כיכר השבת

עקב הריקודים סביבה בליל הבחירות

ביקורת פנים-ליטאית: עינת קליש "לא כשרה לבוא בקהלנו"

צעירים ליטאים בחיפה שפצחו בריקודי שמחה על תבוסתו של יהב, סביב המנצחת עינת קליש רותם, הבעירו את הרשת החברתית והובילו לביקורת חסידית. כעת נחשף מכתב נוקב של ר"י ליטאי (חרדים)

103
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 07.11.18
הריקוד שהסעיר (באדיבות המצלם)

התבוסה של ראש עיריית חיפה היוצא יונה יהב, שהביאה לגל של שמחה בקהילה הליטאית בעיר, מובילה ראש ישיבה שתלמידיו שהו במקום, לשגר מכתב נוקב אל רב הקהילה הגאון רבי יחיאל במברגר, בשל המראות החריגים שכללה שמחה זו: ריקודים סביב המנצחת עינת קליש רותם.

כפי שדווח פעמים רבות ב"כיכר השבת", במהלך חמש השנים האחרונות פרץ סכסוך מר בין ראש העיר יונה יהב לבין הקהילה המזוהה עם דגל התורה בעיר וכן חלק מקהילות החסידים, שבשל כך האשימו אותו בשנאת חרדים, התנכלות לחינוך החרדי והרס מבנה של 'ישיבה קטנה'.

אנשי יהב מנגד טענו, כי שורשו של הסכסוך העמוק נעוץ בכלל בעובדה כי ראש העיר סירב להעניק את תפקיד הסגן בשכר ליו"ר דגל התורה מיכי אלפר, וכי לא היתה כל התנכלות מצידו לחרדים.

כך או כך, דגל התורה תמכה כזכור בעינת קליש רותם לראשות העיר, וכשהגיעו במוצאי הבחירות תוצאות המדגמים שקבעו כי היא הביסה את יהב בפער גדול, פרצו הפעילים הליטאים בשירה וריקודים, וקיימו מסיבת ניצחון מאולתרת, במהלכה נכנסה למקום המנצחת, שאף נשאה דברים בהתרגשות.

יונה יהב (צילום: Meir Vaknin/Flash909)

מאז פרסום תיעוד מהריקודים, כשכמה מהצעירים החרדים כאמור נצפו בהם מפזזים בשירת 'סימן טוב ומזל טוב' סביב עינת קליש רותם, פרצה ביקורת חריפה ברשתות החברתיות, כשמספר נשות תקשורת במגזר החרדי והכללי פרסמו פוסטים בהם האשימו כי לפי המוסכמות החרדיות הדבר לא צנוע, וכי אישה חרדית לא היתה מתקבלת באופן שכזה.

כזכור, אתמול חשף 'כיכר השבת' את דברי האדמו"ר מערלוי לחסידיו בסעודה השלישית, כי "צריכים למחות בכל תוקף על המעשה שהיה בחיפה עם ראש העיר הנבחרת, שאישה שהיא אינה חרדית נכנסה לבית המדרש, ובחורים חרדים רקדו שם. זה ממש העמדת 'צלם בהיכל' וזה מעשה שלא ייעשה. מותר לתמוך במועמד חילוני כשזה לטובת הציבור, ואין ברירה, אבל מכאן ועד ללכת ולעשות כאלו מעשים - ה' ישמור. כל הבחירות זה בשביל להרבות כבוד שמים, ולא להיפך חס ושלום".

כעת כאמור חושף 'כיכר השבת', כי גם בציבור הליטאי עלתה ביקורת נוקבת בענין זה: הגאון רבי חיים אקרמן, ראש הישיבה הגדולה ביתר עילית, שיגר מכתב לרב קהילת 'דגל' בחיפה הגר"י במברגר, בו הוא מתריע מדעותיה הפסולות של קליש רותם, ומביע את מורת רוחו מהחרדים שחוללו סביבה.

הגר"ח אקרמן והגר"י במברגר (באדיבות המצלם)

"שישכיל מר שליט"א לכנוס את כל הנלווים עליו והסרים למרותו, ולהכריז בקול חוצב ובגנוחי וילולי, שמכאן והלאה אין לנו ולאף אחד מהמצביעים דין ודברים בהדה, ומאחר וגלוי לכל כי איננה משומרי תורה ושבת, דעותיה פסולות ואינה כשרה לבוא בקהלנו, ובוודאי שלא להיקהל עמנו, וכתמיהת ר' מאיר (קידושין נב:) 'אישה בעזרה מניין'".

"אין שום היתר מכאן ולהבא לצפות בסרטוניה או בתמונתה", קובע ראש הישיבה הליטאי, שכמה מתלמידיו, אברכים שלמדו בעבר בישיבתו, נכחו בחגיגות המדוברות.

יצוין, כי כפי שנודע ל"כיכר השבת", במענה לשואלים בענין זה, הגיב לאחרונה הגר"י במברגר כי בניגוד לשמועות החגיגות לא היו בתוך בית כנסת אלא באולם סמוך, שהגעתה של ראש העיר הנבחרת נעשתה על דעתה וללא ידיעה מראש של הנוכחים החרדים, שהריקודים הספונטניים ליד קליש רותם היו אכן בעייתים אך היא הגיעה למקום כשהריקודים כבר היו בעיצומם ולא חשבו כי אפשר להפסיקם דווקא כשהיא נכנסת.

מכתבו של הגר"ח אקרמן, ראש הישיבה הגדולה ביתר עילית (צילום מסך)

להלן המכתב המלא:

בס"ד יום החמישי לסדר וישתחו... לפני עם הארץ, כ"ג חשוון תשע"ט

לכבוד האיש על העדה הגאון רבי יחיאל הלוי במברגר שליט"א. אחרי כדי שאילת תלמיד לרב, ביקר ובאהבה. מהררי יהודה אפרש עליכם את המזמור לתודה על שעזרכם במצוות שילוח ה'קן' למי יתן שלא ימצא (ה)יונה מנוח לכף רגלו, ומי המבול הרוחני אשר הותיר בעיר הכרמל שגושמה בימי זעם, יעמדו לו לשטן ולקטרוג".

"והנה בעצתכם ועל פי הוראת מצוקי ארץ גדולי הדור, יצאתם למלחמה ביודעכם ובתקוותכם כי הדרך אשר אתם הולכים בה היא, כי ביד אשה ימכר ד' את היונה, ונתתם יהבכם ותפילותיכם שתוכלו לחסות בצל חרותם".

"ושמע ד' לקולכם וראה בענייכם ובצערם של תלמידי חכמים ומוסדות התורה שבעירכם, שמכותלי בתיהם ניכר שהחמין הן ואין מי מהשלטון המכיר את גודל תורתם הנלמדת מתוך הדחק, ואתכם היו האברכים הממיתים עצמם באהל ובני הנעורים אשר שמשו כחיצים ביד גיבור, ומלאתם אשפכתכם מהם בשבועות האחרונים".

"והנה עתה כשזכיתם לראות את יד ד' והשגחתו על עירכם, ונתקדש שם שמיים ברבים במקהלות עם, רואה אני לפנות אליכם בתחינה ובבקשה להיות עירי בשאלתי, ובחורי בבקשתי, שישכיל מר שליט"א לכנוס את כל הנלווים עליו והסרים למרותו, ולהכריז בקול חוצב ובגנוחי וילולי, שמכאן והלאה אין לנו ולאף אחד מהמצביעים דין ודברים בהדה, ומאחר וגלוי לכל כי איננה משומרי תורה ושבת, דיעותיה פסולות, ואינה כשרה לבוא בקהלנו, ובודאי שלא להיקהל עמנו, וכתמיהת ר' מאיר (קידושין נב:) אשה בעזרה מניין, ואין שום היתר מכאן ולהבא לצפות בסרטוניה או בתמונתה, וכל חובת ה'קדושים תהיו' לכל משמעויותיה תקפים ועומדים. וכל מה שהורו היא הוראת שעה בלבד לצורך כי בתחבולות תעשה לך מלחמה ברודפי הדת, ולא תהא כזאת לנו ולמכשול של כי תצא למלחמה – וראית אשת וגו'".

"בוודאי ישכיל מר שליט"א ובזכות אמה של מלכות שנסתלקה בשיבה טובה – השוויגער זצ"ל (הרבנית וולבה ע"ה. ח.ש) שהשכילה להפיץ אמונתו בלילות, יעמוד במסיבות ההודיה שבוודאי עתידות להערך כמנהגן של שוטים, ויזהיר את העם בלשון של זהורית לבלתי פרוץ בם פרץ העריות ונחשול החנופה לרשעים, ולא תנעל עליכם דלת הסיעתא דשמיא של בהתחברך לרשע וגו'".

"וזכות שמירת המחנה בקדושה, תעמוד לו ולשאר רבני העיר להשכין השכינה בה ולהרחיב גבולי הקדושה בישיבות גדולות וקטנות נוספות, ובהבל פיהן של תשב"ר שלא יטמעו טעם חטא. ויהי נועם ד' עליכם ומעשה ידיכם. יחונן ב'חנ' ובעוצמה".

"כעתירת המחנן פניו בתפילה, חיים אקרמן, ביתר".

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
אתם הוזים. אתם לא התאוששתם מנצחונות דגל די בכל אתר ואתר. להרגיע
חיפה08.11.18
38
ועוד בכותרת ראשית???? סתם מעורר שינאת חינם לכל החרדים למה אתם עושים דברים כאלה?????לא ברור.....עכשיו מבינים למה שונאים אותנו????????? זה ממש גובל בפיקוח נפש ושפיכות דמים!!!! לחשוב לפני שמדברים ולחשוב שבעתיים לפני שמפרסמים כותרות!!!!
ש08.11.18
37
לחבק את כל צבעי ה,,,,,, לחבק את כל צבעי ה........ ולרדוף ללא רחם נער וזקן את בני התורה עד חורמה
שמעון08.11.18
לשחיטה..........
מישהו08.11.18

הצגת כל התגובות

36
מישהו מוכן לעשות טובה ולהסביר לאותו ראש ישיבה שקודם שהבחורים שלו לא יתעסקו עם בחורות אחרי זה שידאג שהאברכים לא ירקדו לפני אישה (כי אי אפשר לדרוש מאברך שבתור בחור היתה לו חברה שלא ירקוד לפני אישה כשהוא נשוי
יצחק08.11.18
ראש ישיבה שלוקח בחורים מהאשפתות ועושה אותם בני עליה איפה יש דברים כאלה אתה מוזמן לסדר א
אלי08.11.18
כל חסרון בהתנהגות זו, כי גם הם כבחורים עשו את מה שאתה כותב, ואני מדבר מתוך ידיעה ברורה.
זייבלד08.11.18
35
רק כספם רשאי לבוא בקהלנו, משום פיקוח נפש. כי בלי כספם נאלץ לאכול בשר בנינו ובנותינו.
דן סגל08.11.18
34
כמה צעירים מתלהבים שרו, בחורים רבים צפו במונדיאל חלק צפו בארוויזיון. כמה בודדים רקדו כאשדר היתה שם גם אשה וגם מיכי אלפר. בגלל זה לשפוך את התינוק עם המים.... אחרי שעבו כל כך הרבה לפגוע בה, אין לנו עסק איתה צריך לטפל ספציפית במי שרקד, ולהסביר לו אבל להתאבד בשביל זה. התאוות עלו למשהו כנראה לראש.
יוסי08.11.18
אם כל השמחה על המהפך בחיפה, דומני שאין מי שמח בקודקודו ולא נחרד מהתמונות.........
חרדי08.11.18
מראה הנותנת תמונה מי אתם ומה גודל היר"ש
משה רוזנפלד08.11.18
וכאן זה מתחיל כי כאשר רוקדים עם אשה יש כבר מישהו שמנסה למחות וכאשר מאות בחורים מכל מיני ישיבות צופים במשחקים הבינלאומים האלו שחלקם מיוסדים על פריצות ועקירת כמה מעשרת הדברות.... אין קול ואין עונה כי יש מרחק בין הציבור לראשי הישיבות כמו מהקוטב הדרומי לצפוני... במצב הזה תוך כמה שנים (דור אחד נוסף או שנ
אמת אמת08.11.18
השנאה למזרחי והבוז לכל מה שלא אתם. וזה הענין. עוד כמה שנים למיזרוחניקים יהיה מה ללמד את החבר'ה האלה משהו על צניעות.
המיזרחי08.11.18
33
הרבה יותר איסורים ממה שעשו שם דקה אחת בריתחא דשמחה. מי שגולש כאן - הולך נגד דעתם של כל גדולי הדור מכל הסוגים !!! אז מה הפוליטיקה הצבועה הזו ? קדושה מעניינת אתכם ??? אגב, גם אני כלול בכך...ולפחות לא צבוע...
אמיתי08.11.18
32
רמת ההתנקלות לציבור החרדי הייתה קשה מנשוא, רק שתבינו היה פוגרום (מעין ליל הבדולח) באחת הישיבות ע"י העיריה והעומד בראשה לשעבר, ומדובר בשטח פרטי שאינו שייך בכלל לעיריה, ועד עכשיו מתנהל הליך משפטי, על ההרס והחורבן של הישיבה שלא ע"פ החוק. לא קיים בכל הארץ עוד בית ספר שדחוס וצפוף כמו קרית שמואל, (היית
נו07.11.18
טרחת לענות לאותו רב שזורק בוץ רותח. אין צורך להצדיק את עצמנו . שהוא יצדיק את עצמו תן לי ליכנס לביתו רבע שעה ואני אכתוב עליו ספר של תלונות על חוסר יראת שמים. מעניין לברר מי ילדיו שח"ו רחוקים מלשון הרע וחוסר צניעות וביטול תורה וחוסר מעש. בלוף א גדול זאת התשובה שמגיע לפורץ גדר באלימות נגד ציבור שג
חי08.11.18
לו הכרתה את הרב (אינני בטוח שב IQ שלך הדבר אפשרי), לא הית כותב...........
מישהו08.11.18
31
אתם לא ליטאים אתם לטאות תאכלו את הלב
אנ07.11.18
הצביעות שלכם נמאסה.... אתם כאילו ליטפאקעס עם קנייטש ולימודדד... אבל הכל בלוף אחד גדול
אחד08.11.18
30
ראשית לחסידים כאב שהם הימרו על האדם הלא נכון מר יהב ונכשלו נחרצות מה גם שקיבלו רק מנדט אחד.. זה שכבוד האדמור רוקד ביחד עם הכלה מנהג הקרוי "מצווהטנץ'" זה בסדר ...אבל שרוקדים מול אישה זה כבר חילול שם שמיים!!! לא שזה בסדר אבל אם תבחינו היטב מי עושה את רוב הרעש תראו שאלו "נשות תקשורת חרדיות" שעצם המוש
איש אמת08.11.18
29
די כבר להתחסד יותר מידי "אל תהי צדיק הרבה" "תפסת מרובה לא תפסת"----החרדים צריכים להבין שכשמתחסדים ומצטדקים יתר על המידה במקום שממש אין על מה זה הרס וחורבן שאין כדוגמתו!!!!!!!!!!!!!!!!! דיייי כבר להרס העצמי הזה להרס שלנו להרס ילדינו דייייייי!!!!!!!!!!!!!!!!
ש08.11.18
28
ברור שלא ראוי. אבל אם הדבר יתפרסם יותר מידי ברעש היא תתהפך ותהפוך ליהב 2. וממש לא בא לנו על כך
חיפאי07.11.18
27
העיקר לא יהב גם אם מי שבא בימקומו לא יותר טוב ממנו צריך לחכות כמה שנים ואז להרים ידיים ולאמר חטאנו
חביב07.11.18
לא יודע היכן וחיפה ולא היכן רחוב נחמיה,רק תורה
מנדלוביץ08.11.18
26
קראתי את התגובות והגעתי למסקנא כי כותביהם ברובם של כותבים מתוסכלים אז בהצלחה עם פריקת עצבים במקלת מזל טוב חיפה נהגתם ע"פ תורה ודעת תורה וזה לגמרי לא נקרא ריקודים די לקינטורים
אלקיים בידרמן08.11.18
25
אני חיפאית וחילונית. מאוד תמכתי בהחלפת ראש העיר מסיבות שונות משלי. בנפרד, נגע לליבי סבל החרדים החיפאים הרב כתוצאה מהיחס הנוראי והמזלזל שקבלו מיונה יהב לאורך השנים. כשצפיתי בהסתות שלו נגדם, ממש לפני הבחירות, בהם עשה שימוש בשינאת עם כדי לנצח שוב, הבנתי את גודל השפלות שבו. אני מאוד מבינה את השמחה הגדול
חיפאית08.11.18
פרסום מכתב הקנאות, והקנאות סביב זה, חמור שבעתיים מריקוד סביב אשה טובה שנבחרה. זוהי שמחה נכונה.
יוסף08.11.18
ממתי חילונית קוראת כיכר השבת
דני08.11.18
אני חילונית שמתעניינת לאחרונה בדת ובחיים על פי ההלכה. למדתי מההכרות שלי עם הקהילה החרדית על המשמעות העמוקה והחשובה של צניעות והפרדה בין גברים ונשים. לצערי, עדיין קיים בי ההרגל המגונה של קריאת חדשות באתרי האנטרנט. לאחרונה אלו בעיקר אתרים עם אופי דתי. בעזרת השם, גם מזה אצליח להגמל. שבת שלום
חילונית09.11.18
24
כאילו הן היו איכס'
כאילו הן היו אי07.11.18
23
מי שמטיל ביקורת על דגל הץורה בחיפה אינו שייך כלל וכלל לדגל התורה בשום צורה . לשון הרע לא מדבר אליי אלה שלא יודעים להפסיד בכבוד שיאכלו את הכובע זה טעים !
א. קליין07.11.18
22
נכון, הריקודים שם לא היו בסדר. נקודה. מטרה נעלה ככל שתהיה לא מקדשת אמצעים. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול- סה"כ מדובר בתקרית שקרתה בשוגג, הריקודים היו בעיצומם ואז היא נכנסה, נכון שהיה צריך להפסיק באותו רגע, אבל אני בהחלט מבין את הפעילים האלו שעבדו כל כך קשה והייתה להם שמחה ספונטאנית, אז נכון צריך להוכיח
מישהו08.11.18
והופכים את ירושלים לתל אביב אבל העיקר שהם לא רקדו
ריאלי08.11.18
21
לדעתי השמחה היא אמיתית ונובעת מתסכול ועוניות של המון שנים כלפי הציבור החרדי .. ויפה ששמחו ורקדו .. לא שהם רקדו כלפי אשה .. אלה כלפי הנצחון שלה מול שונא ישראל .. וכול אלו שלא רואים בעין יפה את הענין .. פשוט צבועים ומנותקים ושמענין אותם רק פרסום ומחלוקת ... והם אולי יותר גרועים מיונה יהב... זה פשוט צב
יצחק פרץ08.11.18
20
כמו מכתבים של גדולי ישראל של פעם, שוזר מושגים מכל התורה, בחן ובכשרון ובידע רב. ואתם המעתיקים שאינכם מבינים, טעיתם במקום אחד כשכתבתם שהחמין במקום שפחמין. ככה זה כשלא יודעים. הוא גם פונה בצורה מושכלת לרב הקהילה. מצד אחד כבוד רב ומילות נימוס, מצד שני תקיפות רבה והוראה איך להתנהג. הרשים אותי מאד. יחד עם
איציק07.11.18
הר"י הטיל זאת על עצמו כי אף אחד לא עשה זאת. ולא כמו שכתוב שתלמידיו היו שם .
מוישי08.11.18
19
של אלו שאומרים שהחסידים מזניחים את התיירה ומתמקדים רק במילתא דחסידותא וכדו' אלף מכתבים לא יכסו את זה ולא יחזירו את הציבור הזה למקום הראוי ליהודים שרגלי אבותיהם עמדו על הר סיני אתם צריכים להקים קול זעקה חוצה ערים ומדינות שכולכם תזדעזו עד עמקי נשמתכם אולי תתפקחו.. שימו לב הרי רוב הרוקדים הם אברכים (רו
יהודי מהר סיני07.11.18
18
טוענת כי הם ציבור לא גדול
בוז לשס07.11.18
17
לא ראיתי שהיו שם ריקודים לפני קליש. אולי ניסיון של אחד הבחורים לפצוח בריקודים, כשהניח את היד על כתף חברו. אכן הגברת התקבלה בשמחה. אבל השמחה היא לא מאישיותה הזוהרת אלא "דידן ניצח". אבל מה אתם רוצים מהבחורים שמחים? הם לא דעת תורה ולא שום דבר קרוב לזה, אלא כמו שהתבטא הגר"ב סולוויציק: הקבוצה שלהם נצחה.
מי08.11.18
16
בשירים וכפיים כראוי ממש דרך ארץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מה אתם רוצים מהם לא עשו שום רע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש08.11.18
15
לחבק את כל "צבעי הקשת" ולרדוף את בני התורה
שמעון08.11.18
14
ושנית התורה שייכת לכל עם ישראל והתורה שליי בדיוק כמו של רבי חיים. וחלאס לשר התורה ושר התורה שקר גס וכפירה ממש בתורת משה. ולא תורת חיים.
ללא שם07.11.18
13
אבל מהרגע שראיתי את הסרטון הנ"ל היה בהלם .. מחציית הגבולות לא ראוי בהחלט ממתי רוקדים כך ליד אשה .. ממש דומה למה שעשו לעליזה בלוך החרדים המודרנים... שניהם לא ראויים.. ב"ב ובירושלים זה לא היה קורה..
איש דת07.11.18
12
די די דגל די די דגל התקבצו חרדים זו לזה, זה לקבל זה ויאמר זה לזה ימי בחירות באים ימים גורליים מה אומרים הרבנים התקבצו עסקנים זה מול זה, זה בשביל כבוד וזה בשביל כסא, פעם אחת ולתמיד בזכות ולא בחסד מי ישלוט פה בעתיד מי הוא זה ואי זה הוא מי יוביל אותנו דודוש יענקוש - נערים משלו בנו גזירות קשות המתגברו
דגל הצבועים07.11.18
חזק!
בטוח07.11.18
למרות שאני לא מסכים לתוכן.
דגל התותחים07.11.18
11
כבר שנים לא שמעתי ביקורת נוקבת ומוצדקת אבל בצורה בונה בדרך כלל נשמעת במחוזותינו אחד מהשתים או השתקה או צעקה בצורה הורסת ומתריסה נוסח "הפלג הירושלמי" /שהופכים כל בעיה שצריכה טיפול לשבירת הכלים אבל הרב אקרמן שליט"א שמחד מעודד ומתיחס לטוב שבהפלת ה יונה יהב ומאידך מגנה נמרצות את ההסחפות לחגיגות ברוח פס
חנוך החרדי 07.11.18
10
ולא לאיזה ר"י שמחובתו להיות כפוף לשר התורה, ואם שר התורה לא ראה במעשה זה פסול, מה יש לו לשלוח מכתבים ומחאה.
זייבלד יצחק07.11.18
גם את שר התורה נקודה רק עובדי אלילים פאגאנים לא מפטרים אם הליווקעס אמר על חב"ד ה"דת" הכי קרובה ליהדות הם ה"דת" [תרתי משמע] הכי רחוקה מהיהדות
שפוי08.11.18
ר' חיים ראה ושמע על זה והתיר??? בוש והכלם!
ruben08.11.18
9
הוא מגדולי הדור פשוטו כמשמעו ודי לכל האווילים שצועקים פה הוא ראש ישיבה ואין דוגמתו!!!
כהנא צדק08.12.18
8
אם חלילה היו רוקדים מסביב לגבר הייתי מבין את העליהום כי זה מאוס בעיני ה', אבל לסגור אשה במעגל ולרקוד סביבה זה טבעי לחלוטין
שמעונה שמעונוב08.11.18
7
לא שוכחים ולא סולחים אחרי שיתד כינה ציבור גדול ההולך בדרכיהם של חכם שלום כהן שליט"א ושל האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה שליט"א - בשם 'משנאי השם', משם כבר החלה ההתדרדרות המוסרית. אחרי זה אפשר לרקוד עם אשת איש, אפשר גם לעבור על איסורי תורה. כשאין כבוד לגדולי ולמאורי הדור, נהר
בני07.11.18
6
רב חיים הוא מראשי ועד הצניעות זה אזהרה שלו לכן חותם כול הישיבות
M11.11.18
5
מי שמכיר את הרב במברגר ידע שהוא האדם הכי נקי שקיים בהנהגה הליטאית ורק אדם כמוהו יכול להכיל גם דבר שקרה בספונטניות ולהבין לליבם של החיפאים המאושרים!!!! חיפאים!!!! עלו והצליחו!
חיפאי לשעבר08.11.18
4
לעליזה כי לא הייתי סובל את המראה שלה
בערל07.11.18
3
מי שמבין פרק אחד או שניים בעסקנות ציבורית ועלתה השאלה מי עדיף לירושלים ליאון או ברקוביץ? הדיין שנודע בעולם כשקול במיוחד ציטט לי את הווארט הידוע על פרשת השבוע שני גויים בבטנך. שרבקה חשבה שמדובר בבן אחד מזרוחניק פעם הולך לבתי עבודה זרה ופעם הולך להתפלל. כשהודיעו לרבקה שמדובר בתאומים היא נרגעה ואמרה עד
לא לליאון07.11.18
דומני שאותו דיין רמז למה שאמרו "בעליבתים" פשוטים לפני הרבה שנים,אולי עדיף שלא יהיו כלל מפלגות דתיות וחרדיות והמפלגות הגדולות ירוצו אחרי הקול הדתי והחרדי כמו בחו"ל, יהיה לרוב מוחלט של הציבור הזה טוב יותר עם פחות "חלוקה" סקטוריאלית!!!
דב08.11.18
אז תלך ובבחירות הקרובות תצביע לחילוני מתועב שתמך וסייע לרפורמות ולנצרות בירושלים
נתן כהן07.11.18
ולהקיש לעניין הבחירות בירושלים זה הסילוף הכי עקום ששמעתי בימי חיי.
חרדי08.11.18
2
א. מכתב הרב אקרמן יפה מאד מאד, נהנתי מכל מילה, שנון ומחודד - ברוח טובה וחיובית ב. הרווחנו מהכתבה הזו שסוף סוף ראינו את הסרטון המדובר, שטויות, מזה עשיתם בלגן? החבר'ה מוחאים כפיים וכשמישהו ניסה לנגן בקולניות, מיד השתיקו אותו החבר'ה שם לא פסיכים וידעו לעצור את מה שלא מתאים! כל המקנאים, תקפצו ותנסו ג
מוישלה07.11.18
1
סליחה לטעמך יש מישהו כשר שמנהיג פה משהו. ראשי ישיבות שזרקו את הבן שלי לרחוב בלי לדאוג למקום חלופי הם כשרים וצדיקים. הבן עם עגילים והפקיר את הדת כשראה שאף ראש ישיבה אינו יכול לקבל ישיבה בחור כי .... מה יגידו מה יהיה לרישום של שנה הבאה . וכי נכניס פחות שפיצים מהישיבה ממול. אתה נקי מסוג העוונות האלו? ל
חי07.11.18
פשוט כל מילה הסלע אבל מה זה יעזור שתמשיך להצביע ג ולא לה ושכמוה?
ששש08.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | בנות חרדיות עברו שוב בהצלחה את המבחן של רואי החשבון - בפער 

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24