כיכר השבת

רב העיר יעזור

הסדר ב'יחל ישראל': 'הפלג' יישאר וישלם 300 אלף שקל

מנהלי העמותה יתפטרו, המתפללים יקבלו שטח לבניית בית כנסת ואילו מתפללי 'הפלג' יישארו ב'יחל ישראל' וישלמו 300 אלף שקל, רב העיר יגייס עוד 2 מיליון שקלים • ההסדר במודיעין עילית (חדשות)

22
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 03.01.19
בית הכנסת 'יחל ישראל'
בית הכנסת 'יחל ישראל' (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: גבאי בית הכנסת 'יחל ישראל' נמצאים לקראת פשרה מוסכמת עם מנהלי העמותה. את המהלך יזמו בימים האחרונים נציג סיעת 'בני תורה' במודיעין עילית לשעבר, יחזקאל אריאל וראש העיר יעקב גוטרמן. השניים עמדו מול בתי גדולי התורה משני צידי המתרס - מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז. כאמור המהלך עומד לקראת סגירה בהסכמת שני הצדדים.

על פי ההסכם המתגבש, כצעד ראשוני, יגישו מנהלי העמותה בקשה לבית המשפט להקפאת ההליכים לפינוי בית הכנסת ואז יישבו הצדדים לחתום על ההסכם.

ל'כיכר השבת' נודע כי הקפאת ההליכים מצד מנהלי העמותה, הייתה אמורה להתבצע כבר בשעות הבוקר, ועל פי ההערכות היא אמורה להתבצע במהלך השעות הקרובות. במידה וההליך יתבצע, יישבו הצדדים כבר היום לחתימה על ההסכם שגובש, בנוכחות רב העיר הגר"מ קסלר.

הסכם הפשרה שייחתם, מחייב את שני הצדדים, אך משאיר את ציבור 'הפלג הירושלמי' בבית הכנסת. מנהלי העמותה הנוכחיים יתפטרו מעמותת 'שלהבת שמחה' המחזיקה ברשותה את בית הכנסת, ויעבירו אותה לניהול גבאי בית הכנסת מ'הפלג'.

על פי ההסכם המתגבש, ציבור המתפללים שפרש מבית הכנסת 'יחל ישראל', יקבלו מימון בסכום כולל של 2 מיליון ושלוש מאות אלף שקל, עבור בניית בית כנסת חדש עבורם. הסכום העתק יחולק בין רב העיר הגר"מ קסלר, לציבור המתפללים של 'הפלג'.

הגר"מ קסלר יתחייב להשיג בתוך תקופה קצרה סכום עצום של 2 מיליון שקלים עבור בניית בית הכנסת, וציבור המתפללים של 'הפלג' יתחייב לשלם לפורשים, שלוש מאות אלף שקלים בפריסה חודשית על פני עשר שנים.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי הגר"מ קסלר פעל כבר בימים האחרונים כדי להשיג את הסכום הגדול עבור בניית בית הכנסת החדש עובר הפורשים, ועל פי המידע, הרב קסלר קיבל עד עתה התחייבויות בסך הקרוב למיליון ש"ח, מ'גבירים' בחו"ל החפצים בהשכנת השלום בין הצדדים.

עוד נודע, כי כחלק מההסכם המתגבש, החל ראש עיריית מודיעין עילית בימים האחרונים לגבש הקצאה של שטח קרוב שיותאם במיוחד לצרכי בית הכנסת החדש של הפורשים.

ההסכם המתגבש עבר מספר תהפוכות בימים האחרונים. תחילה הוצע למתפללי 'הפלג הירושלמי' הסכם הפוך, לפיו הם יעזבו את בית הכנסת לטובת בית כנסת חדש שייבנה עבורם, אך הגר"א דויטש התנגד לכך, ודרש לבנות קודם את בית הכנסת החדש ורק לאחר מכן להוציא את המתפללים.

כאמור, לבסוף התגבש ההסכם, לפי המתפללים הנוכחיים מהפלג הירושלמי ימשיכו להחזיק בבית הכנסת יחל ישראל, ולפורשים ייבנה מבנה חדש.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
כשהם הולכים נגד אגודת ישראל הנורבגים צודקים כשהם הולכים נגד שס הנורבגים צודקים כשהם הולכים נגד עץ הנורבגים צודקים תמיד אבל תמיד הנורבגים צודקים
אלעזר 04.01.19
8
נותנים פרס לאנשי בליעל את הבי"כ הגנוב והגזול שהרב גירון וחבריו בנו, בדם יזע ודמעות.. הם הצדיקים האמתיים! שמקיימים מה שמורינו הצדיק הרב שטיינמן שאמר: "מוויתור לא מפסידים"! ו"חבורת הרשעים" ושולחיהם, ששברו הרסו את "בית מקדש מעט " והרביצו מכות רצח לחברי העמותה ולילדיהם, הטרידו אותם בטל' ימים ולילות, עם
יפית03.01.19
צודקת מאה אחוז. אני מתפלל בבית הכנסת הזה מאז שהרב נתן גירון - אחד היהודים היקרים ביותר בעיר הזו - הקים בזעת אפו, ביחד עם שאר האברכים והמתפללים. כל אלה שכתבו על "העמותה כנגד המתפללים של הפלג" מעולם לא דרכו שם. כל המקימים והמתפללים שם אינם מהפלג חוץ מ1 או שניים ובית הכנסת נגזל מהם באלימות, ועוד אח"כ ב
מתפלל03.01.19
7
שגנבו לי את בית הכנסת. נכנסים בהמוניהם מרחוק כדי לגנוב. כל הזמן יש אוירה של מחלוקת בזמן התפילה. ואחרי הרבה זמן גם משתמשים באלימות נגדינו.
אברהם03.01.19

הצגת כל התגובות

6
מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי. יהודי לא יכול או לא רוצה להתפלל עם יהודי אחר. זאת לא תורה, זאת לא יראת שמים, זאת לא הדת שלנו. זאת עבודה זרה. יגיעו ימים שילמדו את הדברים האלה בשיעורי היסטוריה, ואני לא יודע אם מישהו יוכל להסביר את זה. צריך ללכת לגור באוהל במדבר ולהתרחק מהיהדות המזוייפת הזאת.
דוד03.01.19
5
300 אלף בעשר שנים(!) והבנין שלהם חוקית
תושב03.01.19
כמה טילים וקיבלו את עזה, עוד כמה טילים ויקבלו מדינה פלסטינית מה"כובשים" הציונים.
מאיר03.01.19
4
מדברים כרגע על פיצוץ המשא ומתן.
אחד שאיכפת לו03.01.19
3
בפעם המי יודע כמה מוכיחים הנורבגים שלמילה שלהם אין ערך כל ענינם זה כבוד וכסף ואחר כך מאשימים אחרים בשקרים בבחינת כל הפוסל במומו פוסל בעזרת השם הדם יעלה להם לראש יהיה להם ביטחון שיעברו את אחוז החסימה ירוצו בנפרד ויתרסקו ויהיה פחות חילול השם
משה כהן04.01.19
כמובן שהסיבה שאתם רוצים שדגל יתרסק זה שיהיה פחות חילול השם. זו גם הסיבה שאתם חוסמים כבישים ומתנהגים בצורה מגעילה ומקוממת (סרוחי בואש שמסתובבים בתחנה מרכזית או בחתונת בת של ח"כ מיהדות התורה) זה מאוד! מקדש שם שמים. זו גם הסיבה שאתם משמיצים את יריביכם מעל כל במה - לקדש את השם!! אנשי החיים בסרט.
יהודי04.01.19
2
הכל כסף מנצלים את התורה והיהדות כדי להשיג כסף במירמה אתם תשלמו על זה ממש בקרוב זו היא הבטחה של בורא עולם כי ה שונא מנובלים בשם התורה
דויד03.01.19
1
סיפרו לנו סיפורים שצריך לסגור את הבית כנסת בגלל עניני בטיחות, והנה ........................ חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח בטיחות ולא בטיח, הכל היה כדי להצר את צעדיהם של הפלג, שרק השיג בית כנסת פורח ומשגשג !!!!!!!!!!!
בית המשפט03.01.19
זו היתה הדרך היחידה להשיב את הגזילה. הפלג גזל בית כנסת כפשוטו וכמשמעו. דרך אגב כך הם מתנהגים בכל מקום
יוסי03.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם