כיכר השבת

טור דעה

לא, אנחנו לא מטומטמים // דוד רוזנטל

אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים. ברור שהשמאל מוכן לעשות הכל כדי לעשות שימוש בחרדים לצרכיו הפוליטיים, ואז לזרוק. לחרדים ולשמאל, ניגוד ערכים חריף ובלתי ניתן לגישור (דעה)

30
דוד רוזנטל | כיכר השבת | כ"ד באלול | 24.09.19
לא, אנחנו לא מטומטמים // דוד רוזנטל
(צילום: חיים צח, לע"מ)

בזירה הפוליטית קיימת אי בהירות לגבי הרכבת הממשלה, מה שגורם לאנשי שמאל בפוליטיקה ובתקשורת לרקום על דעת עצמם רעיונות על ממשלת שמאל בצירוף החרדים. ממשלת אוסלו של רבין וש"ס מוצאת מן הנפתלין להביא ראיה כמה יכול שיתוף פעולה שכזה לפרוח, ועד כמה שונאי דת וחרדים יכולים לדור בכפיפה אחת. נשלפות הבטחות לפיזור כספים "חברתיים" ותקציבים בשפע לכל מה שרק יעלה על הדעת. כל הקמפיינים נגד ההדתה, הדתיים, שמירת שבת, הפרדה בהופעות, הפרדה במכללות, הישיבות, כל אלה כמובן יגנזו כדי שיגור זאב עם יהדות, ושמאל עם חרדים ירבץ.

אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים. ברור שהשמאל מוכן לעשות הכל כדי לעשות שימוש בחרדים לצרכיו הפוליטיים, הרדיקליים חברתית, והאפורים-כהים מבחינה לאומית, ואז לזרוק. כמו שאמרה שולמית אלוני, בשביל השלום אני מוכנה גם ללכת עם שטריימל. אין לחרדים צורך בשטריימל של יורשי אלוני, שהרי אינם באים אלא לנתץ את תפיסת העולם החרדית, המסורתית, היהודית.

לחרדים ולשמאל יש ניגוד ערכים מאד חריף, וגם הסכמה על קצבאות ותקציבים לא תגשר על הפער האידאולוגי. החרדים והשמאל נמצאים בשני צידי מתרס בסוגיה החברתית, בסוגיה המדינית, ובסוגיית חופש הפרט.

בנושא החברתי-אזרחי, השמאל שכח מה זה להיות יהודי. דברי נתניהו באזני הרב כדורי אמנם הוצאו מהקשרם, אך הם דווקא נכונים היום שבעת מונים מהימים בהם נאמרו. השמאל היום איננו ליברלי (היעדר כפייה מכל צד) כפי שהוא מציג עצמו, אלא השמאל פרוגרסיבי מאד ורדיקלי מאד. השמאל הוא דת אקטיביסטית בפני עצמה, הדוגלת באוניברסליות, התנגדות ללאומיות התנגדות לדת, התנגדות לערכי המשפחה, וכפייה של כל הנ"ל בחקיקה. מכאן מגיעה המוטיבציה של השמאל למחיקה אקטיבית של זהותה הלאומית של מדינת ישראל, למחיקת זהותה היהודית, ולמחיקת הערכים המשפחתיים והלאומיים הנפוצים בקרב רוב מוחלט של האוכלוסייה היהודית. השמאל מתנגש חזיתית בערכים החרדיים-יהודיים, אך זה לא מפריע לו לבקש שכר כפנחס ולפשוט טלפיים לאמור ראו כי תומך קצבאות אני.

מה שהופך את התמהיל הפרוגרסיבי-שמאלני לצורם במיוחד לחרדים, זה הצורך הכפייתי של השמאל לאכוף את ערכיו על כולם. השמאל איננו ליברלי, במובן של פסיביות ערכית, חיה ותן לחיות, אלא הוא אקטיביסטי ומקדם כפיה של ערכיו באמצעות מערכות המדינה כולן, כמו מערכת החינוך, התרבות, התקשורת ועוד.

כדי למחוק את הזהות הלאומית והדתית של ישראל השמאל נאבק בעוז לאזרח כאן גויים גמורים, בתואנה שהם פליטים או עובדים זרים אומללים, או מסתננים שאסור לגרש. השמאל נאבק בעוז כדי להכיר בגיורים של "זרמים" שלא ידעום אבותינו, ואשר פותחים לרווחה את הגיור לכל צרוב וזב חוטם, ובד בבד הוא אף מבקר את המילים "נפש יהודי הומיה" בהמנון. כלומר, היהדות היא בעייתית, אך כל בן דת זרה שירצה להצטרף – בכבוד. עם זה החרדים יכולים להסכים? עם זה שמרנים יכולים לחיות?

בנושא המדיני, המפלגות החרדיות מאז ומתמיד לא הביעו עמדה נחרצת לגבי נסיגות או פשרנות מדינית. לא בעד ולא נגד. גדולי הדור הייתה להם דעה נחרצת מאד כלפי סוגייה אחת – מניעת שפיכת דם יהודי. כאשר היה יסוד סביר להניח שפשרנות מדינית תועיל למנוע שפיכות דמים, הרב שך והרב עובדיה הסכימו לכך. אך כאשר הוכח אמפירית שפשרנות מדינית מביאה לשפיכות דמים ולהתגברות הטרור, הרב עובדיה חתם והתבטא בנחרצות נגד כל המשך של תהליך זה.

הרב שך, אשר נחשב ליונה מדינית, התבטא בחריפות רבה מאד נגד השמאל בגלל עמדותיו האוניברסליות שבאות עם התנגדות להכעיס ליהדות. לכן הוא גם התנגד להצטרפות המפלגה החרדית לתרגיל המסריח של שמעון פרס, וכך גם התנגד להצטרפות לממשלת רבין. וגישה זו די מסכמת את העמדה החרדית בנושא - גם הגורמים שהכי התקרבו לשמאל, ראו בו גורם עויין מובהק ליהדות ולערכים השמרניים.

ההזדהות החרדית עם הימין נובעת בעיקר בגלל זהות ערכית. הימין בישראל הוא יהודי מאד, מסורתי, מכבד את ערכי המשפחה, הלאום והדת. ונוסף לזה הוא שומר על ארץ ישראל ומונע שפיכות דמים של יהודים.

אנחנו לא מטומטמים, ואלה שאך אתמול התבטאו בשנאה כלפי החרדים ועתרו לבג"צ נגד חוק הגיוס ונגד אקדמיה נפרדת לחרדים, לא הפכו פתאום למסורתיים מאתמול להיום. הפרוגרסיבים של אתמול, הם שונאי החרדים גם היום, ואף תקציב או שוחד לא יחפה על כך.

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
זה משהו אחר היום. תתעוררו. עם ישראל
אין שמאל וימין כבר במדינה.25.09.19
26
אני בן 55 עברתי שירות קרבי ומילואים עובד ונשוי +שלושה ילדיםעובד קשה כדילשרוד אקדמאי ולא גומר את חצי החודש ומלא בחובות כי אני חרדי שנמצא בצד הלא נכון של הנהר אין מקומות עבודה שיקבלו אותךוהעבודות המוצעות הן עם שכר מינימום וכמאמר הפתגם השבע אינו רואה את הרעב ולא מסוגל להבינו ובטוח שהעני בא לחטוף ממנ
מרכז25.09.19
25
אתה נשמע הפוך לגמרי מרמור וציניות מנת חלקך
לרבינו 24.09.19

הצגת כל התגובות

24
כל מילה בסלע
ט24.09.19
23
ישר כח גדול כל מילה פנינה!
בן תורה25.09.19
22
תודה! מילה בסלע!
אורי24.09.19
21
חזק מאוד
יישר כח 24.09.19
20
מי שחי בסרט שסתיו שפיר, יאיר לפיד וניצן הורביץ הולכים לתת לחרדים לחיות כמו שהם רוצים- הוא טיפש מטופש, השמאל היום הרבה יותר אנטי חרדי מאשר שמאל מדיני
נתנאל כ.25.09.19
19
ממש הסכמתי עם כל מילה. תודה!
יוסף24.09.19
18
כל מילה נכונה וישרה. יישר כוח
אבי24.09.19
17
התכוונתי בתגובתי למגיב 16
מאיר מ2225.09.19
16
השנורר איננו יכול לבחור בגביר שיאכיל אותו, אחרת יתקיים בו הפסוק ואכלתם בשר בניכם, ובשר בנותיכם תאכלו. וזה התקיים בצפת במלחמת העולם הראשונה, כאשר עקב המלחמה לא הגיעו כספי החלוקה מאירופה.
רבינו24.09.19
15
כמה שאלות, ותשובות. א. האם ראש ממשלה מטעם הליכוד פיטר בעבר את כל השרים וסגני השרים החרדים ? כן. ב. האם נתניהו הקים בעבר ממשלה בלי החרדים ? כן. ג. האם המפלגות החרדיות ישבו בעבר עם העבודה, רץ (כיום מרץ) ושינוי ? כן. אז מספיק עם סיסמאות. תמצאו את המאחד ותפסיקו לפלג (הפנייה הזו היא לכולם).
ישראל24.09.19
14
ל 0 מתגובה 13. יהודים לא פחדנים, אל תתבלבל בגלל השואה.
מאיר25.09.19
13
אתה לא מטומטם אתה פתי
עופר24.09.19
12
יהודים כבר לא יכולים לבחור את הנבחר, הוא כבר נבחר. אני מדבר על המשיח. אמן.
מאיר25.09.19
11
ישר כח! דברים נכונים !
חיים24.09.19
10
אמת ויציב. כל מילה שווה זהב..
פלאפל24.09.19
9
אני חילוני בשמאל המדיני. אשתי ואני חיים יחד מגיל 20 ולשנינו זו הזוגיות הראשונה. יש לנו שלושה ילדים, כולם עשו שנת שירות לפני הצבא ובנוסף שרתו שירות קרבי מלא. שנינו בעלי השכלה אקדמאית, עובדים משרות מלאות ולא היינו בחובות אף יום מחיינו. אני קצין בשירות מילואים פעיל מעל גיל חמישים. אנחנו דוגמה לעשרות ומ
שמאל25.09.19
8
אף אחד לא מטומטם, אבל אנחנו חיים בסיטואציה שבה אם לא נוביל נבכה לאחר מיכן. המצב כיום: 1. חוק גיוס מסוכן. 2. חוק ללימודי ליבה כמו שדורש ליברמן. 3. חילולי שבת בחסות החוק. וכן גם תקציבים ועוד ועוד המצב הפוליטי הוא ברור, ישנם 3 אופציות ראליות 1. ממשלת אחדות ליכוד כחול לבן בלי חרדים- מצב רע 2. ממשלת אח
אשר24.09.19
7
בהתחלה היינו סתם יראי ה' ושומרי תורתו, אבל לאחר עשרות שנות המדינה, הפכנו להיות ימנים קיצונים לא פחות מיראי שמיים. לכן פעם גדולי הדור תמכו בשותפות עם השמאליים, אבל היום אנחנו לאומנים קיצוניים לא פחות מכהנא, וכמו הדת"ליים המזרוחניקים גם אצלנו הפך הרגש הלאומי לחלק מרכזי בתורתנו.
חרדי לאומי24.09.19
זה ממש לא שהחרדים הם לאומנם קיצוניים, אלא שמה שהם קיבלו מהימין זה לפחות אמפטיה ונסיון לעזור בניגוד לבוגדי השמאל שפרט להיותם בוגדים גם התנכרו לדת ככל שניתן. בנוסף, הימין מבטיח לשים את בגץ הארור במקומו דבר שחלאות השמאל מתנגדות לו בכל תוקף.
אבי 24.09.19
6
שתי מדינות לשני עמים !!!!! או מלחמת אזרחים (מועדף עלינו) תחליטו עלוקות
חילוני24.09.19
5
וואו כל מילה זהב. לתלות עם מסגרת
יהודי24.09.19
4
אמת ויציב. מדויק ושכל ישר. לא להתפתות אחר לשון חלקה. מפלגת הליכוד היא מפלגה מסורתית ואילולא ההתערבות של בגץ בענייני דת ומדינה כבר מזמן ממשלת הימין והדתיים חרדים היו מטפלים ברוב הבעיות ומחוקקים חוקים מתאימים. מאמין שבחירות נוספות יפתרו את הבעיה. צריך להתנהל בחכמה, כגוש אחד, בלתי ניתן לפילוג. כל זמן ש
אמת ויציב24.09.19
3
אנחנו חרדים, לא מטומטמים. הימין יותר גרוע לדת מהשמאל. ליברמן - ימין. לפיד - ימין. אפילו הבית היהודי לא מכבד את החרדים..... מי שדאג ללומדי תורה היה פרס והשמאל. מי שקיצץ את הקצבאות היה ביבי "הימין החזק" שאתה מנסה להגן עליו, ואז ידעו החכים החרדים לצאת עליו. השמאל הרבה יותר חברתי מהימין הקפיטליסט....
חרדי24.09.19
מסכים עם כל מילה
מכלוף25.09.19
2
סבא שלי בגרמניה יהודי חרדי של תורה עם דרך ארץ. כל בחירות הוא הצביע, בהוראת רבותיו למרכז הקתולי, שהתחרה במפלגות הימין הגזעני זה שינה מעט מאוד והוא לא חשב שום דבר טוב על אנטישמים קתוליים . אין לנו שום עניין בהבדלים שבין ערב רב שמאל לבין ערב רב ימין. הטיעונים לפי השמאל דווקא ליבראלי יותר חלולים כמו הטי
הערצת ביבי חולה24.09.19
אין בעיה שחרדי מן השורה יהיה יותר בעד ברית עם הליכוד, כי הם עדיפים לנו מבחינת תקציבים או כי הם קצת פחות שונאי דת מהשמאל. אבל כותב הטור, ורבים רבים מדי! כמותו, הם לא חרדים שמעדיפים ממשלה עם נתניהו משיקול קר, ומצפים למה שיורו רבנן לשלוחיהון בפוליטיקה. הם ישראלים אנשי ימין הלובשים במקרה חולצה לבנה וכיפ
אשריך25.09.19
1
דוד רוזנטל היקר זה כבר מגעיל לגמרי הסגידה שלך לשקרניהו ולליכוד ברור שאתה מקבל כסף כדי להחדיר לראש של החרדים ערכים של מפלגת הליכוד כדי להמשיך וללחוץ ללכת עם הליכוד בכל מחיר עד הסוף המר תוך סכנה של ממש בהסתכתסכות עם הציבור הערבי בארץ. מפלגת הליכוד היא לא מפלגה ימנית וגם לא מסורתית ואין ביניהם ובין השמ
חנטריש24.09.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 20:00

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם