כיכר השבת

לקראת המאבק

פינוי בתי הכנסת: רבני 'הפלג' נועדו בחשאי בשטיבל של גור

רבני "הפלג", הגר"צ פרידמן והגר"א דויטש, נועדו בחשאי ביום שישי, בשטיבל של גור, לדיון על דרכי הפעולה על פינוי בית הכנסת. נציגי 'הפלג' בעירייה: "ידינו חופשיות לפעול בכל דרך שהיא" (חדשות)

27
שאול כהנא | כיכר השבת | א' בטבת | 09.12.18
רבני 'הפלג' בפגישתם
רבני 'הפלג' בפגישתם (באדיבות המצלם)

מנהיגי 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי צבי פרידמן והגאון רבי אשר דויטש, נפגשו ביום שישי להתייעצות על דרכי הפעולה בעקבות כוונת עיריית בני ברק להרוס את בית הכנסת "דרכי שמואל" בקריית הרצוג, כחלק מפינוי בתי הכנסת שנבנו על שטחים ירוקים, המיועדים לכלל הציבור.

הגר"א דויטש הגיע בחשאי ל'שטיבל' של גור בשכונת אור החיים בבני ברק - מקום לימודו הקבוע של הגר"צ פרידמן, שם ישבו במשך שעה ארוכה ב'בית שני' להתייעצות.

הפגישה התקיימה בין היתר לאור הצעותיו של ראש העיר אברהם רובינשטיין, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", להקצות ל'פלג' מקום תפילה חלופי. למרות ההצעה, רבני 'הפלג הירושלמי' החליטו כי מבחינתם הריסת בית הכנסת לא באה בחשבון. לטענתם, אין פתרון מיידי עבור המתפללים מאחר והוא הציע קודם להרוס ואז למצוא משהו חלופי במקום רחוק.

הגר"ע אוירבך בבית הכנסת

גורמים ב'פלג' אומרים ל"כיכר השבת" כי "בימים האחרונים נעשים ניסיונות על ידי דמויות חשובות ורבנים מוכרים מהארץ ומחו"ל בכדי לנסות ולדבר על ליבו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, אך בינתיים נראה כי האיום להריסת בית הכנסת נותר על כנו".

לדבריהם, "המתפללים טוענים כי לא יעלה על הדעת שבתוך מתחם ענק של בתי כנסיות של כל העדות והחוגים - דווקא ביהכ"נ "דרכי שמואל" עומד תחת איום הריסה מיידי".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", בית הכנסת של 'הפלג' שיפונה הוא רק אחד מתוך שמונה בתי כנסת בכל רחבי העיר, שנבנו על שטחים ירוקים במהלך תקופת הבחירות, כאשר ארבעה מהם כבר פונו וכעת העירייה עומדת בפני פינוי של ארבעה בתי כנסת נוספים.

בתוך כך, הגאון רבי עזריאל אוירבך, מרבני 'הפלג', ביקר בבית הכנסת ואמר למתפללים כי "צריך לעשות תשעה באב נוסף אם זממם ייצא לפועל חס וחלילה".

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש ביקר גם הוא במקום והתבטא בחריפות כי "קשה להבין איך בכלל יהודי שומר תורה ומצוות מסוגל להוביל הריסה של בית הכנסת, אך בפרט כשכל העולם יודע שזה אך ורק בגלל חשבונות פוליטיים גרידא".

בנוסף, הגרי"י קלמנוביץ שיגר איגרת אישית חריפה ביותר לראש העיר אברהם רובינשטיין בעקבות הפינוי המתוכנן.

בתוך כך, נציגי מפלגת 'בני תורה' בעיריית בני ברק שיגרו מכתב לחברי מועצת העיר, בו נכתב כי ראש העיר היוצא חנוך זייברט העניק להם אישור להציב במקום את בית הכנסת. לדבריהם, במתחם ישנם חמישה בתי כנסת שכולם תחת אותו סטטוס.

מכתב נציגי מפלגת 'בני תורה'

"הרינו להודיע", הם כותבים ומאיימים, "שבמסגרת חובתנו [חובת כל יהודי] למנוע פשע של הריסת בית כנסת, תהיינה ידינו חופשיות לפעול בכל דרך שהיא. אנו סבורים שחובתנו לעשות הכל - כולל הכל!! - למנוע ולעצור התנהלות ציבורית נפשעת שכזו".

בכירים בעירייה אמרו אמש ל"כיכר השבת" כי "מדובר פשוט בגזילת שטח מהציבור, בעקבות כך ראש העיר הנבחר, אברהם רובינשטיין, החליט - בגיבוי מלא של הרבנים - כי שמונת בתי הכנסת שנבנו בבריונות תוך גזילת שטחים ירוקים מהציבור - יפונו". לדבריהם, "ההחלטה על הפינויים התקבלה בלי שיקול של מי בית הכנסת, אלא כל בתי הכנסת שנבנו בצורה לא חוקית - פונו ויפונו".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
זה שטחים שלו? של אבא שלו? של הרעבע שלו?
חנוך09.12.18
14
הייתי בהפגנה שלהם בשרי ישראל בירושלים הם קוראים לעצמם בני תורה ואני ראיתי שחלק מהם הם אוהדים חוליגנים מאנגליה השקר הגדול שלהם זה שהם אומרים שהם ממשיכים את הדרך של הרב אליישיב ועל זה לא נסלח להם ובקיצור אין שום תועלת מהם אלא רק נזק וצער לעצמם ולציבור וכל הסברות שלהם הם שקר אחד גדול כי הם מקבלים את הר
נתן09.12.18
13
שרצה לעקור הכל כולל הכול, כולל להביא חורבן לכל הישיבות, כולל למוטט ולחסל את עמ"י ישיבתם בא"י, כולל להביא תיירא בהשקפה טירורה, כולל לחרחר ריב ומדון מריבות ומחלוקת בעמ"י היושב בציון יום יום בנוסחאות שונות, כולל לרדוף ולהתנפל לחיילים צדיקים טהורים, כולל לטשטש ולבלבל התורה שנתנה בהר סיני, וכו'
דרכי לבן09.12.18
ומה רצה לעקור את הכל ועוד יותר גרוע מפרעה, אלא שכל כולו היה ברמאות שמירר את יעקב ורצה לעקור את הכל ולמוטט הישיבות ולהביא הרס וחורבן לכל עם היהודי היושב בציון במריבות ומחלוקת וכו', וכשפגש את יעקב לבש איצטלא כצדיק קיצוני וגייס גזירות, מה עשית ותנהג את בנותי כשביות חרב, גיוואלד גיוואלד גזייראת שמד צעק
הגיוואלד של לבן09.12.18

הצגת כל התגובות

12
כל הכבוד לגרערס
שלום09.12.18
אין בינו לקדוש שום קשר סתם גרר מנוול כמו כל הגררס...
יעקב10.12.18
כל כל חסיד אומר על רבי שלו
קרוש ישראל10.12.18
11
מצידי, אחרי שהוא מחסל אותם הוא יכול ללכת הביתה.
יענקי קנייבסקי09.12.18
10
חוסמי הכבישים סבורים שיכתיבו כאן נוהל איומים ואלימות, קהילות שלמות מחכים שנים להקצאות, ובראשם קהילות ליטאיות וחסידיות, כאן מגיעים חבורת פורעים שמנסים לייצר רושם של 'בריון השכונה' משתלטים על שטח סמוך למקווה, ופותחים במסע הפחדות וקללות, תעמדו בתור כמו כולם ותקבלו. חבורת חצופים.
יציב 09.12.18
9
הפגנות... שבו ללמוד
אהרן09.12.18
8
בהצלחה
רוזן09.12.18
שום שיתוף
דוד09.12.18
בהיותי מתפלל באותו שטיבל אני רוצה להגיד שהרב פרידמן שליט"א נמנה על הלומדים בבית החסידים למעלה משלושים שנה במשך היום ועד השעות הקטנות של הלילה אפשר להגיע גם בשעה 2-3 לפנות בוקר והוא עדיין שקוע בתלמודו. אך טבעי שמי שרוצה לפגוש אותו יבוא למקום לימודו הקבוע
שוקי09.12.18
ם
קרית ספרי09.12.18
של גור ברמת אהרן ולומד, כנראה אצל שונאי ה' של רשב"ם זה חסרון
נחצל09.12.18
7
פשוט גועל נפש לערב את ר' חיים בכל נושא גם לנושא בית שמש שאבוטבול לא יתפטר . אצל החסידים יש כבוד לאדמורים בחיים לא יוציאו הודעה כביכול אדמור אמר לא להתפטר . אבל אצל הלטאים אין גבול לעזות פשוט גועל נפש מרוכז .
משה09.12.18
6
ונעשה מה שבא לנו עם כל שטח שמוצא חן בעינינו.
לוי09.12.18
5
הכל שקרים הוא לא מפנה שום בית כנסת של המפלגה שלו, אלא רק את של עץ. אם הוא מדבר על גזילת שטחי ציבור, שיספר לציבור על הסניף של הכולל שלו נחלת משה שהשתלט על מתנ"ס ברחוב מלצר, ויושב שם כבר שנים, וומונע כל פעילות תרבות וכדומה.
חיים09.12.18
חוסמי הכבישים מנסים באמצעות איומים וקללות לקבוע עובדות. לאחר שניסו לכפות תוצאות בחירות על ידי הליכה עם חילוניים כמו ברקוביץ, הם מנסים לעקוף את הליכי ההקצאות באמצעות השתלטות. תעמדו בתור כמו כולם.
יציב 09.12.18
או אולי לקוי קצת? "לכפות תוצאות בחירות על ידי הליכה עם ברקוביץ" ??? כוונתך לומר שהם "העזו" לחרוג ממה שאתה היית רוצה לכפות עליהם...
רחמים10.12.18
4
מה זה הדבר הזה להרוס בית כנסת. אני לא מאמין לאף אחד שזה בגלל שטח ירוק. לא יכולים לצבוע אותו בחום?? מה שהם רוצים הם עושים. לכן, אני - נהג טריילר, והחברים שלי מוטי ומרזוק, וגם הרצל יבוא, חוסמים כל הכביש של ז'בוטינסקי, והולכים לאכול פלאפל אצל רמי מהתקוה. עד אנחנו נגמור - הכביש סגור. ראו הוזהרתם
ג'וגו' בוזגלו09.12.18
3
.
לא ללכלך כאן על רבנים10.12.18
2
נבוכדנצר של הדור.
חיים09.12.18
1
קודם גוזלים שטח ציבורי ואחרי זה בוכים ומכניסים את היידישקייט בית הכסת גזול אין ראוי לתפילה אבל לגופו של דבר אני לא מבני ברק ופוליטיקה היא אסון כמון סרטן כי כל התורה נעלמת כשיש פוליטיקה בתוכינו באם רוב הציבור מסכים אז לפי הלכה אסור להרוס וגם אז חייבים לידאוג למק
דויד09.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם