כיכר השבת

הקרב בבית שמש

מהלך חדש: כך מתכוונים בדגל התורה 'לסנדל' את מינויי אגודת ישראל

עם החלטתו של אבוטבול להישאר בעיריית בית שמש תוך חבירה ל'דגל', נותרו 3 חברי 'אגודה' במיעוט בקרב הסיעה ה"מאוחדת", וכעת הם מאוימים משפטית בידי שותפיהם (ארץ)

103
אריאל ליבא | כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 03.12.18
נציג 'אגודה' בעת חתימת ההסכם עם בלוך
נציג 'אגודה' בעת חתימת ההסכם עם בלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הקרב הפנים-חרדי בבית שמש נמשך: סיעת דגל התורה התכנסה היום (שני) כדי לדון בכניסה של אגודת ישראל לקואליציית בלוך, ובסיומה הניחה מכשול משפטי בפני הצטרפות זו.

בישיבה הוחלט, כי "כלל חברי הסיעה יצביעו כנגד עמדות ראש העיר, ובכלל זה אף בהצבעת מינוי סגנים ומ"מ בשכר, נושא האצלת סמכויות וכל נושא שיובא להצבעה".

בכך כאמור מנסים בדגל התורה 'לסנדל' את יריביהם מאגודת ישראל, שותפיהם לסיעה, כדי שלא יוכלו להצביע בעד המינויים שלהם עצמם לתפקידי סגנות ומ"מ ראש העירייה ושאר התפקידים, שכן החלטת רוב הסיעה מחייבת את כלל החברים בה.

ארבעת חברי הסיעה מ'דגל התורה' הפכו כזכור לחמישה מתוך שמונת כלל החברים, מאז שראש העיר לשעבר משה אבוטבול חבר אליהם כשהחליט שלא לפרוש מהעירייה כפי שתכנן תחילה.

החלטה של רוב הסיעה, אמורה לחייב את כלל החברים, כולל השלושה מאגודת ישראל. במידה וחברי 'אגודה' יבחרו להצביע בניגוד להחלטה טריה זו, תהווה לפי 'דגל' הצבעה זו "מעשה פרישה" על כל המשתמע מכך בחוק, ובכלל זה: "פורש לא יוכל לכהן כסגן ראש העיר לכל אורך הקדנציה".

המכתב של 'דגל' לבלוך (סריקה)

במכתב ששלחו חברי 'דגל התורה' לראש העיר עליזה בלוך בסיום הישיבה נכתב: "קיבלנו רק אתמול ובדיעבד את ההסכמים הקואליציוניים שחתמת עם סיעות הקואליציה. לצערנו נכון וראוי היה כי הדברים יפורסמו קודם לכן. מבלי להעלות את הטענות שיש לנו לגבי מהות ההסכמים ותוכנם".

"הרינו לציין", מוסיפים חברי הסיעה במכתבם, "כי היום התקיימה ישיבת סיעת יהדות התורה ברוב משתתפים ובמסגרת הישיבה הוחלט ברוב חברי הסיעה (5 חברים מתוך 8)להצביע כנגד ההחלטות שעל סדר יומה של המועצה ובכלל זאת כנגד מינוי סגנים".

"נוכח האמור לעיל, הרינו להבהיר כי במידה ומי מקרב חברי הסיעה יצביע כנגד עמדת רוב חברי הסיעה, אנו נראה בדבר זה כמעשה פרישה כאמור בסעיף 125 א' לפקודת העיריות, אשר בין היתר גורר עימו סנקציות של פסילות לכהן בכהונת סגנות ראש העיר".

המכתב של 'דגל' ל'אגודה' (סריקה)

כמו כן, חברי 'דגל' שיגרו מכתב לחברי אגודת ישראל, בו הם מבהירים "בשם חברי סיעת יהדות התורה", כי עליהם לעמוד בהחלטות הסיעה ולהצביע כנגד עמדות ראש העיר עליזה בלוך.

"קיימנו היום ישיבת סיעה בהמשך לזימון שיצא אתמול בנושאים שעל הפרק. לצערנו בחרתם שלא להשתתף בישיבה, וחבל שכך. בישיבה נדונו נושאים חשובים הקשורים להתנהלות הדת בעיר, שאנו סבורים כי עלינו לפעול למענם במשותף. ראינו לנכון ללכת לבחירות במשותף וסברנו שגם לאחר הבחירות נפעל במשותף לקדש שם שמים בעירנו".

"לצערינו הרב, קיימנו דיון בלעדיכם ויתכן ובאם הדברים היו מושמעים על ידכם היינו מגיעים למסקנה אחרת משלא השתתפתם לא נותרה בידינו ברירה וקיבלנו החלטה לפעול כנגד החלטות הקואליציה לעת עתה. ובכלל זאת להצביע כנגד מינוי סגנים ומ"מ".

בד'גל' מסיימים את מכתבם ל'אגודה' וכותבים: "יובהר, כי הצבעה בניגוד לעמדת הסיעה תהווה מבחינת הסיעה 'מעשה פרישה' על כל המשתמע בזאת כהגדרתו בסעיף 125 א' לפקודת העירייה. העולה מכך בין היתר כי פורש לא יוכל לכהן כסגן רה"ע לכל הקדנציה".

פרוטוקול הישיבה של 'דגל' (צילום מסך)
תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
הייתי נוכח כאשר מרן הגרי"ש זי"ע במקרים כאלה אמר כמה פעמים "תלכו לדין תורה"
דיין03.12.18
34
לאחר פניית פורוש לבית המשפט כדי לפסול את פינדרוס (גם אם הדבר נעשה ע"י שליח אחר), הרי שרק מתבקש תגמול הוגן ברוח טובה של הפסקת החגיגה החסידית עם גב' בלוך. בהצלחה לכולם.
מאיר פורוש?03.12.18
עד שיאמר כלב אני
חיים05203.12.18
33
שלמוני (לא) אמונים הצהירו שיתמכו באבוטבול ולמעשה תמכו והמליכו את בלוך
יוסקה03.12.18

הצגת כל התגובות

32
אתה עובר ברחובה של עיר ורואה אדם מכה בחברו נמרצות באמצעות מטה עם גולת כסף. מיד אתה מתערב להושיע את הקרבן, חוטף מיד התוקף את המטה ומגרש אותו למענו. אחר כך אתה פונה ומעניק למסכן את המטה היקר במתנה. הוא לוקח מידיך את המטה... ופתאום מתחיל להכות בו אותך, מטיבו. בתגובה אתה מציע לקנות ממנו את המטה בפי שש מ
אנטי דגל03.12.18
ענק
רועי 03.12.18
31
ולא שמע לכל רב, כמו שהחלטת שמאי אינה מחייבת את תלמיד הלל (לדוגמא), כך החלטת הרב קנייבסקי אינה מחייבת את תלמיד הרב מאזוז (לדוגמא) אלא שהליטאים שרוצים להשתלט על כל היהדות החרדית מפציצים בכתבות ובתארים "שר התורה" בשביל להצניח את מועמדיהם ולנצח בבחירות.
משה בן אברהם03.12.18
30
איך אבוטבול יכול להיות חבר של יהדות התורה? הוא לא היה שייך לש"ס כראש העיר? ומה נותן לו רשות לדחוף אחד החברים החוצה? הכתבה לא מסבירה את התהליך בכלל.
חסיד שפוי03.12.18
29
בעייה כולם בעדון ואף משתמשים בו. עסקנות גועלית
יואלי03.12.18
28
ברגע האחרון ואז לנצל אותה כדי לזרוק בוץ על מי שעזר לך! זה כבר רוע מדרגה אחרת
שיר03.12.18
רק חסיד יכול להיות כזה אוויל! עזרו לו? רימו אותו והשאירו אותו עם חובות ענק!
103.12.18
27
ענין הלכתי
שלום03.12.18
26
אגודה הצילה את משה אבוטבול ועכשיו הוא מזיק ומציק בשם 'הזהרו בגחלת' אפשר לומר בצער רב שאלו לא חרדים. הם פועלים נגד הלכה מפורשת של 'לא תגזול' ו100 שרי תורה לא יצליחו לבטל אות אחת מהתורה
כואב הלב03.12.18
חוצמיזה. לפי הפילוחים החסידים לא הצביעו לו
משה רוזנפלד03.12.18
25
על דאפט יאטפוך!!!!!!!!!!!!!!!!!
חיים03.12.18
24
מלמעלה מבלי לבדוק את החוק לפרטיו נראה שההגיון מאחוריו הוא שלא יגנבו מנדט מסיעה תמורת סגנות ,ולא מצב ששני ציבורים המרכיבים סיעה אחת חלוקים בדעתם ופועלים כל אחד עבור הציבור אותו הוא מייצג. לכן מכוח הגישה הידועה של בתי המשפט שלא להיות כבולים לפורמליות אלא ללכת אחרי ההגיון וההוגנות לתפישתם שמאחורי החוק
אורי03.12.18
23
כשאמרו בואו נשים את הכל מאחור? נגמרו הבחירות?
זאב03.12.18
22
בתגובה למהלך הטיפשי הזה, אבוטבול ימצא את עצמו חייב להגיב בבית המשפט למה לא מתפטר מחברותו ביהדות התורה
שלמה חיים03.12.18
21
המתנגדים, הליטווקס של היום קבלו את התורה בהגבהה, מסובבים את התורה כל פעם לכוון אחר בהתאם לרצונם, והיה מי שהוסיף,בהתאם לתאוות שלהם הידועות.
משה 03.12.18
20
אגודה תמכו בבלוך בניגוד לסיכומים, אז אבוטבול לא מתפטר בניגוד לסיכומים חחחח
יעקב03.12.18
19
אבוטבול נכשל. שיתנו לעיר הזו מנוח
אבי03.12.18
נכשל? מה אתה עושה באתר הזה? לך לסרוגים, בשבע..... אכלתם ונהניתם על חשבונו ועכשיו ירוק לבאר.... כמה מתאים לסרוג...
עוד מזרוחניק04.12.18
18
אני מניח שהם ינסו להילחם, אבל זה רק ממחיש להם את ההתקוממות והיוזמות שדגל התורה מכינים להם בקנה לאורך הקדנציה... שמחה גדולה לראות שדגל התורה בכל הארץ החליטו להיות מובילים ולא מובלים!!! חבל שהפוליטיקה החסידית לא לומדת מטעויות, וממשיכים עם קו תוקפני למרות שהם יורים לעצמם בראש מבחינה פוליטית. הרי בסוף י
דגלניק03.12.18
לא עמדו בלחץץ חחחח
ליפא03.12.18
17
כשאבוטבול בחר לתקוע סכין באגודת ישראל ולבחור צד במחלוקת לטובת דגל הוא בעצם מסיים את הפוליטיקה בצורה הכי מלוכלכת שיכול להיות. אבוטבול שנתפס עד כה כאדם חביב אהוב על כולם ומצליח ללכת בין הטיפות ולא להיגרר למחלוקות לא לא, נכשל ברגע האחרון, ופוליטית כמי שחפץ להישאר בפוליטיקה זה הצעד האחרון שהיה אמור לעש
בית שמש03.12.18
16
אבוטבול לא מתאים לך
אשר בוי03.12.18
מה אתה רוצה מאבוטבול ?
חי חי חי03.12.18
15
ישר כח לסיעת דגל שפועלים לאור דברי החכמים ומגיבים ופועלים ומקדשים שם שמיים לאור התנהגותם המכוערת וחילול השם של החסידים באשר הם! באנו חושך לגרש
דגל לשלטון04.12.18
14
זאת השפה היחידה שאגודה מבינה... צריך לדבר איתם בשפה שלהם!
ללא שם03.12.18
13
להוציא אותם כחברים בסיעה, אבל עם זבל כזה כמו דגל מי צריך אותם כחברים
אבנר בן נר03.12.18
12
כפי שזה נשמע ונראה, אז צד הזה מבריק. אבל אל דאגה ימצא שם איזה מזרחניק, שיתנדב בשביל פרוש להגיש ערעור לבית המשפט. ואם לא יתקבל הערעור, אז הצעד הבא החכם, זה יהיה להיכנס לקואליציה באותם התנאים שהשיגה אגודה, שהרי לא נשללה על הסף, לפי המכתב שמתפרסם, אפשרות כזאת (ורק תלו את ההתנגדות להסכם בזה שלא נעשה בעצ
מי03.12.18
11
אין פה שום דבר שאבוטבול החליט לבד הכל מפי הגדולים. וכמו שאמר "אם הם לא עמדו בהסכם לאיזה הסכם אנחנו מחוייבים"
חרדי03.12.18
10
הלטאים לא מסוגלים להפסיד, כל הזמן לריב? כמה אפשר? למה לחרחר ריב ומדון? אבל על אבוטובול לא הייתי מאמין לא מתאים לו! מוזר מאוד!
קובי03.12.18
9
מהתורה הקדושה. והתורה אומרת "לא תגנוב ולא תגזול" ייבטלו 1000 מהם ולא תבטל אות אחת
כואב הלב03.12.18
רק לדגל ניתנה התורה ?
חי חי חי03.12.18
אין רפואה למכתך!! אלא אם תישכב על הריצפה לידו ותיתחנן! חוצפן!
משה רוזנפלד03.12.18
הרי אין בזה שום גזל אולי יש בזה הן שלך צדק אבל זהו רק דרגות וכשיש שיקולים זה נדחה וזה כוונת הגרח"ק (ואםכוונתך על המפלגה שיש לה יותר מכוחה הרי זה פרעון על מה שאגודה חיבת לדגל בירושלים שנשדדה 30 שנה)
חיים03.12.18
8
מלכות הרשעה תעקר זה כולל אותכם דוחים!!!!!!!!!!!!!!!!!!! גבול לטינופת!!!!!!!!!!!!!!!!!
רק אמת!03.12.18
תמשיך להשתולל יכאב לך יותר.
חג עצמאות הליטא03.12.18
7
החסידים הפרו את ההסכם הבסיסי ביותר של תיאום משותף כסיעה מאוחדת, ופעלו מאחורי הגב של הנציגים הליטאים, וכדי למנוע הפרת הסכם שערורייתית זו מותר וצריך להפר את "ההסכם" (שמעולם לא נחתם!!) שאבוטבול יתפטר אם לא ייבחר (ההסכם שהוא חתם עליו היה שממפלגת ש"ס יתפטרו אם פרנקל לא יכנס, אבל לא חשבו על האופציה שאבוטב
איש המספרים 03.12.18
6
במקום להתעסק עם כיתבי האישום שהמשטרה מכינה להם על שנים של התעללות בציבור תושבי בית שמש הם ממשיכים בפארסה
דויד03.12.18
5
הוראה כזאת, שכל כולה גזל ושקר. לדעתי, בשביל הצלת היהדות בכלל ועולם התורה בפרט, יש להקים ועדת חקירה בכל השערוריה הזאת שנקראת חצר רשב"ם, ובועדה זו ימונו רבנים שאינם קשורים במיחד לחצר זו או אחרת, ולבדוק לעומק את צורת ההתנהלות והוראות הגר"ח, כלומר, דבר ראשון, האם הגר"ח מקבל בכלל מידע אמיתי, או שמא הכל
ישראל03.12.18
שהנני רוחש לר' חיים - ברור לי למעלה מכל ספק שלא יתכן שהוא הורה כך. או להד"ם (סביר לחלוטין לאור המציאות בחצר), או שקיבל הסבר מעוקל ומעוות (ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות), או שכד ניים ושכיב רב אמר את דברו.
ברני04.12.18
אגו"י ניסתה תרגיל מלוכלך. בלמו אותם. נפלא!
יהודי03.12.18
חצוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף
חיה04.12.18
ראית את זה לאורך כל הדרך כל אשר יאמר יעקב שמע בקולו
אחד03.12.18
4
מי שמעיין בחוק רואה שהם לא נחשבים סיעה אחת כיון שהם היו סיעה נפרדת לפני הבחירות עוד מהלך עקום מבית דגל התורה
אחד שיודע03.12.18
3
ועם ״שלמוני אמונים״ תלך בדרכים שלהם!
לאחר העיון03.12.18
לדאוג למונטג לג'וב! גועל נפש של התנהגות! צריך לדעת גם להפסיד בכבוד, מה שדגל לא יודעים!
אני03.12.18
2
של ישראל פרוש? מעניין אותך טובת אלעד או טובת המפלגה? מעריך אותך מאוד והצבעתי לך ראשות העיר בבחירות הקודמות שהתמודדת, במקומות אחרים מתחילים להקים קואליציה, תהיה סגן או ממלא מקום ראש העיר! אלעד שלנו לעד! אלעד שלנו לעד, רק שלנו ולא של אחרים שגרים מחוץ מאלעד!
אלעדי ותיק03.12.18
חסיד רמאי
חיים05203.12.18
אני ספרדי, אני הצבעתי לר' צוריאל קריספל בבחירות הקודמות ר' צוריאל קריספל צריך להיות סגן או ממלא מקום של ראש העיר הוא אדם ברוך כשרנות וטוב יעשה אם יכנס לקואליציה, לא צריך בכלל לעשות גוש חוסם לש''ס יש 5 חברי מועצה והם יכולים להכנס ולקבל תיקים טובים
אלעדי ותיק03.12.18
1
אם אגודת ישראל תלך בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם דגל השור, אני לא ילך להצביע.
חסיד03.12.18
נמאס מהסחיטה שלהם
משה רוזנפלד03.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם