כיכר השבת

מדבר על הכל

ראש העיר אלעד ישראל פרוש ב'אולפן כיכר'

ההסכם עם 'דגל' שלא קוים, בקשת הסליחה מאריה דרעי, הדיונים בבתי גדולי ישראל, העתירה לבית המשפט והתנאים של ש"ס ו'דגל' • ראש העיר אלעד ישראל פרוש בראיון באולפן 'כיכר השבת' (ארץ)

122
ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת | י"ט בחשוון | 28.10.18
(צילום: כיכר השבת)

הבחירות לעיר אלעד, הן אולי הבחירות הסוערות שידענו, עם תהפוכות, האשמות, עתירות ופסילת מועמדם של 'דגל התורה' וש"ס. כעת, כיממה לפני הבחירות, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, והמועמד הכמעט ודאי לניצחון, מתייצב באולפן כיכר השבת ולראשונה מדבר על הכל ומשיב לכל השאלות הקשות.

כותרות הראיון עם ישראל פרוש:

הפרת ההסכם עם 'דגל': "היה סיכום ברור לפיו אלעד ובית שמש קשורים זו בזו. מקלב התקשר לאבי מורי (סגן השר מאיר פרוש) ואמר לו: 'האם שרוליק יעבור לבית שמש?', אני אוהב את אלעד, אני בניתי אותה, אם יחייבו אותי לעבור לבית שמש אני אעשה את זה מתוקף ההסכם. הגר"ח קנייבסקי הודיע שאבוטבול נשאר בבית שמש. לשאלת המפלגה (שלומי אמונים) האם אמרו לרבי חיים שיש הסכם, התשובה הייתה 'לא, אנחנו מתנצלים, אבל לא אמרו'.

"פנינו ל'דגל התורה' ואמרנו בוא נטפל, נלך לבוררות, דחו, ודחו ודחו. בסופו של דבר כיוון שלא קוים ההסכם אנחנו פטורים מלקיים את ההסכם באלעד, ונכנסו למערכת בחירות.

"סיפרתי לכל האדמו"רים, לרבי גרשון אדלשטיין, ולראשי ישיבת סלבודקא על הסיטואציה באלעד, ואמרו לי גם מביתו של הגר"ח קנייבסקי - אתה נשאר באלעד.

"כל התהליך הזה היה לא ריאלי ולא הוגן. פינדרוס אמר לי: אם אתה נשאר באלעד, אני לא מתמודד".

בקשת הסליחה מאריה דרעי: "ביקשתי מאריה דרעי סליחה, כמה פעמים, הוא לא מסכים לסלוח, הוא רק אומר שהוא סולח. אגלה לכם משהו, בסוכות הורדתי את הנעלים בבית שלו, אמרתי 'אריה מכלוף בן אסתר, אני מבקש סליחה, מחילה וכפרה', על יד שלושה דיינים, אחת הבנות שלו אפילו אמרה שכך צריך לקרות, אני פרצתי בבכי במהלך המשא ומתן.

"זה הגיע לדקה שאמרו לי שלא אהיה מ"מ, לא תכנון ובניה, אמרתי על הכל כן, שאמרו לי על החרמת חברים - אמרתי לא".

הקמת הקואליציה לאחר פירוק ש"ס ואבי דיין: "אני רוצה לפתוח משהו שלא דיברתי עליו עד היום. יש בחור תימני שלפני הבחירות הקודמות הוא סגר איתי הסכם, ברק צברי. מגיע אריה דרעי ולוקח אותו. מוצאי הבחירות מגיע צברי ואומר שאתן לו סגן והוא עובר אליי. הרמתי טלפון לאריה דרעי ואמרתי לו שאני רוצה אותו, והוא אומר לי שזה סגור. הוא מדבר על זה שלקחתי חבר? אריה דרעי לקח ממני את התימנים פעמיים".

האחראים על הפילוג: "יגיע היום שאני אדבר על כל מה שצריך לדבר. אני רק אומר שאלעד היא עיר שסובלת הרבה שנים, היו לה חמש שנים של שקט. אם הם לא היו מקבלים הם לא היו שותקים, אתה יודע מי זה צורי קריספל...".

היום שאחרי, ש"ס ודגל יחרימו? "אני לא מאמין לדבר הזה. אם אתה חושב שאני עובד בשבועיים האחרונים, טעות בידך. אני כל היום בקברי צדיקים. אם חלילה רבי חיים היה נכנס לעיר בניגוד לרצונו - זה היה חילול ה'. אם אני הקמתי את 'תורה בתפארתה' ומרן הגר"ח קנייבסיק לא רצה לבוא ואמר שאין עיר כזו, אבל אני לא שם".

הטענות לשלטון פחד: "אני לא מכיר את הטענות הללו, אני אין לי ואטסאפ וסמס, אני מדבר רק עם עצמי ובורא עולם".

האמירה שיש מי שמנסה להשכיח את מורשת מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל: "אני יושב פה יומיים לפני הבחירות, אני לא מתכוון לדבר על אחורה. לך תשאל את מי שאמר משפטים - למה התכוון. אני פה כדי להגיד, שבורא עולם עשה מה שעשה, בג"צ ועוד בג"צ, אני אומר: בואו נשב לשולחן המשא ומתן".

הטענות שמשפחת פרוש עומדת מאחורי העותר שי נתן: "כשצורי קריספל רץ בפעם הראשונה - יעקב אשר עתר נגדו, יעקב אשר רץ - צורי עתר נגדו, צורי יצא נגד הרב עובדיה, הרב עובדיה והרב שטיינמן ישב שם על הבמה והוא יצא נגד ברמקולים, וגם פינדרוס עתר בשמו נגד רובינשטיין. ישראל פרוש לא עתר! אני מכיר את שי נתן, הוא הוגן ומפחד על העיר, הוא לא שאל אותי קודם. אין לי קשר לעתירה הזו! חד משמעית. לא במימון, לא בלבקש. ועוד יותר מזה, אני גם אמרתי בכל מקום, שאני חושב שצריך לעשות בחירות. התקשרו אלי מאיזה רדיו. יכול להיות שזייפו גם את החתימה שלי. הכל מותר".

למה לא לדחות את הבחירות? "יש עיר, צריך לנהל את העיר. יש גם תושבים. אם אתם הייתם רואים לפני שבועיים איך העיר נראית, שנייה לפני כאוס. אף אחד לא יכול להחזיר את זה אחורה. אני לא חושב שבמצב כזה אני צריך לקחת אחריות בשביל לדחות ולהכניס את העיר לאנדרלמוסיה של עוד חודש.

"מה גם, תסתובב אצל הציבור הספרדי והליטאי שמה, ותבדוק איזה ברכות נותנים על זה שלא דוחים את הבחירות. רבותי, יש פה עיר לנהל. בכלל, אני לא יודע איך אלעד תמיד נופלת לתוך מלחמה ארצית, של גיוס, ירושלים, כאלו דברים.

"תנו לנו לנהל את העיר הזו, רבותי. זאת עיר לא פשוטה. היא עולה על דרך המלך, רק תראו את הסכם הגג, תראו את הכבישים, מאות כיתות לימוד, מעונות, תרבות, ספרייה, די. תנו לעיר הזאת שקט".

ש"ס טענה שכל המקומונים נרכשו על ידך, והכל שייך למשרד הפריפריה: "אני לא מציע לדבר יותר מדי על הנושאים האלו, אני אמנם לא איש חשבונות, אבל ניהלתי עיר 5 שנים. שיבדקו מה קרה בפריפריה ואלעד לעומת הערים האחרות. תבדקו מה קורה עם מענקי איזון במשרד הפנים. אלעד לא עלתה כמעט בשקל מאז כניסתו של אריה דרעי.

"גדעון סער עשה לי בום רציני, סילבן שלום נתן בשנתיים הראשונות שלי, אבל אני לא שם. כשיצטרכו לדבר אני אדבר. לא יכולים להעלים חשבונות, זה באקסלים, במחשבים. משרד החינוך נתן 400 כיתות, זה 400 מיליון ש"ח, מאיר פרוש נתן לי את זה?! משרד החינוך נתן! אתה שואל אותי אם קיבלתי אקסטרות? לא".

מה יש לדרעי נגדך? "אם לא היו קוראים לי פרוש, ההתנהלות מולי היתה אחרת. זה דבר של הרבה שנים קודם. אני בא ואומר, רבי אריה מכלוף בן אסתר אני אוהב אותך, אתה מנהיג טוב. וגם ר' מוישה גפני, אתה מנהיג טוב. אני לא חושב שאלעד צריכה להיכנס לזה.

"אני קורא לכם מפה ואומר, אני בסך הכל בחור צעיר, שלקח את העיר הזאת למקום טוב. לא יכול להיות לכם תלונות. כמו שבביתר עברתם ברוגע, בבית שמש לש"ס יש 2 מנדטים וכולם הבינו שאבוטבול נשאר כי זה עושה רוגע. אלעד עברה כמה צעדים במעבר לבית שמש וביתר.

"תנו לי לנהל את העיר בשותפות. אני רוצה להיות אח שלכם, יאחי. רוצה להיות אחיך, סח'בי. לכן אני מבקש, בא נשב סביב שולחן ונקים קואליציה מסודרת מקיר לקיר. ואל תשכחו, יש עוד אלפי יח"ד שצריכות להיבנות".

מה יהיה עם הנוער בעיר?

"הבחירות הן תקופה לא טובה לאף אחד. צריך להשכיח את זה ומהר. אין עוד ראש עיר שהיה עם הנוער בתוך הג'וחות שלהם, אני אוהב אותם כמו אחים. לצערי בתקופת בחירות, כולם נגד כולם. יום שלישי נקים קואליציה, והעיר תחזור לשפיות".

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
58
דרעי לא גנב לך את התימנים הוא עשה איתם הסכם לגיטימי.... ואתה לא התקשרת אליו אחרי הבחירות... שקרן כמוך. אי אפשר להאמין למילה אחת שאתה מדבר...
ספרדי29.10.18
דרעי לא גנב לך את דיין הוא עשה איתו הסכם לגיטימי.... ואתה לא התקשרת אליו אחרי הבחירות... שקרן כמוך. אי אפשר להאמין למילה אחת שאתה מדבר...
ספרדי29.10.18
57
ועשק בכך ציבור גדול ושלל ממנו את זכות הבחירה.
כ29.10.18
56
כל מילה שלו אמת. אני כתושב העיר 11 שנה מעיד שלא היה לנו ראש עיר טוב יותר משרוליק, שנים הספרדים שלטו ולא היה עם מי לדבר... היחיד שבאמת היה חייב לתושב, הקשיב ,הבין ובעיקר עשה ועשה ועשה... ומי שעושה אוהבים אותו... שמחתי מאוד שבג"ץ הוריד לי את העול, ואני ממש לא היחיד שאומר כך... זה תחושה של רבים מחברי ה
קובי29.10.18

הצגת כל התגובות

55
מצביעים שס וברק צברי לראשות העיר והוא ינצח...תרשמו...
שלום28.10.18
54
עצה שלי כנס לשוק הכדורגל חסר שחקנים כמוך
מבין בתחום28.10.18
53
אני ספרדי גר בעיר מיום הקמתה יום אחד של שקט לא היה כאן הגיע פרוש ומאז שקט... נתן לכווולם מה שרצו לליטאים ספרדים וכו.. שמח שדגל הפרו את ההסכם בבית שמש ופרוש נשאר כאן בע"ה יהיה לנו תושבי העיר שקט לעוד חמש שנים ישראל... עלה והצלח... בשם כל תושבי העיר.. ולכם הפולטיקאים מלמעלה גפני ודרעי ( שנפגעת
אלעדי בנשמה28.10.18
52
מחכים שיהיה שקט בעיר רק שססס כך פסק מרן לא להאמין לשטויות מי שספרדי שסב ומי שטמבל שיצביע משו אחר
nct28.10.18
51
יישר כח לישראל... ושס צריכה לעשות חשבון נפש שהיא רוצה בכח לקרוע את הציבור הספרדי... לא ניראה לי שאחדות חשוב לה... רק הכסא מול עניה... זה בושה .... זה תורה זה ?
משה28.10.18
רוצה רק שס
ללא שם29.10.18
50
הקב"ה מנהל את העולם כולו. ישראל פרוש ראש העיר הטוב ביותר שהיה לאלעד, אני אתך.
רפאל גולדינג28.10.18
49
הבוקר נפגש רב שכונה ליטאית עם ישראל פרוש . ישראל: בעוד יומיים הכל מאחורינו הכל סגור וחתום יהיה קואלציה ונשכח מהכל.. אמר האברך שהיה נוכח: "חתום" מי יכול להאמין לחתימות שלך... תינוק שמתקשה לקום מהכסא..
תושב28.10.18
הצוציקים מגיבים לפני הרבנים ואז מודיעים שזה דעת תורה
מבין29.10.18
48
בריון בכייני .לא תושבי העיר הספרדים לא ישכחו איך סגרת עים אבי דיין הבגדן לפני הבחירות ושלמת לושלמונים בטח חבר ועוד איזה חבר .תראה לי חברך ואמור לי מי אתהההה
אני28.10.18
47
אין עליו. מה חשב לעצמו פינדרוס????????????
תושב אחד28.10.18
חד משמעית כל אדם נורמאלי קולט שמדובר פה בפסיכופט
אמת נאמנה29.10.18
כנראה אינך זוכר מה היה לפני שהגיע ואחרי. וכנראה אינך גר באלעד...........
משהו שיודע29.10.18
46
אם הייתי מחוקק, אחד הדברים שהייתי משתדל לחוקק שאסור לאדם שאינו תושב העיר להתערב בנעשה בעיר, לא יתכן שאנשים מבחוץ מי שאינם גרים בעיר יהפכו עיר שלימה ויעשו ממנה תוהו ובוהו. מי שישים לב, אלעד סוערת אך ורק בגלל התערבות של יצורים מחוץ לעיר הזו, אם היו משאירים את העיר לתושבים בלבד לא היינו מגיעים לעשירית
בני28.10.18
אין מילה אחת מיותתרת. הטוקבק הכי לענין פה מכל השאר! ביטאת נכון מחשבותם של תושבים אחרים. חזק ואמץ!
נורי29.10.18
45
רק לראות ההבדל בינו לקריספל...
יגאל28.10.18
44
איזה אדם מדהים איזו דאגה כנה פשוט מסכן על מה שעוללים לו .אבל יש ה'
אלעדית29.10.18
43
מספיק לקרוע את הספרדים בשם הדת וגדולי הדור זה חילול השם שככה נראים ציבור החרדים
שייקה28.10.18
42
ענית בכבוד על כל השאלות ושכנעת אותי, ביום רביעי ממשיכים בתנופה. אריה יצא שוב איש קומבינטור ודוחה.
שמאי28.10.18
41
בכנסת יש לשלומי אמונים ח"כ אחד ולדגל התורה הגדולה ממנו פי 40 היה רק שניים עד שפרוש ברחמיו הסכים לוותר כסגן שר... אי אפשר להפלות ולא לתת ייצוג הולם זה מתפוצץ בפנים בשלב כלשהוא
דני , ת"א28.10.18
40
"יאחי וסחבי" אריה מכלוף בן אסתר באיזה הבהרה על מי אתה בא לעשות סיבוב תכבד את התושבים שלך הם לא טפשים כמה שאתה חושב
משה28.10.18
39
הם אומרים כי חלילה אין כוונתם לשוב לתשמ"ט וחלילה אינם רוצים מחלוקות וכי מדובר רק בבחירות פנימיות, אז הנה קחו ותראו איך מתכתבים אברכים ליטאים החוזרים מדרשות ההסתה של גדולי הליטאים הקוראים להם לשנוא חסידים בודאי תקפצו ותצעקו שאף אחד לא אמר דבר כזה, נכון, מילים כאלו לכו תשנאו חסידים אף אחד לא אמר, אבל
טל28.10.18
38
צברי
יצחק29.10.18
37
תומכי ש"ס היקרים כידוע ש"ס מתכננים לשעשות גוש חוסם ולתקוע את העיר גם אם אתם תומכי ש"ס לטובת העיר כולם עוברים ליחד.
רק אמת!28.10.18
חלש ידידי
לא בוגד28.10.18
36
קצת זהירות!!! הבחירות האלה גם ככה הקב"ה מסתכל מלמעלה ובוכה על כל השחיתויות שקורות ועל כל משחקי הכבוד שקורים בעיר. תפחיתו בלשוה"ר!!!! קצת פחות רכילות! שכל אחד ישמור על הפה שלו! הגאולה מתעכבת בגלל שנאת חינם!!!
***28.10.18
35
תפתח קריירה חדשה בתוך שחקן תעשה יותר כסף חוזמזה אני ראיתי אותו עם אייפון שלא השחק אותה שיש לו פלא כשר
ישראל פורש28.10.18
פרוש עבר לטלפון כשר באמצע הקדנציה, יכול להיות שראית אותו עם אייפון בתחילת הקדנציה. אני ראיתי אותו הרבה פעמים מדבר בטלפון כשר!
אלעדי ספרדי28.10.18
34
אני לא מבין דבר אחד! לאחר שבבית משפט פסלו, וכבר ניסינו השתדלות מעל ומעבר, מדוע לא להגיד כנראה זה משמים. הרי לאחר שעשינו כל ההשתדלות מעל ומעבר כדי שפינדרוס יעלה, וראינו שכך נגזר, מדוע לשמור טינה ולהמשיך לרטן ולדבר לשון הרע ואולי גם מוציא שם רע, הבה נגיד יחד: שאנחנו מקבלים את פרוש לראש עיר בחפץ לב מאח
מותר להאמין28.10.18
את המקסימום. מה הם יגידו ? סתם שיגענו אותכם ואת כבוד התייירה?
דדו28.10.18
33
רואים שיש לך סייעתא דשמיא מיוחדת וחן מיוחד. אני מאחל לך שתצליח בכל אשר תפנה בעזרת ה'.
שמוליק28.10.18
חד משמעית !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אמת נאמנה29.10.18
32
אתה מתכנן את הפיצוץ בפנים של הספרדים באלעד. עיר שמרן זיע"א הקים בערוב ימיו. איך אמרת בכנס ? 'בחירות הבאות הכל יראה אחרת אני יביא אלפים של חסידים לשכונות החדשות' אחי הספרדים אסור לתת לבריון לקחת מאתנו את הרוב הספרדי בעיר. אחרי זה כבר לא נוכל לתקן.
גועל נפש28.10.18
ואני חשבתי שבאלעד גרים יהודים
אני שאלהt29.10.18
31
בערים חרדיות צריך מפלגות בלתי תלויות העוסקות בשיפור פני העיר ולא תלויות בפוליטקה הארצית
אברך29.10.18
30
חזקקקק
יאחי יסאחבי חזק28.10.18
29
ישראל היזלתי דמעה והתרגשתי מאוד מהכנות שלך אתה באמת ראוי חילך להצלחה גדולה ומרובה
לישראל פרוש28.10.18
28
אין זה משנה עוד כלל מה תהיה התוצאה, בכל מצב הגיע הזמן לעשות חושבים עם מי יש לנו עסק ואם בכלל מותר לשבת עם אנשים כאלו. הבחירות האלו הוכיחו כמה שנאה יש להם לחסידים, וכמה רצון יש להם לראות בחורבנם ובאי הצלחה של חסידים, ואין זה משנה מה יקרה ואיך זה יגמר, הם תמיד שנאו חסידים, ובמשך של שנים בדלית ברירה די
רוני28.10.18
למחלוקת עדתית . תלך לכולל של הרב פכטר בכניסה לאלעד. ותראה איך כולם מסתדרים ביחד. זכותם של הלטאים לבדוק את הכח של עצמם, וגם פרוש יודע שזה נכון. אף אחד פה לא עם אקדחים ולא מאפיונר. ניסו להצניח מישהו ופישלו. שוין.
דדו28.10.18
27
נו באמת.. ברור לי שבאנו לעולם הזה כדי לעבוד ולתקן את המידות שלנו וכולנו נופלים וקמים, אך מה שמפריע לי זו הצביעות והשקר שהפולטקאים והעסקנים עוטפים את אהבתם לכסף כבוד ושררה כמלחמת קודש בשם הגדולים , תתבישו לכם לא מאמנים לכם די לשחיתות בציבור שלנו, אתם מנצלים אותנו שרוב הציבור מנותק מתקשורת וכך אתם עוש
ישראל28.10.18
פרוש אומר רק עשיתי ועשיתי מה הבעיה?
דדו28.10.18
26
אנחנו עם שס ורק עם שס משפחת פרוש יש עוד אנשים שרוצים חלק מהעוגה תפסיקו להשתלט אריה דרעי אנחנו איתך
ראובן29.10.18
25
מתנשא
ללא שם28.10.18
24
"יאחי וסחבי" "ואני רוצה להיות אח שלכם" וכו' עד שיבנו אותם אלפי דירות שבוודאי החסידים ישתלטו ע"י הטיית מכרזים שהוא יקמבן וכך הוא ישיג רוב ואז נראה איפה מילות החנפנות ה"יאחי וסחבי" "ואני רוצה להיות אח שלכם"... אין לאיש הזה בעיה להתחנף בכאילו ולהשפיל את עצמו מול הספרדים המטרה שלו ושל שלומי אמונים היא
דוד מהפיצוחים28.10.18
23
האדמו"ר שהזהיר אותו והוא נהג בחוצפה כלפיו, היה זה יצחק פינדרוס כשהיה ראש מועצת ביתר, האדמו"ר מערלוי שלח אליו שלוחים כמה פעמים וביקש לדבר עימו אבל הוא כליטאי שרוף מאנשי זילברמן הסבורים כי החרם של הגר"א על החסידים חל גם בימינו לא התחשב בו כלל ולעג לו בפעם האחרונה ששלח אליו שליח, הזהיר אותו רבה של ערל
קובי28.10.18
22
אין הרבה מה לדון. ועשית ככל אשר יורוך, גמרנו. מרן ראש הישיבה אחר דו"ד פסק צברי אז גמרנו.
רפאל סבג29.10.18
21
חלששש
לא בוגד28.10.18
20
'בחירות הבאות הכל יראה אחרת אני יביא אלפים של חסידים לשכונות החדשות'
משה28.10.18
19
ממש מסכן... רחמנות על הילד חחחח כל הראיון זה דמגוגיה בשקל האיש בל אלף פרצופים.
יעקב28.10.18
18
בקשר להסכם ש"הופר" כל פעם שמדברים עם שלומי אמונים הם זורקים סיסמאות. עדיין לא קראתי בשום מקום ברחל בתך הקטנה מה היה ההסכם כיצד הוא הופר ולמה. מכל מה שזורקים לאוויר מתברר שדגל היתה צריכה להריץ מומעמד מטעמה בבית שמש ולקבל את תמיכת שלומי אמונים. בגלל שדגל ליצמן ופרוש הסכימו שאבוטבול ימשיך, לכן זה נק
ממשיכים עםהשטות28.10.18
17
אנחנו רוב וזהו...
מכל הארץ28.10.18
16
ורק הוא.
דדו28.10.18
15
קל מאוד לזייף חתימות גועל נפש רק ספרדים רק שס ותפסיקו להאמין אחר כך זה יהיה על חשבון העיר שלנוו
bts28.10.18
14
ילד כאפות, מוריד נעליים בוכה, זאת המשפוחה או שהולכים בכח או שבוכים.
יוסי28.10.18
13
למה ראש עיר צריך להופיע עם תחפושת. אין ללבוש שום קשר ליהדות נהפוך הוא זה חיקוי של הקוזקים ברוסיה לפני 100 שנה..עצוב
שי29.10.18
12
לא לשחק אותה בשביל אדם אחד לאבד נציגים של אוכלוסיה משמעותית
שלומי נגר28.10.18
11
נקודה מיני אלף; עובדות; 1) פרוש התפטר לטובת יעקב אשר, 2) ישראל פרוש קיבל מדרעי פרס על טיפול יפה בעיר שלפנ"ז בעייתית. מה בפועל? דגל הביאה מחוץ לעיר אדם שלא מכיר את העיר ולא רוצה לגור בעיר להלחם להפיל את ראש העיר הקיים בלי הפסקה ובלי רחמים, התנהלות הגיונית מוסרית והגיונית? [נקודה שניה מיני אלף - מישהו
משה בן אברהם28.10.18
10
מה נראה לך שאם תאמר אחי סחבק זה קונה אותנו כביש פורוש הרי זה תיכנון של שנים באת לגזור סרט זה עוד מתקופת צביקה כהן כיתות שכחת כמה קיבלת כפריפריה חברתית של המרכז תתבייש זה שתשקר לא הופך לאמת בושה
דידי28.10.18
9
לראיון שנשמע מה המניעים שלו ומי העוזרים שלו לעתירה
משה בן אברהם28.10.18
ולא צריך להיא אותו בשביל זה. פרוש שיקר פעם אחת???
דדו28.10.18
8
לשון הרע מה איתה השם ירחם איפה דעת תורה רבי הגאון חיים קניבסקי אמר אז מה קורה יגידו על ימן שמאל ועשית כול אשר ירו לך השם ירחם מה כיסא עושה
חיים כחלון29.10.18
7
משמועות
דני28.10.18
6
אז כשרוצים משהו מוצאים הייתרים
דניאל נסימי28.10.18
תחזור בסרטון לדקות הראשונות ותבין מה היה, ומה אמרו לו כל הרבנים... זאת אמת יותר פשוטה , כניראה שאתה לא רוצה לראות אותה.... הבנה בסיסית אין לך אתה מדבר על אמת? נימאס מכל השקרנים כמוך שמבליטים רק את מה שנח להם ומתעלמים מהאמת הפשוטה, עוד יש לך חוצפן לקרוא לדברי שקר שלך אמת...
משה28.10.18
5
כל אלו שמדברים על פגיעה בכבוד התורה בראשי דגל, שותקים כאשר מתייחסים למועצת החסידית ולרב מאזוז כאילו הם אויר (וגרוע מכך)
משה בן אברהם28.10.18
זה 'אהבת ישראל' שלמדת בספרי החסידות? תראה לי התייחסות אחת לא עניינית בכל מערכת הבחירות הזו מהצד הליטאי, בעוד שליצמן ופרוש מיד הסיטו והסיתו את הבחירות לאוירה של מחלוקת תראה לי ליטאי אחד שעירב כאן את המגיד ממעזריטש או את הגאון מוילנה, בעוד שהחסידים מיד קפצו עם סיסמאות שנאת ישראל שלהם. לך תלמד קצת חסי
יציב 28.10.18
נקודה מיני אלף; עובדות; 1) פרוש מיוזמתו בחפץ לב התפטר לטובת יעקב אשר, 2) ישראל פרוש קיבל מדרעי פרס על טיפול יפה בעיר שלפנ"ז היתה בעייתית. ע''כ עובדות: מה בפועל? דגל הביאה מחוץ לעיר אדם שלא מכיר את העיר ולא רוצה לגור בעיר להלחם להפיל את ראש העיר הקיים בלי הפסקה ובלי רחמים, התנהלות מוסרית והגיונית? [
משה בן אברהם28.10.18
בטח אוויר שכחת מה עשה אלי ישי לרב אמסלם ולרב אמנון יצחק
אני28.10.18
4
אז משמים פסלו את פינדרוס מתמודדות בעיר לא קיימת שלא יעבור על דברי רבו
משה בן אברהם28.10.18
3
עד להיכן שנאה מגעת, הערעורים שידעו מראש כי יכשלו בהן וחבל על הכסף, מוכנים היו משה גפני ואריה דרעי להשקיע כל כך הרבה כסף להתמודדויות משפטיות בשביל להרבות שנאה בין החרדים, הם זועקים כי הציבור והמוסדות זקוקים לכסף וכי הם נאבקים ונלחמים על כל פרוטה, והנה זורקים מאות אלפים לעורכי דין ולמאבקים משפטיים על
אבי28.10.18
עדיף שתסתום את הפה בכייני
אני28.10.18
2
בריון מאפיונר- נוטף שקרים וצביעות- נלחם באמצעים שאף חרדי לפניו לא העיז לפעול ועוד מתמסכן. איך הוא ישא פנים לגדולי ישראל ביום פקודה???
דוד28.10.18
אתה לא מודע לאיזה דברים שהוא עושה ללא פרסום, מדוע אתה מתעקש לראות רע שלא קיים? רע ממוצא ? בדמיון שלך ושל שונאיו? רוב תושבי אלעד השפויים , אלו שלא הולכים כצאן לטבח בידי הטלפיים של שס העסקנים יודעים שהוא עשה המון, ויש המון המון מקרים בודדים שהוא באמת דאג לפרט ובפרט... בקיצור תפסיק לבלבל את המח עם הארס
משה28.10.18
1
אחרי שביזית את מרן שר התורה!!!
אברך28.10.18
לזרוק את הרשלנות על גדולי הדור ולומר שהם הפסידו ולא אני זה לא ביזיון...?
דדו28.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24