כיכר השבת

המלצות המשטרה

נשיא המועצת חיזק את דרעי: "אל תירא ואל תחת"

נשיא המועצת חכם שלום כהן שוחח עם דרעי בעקבות המלצות המשטרה, ואמר לו: "ככל שההצלחה של תנועת ש"ס גדולה יותר - כך רודפי התורה מנסים לפגוע יותר" (אקטואליה)

60
כיכר השבת | י"ב בכסלו | 20.11.18
נשיא המועצת ודרעי
נשיא המועצת ודרעי (צילום: יעקב כהן)

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בעקבות המלצת המשטרה בתיק החקירה נגדו, חיזקו ועודדו.

נשיא המועצת שוחח עם דרעי בטלפון ואמר לו: "שרים רדפוני חינם. ככל שההצלחה של תנועת ש"ס גדולה יותר - כך רודפי התורה מנסים לפגוע יותר".

"אל תירא ואל תחת כי עמך ה' אלוקיך", אמר נשיא המועצת ליו"ר ש"ס.

הבוקר, הודיעה המשטרה כי סיימה את חקירתה עם רשות המסים, בעניינו של השר אריה דרעי. כאשר לפי המשטרה, ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב (שבועת שקר) למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.

"תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות", הודיעו במשטרה.

המשטרה פירטה בהודעתה כי "ראשיתו של התיק בחקירה סמויה, שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון במהלך שנת 2015, שהעלתה חשד לכאורה להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים באריה דרעי ובני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת.

"באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, ונחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר אריה דרעי.

"החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

"חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים, ועל עדותו הצפויה במשטרה ורענן את זכרונו".

גורם בש"ס אמר ל"כיכר השבת" כי "תיק דרעי נפתח בקול רעש גדול, הכותרות זעקו על חשד לשוחד חמור וגניבה, עמותות של יפה דרעי ומה לא. לבסוף, התיק הסתיים עם עבירות מס, אנחנו מעריכים שבפרקליטות יבינו שהתיק הזה לא צריך להסתיים בכתב אישום".

בלשכת דרעי הופתעו מהעבירה החדשה, שיחה בין אריה דרעי לראש המטה עו"ד משה ארבל שהפכה להמלצה, אך מעריכים שבפרקליטות לא יגישו כתב אישום: "זה שטויות, מי שמכיר את הסיפור לא מבין איך הגענו להמלצה כזו, זה לא יחזיק מים".

מלשכת השר דרעי נמסר: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
כבוד הרב כהן במחילה מכבודך אל תערבב בין הדבקים אף אחד לא מנסה לפגוע בלומדי התורה. יש כאן ענין במיגור השחיתות ויור המפלגה שלך הוא גנב אז במטותה אל תכסה ואל תנסה להסית את הדיון לכיוון שלא לקחו אותו הוילה בספסופה המגרשים בהר שמואל המגרשים בגבעת שאול זה גם מההורים המאמצים של יפה
נתן21.11.18
אני מבין שאתה 'חתן האמת והצדק' במדינתנו... אז בואו ותודו שיש לכם חשבון אישי עם דרעי ולא יזיק אם גם אתם עשו חשבון נפש בעניינכם הפרטיים... ובודאי שאתם לא מכיר מי זה חכם שלום כהן שאני תלמידו אז תעשה טובה לעצמך ותדבר פחות לשון הרע ובפרט היזהר בכבודו של ת'ח,שידוע מה עונשו של המבזה ת'ח יתכן שלכם לא ידוע ע
מוחה21.11.18
ברוך השם שאינני מכיר אותו, ואני גם מעדיף שלא להכיר אותו. אני רוצה לשמור על שיח נקי ומכובד, ולכן לא אפרט יותר מדאי. אני חושב שכולם מבינים היטב למה אני מתכוון... ואתה התלמיד המוחה או שגם אתה מאפיונר או שגם אתה היית מעדיף שלא להכיר אותו.
די לשחיתות!21.11.18
אני אזרח ישראלי בדיוק כמוך, ולכן מותר לי לבקר כל אחד. אינני מכיר את דרעי באופן אישי, מעולם לא פגשתי אותו, ובוודאי שאין לי שום חשבון אישי ספציפית כנגד דרעי. מה שאמרתי זה באופן כללי נגד מושחתים ונגד העובדה שהיום יושב בממשלת ישראל עבריין אסיר לשעבר שהמשטרה מצאה ראיות לכך שהוא ביצע עבירות חמורות עד ממש
די לשחיתות!21.11.18
רק אתה לא צריך להתנצל על זה. אין לי שום כבוד למושחתים ולתומכיהם! לא כבוד, לא רב, לא מחילה, ולא כבודך. מושחתים צריכים להיות בכלא. מי שתומך בעבריינים, צריך לבדוק אם זה מגיע מרקע פלילי או מרקע פסיכיאטרי.
די לשחיתות!21.11.18
צריך להעיף את האסיר דרעי מהפוליטיקה כמה שיותר מהר
נמאס מגנבים21.11.18
18
הלואי שיכנס בפנים להרבה שנים וכך יקבל את עונשו על אוסלו . ולא יצתרך כמו שמעון פרס שם רשעים ירקב לקבל את עונשו בעולם הבא.
יהודי21.11.18
17
עוד מזרחי חרדי זה הזוי מדינה מגיעלה
חיים20.11.18
ברצוני להגיב למס" 11 למה להיות סתם בכיין מי לא מכיר את אריה דרעי שאחד הבעיות שלו בין היתר שיש לו דבק על הידיים חוץ מזה אולי זה אונס על זה שהוא פגע בכבוד מורן הגאון הגדול רבי שלמה משה עמר שליט"א וגם מורן הגאון הרב מזוז שליט"א וגם בכבודם של כמה אדמורימ שליט"א אולי הגיע הזמן
ליאור חכם21.11.18
מה הקשר למזרחי??? גם השסניקים הם לא מעל החוק!!!
די לשחיתות!21.11.18

הצגת כל התגובות

16
איך אפשר להצדיק אדם ולומר שהוא חלק לאחר שנכנס לכלא(ואולי יכנס שוב) מה אתם פסיכים ??????
נוועה21.11.18
15
הפרופסור החשוב והדגול אהרן ברק לא מצליח להפסיק לצחוק בשעה שיש לו ולמשפחתו שלל דירות ונכסי פאר שהעלובה ביותר ביניהן שווה יותר מכל הונו של דרעי. והוא מבטיח שלעולם לא יחקרו אותו.
Zelig AmZaleg21.11.18
אם יש לך חשדות כלפיו שמגובים בראיות, אתה מוזמן לפנות איתם למשטרה. אבל אין לך ראיות, יש לך רק השמצות, אז פשוט תפסיק להשמיץ. האסיר לשעבר (וכנראה גם בעתיד) אריה דרעי נאשם בעבירות חמורות, זה לא השמצות, זה משטרת ישראל. צר לי שאתה בוחר להשמיץ ישרים ולגבות עבריינים.
די לשחיתות!21.11.18
14
של הממורמרים רואים בברור שהתגובות שנגדך הם מהאנשים ששונאים את שס ורוצים שהיא לא תעלה אבל מרן איתנו!!!
אלון הראל21.11.18
אתה מתכוון לעבריין והאסיר לשעבר? רק שאני יבין את מי שאתה אוהב... נ.ב. זה שאתה אוהב עבריינים, זה אומר משהו עליך באופן אישי, או שזה סתם תופעה פסיכולוגית לא ברורה?
די לשחיתות!21.11.18
לא שונאים את ש"ס. שונאים מושחתים!!! מרן היה בעד גנבים? לא ידוע לי...
די לשחיתות!21.11.18
13
ברירה, כמו שגם מר''ן נאלץ לתמוך בו בלית ברירה, אבל מי שחכם יבין שאסור להצביע שס בכלל זה תמיכה בחילול השם
אלון הראל21.11.18
12
יכולים לחזור להצגה של לפני שנים הוא זכאי הוא זכאי דרעי אוהב כסף לא ישבע כסף למה באגודה ודגל אין אשמות אומר הכל
מרים21.11.18
11
מזכיר לי בדיחה פעם מישהו חטף מכות רצח אבל הוא צעק את המכה אבלמך ככה זה גם עם אריה דרעי הוא יחטוף מכוות והוא ילך גם לשבת בקרוב אבל הוא לא צריך לפחד כי חכם שלום אמר לא לפחד אבל דיבר על האדמור מגור ווזניץ שליט"א יש לו הרבה ממה לפחד
אהרן רוז21.11.18
10
הפעם יש להוסיף סימני שאלה בסוף: הוא זכאי ?, הוא זכאי ?, הוא זכאי ?
ז'קי21.11.18
ואין אף אדם ישר והוגן שיענה על זה: כן.
די לשחיתות!21.11.18
9
יש וידאו שבפרשייתו הראשונה שלח אריה את אחיו עו''ד שלמה דרעי לקבל ברכה מהרבי מליובאוויטש בדולרים והרבי ענה ''שר שילך בדרך הישר, הפנים שילך בדרך הפנימיות'' [כנראה כוונת הרבי שהמרוקאים היו קשורים לזוהר ולאמונת צדיקים ותמימות והליטאים חינכו אותם שמספיק בלורית ולימוד גמרא מתוך גאווה ולעג לחסידות]
משה בן אברהם20.11.18
שיישב בכלא כי הוא עבריין, יחזור בתשובה, ולעולם לא ישוב לפוליטיקה. אין מקום לעבריינים בכנסת ישראל!
די לשחיתות!21.11.18
8
הרי כבר מרן אמר במפורש למה ללקחת מישהו לוקח שוחד.???אבל לא שמעו למרן
ניר 20.11.18
חוץ מזה גם ההמלצות לא על שוחד.... רק על הלבנת הון - אם הבנתי נכון את הכתבה....
שס21.11.18
זה נראה לך בסדר הדבר הזה? להלבין הון, לשבש חקירה ועוד ועוד. בושה שהאדם הזה עדיין מכהן בתור שר. בעצם, בושה שהאסיר הזה בכלל חזר לפוליטיקה.
די לשחיתות!21.11.18
7
כי ה' עמדי. בכל המקום אפילו בכלא אשר אזכיר את שמי,אבוא אליך וברכתיך. ושמתי את ש"ס כחול הים אשר לא יספר מרוב
דן סגל20.11.18
"שמתי את ש"ס כחול הים אשר לא יספר מרוב", הכוונה בנציגות שלהם בכלא?
די לשחיתות21.11.18
6
אני מאד אוהב את הישרות של גפני ומקלב שבאמת בדגל אין דברים כאלו שרים שלוקחים שוחד ועושים חילול ה ענק אם דגל ילכו לבד אני יבחר בהם
גפני20.11.18
כדי להלחם בראש עיר טוב רק בגלל שהוא לא מדגל
משה בן אברהם20.11.18
אתה באמת כזה תמים וחושב שאין מושחתים בדגל? אתה יכול לבחור להם, רק שלא תהיה נאיבי...
די לשחיתות!21.11.18
5
השם איתך! חזק ואמץ ואל תירא אוהבים אותך ואת משפחתך היקרה
ללא שם20.11.18
ואולי תפסיקו כבר לגבות ולעודד עבריינים???
די לשחיתות!21.11.18
4
"כל רודפיה השיגוה בין כותלי הכלא", מעשיו של האדם יקרבוהו ומעשיו ירחקוהו, מספיק להאשים "את כל העולם ואשתו", "כי השוחד יעוור עיני חכמים" קל וחומר לטיפשים, "אין עשן בלי אש", וד"ל! תודה למערכת המכובדת!
עוז כהן21.11.18
3
למה שלא יחליפו את יו"ר ש"ס ונגמרו הסיפורים
נחפשה דרכינו20.11.18
בושה! ועוד הם נקראים מפלגה חרדית... טפו עליכם!
די לשחיתות!21.11.18
2
2 היבטים על חקירת דרעי 1. זה החילול ה' אליו מרן התכוין, גם אם לבסוף הפרשה תתפוצץ בלא-כלום, הכותרות השליליות עכשיו על "הפושע שחוזר לזירת הפשע" הם חילול ה' צורם. 2. נכון שזה אולי לא ממש מפריע לחכם שלום, אבל ברור מעל כל ספק שלמרן זצ"ל היתה העדפה אחרת. וגם לרב מאזוז! מותר להם.
משה רוזנפלד20.11.18
1
מרן מסתכל מלמעלה והוא כבר פסק אריה גנב !!!!
שלום21.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 15:59

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14:19

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חי

כיכר השבת | 13:00

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 12:03

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 09:27
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 07:33

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שניחן בזיכרון פנומנלי, שכל עצום ומוח חריף

ישראל שפירא | 13.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם