כיכר השבת

"תפס וזרק אותי קדימה"

המפגין שהוכה בידי חייל, משחזר: כך הושלכתי על הרצפה

אהרון לובצקי השתתף בהפגנה מול בית המשפט הצבאי, עקב מעצרה של נערה, אך אז אחד החיילים זרק אותו על הרצפה וכעת הוא סובל משבר ליד העין. בשיחה עם 'כיכר' הוא משחזר מה קרה (בארץ)

55
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ח בתמוז | 31.07.19
(צילום: כיכר השבת)

לפני כשבועיים השתתף אהרון לובצקי בהפגנת קיצוניים מול בית הדין הצבאי ביפו, במהלכה הוא כזכור הוכה על-ידי חייל צה"ל שהעיף אותו על הרצפה, לטענתו, ובעקבות כך סבל משבר ונאלץ לעבור תפרים בסמוך לעין כאשר בנוסף לפי ההמלצה הרפואית הוא נדרש לעבור ניתוח עקב שבר מרוסק.

כעת, בשיחה עם "כיכר השבת", הוא משחזר את שאירע במהלך ההפגנה וחושף כי פנה לנציב קבילות החיילים כדי להתלונן על החייל שתקף אותו, אך טרם קיבל מהם תשובה. "כיכר השבת" פנה גם הוא כדי לקבל את התייחסותם אך תגובתם לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

השיחה המלאה עם "כיכר השבת":

- שלום אהרן

"שלום וברכה"

- אתם מגיעים לפני שבועיים ביום שלישי להפגנה מול...

"מול בית המשפט הצבאי ביפו, על בת שומרת תורה ומצוות, שלא רצו לתת לה את הפטור שמגיע לה על פי החוק. עמדו ממול רכב, כמו כל הפגנה נורמלית, עמדו מול רכב שיצא מבית המשפט, וחייל, לפי החוק שלהם, אין לו בכלל זכות לגעת באזרחים, אבל הוא למד בצבא, למד כנראה פרי ביאושים של הצבא, והגיע ותפס אותי בצורה ככה מאוד פרועה, וזרק אותי על הרצפה ואז התחיל, ממש נהיה שלולית של דם".

לובצקי מקבל טיפול בשטח

- מה קורה בדיוק, איפה אתה עומד?

"אני עומד בפתח, בשער, לא משהו חריג, הוא מגיע אלי תופס אותי וזורק אותי 2-3 מטר קדימה, נפתח לי הראש, נפלתי הרבה פעמים בהפגנות ובאירועים, אבל לא קרה לי שום דבר אולי איזו מכה קלה, אבל פה נהייתה פתאום שלולית של דם, ואיבוד הכרה לכמה רגעים, ואחרי זה גם התברר שהיה שבר בארובת העין, שעד עכשיו מדובר על ניתוח שישעו בשביל לסדר את זה, זה מזיק לראיה לעת עתה, יש קשיים בראיה, יש גם בליטה במצח, שנגרמה מהדבר הזה, הלכנו להתייעץ עם כל מיני מומחים. בעיקרון מיד פינו אותי אמבולנס, הגיעו הצלה".

- עכשיו אתה חוזר מבית החולים תל השומר, מה אומרים לך שם?

"שם אמרו לי שיש לי משהו שאני לא יכול לפתוח את העין, ברגע שאני פותח את העין אני נתקע בעצם השבורה, ויש בליטה במצח עקב השבר המרוסק, זה נקרא שרב מרוסק.

"זהו, בבית חולים הייתי איזה עשר שעות, התגלגלתי גם בהדסה עין כרם וגם בהדסה הר הצופים וכמה פעמים בתל השומר, ואני אמור לחזור לשם עוד כמה פעמים לעוד התייעצויות...".

לובצקי, לאחר התקיפה

- ניתוח, זה על הפרק?

"לעת עתה מדובר שצריך לתקן את הדבר הזה, את השבר המרוסק ושזה לא יקשה על הראיה, וגם שזה לא כל כך יפה שזה נשאר...".

- אם אותו חייל שעשה את זה יראה את הסרטון, מה תרצה להגיד לו?

"שוודאי לאזרחים מותר, יש במדינה שלנו, זה מדינה דמוקרטית, לכל אחד מותר לו לעשות הפגנה ליד בית המשפט, במצב שיש פה בת שרוצים לגייס אותה על אף שהיא דתייה, על אף שהיא שומרת תורה ומצוות, מותר לעשות הפגנה, וחייל ודאי לא אמור לעשות כזה פעולה קיצונית, להעיף אדם על הרצפה, גם לשוטרים אסור לעשות את זה, קל וחומר לא חייל שהוא נקרא אזרח בחלק הזה.

"בוודאי שאנחנו מקווים - זה לא קשור לחייל זה קשור לכל המדינה שיפסיקו לנסות לגייס את הבנים והבנות".

זירת ההפגנה, רגע אחרי תקיפת המפגין (באדיבות המצלמת)

בתוך כך, בסרטון שהגיע לידי "כיכר השבת" מהרגעים הראשונים שלאחר התקרית, נשמעת המצלמת זועמת על שאירע ונוזפת בחיילים: "חוצפן שאין כדוגמתו, ראיתי את זה מהצד, הוא לא עשם שום דבר, הוא נכנס תבקשו ממנו לצאת. אל תדאג, זה יעלה לכן ביוקר".

בהמשך, היא התעמתה עם החיילים: "מי שעשה את זה שיזמין אמבולנס, הכל מתועד, לנו יש שופט אחר, ההתנהגות שלך היא לא כמונו, היא לא לבן ישראל, תתבייש לך". אחד החיילים טען בפניה כי אחד המפגינים ירק עליו, והיא הגיבה: "הבן שלי תרם למדינה שלוש שנים אני אוהבת חיילים, ירק עליך? אחרי מה שעשית, אני הייתי יותר מיורקת עליך, סליחה, עם כל הכבוד, תתביישו לכם".

זירת ההפגנה

לאחר המקרה שפורסם ב"כיכר השבת", הגיבו בדובר צה"ל כי "במהלך הפגנה בסמוך למתחם בית הדין, התפרץ מפגין אל שטח הבסיס הצבאי ללא אישור. גם לאחר שהורחק אל מחוץ לבסיס, הוא שב וניסה להפריע ליציאתו של רכב מן הבסיס והורחק בשנית".

בנוסף, לדברי גורמים בצבא, מתחקור ראשוני ומצפיה במצלמות האבטחה אין בסיס לטענות של "הנפה" או "הטחה בעוצמה" אל המדרכה.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
עלמא דשיקרא מזעזע התגובות האנטישמיות כאן
חייל בית דוד22.08.19
40
אברך רע ולמד מאבא שלו הגנב שעושה נזקים לבעלי עסקים ותולש להם מודעות ברחבי העיר על לא דבר, כל מה שמריח מתעסוקה האיש תולש מודעות, גנב בן גנב! לי אישית הוא עשה נזק של אלפי שקלים.
מכיר אותו טוב01.08.19
39
כל הכבוד לחיילים בושה וחרפה מה שהקומץ ההזוי הזה עושה הם לא דתיים הם מפיצים שינע כלפי החרדים
יהודה01.08.19

הצגת כל התגובות

38
טוב עשו לך וחבל שלא חטפת פי 5
מיכאל01.08.19
37
נכון שהם לא צריכים להפגין ולהשחיר את פני הציבור החרדי! אבל לגופו של עניין פה- החייל התנהג בצורה מזעזעת פצע אדם שהפגין בצורה חוקית (כן במדינת ישראל הפגנה היא חוקית.) וכמו שזה נשמע הם לא התפרעו או חסמו.
מה קורה פה??31.07.19
36
רני מאד מקווה שיעשו עם זה משהו!! חייתיותתתת אני פשוט מתביישת בחיילי צה"ל ומקווה מאד שהם המיעוט.
הזוי 31.07.19
35
על סבלם של החיילים החרדים בבית הכנסת ובשכונה וברישום ילדיהם למוסדות אף אחד לא כותב. רק הסבל שגורמים לעצמם המתפרעים זוכה לכותרות.
רפאל 31.07.19
34
קודם כל הוא עשה משהו הוא חסם את השער [לא עשה כלום אה] כנראה לא ההיהת שם כשזה היה וחוץ מזה המפגין הזה צריך להתביש יוצא להפגנות נגד מי שטיפל בו אה אם לא היה אותם היה נשאר שם עד ש..
ז31.07.19
33
בטח שכולנו זוכרים שבשנת תשע"ג כשעלה הנושא של חידוש גזירת גיוס השמד והזימה, מרן מנהיג הדור, הגדול מבני ברק, מרנן ורבנן הצדיק מרן הרב שטינמן זצ"ל אמר לפרסם בשמו בכל מקום בעולם. א]- איסור גמור ללכת לצבא. ב]- על ההורים לשמור ולהשגיח על הילדים שלא ילכו לצבא. ג]- אסור לח"כים רבנים ולעסקנים להרשות להם לקח
.31.07.19
32
לא אברך, לא בחור ישיבה, מפגין. נוסף לרשימת המקצועות: נגר, נהג, רופא, מורה, מפגין. אשרי מי שמשלח ידו עוסק בישובו של עולם ואוי למי שעיסוקו פגיעה רעה.
מוישי31.07.19
31
הדאגה שלכם לבנות אלו ממש מחממת את הלב
נעמי31.07.19
30
מעניין שהחברים שלו לא עזרו לו לקום
שלמה31.07.19
החברים שלו לא קמו לעזור לו כי החרדים הם בדרך כלל חלשים בגופם בגלל חוסר פעילות גופנית הם צריכים ללכת להפגנה עם הבריון ההוא בן ה18 שהיה מגן עליו אם היה שם
מאיר הגר31.07.19
29
אין לי מה לאמר!! זוועה!! בעצם יש לי מה לאמר כמה נקודות: *אם היה עושה את זה לערבי... *חייל מושחת שאמור לייצג הגנה לאזרחים עושה להפך -אין מקומו בצבא !! העיקר להראות טוב - דביל אחד תעבוד טיפה על המידות שלך. *החברים של אותו אחד מפגרים פשוט מפגרים במקום לעשות משהו או להתפלל או לעזור או לא יודעת מה שמים ע
נועה הראל02.08.19
28
למה החברים שלו לא עוזרים לא מה נסגר איתם??? ההפגנות הם לא הפתרון הם רק מורידות את הרמה שלהם!!! מתי הם יבינו את זה זה לא מסרות נפש זה בזבוז זמן, פציעות , בלגן, פקקים!!! די די די צריך לעצור את זה!
מירי31.07.19
27
הרב מבריסק אמר לר' עמרם בלוי שהוא ציוני בזה שהוא מפגין בלי פחד שיהרגו אותו. אם הלכת להפגין אל תתלונן שנפצעת!
ליטאי31.07.19
26
מאוד מזעזע לראות כך את הרב המפגין הנכבד אבל לא זו הי דרך התורה , אסור להפגין לפי כל הדעות גם לשיטת האדמו"ר הקדוש מסאטמר זצוק"ל ולכן אין על מה לו להלין אלא עליו ההפגנות אאלו אין כל הצלחה , הם רק גורמות חילול ה משום שהצד השני לא במין מה רוצים ממנו , לצערנו החילונים מאוד מאוד רחוקים מכל מה שמריח אי
יעקב31.07.19
25
אני בהלם שלא עושים מהם סוף!! בשום מדינת חוק האזרח לא עושה מה שבא לו. הגיע הזמן לחוקק חוק בענין הפגנות ארץ ישראל הפכה לעזה !!
תילה31.07.19
24
אילו היה נשאר בישיבה ולומד משניות, או לחילופין היה עובד כדי לפרנס את עצמו ואת משפחתו, ולא היה מפריע לחיילים - דבר לא היה קורה, והיה ממשיך את חייו כמו עוד עשרות אלפי טפילים...
אברהם04.08.19
23
יש לקחת בחשבון אלימות ופציעות. אך הקיצונים הם גם טיפשים הפגנות נגד הצבא לא עזרו ולא יעזרו,כי הצבא עובד לפי החוקים . אז רק אפשר להילחם בו דרך החוק. אז שיאספו כסף לעורכי דין שיגישו עתירה כל פעם שנעצרת עריקה ויוכיחו לבית המשפט שהיא דתיה. אך הם לא עושים זאת כי משעמם להם ללמוד גמרא.ומחפשים סיבות להתפרק.
mike31.07.19
22
זה לא מספיק טוב. צריך לירות להם ברגליים או לשבור עם אלות. חצופים כאלה
אורן31.07.19
21
עכשיו יהיה מאוד קשה לומר שצריך להעריך אותם [ אם זה מה שמסוגל לעשות ]
שחר01.08.19
20
אני מכיר אותו הוא באמת מהל"ו צדיקים שבדורינו.
אני מכיר אותו31.07.19
19
למרות שלא מגיע לו...
אני01.08.19
18
לא צריך את מסירות הנפש שלו עם הנושא כואב לו שילך ויעמוד בבתי הספר שלהם בכל הארץ ישכנע את הבנות לא ללכת לצבא , לא נראה לי שהוא יעשה זאת כי הוא אדם שלא יודע לעשות דברים בנועם
יעקב 31.07.19
דווקא הנשים החרדיות אינן חלשות יותר מהחילוניות כי הרבה מהן עוסקות בפעילות גופנית יש לנו אפילו אלופת ישראל במרתון בתי דייטש מהר נוף
מאיר הגר31.07.19
17
בס"ד לא הבנתי, למה שלא יעשה תביעה אזרחית ?
אור31.07.19
16
הבן אדם הזה לא מגיע לו במה טיפש גדול אולי ככה יהיה עסוק בבהי'ח ולא יצא לחסום כבישים. מי אמר שהוא שומרת תורה ומצוות פטיים שכמוכם מעצבן לראות שנתנו לא מקוםםםם בן אדם בזוי
ש.ה31.07.19
15
עכשיו הערך שיש לאנשים לחילי צה''ל ירד [אם זה מה שמסוגלים לעשות לאזרחים]
שרון01.08.19
14
משמח לראות איך אתם החרדים הורגים את עצמכם
דוד31.07.19
13
מישום מה אני לא מרחם עליו....
הזוי31.07.19
12
מגיע לך אל תפגין נגד חילים ששומרים אלך ימפגר שיפוצצו אותך
מסכן 18.08.19
11
הלטאים מגדלים פאות שמינות ומניפים את האצבע בלימוד כמו הרב שך והספרדים מצטטים הלכות כמו הרב עובדיה אבל הנטורי קרתא כל היום מתעסקים עם שוטרים וסוסים בהפגנות כמו רב עמרם בלוי
חרגולי31.07.19
10
דמוקרטית ולא חושש מפיקוח נפש
גוחא01.08.19
9
זה בעיה שלו שהוא הולך להפגנות פשוט מאוד תתמודד עם הבעיה שאתה מביא על עמך כל הכבוד לחיילים שמשליטים סדר אהבתי גם איך הוא מנפח את הסיפור שהוא לא רואה טוב חחחח פגשתי אותו השבוע והוא זיהה אותי מרחוק אז אל תגיד שאתה לא רואה טוב תוציא תביעה בלי להוסיף על הסיפור שקרים יחי צה"ל בזכות הקדוש ברוך הוא
מה זה משנה 31.07.19
8
אומללה אישתו מגדלת עשרה ילדים לבד ,בתוספת חינוך מיוחד
מקופח31.07.19
7
צריך להודות לו על מסירות הנפש והדאגה שלו לגורל בנות ישראל הכשרות. חייבים לגנות את איש הזרוע הצבאית של הזרם הציוני הכפרני, על האלימות שלו כלפי הרב לובצקי שליט"א, וכן לגנות בכל תוקף את אנשי הזרוע הצבאית, המתנכלים לבנות ישראל הכשרות, בהשפלות, בהטרדות, באיומים ובהשלכה לכלא.
יוני31.07.19
6
האיש הזה הוא רשע מרושע חצוף שאין כדוגמתו ועובר כל איסור שבתורה לצורך המצוה הגדולה- הליכה נגד גדולי ישראל. כל דבר שיקרה לו הוא כאין וכאפס לעומת מה שמגיע לו ויקבל עונשו משמיים בעז"ה. וכן שאר משפחתו.
יהודי31.07.19
5
... זה לא ממש מקובל. לא חשבת על זה? למעשה, כבר נאמר במסכת שבת: "כל משנאי אהבו מות אל תקרי משנאי אלא משניאי" ורש"י פירש שם: "שממאסין עצמן בעיני הבריות, והבריות אומרים אוי להם ללומדי התורה שהם מאוסים ומגונים, נמצא זה משניא את התורה". וזה בדיוק מה שאתה וחבריך עושים באופן שיטתי.
סענדר31.07.19
4
אוולי מן השמים רוצים לשלוח מסר שעדיף ולא כדאי ללכת להפגנות??? פעם הבא שיחשוב פעמיים לפ י זילך להפגנה......
רותי31.07.19
3
טהורים. הגיע הזמן שהסיקריקים הרשעים ירעדו לפגוע ולבזותו בניבול פיהם המשוקץ ויחטפו מכות איומות כולל מעצר בפגיעה בחיילי צה"ל המוכנים למסירת נפש לעמ"י ביום ולילה
לופלצקי01.08.19
2
מי שמשתתף בפיק ניוז מגיע לו ומה אים כל האנשים שגזל להם את הזמן הם לא מסכנים??????
משה31.07.19
1
עכשו תלמד לא לעכב אנשים בדרכים.יותר טוב שתשב בישיבה ללמוד.גם בעין אחת עוד אפשר ללמוד
מאיר31.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24