כיכר השבת

טור אישי

ברגע האמת? למרות האמת! // אברהם קרויזר

למרות הנציגים והביקורת, השקרים והפוליטיקה המיותרת והמזיקה, הערך החשוב ביותר בעיניי הוא השייכות, ועל הפתק שלי אני כותב - אני שייך. אני חרדי. לא דומה לא כמעט (דעות)

51
אברהם קרויזר | כיכר השבת | ג' בניסן | 08.04.19
כינוס הבחירות של 'דגל התורה' בבני ברק
כינוס הבחירות של 'דגל התורה' בבני ברק (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)

מאד קשה לשמוע את הנציגים בימים אלו של טרום בחירות, מסבירים לנו בנופת צופים, מהולה בפחד אמיתי, שהבית בוער... היהדות בסכנה... שבת מה יהא עליה וכו'.

גם אם הדברים נכונים, גם אם הפחד אמיתי, קשה שלא להימלט מהמחשבה ש'כבודם האישי' נמצא שם בשיקולים. שבדיבורים על 'הבית הבוער', הכוונה גם לכיסא שלהם.

גם אם הדברים נכונים, קשה גם ברגע האמת לשכוח את כל מאבקי האגו, את כל מה שאנחנו מפסידים בגלל המלחמות הפנימיות.

פעמים ונדמה שהשבת וכבודה נפגעו מאותם נציגים עצמם.

גם ברגע האמת זוכרים אנחנו את התנהלותם לאורך כל הציר... רק לפני מספר חודשים, היה קשה שלא להתבייש עבורם בכל המאבקים המיותרים בזירה המקומית, וגם במערכה הזו עפו גיצים חסרי אחריות.

ובכלל, ישנם נושאים כואבים שבהם לצערנו הם נכשלים במקרה הטוב, מתחמקים ועושים מניפולציות במקרה הרע. סוגיות כואבות כמו מוסדות חינוך לחרדים עובדים והאפליה האשכנזית. בקטוביץ ייסדו גדולי ישראל תנועה שהקימה קהילות, יצרה את ההשתייכות, יצרה תשתית קהילתית מלאת תוכן, בתי מדרש וחינוך, עיתונות והסברה. הייצוג הפוליטי היה רק זרוע אחת ואמצעי כדי לממש, כדי לקרב.

כיום כל זה חסר. עולם הפוך. שהופך את הטפל לעיקר, שמשנה סדרי עדיפויות, שהופך אותנו ללאומנים ולמאמיני ימין הזוי, כביכול נתניהו והליכוד דואגים לנו - רק חרדים פחות. כאילו זו הדרך היחידה של בורא עולם לקיים את לומדי התורה בארץ ישראל.

האתגר הגדול של עורכי המחקרים והאסטרטגים, זה לזהות ולפלח את השיקול החשוב ביותר של המצביע. מה מכל הנושאים הכי בוער בקרבו, הכי יניע אותו לפעולה. חשוב לו גם ביטחון וגם בטחון כלכלי, גם דיור וגם חינוך. אבל בסוף יש פתק אחד, והוא יבחר אותו, לפי הדבר שהכי הכי חשוב לו יותר מכל.

יש מקום לביקורת, ושמא אף לריענון. יש תביעה צודקת שגם למחרת הבחירות וגם בעוד שנה, שהם יזכרו את תחנוניהם, והבטחותיהם. שיזכרו שהבטיחו לזכור לטפל. שישתדלו להתעלות על עצמם גם כשאימת הקלפי לא לרגליהם.

לפרנסתי, אני משמש כיועץ אסטרטגי. ניהלתי קמפיינים מכל הסוגים, מסחריים ופוליטיים. שימשתי בתפקידים ציבוריים והשתדלתי לעשות בהם טוב עבור הציבור החרדי וערכיו, גם עלי היתה וישנה ביקורת - והיא לגיטימית. מי כמוני ראה אותם בטעויותיהם. פעמים אף בשפלותם.

אבל הערך החשוב ביותר בעיני הוא השייכות. בפועל יש פתק אחד.

ועל הפתק שלי אני כותב - אני שייך. אני חרדי. לא דומה לא כמעט.

למרות הנציגים, למרות הביקורת, למרות השקרים והפוליטיקה המיותרת והמזיקה.

שייכות היא דבר מחייב. תמיד. הציות לזקני הדור בכל מחיר - היא הבחירה. גם אם הניסיון גדול יותר, גם כשנדמה שהוא על שמאל...

האמת הזאת תהיה רלוונטית גם ביום רביעי. גם כשאתמלא עליהם זעם צודק. גם כשהם יטרפדו מהלכים טובים מסיבות זרות.

האמת הזאת נכונה תמיד. ולכן היא נכונה גם מחר. השייכות. היא האמת לתמיד. יהדות של תורה.

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
...לא יעזרו עצרות תמונות ומכתבים ואיומים..ברגע האמת אני ומשפחתי..לא נצביע ג"..כי הנציגים דואגים לעצמם בלבד..פוסלים קהילות ורופים משפחות וכו וכו... ברגע האמת מחר..אני ומשפחתי מצביעים רק שס..לכבוד מרן גאון הדורות פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זיע"א..רק דמותו שחצתה קהילות ועדות והיה אוהב ישראל אמיתי..אצלינ
חצקל 08.04.19
25
מילה על ג' וברגע האמת.. כל מערכת בחירות עוד חוזר הניגון, וג' מוציאה את התותחים הכבדים את הרבנים, ואת 'ועשית ככל אשר יורוך' ואת הניגון על הרגש 'החרדי' והשבטי וזה עובד להם יופי יופי. הדבר הזה מדהים אותי כל פעם מחדש ? ואסביר. בואו נדבר רגע מהי ג' ומה הדרך שלה ? ג' הינה מפלגה שכבר 30 שנה יש לה דרך ב
צבי08.04.19
כנראה אתה לא חי במדינה כי אף מפלגה אחרת לא דואגת לך באמת הכל כסאולוגיה.
שי09.04.19
לא קראתי הכל מודה. זה ממש ארוך ומתיש....אבל בהצצה ראיתי שאתה בוכה על פרנסה....והאמת חשבתי נכון במשך שנים עורך יתד נאמן היה.....(עצניק....) והוא טיפטף לכל הציבור שאדם עובד אינו חרדי מספיק....חרדי חדש....שנים טיפטפו זאת לציבור וכך חינכו אותו....בחסדי ה' הרב שטינמן נפנף אותו ממקור הכח ועיצוב דעת ק
אורן08.04.19
24
המאמ הינו תעמולת בחירות זולה של ג'. למה להצביע למפלגה גזענית.? שכחתם את פרשת עימנואל? אני מצביע טב.!
שונא גזענים08.04.19

הצגת כל התגובות

23
אני חבדניק ומצביע טב. כך גם נוהג הרב יורקוביץ הרב של חב"ד בלוד. (אתר חב"ד-אונליין). רק הוא לא מגמגם ולא מתחנף לג'. רק טב בקלפי.
חבדניק מירושת"ו08.04.19
22
כך נרוויח גם את האני שייך, וגם נברח מכל משחקי האגו של הנציגים של אגודה, מספיק לנו לראות מה שעשו בבית שמש ובאלעד, ובעוד מקומות שאין כאן המקום לפרטן!! שס הפעם מאחדת את הספרדים והאשכנזים, ועושה סוף לפילוגים שאגודה עושה בכל הציבורים... עיין ערך גור, המבשר, ישי, ועוד... כולנו שס! עוד תראו המון קלפיות בא
רותי08.04.19
21
אין ערך לשייכות בלי אמת וצדק, אם אמשיך להצביע רק בגלל שאני שייך אזי שיש כאן חוטא נשכר, כי לא משנה מה הנציגים יעשו וכמה אחריות על חילולי שבת בחסות נציגי ש"ס יקרו, תמיד נצביע להם כעדר שיבטי וכך זה אף פעם לא יתוקן, לכן צריך לפעמים לבוא חשבון ולהעניש, וכבר אמר פעם משהו שסתירת זקנים בניין.
אשר08.04.19
אבל המון העם דורש סיסמאות ונהנתני המפלגות מספקות אותן בכמויות
חרדי תמים08.04.19
20
אני לא חרדי אבל כל פעם מצביע ג. אבל זה ממש בושה וחרפה שיש מאות פליירים של ג זרוקים על הרצפה עם תמונות של רבנים וכולם דורכים עליהם. האם זו הדרך לכבד את הרבנים?
משה08.04.19
19
ירמסו אותנו, לא יתחשבו בצרכים שלנו, ילגלגו עלינו ובגלל השייכות נצביע לאלה שיורקים עלינו? אתה חי בהזיות או משהו?!!
יש גבול08.04.19
18
טור כיסוי מצפוני (או שמא עוד תעלול יחצני).
נורא ואיום08.04.19
17
נציגים שאוהבים את הכיסא , ולא דואגים למי שאינו 'דוס' , למה אני כסטודנט חרדי לא יכול לקבל את עזרתם כשאני צריך??? למה את הילדים שלי לא רצו לקבל לחיידר??? מה אני פחות דתי??? הכיפה שלי לא מספיק שחורה בשבילכם??? העיקר בבחירות אתם רצים אחרי, וכשאתם זקוקים לתרומה אני פתאום נהיה 'כבוד הרב'??? אבל למרות כ
שלמה08.04.19
אם אתה כבר עושה את זה אז שיהיה בשמחה
חסוי08.04.19
16
ממתי שיכות גוברת על ערכי אמת??? יושרה, הגינות, יראת שמים??
יעל08.04.19
בכל מקום יש פוליטיקה ופוליטקה תמיד מלוכלכת
רות08.04.19
שיכות מראה האם אתה שומע לגדולי ישראל או שלא. מי שאינו שומע לגדולי ישראל איך ילדיו יכולים ללמוד בחיידר ששומע לגדולי ישראל??? אם אתה אם חשיבה עצמאית אז לך תלמד במוסדות שכאלו....ואז.....אתה לא חרדי!!!! חרדי זה מי ששומע לגדולי הדור נקודה!!!!
אורן08.04.19
15
ואינני חלק מהפלפורמה הקיצונית, שבדרך אגב כל הבחירות היא אך ורק שבג' נרתעים מכמה כתבי גרפיטי טפשיות של הרדודים הבאושים הקיצוני, ומשום כך בקיצוניות דרדרו עד לפירוק הממשלה
יהודי לא סיקריק08.04.19
14
ויש להם כמו לכל בני האדם שנולד עם יצרו בידו, כעסים, תאוות, ורצונות, ויצרים, ולכן יש לנו תורה והלכה שאמורה קצת לאזן את התמונה הנוראה של האדם היצרי ובתורתנו כתוב לשמוע לרבנים גם אם יש אגו ויצרים ופוליטיקה צרה ורחבה.
אבי08.04.19
13
סבי ז"ל אמר שהוא מכיר את השקצים של הטרייפענע אגודה עוד מאירופה
שפוי08.04.19
12
או בכל מקום אחר, לשים לשניה אחת פתק לא משייך אותך, אם אתה מרגיש בודד זה בעיה שלך כי חרדים מודרנים/ עובדי o/פתוחים/ יש המון היום ובעוד 10 שנים הם יהיו רוב החרדים אז אין בעיה של שייכות וכנראה אתה כתה מטעם אותי לא קנית אני מצביע זהות
חרדי עובד 08.04.19
מצביע 'זהות', המפלגה שבאופן אירוני, חסרת זהות ביחס לכל מפלגה אחרת... אתה צריך טיפול מקצועי.
אלמוני09.04.19
11
ברגע האמת לא בוחרים בשקר שנקרא ג'. לא מצביעים לעסק הפרטי של חסידות גור. ברגע האמת מצביעים לסמוטריץ'. היחיד שנלחם על שמירת השבת ונגד בני הפלשמורה הנוצרית.
גורים החוצה08.04.19
10
של הישות הציונית
דוד08.04.19
9
ילמדו לקח כמו אגודת ישראל כשהקימה את איחוד הקהילות לאחר המפלה בירושלים
שלומי08.04.19
8
בו. אין קשר בין שייכות חברתית להצבעה למפלגה שתנהל את המדינה. אני חרדי ילדי לומדים במוסדות חרדיים למהדרין ואני לא רוצה שהמדינה (וגם הציבור החרדי) יתנהל בצורה כפי שהיא מתנהלת על ידי מפלגת יהדות התורה. מה כל כך קשה להבין? מה זה קשור לשייכות? אנחנו שבטים פרימיטיביים בלוב? כל התעמולה בנויה על הרגש הפרימי
חרדי לא ג'08.04.19
בטח שיש קשר....או שאתה שומע לגדולי ישראל או שאתה לא חרדי!!!!! זה מהות של אדם חרדי!!!!!
אוהדת08.04.19
7
בושה לאגודת ישראל עושים טרור ואיומים על עסקני החסדיות
יוסי08.04.19
6
רק בעולם השקר יכול להיות כותרת כזו: למרות האמת!... אם זו האמת... איך להיות שייך לשקר! נהיה ערך אמתי??
איפכא מסתברא08.04.19
5
אני גאה הח"כים של ג !!!!!!!!!!!!!🏋🏋🏋🏋
שרו 09.04.19
4
לשקר אין רגליים.
ציפי08.04.19
3
ברגע האמת אני נזכר בגפני וליצמן שישבו בממשלת ההתנתקות. בפרוש שדואג רק לעיתון המבשר. בדרעי שתמך באוסלו. ולכן אני מצביע טב: איחוד מפלגות הימין. היחידים שנלחמים למען א"י תורת ישראל ועם ישראל.
הצעיר באלפי ישראל08.04.19
2
למרות שגם אתה אינטרסנט לא פחות מהחכ"ים, הרי שאתה צודק. כל נציג ציבור, מכל מפלגה, יפעל (או שלא...) לכאן או לשם. על כל אחד אפשר למתוח ביקורת. אבל תכלס - מי מיצג אותי, את הציבור שאני מגיע ממנו על כל גווניו, מי בנוכחותו במשכן הכנסת מעיד כי אנו קיימים יען כי אנו קיימים פה במדינה הזו, מי מהווה את המפקד הד
א08.04.19
1
מסכימה עם כל הנכתב אבל ברגע שאני מצביעה להם הם ימשיכו לנהוג בחוסר יושר כי הנה כולם בוחרים בהם למרותכל מה שכתבת למעלה. אז לא !אני לא נותנת להם את הקול שלי.טוב שהם בלחץ אולי זה יעזור לבחירות הבאות.את הקול שלי הפעם הפסידו ביושר
יעל08.04.19
במי את נלחמת??? בגדולי ישראל????!!!! איפה האמונת חכמים שלך???? אנחנו מצביעים רק בגלל שכך אמרו ואומרים לנו גדולי ישראל ולא משום סיבה אחרת....דוקא ,לאו דוקא, את מי את מענישה???? רק את עצמך שכורתת ומנתקת עצמך מגדולי ישראל....
אוהדת08.04.19
גדולי ישראל לא הורו לנציגנו להשתתף בממשלת חילולי השבת. גדולי ישראל לא הורו לנציגנו לגייס את בני הישיבות. גדולי ישראל לא הורו לנציגנו לבנות ולגונן על המחוז החרדי. וכו' וכו'. לכן, יהודי אמיתי ירא שנים, לא משתתף בבחירות האלו, ולא יקבל עונש על שיתוף פעולה עם כל הנ"ל. הם שלוחי עצמם ולא שלוחי רבנן.
יוסף חיים08.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24