כיכר השבת

'טיסת השבת'

בקבוצת הווטסאפ הובהר: "ההליך נגד אל על ימשך בזירה המשפטית"

180 הנוסעים, רובם חרדים, שסבלו ב"טיסת השבת" לפני כשבוע, ובעקבות כך הגישו התראה לפני תביעת ענק נגד חברת אל על, הבהירו את תכניותיהם בקבוצת וואטספ פנימית, תוססת וכועסת (חרדים)

18
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 22.11.18
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

הסערה שזכתה לכינוי "טיסת השבת" מסרבת לרדת מסדר היום, ול'כיכר השבת' נודע כי למרות ניסיונות להשתיק את הפרשה, הנוסעים החרדים אינם מתכוונים לוותר לחברת 'אל על'.

תכתובת פנימית מקבוצת הווטסאפ שנפתחה על ידי הנוסעים הכעוסים, הגיע לידי "כיכר השבת", וממנה עולים הצהרות לוחמניות של החברים בקבוצה.

בהודעה שכתב בקבוצה המצומצמת אבי רפול, יד ימינו של ראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין שכזכור שהה על המטוס, נפרסה תמונת המצב העכשווית בפרשה: "בימים האחרונים ניסינו בכל כוחנו להגיע להסכמות מול חברת אל על, לפתרון המחדלים שהתגלעו בטיסה בה טסנו".

"לגבי הפיצוי, ההליך מול אל על ימשך בזירה המשפטית, בניהול עוה"ד ידידיה לווהנטל שהיה אף הוא על הטיסה, שיעבוד יחד עם עו"ד עמית חדד למיצוי הזכויות המשפטיות והכלכליות העומדות לרשותנו", תואר בתכתובת הווטסאפ שדלפה ל'כיכר השבת'.

בקבוצת הוואטספ התוססת הובהר עוד: "בקשר לנהלים הקשורים לשבת, מכיוון שהוועדה למען השבת נכנסה לעובי הקורה, כולנו תקווה שהם יעשו את הכל על מנת להסדיר את העניין על הצד היותר טוב. כל מי שיכול לסייע ולעזור על מנת להילחם למען קדושת השבת יבורך מפי עליון".

לדברי רפול, "הרב סורוצקין לא ינוח ולא ישקוט, עד שהתקלות שהתגלעו במהלך הטיסה יתוקנו במלואן".

"הרב סורוצקין מתכונן להמשיך את ההידברות מול אל על על הצרכים של הציבור החרדי, במטרה לשפר את השירות ולדאוג לכל הצרכים שעלו כאן במהלך הימים האחרונים - ובעיקר למנוע בשנית את הכפשת הציבור החרדי על לא עוול בכפו", לשון ההודעה בקבוצת הווטסאפ הפנימית.

שירי השבת, בתוך המטוס (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

כזכור, חברת אל על טענה - וזכתה מיד לגיבוי של כמה מכלי התקשורת - כי חרדים ששהו על המטוס שאיחר להמריא בסוף השבוע מארה"ב לישראל, הכריחו באלימות את צוות המטוס להנחית אותו באתונה שביוון כדי לא לחלל את השבת.

אלא שלמרבה המזל, הפעם בין הנוסעים היה גם עיתונאי ישראל היום יהודה שלזינגר, שלאחר צאת השבת חשף את הגרסה האמיתית של השתלשלות האירועים: מאיחור רשלני של הדיילות, עבור דרך שקרים של צוות 'אל על' לנוסעיו ויחס מזלזל ומשפיל כלפיהם - ועד כאמור הסיפור על אלימות הנוסעים החרדים, שכלל לא התרחש.

בעקבות כל זאת, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטו 180 מהנוסעים להגיש תביעת פיצויים גדולה נגד חברת התעופה נערכת פגישה עם נציגיה, שמצידה מנסה בימים אלו להגיע לפשרה עם הנוסעים וכך למנוע את התביעה. כחלק מזה, אף הודיעה אל על כי תקים ועדת בדיקה לכל ההתנהלות באירוע המסעיר.

אתמול הגדיל מנכ"ל 'אל על' והבהיר בשיחה עם אישיות רבנית שהיה על הטיסה, כי "לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית" - כך לפי דיווח ב'ישראל היום'.

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
כל מה שמעניין אתכם זה כסף. עלובי נפש
משה24.11.18
10
לא לוותר ולא כלום. לא שמענו שום התנצלות אחרי שהכפישו ציבור שלם חברת אל על מנוהלת על ידי אנשי שמאל פנטים ושונאי יהדות העיתון שהם מחלקים הינו הביובון "הארץ" תחשבו למה...
שמואל23.11.18
9
תסתכלו קצת במראה, אתם משקרים לעצמכם, כאילו מעולם לא ראינו שאדמורים חרדים עושים מה שבא להם ואז כל הנוסעים צריכים לסבול מאיחורים. העצוב כאן זה שבכלל חברת אל על מתדיינת איתכם על משהו. זה לא היה קורה בשום מדינה בעולם! מפחדים לחלל שבת ? אל תטוסו בימי שישי! אתם יודעים טוב מאוד שהטיסה הספציפית הזאת נוחת
עובד בשדה24.11.18

הצגת כל התגובות

8
אל תטוסו אל על , חפשו לכם חברות אחרות ונראה כיצד יתחשבו בדרישותיכם , אם הייתם טסים עם חברה אחרת לא היתה לכם אפשרות להתלונן
חגית23.11.18
7
חיפשנו, מצאנו חברה שהתחייבה לא לטוס בשבת אז מה בגלל ההתחייבות הזאת מותר לה לשקר לקחת נוסעים כבני ערובה, לא לתת לרדת מהמטוס כשהוא על הקרקע (שיקרו שאי אפשר לרדת כי המטוס התנתק, פתאום אחרי 3 שעות הדיילים עולים. איך עלו? ריחפו?). לספר לנוסעים שהטיסה תהיה מהירה (9 שעות ועשר דקות. למרות שידעו שזה לא נכו
דואג23.11.18
6
במוצאי שבת של אותה "טיסת השבת" התפרסמו פרסומים נוראיים של דיילות שכתבו רשמים על הטיסה בפייסבוק ותיארו התלהמות ומכות של החרדים ובכי של הדיילות. היום אנחנו יודעים שאלו הם דיווחים שקריים ומגמתיים מאד. בועדת החקירה שהקימה אל על חייבים להתייחס גם לפרסומים אלו. למה כתבו כך? מה ניסו להרוויח מעלילות דברים א
מרדכי24.11.18
5
אסור לוותר לאל על צריך להמשיך עד הסוף תראו מה הם עשו היום לקבוצת החרדים שהגיעו היום מניו יורק השאירו אותם בלי בגדי שבת עם כל מיני תירוצים צריך אחת לתמיד ללמד אותם לקח א להפסיק לטוס איתם ב לתבוע אותם על כל הפאשלות שלהם שישארו בסוף עם הציבור החילוני אז כשהם התחילו לטוס עם מטוסים חצי ריקים אז אז כבר הס
בן ציון קליימן23.11.18
4
לחרדים .אים לא מתאים לכם חפשו חברת תעופה שתסכים לגחמות שלכם וטוסו איתה לטובת כלל הציבור
יואב23.11.18
מה קרה לערכים בסיסיים? לפי מה שאני מבינה, אל על שיקרה, וביזתה זכויות בסיסיות של כל נוסע ששילם וציפה לייחס הולם ומכבד.
אסתר23.11.18
3
גם רואים דמויות עם כיפה שחורה וחולצה לבנה שמחזיקים אייפון ומצלמים את אלה ששרים שירי שבת... לא הבנתי אז זה שבת או לא? ואם זה שבת איך הם מצלמים? מי התיר להם?
מגיבה25.11.18
2
לא להיכנס לשיחות מולם ! לא לנהל דיו ים . על מה שיש להם לומר שיאמרו בבית המשפט. החברה הזו שמפעילה קרונות בקר עבור בני אדם, לרחבי העולם חייבת ללמוד לקח . לא היתה שם אלימות! אף אחד לא נגע באף אחד או באף אחת. החרדים כעסו ובצדק. כשם שאם צוות המטוס היה משקר למשל לגבי בוטנים או משהו שיכל לגרום להתקפה אל
Weinfeld Judah 23.11.18
1
השחרת הציבור החרדי ע"י התקשורת וחדשות כאן, שהוא ערוץ הממומן ע"י הציבור שזה כולנו, היא הרעש הנוסף שצריך לעשות. הציגו חרדים בתמונות בכתבה בחדשות כך שלא ניתן היה לטעות שהאשמה היא בהתנהגות מחפירה של חרדים בטיסה והסתבר שהכל היה שקר, אם כן למה להכפיש ציבור שלם ולשקר?!
Ilan Hamami23.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24