקיות שיסדירו את התחום הפרוץ - אך גם הציפה מקרה אחר, חמור, שאירע לפני כמה חודשים לילד חרדי שנסע על אופניו סמוך לביתו.

יוחנן א. רכב אז, ביום שישי, ערב שבת פרשת בהר, על הכלי החשמלי ליד מקום מגוריו בשכונת חומת שמואל (הר חומה) שבירושלים. לפתע הגיחה מולו - בניגוד לכיוון התנועה - ניידת משטרה, שלושה שוטרים יצאו ממנה וביקשו ממנו לעצור ולהציג תעודת זהות או לומר את מספר הת.ז. שלו.

כשהילד אמר להם כי הוא רק בן 13, ואיננו זוכר את מספר הזהות שלו בעל פה, הודיעו לו השוטרים כי בכוונתם להטיל עליו קנס כספי על נהיגה בגיל זה וללא קסדה.

לדבריו, בשלב זה השוטרים החלו לבצע חיפוש בכל אברי גופו, כביכול מדובר בפושע מסוכן, זאת משום שהם הבחינו באקדח צעצוע שמבצבץ מהתיק שהיה על האופניים החשמליים שלו.

שני אחיו שחלפו במקום הזעיקו לשם גם את אביהם, וזה לטענתו התחנן בפני השוטרים כי לא יעצרו את בנו והוא מיד ירוץ הביתה להביא להם את תעודת הזהות שלו, אך ללא הועיל: הם התעקשו לקחת את הילד לתחנת המשטרה.

אזוק. הילד המפוחד

יוחנן, שפחד ופרץ בבכי, סירב להיכנס לניידת ולהילקח לתחנת המשטרה, והחל להימלט מהשוטרים תוך שהוא מסכן את חייו בחציית כביש סואן, אך השוטרים שהזעיקו תגבור הצליחו להשיג אותו, גררו אותו לסמטה סמוכה, שם לדברי בני המשפחה הם היכו אותו.

"גם כשעוברי אורח מזועזעים בקשו מהשוטרים להרפות מהילד", מתאר ל'כיכר השבת' אחד מקרובי המשפחה, "הם לא ריחמו עליו ואחד מהם אפילו אזק(!) את ידיו. בסוף יוחנן נלקח על ידי שישה(!) שוטרים אל הניידת, בדרכה לתחנת 'עוז', תוך כדי שהוא ממרר בבכי קורע לב".

יצוין, כי אחיו של הילד, ששירת עד אותו היום כמתנדב באותה תחנת משטרה, ביקש מהשוטרים להזדהות, אך לדבריו הם סירבו. בעקבות כל המתואר, שכרה משפחתו של הילד את שירותיו של עו"ד רון אלמגור, שהגיש תלונה למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) נגד התנהלות השוטרים באירוע זה.

הפנייה למח"ש בדרישה לפתוח בחקירת השוטרים (סריקה)

בני המשפחה אף הציגו ל"כיכר השבת" מסמכים המוכיחים לכאורה כי ההתנהגות המתוארת של השוטרים כלפי הילד, גרמה לו לפגיעה נפשית חמורה, והוא אף הופנה בעקבות כך לטיפול פסיכולוגי על ידי רופא המשפחה.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שוטרים שהיו במקום, הבחינו בנער רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, זאת בניגוד לחוק, וכי הוא אינו חובש קסדה, ובכך מסכן את חייו ואת שאר משתמשי הדרך, וביקשו למנוע המשך נסיעתו, כחלק מאכיפת החוק".

"הנער סירב בתוקף לשתף פעולה עם השוטרים, והזעיק למקום את בני משפחתו, שניסו להכשיל את השוטרים בכך שטענו שגילו של הנער מתחת לגיל 13, וסירבו להציג אמצעי מזהה לבקשתם של השוטרים, כאשר בבירור זהותו בשלב מאוחר יותר התגלה כי הינו מעל גיל זה".

"בנוסף לכל זה, הנער החזיק ברשותו אקדח אוויר ותרסיס גז פלפל, אותם ביקשו השוטרים לתפוס ולברר את פשר החזקתם".

"בשלב זה החל הנער להימלט רגלית לעבר הכביש, גרם לאוטובוס ובו נוסעים, ולרכבים נוספים, לבצע בלימות חירום, ובכך סיכן פעם נוספת את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך. לאחר מרחק קצר הוא נתפס ונעצר ע"י השוטרים, והובא לחקירה בתחנה יחד עם אביוי שהכשיל את השוטרים בביצוע תפקידם".

"צר לנו כי משפחתו של הנער בחרה לא לשתף פעולה עם השוטריםי שביצעו את עבודתם תוך שמירה על חייו של הנער ומשתמשי הדרך. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה גם בקרב רוכבי אופניים חשמליים, בכל זמן ובכל מקום, במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל משתמשי הדרך".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
ישנם יותר מדי מקרים של אלימות כלפי אזרחים וזה כבר עבר את הגבול ממזמן ומצידה של מח"ש זה עוד תיק שמגיע ונפתח ומהר מאוד ייסגר ללא ראיות זה לא הגיוני שכמעט 85% מהתיקים נסגרים מחוסר ראיות והכל ממשיך להתנהל כרגיל ממש בושה וחרפה שגוף משטרתי שאמור וצריך להגן על אזרחים פועל בדיוק ההפך וזורע פחד ושנאה צריך לט
אוהד14.10.18
22
קודם כל כך הכבוד למשטרת ישראל שהתחילה לאכוף את החוק. דבר שניה עבודתם של השוטרים היא לא ראויה ולא מקצועית. ברגע שהחל המרדף תוך כדי סיכון משתמשי הדרך יש לעצור את המרדף. ומדובר בעבירת תנועה ולא פשע. לא לשכוח שמדובר בילד בן 13 יש לדעת איך לדבר איתו ואיך להתנהג אליו ואני בטוח שהם הלחיצו אותו והוא נבהל. מ
יוסי 09.10.18
21
על ידי בעלי כח[כמו שוטרים] הינה מוגזמת ואלימה ללא סיבה מוצדקת ושוטרים עושים ככל העולה על רוחם בלי להעמד על כך לדין
בני ארצי09.10.18

הצגת כל התגובות

20
איזה התאכזרות לילד בן 13 המשטרה בישראל עושה בדיוק ההפך ממה שצריכה לעשות במקום להתמקד בדברים החשובים באמת כמו מחבלים סמים גנבים ....עוצרים ילד קטן .אפשר לדעור בו להגיד לו לא לעשות זאת שוב אבל לרדוף אחריו להכות אותו ולקחת אותו למשטרה לגמרי הגזימו .המשטרה מתנהגת בגסות ובאי צדק בכלל
רחל09.10.18
את סגנית המפכ"ל שאת יודעת מה המשטרה עושה ולא עושה? קודם תהיי שוטרת אחר כך תדברי בבקשה
תומר10.10.18
19
וכן, רכיבה בלי קסדה מסכנת חיים, וילדים בני 13 אינם מעל החוק
דבש, ירושלים09.10.18
18
זאת לא הדרך, תזהירו, תזמנו את ההורים...אבל לעצור ככה? מה הוא פושע?
שרה09.10.18
17
א. איזה הורה נורמלי נותן לילד שלו לנסוע באופניים *חשמליות* בלי קסדה ב. הילד לא רק שעבר על החוק הוא גם התנגד לשוטרים אז מה אתם רוצים? ג. דבר כזה קורה גם בציבורים אחרים אז תפסיקו להרגיש מקופחים ורדופים
ללא שם09.10.18
ממש ממש לא השוטרים לא עזרו פה בכלום לא רק שהילד לא למד מהם עכשיו הם עשו לו טראומה והוא חושב שמשטרה זה דבר רע וההפך ממה שצריך להיות !
רחל09.10.18
הילד נראה (אפילו לאחר המריבה) מדבר באגרסיביות וכעס רב ברמה שאדם מבוגר ממוצע מתקשה לדבר, לבן אדם קודם כל. החזקת רובה אוויר שבעזרתו כל שאפשר זה להזיק לאחר + גז פלפל . אופניים חשמליים.. ההלכה לרוב קובעת שאת חוקי המדינה לגבי זהירות בדרכים בוודאי צריך לשמור מדין "ונשמרתם" ו-"לא תרצח" .. טוב עשו השוטרים
אלעד ב09.10.18
16
לא יזיק לילד ניעור כזה, עם התנהגות חסרת רסן שלו, עם גיבוי של ההורים.
יניב10.10.18
15
שיהיה ברור כשנער עובר טראומה מהמשטרה הוא יגדל ויהיה עבריין אלים וזה בעיה קשה לחברה בישראל. ניתן היה להזהיר את הנער ולא לעצרו. מתברר שיש שוטרים עבריינים בשם החוק.
משכיל09.10.18
14
השוטרים פעלו מצוין ילד עם גז פילפל ואקדח צעצוע חיב חקירה
בני ברקי09.10.18
13
היית נותן לבן שלך לשחק עם חומר נפץ? אופניים חשמליות לא פחות מסוכן. אולי השוטרים הגזימו אבל ההורים הכי הגזימו
נפתלי09.10.18
דואגת לו יותר מההורים???? לכן הם היכו אותו, אזקו אותו ועשו לו טראומה???? לכן הם גם לא רצו להזדהות??? למה כל אזרח חייב להזדהות, מלבד שוטר? הם גרמו לו לפחד ובהלה גדולים , ואם היה נדרס, דמו היה בראשם. רוצחים! המשטרה בהחלט צריכה לאכוף, אבל מסתבר שצריך גם שכל איך לעשות את זה!
א10.10.18
12
בושה.
חני09.10.18
11
אני יכולה להסתדר עם כול אדם באשר הוא אדם למעט שוטר בכלל ושוטרת בפרט. רובם עד כולם אנשים בעלי השכלה ואנטלגנציה ירודה. אנשים ללא רגש וחמלה, עזי פנים , משדרים בריונות על בשכבה החלשה. אני בזה לרוב השוטרים ולכול השוטרות. הם עוצרים על דו"ח תנועה כאילו עשיתי להם משהו רע, גם אם עברתי על החוק תתנו את מ
יהודיה רחמניה10.10.18
10
משטרת אפסים עבריינים עם מדים , מחפשי דוחו"ת כדי לעשות כסף, לכו תעצרו רוכבים באבן גבירול אפסים
תעצרו חילונים09.10.18
ברחוב אבן גבירול המדרכות נהפכו למסלולי מרוץ למחבלים עם האופניים החשמליים, פוגעים בהולכי הרגל וממשיכים כאילו כלום לא קרה.
מאיר10.10.18
9
רציניים?בדיחה של משטרה?
לי09.10.18
8
אבא שלי שוטר וכל פעם שקורה משהו עם שוטרים אני פשוט מתביישת בו ובעבודה שלו שוטרים הם פשוט אכזרים!
חסוי09.10.18
מסכן אבא שלך שיצא לו ילד כמוך..
ואני מתבייש בך 11.10.18
7
ראיתי איך הם לוקחים מחלים בכזו עדינות אז איפוא הוא ואיפוא הם
מגיבה10.10.18
6
מחבל הם לא מצליחים לתפוס. אין להם מה לעשות, אין כבר פשעים בארץ, רק ילד מסכן בן 13... צריך לתבוע אותם ולהדיח את האחראים עליהם...
א09.10.18
5
במשטרה ציונית אין אנו מאמינים
לאה09.10.18
4
6 שוטרים קופצים על ילד בגיל 13 עם רכב משטרתי ונותנים לו מכה עם הניידת , הילד נבהל : כל אזרח במדינת ישראל היה נבהל מהמחזה שהפגינו שוטרים תת רמה , לוקחים את הילד לחקירה יחד עם האבא שלו , מבצעים בילד חיפוש בכל גופו , מה שהחוק אוסר לבצע חיפוש בילד ואוזקים אותו .. הבקשה הוגשה למחלקת חקירות שוטרים . השוטר
שלמה אסולין14.10.18
3
בגלל אופניים חשמליים?? כמו מעצר מחבל. מה קורה למשטרה?? התחלקה על הראש. אני הכי בעד להעניש רוכבים כי זה מסוכן. תנו דו"ח על מלא כסף. אבל היגיעו שוטרים עם נשק כזה?? לא אקדחים אלא רובים-שזה משתמשים רק כנגד מחבלים מסוכנים ואזיקים, איך ייתכן??? מה הקשר לאירוע כזה ועוד כ"כ הרבה שוטרים.
יצחק10.10.18
2
יש שם שוטרת בלבוש אזרחי שמחזיקה את המחשב מהניידת וביד מחזיקה משהו הנראה כמו אקדח? אבל היא מחזיקה את זה ברישול לא מאמין שככה שוטרת תחזיק אקדח בטח עם זה רק אירוע של אופניים חשמליות אולי גם איים על אנשים אם אקדח דמה?
ללא שם09.10.18
1
משטרת ישראל מוזמנת לבוא לאשקלון לשכונה "גבעת ציון" ולעשות ניקיון אמיתי של כל הכלים הממונעים האלה. ממש מערב פרוע. אין פוצה פה ואין מדבר. כדאי ומומלץ מאוד מאוד
זאב09.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם