כיכר השבת

פרסום ראשון

בעקבות ההחרפה בתחבורה: 1,500 בנות אלישבע שובתות

בעקבות הסיוט והסבל אותו עוברות בנות הסמינר בתחבורה הציבורית הרגילה בדרכן ובשובן מהסמינר מידי יום, הודיעו התלמידות במחאה כנגד משרד התחבורה על השבתתו של הסמינר (חדשות חרדים)

48
אבי רבינא | כיכר השבת | ג' בחשוון | 01.11.19
תיעוד מהאוטובוסים לסמינר (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

מעקב 'כיכר השבת': לפני כחודשיים דווח ב'כיכר השבת' בהרחבה על הסיוט בתחבורה הציבורית בירושלים. אלף חמש מאות בנות מסמינר "בנות אלישבע" נוסעות מדי יום בתחבורה הציבורית הסדירה למקום הלימודים בשכונת רמות.

אלא, שהנסיעה שאמורה להיות שגרתית, מהירה ורגועה הופכת מדי יום לסיוט. זאת בשל סירוב משרד התחבורה לתגבר או לייעד קווים עבור הבנות מהשכונות לשכונת רמות.

הבוקר (שישי), במחאה על אוזלת ידם של משרד התחבורה שובתים 1,500 בנות הסמינר, ולא הגיעו ללימודים. המורות שהגיעו לסמינר נשלחו הביתה לאחר שהבינו כי ישנה שביתה.

הצפיפות, החום והעצבים הופכים את הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים לפעולה לא פשוטה, שלא פעם הורסת את היום מלבד הבעיות ההלכתיות והמוסריות שנגרמות בנסיעה כזו בה הנוסעים נדחפים אחד על השני. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי את הסיוט הזה היה ניתן לעצור בהתנהלות נכונה של משרד התחבורה.

בקריית החינוך החדשה בשכונת רמות ישנם מספר מוסדות לימוד [בנות אלישבע, אפיקי דעת, ומוסדות נוספים שיתווספו בקרוב] שבמצטבר לומדות בהם אלפי תלמידות. המוסדות נמצאים במרחק ניכר ממקום מגוריי התלמידות מה שמחייב אותן לנסוע לביה"ס בתחבורה ציבורית.

אין ספור ישיבות התקיימו בנושא בין מנהלי הסמינרים לראש העיר משה ליאון ומחזיק תיק תחבורה בעירייה דוד זוהר שמוביל את המאבק, אך עד כה משרד התחבורה מתבצר בעמדתו.

כיום האחריות הבלעדית לקביעת כמויות שירות ותוספות וכל מה שנוגע להרחבת השירות בתחבורה הציבורית היא בידיו של משרד התחבורה שגם הוא כפוף להחלטות האוצר בנושא.

הקושי בהגעה בתחבורה ציבורית של יותר מאלפיים תלמידות לקריית החינוך שנבנתה ברמות לא נלקח בחשבון מראש, ונוצרו מספר בעיות שהמורגשת ביותר היא הקושי של הבנות שמתגוררות בשכונת בית וגן וקרית יובל שמרוחקות מאוד משכונת רמות.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר דוד זוהר, כי "קיימים שתי פתרונות אפשריים למצב ושניהם כפי נמצאים בידי משרדי התחבורה והאוצר. א. אישור של משרד התחבורה לתוספות משמעותיות לקווי התלמידים ב. תגבור של קווי השירות הרגילים (כמובן פתרון פחות מוצלח)".

במשרד התחבורה אומרים ל'כיכר השבת', כי עושים הכל על מנת להביא לפתרון יעיל למצוקת הבנות. אך בשלב זה המשרד לא מספק כחלק ממדיניותו קווים ייעודיים למוסדות חינוך, זאת על מנת לא להגביר את הלחץ על קווי התחבורה הסדירים.

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
לתושבי רמות: שתדעו שכל פעם שאנחנו עולות על אוטובוס ולא על ההסעה (כי הנהג החליט לא לבוא...) אנחנו ישר אומרות שמילא אנחנו אבל מסכנים התושבים ... וכשיש נשים/גברים שעומדים בד"כ אנחנו מפנות מקום. אנחנו לא עד כדי כך מקולקלות... :) וגם, סתם שתדעו שממחר - יום שני ו' חשוון אנחנו שובתות עד שיהיו הסעות מסודרו
תלמידה03.11.19
25
סכנת חיים ממש!!!!!!!! אף אחד לא יכול להבין את זה עד שתהיו בתוך האוטובוס ממש, בלי להסתכל מבחוץ , ואז בואו נראה איך תצאו משם. ואז לא מספיק שאנחנו נוסעות כמו סרדינים ( ויותר גרוע מהם) יום אחד שאנחנו מחליטות לא לבוא אז המורה אומרת לנו לעשות מבחן על השיעורים שפספסנו. תתבישו.
עוש אחת מהסובלות01.11.19
24
בסין יותר גרוע
סיני01.11.19
מה זה משנה עכשיו סין?
סין04.11.19

הצגת כל התגובות

23
באמת חייבים לסדר את העינין הזה ,אל תשכחו שהאוטובוסים הם אוטובוסים רגילים וכולם עולים עליהם,נוצר מצב באמת מביך ,ולא כל כך צנועה שבנות דבוקות לגברים , פעם אחת מרוב שהיה צפוף הנהג עצר את האוטובוס ולא המשיך לנסוע עד שירדו מלא בנות ,ופעם אחת אפילו מישהי התעלפה באוטובוס - כן ממש התעלפה עצרו את האוטובוס בצ
תקראו זה חשוב!01.11.19
אין מילה כזאת צופף
אני03.11.19
22
עם כל הצער שיארגנו להם הסעות פרטיות הבנות עולות בשעות לחוצות מעכבות את שאר הנוסעים מדברות בקולי קולות זהו סבל יום יומי כשאנחנו צריכים תחבורה מיותר לציין שאינם קמות לאנשים מבוגרים והרעששששששש אני זוכרת שאנחנו חזרנו מהסמינר לימדו אותנו לדבר בשקט אז שיסעו בהסעות די לסבל
סובלת01.11.19
21
חבל שלא עושים שאטלים מהסמינר שזה מוקד של כמה סמינרים עד לכניסה לעיר
שם חסוי01.11.19
20
מדובר בביטול תורה, איזה רב התיר להן לשבות?
רבינו01.11.19
איזה שטויות.... ביטול תורה? אנחנו לא גברים שיש לנו מצוות לימוד תורה וגם שלא באמת לומדים תורה בסמינר וזה בטוח עם אישור מרב
תלמידה מהתיכון02.11.19
19
אנחנו שובטות עד שלא מסדרים תעסעות!!!!!
בנותית!01.11.19
18
כל האלה שמדברים על זה שצפוף להם ועל הרעש באוטובוסים, תבינו דבר אחד, הבנות לא אשמות וזה לא יעזור לכם לבקש מהם שקט כי לכו תשתיקו 1500 בנות שאין להם מקום בהסעה והם אחרי יום לימודים מפרך ועוד צריכות לנסוע שעה וחצי לפחות (והבנות מבית וגן יכולות לנסוע שעתיים+) והם עולות עצבניות לאוטובוס וגם אז לא לכל הבנו
מסכנונת אחת02.11.19
17
במקום להוציא אוטובוסים חצי ריקים כל 5 דקות לקרית רם יוציאו כל 6 דקות ובכך יתפנו להם סך האוטבוסים הנדרש בלי להפריע לאף אחד. שוב התעמרות בציבור הדתי/חרדי. והיכן הם נציגיהם בכנסת ובעירייה?
ירושלים01.11.19
16
על מי הן חושבות שהן מאיימות?!
חיים02.11.19
15
ויקום המלפפון ויכה את הגנן. ארנונה ואגרה לשלם זה טוב שירותים לאזרחיות לא.
נוירא01.11.19
14
אולי כדאי לחלק את הסמינר ל2 חצי אחד יתחיל ב8 והחצי השני ב8:30 זה יוריד מהעומס, כך גם לגבי שעת סיום הלימודים
חיה01.11.19
13
על מי מאימים בשביתה תארגנו הסעה פרטית ולא לצפות לעזרה מסמוטריץ
רבקה01.11.19
12
שישבתו! אמן שישבתו! כל עוד יש 'שביתה' בסמינר הזה אולי יהיה לנו - התושבים - תחבורה קצת פחות מטורללת. המצב בתחבורה בשכונה גם ככה על הפנים.. נהגים שיוצאאים כשהם רוצים ובעיקר נהגים שלא יוצאים כשלא רוצים ומעל כל זה נוספו לנו מאות בנות סמינר שעולות בתחנות הראשונות. בחיי שזה נשמע כמו כלוב עכברים
שכן02.11.19
סתום את הפה כי אני אחת מתלמידות הסמינר ואם אתה יודע איזה סבל אנחנו עוברות היית עם שיראל ערבים זה לזה
תלמידת סמינר אס03.11.19
11
שום הסעות פרטיות! אי אפשר להיכנע ככה,פשוט לא מגיעים לסמינר עד שיסדרו את זה!!!!
מסויטת01.11.19
10
הבת שלי לומדת בסמינר הזה, ביום שישי למדה כרגיל. לא יודע מאיפה הקשקוש הזה
חרדי02.11.19
את טועה! היה שביתה כל התיכון לא הגיע 1000 בנות בלי יוצא מהכלל בנות י'ג י'ד שהמסלול שלהן חשוב למדו ונהנו מהסעות שיש בהם מקום לשבת ולא נדחסים כמו סרדינים ויש אוויר לנשום.
בת מבנות אלישבע02.11.19
אתה טועה. אני לומדת בבנות אלישבע ובחסדי שמים מרובים היה חופששש לך תדע מה בתך עשתה... אולי לה היה לה כח לעזור...
ביביייי02.11.19
הןפה,עליתי פה על מישהי. לכי לסדר ולעזר
ה אחד02.11.19
כנראה הבת שלך הלכה לבלות....
אנונימי02.11.19
9
שמעתי מהרבה אנשים שהם נגד הסמינרים ואין בהם עניין.
ראובן01.11.19
8
אני באמת לא יודע איך היצר הרע הזה ניכנס לנו מהדלת האחורית, תערו לעצמחם אולם שמחות או בית-כנסת, שיום אחד מחליתים להסיר את המחיצות, ובנים ובנות יחדיו, בחורים ובחורות דבוקים זה בזה, לא נעים לכתוב, אבל מתי ישימו את הנושה כבר על השולחן, האם אנחנו כאלו עיוורים לא מבינים את גודל המכשול. זה בדיוק כמו שפעם ל
דוד03.11.19
7
אין לכם מושג איזה סיוט זה! זה סכנה ממשית! ואני בתור אחת שלא מסוגלת לנשום כי הפרצוף שלי דבוק לדלת או כי אני יושבת עם עוד 4 בנות במושב וכל התיקים נמצאים על הראש שלך ויש בנות שעומדות על העמוד שמעל האקורדיון וכל פעם שהאוטובוס עושה סיבוב כולם צווחות כי כמעט נהרגתי או כי הילדה הזאת שמלמעלה דרכה לי על הראש
חסוי01.11.19
מספרים לנו שגרים במדינת חוק אנשי התחבורה וממשלת ישראל כנראה חושבים את עצמם למעלה מן החוק. כולנו יכולים ללמוד מזה שבמדינת ישראל אין צורך לקיים את החוקים הרי הממשלה עצמה מזלזלת בחוקי התנועה ומסכנת את אזרחיה!
מבקר מהצד02.11.19
כל מילה אמת! לצערנו
אא01.11.19
מאיזה כיתה את? ומאיזה שכונה
בנותית03.11.19
אהבתי, צודקת בכל מילה
שם חסוי01.11.19
אולי יש מצב בקיצור
ח01.11.19
פשוט הזוייייי
דידי01.11.19
את גדולה מהחיים! היטבת להסביר ולתאר מעט ממה שקורה... הלוואי ויביא לעזרה הנדרשת...
לחסוי01.11.19
אני ממש מבינה כל מילה שלה היא אמת לאמיתה!!!
אחת מהסמינר02.11.19
6
בדיוק זה המטרה : שיעזבו תסמינרים היקרים (כמה עולה שכר לימוד בסמינרים לעמות מקומות אחרים) ומי יודע האם המקצועות שמה מספיק ריווחיים ? וילכו למרכז החרדי להכשרה מקצועית ולבית המורה וליופיקס כי בת ישראל לא אמורה לצאת רבנית ולריב עם בעלה לעתיד על עניינים רוחניים שבביתה לעתיד כי הבעל אמור לקבוע ברוחניות
משה01.11.19
אני לא מבין מה הבעיות שלך, ומי אתה באמת האם אתה עדיין רווק או נשוי למשהי כזו מזה השטיות האלא שאתה מקשקש, בסמינרים היום יש מקצות הכי מבוקשים שיש!! . שים לב שבכל המיגדלים של תל אביב רוב במשרות החשובות מאוייישות בבנות סמינר( והשאר שלא- פקידות קבלה) אז על מה אתה מקשקש, נכון זה יקר ואפילו מאד!! אבל מפה ו
חיים01.11.19
גאון בכתיבה כמוך אשריך/////////
דן01.11.19
אולי הוא לא כתב בשפה יפה אך הוא צודק בעיקר דבריו. הבנות משלמות הון כדי ללמוד מקצועות שבציבור הכללי רק האנשים הפחות מוצלחים לומדים. זה פשוט חבל, לוקחים בנות מוכשרות מאוד ומלמדים אותם הנדסאים. (במגזרים האחרים רק אלו שלא חזקים לימודית הולכים להוציא תעודה כזאת)
אנונימי02.11.19
צודק!!
רקיע01.11.19
5
גם את רמת שלמה חנקו עם כל הסמינרים וההסעות שלהם. כל האוטובוסים מפוצצים. אי אפשר לעבור בשכונה. נהיה פשוט סיוט!!! תוציאו את הסמינרים מהשכונות!!!
cb02.11.19
4
כל מדינת ישראל בלחץ מהשביתה הזאת... שילמדו במקום המגורים שלהן או שיעברו לגור ליד מוסד הלימודים שלהן ושיפסיקו לבלבל את המוח. חבורת בכיינים!
איזה פחד!01.11.19
על מה אתה מדבר?!!! אין לך מושגים. בגלל שזה מדובר בחרדים ? ואם זה היה בנות אולפנה אז הטענה הייתה בסדר תהייה כנה עם עצמך ולא מושפע מכל מני.....
גילי02.11.19
בדקת פעם את מנת המישכל שלך?
יהודי לאיזה פחד02.11.19
3
סלחו לי אבל פשוט בלתי נסבל מה שקורה בתור מישהי שגרה ברמות, בנות הסמינר השתלטו לנו על התחבורה שגם ככה מזגזגת.... אני עולה סה"כ תחנה אחריהם בחזור והאוטובוס לא עוצר וזה בין התחנות הראשונות, הוא מגיע מפוצץ בבנות הסמינר ואני מאחרת לעבודה בעקבות זה!!!!!!!!!!!!!! זה פשוט בלתי נסבל כבר............ מי שהביא
אנונימית02.11.19
2
צודקות!
צודקות01.11.19
1
למי שלא קלט הכי סובלות זה הבית וגן!!
מה זה משנה01.11.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24