כיכר השבת

"נמסור את הנפש"

"לא מפחדים מהצבא"; מאות עריקים התכנסו באולם אחד

מאות 'עריקים' - בני ישיבות שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס כהוראת רבני 'הפלג הירושלמי', השתתפו בכנס חיזוק מיוחד, במהלכו נערך סיום הש"ס שנלמד על ידי העריקים שנכלאו בכלא הצבאי (חדשות)

30
שאול כהנא | כיכר השבת | י"ב באדר ב' | 19.03.19
חלק ממשתתפי הכינוס
חלק ממשתתפי הכינוס (צילומים: משה בלוי)

מאות 'עריקים' - בני ישיבות שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס, כהוראת רבני 'הפלג הירושלמי' השתתפו במוצאי שבת בכנס חיזוק מיוחד שנערך באולמי 'שירת ירושלים'.

הכינוס התקיים לחיזוק הוראתו של הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, שלא להתייצב בלשכות הגיוס, במרכז הכינוס נערך סיום הש"ס שנלמד על ידי העריקים בעת שהותם בכלא.

בכנס נשאו דברים הגאב"ד הגר"צ פרידמן, הגרב"ש דויטש, ר"י פוניבז' הגר"ש מרקוביץ, משגיח ישיבת 'קול תורה' הגרי"י בורדיאנסקי, הגר"א דויטש והרב יוסף פטרוב מקורבו של ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצ"ל.

את סיום הש"ס ערך הבחור אברהם שמחה רוט מתלמידי ישיבת 'באר מרדכי'.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי משגיח דישיבת 'קול תורה', שביאר שכדי להגיע למצב שהתורה תישאר לנצח אצל הלומד, לא די ב'תבקשנה ככסף' בעמל של תורה, אלא צריך גם להיות במצב של עריבות והשתוקקות בגדר 'כמטמונים תחפשנה', ולשקוד בשינון וחזרה של הלימוד.

הרב אברהם ארונובסקי, מרבני 'הוועדה להצלת עולם התורה', האריך על איסור ההתייצבות בלשכות הגיוס, וסיפר כי הגר"ש אוירבך, גם במקרים חריגים ממש, היה אומר "מהפה שלי לא יצא היתר להתייצבות בשו"א".

הרב יוסף פטרוב עמד בדבריו על כך שהגר"ש זצ"ל ראה באי ההתייצבות את הדרך היחידה שתביא לביטול הגזירה, "ולכן בעת הזו חובה מיוחדת לחזק את האיסור לשתף פעולה עם הגזירה, וככל שיתרבו מוסרי הנפש שאינם מתייצבים וודאי נזכה במהרה לביטול הגזירה".

כמו כן סיפר כיצד הגר"ש אוירבך היה מתעניין אודות המחאות וההפגנות שהתקיימו בענין זה, והיה חוזר ואומר שצריכים לדעת שזה מאבק מרומם ונשגב, ושיש ללכת למחאה מתוך הכרה עמוקה שבכך שומרים על חומות התורה, והיה מביע סיפוק כששמע שבמחאות הללו רואים את מעלת בני התורה ושנשמעים בהם שירי רוממות וכיסופין.

הגאב"ד רבי צבי פרידמן נשא דברים באומרו שהכינוס מתקיים במוצאי שבת 'זכור' בו קראנו על מעשה עמלק שזינב את הנחשלים, כשגם כיום השלטון מנסה לפתות את הנחשלים-כביכול בשליחת גייסים שבפיתויים שונים מפילים ברשתם בחורים שיכלו להמשיך ולגדול לתפארת.

"לאחר כל הרבה אסורים שישבו במסירות נפש", אמר הגר"צ, "לא רק שלא הצליחו לדכא אותם בכלא, ההיפך, הם התרוממו והתעלו יותר. גם אנשי הצבא כבר מבינים זאת וכתבו זאת, וברוך ד' שכיום הם מרבים לשחרר את אלו שנתפסים. עשרות אסירים אלו הם דוגמה לכולם, וככל שיגדל מספר אלו שאינם מתייצבים, כך ננצל מהגזירה".

הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש, ראש ישיבת 'באר מרדכי', אמר בדבריו כי "מרן החזון איש זצוק"ל אמר לראש הממשלה הראשון כי מול כוח של מסירות נפש שיש לנו, אין שום כוח בעולם שיכול לנצח אותנו. כל אחד מהעשרות שישבו בכלא, יצא יותר מחוזק מלכתחילה. ממש מרגש וקשה להאמין היאך צמחו בתקופתנו כאלו מוסרי נפש, בפרט אלו שישבו בצינוק כי לא רצו ללבוש את הבגדים. הם מהווים חיזוק לכולם, וזו הדרך היחידה לנצח את הגזירה שתתבטל בס"ד".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי שמואל מרקוביץ, ראש ישיבת פוניבז', שאמר כי "הבחורים הללו מוסרי הנפש שינו את העולם. הם משנים את ההיסטוריה של עם ישראל. הבחורים האלו מלמדים אותנו, שמי שלומד תורה אין לו מה להתיירא משום דבר, כל אחד שלומד טוב ולא מתייצב צריך גם לעשות 'מצ'ינג' – להביא עוד אחד שילמד טוב ולא יתייצב, במסירות נפש, ואז בוודאי נזכה לסיעתא דשמיא".

הגאון רבי אשר הכהן דויטש אמר במשא הנעילה כי "גם בזמננו, ברוך ד' שיש המונים שמוכנים למסירות נפש, ועדיין לא מדובר במסירות נפש ממש לנפשות, אלא על ישיבה בכלא. ובכל אופן המסירות נפש הזו מלמדת שבבוא העת חלילה, יש אלפים שיהיו מוכנים למסור הנפש ממש .המסירות נפש הזו, שלא לקחת גם 'פטור', משפיעה על רבים, גם על כאלו שטועים או שרוצים לטעות ואומרים שכביכול 'אין גזירה' בעיניהם.

"האמת שהיה צריך למחות נגד הגזירה באופן קבוע, 'כל שני וחמישי', אבל תורה מה תהא עליה? צריכים ללמוד! אמנם חייבים לצאת ולמחות מפעם לפעם. אך בנוסף יש לדעת שהאלפים האלו שאינם מתייצבים מהווים בעצם אמיצותם מחאה אדירה, אי התייצבות היא מחאה קבועה, מחאה שמשפיעה ומחזיקה את הנושא על סדר היום. היא מכריזה שיש אלפים שלא מקבלים את הגזירה, וככל שיצטרפו עוד למי שאינם מתייצבים, כך תגדל ההשפעה להכרה שיש כאן גזירת שמד, וממילא לבטל את הגזירה בס"ד".

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
מכאן גדלותו ופיקחותו של רבינו ראש הישיבה רבינו גרשון שליט"א שפסק לתלמידי ישיבתנו ישיבת פוניביז ליפרד מהם!!!!!!!!
חרם רבינו גרשון19.03.19
15
גם מי שנגד הפגנות,אבל מניסיון הם מנסים לקלקל חרדים גם בלשכת השמד ,ולכן אסור לאף אחד להתייצב שם ,וזה יהיה קידוש השם גדול וגם יותר מוצלח אם באחדות כאיש אחד אף אחד לא יתייצב בלשכת השמד.
ישראל20.03.19
14
לא להתייחס
יוסי19.03.19

הצגת כל התגובות

13
לא יכרע לא יכרע ולא ישתחווה!
מרדכי 19.03.19
12
בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל מרן הגאב"ש הכהן דויטש שליט"א ומרן הגר"צ פרידמן שליט"א
ללא שם20.03.19
11
מעולה שיעשו כאלו דברים אבל לא הפגנות!!!!!!!!!!!
....19.03.19
10
יפחיד מחבלים עם המראה שלו?
חכם לב 20.03.19
9
כמה אנשים הפסידו את הטיסה כמה חולים לא הצליחו להגיע לבית חולים כמה צער זה גרם לאנשים כמה חילול השם היה ואז כשהוא שמע שהיה מכל זה המון הוא שמח שמחה גדולה
שימי19.03.19
8
מוייסרים לא מוסרים נפש חולי נפש
מוייסרים19.03.19
7
ושמה יוכלו לרענן מה גודל השטייגען שלהם בשיוטי נחלי הגולן והירדן אשר חיילים צדיקים מגינים עליהם במסי"נ ביום ולילה בקיץ וחורף דרוכים במארבים לסכל מחבלים מאילת ועד החרמון וכו'.
פטרוב20.03.19
6
המשגיח של קול תורה הגאון הגדול רבי יצחק ירוחם בורונדיאנסקי לא נמצא שם
נתנאל שכנא 20.03.19
5
נראה מסירות נפש של הרבנים האלו כשיבואו לעצור אותם לכלא
Yeshiva19.03.19
4
רחמנות
משה הלוי19.03.19
3
אנחנו מפחדים לכן לא מתגייסים
יוסף19.03.19
2
בתור אחד ששירת כמפקד מחלקה ביחידה קרבית חייב לומר שמי שיכול ללמוד תורה שלא ילך לצבא וידבק בתפילה להשם .. ולא יוותר !!! הצבא זה ניסיון קשה מאוד לדתיים , יש להם מספיק מתגייסים ! סתם נטפלים לחרדים השם עימכם חיזקו ויאמץ לבבכם !!!
ישי20.03.19
אבל אם יש בחור שהוא מזגזג בדרך ולא לומד הישיבה אז אין סיבה שלא יילך לצבא אולי הוא יתחזק שם יותר נ.ב בתור אחד ששם ....
הקשב המפקד24.03.19
זה לא תירוץ.
אלפקה חרדית20.03.19
1
עכשיו העריקים סוף סוף יתגייסו לצבא. שיא החוצפה שהפלג נהנים מהגנת צה"ל ומצד שני בועטים בצה"ל. די לצביעות המבישה והמזלזלת ביהודים. אני אותו יהודי חרדי שזלזלתם בי ולא קיבלתם אותי לישיבה ומחוסר ברירה גייסו אותי לצבא בגללכם. עכשיו הגיע תורכם להתגייס לצבא ולשמור על גבולות המדינה כמו כולם. וכמו שאני קובע
יהודי חרדי19.03.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24