כיכר השבת

הקרב בירושלים

הרמז של נשיא המועצת לבחירת משה ליאון. צפו

במכתב מיוחד הורה נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן להצביע עבור משה ליאון וש"ס. בכינוסי הבחירות בעיר, הביא את הרמז: "ומל ה' את לבבך" - "ומ"ל ר"ת משה ליאון" (חרדים)

31
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ו בחשוון | 24.10.18
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יעקב כהן )

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, קרא אמש (שלישי) לתמוך במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים ולהתלכד סביב רשימת ש"ס למועצת העיר.

במכתב מיוחד של חכם שלום, נכתב: "לקראת הבחירות הקרובות הנני פונה לכל אחד ואחד מכם בחובה קדושה של מצווה להתלכד כולם כאיש אחד בלב אחד להשפיע ולהצביע עבור רשימת ש"ס למועצת העיר".

נשיא המועצת הוסיף וכתב: "ולמען בחירתו של מר משה ליאון לראשות העיר ירושלים אשר גופי תורה רבים תלויים בזה בצביונה וקדושתה של עיר הקודש והמקדש בחיזוק וריבוי כוח התורה להרבות כבוד שמים".

בתוך כך, שני כנסי חיזוק ועצרות בחירות מרכזית התקיימו אמש, בשכונת נווה יעקב ובשכונת בית וגן בהשתתפות מאות מתושבי השכונה שהגיעו יחד עם חברי הכנסת של התנועה, נציגי התנועה בעיריית ירושלים ורבני השכונה.

את המשא המרכזי נשא נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן. בדבריו הנוקבים אמר כי "אף אחד כאן לא יודע מה היה עם הספרדים לפני שישים שנה. אני זוכר. היינו בשפל המדרגה. בלי מוסדות בלי כלום. והיום בלי עין הרע - יספרם מחול ירבון. תנועת ש"ס עשתה את הכל".

"אין ספרדי אחד שיכול לומר אין לי הכרת הטוב לתנועת ש"ס ולמפעלים העצומים שהקימה", אמר נשיא המועצת. "זה מעט מהכרת הטוב שאנו יכולים לעשות. לבטל דעתנו בפני דעת תורה. וכל מי שחושב שהוא מבין טוב יותר ויוצר מחלוקות הריהו כקורח ועדתו".

את דבריו סיים נשיא המועצת בהוראה ופסק הלכה לבני הישיבות והאברכים: "מצווה גדולה על האברכים ובני הישיבות להפסיק מלימודם ביום הבחירות ולצאת ולעזור למען תנועת ש"ס בכל הארץ. עת לעשות להשם".

בהמשך סיפר ראש הישיבה על ימי הקמת ש"ס ועל כך שבמפלגות האשכנזיות חששו מהקמתה של ש"ס: "ודאי צריך להכיר טובה לאשכנזים. בזמנו לא היו תלמודי תורה, לא בית יעקב, והאשכנזים קיבלו אותנו. הבנות שלי למדו בסמינר הישן. ברוך ה' ואני מודה להם מאד. אני חייב לכם הכרת הטוב, נכון? הכרת הטוב שאני עושה לך זה שאני מביא בנים לתורה, ליראת שמים ולבחור בש"ס. ש"ס רק תעזור לך היא לא תילחם בך. אתה דואג לירושלים? אנחנו רק עוזרים לך".

עוד סיפר כי "כשרציתי להקים את ש"ס לעיריית ירושלים, היו איתי חבורה גדולה של ראשי ישיבות. הלכתי לרב שך, אמרתי לו נקים את שס לעירייה? אמר לי ודאי. לא אגיד שמות אבל כמה מחכמי אשכנז צעקו אצל הרב שך איך אתה מרשה להם? הם יהרסו אותנו. הרב שך קרא לי ואמר בא תדבר בפניהם. אמרתי להם: למה אתם חושבים שבאנו לרשת את מקומכם? שאלתי אותם: בקרית היובל אתם הולכים? בשכונות של החילונים אתם הולכים? אנחנו הרי מביאים לכם עוד קולות. אם אתם חמישה תהיו עשרה. הרב לורנץ אמר לי: אני חותם לך הראשון. הוא חתם ומיד כולם הסכימו".

חכם שלום כהן הביא גם רמז לבחירת ליאון, מתוך הפסוק: "ומל ה' את לבבך ואת לבב זרעך" - "ומ"ל ר"ת משה ליאון", סיים הגר"ש.

לאחר מכן נשא דברים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שסיפר על מסירות הנפש של ראש הישיבה שמכתת רגליו מעיר לעיר להצלחתה של תנועת ש"ס: "מי יכול בכלל להבין את המסירות נפש של מרן שנוסע מכאן בנווה יעקב לבית וגן, כל היום מקבל נציגים, ראשי ערים. מרן ביטל את השיעורים בישיבה. מי שמכיר את מרן יודע, הוא מעולם לא מבטל שיעורים. אבל ממחר הוא יוצא למסע בצפון, בדרום במרכז. אני לא צריך להגיד את זה, אבל כל המסירות נפש שלו לשם שמים. הוא רואה מה עושים הנציגים ואיזו מהפכה קורית בעיר".

דרעי עמד בדבריו על המצב הפנים חרדי בבחירות בירושלים: "אני אדבר על מה שעומד היום על הפרק. יש כעת מפקד בירושלים של כל היהדות החרדית עד הפרט האחרון. יש ארבע רשימות חרדיות לעירייה ועוד רשימה שמנסה לזנב בנו. תראו כמה הם משקיעים. תראו איך כל רבותיהם וראשי הישיבות וזקני ראשי הישיבות שלהם מתגייסים כי הם יודעים מה עומד על הפרק. וגם אם נראה שכביכול יש מחלוקת, אני אומר לכם באחריות: לאחר הבחירות כולם יסתדרו ביחד וכולם יהיו בקואליציה בעז"ה תחת המועמד שלנו משה לליאון שהיום כולם מודים שהוא בעל הסיכויים הטובים ביותר. אני מקווה שינצח כבר בסיבוב הראשון וכולם בעז"ה ייכנסו לקואליציה. אבל צריך לזכור שגם משה ליאון לא יוכל לעשות בלי הכוח של הסיעות ואם ש"ס לא תשמור על הכוח שלה זה יתבטא בתקציבים של כל דבר ודבר".

"עיריית ירושלים היא העיר הגדולה ביותר", המשיך דרעי. "התקציב שלה מגיע ל-10 מיליארד בשנה יחד עם תקציבי הפיתוח. אין ספק שהציבור החרדי בכלל והספרדי בפרט מקבל פירורים. ההישגים שלנו אמנם אדירים אבל זה מעט ממה שמגיע. אם התלמידים שלנו קיבלו 400 שקלים לתלמיד בזמן שתלמידים אשכנזים קיבלו 1700, היום ב"ה אנחנו מקבלים 2200 לתלמיד. תסתכלו איזו מהפכה עשינו בתרבות. ראיתם מה שעשו חברי הסיעה צביקה כהן, פיני עזרא ואברהם בצלאל ושאר החברים איזו מהפכה בתרבות. איפה היה דבר כזה? אבל זה עדיין פירורים לעומת התקציבים שיש בעירייה. אפשר לעשות המון. אני מקווה שראש העיר משה ליאון, כמו שמרן אמר, שהוא ספרדי משלנו, אני משוכנע שהוא ייבחר ויעשה סדר".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
רק שס וליאון.די לחלוקת התפקידים בין האשכנזים ולנו יזרקו פרורים..הגיע הזמן לשינוי..רק לאון יחזיר לנו את הצבע ללחיים.ושס חזקה במועצה!! ספרדים תתעוררו..!!!
אפי25.10.18
17
וגם "יבלת" "והנה עשו" "לא הטהרנו ממנו" "ימשל בכם" "ה' סר מעליו" "ואם לה' יחטא איש" "יקחו שוחד" "צלמי טחריהם" "זאב עם כבש" "אין זכרון לחכם" "לא ידע להזהר עוד" [באדיבות פרויקט השו"ת].
גמטר24.10.18
16
משה ליאון בגימטריה "ימשל בכם" "יבלת" "ואם לה' יחטא איש" "יקחו שוחד" "חמוריכם יקח" "גבר לא יצלח בימיו" "לא ידע להזהר עוד" "אין זכרון לחכם" "נפל פחדם על כל". אבל גם "גבר ירא ה'" (באדיבות פרויקט השו"ת).
גמטר24.10.18

הצגת כל התגובות

15
גם לי יש ראשי תיבות, י"ד, על כס{א} ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש הי"ו, עם הרב יונתן יוסף שליט"א, בן להרה"ג הרב יעקב יוסף זצוק"ל, ונכד להרה"ג הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, השילוב המתאים לראשות העיר ירושלים, כל אחד יפעל לפי מה שרבותיו יורו לו, "והאמת והשלום אהבו", וד"ל! תודה למערכת המכובדת!
נוית לוי24.10.18
14
להמציא ראשי תיבות... על ליאון. אם זאת לא היתה תמימות, זה היה עלבון לאינטליגנציה הבסיסית שלנו.
אפי24.10.18
לא נותנים מוסר לרבנים
לוי24.10.18
13
הרב שלום כהן אמר בעצמו שכיפה סרוגה זה עמלק. איך עכשיו הוא תומך בו לראשות העיר??
מדהים איך שס 24.10.18
12
תתביישו איפה כבוד התורה... לדבר בזילזול על גדול הדור... באו נירגע קצת ..
אבי24.10.18
11
חייבים להפריד את החלק הטמא מהגוף! כמו שבברית חותכים את העולה ומשאירים את הטהור! חייבים לחתוך את משה ליאון הטמא מהציבור החרדי הקדוש!!!
בני פרידלר24.10.18
טהור שכמוך מה אתה עושה ברשת המקוונת [אני חילוני...]
ארי24.10.18
10
אך אני מתאפק מפני כבוד התורה
קידוש ה'24.10.18
9
זכינו שהגר"ש כהן מאיר את עיננו, מי כעת לא יצביע למשה ליאון
האברך דוד24.10.18
8
חותכים החוצה את הטומאה!! משה ליאון ואריה דרעי לא ראויים להנהיג ציבור קדוש כגון הציבור החרדי!! רק לא שס ו/ או משה ליאון!!!
בני פרידלר24.10.18
7
הייתי בחופה שבה "הרב המקדש" ברוב גאונותו מצא פסוקים לשמות של החתן והכלה ושם משפחת. לכל אות הוא מצא פסוק המתחיל באותה האות מפרק קי"ט... אחח.. אשרי הדור שאלו מנהיגיו..
אחד העם24.10.18
חצוף ומנוול
לוי24.10.18
6
י"ד = יוסי דייטש זה ינחמנו ממעשינו ומצעבון ידינו. ז"ה = זאב אלקין הנה אנכי בא אליך בעב הענן ע"ב = עפר ברקוביץ
ראשי תבות24.10.18
חחחח
חח24.10.18
5
ענן = עב עב בר"ת עפר ברקוביץ
james24.10.18
4
האותיות של ליאון יז ראשי תיבות יוסי דייטש
מעניין24.10.18
3
מעניין כשהרב מזוז אומר ראשי תיבות על אלי ישי אף אחד לא מגיב ככה!!! מוזר......
חיים24.10.18
2
ומ"ל ראשי תיבות ולא משה ליאון, פירוש שעל ידי שה' ימול את ערלת הלב אז יסיר מעלינו גם את משה ליאון. אבל באמת אסור להגיד שטויות כאלה.
יוסף24.10.18
1
יד ראשי תיבות יוסי דייטש
james24.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם