כיכר השבת

כאב, צער ודמעות

האפליה: כ-200 "ספרדיות פשוטות" בבני ברק - ללא סמינר

קרוב ל-200 תלמידות בבני ברק, מרביתן "ספרדיות פשוטות" - לא התקבלו לסמינרים לשנת הלימודים הבאה • ההורים זועקים מכאב, הבנות מתייפחות בביתן והעסקנים מזהירים מההשלכות הקשות (ארץ)

127
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט' באייר | 14.05.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': במהלך השבועות האחרונים, תלמידות כיתות ח' בבתי הספר בבני ברק התחילו לקבל את מכתבי התשובה שלהן באשר לרישום לסמינרים, לשנת הלימודים הבאה. ל'כיכר השבת' נודע כי קרוב ל-200 בנות קיבלו תשובה שלילית מהסמינר אליו הן נרשמו כך שנכון לעכשיו אין להן מקום לימודים בשנה הקרובה.

על פי בדיקת 'כיכר השבת', במחזור הנוכחי בבני ברק, מספר הבנות העולות לסמינר - גדול יותר משמעותית בהשוואה למחזורים קודמים ויש בו מאות בנות יותר, מה שמלמד על המצוקה הקשה והסבל הרב אותו צפויות לעבור הבנות עד שיתקבלו למקום לימודים.

זאת ועוד, בשנה זו ישנן יותר בנות ספרדיות מכל המחזורים שהיו עד השנה לאחר שבשנה בה נולדו בנות המחזור הנוכחי, נרשם גל של רכישות דירות באזורי הפריפריה של בני ברק על-ידי ספרדים, וממילא הן הראשונות לסבול מהגידול במספר הבנות במחזור הנוכחי.

גורמים המעורים בנעשה בקבלת התלמידות אומרים ל"כיכר השבת" כי כפי הנראה מנהלי הסמינרים קיבלו החלטה שערוריתיית, לקבל קודם כל את הבנות האשכנזיות והספרדיות "המשתכנזות" וכך נוצר המצב שבו למעלה ממאה בנות "ספרדיות פשוטות", כלשונן, נותרו בחוץ.

אחת האימהות עמה שוחחנו במסגרת הכנת הכתבה, אומרת ל'כיכר השבת' בכאב: "יש לי בת מצוינת ומעולה, אני וכל אחיותיי למדנו באותו סמינר בבני ברק, כך שאין באמת סיבה אמיתית לא לקבל את הבת שלי, מלבד העובדה שנסיבות חיי אילצו אותי להתגרש, אך אני נשארתי בדיוק אותו הדבר. אני מעריכה שעקב המצוקה שיש להם הם העדיפו לקבל משפחות חלקות 'ללא כל רקע משפחתי ועדתי' כלשהו".

אמא נוספת, מספרת ל'כיכר השבת' בבכי תמרורים: "אני אמנם ספרדיה, אך יש לי שתי בנות שלמדו בסמינר, וגם הבת הנוכחית רצתה ללכת ללמוד איפה שאחיותיה, אך כנראה שהיו בכיתה שלה יותר מידי 'בנות ספרדיות יותר מיוחסות' והנהלת הסמינר החליטה כי די להם במכסת הספרדיות הקיימת, ואת הבת שלי השאירו כשהיא שבורה, לא יוצאת מן המיטה ובוכה כל היום על הכרית הספוגה בדמעות".

הורה נוסף אומר ל'כיכר השבת' כי "30 בנות כבר יודעות לאן הן הולכות, רק הספרדיות בכיתה ובתוכן בתי נמצאות במצב של אי וודאות, אני מבקש מכל הגורמים הנוגעים בדבר, להתערב מיידית, לא היה בבני ברק מצב שכזה, זאת השפלה שלא זכורה כאן שנים רבות, חבל שגורמים אחרים שאינם יראי שמים יתחילו לטפל בנושא של בני ברק, זה לא יעשה טוב למנהלים".

אחד העסקנים השכונתיים אף מספר ל'כיכר השבת' כי התוודע לראשונה לבעיה החדשה והחמורה בסמינרים כאשר קיבל פניות לא מעטות עם בקשות להמלצות על טיפולים פסיכולוגיים עבור משפחות שזקוקות למענה נפשי עקב השבר הגדול שבתם לא התקבלה לסמינר.

לדברי אותו עסקן: "הנזק שנוצר מאי קבלת בת לסמינר הוא עצום ומשאיר כתם נפשי עמוק. מנהלי אותם סמינרים חייבים לדעת כי במעשיהם הם גורמים לנזקים עצומים לבנות שלא עשו עוולה מעולם וכל רצונן ללמוד בסמינר המקובל אצל בנות כיתתן.

"אני עוסק ומטפל במקרים כאלו שנים, ואני נאלץ להתמודד עם ההשלכות. אני קורא לעיריית בני ברק להיכנס לעובי הקורה בצורה מידית ולפתור את הנושא אחת ולתמיד, בלי תירוצים מפוקפקים, אני לא מגזים מדובר פה בעניינים של פיקוח נפש, ויפה שעה אחת קודם. בכוונה אני קורא לעירייה לטפל כי ממנהלי הסמינרים אני כבר מיואש ולא רואה סיכוי".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "נושא קבלת הבנות לסמינרים עומד בראש מעייניו של ראש העיר. העניין נמצא בטיפולם של מנהלי הסמינרים שאחראים על קבלת התלמידות אולם במקביל לכך ראש העיר עוקב אחר הדברים ורואה בנושא זה עניין מהותי שיש לפתור אותו מן השורש".

"ראש העיר, סגניו וחברי המועצה עושים ויעשו הכל על מנת לטפל בבעיה על מנת להגיע בעזרת ה' לשנת הלימודים הבאה בצורה חלקה וללא עוגמת נפש. העירייה אף רואה בחומרה כל סוג של אפליה במידה וקיימת. בשנה שעברה הצליחה העירייה להגיע לשיבוץ הבנות כבר בחודש תמוז ונקווה שגם הפעם יהיה כך בסיעתא דשמיא".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד רואה בחומרה רבה כל גילוי של אפליה, בוודאי אפליה על רקע עדתי, ופועל באופן נחרץ ובלתי מתפשר במקרים שכאלה. כל פניה בנושא מטופלת מידית, ואנו לא מהססים לשלול תקציבים כאשר נדרש".

"אשר לפניה המדוברת – אנו בודקים את הטענות. לדברי הנהלת בית הספר, בית הספר בתפוסה מלאה, ולכן מספר תלמידות לא התקבלו, ללא קשר למוצאן. כאמור, אנו בודקים את הטענות".

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
69
צריך לעשות המשך של כל בית ספר יסודי כך כל הבלגן הזה יגמר ואף אחת לא תסבול כולם ירגישו שווים וכבר הגיע הזמן לעשות סוף לכל הבלגן הזה ולכל בעיה צריך שהאנשים שצריכים לטפל בה שיתחילו לעשות סדר ולהפסיק כבר עם כל העוגמת נפש הזאת כל שנה צריך להצטער מחדש???????
יהודית01.09.22
68
הם לא אשמים שיש התקפה של תלמידות וחוץ מזה אמרו לנו מזמן בבבית ספר שיהיו הרבה שלא התקבלו בגלל זה
אני15.05.19
67
אני עשיתי כך רק הירווחתתי
דאי נמאס15.05.19

הצגת כל התגובות

66
אני לא חושב שצריך להתרפס בפני שום מוסד, יש מוסדות ספרדים מספיק טובים. כל זה בגלל הלחץ החברתי תמיד להיכנס ל"מסגרת" כי אם אתה לא בזרם אתה לא קיים, זה פשוט לא יהודי וחוסר באמונה, תהיה יהודי שומר תורה ומצוות גם בלי ה"כללים" הלא יהודים שעסקנים ומאכרים קבעו אותם, תאמינו באחד ותסתדרו יותר טוב מכולם
שבתאי15.05.19
65
יש מספיק סמינרים ספרדים מכובדים בבני ברק! לא צריך להיכנס למשבר נפשי מזה שמפנטזים דווקא על סמינר אשכנזי והחלום משום מה לא מתגשם...
יוסקה14.05.19
כן 7 שבע סמינרים ספרדיים בבני ברק כשהתנאים שמה טובים הרבה יותר מהאשכנזיים
ספרדי15.05.19
64
כולן. אני תלמידת סמינר הרב וולף, ספרדיה עוסקת בחינוך 40 שנה. קדימה ההאספו מצאו מקום ונפתח סמינר חדש ספרדי על טהרת הקדש האהבה ואחדות. רק למי שרוצה להיות בת ישראל. בלי הבדל שם משפחה או צבע. מי שרוצה להצטרף קדימה.. בעזרת ה' נצליח , לא לבכות רק להתפלל. ה' יהיה איתנו. צרו קשר ...
רחל14.05.19
אני מוכנה להיות מפקחת רוחנית
חוי15.05.19
דוגמא שלילית...
אריאל15.05.19
אני בת 14 כיתה ח בני בברק ולא התקבלתי
אני15.05.19
63
רק אנחנו הספרדים אשמים ועוד יותר הנציגים שלנו ברשיות ובכנסת עדשלא נפסיק להתרפס בפני האשכנזים נסבול היגיע הזמן ונהפוך הוא שיקימו מוסדות ספרדים ברוח ישראל סבא כמנהג הספרדים עם מורים ומורות מצוינים ואז הם ירדפו אחרינו !!@
מיכאל14.05.19
מסכים לכל מילה.יש כבר סמינרים ספרדים! והם מצוינים! תתיעצו עם הרבנית יפה דרעי על סמינר "שבילי בית יעקב" בירושלים! אפשר להקים עוד כמה כאלה,יש לא מעט אשכנזיות שלומדות שם והם יודעות למה.
חיים15.05.19
62
את רובינשטיין זה לא מעניין!!!!!!!! שנה שעברה הייתי בכיתה ח', וקיבלתי תשובה שלילית, אבא שלי הלך לראש העיר וראש העיר אמר לו שכנראה אני לא מתאימה לשם ושישלח אותי לסמינר אחר (שהוא לא בבני ברק, וזה תיכון ולא סמינר!!!) ולבסוף ברוך ה', התקבלתי. אבל הם שקרו!!!! תחילת שנה היתה באלול, והתקבלתי ביום הראשון של
אשכנזיה14.05.19
61
יש לכם 200 בנות אני פותח סמינר חדש
חיפה14.05.19
60
חשבון נפש
אלי14.05.19
59
הוא מאיר פורוש הוא מגן על מנהלי הסמינרים בחרוף נפש כך אמר לי מנהל סמינר ידוע
מייעץ14.05.19
58
אם הכסף למוסדות יעבור דרך ההורים ולא דרך משרד החינוך קבוצת תתאגד ותפתח מוסד והיא תשלם למנהלת והמנהלים יהיו כפופים אליה די שההורים בציבור החרדי מפחדים ממנהלי המוסדות איפה נשמע ככה?
ליאת16.05.19
57
ועכשיו האחות שלה רוצה רק אולפנת בני-עקיבא. לבת הגדולה שלי יש חברות נפש מכל העדות. החרדים לא רוצים את הבנות שלנו? יש אולפנות של הדתיים-לאומיים, ואנחנו מאוד מרוצים. הרמה הלימודית מצויינת, הפנימייה מעולה והבנות שם יראות שמיים באמת. לא צריך את הסמינרים הגזענים.
ביי ביי בני-ברק15.05.19
56
הסמינרים שולחים תשובות שליליות ואחרי שמלקקים להם את הרגלים הם מקבלים אז מה הראיון?????? זה נהיה עכשיו בכל הסמינרים אשכנזים ספרדיים מוצצים לאנשים את הדם כי לא נראה להם משחקים בבנות כמו כדור גועל נפש!!!!!!
חתית15.05.19
55
...חחחח מדברים על אנטישמיות..הרי הגזענות והאנטישמיות הכי קשה..מתרחשת פה פה..בבני ברק.ירטשלים.ושאר מקומות.שנקראים..מקומות של תורה..וכמובן הכל הכל..בהתיעצות עם..מרונון ורבונון..תורת הגזע של גרמניה..אליבא דהילכתא..ואחר כך.בעיתוני הזבל.יתד.מודיע.ומבשר.יכת על..אנטישמיות..בחו"ל..חח על ..עצר
חצקל15.05.19
54
את ההורים שמנסים בכוח להכניס לשם..גם שרוב החברות ביסודי אשכנזיות ונראה טבעי להמשיך ללמוד איתן ביחד.. אבל כשאין היענות מותר להתייעץ עם גדול על סמינר ספרדי במקום להישבר ולשבור ולהישאר בבית...
אריאל15.05.19
53
מבייש שהחרדים נותרים מיושנים ועדתיים משל עלו עכשיו מצפון אפריקה ומפולין והבדלי המנטליות כל כך גדולים... אשכרה מי שגזען שיתבייש לו .. תפתחו את העיניים אנחנו ב 2019 לא ב 1975 פעם היו הבדלים משמעותיים כי באו מתרבויות שונות היום כולנו ישראלים....וכל מי שמנציח את ההבדלים שהיו אצל סבי אבותיו ...הוא חשוך
אבי15.05.19
52
זה זה, כל הסיפורים האלו כאלה מטופשים, חיים של בנות כביכול נהרסים, ולמה? כי לא למדו אצל האשכנזים, אז אוי אוי אוי איזה בית היא תקים? ועכשיו היא בטח סוג ד', מה זה השטויות האלו? תפסיקו לחשוב שאחרים יותר טובים מכם, מתי שגם האשכנזים וגם הספרדים יעשו הכל לשם שמים באמת, ולא בשביל סטיגמות מטופשות, המצב של עם
איילת14.05.19
51
כנראה מי שלא קיבל אותם לא שמע על ואהבת לרעך כמוך.העיקר הם נקראים חרדים בושה וחרפה
שכטר14.05.19
50
הסמינרים עושים מה שהם רוצים. אני מכירה אשכנזיות שלא התקבלו ללא שום סיבה!!! ואין להם לאן ללכת. עליהם לא עושים כתבה....
יפעת14.05.19
אני אשכנזיה שלא התקבלה בלי סיבה
אשכנזיה 15.05.19
49
את זה אני כותב מדם ליבי ומהניסיון שלי בחינוך לא בסימנרים אלא בגנים למה הם חושבים שרק הסמינרים של האשכנזים טובים ? וגם אם הסמינרים יקבלו יותר ספרדיות אז הספרדים לא ירצו ללמוד בסמינרים האלה מאותה סיבה שעכשיו הם לא רוצים ללמוד שם כי זה של ספרדים אז זה דפוק... (כיביכול ) הספרדים צריכים לא להיות נחיתיים
א14.05.19
48
ככה זה כשראשי יהדות ספרד נלחמים כדי להכניס את הבנות שלהם למוסדות אשכנזים לצערינו לכן קשה להם להילחם עבור העם השקוף תתבישו לכם במקום ללכת אם ראש מורם ולהיות מלאים בגאוה בספרדיות שלכם אתם מזדנבים אחרי אחינו האשכנזים לתשומת לב אריה מכלוף דרעי
יוסי מורגנשטרן14.05.19
47
מעניין אותי מה חושב בורא עולם במרומים על אפליות במגזר דתי, לומדי תורה ויראת שמים.?עוד טוענים שמשיח לא מגיע בגלל חילונים,חחחחחחחחחחחח . ב"ה שאני דתייה בעיר אילת, ולא בבני ברק או ירושלים, שמגזר כנגד מגזר כולם יהודים תתעוררו בושה . ספרדיות, אשכנזיות, כל אחת אור, מי שחושב שמישהו פשוט/ה הוא אפססססססססססס
אור15.05.19
46
מילא בישיבה עוד ניחא אבל חלוקה לפי עדות בסמינרים זה דבר שאולי אנו רגילים אליו אבל בראייה מן הצד זה בלתי נתפס
חושב15.05.19
45
אפליה הכי לא לפי רוח תורה הכי לא יהודי שיש !!! חרדים אבל בלי מידות , איפה להידבק במידת רחמים , בעולם הבא לא ישפטו לפי צבע עור ,לפי מעשה!! אשכנזי לספרדית לא מקבל מבינה ,אפליה החמירה היום ספרדי לא מקבל ספרדי
דודה 14.05.19
נכון. למדו מהאשכנזים בכדי ליקר את הסמינר צריך לענות כמה שיותר תשובות שליליות ולא חושבים על הבנות וההורים
חיים15.05.19
44
הספרדים עצמם יותר גזענים מהאשכנזים כל ילדי חברי הכנסת והשרים והעסקנים של שס לומדים רק אצל אשכנזים.
שימי14.05.19
כול האשכנזיות התקבלו וגם אני מכירה מושחטות שהתקבלו
אני15.05.19
43
ולא יהיה צורך להיזקק לסמינרים של האשכנזים עם המנהלים המושחתים...
בוב14.05.19
42
יש לנו 2 תורות נפרדות?
ככ14.05.19
41
רק בשבוע האחרון התחילו לקבל תשובות. חלק גדול מן הבנות לא קיבלו תשובה כלל. בנוסף,גם אשכנזיות למהדרין, ממשפחות מצוינות קיבלו תשובות שליליות מהסמינר בו חשקו. ועוד, בסמינרים הספרדים הדלת תמיד פתוחה לתלמידות שאין להן בעיות רוחניות. (ולאותן שיש בעיות רוחניות - אתם באמת הייתם מעוניינים שתילמדנה בכית
ללא שם14.05.19
40
אפשר להתפלל בהפסקות בין השיעורים
גיא14.05.19
39
יותר ממאתיים בנות ממוצא אשכנזי לא התקבלו ...כל נושא הסמינרים ..קטסטרופה ..ובנות מצוינות
יהודית 14.05.19
38
צריך לאלץ את כל המוסדות להתחלק בתלמידות שלא שובצו במספר שווה בשווה בשיבוץ חובה ולאלץ אותם בחוק ע"י שלילת התקציבים או שלילת זכויות אחרות כמו הכרה בתעודות או בגרויות וכו', ומסקרן אותי מי הוא ה"סלקטור" שמחליט מי פשוטה ומי לא? כי רק בגלל אנשים כאלו אין לנו את בית המקדש,
רפי שכטר בני ברק16.05.19
37
גזענות לשמה שיתביישו להם. הם צריכים לעוף כולם מהכסא. אגב אני אשכנזי
ליטבק גאה15.05.19
36
בשביל מה אתן מתחננות . תפתחו סמינר לבד תדרשו תקציבים מהערייה כמו שהאשכנזיות מקבלות. תביאו מורות ותפתחו מגמות שיקדמו את הבנות .. לא צריך טובות תאמינו לי שהבנות יהנו לשהות במחיצת מי שמעריך אותן איך שהן . אני כותבת את זה כתלמידה ספרדיה שהייתה בכיתה של ספרדיות בבית ספר מעורב .. אכלנו שם רק גזענות
מישי17.05.19
35
הכל מאת השם. אין צורך שיהיו בעצבות. יש סמינרים לספרדיות (מוסדות של הרב עובדיה יוסף זצ"ל) מה הפחד ? שידוך ? גם זה מאת השם!
יעל15.05.19
34
הרי מתחילת השנה העירייה יהודית אתרוג המצבת תלמידות כיתות ח .מדוע לא מתכוננים מראש לכמות שיבוצים מתאימה ואז לכל הבנות יהיה מקום אחכ יטפלו בשאר. בישיבות הקטנות מסיימים השיבוצים תוך כמה ימים ואין את הקטסטרופה השנתית שחוזרת על עצמה
חיים15.05.19
33
זה יגמר ביום שבו שס עם 8 מנדטים יפעלו לפתוח סמינרים ספרדיים טובים בגאווה ולא ספרדי חיקוי לטאי ויפסיקו להיות תיווך ללטאי . כנל בישיבות
ספרדי14.05.19
32
אשכנזיות, ראיתם אשכנזיה בסמינר ספרדי?
אני14.05.19
בעיההה שלהן
אני15.05.19
31
להקים עוד סמינר רק לספרדיות .לא יזיק אם לא ילקקו במקומות זרים.אתן לא פחות והרבה יותר שוות מאשכנזיות.חלס לחשוב על "שם "ועל שידוכים ומה יגידו .שטויות עשו מה שנכון.
קובי14.05.19
30
שווה יותר מאלף בנות אשכנזיות בסמינר
אמת15.05.19
29
מכירים סיפורים "עצובים" כאלה, ואז כשמבררים מה היה, מסתבר שהאם הגיעה בנעלי בית ולבוש בלתי הולם לריאיון בסמינר (ספרדי דווקא) ולכן הבת לא התקבלה...
מכירים14.05.19
28
לכל קהילה יש את המוסדות שלה בין אם זה אשכנזים ,חסידים,ספרדים,דתיים וכו וכו .לכל מקום ולכל קהילה יש את המעלות וכמובן גם את החסרונות. תפסיקו לנסות להידחף אצל השני ותפסיקו להתבכיין כל היום. בכל מוסד עובדים קשה כדי לשמור על ערכים ותקנות משלהם ולא הכל מתאים לכולם. יש כיום לציבור הספרדי מספיק מוסדות ברמה
מישהו14.05.19
27
ראש העיר צריך ללמוד מרמי גרינברג ראש עיר פתח תקוה לא להכניס תלמידים/ות מחץ לעיר!!!
עני עירך קודם14.05.19
26
עד מתי הספרדים ישפלו את עצמם
יע14.05.19
25
שמה אין אפליה ולא מסתכלים האם גרושה או אשכנזיה העיקר תעודה מקצועית ממשלתית של משרד החינוך/העבודה לימודים ממוקדים ואפשר בינתיים לעבוד סתם כך ומחיר הלימודים הזול ויש גם את המרכז החרדי להכשרה מקצועית בשש ערים בארץ ואת מבחר וכל זה כשר למהדרין מן המהדרין ואת המרכז החרדי פתח הרב שך
ספרדי15.05.19
24
ללא צורך בכסף ללא צורך בשינוי של מנהגי אבותינו ללא צורך להישאר בבית
משה14.05.19
23
חבורה של לוזרים!
יוגב אשכנזי14.05.19
22
תפסיקו לחשוב שאתם סוג ב תפתחו לבד סמינר טוב
קצת גאווה 14.05.19
21
מה עושים הגדולים של שס כל היום
עמי14.05.19
20
משמיים המשפילים יושפילו.
נורית14.05.19
19
אם רמת הלימוד תעלה גבוה מאוד הבעיה לענ"ד תיפתר. לקדם מדיניות לימוד בעל פה אצל הספרדים כולם, במקביל ללימוד עיוני מקיף ומבחנים תכופים. אגב המדיניות צריכה לבוא מצד ההורים קודם ואז מצד מוסדות הלימוד. ההורים הם אלה שחייבים לעודד ילדיהם הספרדים ללימוד תמיד תדיר. זה חייב להיות בראש ובראשונה - "הם ממש" ולא
פתרון פשוט שורשי15.05.19
18
כל החגיגה על חשבון הממשלה!!!!!!! על חשבון משלמי המיסים!
ללא שם14.05.19
17
כשלא מקבלים אשכנזי בישיבה או בסמינר כי יש יותר טובים/ חשובים/ מיוחסים הכל בסדר, אבל אם זה ספרדי זה כבר נקרא גזענות. למה שלא תפתחו לבד מוסדות
הורה אשכנזי14.05.19
16
תפסיקו ללקקת לאשכנזיםםםם
רחלי14.05.19
15
ר ספרדי-את המשתכנזיות בקושי מקבלים אז כ''ש אתכן
יאיר15.05.19
14
ובמיוחד עכשיו שדגל הפנו עורף לשס וניסו לקחת לנו קולות אריה דרעי תעשה להם רישום אזורי ותגמור אותם אחת ולתמיד צא בכוחך זה והושע את ישראל מבטיח לך מרן יהיה מאוד שמח למעלה
יהודי14.05.19
13
מספיק עם השטות של האפליה.... כל קהילה או יוצאי ארץ יש לה מקום שלשם היא שולחת את ילדיה. ולא בגלל אפליה. ממש לא. שגם אתם אחינו היקרים תפסיקו... די כבר...
אשכנזי 14.05.19
באמת יש מוסדות חסידיים מוסדות ליטאיים וגם מוסדות ספרדיים. פעם כולם למדו ביחד כי הציבור היה קטן יותר בכמות היום ברוך ה' הציבור גדל אז מה יותר טבעי מזה שסמינר אשכנזי דואג קודם כל לבנות אשכנזיות? בדיוק כמו שסמינר ספרדי ידאג דבר ראשון לבנות ספרדיות? צריך להפסיק להנציח את המסכנות ואת התחושה של סוג ב' ושכ
מישהו14.05.19
באמת עילה לפתוח סמינר משלנו!!! הרבנים הספרדים קוראים לציבור הקדוש והטהור לחזק את מוסדות הלימוד שלנו, ואז לא נצטרך אותם!! הבעיה היא שכל ה"טובות" הולכות לאשכנזים ומה נשאר לנו??? בואו תחזקו את המוסדות שלנו שלא נצטרך אותם!! יש לי בנות מעולות ואני שולחת לספרדי ומרוצה מאד!! תחזקו אותנו ואל תברחו לבורות נש
כ14.05.19
12
דדון מחזיק תיק החינוך ולא עושה כלום, הגיע הזמן שילך יעשה לביתו !!!
שמואל מנשה14.05.19
11
זה מה שיש להם
יוני16.05.19
10
לא די בכך שלא קיבלו גם הרסו לבנות שהיו יכולות להתקבל יש לי חברה שלא קיבלו אותה לסמינר ספרדי בגלל מורה שלכלכה תלמידה מבני ברק בכיתה ח
תלמידה מבני ברק14.05.19
לחלוטין והם יתנו את הדין עכ
חיים15.05.19
מה האינטרס שלהן
דוד15.05.19
שהייתי יוודעת
אנ15.05.19
9
יחס קר והרגשה סוג ב' אני למדתי בסמינר כזה ולעולם לא אשלח את ילדיי
אין לכם מה לחפש שם...14.05.19
אם אפשר לדעת. כי בסמינר שאני לומדת (אשכנזי) אין יחס קר לספרדיות. (ואני אשכנזיה)
תהילה15.05.19
8
הכל מאת ה' לטובה. גם אותי לא קיבלו בעבר לסמינרים, אך ב"ה ראיתי כיצד יד ה' הובילה אותי בדיוק לאן שאני צריכה להגיע. תתפללו לה' ותאמינו שישלח אתכן למקום המתאים לכן ביותר, מקום שבו לא רק מחנכים לאהבת ישראל, אלא גם מיישמים אהבת ישראל! ברכה והצלחה!
מנסיון14.05.19
7
אכויות משלו שאין בעדות אחרות למה מאז ומתמיד בת ספרדיה צריכה להרגיש שרק אם תתקבל למוסד אשכנזי היא שווה משהו? למה לא לייצר קוו של מוסדות איכות ספרדיים ושלום על ישראל?הרי כמות הבנות היא אותה כמות ,האשכנזים יהיו עם עצמם והספרדים עם עצמם .במקום שכככככככל הכסף ילך לעוד פתיחת מוסד אשכנזי שלא מקבל ספרדיות.
יאיר14.05.19
6
תמשיכו ללקק ללטאות.מגיע לכם
ישראל.ספרדי14.05.19
5
אל תיגררו לרכילות! גם אם הספרדים הם לא הכוס תה שלכם..... בתור יהודי זה בעיה גדולה מ-א-ו-ד לדבר על יהודי אחר מישראל... מאמין בכם שתצליחו לבלום את פיכם! תוכיחו לכולנו שאתם ראויים לאמון הזה....
מוש14.05.19
בגלל אשכנזיפטים העם היהודי סובל. חובה למחות נגד החולירות שלא הרגישו צער.
משכיל14.05.19
4
לפתוח סמינרים אזוריים לפי שכונות!!!
נבזות וגזענות!! הפתרון, סמינרים אזורייים14.05.19
3
יאמר לנו כבודו מה המשמעות של ספרדיות פשוטות. רק אין יראת אלקים במקום גזענות גאוה.
עזרא14.05.19
ראיתי בחנות כלים על מדף כוסות "כוס לחתן פשוט"!!!
דב15.05.19
2
ובגללה הוא עדין לא נבנה. אבל באמת, בנות ספרדיות יקרות: מה חסר לכן שאתן צריכות להתחנף לאחינו האשכנזים? אני ובעלי למדנו במוסדות אשכנזיים,בתמימותנו אחרי החתונה ניסינו לשלוח את הילדים שוב למוסדות האלה ,אבל אף אחד לא הסתכל עלינו. אז "בלית ברירה" שלחנו אותם למוסדות ספרדיים. והיום אני מאושרת על ההחלטה הזו
שושי14.05.19
אבל גם שם לא מקבלים!!!! גם בסמינרים ספרדיים
ילדה15.05.19
1
אין מושג כזה ספרדיות פשוטות יש אך ורק ספרדיות יקרות!!!!!!!!! מאודדדדדדדדד!!!! די לשינאת אחים!!!! ולגזענות המכוערת!!!!!! ביגלל זה המשיח לא מגיע!!!! תתביישו!!!!!!!
ציפורה14.05.19
באמת שאני לא מבינה את הסתירה הזו שזה מצוי בציבור החרדי אלו שקוראים לעצמם כביכול יראים לדבר ה', אבל מצוות בסיסיות לא יודעים לקיים.
ללי14.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם