כיכר השבת

ההתעלמות, הבלבול והמבוכה

עוד מחלוקת ב'פלג': הרב אוירבך סירב לאסור את הבחירות

אחרי פיצול מוסדות 'הפלג', משום שסירבו ליטול תקציב והקצאות מהמדינה, מגיעה הסערה לשאילת ההצבעה בבחירות • כל הפרטים: הרב שצונזר, עמדת אחי הגר"ש אוירבך והבלבול הגובר (אקטואלי)

75
יענקי כץ | כיכר השבת | ט"ו באלול | 15.09.19
הגר"ע אוירבך, הגרב"ש דויטש והגר"צ פרידמן
הגר"ע אוירבך, הגרב"ש דויטש והגר"צ פרידמן (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: חילוקי דעות התגלעו בימים האחרונים בקרב הנהגת 'הפלג', בדבר ההצבעה בבחירות לכנסת. מתברר, כי הרבנים החברים בגוף הנקרא 'מועצת עולם התורה', האמור להכריע בעניינים ציבוריים עבור הציבור הנמנה על 'הפלג', חלוקים בדעתם כיצד יש לנהוג בעוד יומיים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הגאון רבי עזריאל אוירבך, רבה של בית וגן ואחיו של הגר"ש אוירבך זצ"ל מקים 'הפלג', סירב בסוף השבוע להצטרף לעמיתיו הגרב"ש דויטש והגר"צ פרידמן ולחתום על מכתב המורה שלא להצביע בבחירות. בשל סירובו זה, הסתפקו ב'פלג' במכתב בענין, שפורסם לאחרונה, עם חתימותיהם של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש והגאון רבי צבי פרידמן בלבד.

הגר"ע אוירבך שינה בכך את עמדתו מן העבר, כאשר הצטרף במערכת הבחירות לכנסת ה-20 לאחיו הגר"ש זצ"ל בקריאה שלא להצביע.

המכתב, עליו סירב הגר"ע אוירבך לחתום (צילום מסך)

הבוקר (ראשון), המריא הרב אוירבך לארה"ב, בדרכו ללייקווד, עם מקורבו הרב דוד בידרמן - בעוד הלחצים עליו בענין זה צפויים להימשך, ואף להתעצם, בשעות הבאות - ויתכן ועמדתו הסופית תפורסם במהלך היומיים שנותרו עד לבחירות.

גורם המקורב לראש ישיבה בכיר, מראשי הנהגת 'הפלג', מסביר ל'כיכר השבת' את דעתו של רבו, התואמת לכאורה את זו של הגר"ע אוירבך: "הדבר פשוט שהפעם יש להצביע ג'. אנחנו נישן טוב בלילה כאשר ליברמן ולפיד ינצחו? האם ראשי הישיבות שלנו יהיו מרוצים?".

"כל אדם שמחזיק ישיבה יודע כמה זקוקים לסיוע של חברי הכנסת החרדים בכל דבר", מדגיש הגורם, בשיחה מוקלטת - השמורה במערכת 'כיכר השבת'.

יצוין, כי ראשי יהדות התורה העבירו בימים האחרונים לבכירים בלשכת ראש הממשלה את תקוותם והערכתם, כי רובם המוחלט של אנשי 'הפלג' יתנו את קולם ביום שלישי הקרוב, לאחת ממפלגות שבגוש הימין-חרדים.

הערכה זו, ש'כיכר השבת' קיבל לה אישור גם מגורמים בליכוד, מעמיקה את הקרע בתוך חוגי 'הפלג', חמישה ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת, זאת בעיקר משום שאנשיהם לא הצליחו להתאחד מבעוד מועד כדי לקבל תמורה משמעותית להצבעתם, לפחות בנושא "חוק הגיוס", מה שהיה עשוי להקנות להם נקודות זכות בעיני כלל הציבור החרדי.

התפתחויות אלו באות על רקע העימותים בתוך 'הפלג', שלאחרונה צוברים תאוצה, כפי שדווח ב'כיכר השבת', ושאלת המנהיגות מאז פטירתו של הרב אוירבך לפני כשנה וחצי, זאת למול המנהיגות הכריזמטית בתנועת דגל התורה ו"מסעות התשובה" של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בהשתתפות אלפים בכל רחבי הארץ.

במקביל, ביטאון הפלס, פרסם את דבריו של הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז' ומבכירי רבני הפלג, שנחשפו אמש ב'כיכר השבת', אותם אמר בכינוס אברכים שנערך בביתו.

מתוך עמדתו של הרב דויטש עולה, כי הבעיה בהצבעה ליהדות התורה הינה ההצבעה לדגל התורה, וככל שהיתה אפשרות - תיאורטית - להצביע עבור אגודת ישראל לבדה, אין כל בעיה להצביע.

יש מאנשי 'הפלג' הרואים בכך היתר לכתחילה להצביע למפלגת 'עוצמה יהודית', שמנהיגה איתמר בן גביר אף שימש בעבר, בהתנדבות, כעו"ד לעריקי ועצורי הפלג.

מנגד, באגודת ישראל ישנם גורמים המזכירים כי אגודת ישראל ודגל התורה קשורים ביחד רק כ'בלוק טכני', ובשל כך הם בטוחים כי רבים מאנשי הפלג כן יתנו לבסוף את קולם ליהדות התורה, וביום פקודה ישלשלו את הפתק ג' לקלפי, ולו רק כדי להציל את שלטון הימין, מידיהם של אנשי השמאל שנואי נפשם.

לצד פרסום דברי הרב דויטש, בולטת התעלמות 'הפלס' מנאומו של הגר"צ פרידמן, הנחשב לבכיר רבני 'הפלג', שהציג כבר לפני כשבוע עמדה קיצונית יותר. צנזור דבריו מדליק שוב את השטח ב'הפלג', ומעלה את הלהבות לגבהים חדשים.

בתוך נאומו המצונזר אמר הגר"צ פרידמן, בהתייחסו לקולות הטוענים כי דרכו של 'הפלג' אינה דרך סאטמר: "תדעו לכם; יש בעולם שלנו שתי השקפות, יש את ההשקפה של סאטמר, וכך גם אחזו כל רבותינו ובראשם מרן הרב שך והסטייפלר - לא בנושאים המעשיים, על זה אני לא מדבר - ה'השקפה' היא שהמדינה וכל הערכים האחרים אין בהם ממש, וכן בשיטת אנשי 'המזרחי' אין ממש".

"אין משהו באמצע. רבים רוצים להיות באמצע, אך אין אמצע, אם אינך מקבל את ההשקפה של סאטמר, אתה במזרחי. והן הן הדברים" - הדגיש הרב פרידמן בדבריו.

עמדה זו של הרב פרידמן אינה תואמת את הקו אותו מובילים אנשי מערכת הפלס והועדה "להצלת עולם התורה" של הפלג, המעוניינים לנתק את הזיקה בינם לבין חסידות סאטמר, ואף תמכו בפתיחת מוסדות המתוקצבים חלקית על ידי המדינה, בבית שמש, במודיעין עילית ובאחיסמך, תוך פיצול מהדהד של המוסדות הישנים.

קו האידיאולוגי המערכתי, הנתמך גם על ידי הגר"ע אוירבך וראשי ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש והגר"י זלושינסקי, מנוגד כאמור לעמדתם של רבני הפלג האחרים, הגר"צ פרידמן, הגרב"ש דויטש והגר"צ שינקר, הנתמכים מהצד גם ע"י הגרי"י קלמנוביץ', המקורב לחוגי סאטמר ובריסק מזה שנים רבות.

עסקן 'דגל' על 'הפלג': "הם 'סאטמר' - רק בשביל הכסף" (אולפן כיכר השבת)

האויבים הוותיקים של 'הפלג' על כל חלקיו, ראשי דגל התורה, טוענים מצידם כי אינם מעוניינים כלל בקולותיהם, אולם לדעתם זריקת 30 אלף קולות לפח עלולה להכריע את גורל המדינה לשנים רבות.

"מצידנו", הם אומרים, "שיצביעו לש"ס, 'ימינה' או בן גביר, אבל שרק לא יבואו אחר כך לצעוק ולהפגין על 'גזירת גיוס' מדומה של בנים או בנות, ועל חילולי שבת".

לדברי בכירים ב'דגל', "מי שלא נמנה עם הציבור בעת צרה, ואינו נותן את קולו ביום פקודה, שלא יתפלא מדוע הוא מוחרם. את האחריות שיש לבני הישיבות על כלל ישראל, כבר קבע מרן הרב שך זצ"ל, ומוזר כי מי שמתיימר להמשיך את דרכו מתעלם מאחריות קריטית זו".

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
נקווה שלפחות השפויים מבין הפלג, יצביעו לג'... ודגל צודקים בכל מילה בתגובה שלהם.
חרדי16.09.19
53
הרב זלמן שוב אומר שצריך להצביע בבחירות ! וככה כל הרבנים הגדולים של הפלג
הרב שוב בעד 16.09.19
אפילו את השם אתה לא יודע לכתוב.... אין רב כזה..
נטע שפירא16.09.19
52
שיצביעו עוצמה יהודית ,לפחות הקול שלהם ילך לימין ולא לשמאל..
שיצביעו עוצמה יהודית 15.09.19
את מי מעניין בכלל עוצמה נראה לך שמישהו יצביע להם לא אכפת להם כלום מהציבור החרדי רק שיביאו להם קלות רק יהדות התורה
רק ג'16.09.19

הצגת כל התגובות

51
רוב העצניקים השקולים וההגיוניים, מצביעים, כל אחד לפי העדפותיו,
יוסי15.09.19
50
דור הפלגה
הקורא15.09.19
49
אוי כמה אחינו אשכנזים אוהבים שלום ורודפים שלום או שרודפים אחרי מחלוקיס?
RAFI06.10.19
48
בחירות - טעות כל 4 שנים , כאשר בימי שאול עם ישראל נשאלו אם הם רוצים מלך בשר ודם או את מלכות ה' אמרו מלך בשר ודם ומאז התחילו גזירות ; ארונונות מיסים שחיתויות אותי עזבתי מקור מים חיים לעיצוב לכם בורות נשברים
יהודי16.09.19
שכחת שבית המקדש נחרב ואנו בגלות? יש מהפלס שחושבים שאם החרדים היו "גבורים עליהם"-על הממשלה, ולא נכנעים וכו', אז היו שולטים על כל החלטות המדינה כאילו זה של אב'שלהם... אנחנו בגלות והמלחמה צריכה להעשות בתחבולות, לא בבריונות. חבל על דאבדין את מינימום השכל הישר....
מכירה מקרוב 16.09.19
47
כבר הורה זקן, גדול ישראל הגר"ח קניבסקי, הערב בירושלים, שכל מי שאינו מצביע הרי הוא בכלל מחלל ה' והוא יעענש על כך בעולם הבא. לא יועילו כל הפוליטיקות הקטנות של הפלגים. עם ישראל נמצא בסכנה רוחנית ומי שלא יצביע- הרי הוא בכלל מחלל השם, רח"ל.
יהודי כואב15.09.19
46
קשקוש מוחלט, אף אחד בפלג לא הולך להצביע.
חזונישניק15.09.19
45
כאילו עד עכשיו לא החרימו אותם....
כאילו עד עכשיו15.09.19
44
רק יהדות התורה
רק ג'16.09.19
43
ברוך מרזל היה מקורב מאוד לרב שמואל אוירבך זצ"ל והוא זה שאמר לו ללכת לפוליטיקה. שמעתי מחבר שלי שהוא מהפלג שבגלל זה הוא יצביע לעוצמה יהודית.
דוד 16.09.19
42
אפשר להצביע עוצמה, היא תעזור למאבקים נגד הדת, אבל למרות הסקרים ייתכן שהיא לא תעבור, עדיף להצביע שס שג"כ תעזור
חיים15.09.19
41
מי שלא מצביע מצידי שיגוייס לצבא. חוצפה של אנשים. לא לתת קול וכן לבוא בטענות. חסרי בושה. ואגו"י בסדר? רק דגל לא? שנאה טהורה חסרת בסיס. זבלים.
רק ג15.09.19
40
מי שחושב לא להצביע שיזכר בקיצוצים של לפיד בקצבאות הילדים
חיים16.09.19
39
כל ההסכמים נעשו על דעת כל מועצות גדולי תורה והאדמורי"ם הקדושים, הפלג מזלזל בכל גדולי הדור הם רוצים לקעקע את עולם התורה
אפשטיין חרדק15.09.19
38
מי ישמע יחשוב כמה קולות יש להם?
לא הבנתי15.09.19
מנדט +
מוטי שמטוב16.09.19
37
ישנה מלחמה על עולם התורה.האם אין לפלג חובה להציל את כלל עולם התורה.האם לא תעמוד על דם רעך,חל רק על אנשי הפלג.מחלוקת לשם שמים יכולה להתקיים,אבל הפעם מדובר על המלחמה מי לה' אלי.כולם כאיש אחד חייבים לסייע ולהלחם את מלחמתה של תורה,לפני יום הדין.
אלי15.09.19
את התורה לא צריך להציל. זה בידי שמים! אתה תעשה מה שהורו גדולי ישראל זיע"א ולהבדיל שליט"א, שלא להיות שותפים לדבר עבירה, בחילולי השבת, גיוס בני הישיבות והפגיעה האנושה ביהדות ובכל דבר שבקדושה. לא מצביעים, ומתפללים לבורא עולם שיושיענו מהערב רב
דני16.09.19
36
בא אלי ידיד אמת שלי איש דגל התורה וביקש ממני שאצביע ג', בגלל ליברמן לפיד וכו'. והסביר לי שהוא התחייב להביא עוד חמשה מצביעים. אמרתי לו שדובר רישמי של דגל התורה הודיע שהם מבקשים מאנשי בני תורה שלא להצביע ג'. ופניו חפו. אם אתם מבקשים כל כך יפה שלא נצביע לכם, אז בסדר, לא נצביע.
תודה לדגל התורה15.09.19
אל תצביע, תדפוק את עצמך. עם קצת גאווה בן אדם מאבד את כל עולמו ברגע. תתמודד אחר כך בעצמך עם לפיד ותגיד כבר מעכשיו שג' אשמים בגזרת הגיוס (האמיתית, לא המדומה)
בהצלחה בהתאבדות16.09.19
מי אמר לקחת מקל ולהוריד אותם מהכביש לזה אני מצביע
שטיינמן שרי27.09.19
35
מי שלא מצביע הוא לא שפוי, יש לך שני ברירות שהשמאל יהיה או הימין אם אתה לא מבין מה אתה צריך לעשות ומבלבל את המוח בטענות סרק הוא פשוט משוגע
אבא 15.09.19
רק יהדות התורה
רק ג'16.09.19
34
יש כאן טעות, הגר"ש לא הורה בבחירות לכנסת ה-20 לא להצביע, הוא שתק, למי שזוכר היה כינוס גדול של אנשי עץ בארנה, קצת לפני הבחירות, והוא דיבר על המצב, ולא אמר שום מילה בנושא הבחירות, אמנם לא הורה להצביע, אבל גם לא אסר להצביע
אבי15.09.19
צודק בהחלט, גם הג"ר עזריאל לא הורה אז לא להצביע, ואם אינני טועה, הוא אף אמר בשקט לתלמידיו שיש להצביע זו טעות בכתבה, ואני מקווה שכיכר יתקנו את הטעות שלהם
יוסלה15.09.19
אסר גם אסר, עשרות עדויות ומכתבים ואף הסרטה, כל הנידון זה היה על 'להבא'...
בני ברק16.09.19
33
כל מי שקורא את המכתב ההוא, רואה ביקורת נקודתית על צעד אחד של יהדות התורה, לא כתוב שם הוראה לא להצביע, ואכן הם נזהרו מלכתוב כך, אף אחד לא רוצה ליטול עליו אחריות על מחיקת התורה וגזירות השמד שרוצים שונאי הדת לעשות. בקיצור, ביקורית נקודתית, יש, הוראה לא להצביע, אין
יעקב15.09.19
32
היסוד הבעייתי של החברה הללו זה אי היכולת לאהוב יהודי שהוא לא "בדיוק" ב"השקפה" שלי והאיסור לעבוד עמו בשיתוף פעולה אפילו כשהמצב זועק לשמיים. מכאן נובעות גם המחלוקות הבלתי פוסקות בקרבם כי כל אחד לא מוכן לשתף פעולה עם מי שחושב אחרת מילימטר...
קבלו דעתי 15.09.19
31
לאחר התגובה של דגל התורה אני בטוח שלא אצביע. אנשים אכולי שנאה
עץ15.09.19
מצביע לעוצמה יהודית. ידועה היתה מאוד קרבתו של ברוך מרזל לרב שמואל אוירבך. בגלל זה תומך בעוצמה יהודית. את העניין של ה'עקרונות ללא פשרות' במפלגה, מהרב הוא ינק את הגישה.
עצניק16.09.19
30
לא לוקחים תקציבים? חחח חחח חחח
צבי.15.09.19
29
בואו ונחשב חשבונו של עולם בבחירות הקודמות, אם היה עוד כמה עשרות אלפי קולות לגוש הימין חרדים ללא ליברמן, היו לנו 61 מנדטים, היינו מקבלים ממשלה שלא מחוייבת לא ללפיד, לא לליברמן, לא לגנץ ולא לעמיר פרץ, בראש מעייני הממשלה הזו, עמד הרצון העז להילחם בבג"ץ, ולהגביל את כוחו באופן מוחלט, ולעצור את כל הגלגל ש
איציק15.09.19
חשבונו של עולם תשאיר לקב"ה. ברוך ה' שלא קמה ממשלת שמד נוספת, ויהי רצון שגם לא תקום. לגופם של דברים, ממשלת השמד הקודמת (לא האחרונה) הרסה כמעט בכל תחום את היהדות! חילולי שבת בחסות ממשלתית - בשתיקת ותמיכת המפלגות המתקראות חרדיות. כנ"ל בכותל הרפומי, המחוז ה'חרדי', אקדמיה, ומה לא?? בקיצור ברוך שמסר עולמ
מוטי שמטוב16.09.19
את חשבונו של עולם אכן תשאיר להקב"ה, ואת ההשתדלות שלך שדורש ממך אותו הקב"ה-תעשה, נשמע מדבריך שהדבר היחיד שעשו המפלגות החרדיות בכל השנים הקודמות בממשלה זה רק לשתוק. אם התשובה שלך היא "נכון" ממילא אתה לא בר שיחה, תתאבד על ידי המנעות מהצבעה. יש יש לך קצת שכל, תבין שכשאתה ישנת, למדת ודיברת בטלפון, הנציגי
אני16.09.19
28
גם בבחירות הקודמות, פילוח של הקלפיות מול הבחירות המקומיות שבהם היו קולות לעץ בעיריה, הוכיח שרובם של מצביעי עץ לעיריה הצביעו ג לכנסת קל וחומר בבחירות הללו, שכל היהדות עומדת על כף המאזניים
דניאל15.09.19
נכון כי הגימלים זייפו הצבעה בשם העצניקים וכולם יודעים את זה אז לא להיתמם
דניאל15.09.19
27
עוד נותרה נקודת אמת ואחריות
ברוך השם15.09.19
26
מבחינתי תגובת דגל בסוף הכי הזויה "שלא יתפלא למה הוא מוחרם" דבר שמגיע רק מעולמה המושחת והמתועב של החרדיות הבניברקית שמנהלת החרמות בסדר גודל כמו שהם עושים לפלג דבר שמגיע מתרבות הזויה ושחיתות עמוקה שהזוי ששחיתות זו סוחבת אחריה תמימים ומובילה אותם כעדר אחרי קבוצת חסרי מידות ואני כותב את זה למרות שאין לי
אורי15.09.19
אכן, מי שמתנהג כמו עץ. שלא יתפלא שהוא מוחרם. כמה פשוט, כמה ברור. יצא העץ מן השק. סתם פוליטיקאים קטנים שמעדיפים את לפיד- העיקר שלא דגל.
מיר15.09.19
25
כאיש עץ אמיתי, לא למען המפלגה אלא למען ה', אלחם בכל כוחי נגד פשרות חוק הגיוס, בהפגנות שיהיו בעתיד, ואלחם בכל כוחי נגד הרשעים שרוצים שיהיה יותר גרוע, ע"י שאצביע לנציגי יהדות התורה שאין ספק שעושים יותר מהאחרים, גם אם יש לנו ויכוח איתם
איציק15.09.19
24
כל עוד יש את מפלגת דגל התורה שדוגלת בשנאה ורדיפה נגד כל אחד מבני תורה, אי אפשר להצביע ליהדות התורה, וגם ש"ס ואגודת ישראל תומכות בשתיקה ברדיפה זו. אדרבא דגל התורה עוד אומרים שהם לא רוצים שיצביעו להם.
אין סיכוי שיצבי15.09.19
23
התגובה של דגל התורה היא תגובה של שנאה פתולוגית. אחרי זה לא יתפלאו שליברמן מחרים את החרדים, אם החרדים בעצמם רודפים ומחרימים אחד את השני
חיים15.09.19
22
פייק ניוז מהתחלה עד הסוף. כל מי שמבין קצת את הפלג מבין שכל הכתבה הזאת פייק אחד גדול. וחבל אפילו לטרוח להסביר למה. תמשיכו להתחנן לקולות שלנו לפני הבחירות ולרדוף אותנו עד חורמה כל השנה.
שושנה16.09.19
חברי הכנסת צריכים אותך יום אחד, את צריכה אותם כל רגע ורגע מ-4 השנים הבאות. נראה לך שבאמת תוכלי בלעדיהם לחיות פה בישראל או לדאוג בעצמך למניעת פסק בית משפט נגד מופעים בהפרדה, וכו'? חבל להיות הזויים, בואי תתאפסי רגע לפני ההתאבדות של עצמך. תעשי חור בספינה בקול תרועת ניצחון, בסוף הרי גם את תטבעי, מה בדיו
קצת שכל זה הכל16.09.19
21
עוד מחלוקת שהרב איורבוך סירב לאסור הבחירות,נראה שבפלג יושבים ומתירים ואוסרים כאילו זה שלהם ,אין מסורת על שום דבר יש אוסרים ויש מתירים ,וזה קבלו ממרן ראש הישיבה שהוא היה דעת עץ התורה וממילא לא היה מתייעץ אם אף אחד ,והם ירשו את דעת עץ התורה ולכן הכותרת עוד מחלוקת ור עזריאל לא אוסר את הבחירות ,זה היום
יוסי16.09.19
לא הבנתי מילה
חיים16.09.19
20
תראו מה זה פרדוקס, מרב קנאות, ו"פרומקייט" הם מעדיפים לתת את קולם לבן גביר הימני הקיצוני (והרי ידוע דעתו של הרב ש"ך שהם טוענים כ"ממשיכי דרכו"על קבוצות הימין הללו,) או לימינה שבראשה עומדת שקד החילונית ובנט אבי אבות הפשרנות. ככה נראית קבוצה שמורדת בגדולי הדור.
מישהו16.09.19
19
נכון מאוד טוען הרב פרידמן שאין באמצע אבל לפני שמגדף את דגל ,שיכריז בקול גדול שרבי שמואל זצל נפגש עם נתניהו ועם ליברמן והוא היה ממנהיגי דגל שעשרים וחמש שנה טבלו וטבעו בתוך הקאולציה וכו,,פתאום לומר אין באמצע או סטמר או מזרחי מראה בעליל שהו רוצה להראות שהוא מרן ראש הישיבה,שאומר הפוך מהפלג השני וכל דברי
יוסי16.09.19
18
לכל אנשי ה"פלג הירושלמי" שבטוחים שבקנאותם הם מצילים את העולם. קשה לכם להצביע לדגל? אוקיי, אין בעיה, מבינים אתכם, אז לפחות תצביעו לש"ס, גם זה קשה לכם? אז תצביעו ימינה, אבל למה לזרוק את הקול שלכם לפח האשפה???????????
חרדי16.09.19
17
אולי מישהו יסביר לי את המכתב המצוטט בבומבסטיות לאור ההצבעה של הפלג לעופר ברקוביץ. הוא הרי לא רק חרדלניק... הוא מחלל שבת שלחם נגד שומרי השבת בירושלים... אה?
אלעזר מנחם מן16.09.19
יש הבדל גדול מאוד בין ארצי לעירוני...
יוסי16.09.19
16
זה חכם לתת את הלחי השניה ללפיד וכד' ?!
חכם 15.09.19
15
לכל ידידי, עמהם נלחמתי כתף אל כתף בבחירות לעיריית י-ם למען עץ, ולמען עופר ברקוביץ אני פונה מעומק הלב, איך נרגיש אם בסוף ח"ו השמאל החילוני והערבי יעלה, יקצצו לנו בבשר החי, הרבה יותר ממה שעשה לפיד לפני שש שנים, והפעם נרגיש שאנו האשמים בואו כולנו נתגייס לשם שמים, ולתועלת כולנו, ונצביע לאחת מהמפלגות שיח
יונתן15.09.19
14
דברי הבל ושטות של פלג של הפלג שהתפלג מהפלג המפולג, אצלהם חזיר עדיף מקרבן עולה
מוחות עקמים15.09.19
13
עופר ברקוביץ הכופר- כן, להצביע לו כל רבבות הקהל החרדי הקדוש בראשות האדמורים הצדיקים - טועים ואסור להצביע להם זו ההשקויפע של עורך הפשקויל הפלס
אפשטיין חרדק16.09.19
12
אז כן להצביע, או לא?
חיה06.10.19
11
בדיחה עצובה-כל גדולי ישראל כל האדמורים הקדושים כל ראשי הישיבות, כל תלמידי החזו"א ובראשם הג"ר דוב לנדאו-טועים חכמי חלם [הפלג] שהורו להצביע עבור הכופר עופר ברקוביץ הם בעלי ההשקויפע האמיתית, חחחחחחח....
בדיחה עצובה16.09.19
10
זה חכם לתת את הלחי השניה ללפיד וכד?
חכם 15.09.19
9
מי שמתבונן, שם לב שגם ר' אשר דויטש לא אסר את ההצבעה עקרונית, היה לו טענה על מעשה מסויים של ג', ומי שמזדהה עם טענה זו, יכול להצביע שס, בבחירות לכנסת העשרים זכור לי היטב שר' אשר אמר לבחורי הישיבה להצביע, וכמדומה שהוא אמר אז להצביע שם, וכך היה גם דעת הגר"ש מרקוביץ. לא השתנה מאז משהו משמעותי, אלא דבר אח
אהרלה15.09.19
קשקוש, נתונים שקריים!
בני ברק16.09.19
אתה קראת מה כתב???? הוא כותב במפורש שאין ולא הייתה חובה בעצם להצביע! ובבחירות האלו הורה מפורש שלא להצביע. מילא אתם חולקים עליהם, אבל למה להפגין בורות???
נטע שפירא16.09.19
8
ר' מרדכי השתתף בכנס של דגל בשכונת התקווה במוצ"ש
אויערבאך15.09.19
7
שקר אין לו רגליים
:)15.09.19
6
המאמר כתוב בטוב טעם ודעת
נכון15.09.19
5
כל הכבוד לרב אויערבך, סוף כל סוף הבן של רבי שלמה זלמן שהיה נוסף על הכל שיא העדינות ושכל הישר
צבי16.09.19
4
מי הם שיזלזלו בכל הקהל הקדוש של רבבות אלפי ישראל, חסידים ובני תורה? בושה וגאוה
מי הם?15.09.19
3
הפלס חיפש וחיפש, ולא מצא מי שאמר לא להצביע, אלא רק ר' אשר דויטש, בכתבה אחרת הם כתבו שמרנן ורבנן גדולי ישראל אומרים לא להצביע, בלי לכתוב שום שם, זה היה פשוט נלעג, היה שקוף שאין שום רב מלבד ר"א דויטש, שמוכן להורות לא להצביע
יהודה ע.15.09.19
2
לוקחים קצת pr של תעמולת בחירות ומנצלים אותו ומפרסמים כאילו דגל עשו ברית עם המזרחי והולכים ביחד. העיקר שהפלג יוכלו לקבל קצת תשומי בימים האלו בזמן שאף אחד לא מסתכל לכיוון שלהם. כאן בארה"ב ידוע, שכבר חמישים שנה בסאטמר מאמינים שהפגנות ומחאות נותנת חיזוק ומביאה אחדות בציבור שלהם ובשיטה הם מחשיבים את
Lakewooder15.09.19
רואים שאתה לא גר כאן... לא הולכים עם המזרחי??? קראת את ההסכם החתום שלהם עם הרב דוד חי הכהן וכו'? זה יכל לקרות כשהיה מרן הרב שך בחיים?? הסטייפלר? החזון איש?
נטע שפירא16.09.19
1
מנהיגות כריזמתית בדגל? חחחח
הרב לנדא15.09.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24