כיכר השבת

מכתב מרגש

האתיופית החרדית: אבא, למה עליתם לפה?

זמט טסמה, המגיעה מבית חרדי - אתיופי כותבת ל'כיכר השבת' על תחושותיה בעקבות הרג הבחור האתיופי, ומסבירה כי היום, לראשונה, שאלה את אביה: "למה עליתם לארץ ישראל" (ארץ)

129
זמט טסמה | כיכר השבת | כ"ט בסיון | 02.07.19
אילוסטרציה, מפגין בהפגנת האתיופים. (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בעקבות הרג הבחור האתיופי, והטענות של האתיופים לאפליה. זמט טסמה המגיעה מבית חרדי - דתי, החליטה לשתף את גולשי 'כיכר השבת' בתחושותיה, ומספרת על הרשות שלה ושל משפחתה.

"קברנו היום ילד"

היה לו חלומות , היה לו שאיפות , היה לו עוד 100 ומשהו שנים לחיות.

"קומי ארץ והזדעזעי ... קומי אורי".
סבא עשה את הדרך מסודן
אבא בא אחרי בין המבצעים
עם משפחה גדולה ומהממת
אני נולדתי פה באמצע
הבית הכי דתי, חרדי ושורשי שיש לצד ציונות אמיתית, שמגיעה מהתפילה "ותחזינה עינינו בשובך לציון"
בין הכפר לעיר
המסורת מול הליברליות
לא קל לגדול באמצע לא קל לגבש זהות
בא לך מאוד לגונן על המעטפת ונורא בא לך להיות כמו כולם
אתה משמש שופר לאבא ואמא שלא דוברים את השפה וקצת מתבלבל ביחסי הכוחות בחוץ
בבית בשבת בצהריים יושבים בסלון ושומעים סיפורים על החיים שם על החלומות שהיו שם על המעמד שהיה שם
על אני המאמין של אבי ואמי על הביטחון העיוור שאני יהודי ומקומי בין יהודים
בירוסלם - כי זו ארץ האבות.

היום לראשונה שאלתי צעקתי בכיתי ואמרתי לאבא למה באתם?
אבא הסתכל עליי בצער ואמר את חושבת שזה מהיום מאז ומתמיד מתנהגים אלינו ככה
לא נוהגת לכתוב כל כך הרבה אך השתיקה של "חבריי" או מנגד התגובות של אנשים שאני מכירה (או כך חשבתי) גורמות לי לכתוב גורמות לי להיות פחות פוליטיקלי קורקט.

אנחנו לא עם שלם שחלקי הפזאל מפוזרים
אל "תחבקו" אותנו "אליכם", אנחנו חלק באותה משוואה וצריך להדד אצל כולם.

נקבר ילד
נקבר ילד
נקבר ילד
נקבר ילד

זו לא מחאת בני העדה האתיופית.
זו מחאה רחבה מזו , זו קריאת השכמה לכולם ואם עדיין זה לא ברור ולא מדגדג אז כן יחסמו צירים מרכזים יהיה אי נוחות יהיה חם יהיה קשה עד שכל אחד יידע להגיד בעל פה ישנה מחאה כי נרצח ילד בידי "איש חוק".
זו מחאה לגיטימית !!!
שאינה מצריכה שום אישור ושום פיקוח
תרצו או לא תרצו אתם תהיו שותפים למאבק !!!

תוכן שאסור לפספס
129 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
83
הבחורה נשמעת ילדה טובה אבל מאוד לא חרדית. כל מושגים שלה לקוחים מעולם ציוני דתי לאומי וחילוני. כמו תנועת התשובה איני בטוח שחרדיות אתיופית היא רעיון טוב. הקהילה האתיופית חייה עד העלייה בלי תורה שבעל פה, בלי ישיבה או חיידר . הולך להיות קשה מאוד.
בנימין 04.07.19
82
כל העדות משקיעות הלימודים מתבססים ומתקדמים. כולם התחילו מאפס, את כולם לא קיבלו בהתחלה, השאלה מה עושים כדי להצליח... ונכון כולם עושים הפגנות וחוסמים צירים. אבל בואו ההפגנות האלו כבר מזכירות את עזה...
משה03.07.19
81
תפסיקו להצדיק עבריינות להיתמם לקרוא לבחורים ילדים לקטטה אלימה משחק תמים ולתקיפה חמורה של שוטר שבא להפריד אל תקראו "לא עשו כלום" תדבקו בעובדות- חבורות מסתובבות ומתקוטטות ברחוב הלומות אלכוהול - זה לא התנהגות תקינה. זה רע לי"ילדים" האלה ולכל מי שנופל בידיים שלהם.לא הגיוני שתשבו בבית תבהו בטלוויזיה והיל
נקבר בחור. לא ילד.והוא אח של כולנו. 03.07.19

הצגת כל התגובות

80
פשוט קהילה מטורפת שחושבת שאנחנו חיים בגו'נגל, הנזקים רבים רבים ,קחו את עצמכם לידיים ותערכו בדק בית,כל הכבוד אליכם נמס ואבד מעקבות התנהגות מטורפת שלכם
ניי03.07.19
79
לא משנה מי הם מה הם מה צבע העור שלהם יהודים לא יהודים כולנו בני אדם!!!
ckvvvv03.07.19
78
קהילת האתיופים האמיתיים הפכה בחלקה לממש ביזיון.אין שום הצדקה בעולם לפגוע במשתמשי דרך רק בגלל שהם רוצים להשתמש בדרך ולנסוע בכביש לביתם. החוצפה של אותם מיעוט יוצאי אתיופיה שעשו ככה הם צריכים להתבייש ואם אני הייתי המשטרה הייתי ללא שום רחמנות מעיף אותם קיבינימט ומפנה אותם בכל האמצעים כולל הכל כי הם עבר
נתן חיים03.07.19
77
שהיה במעצר בית, וברח לרחוב וזרק אבני שפה משתלבות על ילדים בגינה! אין לי אחים כאלה וגם לא רוצה!!! די לכבס את העובדות!
אני03.07.19
76
תבדקו למה זה קורה לכם! תפסיקו להאשים את ה"פרופיל" המשטרתי הגורם לבדיקת יתר לטענתכם ותבדקו למה אתם מחליפים את הערבים בצמרת העברינות. אני מצטער על ההרוג, אך כנראה הוא לא אבדן גדול לחברה, אם כי אעדיף לחכות למידע שלם יותר על נסיבות מותו. אגב, הייתי שמח יותר לו גם ההפגנות האלימות אתמול (של כל החוגים האלי
מישהו03.07.19
75
לא חשבת על זה שיכול להיות חרדי ציוני?
12304.07.19
74
אני מסכים בהחלט שמגיע להם כמו כל אזרחי המדינה, ובגלל שמפלים אותם זכותם המלאה לקיים הפגנה ולהביע את מחאתם, עם זאת אין ספק שיש גבול שאותו לא עוברים, וחבל שחלק לא קטן מבני העדה החליטו לעבור את הגבול, ולקחו את החוק לידיים ובכך הפכו את ההפגנות לטרור, כן זה טרור לכל דבר! להכות אזרחים חפים מפשע זה טרור! נ
אנונימי03.07.19
73
חלק מהתגובות פה מציפות את הגזענות והשנאה לאחר רק בגלל צבע עורו השונה. חלק מאותם מתיפייפים הינם כאלו שמפגינים לפי גחמותיהם וחוסמים צירים בז'בוטינסקי על ימין ועל שמאל או לחלופין מצדדים באותם מפגינים כל עוד זה לתועלתם האישית. הפלא ופלא כאשר מדובר בעדה האתיופית, לפתע, חופש הביטוי לא קיים או לכל הפחות מו
רבין03.07.19
72
החרדי המיוחד שהוכה באלימות.
אבא 03.07.19
71
למה עליתם לארץ? כמדומני שאתם רציתם! למה אם הייתם מפגינים בארץ מוצאכם ככה סביר שהייתם כבר בקבר
תכלס03.07.19
70
ההיסטוריה חוזרת
א04.07.19
69
ואלו כ"כ אלימים. ברררר...
חיה03.07.19
68
ששתה וזרק בלוקים על שוטר (לכאורה), אכן התנהגות נורמטיבית ומקובלת על כל חלקי האוכלוסיה.
המשיב03.07.19
67
השם ישמור ממש חולי נפש למרות שזה מראה על אחדות אבל מה קשורים אנשים אחרים
דוד03.07.19
66
הוא ממש חווה על בשרו את ההפגנות וגם הרגיש בכיסו. וכך גם כל החולים שנקלעו לפקקים. וגם בני משפחותיהם. וגם מי שנהרס לו החתונה. ברוך השם עכשיו כוווולם אוהבים את האטיופים. כל הכבוד. עכשיו אפשר לחזור לשגרה.
ראפיד03.07.19
65
בהתחלה היו התימנים אחרי כן הספרדים מעירק מרוקו תוניס וכו עכשיו שיש מספיק עבדים וקיבלו כסף מגרמניה והכל העולם אפשר להביא את הלבנים מאירופה ורוסיה ואמריקה לעט לעט מקבלים הצעירים סכל ועוזבים את הארץ יש להם קצת נקיפות מצפון אבל זה יעבור מהר
מרים05.07.19
64
מה הכעס
הקרנף03.07.19
63
אני את האמת אין לי שום דבר נגד אבל יש לי רק שאלה קטנה שדי הייתי רוצה לדעת-מה האישה הזאת אשמה זה היה שוטר שהרג אותו לא היא אם הייתם הולכים עכשיו לשוטרים אז בסדר אבל מה היא עשתה מסקנה
אריאל03.07.19
62
אתם עדה אלימה וברברית, אתמול נוכחנו כולנו עד כמה. אינננו שותפים לשום מאבק שלכם. אנחנו מתעבים את ההתנהגות הבריונית והפושעת שלכם. לגבי השאלה 'למה באתם' - זה בדיוק מה שגם אנחנו שואלים. נשמח לתשובה. למה באתם?
לבנה03.07.19
61
אנשי הפלגגגגגגג
אנשי אמת03.07.19
60
היו כמובן. היה לו עוד מאה שנים לחיות. אכן, תוחלת החיים בישראל גבוהה, הרבה יותר מאשר באתיופיה, בחסדי ה' בזכות המזון המצוי בשפע, רמת התברואה, שירותי הרפואה והביטחון מפני אויבים ופושעים. אם הוא היה באתיופיה הוא היה צפוי לחיים קצרים הרבה יותר. אז למה עליתם לארץ? בשביל זה כמובן. נכון, ציונות וכמיהה לציון
מנשה03.07.19
אין מה להוסיף כל מילה בסלע
אבי03.07.19
יישר כוח מילים כדורבנות !!!
ארץ ישראל03.07.19
59
אני די בטוח על דברים על הבכיינים פה 1 שאם היו הורגים להם את הילד הם גם היו רוצים שיהפכו את המדינה 2 שהם לא שמו לב שאחינו החרדים עושים כמעט כאלו הפגנות כל שנה 3 אשכנזים 4 גזענים שזה בדיוק ההמשך הישיר של תרבות אשכנז וכן... כשמדובר בערבי שנהרג החייל נכנס קודם לכלא ואחר כך שואלים שאלות אבל כשזה שוטר שה
יוס03.07.19
58
מטוס אחד את אבא שלך וכל המשפחה המאוכזבת חזרה לסודן פה באים לבנות להתחדש לו לבכות ולהשאר מקובעים ברחוב עם בירות בייד ושאיפות עשן מי שרוצה להצליח מצליח ועוזרים לו מי שלא ימשיך להתמרמר וחבל עדה קדושה של עם קדוש
מוחמד09.07.19
57
עד שאפילו אלה שהכי לא גזענים התחילו לאמר "האתיופים האלה..."
נועה הראל04.07.19
56
העולים האתיופים בחלקם הגדול קיבלו 70%-80% מימון מהמדינה לקניית דירה בכל הארץ (ולא דיור מסובסד בחברות עמידר ועמיגור ) יש חוק שנקרא " אפלייה מתקנת" המחייב כל גוף וחברה ציבורית וממשלתית לשמור מקום עבודה לבני העדה האתיופית. מה שישראלים רק יכולים לחלום עליו. רוב רובם של העולים גרים במרכזי הארץ והשפלה ו
בדוק03.07.19
55
הבאמת.הייתם צריכים להשאר שם!
שמוגל03.07.19
54
לא לקבל יסורים האהבה? לא לעשות חשבון נפש? במקום זה להשתולל ולפגוע באלפי חפים מפשע? לא מצאתי מילה בכתבה על בורא עולם שמשגיח ומכוון הכל לטובה... האם אין פה "וישמן ישורון ויבעט" אולי יש פה פלשמורה? או הכל מכוון ע"י ארגוני שמאל ותקשורת... המחאה צריכה להיות כלפי המשפט האנטי יהודי המדינה. זה מקור הצרות.
עופר03.07.19
53
אחרי אלימות כזאת כלפי אזרחים תמימים אין כבר אמפתיה אפשר למחות אבל בשום אופן לא להתנהג באלימות כלפי אזרחים
רחל כהן03.07.19
52
שוטר הוא צריך לעשות משהו להגנה עצמית. אדרבה אם הוא היה לבן לא היו מייחסים את זה לגזענות...
א אידישע קאפ03.07.19
51
באמת חבל שבאתם לפה הייתם נשארים באפריקה היה יותר טוב לכולם.
הגזע הנבחר03.07.19
50
הרג הבחור האתיופי צריך להבדק, אבל זה לא מצדיק הפגנות אלימות כאלה...
רחל03.07.19
49
איך תוכל ל דעת אם היא חרדית? רק לפי הגרביים ,אורך החצאית וכו
תגובה ל9507.07.19
48
איזה חיות אני לא מעז חשוב מה היה קורה אם הוא בחוץ. זה שהשוטר היורה לבן זה לא אומר שכל הלבנים אשמים
עמוס 03.07.19
47
האמת צריכה להיאמר. הקליטה שלהם בארץ היא לא מוצלחת והעדה הזו ברובה אלימה ביותר. בתי המעצר ומתקני הכליאה מלאים בהם. % אלימות בתוך המשפחה גבוה ביותר. וכן- הבחור שנרצח ככל הנראה לא היה תמים בעצמו. על מה המחאה? האם בכל יום נרצחים אתיופים סתם כך? מד"י איננה הארלם והבחור שנרצח אינו נקי. נראה שההפגנות האלי
תמר, עו"ד03.07.19
46
אתם מוזמנים לחזור לחור שלכם
יעקב03.07.19
45
אין קשר בן אלימות למצב כואב הלב על הבחור אבל מה האנרכיה הזו? תמיד ידענו שהאתיופים שקטים עם אופי טוב למדו משהוא מהישראלים? חבל שזה התמונה
חיה03.07.19
למדו מהערבים!!!!!!!!
תהילה04.07.19
44
משתי סיבות טובות. אחת היותה אתיופית, והשניה היותה חרדית, לכן ארץ ישראל אינה מולדת אלא גלות.
צוציק03.07.19
43
שום רצח לא מצדיק שיעכבו אשה הרה להגיע לבית חולים! שום רצח לא מצדיק שישרפו לי את המכונית! שום רצח לא מצדיק שייפצעו עוד אנשים! הבאתם את האלימות מהמדינות האלה שם שכל שבוע עושים הפיכה צבאית ואתם באמת רוצים שכך נירתם למאבק אתכם???? לא הגזמתם???!!!
לא משנה03.07.19
42
שמו היה שחר ממן . נתונים סטטיסטים שהתפרסנו מראים ש 2 אתיופים נהרגו במהלך 15 השנה האחרונות על ידי אנשי חוק. למעשה יש יותר ערבים וגם יהודים שאינם אתיופים . המחאה האתיופית מראה שהדם של שחר ממן שנהרג גם , פחות אדום מדם של אתיופי . הזגענות , מסתבר , מתחילה בגישה של העדה האתיופית עצמה .
שלומית26.07.19
41
אם טעיתם שעליתם, אפשר לתקן את זה, יש מטוסים חזרה לאדיס אבבה, אם אתם מתגעגעים, אדרבה, לא יבכו עליכם
יורם03.07.19
40
עוד לא מאוחר לתקן. חיזרו לחיים הנוחים על העצים באתיופיה. אל תשכחו להחזיר לפני הטיסה את סל הקליטה ואת הכספים הרבים קיבלתם לאורך השנים.
המשיב03.07.19
39
הם ציבור חלש זה עובדה מה זה ההשתלחות?
אבא 03.07.19
אז מה זה התנפלות על עוברי אורח תמימים ושריפת מכוניות? חוליגנים
מאיר03.07.19
38
קצת פרופורציות המדינה ועם ישראל עשו מסירות נפש כדי להעלות לפה את העדה האתיופית ואין ספק שאם כל זה שיש בעיות של גזענות ואפליה אף אתיופי לא היה מעדיף להשאר שם אז תפסיקו לבלבל את המוח ולבכות כמו ילדים קטנים קחו את עצמכם בידיים הפיתרון הוא לא הפגנות אלימות אלא שיתוף של כל עם ישראל אחדות של העם ולא פירוד
משה03.07.19
37
איזה נער פרא אדם החטיף מכות רצח לשוטר, וחברים שלו הצטרפו וסיכנו את השוטר, והוא ירה בהם כדין. אתם מזדהים עם המופרע הזה שסיכן חיי שוטר מסכן שבא לנסות להפריד, ונורה רגע לפני שסיכן את החיים של השוטר? אני רק מדמיין לעצמי איזה מכות רצח השוטר חטף קודם, על רקע ההפגנות החייתיות שעשיתם לאחר מכן.
יוסי03.07.19
36
ואלימות זה מה שהיה אתמול תחזרו לאתיופיה עם לא טוב לכם פה
עופר03.07.19
35
אבל בארוע הנוכחי אין כל קשר. מנין להסיק מסקנות שהבחור הזה נהרג בגלל אפליה, וללכת לשבש לאלפי אנשים את החיים ולהזיק לרכוש ולנפש סילוף!
אפרים03.07.19
34
באתיופיה היה יותר טוב? לשם אתם מתגעגעים??? תתנהגו בדרך ארץ ובכבוד. תעשו חשבון נפש אולי גם אתם לא בסדר. וגם אם המשטרה עושה טעויות עדיין לא שורפים את המדינה. לא תגיעו לשום הישג בצורה החייתית שבה אתם מתנהגים
ישי מן02.07.19
33
לחרדית ששאלה את אביה למה עלינו לארץ את יכולה לחזור בהמשך לידבריה על מות הבחור ההורים שנימצא בארץ ישראל הקריבו מות אלפי חיילים ואף אחד מההורים השכולים לא יצא להפגין או לימחות תיתבישו לך מציע לך לעזוב מהר את הארץ את מיתחזה את לא יהודיה כולכם לא יהודים אנשים יהודים לא דומים לכם ביכלל באתם לארץ מוכנה לא
לחרדית16.07.19
32
צודקת לחלוטין, יאללה חזרה הביתה
..03.07.19
31
תחזרו לאתיופיה. כל עם ישראל ישמח. רק תלונות יש לכם!!!!
שולה03.07.19
30
כולם היו על הרגליים. בושה וחרפה!
א03.07.19
29
חיות טרף הם לא שייכים לעם ישראל עוד מעט ואין רשע התבוננתה עליו ואיננו זה קקוב מאוד מאוד עם ישראל תתחזקו בלימוד התורה בגמילות חסדים והם יעלמו🔊🔊🔊
לאה03.07.19
28
צודקת. מהסיבות האלה בדיוק גם סאטמר בשיטה של לא לעלות לארץ כי הארץ כיום חילונית, חוקים חילונים של פראי אדם, אין דין ואין דיין, לא לפי התורה , אין יראת שמיים. ולכן- לא לעלות. זה רק מקלקל ומוריד רוחנית. וזה המכה לאתיופים, הם רוחניים, שורשיים וכשעלו לארץ החופשית הזו נדפקו כולם, והתקלקלו. כמו הישראלים הצ
מ.קנאים ת"א03.07.19
27
יש כאן עוד הרבה לתקן עוד לפני האתיופים החרדים הציונים
שרה בת אברהם22.07.19
26
בתור חוזרת בתשובה אני חייבת לומר לכם, עד כה הגנתי על החרדים בחירוף נפש. עכשיו אני מבינה שטעיתי. התגובות שקראתי גם גורמות לי לדמעות. מה זו הגזענות הזו?! תתביישו אחד אחד. אתם קוראים לעצמם שומרי תורה ומצוות?! לא רק שאתם מפנים עורף ליהודים, גם עולבים בהם, מקללים ואין בכם טיפת רגישות לסבל של האחר? וכל מ
אמת04.07.19
קודם כל לא כולם תלמידי הרב עובדיה. רוב הרבנים סבורים שהם צריכים לעבור גיור. חוצמיזה... האתיופים היחידים שנהרגו כאן במדינה היו נשים שנרצחו על ידי הבעלים שלהם.. ה"שקטים" והרגועים, יותר מכל חברה אחרת בארץ. עבריין שהתעמת עם שוטר שילם בחייו, החברה האתיופית רק הסגירה את עצמה שיצאה לעודד אותו, מי שגר בשכנו
יויו09.07.19
25
בכל זה לעמוד בכבישים שעות ולהיתחרפן
יוסי03.07.19
24
מסכימה עם תגובה 63 פשוט חיות אדם מי היה שם בתוך האוטו ?
חיה03.07.19
23
האתיופית אבל אחרי שראיתי מה שהם עשו ברחובות ואתמול נתקעתי 3 שעות בדרך בגלל ההפגנות שלהם שלא נדבר על החתונה של חבר שלי שחצי מהאנשים לא באו והמכות רצח שדפקו לאנשים תמימים סתם כי בא להם להתפרע אז עכשיו אני מבין כבר שמדובר בחיות אדם ואולי זה המנטליות וכל השאר זה צביעות! ממש בושה!!!! וכמו שכבר אמרתי אני
דודי03.07.19
22
למה עליתם אם רוב הציבור שלכם לא דתי?? הייתם בין הגויים הייתם לפחות נשארים יהודים.
צודקת! 03.07.19
21
אבא - זה ה' יתברך שרצה שתחזרו לארצו, אם החרדים היו מעלים אותך - היית נשארת בכפר עם העיזים והגויים שרוצחים בכל הזדמנות. למה הרגו את הנער ? כי הוא היה פרא אדם שסיכן חיי אדם ולא היה מוכן להפסיק, לזרוק אבנים ולכסח נער אחר. הנער שנהרג הוא לשיטתך -גוי שאינו שומר תו"מ ואולי הוא לא יהודי? אז אל תבלבלי אותנו
יהודי מארץ הקדש03.07.19
20
למה חתן וכלה יושבים ובוכים עד 12 בלילה כי אף אחד לא בא לחתונה ? זה משהו נורמלי למה חבר שלי יושב ברכב בלי לעשות כלום פתאום מגיע בחור צעיר וקופץ לו על הרכב. אדם קנה רכב חדש מה הוא אשם שהמשטרה פושעת? וכ"ו בושה וחרפה! יש גבול!
יצחק03.07.19
19
רק אנרכיה הבאתם לפה
משה03.07.19
18
מה זה משנה הרג אתיופי או לא הוא עשה פשע נורא הוא יכל להרוג גם לא אתיופי הוא מטורף ערבים שצריך להורגם לא הורגים
יעלה 02.07.19
מה שכתבת לא קשור!! תתבייש לך! מה זה משנה אם הרג אתיופי או לא???? ברור שזה משנה!!! הוא הרג אותו בגלל גזענות שנמצאת לו בראש שהוא אפילו לו מודע אליה!!! הציבור הישראלי אשם ברוח הנושבת ברחובות שמפלה ומחלקת את העם לפי קטגוריות!! ועל זה צועקת הכתבה, למה רק האתיופים מפגינים?? למה לא כל אזרח מרגיש שנהרג לו א
קישקושקשני03.07.19
אחרים בגלל שהמשטרה עשתה משהו לא בסדר ומסכנים מדינה שלמה אנשים נשים וילדים ופוגעים ברכבים כמו שראינו למעלה אני לא חושבת שהמגזר שלי היה עושה זאת.(וסורי אם זה נקרה גזענות אבל לפחות לא אלימות שמסכנת כל כך.)
לינור03.07.19
17
השוטר ירה ברצפה כי חש סכנה לחייו מאבנים שנזרקו לעברו.הירי היה להרתיע. כתוצאה מכך עף נתז מהרצפה הישר לתוך גופו של הבחור האתייופי בן ה 18. אין כאן כוונה להרוג ואין כאן יסוד נפשי לכוונה להרוג.לכן השוטר יצא זכאי.
אורי04.07.19
16
האם אתם מכירים מוסד חינוכי חרדי שאישרו ילד אתיופי אפילו מתחת לראדר
גיוואלד03.07.19
הציבור החרדי בעיקר הספרדי ובעיקר השסניקי צריך להתחיל לקבל אותם כחלק ממנו מה שלא מוריד מעוצמת הזעזוע מהחייתיות שהתנהגו בה המפגינים...
כן אני מכיר03.07.19
15
אחרי שבועיים שם נשמע אותך... הבחור עבריין עם תיקים במשטרה, הוא לא נרצח בגלל צבע עורו. את יודעת מה מעניין? 11 אתיופים נהרגו ע"י שוטרים ב22 שנה. ספרת כמה בעלים אתיופים רצחו את נשותיהם ב22 שנה?? בבקשה טלי קורה מבין ענייך.
אהרון03.07.19
הזוועות האלו התחילו פה, כתוצאה ממשבר עלייה גדול ושבר של כל המערכת המשפחתית! שם האב היה ראש המשפחה, וכאן ההורים לא ידעו עברית והילדים בעצם הפכו להיות העזר של ההורים, כי ילדים תמיד קולטים מהר יותר שפה. זה גרם לערעור. תמיד עלייה נחשבת כגורם סטרס. ואתה תתבייש
אמת04.07.19
14
אבל הסרטון מוכיח שאולי היה סיבה לרצח הזה.... אם השוטר הותקף כמו הבן אדם במכונית, לא פלא שהוא הרגיש מאוים.
ללא שם03.07.19
13
אפליה פירושה התייחסות שונה למגזרים, כל מי שראה את ההתנהגות של האתיופים בהפגנה לא הבין למה יש אפליה בין איך שהמשטרה מפזרת את הפגנות הערבים לבין איך שהמשטרה טיפלה באתיופים, על אף שההתנהגות שלהם הייתה לא יותר טובה, הייתי מזדהה איתם אילו ההפגנה הייתה שלווה ורגועה, כאשר הם מנצלים את זה לשם פורקן התסכול ש
ישראל03.07.19
12
משום מה בהפגנות של החרדים ישר כשמתחיל הפגנה מביאים פרשים בואש מכות רצח ללא שראינו פרומיל אחד של אלימות כלפי שוטרים ואזרחים, אצל האתיופים אתמול בכל מדינה מתוקנת על הפגנה כזאת ששורפים רכבים של אזרחים תמימים ופוגעי ברכוש ומסכנים חיי אדם היו יורים לכם בראש. האלימות שהייתה אתמול ברחובות באה להסוות וליזרו
שוקי03.07.19
11
אני מסכימה עם חלק מדברייך אין ספק שכולם צריכים להרגיש שנקבר פה ילד, להזדעזע ולהביע מחאה אני הכי אתכם שיש אבל היום ששמעתי מה עשו בהפגנות תינוקות נשארו ללא מטרנה, תינוק שעבר בדיוק ברית ונשאר תקוע בפקקים שעות, כלה שלא יכלה להגיע לחתונתה, רכב ששרפו לאזרח תמים-זה כבר עובר את גבולות הנורמה... מזה נפש תחת
kk03.07.19
10
שאלתי את עצמי למה באמת הנתונים מראים אפליה כנגד האתיופים... אבל אתמול היתה הפגנה וקיבלנו את התשובה. הם נראים נחמדים וחמודים, מתלוננים שהם אף פעם לא עושים דבר, וסתם נטפלים אליהם. גם קהילת הלהטב"ים מתלוננת שהם מופלים. ודורסים את זכויותיהם. האם הם ניפצו חלונות של רכבים שהגיעו למקום במקרה, האם שרפו צמי
ערן03.07.19
9
שנאת חינם ! אם אתם יהודים ככה לא מתנהגים כלפי יהודים. אם אחד עשה טעות ,לא כולם צריכים לסבול . איפה הרבנים שלהם שיפסיקו התנהגות נוראה ומזעזעת כזאת .
שרה 03.07.19
8
ראשית כל גברת זמט את מוזמנת לחזור לרפובליקת הבננות של אתיופיה,אם כל כך גרוע לך פה. כרטיס עולה בסביבות ה600 דולר,מקסימום נעזור עם מצ׳ינג. ב.אל תיתממי,יש דרך להפגין גם כשכואב, חציתם כל גבול אפשרי פצעתם שוטרים ואזרחים חפים מפשע,גרמתם נזקים אדירים והכל לפני תוצאות של מח״ש. מאיפה האלימות הזאת באה??? שום
דן03.07.19
7
כותבת המאמר.. את פה במדינת חוק ההתפרעות הזו לא תוביל אותכם לשום מקום רק להיפך איבדתם את הלגטימציה שהייתה לכם בהתחלה ..
מויש02.07.19
6
פרטים על הירי של השוטר מה שלא מספרים בתקשורת: השוטר היה עם אשתו ושלושת ילדיו בפארק (סיים קורס קציני משטרה בהצטיינות לפני 3 שבועות) יוצא יחידה מובחרת של המשטרה היה בפארק לא בתפקיד על אזרחי וראה קטטה של חבורה שיכורה . הלך לפזר את ההמולה וקיבל מכות ואז הזדהה כשוטר וקיבל עוד מכות והתחילו לזרוק לעברו ל
ציוני מושבע03.07.19
5
תמיד את יכולה לחזור לאן שבאת
עידן03.07.19
4
מזה האפליות המגעילות האלה מהההה??????? בגלל שהם עם עור בצבע שונה?????? אנחנו עם אחדדדדד!!!! כאבת את הכאב של עם ישראל
אנונימי02.07.19
והנער שנהרג לא יהודי. רק עליית ביתא ישראל יהודים. כך פסק מרן עובדיה יוסף. כל עוד לא עברו גיור כהלכה אינם יהודים. עבדתי עם אתיופית שאמרה לי שהיא יהודייה. אבל על פסח אין לה שום מושג. נראה לך הגיוני???????????
מיכל03.07.19
מה הקשר. אתה יכול להיות יהודי שלא יודע מאומה ועדיין אתה יהודי בדם. ומאידך להיות נכרי שיודע הכל בתורה ועדיין הוא פחות חשוב מהיהודי שאינו יודע.
האמת בפרצוף03.07.19
כדאי שתבדקי את העובדות. רוב הכמעט מוחלט של יוצאי אתיופיה בישראל הם מקהילת ביתא ישראל, יהודים לכל דבר, כך פסק הרב עובדיה זצ"ל. הפלשמורה וכו', זה דבר של הזמן האחרון, והאתיופים בעצמם יודעים בדיוק מי לא. לא יודעת מי זאת שעבדה איתך, אני מכירה המון אתיופים ומעולם לא שמעתי על מישהו שלא יודע מה זה פסח. דבר
אמת04.07.19
או יותר גרוע - אתה מוכן שהם יהיו שכנים שלך והבן שלך יתחתן עם הבת שלהם ? אל תהיה צבוע ותהי איתם רק כשהם עושים בלאגן ומובלים על ידי חבורת חוליגנים
אתיופי03.07.19
במשך תקופה ארוכה
פוץ03.07.19
3
נטע זר אין להם מורשת לפני שהיה מאוחר תזרקו אותם ואת אירגוני השמאל בזמנו שביבי נבחר לראש ממשלה הוא הבטיח שיחסום את הכספים של אירגוני השמאל ביבי תקיים את ההבטחה הזאת ויפה שעה אחת קוגם 🤯🤯🤯 תסלקו אותם ואת ארגוני השמאל שונאי ישראל יהיה מאוחר תבלקו את הפועים האלה יחד עם דוברים שתיקה וארגוני שמאל
לאה03.07.19
2
היא לא נראת לי חרדיה. לפי דעת תורה אסור להתנהג בברבריות כזו, לזרוק בקבוקי תבערה על שוטרים, ולהכות אזרחים לשרוף מכוניות לפי דין תורה מי שעלול להרוג אותך אתה חייב להשקים להרוג אותו.
יוסי03.07.19
1
עונש חמור לרוצח הנער החף מפשע
ט02.07.19
.
גועל נפש. אני עכשיו יכול להבין את מה שעב03.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24