כיכר השבת

'רק אני קובע פה'

תיעוד מקומם: נהג מנע מילדים לעלות להוריהם

אחרי המתנה ארוכה וכמהאוטובוסים שלא עצרו, הגיע אוטובוס שהעלה את הנוסעים, אך הנהג נעמד והעלה לאוטובוס את הנוסעים תוך שהוא סופר ראשים ומונע מחלקם לעלות (בארץ)

16
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ח באב | 19.08.19
אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

תקופת בין הזמנים, מתאפיינת בעומס רב בתחבורה הציבורית, כביכול החברות המפעילות לא מודעות לעובדה שיש עליה בביקוש בתקופה זו של השנה.

המקרה שהגיע לידי 'כיכר השבת', מלמד מלבד על המחסור בתח"צ, גם על התנהגות לא ראויה של נהג האוטובוס.

וכך מספר אבי המשפחה: "היינו במודיעין בתחנת קניון עזריאלי בדרכנו לביתנו במודיעין עילית. צעדנו לתחנה, חיכינו כמה דקות, ואוטובוס אחד ריק נכנס לתחנה. תחנה מלאה ועמוסה בכמה מאות נוסעים שרצו להגיע לביתם במודיעין עילית בבטחה. הוא העמיס לעיפה ויצא לדרכו".

"אחריו עברו עוד שני אוטובוסים שהגיעו מבית שמש מלאים חלקית ולא הסכימו להעלות נוסעים במודיעין, בטענה שהם רק מורידים ולא מעלים... אחרי ציפיה של עוד כמה עשרות דקות הגיע אוטובוס נוסף ריק לתחנה, נאנחנו אנחת רווחה, זהו אנחנו מתקרבים הביתה...".

הוא מוסיף ומספר: "כמובן שקיווינו להיות מהמאושרים שיצליחו לעלות על האוטובוס. ונעמדנו בתור לעלות... הרי קווים מעולם לא שמעו על המושג בין הזמנים, והם גם בטח לא יודעים שבימים אלו כמות הנוסעים בקו 885 ממודיעין למודיעין עילית היא עצומה, ונדרשים בשעות הערב הרבה אוטובוסים כדי להחזיר את הנוסעים הביתה, אבל לא ע"כ נזעקתי הפעם...".

"כאמור, הגיע אוטובוס ריק לתחנה בסביבות השעה 20.30 הנהג עצר ופתח דלת קדמית. אנשים התחילו לעלות והוא התחיל לצעוק תרדו מכאן מיד, אני מחליט מי עולה ומי לא!

מתאר האבא: "מי שאין לו רב קו ולא שילם – לא יעלה. הוא דחף וצעק בגסות כל מי שעלה. יצויין כי מדובר במשפחות עם ילדים קטנים, שההורים משלמים על הילדים ואלו עולים ללא רב קו ביד. והנהג - לא! אף אחד לא עולה ללא תשלום, גם ילדים רכים בני 4 (שלא צריכים לשלם) נדחפו למטה חזרה כי לא שילמו...

"הנהג לא פתח את תא המטען כדי שלא יעלו מטען ללא אישור אישי ממנו שהנוסע, בעל המטען, רשאי לעלות על האוטובוס".

"עמדנו שם בעיניים קרועות, זה היה מחזה מביש. 25 דקות, הנהג מעלה נוסעים אחד אחד, מוריד את מי שלא נראה לו, משאיר אמהות עם עגלות ותינוקות למטה, כי אין מי שיכניס בעת רצון את המטען, ילדים צורחים, אמהות היסטריות, והוא - עם חיוך מרושע עומד (כן, עומד ולא יושב במקומו) וחוסם בגופו שאף אחד לא יעלה".

שואל הנוסע הנסער: "מי מינה את הנהג הנכבד להיות מבקר אם שילמו או לא? בקווים הפנימיים יושרתם של הנוסעים מספיקה שהם ישלמו על הנסיעה, וכאן, עומד אדם בגיל 60 וחוסם את הילדים שלא לעלות כי האמא טרם שילמה. זאת לא נסיעה ראשונה שלי בתחבורה ציבורית, ומעולם לא נתקלתי בהנהגות בוטה שכזאת!".

"נהג מטיל דופי בציבור שלם שכביכול הם גנבים בעוד הם בשעת ערב מתאחרת רוצים להגיע לביתם בשלווה, וצריכים לחכות לחסדו של הנהג שיתן אישור לכל אחד בנפרד לעלות, נשים עם תינוקות על הידיים הורדו אחר כבוד מהאוטובוס כי העלו איתם מטען שלא מצא חן בעיני הנהג הנכבד, אברכים נאלצו לרדת כי הארנק היה בידי נשותיהם, והילדים נדחפו אחורה ע"י הנהג גס הרוח. אם שניסתה להעביר את תינוקה לבעלה שכבר זכה להיכנס לאוטובוס – נדחפה ע"י הנהג שלא נתן לה להעבירו. שתרד האמא עם התינוק על הידיים...".

"והנהג מכריז כל העת- אני מחליט מי עולה לכאן! גיבור על חלשים. באיזשהו שלב הנהג סגר את הדלתות והחליט לספור את ראשי הבקר שעלו, הוא התבלבל בספירה תוך כדי דחיפת העולים לאוטובוס".

התיאור נמשך: "אחרי כחצי שעה שלחו מהחברה אוטובוס נוסף, הילדים שהאמהות שלהן נשלחו למטה רצו לרדת אבל הוא לא נתן. אנשים זרקו מהחלונות פלאפונים וכרטיסי רב קו כי הרודן לא נתן להן לרדת או להעביר את החפצים. הדלתות סגורות. אין יוצא ואין בא".

מחברת קווים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אנחנו מכירים את הפניה. הצטערנו לשמוע על המקרה המתואר אנו מתחקרים אותו ומטפלים משמעתית הנהג".

ח"כ אורי מקלב, אליו פנו בני המשפחה מהעיר מודיעין עילית מסר ל'כיכר השבת': "במקרה הזה אנו מקווים שזה רק נקודתי ולא דבר רוחבי יותר. אנחנו מעריכים את עבודת הנהג אך מקרה כגון זה מראה כי לצערנו ממחסור הנהגים הקיים נכנסים לעבודה זו גם כאלה שלא מתאמים כלל לתפקיד".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
מאיפה יביאו עוד אוטובוסים בבין הזמנים? הרי לחברות אין מאגרי אוטובוסים שעומדים בצד לטובת בין הזמנים. אם מתגברים במקום אחד מורידים במקום אחר וזה לא כ"כ פשוט. גם לא תמיד יש מספיק נהגים, גם אצלם זה עונת החופשות.
אני20.08.19
14
בגלל זה צריך שתעשו רשיונות!!! לפחות הגבר שבבית...
בר אור19.08.19
13
אני ראיתי שוטר עוצר נהג אוטובוס והיה מעל 10 נוסעים בעמידה ונתן לו קנס ועשר נקודות ושלילה.
רפי19.08.19

הצגת כל התגובות

12
ועל תגובה לקונית כזו של חבר כנסת ברגע האמת מצביעים ג בושה וחרפה
מוישי19.08.19
11
נהג כזה חייבים לשבור לו את עצמות
דויד19.08.19
צריך לשבור לך את העצמות וטוב שעה אחת קודם.
יוני הנהג19.08.19
10
לא הבנתי מה זאת אומרת "מפריד בין אימותיהם לילדיהם ובין בעלים לנשותיהם" למה לא יתאחדו האברכים שבאוטובוס "ומחנכים" את הנהג הסורר הזה! כמו שאני מכיר את עצמי אם לי זה היה קורה אני בפנים והילדים או אשתי בחוץ הייתי פשוט חובט בו בלי סוף וזורק אותו לבחוץ
מאיר19.08.19
9
לנו יש רכב ולא נתקלים בדברים האלו אבל תגובה 5, אתה חושב שהבעיה היא רישיון? ידוע לך קצת על יוקר המחייה במדינה? אחזקת רכב עולה הרבה מאוד כסף בחודש.
יעל20.08.19
8
כלום לא יעזור.מנסיון עשיר ועגום מאד מאד.אין מה להתלונן,אלא להושיט גם את הלחי השניה,ולהמשיך לספוג. חד משמעית:הצבור החרדי שפוט של אגד,קווים,ושאר החברות.לנו אין אופציה אחרת,ואנו הממשיכים לסוע בתח"צ.אין עוד נסיעות כאלו בשום מגזר אחר. צפיפות משפילה,חסר נוראי באוטובוסים,ילדים צווחים,ואנשים דחוסים כשכל רצו
יעל20.08.19
7
שישלמו ויעלו
הנהג צודק 19.08.19
6
תתביישו לכם! על זה ששלחו לכם תגבור ובאים אוטובוסים בצמדים - על זה אתם לא מספרים??!!! על ההתנהגות שלכם בנסיעות אתם לא מספרים! וכאשר הנסיעה זורמת נהדר - על זה אתם אפילו לא מודים! רק תלונות אתם מציפים! זה שיש נהגים מקסימים - יהודים אתם לא מפרסמים! פרט לכך- נהג שנתפס עם מספר נוסעים מעל למותר אכן משלם ע
רוחה20.08.19
5
פראיירים הנוסעים! אילו היה נוגע באישתי ובילדי הייתי שולח אותו לבית החולים הקרוב להרכבה מחדש...
יוסקה20.08.19
4
לצערי הרב אני יכול להעיד ולא רק אני אלא רוב רובו של הציבור החרדי שנזקק בלית ברירה לשירות המזעזע של התחבורה הציבורית המרושעת שאין לצערנו הרב שום תקוה ביעול של הגופים הרקובים האלה ואין צורך לומר שמדובר לא רק על קוים אלא גם על סופרבוס ומי מדבר בכלל על אגד... הגיע הזמן שחברי הכנסת שאנחנו שולחים לכנסת ית
נוסע אומלל19.08.19
3
לצערי זה ממש לא מפליא אותי. הנהגים של חברת קוים רחוקים מהתואר "אדיבים" או אנושיים. לא פעם ולא פעמיים נתקלנו אני ומשפחתו בהתנהגות לא הולמת בלשון המעטה של הנהגים. העוינות שלהם ממש לא מתאימה לשרות ציבורי. ואני מאוד שמחה שסוף סוף מישהו פירסם את זה!!!
תושבת מודיעין עילית20.08.19
2
הנהגים עושים מה בא להם הפכנו להיות שבויים בידי הנהלה ערבית שמאפשרת לנהגים להתעלל בנו
.20.08.19
1
השתגעתם מה אתם רוצים מהנהג ? הוא לא יכול להעלות את כולם . עכשיו כיון שכולם ניסו לדחוף אז הוא קם ממקומו וניסה לעשות סדר , עכשיו ברור שהדרך שלו לא היתה נכונה אבל בכל המהומה איך אתם רוצים שהוא ישלוט על עצמו. התלונה היא על החברה שלא שלחה מספיק אוטובוסים.
שפוי20.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | בנות חרדיות עברו שוב בהצלחה את המבחן של רואי החשבון - בפער 

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24