כיכר השבת

"לא יקבלו שירותים"

חריש: ראש המועצה יצחק קשת נגד 'תולדות אהרן'

פרסומים על כוונתם של חסידי 'תולדות אהרן' להגיע להתגורר בחריש, עוררו מחאה חילונית, אליה הצטרף ראש המועצה יצחק קשת שהודיע כי לא יעניק להם שירותים (חדשות חרדים)

49
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ח בסיון | 01.07.19
בנייה בחריש. אילוסטרציה
בנייה בחריש. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

במועצה המקומית חריש, מתוכננת להיבנות שכונה חדשה - "הדר חריש", במרכז העיר כאשר שישה בניינים מתוכה, המונים כ-120 דירות, מיועדים עבור חסידי 'תולדות אהרון'. אלא שסערת ענק מתחוללת בימים אלו בעיר, בניסיון למנוע את הגעתם של אנשי החסידות השמרנית לעיר.

התושבים החילונים המקומיים מוטרדים מההערכות בעיר שלפיהן מתוכננת הגעתם של אנשי החסידות, הנחשבת לקיצונית, לעיר. תושבים חילונים לצד דתיים פתחו לאחרונה עמוד בפייסבוק "שומרים על חריש" ובו הם מודיעים כי הם מתנגדים "להתחרדות העיר".

המחאה בעיר נגד חסידות תולדות אהרון בעיצומה ומתנהלת ברשתות החברתיות, בישיבות מועצה ובכינוסי חירום. "רוב העיר חילונית ודתית ורוצה לשמור על צביון זה", נכתב במחאה.

בעירייה טוענים לעומת זאת בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בתוכנית שרחוקה מאישור ושכרגע אין כוונה להפוך את המתחם המדובר לאזור חרדי.

ח"כ אורי מקלב עם האברכים בחריש

נראה כי ההסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי במערכת הבחירות הארצית, מחלחלת גם אל הזירה המקומית. ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' הגיע אמש (ראשון) לחריש והבהיר כי "העיר חריש עומדת בפני הכרעה, האם היא הופכת לשלוחה של החסידות הקיצונית 'תולדות אהרון' , או שומרת על ציביונה, כעיר כלל ישראלית שיש בה מקום לכולם", כתב פורר.

ביום חמישי האחרון ביקר בעיר ח"כ אורי מקלב, הוא נועד עם ראש המועצה ולאחר מכן הלך לעודד את האברכים החלוצים שגרים שם ודיבר איתם על התפתחות המקום.

יצוין כי ראש המועצה יצחק קשת הנחשב לליכודניק מסורתי הצטרף אף הוא לשורת המתנגדים להגעתם של חסידות תולדות אהרון לעיר. "אני מתנגד נחרצות לכניסה שלהם לעיר הזאת. קבוצות קיצוניות שמחפשות אוטונומיה סגורה לאורח חייהם אינן מתאימות לעיר וערכיה", הבהיר קשת.

ראש המועצה יצחק קשת (מתוך דף הפייסבוק שלו)

קשת הקצין בדברים חמורים עוד יותר והבהיר כי אם החסידות תחליט להגיע לעיר הרי ש"הם לא יקבלו ממני כראש עיר את השירותים שהם דורשים". לדברי קשת: "לא אאפשר כניסה של קבוצה בדלנית, סגורה, שלא מכבדת את מוסדות המדינה".

בישיבת מועצה שנערכה לאחרונה חזר קשת על דבריו בפני חברי המועצה: "העיר חריש תמשיך להיות מושתתת על ערכים של כבוד הדדי ואי כפייה. הקבוצה הקיצונית המסוימת שנטען כי היא מנסה להגיע לחריש, אינה תואמת את ערכי העיר חריש ולכן חריש אינה מתאימה לה. אין להם מה לחפש כאן והם יתקשו מאוד להשתקע בעיר אם הם מחפשים בדלנות".

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי בשלב זה אין היתכנות ממשית להגעת החסידות - השוכנת ברובה בירושלים ובבית שמש - לחריש, אך לא מן הנמנע כי בהמשך ייעשו צעדים להרחיב את משכנה של החסידות לחריש.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
אתם לא מתביישים, תושבי חריש?? לא שמענו שום מחאה על הערבים שכובשים את העיר, נזכרתם למחות רק אחרי שזוקרים עליכם אבנים בגינות!!! החרדים רק מהרהרים באופציה ואתם רותחים. תאכלו אותה
hf03.07.19
32
אתה כותל שתולדות אהרן לא נטורי קרתא, נכון, אבל את זה אתה יועד, החפשים עושים הכללות, ואם חמשים פרחחים דתיים שורפים פחי אשפה וחוסמים רחובות, אז הם לא רוצים לקחת סיכון, מובן
חיים01.07.19
31
אורח החיים הציוני המתירני אינו מתאים לארץ הקודש.
יוני01.07.19

הצגת כל התגובות

30
ללא ספק אם החרדים ישכילו לקנות שם דירות הם ירוויחו בגדול!
משה01.07.19
29
בחריש אי אפשר להכניס מבנים ניידים וכל המוסדות הם במבני המועצה והינם של המדינה , כולל החינוך החרדי שהוא ממלכתי . לכן חינוך שאינו ציוני לא יקבל מבנים שנבנו בעיר לכן מכוון
חרישניק 03.07.19
28
הם חסידות נהדרת, מכניסת אורחים ללא הבדל דתי חילוני! מוזמנים להגיע בשבת לבית הכנסת של האדמור ולראות איזה יופי יקבלו אתכם אנשים שקטים ברובם עובדים מי שמערבב ביניהם לנטורי קרתא הקיצונים הוא אדיוט וטיפש!!!
צחי01.07.19
27
אנחנו תושבי חריש, מסורתיים, מקדמים בברכה רבה את החסידות ומתנגדים בכל תוקף לדברי הפילוג של ראש העיר הנוכחי.
איתי שטרן02.07.19
26
תולדות אהרן הם לא נטורי קרתא וכמובן שלא אלה הם עושי הפגנות, ואם נלך יותר רחוק הרבי שלהם יוצא נגד ההפגנות (מכירה מקרוב). הם לרוב אנשים שעובדים ומפרנסים את עצמם ולא שורפים פחים. בתור אחת שגרה בכסבה, רמה ב', אני יודעת מצוין מי הם המאפיונרים ששורפים פחים והורסים את העיר. לבוא ולהגיד על קהילה שלימה כך ול
תושבת בית שמש01.07.19
25
אמנם לראש העיר יש חזות חרדית אך הוא מאשר פתיחת עסקים בשבת
תושב חריש01.07.19
24
לא הם המקרה עליו צריך להיאבק ואודה כי איני בטוח אם הייתי מאושר לגור באותו אזור עם תולדות אהרון
יעקב01.07.19
23
האם תולדות אהרון היו מאפשרים לבנות ששה בלוקים לחילוניים במאה שערים? אז שלא יספרו סיפורים על אנטישמיות.
חנוך03.07.19
22
וגם נלחם בשבת
חרישניק חושש01.07.19
21
אשמים אנחנו שלא הקאנו מתוכנו את כל הסיקריקים והעצניקים, עד שכל חילוני ברחוב ידע שיש "חרדי" ויש "קנאי", יש "חרדי" ויש "עצניק". כל עוד לא נעשה זאת נמשיך לסבול את הרפש שהם משפריצים
שלוימי01.07.19
בכל יום שיפגינו במא"ש ישירות גם הם יציתו בחריש
חריש לא חרשים01.07.19
20
לפתוח עסקים בשבת ולהדיר את התושבים הדתיים והמסורתיים משם- זה בסדר?? אולי כן כדאי שתהיה קיצוניות קצת גם לצד הדתי.
תושבת חריש03.07.19
19
לדעתי שכונות גדולות בערים חילוניות יותר טוב מאשר עיר חרדית נפרדת. לצערי אני אומר את זה ממגורים בעיר חרדית אך שיכרון הכח של הנציגים בעריה מעביר אותם על דעתם. לא רוצה ראש עיר מוצנח, רוצה ראש עיר שאני יבחר בו לפי מעשיו בפועל ושימשיך לעוד קדנציה אם הוא טוב, ולא יוחלף ברוטציה לכל מיני מקורבים, ככה עיר לא
דודי01.07.19
18
זה מתחיל שראש העיר שם מצדד ליתן אישור על פתיחת הקניון שם בשבת ואף חתום על הסכם קואליציוני עם הלברלים בצורה כזו או אחרת ואחרי זה בשאט נפש מבריח מהעיר ציבור יראי השם בשביל קצת כסף תעסוקה וכבוד חבל עליך יצחק היית פעם איש ברסלב אמיתי כך לא מתנהג אחד שקשור לרבינו
מחובר לטהור 01.07.19
17
תראו איך נראות מאה שערים ובית שמש. החרדים סובלים שם לא פחות מהחילונים ואולי אף יותר. אין שום הגיון שמישהו יסכים שהעיר שלו תהפוך להיות מאכולת אש של פחי אשפה וצעירים כך שני וחמישי.
איש יהודי01.07.19
16
היינו אתמול בטיול בעיר חריש. חשבנו שנראה עיירה קטנה שמנסה להתבסס וממש נדהמנו לראות עיר גדולה ויפה ומגשגת, שקידמה את פנינו עם הביניינים החדשים היפים, הרחובות הרחבים והגינות המפותחות ברחבי העיר. מאחלת לכם המשך שיגשוג והצלחה ותישמרו על העיר!
מירי 18.09.19
15
אם הם מגיעים. יפילו אותו בבחירות. הם מצביעים לעירייה ולמועצה. )לא מצביעים לכנסת(
שימי01.07.19
14
ראש-עיר של חילונים, הרוצה לפתוח עסקים בשבת! משכן את משפחת הפשע קראג'ה בעיר ואת יראי ה', הרוצים להתגורר בעיר יהודית בפינה משלהם לא מאפשר!
חרישניק 01.07.19
13
אני מכיר את חסידות תולדות אהרון אנשים צדיקים מותר להם לחיות איך שהם רוצים הם לא מפריעים לאף אחד, אתם אומרים כל הזמן שכל אחד יכול לחיות איך שהוא רוצה אז למה הם לא. כ'ק האדמור שלהם קודש קודשים אביהם של היתומים מה לא עושה כל חג עבורם לא משנה מאיזה מגזר הם. כך לא מתנהגים.
משה 02.07.19
בתוך גל של הסתה נגד קהילה קדושה שכל מגמתם הוא לעבוד את השי"ת, עומד משה ומביא דברי אמת! מילה בסלע! זה תגובה של יהודי אמיתי. אשריך ר' משה.
אשריך משה!09.05.20
12
תולדות אהרן השתנה רוב החסידות ככולה לא עושים הפגנות הם הרבה יותר מתונים מפעם צריך להסביר את זה לתושבים שהם סך הכל מחפשים איפה לגור ולא מעוניינים להפריע לאף אחד וזה שהם לא מצביעים בבחירות לא אמור להפריע לאף אחד להיפך הם לא מבקשים כלום רק תנו לחיות את החיים שלנו בשקט
זלמן01.07.19
רק רוצים אוטובוס מיוחד לנשים ומדרכה מיוחדת לנשים ו"למחות בדרכי נועם" (או שלא כל כך בדרכי נועם) בכל חייל שעובר במקום.
רפאל02.07.19
11
אתה לא הבעל בית של חריש ולא תיקבע מי יבוא לגור שם ומי לא!
אבי01.07.19
לבוא לעיר
שפוי02.07.19
10
איזה אדם, חילוני, דתי או חרדי ירצה שכנים שהפרעותם אומנותם.
רפאל01.07.19
9
עם כבישים ואוטובוסים נטושים שאפשר מדי יום לחסום בכאילו ולזרוק עליהם אבנים בחפשיות. כך יוכלו לקיים את מצוותיהם בהידור באין מפריע.
גנזל01.07.19
גם חריש הייתה מדבר עד לאחרונה
תולי01.07.19
בושה!! בדקת פעם מתי יצאו חסידי תולדות אהרון להפגנה אחרונה? למה אתה מכליל אותם עם כל הקיצוניים של מאה שערים? כל החרדים אותו דבר בשבילך? איזה שנאה... בושה!!
שושנית 1001.07.19
בגינוי חריף על ההפרעויות של אחיהם, אז לא הייתי חושדם. כיוון ששתקו, גם לו יהי כדבריך שהם לא התפרעו, הם נתפסים בעוון אחיהם.
רפאל01.07.19
סלח לי אבל דברותיך הם דברות טיפש. אין % של קשר בין חסידות עבודת הקודש בטהרה ק"ק "תולדות אהרן" בראשות כ"ק מרן אדמו"ר הגהקוה"ט שליט"א לטמבלים ששורפים פחים.
איש שפוי 09.05.20
8
אין להם מה לחפש פה.... לא תהיה פה הפרדה ברחובות ולא נעלים אנשים אנטי ציוניים....תשארו איפה שאתם.... תחכו למשיח.
תושב חריש03.07.19
7
אף חרדי שאינו קנאי קיצוני לא היה רוצה את תולדות אהרן בשכונתו. יצחק קשת ראש המועצה הוא אדם חרדי ! המקבל בברכה כל קבוצה חרדית המעוניינת להגיע לחריש. אבל הקנאים ר׳ אהרלאך אינם רצויים. הם מפגינים כל שני וחמישי ושורפים פחים. שיישארו במאה שערים ובבית שמש ב. לא מבין למה כל החרדים נזעקים. כולנו יודעים ש
יעקב01.07.19
שקרן נוכל! לא היה אכפת לאף יהודי חרדי אמיתי אותם. רק אוהבי ישראל אמיתיים. אדרבה, כל יהודי חרדי רוצה אנשים של אמת בקרבתו. לא מדובר על סיקיריקער'ס. תושבי חריש, תנו לחסידי תולדות אהרן לחיות בחריש בשקט! הם נחמדים ואנשים טובים אמיתיים. עיזבו פוליטיקה ושטויות. תבדקו ותראו!
אמיתי09.05.20
6
בית שמש תהיה בדיחה לעומת חריש תולדות אהרן יבואו לשם בהמוניהם כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ כל הקהילות החרדיות בארץ נבנו מהתנגדות הכופרים [חילונים בלע"ז]
שפוי01.07.19
5
מי שייפתח בשבת יבורך... כל אחד יעשה מה שטוב לו.. ולכל הקנאים תחיו את חייכם בשקט ותעזבו אותנו... המרחב שייך לכולם... עם לא תקבלו מלחמה בחזרה !!
חרישניק לוחם03.07.19
4
אנו תושבי חריש מקדמים בברכה את החסידות כמו שלחילונים מותר לגור כאן כך לחרדים מותר! עדיף שיגיעו יהודים יראי שמים על פני השתלטות ערבית! חזקו ואמצו מחכים לכם בכליון עינים!
יהודי מחריש02.07.19
3
רק חשוב שכולם ידעו שחריש מלכתחילה הייתה אמורה להיות עיר חרדית
נתן כהן01.07.19
2
האם ידוע לך שיש חוק במדינת ישראל נגד אפליה וחובתך לתת שירות לכל תושבי עירך גם אם צבע עורם אינם כשלך על אפך וחמתך!
יוסי01.07.19
1
לידיעתכם יותר מחצי מתושבי חריש הם דתיים ואף אחד לא רוצה את תולדות אהרן שיחריבו את העיר זו ממש לא מחאה חילונית ואין לאף אחד בעיה עם כלל החרדים. ראש העיר דתי חרדי אם לא שמתם לב
תושב חריש01.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24