כיכר השבת

משבר בפתח תקווה

אברכים ספרדים מתלוננים: "לא מקיימים הבטחות"

200 אברכים ספרדים בבית הכנסת "מניין בני תורה" בפתח תקווה, זועמים. לטענתם, סייעו לש"ס בבחירות, הובטחה להם הקצאה אך דבר לא נעשה. בוסו: "הנושא מגיע לפתרון" (ארץ)

46
יענקי כץ | כיכר השבת | ה' באלול | 05.09.19
יו"ר ש"ס בפ"ת אוריאל בוסו
יו"ר ש"ס בפ"ת אוריאל בוסו (צילום: כיכר השבת)

בית הכנסת 'מנין בני תורה' ברחוב רוטשילד בפתח תקווה הפך עם השנים למגדלור של תורה המשמש מאות משפחות ספרדיות, בני תורה, ומהווה כר פורה לקהילת האברכים שהוקמה במקום המונה למעלה מ-200 אברכים, תלמידי חכמים, הנאמנים לתנועת ש"ס בעיר.

במשך שנים, מצפים בני הקהילה להקצאה עבורם מטעם עיריית פתח תקווה, שכן בית הכנסת ממוקם במיקום זמני, באחת הכיתות בישיבת 'ידידיה', כך שפעילות הקהילה מתאפשרת רק בלילות, בימי שישי ובשבתות.

גבאי הקהילה, הרב חיים סימן טוב והרב יהודה אליהו, קיבלו, לטענתם, הבטחות חוזרות ונשנות מטעם סיעת ש"ס בעיר והעומד בראשה, סגן ומ"מ ראש העיר אוריאל בוסו, להקצות עבורם בית כנסת במיקום ראוי שיאפשר פעילות שוטפת, כיאה וכראוי לקהילת בני תורה.

במהלך הבחירות המקומיות, נרשמה התגייסות המונית של בני הקהילה, להצביע לתנועת ש"ס ולמועמדה לראשות העיר רמי גרינברג, בניגוד לעמדת 'יהדות התורה' שתמכה באיציק ברוורמן, כאשר לא מעט מבני הקהילה עשו זאת רק לאור ההבטחות שקיבלו, אך הבחירות חלפו וההבטחות, הושבו עד כה ריקם.

כזכור, סיעת ש"ס בפתח תקווה זכתה להצלחה גדולה בבחירות כאשר הכניסה ארבעה מנדטים וגדלה בקולות רבים ואף היתה הסיעה החרדית היחידה שנכנסה לקואליציה של ראש העיר.

בוסו באמירת "נשמת כל חי" לאחר ההצלחה בבחירות

לטענת גבאי הקהילה, לא רק שההבטחה המפורשת שקיבלו לא קוימה עד כה, השטח שאותו הם דרשו עבור בית הכנסת, הוקצה למטרה אחרת על ידי סגן ראש העיר אוריאל בוסו, ממנו הם ציפו לייצוג מתאים.

אחד מאברכי הקהילה אומר ל'כיכר השבת': "כולנו התגייסנו למען ש"ס ורמי גרינברג בבחירות לעירייה, נשכבנו על הגדר למענם. הדבר ממש לא היה קל עבורנו משום שחלק מהילדים של בני הקהילה לומדים במוסדות של 'יהדות התורה', אך למרות זאת תלינו שלטים על הבית ויצאנו לגייס מצביעים".

"אוריאל בוסו הבטיח לגבאים במפורש הקצאה, אבל כל זה פשוט לא קורה ובשטח שהיה מיועד עבורנו הוא הקצה מנין לעצמו", הוא מספר. לדבריו, האברכים חשים שהם מקבלים יחס משפיל ושלא בצדק. כדוגמה לכך הוא מזכיר כי ברב שיח שנערך בעיר בימים האחרונים עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בני הקהילה משום מה לא הוזמנו.

בתגובה לטענות, אומר סגן ומ"מ ראש עיריית פתח תקוה, אוריאל בוסו ל'כיכר השבת' כי "מניין בני תורה נפתח בסיוע שלי ושל חברי, המניין נמצא בקשר עם תנועת ש"ס בשוטף, כולל בימים אלו, על פעילות שמתקיימת בשיעורי תורה, פעילות בין הזמנים וכו'.

"לעניין ההקצאה, מאחר והמיקום והצורך הוא מאד ספציפי, הנושא הזה התעכב אך הפעילות ממשיכה ומתקיימת - כולל בימים נוראים, במקום גדול ורחב בפעילותי. כבר לפני חודשיים התקבלה הסכמה מראש העיר כולל נושא התכנוני שמסתיים בימים אלו.

"אוריאל בוסו מתפלל במקום זמני במניין שמתקפל כל מוצאי שבת ללא אפשרות לפעילות במשך השבוע, ולכן זה לא מתאים למניין בני התורה שפועל גם במהלך השבוע.

"בטוחני שהנושא מגיע לפתרון, כל בני הקהילה בקשר מתמיד עם נציגי ש"ס בפעילויות שוטפת של עשרות אלפי שקלים בשנה למעט כמה אחדים שאינם מייצגים את קוו הציבור. עצם הפניה של הגורם היא פלא מאחר והציבור שם יודע איזה מלחמות מנהלים וניהלו נגד קיום המניין לאורך זמן, כולל בימים אלו, אבל אנחנו נמשיך לסייע לציבור בשביל שלא יפגע בגלל פעילות עסקנית מוטעית".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
תחזקנה ידיך הרב חיים סימן טוב! אל תירא ואל תחת מפני המלעיזים עליך בעבודת ה'. תמשיך להיות חזק בעשייה מול החזקים בדיבורים. אנחנו יודעים שאתה חוטף חיצים ובליסטראות בגלל דאגתך האמיתית למניין! אנחנו יודעים שלא לכבודך ולכבוד בית אביך אתה פועל כל זאת. אינך מונע מתסכולים אישיים!! אין כמוך מכיר טובה לשלוחים
אברך מן המניין10.09.19
44
בוסו עסוק בעצמו. מי שמצביע ש"ס בפתח תקווה רק מחזק את בוסו ומוסדותיו שלו. לספרדים הוא לא דואג אלא אם כן אתה אבוחצירא ואתה מבטיח להתפלל ולשמוע פיוטים בלב המושבה. הבעיה היא שמאותה סיבה שהוא בפוליטקה למרות עודף כישרונותיו זה הסיבה שהוא לא מפחד מביקורת.
התחנני06.09.19
43
אני מלפני עשור פניתי אליו לעזרה בבעיה שהיתה לי באתי אליו לבית והוא אמר תבוא למשרד באתי עם אבא שלי ע"ה והוא לא רצה לעזור כמה שאבא שלי ביקש לא עזר. גם איפה שאני מתפלל היום הוא בא בפורים אמרנו לו מתי יהיה לנו מקום תפילה ראוי? (אנחנו מתפללים בגן ילדים)הוא אמר לא באתי בשביל זה, באתי להגיד פורים שמח.
איציק09.09.19

הצגת כל התגובות

42
אולי הגיע הזמן להפריד את המפלגתיות העדתית ולהצביע לנציגים ניטרלים שיהיו מחויבים לכל תושבי העיר
תושב העיר06.09.19
41
כאברך תושב פתח תקווה כמה פעמים הייתי צריך עזרא ואוריאל וחבורתו נפנפו אותי ורק הנציגים של ג -ברוכי עזר לי בושה שאלו המנהיגים של פתח תקווה
אני06.09.19
40
כתושב פתח תקווה וכמתפלל קבוע במניין בני תורה מיום הקמתו אני יכול לספר לכם בבטחון שהנציגים של שס בפתח תקוה צוחקים עלינו עמלי התורה ודואגים אך ורק לעצמם בלבד בושה וחרפה שאילו המנהיגים שלנו
יעקב06.09.19
39
שמתם לב שכל התגובות ללא יוצא מן הכלל נגד בוסו כנראה שהם צודקים אז מה התירוצים שהוא ממציא רק אני שמתי לב לזה?
שלומי06.09.19
38
בתור מי שמתפלל בחברון . אני מרגיש לא בנוח שלנו יש מבנה חדש וממוזג, ולספרדים שהם יותר אברכים אין להם מבנה משלהם. אולי שיחליפו נציגים , לנו ברוכי דאג יופי.
בני06.09.19
37
תמחק את החיוך שלך אוריאל בוסו אתה צריך להתבייש.כמה פעמים אני פונה אליך ואתה בהתנשאות מוחלטת ושחצנית לא סופר אותי אני אני כל חיי הצבעתי שס הפעם אני לא מצביע שס ויהי מה!!!!אנחנו מפסיקים להיות שק החבטות של שס.
נתי06.09.19
36
כמי שמתגורר המון שנים בעיר אין חולק שהיחיד שעומד אחר מילותיו הוא הרב אליהו ברוכי שאם הוא יודע מראש שהוא לא יכול לקיים אז הוא לא מבטיח. חבל רק שבוסו ושאר כלבלבי ראש העיר הצליחו לדחוק אותו לפינה ולנטרל אותו מכל עמדות הכוח. סך הכל אנחנו התושבים מפסידים....
תכלס06.09.19
35
כשדיברו על זה בין החברים לא האמנתי שכך יעשו,ועל כך במחילה מכל הכותבים אני מוחה, נכון אנחנו מחכים הרבה זמן אבל זה כי אנחנו רוצים משהו מאוד מסויים ולא את מה שיש זמין, נכון שהחלטנו יחד להפעיל לחץ על בוסו לקראת זמן בחירות הוא זמן מתן מקום לתורה לחץ כן אבל לקרוא לו שקרן וחצוף זו כפיות טובה, היחיד שלפחות
אחד מהמניין06.09.19
34
עצם הדבר שהדבר יצא לתקשורת הוי אומר שהגיעו מים עד נפש להפסיק עם ססמאות 'המזרח של עולם התורה' ולהתחיל לדאוג שבענו מרורים די והותר. הכותב מתוך כאב
יצחק06.09.19
33
ידוע לכולם למה הוא חבר לגרינברג אפילו שהוא נציג של הקרן החדשה. מה שלא תואם כלל את עמדתה של ש"ס. כדאי לבדוק אם זה קשור לכל מיני דברים שקרו ליד ביתו שהצריכו אבטחה ומצלמות..... והמבין יבין. אז למה שגינברג יתן לו עכשיו הקצאות? ולמה שהחמוד ידאג לכם? לילדים שלו יש חיידר אשכנזי טוב ישיבות וסמינרים אשכנזים
דוד05.09.19
32
תלמדו מחברון שלא הלכו אחרי ברוכי כצאן לטבח והיום יש להם בית כנסת מפואר עם מלא מניינים וכוללים
חברונר09.09.19
31
גם אנחנו מאד מאוכזבים מש"ס בעירייה אין לנו למי לפנות , העיקר לפני בחירות מבטיחים ואח"כ כלום!!!! כולל הנחה בארנונה , בושה!!
אברך מהעיר09.09.19
30
לא הבנתי יש פה משו חדש???הרי זה ההתנהלות של שס בכל הערים לצערינו ככה זה עובד אריה מנופף במרן וכולם משלשלים פתק שס.הפעם אנחנו אומרים עד כאן אריה!!!אתה לא תבוא לכנסי מנחילי תורה תפזר סיסמאות והבטחות וכשבאים להתלונן אתה אומר זה לא הזמן.די מספיק הפעם שמים פתק לבן.!!!
חפרפרת05.09.19
דפקת את אגד עדיף שאל תבוא להצביע
דויד05.09.19
29
אוריאל בוסו די לקשקש במוח הקהילה סובלת כבר למעלה מ-5 שנים, מתפללים בכיתה זנוחה עם רטיבויות, צפיפות נוראה. מעניין שלמנין המרוקאי שלך אתה יודע טוב טוב איך לדאוג להם פשוט חצוף ואני לא יצביע השנה גם לש"ס. נקודה.
תושב העיר05.09.19
28
אני מתפלל במניין הזה כל שבת,עצוב מאוד לראות ולהרגיש את המצב, הם לא מבינים שהם שליחים שלנו, הילדים של רובנו לומדים בגני ילדים מעונות ובתי ספר של אשכנזים, ולמרות זאת כולנו התגייסנו במערכות הבחירות לטובת שס, וזה הדבר היחיד שהאברכים מבקשים מנציגי שס מקום להתפלל. זאת קהילה מהחשובות ביותר במרכז העיר. ניפ
תושב העיר09.09.19
27
הבטחות כמו חול ואין מה לאכול.
תושב העיר06.09.19
26
זה צפוי מבוסו שכך יתנהג! הוא רק מבטיח ולא מקיים יש לו זכרון של חתול, הוא זוכר אנשים רק כשהוא צריך מהם משהו, והוא ישכח אותם כשהם צריכים אותו! לצערי הרב מתוך ניסיון אישי!
אורית09.09.19
25
תמשיכו כמו עדר להצביע לו ולאכול קש.... חכם עיניו בראשו
מאור05.09.19
24
ספרדים טיפשים, תפנו ישירות לרמי גרינברג.
מוטי07.09.19
23
כך נבעט את אוריאל בוסו גבוה לכנסת. והוא יפסיק להזיק בפתח תקווה.
הצביעו רק ש"ס05.09.19
22
תמשיכו להצביע ותמשיכו להתפלל בבית הספר.
יהודה05.09.19
21
רב הילדים במנין בני תורה לומדים במוסדות אשכנזיים. בית יעקב, תלמודי תורה וסמינר הרב הילדסהיימר. ואח"כ בוסו יגיד שיש אפליה בפתח תקוה. האשכנזים דואגים לילדים של הספרדים אבל בוסו שנאלץ לפרוש מהמנין הזה לא דואג לספרדים.
אני05.09.19
20
אנחנו בני הקהילה מעריכים את הרב סימן טוב שנותן מנפשו ומזמנו למען כל בני הקהילה! אנחנו מחזקים את הרב חיים ומשפחתו בימים כאלו שהם סופגים מטר של עלבונות מצד "משפחת המלוכה" הלא היא משפחת בוסו, מי ישמע מה כבר ביקשנו 8 שנים שמבטיחים לנו הבטחות ומקום ראוי להתפלל בו ומה שאנחנו מקבלים זה רק את השיריים של הצל
לא לעסקנים!08.09.19
19
עשו טעות שלא חברו לברוכי בבחירות. היחידי שמבטיח ומקיים.
שטרן05.09.19
18
לא גמרו עם ספרדים ואשכנזים? עברו 70 שנה כולם נולדו בארץ, צריך לגמור עם ספרדים ואשכנזים, מספיק חלאס
דני06.09.19
17
בוסו באופן אישי ידוע כשקרן פתלוגי-אז על מה ההלם??? מענין אותו רק הכסא והכבוד טיפוס שחצן!!!
אני05.09.19
16
בוסו ידוע כשקרן הלא מקיים את הבטחותיו ,הוא דואג רק לקרובים מאוד....להעיף אותו
שלמה05.09.19
15
אין כסף לשקופים, מה לא ברור? תעזרו גם הפעם!
עוז כהן05.09.19
14
הם עסוקים בלהכות את דגל התורה...
יצחק06.09.19
13
חבורה של לוזרים 7 שנים ישבתם בשקט מה עשיתם עד עכשיו ? אני לא מאמין שהאמנתם ללוזר הזה 7 שנים
אלי05.09.19
12
מה חדש לא הבנתי???זה תנועת שס חושבים שאנחנו כמו עדר הולך להצביע שס.הפעם תשכחו מאיתנו.!!!בגדתם בנו הורי ויילדי תלמוד תורה נעים הליכות בעפולה!!!
רועי05.09.19
11
אני נמנה עם מתפללי המניין ומעורב בקהילה זו. אני לא יודע מה נעשה בחדרי העירייה ומה מידת ההשתדלות של הנציגים באמת לקהילה זו, אבל התחושה היא קשה בקרב כל בני המניין, הקריאות ההצהרתיות של הנציגים כבר מוכרת היטב, אולם בפועל לא מרגישים אותם לצידנו, בית המדרש מתפורר והמקום צר מלהכיל אפילו רבע מבני הקהילה וה
פלוני05.09.19
10
חבל שאוריאל בוסו מבטיח ולא מקיים הפעם אנחנו לא נבטיח ולא נקיים
תמיר05.09.19
9
אורי אף פעם לא מקיים הבטחות נקודה
שלמה ביטון05.09.19
8
בוסו עושה הכל להגיע לכנסת. כלום לא מעניין אותו בפתח תקווה. גם מה שכבר נעשה. הכל לאחר מציצות ודרישות.
אמיתי05.09.19
7
קודם כל זה לא נכון המנין נכון לעכשיו פעיל רק בשבתות עוד לא כל ההשבוע ושלא ימציא הוא אלוף הלהמציא תירוצים זה מה שהוא אלוף
אלי 05.09.19
6
אנחנו מחכים 8 שנים למקום נורמלי למנין ומשפחת בוסו חיכתה 8 ימים עד שקיבלה מקום מרווח שהיה מיועד בשבילנו... המלצתי לגבאי סימן טוב לפני שנים שילך עם נציגי יהדות התורה מש"ס תאכל רק חצץ אמרתי לו. אך אל דאגה אנחנו נמשיך להצביע ש"ס כמו עדר של שוטים ...
יויו06.09.19
5
חזקים בדיבורים מעשים אפס רק לקנאות מהאשכנזים לא מדברים אבל עושים תראו את המוסדות שלהם לתפארת
רפי05.09.19
4
אל תהיו טפשים אסור להראות לו שאתם מצביעי שס כי אז הוא מבין שאתם בכיס שלו. אתם חייבים להיות לעומתיים ולהלחם בו אחרתלא תקבלו מאומה
פיטפוטין05.09.19
3
כתושב העיר שמכיר טוב את מצב הספרדים בעיר, פשוט בושה שאלו הנציגים שלנו, הרב הגאון הרב חפותא שעושה ימים ולילות בשביל בני התורה בעיר כבר 30 שנה עם קהילה של 200 משפחות, גם לא קיבל הקצאה ומתגלגל כל שבת בקהילה לא לו, אז אני ממש לא מתפלא שלקהילה בני תורה שהיא באמת אחת הקהילות החשובות של הספרדים בעיר גם לא
אבי 05.09.19
2
צודקים במליון אחוז לא מבין איך לא עשו את זה עד עכשיו זה קהילה הכי טובה בפ"ת ללא כל עוררין
יוסי05.09.19
1
ש'ס=ר''ת-שקרנים ספרדים
יוסף05.09.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24