כיכר השבת

טור אישי

ל"ג ועומר // הרב ישראל גליס

אני מבין שקשה לקבל שיש לציבור החרדי עוד דלת, אבל מכאן ועד לקבוע שאין לה רבנים והיא לא חרדית, זו הוצאת לשון הרע ורוע. הרב ישראל גליס מסנגר על ח"כ עומר ינקלביץ (דעות)

56
הרב ישראל גליס | כיכר השבת | ט' באייר | 14.05.19
ח"כ עומר ינקלביץ ומשפחתה
ח"כ עומר ינקלביץ ומשפחתה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

אתם בטוחים שאני בא לספר על מירון ועל איש רשב"י, ידידי נפשי, הרב מנחם אליעזר מוזס שיחיה. אך לצערי לא, זה בפעם אחרת.

השבוע שמעתי את הדיבורים של אנשי יח'"צ למיניהם או איך שקוראים להם 'עיתונאים', על העריקה של חברת הכנסת עומר ינקלביץ מ'כחול לבן' ל'ליכוד' והאמירה הברורה שאין לה רבנים. הגדיל לומר מישהו שהיא לא חרדית בכלל וכו' וכו'.

האמת שעליהם פחות כעסתי כי הם באמת לא אשמים, זו הפרנסה שלהם, להאכיל את הציבור, את מה שמשלמים להם. זה לא כמו התקופה שלי שהתחלתי להיות עיתונאי ומורה דרך שלי היה הסבא. תשאלו מי זה? זה הגאון הגדול הרב שך זצ"ל, שעברנו איתנו על כל עיתון וכתבה, ונתן לנו את יסודות הכתיבה, מה לומר ואיך להגיד. היום אין עיתונאי שבאמת שואל את הרב שלו על כל מאמר או פסיקה.

אבל כשקראתי שיש איזה אשל אחד שמחפש את הרב של ינקלביץ על מנת להשפיע עליו שהיא תערוק לליכוד, ואז הוא פלט איזה משפט מכעיס שהוא לא מאמין שרב יגיד לה להישאר בכחול לבן - אמירה מגעילה ומעצבנת, ואני ברשותכם אסביר את עצמי.

ראשית, אספר קצת היסטוריה כהרגלי. לפני כשלושים שנה לערך עת עזבתי את העיתונות הכתובה ועברתי למגזר הפרטי. קיבלתי הצעה להיות יועץ לשר הדתות דאז מר שמעון שטרית. רק להזכיר, מדובר בשר ממפלגת העבודה של אז, לא של אחוז החסימה של היום.

השר שטרית לא אהב חרדים במיוחד אבל רצה יועץ חרדי שיעזור לו להבין אותם. האמת, הספק היה גדול. בכל אופן האיש לא "כוס התה שלי" בלשון עדינה, גם אנחנו מדברים על ימים שהיהדות החרדית בקושי קיבלה משהו, לא כמו היום ישתבח שמו, שהדיון הוא האם נקבל רק את תקציב סיום הש"ס או גם את שמיטה וכו' וכו', אז תקציב הישיבות היא זעום.

בכל מצב נכנסתי למורי ורבי באותם הימים, הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, הוא שמע, חשב והכריע שאקח את התפקיד. לימים הבנתי מדוע. כמות התקציבים והעזרה למוסדות התורה שזכיתי לעשות באותם שנים, יכולים להעיד מאות מנהלי המוסדות שנעזרו בי.

למדתי, שלפעמים דווקא מישהו מחוץ למפלגה - ולא משנה שמה, יכול לעשות פי שתיים. אז חכו בסבלנות.

אך את זה אני אומר לאחי העיתונאים, שאם לרגע יחשבו, אולי יראו משהו אחר. אני מבין שקשה לקבל שיש לציבור החרדי עוד דלת, אבל מכאן ועד לקבוע נחרצות שאין לה רבנים והיא לא חרדי, זו הוצאת לשון הרע ורוע.

דבר נוסף שאותו מנסים להציג והיא הכי מעצבנת. כאילו בגלל השפעה על רב זה או אחר ניתן לגורם לאדם לבגוד במפלגה שלו. כאילו אנחנו החרדים, ויותר חמור הרבנים שלנו, שקרנים. זו בושה ואסור לנו להסכים לזה.

עם כל הכבוד, לגברת ינקלביץ יש רב והיא חרדית ולא שקרנית ונבחרה במפלגה. וכמו שאנחנו מבינים שיש אנשים חרדים בתוכנו שהרב קנייבסקי הוא לא הרב שלהם, אלא חכם שלום כהן, ומבינים שזה בסדר, כנ"ל הגברת ינקלביץ יש לה את הרב שלה והוא ורק הוא יחליט לה מה לעשות. לא השפעה של אשל וחבריו, כך שעצם הדיבור על זה מבישה בעיני.

לעיתונאים שקשה להם לקבל את זה שיש דלת חדשה בכנסת לחרדים או לחרדיות שלא מתחברים מכל סיבה שהיא למפלגה זו או אחרת, תדעו שלא יעזור כלום. היא פה. וכן, היא מתייעצת עם רבותיה כמו או יותר מגפני ודרעי וליצמן אז בבקשה תחשבו מסלול מחדש.

ותשאלו מה קשר לל"ג בעומר? זה פשוט. כי לגברת עומר ינקלביץ יש יום הולדת בל"ג בעומר אז בריאות ונחת.

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
ניא שואלת את הרב שלה או שאז היא הולכת לגדולי ישראל?....
חיים19.05.19
30
המתחבר לרשע -רשע.
אילן 15.05.19
מי קיצץ יותר ? לפיד או נתניהו ? תבדוק את הנתונים ותחזור אלי.
מכלוף17.05.19
29
(אלא אם כן זה הרב נח...) הרב מחוייב לגדולי ישראל. בנוסף, היא עוברת על איסור שררה לאשה ומסייעת ידי עוברי עבירה
אודי19.05.19

הצגת כל התגובות

28
למפלגה חילונית זה בסדר ודי במשפט "יש לי רב" בכדי לברוח מההנהגה והאחריות
אלחנן15.05.19
מה בדיוק אתה עושה ?
יוסף15.05.19
27
עוד לא שמענו על רב חרדי שהתיר לרוץ במפלגה חילונית אנטי חרדית. ולא שמענו על רב חרדי שהתיר לאשה להיבחר לכנסת. ומה הקשר בין יועץ חיצוני לשר הדתות לבין חברת כנסת? יש פה ענין של השקפה חרדית של שתי השאלות שהזכרתי לעיל. וזה שעומר שומרת תומ"צ לא אומר שהיא חרדית בהשקפתה. ומה לעשות שמעשיה מוכיחים על השקפתה ה
יהודי פשוט14.05.19
צא מהלול שלך כבר, ותתחיל להכיל שיש אנשים שונים ממך עם דעות שונות ורבנים שונים. לא כל החרדים צריכים להתנהג אותו דבר!!!!
שירי15.05.19
26
את זה גם יותר יפה. אבל כשלראש המפלגה שלך אין שום בעיה עם אדם כמו לפיד זה בעיני אסון!
חוני14.05.19
25
דיי למרובעותתת
יישר כח!!14.05.19
שמירה על כללי הלכה בסיסיים והצטרפות ללפיד זה ההפך ממרובעות? בעיניי זה טמטום ועוול לכל החרדים.
משה15.05.19
24
צודק מאמר יפה
רותי 14.05.19
יש לה רב
לרותי14.05.19
23
גם באמריקה יש יהודים בכל צד ואף אחד לא חסר לו ביהדות כלום מי שיכול למתן את החילונים נגד הדתיים זה כבר טוב אין לה מוסדות ואין לה מכנסיים עם כיסים גדולים כך שהיא לא מפריעה לאף אדם בכנסת
רענן15.05.19
22
אז הנה האמת, והאמת היא שהגברת הזו היא פורצת גדר, שזה הדבר הכי חמור, אז נכון שיש עוד מודרנים, שמתירים לעצמם כל מיני דברים כמו אינטרנט פרוץ, פיאות ארוכות, וכ' וכ' וכ', כל עוד זה נשאר בעולם הפרטי שלהם, זה חשבון שלהם עם אלוקים ואני לא דן אותם, אני גם יכול להכיל אותם, אבל ברגע שזה כבר עובר לפרהסיא, כשהגד
מישהי30.05.19
21
במפלגו חילוניות
הבית היהודי14.05.19
20
כנראה גברת עומר היא דתיה ולא חרדית ומייחצנת עצמה כחרדית כדי למשוך תשומת לב.
נילי15.05.19
19
לכל הבני תורה עאלק.... לנשותיכם מותר לצאת לעבוד בכל מקצוע ואולי אף להיות מזכירה צמודה של איזה מנכ"ל. אבל להיות חברת כנסת?! שמו שמים!!! יאללה תתקדמו
חרדי14.05.19
18
גליס, שמעת על הפסוק הזה ? אבל מה לעשות כבר שכחו מזמן מה זה צניעות. וזה לא רק בבגדים ופאה,(תחום שלא מצטיינת בו עומר), אלא גם בהתבלטות ופומביות. גברת עומר עושה את הפומביות בצורה הטובה ביותר, מבליטה עצמה תחת כל עץ רענן של תקשורת בכסות של "עשייה". עומר לא צריך אותך, יש מספיק עסקנים מצויינים שעושים את ה
נעמי14.05.19
אותו רשע שאומר לאישה "שִׁמְעִי בַת וּרְאִי וְהַטִּי אָזְנֵךְ וְשִׁכְחִי עַמֵּךְ וּבֵית אָבִיךְ. יב וְיִתְאָו הַמֶּלֶךְ יָפְיֵךְ כִּי הוּא אֲדֹנַיִךְ וְהִשְׁתַּחֲוִי לוֹ"
יאיר15.05.19
17
הרב גליס אתה הוא האיש שמידי פעם מסיר בעדינות את מסיכת הצביעות של העיתונאים, שכמו שהגדרת אותם - הם צריכים פרנסה, ולזכור ולהזכיר כי מדובר בדרך כלל בעיתונאים צעירים שמנסים לעצב את דעת הקהל הבוגר והאחראי מהם. אשריך הרב גליס, שזו לא הפעם הראשונה שאתה כאמור מצליח להאיר איזו נקודת אור בתוך אי השפיות שגואה
דובי14.05.19
16
עומר על תתיחסי לאף אחד אתה מי שמיצגת אותנו
יהונתן20.05.20
15
"כנ"ל הגברת ינקלביץ יש לה את הרב שלה והוא ורק הוא יחליט לה מה לעשות.- לא השפעה של אשל וחבריו, כך שעצם הדיבור על זה מבישה בעיני." "כאילו בגלל השפעה על רב זה או אחר ניתן לגורם לאדם לבגוד במפלגה שלו. כאילו אנחנו החרדים, ויותר חמור הרבנים שלנו, שקרנים"
יאיר15.05.19
אתה פשוט מבין מה שאתה רוצה תעבור על זה עוד פעם בלי דעות קדומות
יוסף15.05.19
נושא הבגידה הרי הוא בעיקר "ניפוח" של התקשורת. ישנה הרב את דעתו והיא תיענה לו. אני מחזיר אותך לקרוא במאמר את הסיפור אודות הרב אוירבך זצ"ל.
יאיר15.05.19
14
תשאלו את עצמכם מה הייתם עושים במקומה ותגלו שהייתם נוהגים בדיוק כמוה..! כנסו לנעלים של הגב' עומר, היא אישה גדולה ובע"ה תצליח! הרב גליס, הכתבה שלך טובה!
חוה14.05.19
13
אבל קשה לציבור החרדי לקבל שמטנפים עלינו ככ חזק מהמפלגה הזו והיא יושבת שם בהבעה צדקנית ואומרת- אני אקטיביסטית ומתיעצת עם רבנים ולא פוצה פה. זה לא מעשה דתי או חרדי או יהודי בכלל. אבל אולי רק ככה היא יכולה להיות בנישה שלה. אולי
יהודי14.05.19
12
כחול לבן רצו מישהוא חרדי לקשט את המפלגה ומצאו אותה באותה מידה הם חיפשו ימניים מאוד שמאלניים מאוד
yoni14.06.19
11
האם יש למפלגות החרדיות מונופול ? הם טוענות שכן.
ע15.05.19
10
ובכלל ממתי היא חייבית לתת דין וחשבון לכל משועמם? לפחות יהיה עוד כתובת לעזרה לציבור החרדי זה מה שמפריע לכם! !!!
משה14.05.19
9
ויעל- את נראית נהדר!
פטרוזליה20.05.19
8
למה לבזבז על אשה שטחית, תמימה, שחוץ מפיאה יפה אין לה מה למכור. חסר מוכשרות ורהוטות אצלינו?
שוש15.05.19
מה הקנאה הזאת ? מי אמר לך שהיא שטחית רק בגלל שהיא לא חושבת כמוך ? איפה ואהבת לרעך כמוך בימי ספירת העומר ? ומה הקשר לפאה ? אישה שהחליטה ללכת לפוליטיקה בלי המסגרת הדיקטטורית של המפלגות החרדיות ואלי תזיז דבר אחד או שתים ? לחשוב לפני שכותבים !!!!
יצחק15.05.19
7
מבחינה חרדית וצניעות אישה יכולה להיות בכנסת ולנאום לגברים ולהסתובב עם חכים חילונים ממפלגתה ומחוצה לו ??? יש רבנים שמתירים כאלו דברים??? ההשוואה לר חיים ולרב שלום כהן תלושה כי יש דברים שהם קו אדום מבחינה חרדית ורבנית לא יאשרו אותה .... אז ר ישראל היו לך מאמרים יותר יפים עדיף שתוותר על המאמר הזה...
שלמה14.05.19
גב' רביץ, החכי''ם החרדים מפיצים נגד כדי לשמר אצלם את כל הקולות
משה בן אברהם14.05.19
וליהיות ראש לשכת הנשיא זה בסדר ? וליהיות מנכלית בכל מקום זה בסדר ? רק בכנסת אסור ? כי זה מפריע לכמה פוליטקאים !!! לכל אחד יש את הרב שלו והוא לא צריך לתת לכל מי כואב לו הבטן תירוצים !!!
יעקב15.05.19
6
ואנא תפסיקו לדוש באשה שחוץ מלהיכנס לכנסת- עדיין לא עשתה שום דבר טוב או שום דבר רע בעד או נגד החרדים. גפני וליצמן ומקלב ופינדרוס עשו דברים טובים. היא- עוד לא.
מירי14.05.19
5
מעניין מי ממן את כל זה כולל את החכי"ת ה"חרדית"
משה14.05.19
4
כל מילה שווה זהב
גליס צודק15.05.20
3
גם אני מחפש רב כלבבי שיאפשר לי לעשות מה בא לי, עם כל מיני הסברים דמגוגיים...
משה15.05.19
2
את שמו של הרב. לולא זאת - כל אחד יעשה מה שרוצה, ויגיד יש לי רב, והוא סודי... על הרב מצידו הציווי "לא תגורו מפני איש", והוא חייב לעמוד בלחצים, במיוחד כשיש תוצאות להוראות שלו והן צריכות לעמוד למשפט שאר חכמי ישראל, כמו כל מדען להבדיל - בעולם המדע.
אביתר14.05.19
אולי הרב לא רוצה שיפרסמו את שמו לך תדע
ע14.05.19
1
דיברת חזק ולעניין
מישהו14.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24