כיכר השבת

בחירות תשע"ט

אף אחד לא ידאג לנו, הספרדים // ישי כהן

כן, אני מצביע ש"ס. לפני היותי עיתונאי אני חרדי, ספרדי. כשהבית בסכנה - צריכים להשאיר הכל, אבל הכל, בצד. כשהבת שלנו לא תתקבל לסמינר בשל 'חטאה' שנולדה להורים 'שחורים', מי ידאג לה? (טור אישי)

201
ישי כהן | כיכר השבת | א' בניסן | 06.04.19
מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)

כן, אני מצביע ש"ס. זה הבית שהקים מרן פוסק הדור רבינו הגדול הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. לפני היותי עיתונאי, אני חרדי, ספרדי.

יש רגעים בהם צריכים להשאיר הכל בצד. הכעס, הביקורת, הציפיות. לחשוב על העתיד. העתיד שלנו, של ילדינו וכמובן המפעל הגדול שהקים מרן זצ"ל.

לאחרונה אני שומע, שוב ושוב, חברים ספרדים ששוקלים להצביע ל'יהדות התורה'. לגיטימי, בטח שמדובר במפלגה חרדית. אבל, וה'אבל' הוא גדול. האם אנחנו באמת חושבים שמי שידאג לבנות הספרדיות להתקבל למוסדות החינוך - יהיו חברי הכנסת של 'יהדות התורה? שהם יעדיפו את הבנות הספרדיות על פני מנהלי הסמינרים?

במהלך שנות עבודתי בתקשורת, כאן ב'כיכר השבת', סיקרתי מידי שנה את אפליית הבנות הספרדיות. בנות - שבדרך כלל - כל חטאן הוא שנולדו להורים 'שחורים'. צריך לומר ביושר, מי שדאג לן ומיגר את תופעת האפליה הייתה ש"ס, שלשם כך הוקמה, וכעת הבית בסכנה. נכון, יש גם אשכנזים שדואגים לקבלת תלמידות למוסדות, אך גם זה בדחיפת ש"ס, כולנו רוצים שהמילה 'מכסה' לא תוזכר עוד על בנות עדות המזרח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא ביום שישי ל'משתה המנדטים'. משתה שיכול להחליש את כוחן של המפלגות החרדיות בכלל ושל ש"ס בפרט. בטח כשיש לא מעט חרדים שמדברים על האפשרות שיצביעו ל'לכוד'. ואלו הרגעים שצריכים להותיר הכל בצד ולחשוב על העתיד שלנו.

תוכן שאסור לפספס
201 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
115
רק שס דואגת לספרים ופותחת עוד מוסדות
ארי06.04.19
שכל אני ש"ס לא יתקרבו אליהם, והם ימשיכו לרוץ לאשכנזים!! מתי תתעוררו??? המוסדות של ש"ס הוקמו רק עבור ה"עדר" התמים שלהם, אבל הילדים של עסקני ש"ס?? לא תראו אותם בכיתות של ילדיכם!!
ספרדי אמיתי07.04.19
114
את חכם שלום עצוב בגלל שכמה מאיתנו החליטו לחוות דעה נגד גדולי ישראל מה לנו ולבחירות באמת מעניין אותך אם בן גביר או יעקב אשר או מירי רגב יישבו בממשלה ממתי אנחנו בניי דעה בנושא חשוב כזה לעולמה של תורה תפסיקו אם הדעתנות ותנו לגדולי ישראל להחליט אני החלטתי רק ש"ס בשביל גדולי ישראל
שמעון 06.04.19
113
מפלגה רוצה להחיות את הגזענות ושהיא יוצרת את הגזענות והיא לא תתן לגזענות למות כי על זה היא חיה. אני מתעב אתכם, מה עוד שיש לכם יו"ר שהוא אסיר לשעבר ומושחת. אני מתפלל שלא תעברו את אחוז החסימה ויפה שעה אחת קודם אמן ואמן...
מני06.04.19
יש רבנים ולא קשור ליו"ר
דוד06.04.19
המגיב אכול שנאה עצמית מרוב תסכול על כך שישנם ספרדים שמעיזים להרים קצת. את הראש מהמים וכל שאיפתו העזה שהספרדים ישארו דפוקים נשלטים וכנועים שואבי מים וחטבי עצים של אחיהם הגזע העליון הנאור הארי בהירי השער נוסח התגובה שלו מזכיר את השער שטירמר שופר התעמולה הנאצי בשנאתו ליהודים שהעזו קצת להצליח בחיים סל
גזען 06.04.19
אז תשלחו בניכם ובנותיכם למוסדותיכם. נקודה.
לגזען06.04.19
מה אתה מקנא בנו שאנחנו ספרדים?????
שסניק ותלמיד מרן07.04.19

הצגת כל התגובות

112
..אשריך ישי כהן. חסיד של מרן זיע"א..יודע לומר את האמת מול הגזענים..שמתנשאים על בני עדות המזרח..לשונם תימק בפיהם.ועיניהם יסתמו מרוב צרות העין שלהם...
חצקל06.04.19
111
אנשים תתעוררו !!!!! ש"ס הביאה אסון חינוכי על עדת הספרדים. בלי להיכנס לניתוחים מי לומד איפה? ואיזה מסגרת הוא נמצא. תדעו כל שני וחמישי קמים ונבנים מוסדות חדשים עבור הנוער שחונך על ידי מוסדות ש"ס. והם נקראים " מוסד או ישיבה לנוער חרדי נושר" 90% מתלמידי מוסדות אלו למדו במסגרות ש"ס.!!!!!!!! כאיש חינוך
ש.מ07.04.19
110
כמה שטויות בכתבה אחת כולנו יהודים די לפילוג ושנאת חינם
אב07.04.19
והקורבן לא נכשיו גזען אם הוא מספר את העוולה שעשו לו
חיים07.04.19
109
כל ה"בני תורה" הספרדים שבוחרים ג' לא יודעים הסטוריה. ללא הרב עובדיה לא היו בני תורה ספרדים. וזאת עובדה הסטורית.. מעטים הספרדים שהיו בני תורה ללא המפעל האדיר שהקים מרן. לכן, אפילו לשם הכרת טובה הם חייבים להצביע ש"ס
בן תורה07.04.19
60 שנה!! הרב מאזוז פתח ולימד בגיל 16 היה פורת יוסף ועוד
גגגג07.04.19
108
כי הם תמיד נגד הספרדים
יוסי 07.04.19
107
ולכן עשתה ועושה כל שיכולה כגי שהאפליה לא תסתיים. הגיע הזמן לשינוי ולדרך חדשה.
נדב07.04.19
106
אז מה הבלבולי שכל האלו. אריה דרעי רוצה להמשיך את האפליה כדי להצדיק את קיומו. שס היתה צריכה לדאוג שהמוסדות של הספרדים יהיו ברמה. ושהילדים שלך יוכלו ללמוד עם הילדים של דרעי ור דוד יוסף. ושל יהיו נחותים מהם. אז אתה מבין איפה האפליה?!
יהודה07.04.19
105
חבל מאוד שקהילת החצי חצי היא ככ קטנה בציבור החרדי יחסית לציבור החילוני והדתי לאומי.תכלס אם היה יותר אנשים חצי ספרדי וחצי אשכנזי זה לא היה קיים כל הדיבור הזה..
אהרן 07.04.19
104
לסמינר אני כספרדי מרגיז אותי למה אנו מסכימים עם דרעי שאשכנזי צריך להצביע לאשכנזים וספרדים לספרדי כאילו אנו בכיסו. אם זה כך שגם בסמינרים נהיה מופרדים ודרעי וכל החבורה עם הרב דוד יוסף שישלחו רק לספרדי ואם לא שלא יפריע מי שרוצה להצביע לאשכנזים
מכלוף07.04.19
הרב דוד יוסף מנהיג את רשת החינוך ברמה ומוביל מהפכה. תבדוק איפה צאצאיו לומדים לפני שתדבר.
משה07.04.19
103
מתיחסים אלינו סוג ג' מילדותי למדתי שם ומה יצא לי ? גורנישט רק ש"ס, הרב עובדיה זצ"ל
משוכנזת לשעבר 07.04.19
102
ובכלל הגיע הזמן להפסיק להצית את השד העדתי
בן תורה07.04.19
101
ספרדי הוא לא סוג ג רק שס לבחור
נעמה ויצמן 09.04.19
100
אני אשכנזי וברור לי בוודאות שהספרדים לא מעניינים ממטר את הנציגים של ג' שהפרה הקדושה שלהם זה מנהלי המוסדות האשכנזים. אם הייתי ספרדי - רק שס, ולא כי שס דואגת לי (כי הם לא ממש יכולים וגם לא עושים משהו בעניין) אלא כי לא אצביע לעולם למפלגה שתומכת בגזענות נגדי.
ליטבק07.04.19
99
את דרעי וחבורת המושחתים סביבו לא מעניינים הספרדים אלא הילדים והקרובים שלהם
יהודה07.04.19
98
די אחינו הספרדים תפסיקו להיות תמימים. אריה דואג אך ורק לכיסו הפרטי. ואגב בבחירות לרשיות מי שחסר אחרי יעני קנייאבסקי היה אריה וכלף שלא יעבדו עליכם שלא יעשו ממכם צחוק רק בגלל שאתם ספרדים כמו שאמר ח"כ מלכיאלי מש"ס אנחנו ספרדים אבל לא מטומטמים!!!!!!!
משה כהן07.04.19
לא נכון דרעי לא מכיר אותי ודאג לי אישית למרות שפניתי לנציגים אחרים ממשלה אחרת הוא דאג לי כאילו הייתי בת משפחתו כואב לי כשאתם סתם אומרים לא הייתם במצוקה ולא ביקשתם עזרה אז למה לומר סתם למה
ספרדיה07.04.19
97
מי מקפח את השחוחים עם לא הלבנים לכן אנו צריכים להיות חזקים ולא מקופחים
לבן07.04.19
96
לאלי ישי את שס
יהודי07.04.19
95
תשאל את כל שכניך שלא יתקבלו משמואל הנביא ממוסאיוף
ראובן07.04.19
94
למה החרדים בארץ עדיין נחיתיים??? רק באשמת ש״ס. עיין מקסיקו, ארגטינה, ניו יורק וכו׳ כמה שהספרדים הם השולטים. שם ברוך השם אין דרעי וחבריו המושחתים
יצחק06.04.19
93
של רישום אזורי וכדומה וש''ס התנגדה להם והצביעו נגד
אשר06.04.19
את כל הבנות הספרדיות!!!! דרעי הבטיח בקול ברמה במפורש שהוא יחסל את הסמינרים מה הוא עשה בדיוק?????????? שמעתי את דבריו הברורים של יואב ללום לוחם הצדק... ואני יודע מקרוב כמה הוא צודק... שס לא באמת יכולה לעזור לנו עם מוסדות הלימוד חבל שיואב ללום לא בשס הייתי מצביע ומשכנע את כולם להצביע!!!
עמי07.04.19
92
ספרדים לא צריכים להיות מקופחים צריך להשים סוף לקיפוח הספרדים
נעמה ויצמן09.04.19
91
התורה מקום ראשון
מיקו07.04.19
90
ישי היקר מה שאתה מרגיש זה מה שכל בני התורה הספרדים מרגישים חבל שלא כולם מבינים ורואים את סה כך מקווה שיבינו לאחר שיקראו את מה שכתבת כל הכבוד לך
משה כהן07.04.19
89
אתה בוחר שס? הפוך אם אתה דואג לבנות שירגישו בנוח וימשיכו אם החברות שלהם אז תצביע ג ויהיה עוד סמינר חדש אשכנזי
רוחמלה07.04.19
88
כאילו שדרעי דאג לנו ,אז ילה שקט
יוסי07.04.19
87
יש ארץ ישראל מדינה יחסים עם העולם וכדומה שזה הרבה יותר חשוב מאשר עם הבת שלך תתקבל לביהס. תפסיקו לחיות כבר בגלות זו המדינה שלנו רק שלנו. רק נתניהו.
נורמאלי07.04.19
86
אני ספרדי גאה שהמנהיג שלנו הספרדים אמר להצביע ג אז כך נעשה בגב זקוף ובראש מורם נצביע לאכנזים שצריכים עוד הרבה ללמוד מהספרדים מדות ודרך ארץ ובכ"ז אצביע להם כהוראת מרן
יהודי שפוי07.04.19
85
מי ישמע... למה אתה חייב שהיא תלמד אצל האשכנזים? מרן זצ"ל חרה לו מאוד שהספרדים רצים ללמוד אצל האשכנזים.
ספרדי07.04.19
וולף ואורח חיים ולא אחד שיכלול את כולן
שש07.04.19
84
תשלח את הבת שלך לסמינר ספרדי יקבלו אותה מפלגה ספרדית = סמינר ספרדי שיוויון פשוט, לא?
הודיה07.04.19
83
כי מרן הרב הספרדי היחיד שמתגאה בספרדיותו הרב מאזוז פסק ג
לוי כרמל07.04.19
82
ואלי ישי המשתכנז שיתחיל לאכול קניידלעך ממתי דאגו האשכנזים לספרדים????
חיים07.04.19
81
ח"כ מטעם ש"ס שאף הגדיל לעשות ופרסם טור הקורא לספרדים להצביע לש"ס בגלל שלא מקבלים את ילדיהם למוסדות אשכנזים. נעזוב את זה שבעצם מלכיאלי אומר שהם רוצים אבל לא מקבלים אותם - ורק נשאל, מדוע מלכיאלי שולח את ילדיו למוסדות אשכנזיים? (הבנים בחיידר קמניץ נווה יעקב למשל)
אבי06.04.19
80
כל מילה אמת. רק ש"ס!!!!!!!!!!! היחידה שתדאג למסורת....
יוסי06.04.19
79
רק אריה דרעי ורק שס מנצחת בוז לאשכנזים
משה06.04.19
78
כך. מילה. בסלע די. ליתנשאות. אשכנזית
חים08.04.19
77
רק ש"ס
רפאל סבג07.04.19
76
כאילו הסיבה היחידה שיש להצביע שס... זה בשביל לשמר את המצב המפגר שהספרדים צריכים ללקק לאשכנזים... הרי בדיוק בשביל להפסיק את זה מרן הקים את שס... אתה מבין לאיזה נמוך הגענו??????
לא מבין07.04.19
75
בלי שטויות
אלי07.04.19
74
לא להיות כפויי טובה להקב"ה כולם מצבעים ג׳
יח07.04.19
73
היום יודעים יותר מתמיד שדרעי בעיקר וגם שס השפוטים שלו הרסו את הציבור הספרדי בלעדם המצב היה הרבה יותר טוב
אבי07.04.19
72
לבין הבחירות הארציות זה קשור לעירייה נקודה
דרעי07.04.19
71
תבחר ג כי זה אלי ישי
התחנפות לשמה07.04.19
70
שאין להם שום קשר.
בריסק06.04.19
69
כל הבנות ואגב גם הבנים וחתנים של חברי הכנסת ש"ס ושל הרב עובדיה זצ"ל למדו במוסדות אשכנזים!! תראה איך הרב דוד יוסף פותח הפה שלו עכשיו נגד האשכנזים!!! זאת פשוט בושה!! אין לו משהו אחר למכור למצביעי ש"ס?? וגם אתה ישי לא משכנע אותי
הר נוף06.04.19
כי אחרת אין להם זכות קיום ולכן כל היום צועקים על זה כאילו יש בעיה.
אבי07.04.19
אולי כוונתך אם תהיה שר או ח"כ בשס אז תבוטל האפלייה. .........
דן07.04.19
68
תפסיקו להתבכיין ולספר לנו תותים, כל השנה כולם מחזרים אחרי יהדות התורה שתעזור להם... ורק בבחירות יודעים להתבכיין שאנחנו ספרדים ומי יתייחס אלינו וכו'... (יש לך נס שביהדות התורה לא נוקמים כמו ארייה דרעי... כי אחרת היית מתחרת על היציאה שלך) ממש מזכירים לי את האתיופים שתמיד יתבכיינו על הפלייה.. תפסיקו, ה
דניאל06.04.19
שלנו אבל אם היד על הלב הוא לא דואג מעדיף להחניף לג וסוף סוף התוצאה טפחה על פניו ג נגדו וכל הספרדים שדחו אותם גם לא מצביעים לו כנראה שכולם ואני ומשפחתי בתוכם לא ניתן את קולנו לא לג בטוח ולא לשס שלא דאגה למגר את האפליה שאלתי לו היה הפוך מה גפני היה עושה למפלים את זה ציפיתי בדיוק שדרעי יעשה דרעי תבי
יהודה07.04.19
67
8 מנדטים באו בחסד של מכירת "גן עדן" בכזב לאנשים שבגיל 120 יגלו שהכל בלוף לא צריך הרבה מספיק לראות ולקרוא על רשת החינוך מה הם עושים למלמדים שם לכאורה גוזלים את ממונם עיינו בדוח של חשבת האוצר ואז תבינו שהמפלגה הזו גונבת דעת הציבור כל מטרתם לדאוג לעצמם ורק לעצמם
ח12.05.19
66
הציבור החרדי מפגר והיחיד שנשאר עם הגזענות נגד ספרדים המגיעה מקודקודיו וברמת העיקרון זה מאוד מצחיק להצביע למפלגה לפי מוצא אבל אחרי שזה המשחק מי שלא יחזק את עצמו יפסיד ולכן רק שס
אריק07.04.19
65
נצביע לא לג' ולא לש"ס די למריבה המטופשת! עד שתהיה לנו מפלגה חרדית ספרדית אמיתית אני לא אתן את קולי לבזיון
משה שלום טבריה07.04.19
64
טיעון חלש ולא לגיטימי כבר היום בואך שנת תש"פ עדיין אתם הספרדים נלחמים להכניס את הילדים שלך למוסדות אשכנזים ואז רוצים כוח שיאלץ אותם לקבל אתכם. בושה! תקימו מוסדות משלכם איכותיים על רמה ובכך לא תזדקקו כלל לאשכנזים ולשכמותם. אגב זה אזכיר שאני מרוקאי גאה בן לעולי מרוקו ובעל אוריינטציה דתית לאומית ולא חר
רא 07.04.19
63
בואן ניהיה כמו האשכנזים. יודעים למצוץ מהספרדים ולדרוך עליהם כמו שצריך אחרי זה גם שואבים מהם קולות בשביל לגלגל אותם יותר. למה לא נדע לקחת מה שבא לנו מחד (ישיבות, סמינרים וכו) ומחד להגדיל את כוחנו??? הרי אף אחד לא יודע מה אתה עושה בקלפי... ספרדים מטומטמים
מאיר07.04.19
62
ב"ה אני בטוח מי שישמע לרב מזוז ויש עוד הרבה רבנים שיצביעו ג׳ יזכו לעושר ולבריאות והצלחה מכל בכל
יעקב זיתון07.04.19
61
נכון האידיליה בין הספרדים לאשכנזים לא מושלמת אף אחד לא מנסה לתקן הכל בחודשיים של קמפיין ועדיין, יהדות התורה של לה קבלות של מפלגה שבאמת איכפת לה לעזור לכל פונה. מה לעשות.. אבל אנשים בוחרים למפלגה שמתייחסת אלי גם אחרי הבחירות
אבי07.04.19
60
לדברי ששס זה עולם התחתון כנופיית פשע היזהרתי אותו בתור רב ב.כ עוד פעם תעשה בלגן אעשה לך צו הרחקה רק כך מבינים עבריינים
רק כך מבינים עבריינים07.04.19
59
להצביע לש"ס??? אותו ש"ס ששולחים את הילדים שלהם למוסדות אשכנזיות???? למפלגה הצבועה הזאת אתה רוצה שנצביע???? לאותה מפלגה שאין להם שום גאווה ספרדית????? שאין להם שום אמונה במוסדות שהם בעצמם הקימו עבור הספרדים, ומעדיפים לברוח מהן ולגשת בהמוניהם למוסדות האשכנזיות??? חחחחחחחח הצחקת אותי!!! גאווה ספרדית
ספרדי אמיתי06.04.19
58
הטיעון שלך לא משכנע. ואסביר. רוב נציגי שס שולחים את הילדים שלהם למוסדות אשכנזים כי הם פשוט טובים יותר. כדי שישאר להם מקום למכסות, הקימה שס מוסדות לרוב מצביעה. בעוד שאת שאר הספרדים הותירה מאחור. אני את הדיל שלי יסגור ישירות מול נציגי ג. מצביע להם תמורת קבלת ביתי לסמינר.
משה 06.04.19
קבלו את הבת שלך לסמינר ואם אתה אמים לזה כנראה עוד לא התנסת איתם
שירה07.04.19
את הדילים האלה תמכור למישהו אחר הנה אפילו מפלגת "יחד" שתמכה בהם לא קיבלה כלום והם יביאו אולי 5000 קולות אז אתה שתביא קול אחד או 2 למה שתקבל משהו?
דוד06.04.19
את ביתךבינך למוסדותיהם?
מסכים איתך06.04.19
אני ספרדי ולא מתבייש בזה בניגוד לדרעי וש"ס על רבניה ששולחים לאשכנזים. אני אצביע ג' כי מר"ן הרב מאזוז ביקש להצביע ג'.
צביעות במיטבה07.04.19
57
שכנים אנו רוצים אשכנזים מוסדות הספרדים מחנכים כאשכנזים שס חיקוי של ג אז אני אצביע למקור ג
נהוראי07.04.19
56
גפני ושות" דואגים לספרדים לא פחות מדרעי
אסתי07.04.19
55
יש לי שתי בנות שהתקבלו בקלות לסמינר הכי טוב אשכנזי בלי שום אפליה . אני בן אדם פשוט ללא ייחוס וללא קשרים . לא הרגשתי שום אפליה . נרשמנו והתקבלנו. מי שדואג לסמינרים זה הקדוש ברוך הוא ורק תפילות . ד' משבץ כל בת למה שמתאים לה . אני לא ראיתי שום אפליה .
ספרדיה07.04.19
54
רק ש״ס דואגת לנו!!!!!!!!!!!!!! השאר דואגים רק לכיסא שלהם... המצב לא טוב! תתיגיסו כולם למען התנועה..,צו שמונה!
אשכנזי מבני ברק07.04.19
53
'מיעוט ספרדי ורוב אשכנזי': רוב הבנות שלא התקבלו השנה לסמינרים הם כמדומני אשכנזיות מכל מיני סיבות שונות ומשונות וגם ספרדיות לא התקבלו מכל מיני סיבות שונות ומשונות אבל לא בגלל אפליה, והראיה שבמוסדות האשכנזים ישנם אלפי בנים ובנות ספרדיות. השאלה הגדולה היא על מה יבכו אחרי שתיפתר בעיית האפליה כביכול הרי
אבי07.04.19
52
שרי ש"ס על רבניה שלחו ושולחים לאשכנזים, ולך תיראה איפה הנכדים של ח"כ ש"ס נמצאים ואיפה הנכדים של הרב יצחק יוסף ועוד..., פתטי לחשוב שיהדות התורה תדאג לנו אבל עוד יותר פתטי לחשוב שש"ס תדאג, ש"ס ודרעי דואגים אך ורק לעצמם ולכיס שלהם, כאשר ח"כ מאיר כהן ממפלגת כולנו העביר חוק נגד האפליה, מי היו הראשונים לב
ש"ס וחלילה07.04.19
כדאי לשרוד בפוליטיקה
ששש07.04.19
51
רק בקלפי?? הפוך אני ספרדי כל הזמן ובקלפי אני שם ג כי הם לא בונים בתים בספסופה הם בונים ישיבות ותלמודי תורה
גואל07.04.19
50
תראה על מה גפני נחקר על כסף? לא!! על יהדות!!! דרעי וחבריו משס נחקרו רק על כספים!! דרעי מבייש אותי כספרדי דרעי לא מייצג אותי
ראובן פנחסי06.04.19
49
ליכוד-כי יש חשש יותר מסוכן מהנ''ל-החשש שגנץ-לפיד יהיה ראש ממשלה-ואת זה צריך למנוע בכל דרך...
יאיר06.04.19
כי לגוש הימין יש רוב ולכן תתמוך בש"ס תתמוך בבורא עולם ותצביע ש"ס כי זה הדבר האחרון שהשאיר לנו מרן זצ"ל
ימני בנשמה07.04.19
חייבים את ביבי אחרת אין מדינה
אלי07.04.19
48
נראה לך שבאמת הבת שלך תתקבל לסמינר אשכנזי???? בוא בבקשה תסביר לי (בהודעת תגובה) למה כל ראשי שס שמים את יוצאי חלציהם במקומות אשכנזיים? לא מתאים להם להתלכלך בבוץ השחור?? אתה יודע מי הם היחידים שלא מרגישים את האפליה?יוצאי כסא רחמים! ולמה?? כי הם הקימו מוסדות ושולחים אליהם!!! לא מתלקקיםמתרפסיםמתבזים אצל
ישי הצדיק06.04.19
ולכן הם לומדים אצל הספרדים אבל מתלקקים לאשכנזים!
דוד06.04.19
צודקקקקקק!!!!!
חמא07.04.19
47
הספרדים שס
אברהם06.04.19
46
כשילדייך יגיעו לסיטואציה הזו, שבעלך אברך, ואת אימא חרדיה ותסתכלי על ילדיך ותודי להם בלי מילים שהגזענות חיה וקיימת את יודעת איך תרגישי? כמו לביאה קשורה בשלשלאות של גזענות שאין ממנה מוצא כי כי יש מכסות ויש הבדלי צבע ויש אפליה והחוצפה הגדולה היא שביסודי הן יחד לפי איזורים. ואז בסמינר מפרידים אותן
אמא ספרדיה 07.04.19
45
כי שס זה מרן . כי שס זה ספרדים.ומי שספרדי וחרדי.חייב להצביע. שס.פיקחו את עניכים ספרדים יקרים. כל מי שיצא נגד שס. יצא נגד מרן. והראו לי אחד שהצליח.מרן בשמים שומר ומשגיח עלינו.למי יש את החוצפה לצאת נגד מרן. ולא משנה מי בראש שס.הוא יצליח כי הוא נציג מרן ושס תישאר לנצח תנועתו שך מרן. לכןתצאו מכל הבילב
יחיאל07.04.19
44
הגיע הזמן שכל עניין העדתיות ומי ידאג לעדה זו או אחרת יעלם מן העולם ... לא ראיתי שלדרעי במשך כל השנים היה איככפת מעדת הספרדים ... הדבר הראשון שהייתי מצפה שיטפל זה קבלת בנות ספרדיות לסמינרים , וכו ... הוא אכן דאג למינויים לתפקידים אך לשינוי תפיסה אצל החרדים האשכנזים לא הצליח
שרה07.04.19
43
אתה צודק אהבתי!!!!!!!!!!!!!!!
יהודיה07.04.19
42
ספרדי עוזר לספרדי. נקודה.
יעל07.04.19
41
שיקבלו את הבת שלנו לסמינר. לא דרעי ולא חבריו לצערי
יואב ללום07.04.19
40
אני מדבר ממקום של צער!! בני משפחתי סבלו מחוסר יחס משווע כשלא התקבלו למוסדות מסויימים בירושליים... ולידיעתך חבר מועצה מדגל בירושליים דאג להכניס את אחותי לסמינר... נקודה למחשבה..... בושה שאתה מדבר כך!!!! חשבתי שאתה קצת יותר פיקח... כנראה שאתה גם מורעל.....
ישראלי06.04.19
39
בניסיון להקים מועצה לחינוך חרדי בדומה למה שיש מועצת החינוך הממלכתי והחינוך הממלכתי דתי אמרו להם בואו נסכם איך מקבלים מפקחים על רקע חינוכי בהתאם לוועדת רבנים שתוקם שווה בשווה אני יכול אבל כלום לא יצא מזה. מי שחי על הדבר הזה ומביא קולות בגלל זה לא יכול לוותר על כך בקלות
שס מושחתת06.04.19
38
אשכנזיים ללמוד אצל האשכנזים זה בסדר אבל להצביע להם אסור?הצביעות במייטבה
יואל06.04.19
הגיע הזמן שאנשי שס יבינו שאנחנו לא ספרדים בכיס שלהם שישלחו את הילדים שלהם קודם למוסדות של שס ואז אני ישלח. כל עוד זה המצב אני מצביע לג. אני אחרי פרשת עמנואל עברתי לצד האשכנזי אחרי ששס נתנה לנו להבין שהיא לא מסוגלת לדאוג לנו הציבור הספרדי
אוריאל07.04.19
לומדים ריף ורמבם ורן ורשבא וריטבא ורבנו יונה. אז ללמוד בספרי הספרדים זה כן אבל להצביע לספרדים זה לא
דני06.04.19
37
הצרפתים ברעננה בוחרים שס!
אווה06.04.19
36
זה ההזדמנות האחרונה אריה!!! תעשה מה שצריך כמו שצריך!!! באמת בשביל הציבור הספרדי ורק אז ש"ס תעלה ותפרח. אני מצביע ש"ס הפעם. אבל בפעם הבאה אני מצביע לעשיה!!! מקווה מאד שזאת תהיה תנועת ש"ס
א.ע.מ07.04.19
35
מאמר מדהים, יישר כח גדול על גילוי הלב. אנו מצביעים ש"ס למען התורה הקדושה בלבד. לכל ה"נדנדות" תפסיקו להתנדנד בסוף כולם יפילו אותנו. צריכים ש"ס חזקה אך ורק למען התורה ולא למען שום דבר אחר.
אלון07.04.19
34
ולכן נבוא חשבון עם ש"ס ביום הבוחר.
בני07.04.19
33
אשכנזים=שנאה מרחיקים, שונאים, אנ"ש, גהינום ספרדים=אהבה מקרבים, אוהבים, של כל עמ"י, גן עדן מי שהבנות שלו עוד לא הגיעו לסמינר שיתכונן, לבכי ללילות ללא שינה, להתחנן ללבנים, למה? למה? זה קורה, הסמינרים מתוקצבים ממשרד החינוך שכולנו משלמים מכיסנו, רציתי להרשם השרנסקי בית שמש, הסמינר היחיד לי"ג י"ד, אם היה
דן ספרדי שמח 07.04.19
32
ישי אני מסכים איתך בכל מילה חזק חזק וניתחזק
יעקב 07.04.19
31
של הרב מזוז ומורה להצביע ומצביע ש"ס. כי זו מורשת מרן, ואין לנו מנהיג אחר זולתו. ושוב, דעו כי אני יודע בוודאות גמורה כי אחינו הספרדים תלמידיו של הרב מזוז, בוחרים הפעם ש"ס, כי הם יודעים שכמה ילקקו לאשכנזים, גם במכירת דתם, הם לא יעשו עבור בני תורה הספרדים מהומה, יקבלו שלוש תלמידים למוסדותיהם, ובזה יסי
אש07.04.19
30
לבית מרגלית, סימנר אשכנזי אתה רוצה, ולהצביע ג אתה לא רוצה, לא מובן!
עמית07.04.19
29
חמותי אישה אלמנה שבעלה היה חבר עירייה מטעם שס בעברו היום אף נציג שס לא מסתכל עליה רק חברי אגודה דואגים לה בערבי חג
ללא שם07.04.19
28
האשכנזים יודעים לכבד.דרעי יודע להשתמש ולזרוק
לבנה ר07.04.19
האשכנזים מה זה יודעים לכבד חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ממש טיפשה ותמימה מעניין באיזה מוסד למדת ? מקבלים את כולם למוסדות וסתם באופן כללי מאד אוהבים את כולם תמיד נוח במחיצתם נראה לך ????? אז תבחרי ג' אין לספרדים תקנה וחבל!!
יהודיה07.04.19
27
אם לעת הזאת תחרישי כל הכבוד
אמיר07.04.19
26
ממש היה קשה להבין זאת מהכתבות החד צדדיות שלך.
רפאל09.04.19
25
אם ישי כהן שלא עשה אף פעם הנחות לש"ס בכתבותיו... אומר ככה דברים היוצאים מן הלב נכנסים ללב... כל מילה בסלע! אני חושב בדיוק כמוהו, איך אנשים חושבים לא להצביע, אם עקב כך הם נותנים כוחות לאנשים אנטי דתיים לקדם חוקיים שנגד הצביון היהודי והדתי? חייב להצביע למרות הכל!!!
ראובן07.04.19
24
הספרדי. אני לא אצביע ש"ס בגללו בלבד
חיים07.04.19
23
אפילו אותי הצליחו לשכנע עד שהתאפסתי על עצמי!!!
לזכר מרן07.04.19
22
מצביע לש''ס ואשכנזי לג'. איך למען השם זה מסתדר שאתה וכל חבריך שולחים את ילדיכם וילדותיכם ר ק למוסדות אשכנזים? איך? הרי ספרדי הולך לספרדי לא??????????
יאיר07.04.19
21
מתי יגיע היום שלא תהיה הפרדה? כולנו הבנים של ה'
בן של ה' 07.04.19
20
אתה צודק רק שס דורגת למיגור האפליה. לא מעניין אותי היכן לומדות הבנות של חכי שס. היא מטילה פחד אמיתי על המנהלים. אפליה אסור שתהיה!! המוסדות והסמינרים אינם באמת אשכנזים. הם מקבלים תקציבי מדינה מהכיס של כולנו. מרן הרב אלישיב קבע שמי שמפלה ספרדים ונוטל תקציבים הוא גזלן!!! ישיבות האשכנזיות נסמכות הרבה ע
שמעיה07.04.19
19
ביחד עם דרעי העברין והנהנתן. בכך תהיה הזדמנות לצמיחה של כוח פוליטי ספרדי חדש, כזה שמשרת את טובת הציבור ולא רק את טובתו האישית, כזה שלא גורם לחילול שם שמים ברבים.
א07.04.19
18
ג דואגים לכלל האוכלוסיה היהודית!! אני בתור ספרדי אצביע ג שס דואגים לוילות לעצמם
שירו מנשה07.04.19
17
באזורי רישום וכו
מולי07.04.19
16
עובדה הילדים שלו שקופים והם לומדים בסמינר החדש והבנים בחברון כיאה לשקוף אמיתי
אנייי07.04.19
15
ובכך לנצל את המירמור שלכם כדי שתציביעו אליהם ל"ליהדות התורה והשבת" לא להיות תמימים, מי שדאג שיהיו תקציבים למוסדות הספרדים זה רק שס!! תראו את המוסדות שלנו לאט לאט פורחים ומשגשגים זה הפתרון לאפליה לדאוג למוסדות שלנו ולהילחם באפליה איפה שאין לנו עדיין מוסדות גדולים. וכמו שהאפליה בישיבות ה
דוד מהפיצוחים07.04.19
14
למה כשאני מציע לאבא ישיבה ספרדית הוא אומר לי :"אני מרגיש לא בנוח שבני ישב עם ספרדים בלבד". האבא כמובן ספרדי!!!!!!!!!!! שס היתה צריכה בכל שנות קיומה לתת לספרדים גאוה שירגישו "על הגובה" וזה שס לא הצליחה לעשות ולכן היא לא מצליחה להמריא. אף אחד לא אשם בזה חוץ מראשי שס ואולי הגיע הזמן "לערוף ראשים" ולהחל
יעקב07.04.19
13
שכל ימיהם בוחרים ג. איך מקשים על בנותיהם בסמינרים הו הו. לא עוזר להם כלום!!! אין לנו בית אחר רק שס!!!
שלום07.04.19
12
הבטחת בחירות להילחם על דחיפת בנות ספרדיות לסמינרים אשכנזים - זו לא ייעודה של מפלגה ספרדית
אריה07.04.19
11
אין על ישי כהן ,יישר כח. אוהבים אותך,ומעריכים אותך. בוחרי ש"ס .
מאיר07.04.19
שטויות של כתב מטעם. תשאל את עו"ד יואב ללום כמה בנות נשארו בבית ללא לימודים וכמה בחורים נשרו מהישיבות בגלל "דאגת ש"ס" למצביעיהם אחרי הבחירות אלי ישי יתחיל לדאוג להם בתוך יהדות התורה לכן אני וכל משפחתי נצביע ג' בגאווה כמצווה לשמוע לדברי חכמים ובראשם הגאון הגדול הרב מאיר מזוז
יאנוש07.04.19
10
אין על ש"ס
נחמן07.04.19
9
ישי כהן צודק ספרדים צריך להראות את הכוח שלנו אנחנו חזקים יותר ממה שאנחנו חושבים רק שס רק אריה רק חכם שלום הכהן
אבי 07.04.19
8
רק בקלפי אתה ספרדי?? אז אתה אומלל נחיתי
נאמן לנאמן07.04.19
7
כל מילה בסלע
משה06.04.19
6
אם הייתםם קצת יותר אנושיים אולי הייתם עולים בסקרים.. זה שהשכן שונא אותך 0 ספרדים - אשכנזים)עו מילא אבל שחא שלך שונא אותך.. מי שגדל באותו הבית שלך זה כבר אסון.. וכשיש שנאה בבית אז עדיף ללכת לבית אחר..
שי06.04.19
5
אני מתפלל שמרן יעלים אותך גם אמן ואמן.
שס06.04.19
4
ומימילא לא חוויתי שום אפליה.. ולכן בדעת תורה אני יצביע הפעם ג'
ילד מצחיק06.04.19
נראה לי שאתה אשכנזי, שמנסה להחליש אותנו....
רותי06.04.19
בני התורה הפעם מצביעים לג', אלי ישי יותר עוזר לציבור הפשוט והלא מקושר, ועכשיו הוא אצל האשכנזים!
ספרדי לא תמים07.04.19
כע אז מי ידאג לילדים שלך??
דוד06.04.19
3
גאה בך שסוף סוף כתבת דברים כדורבנות
ספרדי גאה06.04.19
2
סוף סוף יש מי שאומר בקול גאון מה היא האמת. כי מי ידאג לנו אם לא נצביע שס? ג?! כי כאילו הם דאגו לנו לפני שקמה שס.. כלום לא דאגו! לכן לחלץ חושים ןלהצביע לתנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף!!
דוד06.04.19
1
כן, אני ספרדי ומצביע לאיחוד מפלגות הימין ולא לשס המושחתת והרקובה. נמאס לשמוע את הבכיות על קיפוח ואפליה כשבסופו של יום דרעי לא עשה דבר נגד אפליה.
חכם בן ציון06.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24