כיכר השבת

תהיו ספרדים גאים!

זכרו של מרן זצ"ל לא תלוי בליטאים // ישי כהן

במשכן הכנסת קיימו היום אירוע מאחד לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אך ברשת עסקו מדוע ח"כ משה גפני לא השתתף בטקס. ואני תוהה: מדוע אנחנו, הספרדים, זקוקים להם בכלל? (טור)

123
ישי כהן | כיכר השבת | ו' בחשוון | 04.11.19
גפני מדליק נר לזכרו של מרן זצ"ל, היום
גפני מדליק נר לזכרו של מרן זצ"ל, היום (צילום: יעקב כהן)

כמיליון איש השתתפו בהלוויתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, הלוויה שלא נראתה מאז קום המדינה, וכנראה לא תיראה בעתיד. ההמונים הגיעו אז לחלוק כבוד אחרון למנהיג הדור, וגם מדי שנה, בג' במר חשוון, מציינים מאות אלפים ברחבי הארץ והעולם את יום הסתלקותו, באירועים מרכזיים ופרטיים.

נראה שבשנים האחרונות לא היה מנהיג רוחני שזכה לכבוד כה גדול בהסתלקותו, כאשר מדי יום פוקדים רבים את ציונו הקדוש בבית העלמין סנהדריה בירושלים, וביום ההילולא - אלפים עולים להתפלל בו.

כך גם במשכן הכנסת: דמותו של מרן זצ"ל הצליחה לאחד קצוות שונים בפוליטיקה הישראלית, כשאל הטקס לזכרו הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, ואף יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שיגר את מקורבו, ח"כ עודד פורר, להשתתף בכינוס.

אלא שברשתות החברתיות עסקו היום לא מעט בשאילה ה"קריטית": מדוע חברי הכנסת של 'דגל התורה' לא הגיעו תחילה למעמד. נדגיש, כי כלל חברי הכנסת של 'דגל' כן נכחו שם בסופו של דבר, והדליקו נר לזכרו של מרן זצ"ל.

תהיה זו, שעלתה כאמור ברחבי הרשת, הזכירה לי את המסקנה אליה הגעתי זה מכבר: הגיע הזמן שאנחנו, הספרדים, נפסיק להתנהג כנחותים. אנחנו לא זקוקים לחברי הכנסת הליטאים כדי להכיר בגדלותו של מרן זצ"ל.

כבודו של מרן לא גדל בשל השתתפותם כן-או-לא. הוא נמדד באלפי העצרות ברחבי הארץ, ברבבות שעולים מדי יום להתפלל על ציונו ובהמוני בית ישראל ההולכים לאור פסיקותיו והנהגתו בכל צעד ושעל.

אגב, אם כבר מזכירים את הציבור הליטאי, לא סוד שחלק מהם רדפו את מרן בחייו וגרמו לו לצער, צער אמיתי. היום, כולם כולל כולם, נאלצים 'להודות' בגדלותו של מנהיג הדור, כמותו לא קם בדורות האחרונים.

או במשפט קצר: תהיו ספרדים גאים! אנחנו לא זקוקים ל'חותמת כשרות' של חבר כנסת ליטאי זה או אחר, כדי להכיר בגדלותו של רבינו הגדול.

אולי כדאי לסיים עם ציטוט של אחד, ח"כ בני גנץ - וכדאי שכולנו נשנן זאת: "יהיה מאוד יהיר מצדי לומר דברים על הרב עובדיה יוסף"...

תוכן שאסור לפספס
123 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
חבל שהאליטה הספרדית (ובראשם דרעי) מרגישה נחיתית ומתחנפת לאשכנזים
ישי צודק24.04.20
69
דבר ראשון אני לא חושבת שזה מתאים להעלות כזה טור. לא ניראה לי שמרן היה שמח לשמוע על הפילוגים והמחלוקות שזה גורר. יש פה הרבה תגובות שלא נראה לי שאלו שכתבו אותם חשבו קודם. אבל למרות זאת זה לא סותר את מה שאני רוצה לומר- ישי כהן צודק מאוד!! אנחנו הספרדים צריכים להיות גאים במה שאנחנו! אין לנו במה להרגיש
נועה05.11.19
68
ילד
ילד05.11.19

הצגת כל התגובות

67
כשנלמד פנימיות התורה תתגלה הפנימיות שבנו ונניח לכל השטויות .
עם אחד בארץ!05.11.19
66
א. אני אשכנזי. ב. ישי כהן, אין גדלותו של מרן זצ"ל ולא של אף גדול אחר תלויה בשום דבר, גם אם לא היה מנהיגם הרוחני הענק של בני עדות המזרח, גם בלי שיתפרסם, גדולתו בתורה היא היחידה שמראה על גדלותו ולא קשור לשום דבר אחר.
אנטי גזענות05.11.19
65
מאמר הסותר את כותרתו כותב המאמר רצה להאדיר את שמו של הגר''ע יוסף זצ''ל, ובעיקר להגדילו בזכות עצמו וללא תלות באחרים, וזה מה שנכתב בכותרת, אך במאמר עצמו ובעיקר בתחילתו, נתלה הכותב בהשוואות מול אחרים, ההלויה ההכי גדולה! מליון איש! המנהיג ההכי גדול! וכו' וכו'. הכותב לא הצליח באמת לרומם ולהאדיר את זכרו
גבי05.11.19
אתה כותב יותר יפה ומשובח מכותב המאמר הנ"ל. כדאי לך להיות עיתונאי / כתב
לייק05.11.19
64
צודק מאה אחוז מרן זצל לא צריך הוכחות על גדולתו וחריפותו בתורה וקירוב עמיש לאבינו שבשמים אני חווה לו את היותי דתית חרדית ספרדית וכך אחנך את ילדי על מורשתו אז גפני לא מגיע.....ודאי לא יוריד מכבוד זכרו ההפסד כולו שלו
שושי05.11.19
63
יישר כח, תורתו מגנה בעדנו. אין צורך לשום חותמת, אך בוודאי אין לזלזל בגדולי ישראל, עסקנים דואגים לכל כלל ישראל, הן הספרדים והן האשכנזים. לאותו אחד שמהרהר האם מיליון איש או פחות, מזה חשוב? מי שהיה בהלוויה הבין מהו גדול ישראל, לנו חשוב להעריך את גדולי ישראל כלפי בננו וזרענו איך גדול צריך להיות וכמה כ
אלון05.11.19
לריבוי המשתתפים בהלוויה יש משמעות גדולה, ויש לכך סימוכין מהמקורות. "וְכָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ". תָּנוּ רַבָּנָן: "וְכָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ", זֶה חִזְקִיָּה מֶלֶךְ יְהוּדָה, שֶׁיָּצְאוּ לְפָנָיו שְׁלֹשִׁים וְשִׁשָּׁה אֶלֶף חֲלוּצֵי כָּתֵף, דִּבְרֵי רַבִּי יְהוּדָה. אם מס' המלווים לא כזה חשוב
משנה מאוד.05.11.19
62
מר ישי כהן הנכבד לעניות דעתי ,ודעת רבים הכתבה מיותרת , איננו צריכים שום גושפנקא מעסקן אבל עסקן בסהכ שידליק נר לענ של רשכבהג מרן זצל תורתו ומורשתו תשאר לדורות רבים אחרינו וכפי שהתבטא היטב ר אשר וייס שליטא יש דור של מורנו הרמבם ואנו זכינו להיות בדורו של בעל היביע אומר הזרעים שזרע הרב זצל נובטים בכ
אבי 05.11.19
61
חבל מאוד כל השיח המפלג כולנו יהודים
חלק אלוקה ממעל ממש05.11.19
60
אשכנזים לא יודעים לכבד רבנים רק רבנים מבוגרים כמו רב' חיים הם יודעים לכבד וגם בלוויה של הרב עובדיה זה לא אשכנזים אשכנזים לא באו
שויצרי04.11.19
59
האזכרה בישיבה מעורבת - גברים עם נשים
גפני לא השתתף כי04.11.19
משה גפני נמצא בישיבות מעורבות בועדות הכנסת
ספרדי גאה05.11.19
58
אם זקוקים לנתניהו ולגנץ (דרך אגב הם אשכנזים) אז זקוקים גם גם לאחים האשכנזים שלא עשו לכם כלום והכותרת היא אך ורק משנאה עיוורת ללא כל סיבה, מרן היה רבה של עם ישראל אשכנזים וספרדים וחבל שיש פלגנים שמחפשים את הפילוג והמחלוקת במקום את המאחד.
אבי04.11.19
57
צודק!!!! לא צריך מהם פלומבה... זה מזכיר לי כמה התרתחתי שבתקשורת החרדית לא הפסיקו להדגיש את כל האדמו"רים והרבנים שליט"א וזצ"ל האשכנזים😞 שהגיעו להלוויה... יאללה....
רלי04.11.19
הדגישו את זה כי הם רדפו אותו. ומעדיפה לא לפתוח את הפה, מקווה שמרן סלח להם
אש05.11.19
56
הסיבה שגפני לא השתתף משום שהוא נגד כנסי זיכרון בכנסת ישראל לרבנים בשונה מש"ס הציונית . לא תראה כנס בכנסת לשום רב שקשור לאשכנזים . הרב עובדיה היה יותר ממלכתי , כותב לראשי ממשלה "ראשי אלפי ישראל" שום רב ליטאי לא היה כותב כך . אלו שני שיטות .
גנבת דעת04.11.19
55
חזק וברוך ישי. תמשיך להרים קרן הספרדים, צריך לעשות זאת. לתמוך בש"ס ולתת כתף לאריה דרעי.. בסוף כולם יקבלו זאת.
משה03.12.19
54
אשכנזי התחיל את כל הבלגן סתם לעשות פוליטקה גם מיום כזה חבל
זירה פוליטית05.11.19
53
עצם זה שאתה כותב על זה מראה איזו חשיבות גדולה הם בעיניך.
ללא שם04.11.19
עלילה שפלה. בלי כל האשכנזים לא היית סופר מליון משתתפים
חה05.11.19
52
הגאון הפוסק הרב אשר זליג וייס ראש בית המדרש "דרכי תורה" ואב"ד "דרכי הוראה". בהספדו על מרן הגר"ע יוסף אמר כך, ציטוט: "בעוד מאה שנה יזכרו את הרמב"ם, הבית יוסף, ו'היביע אומר' ".
.04.11.19
51
הכתבה מראה כמה הספרדים נכותים
אמא04.11.19
רוב המחלות באיכות ובכמות נמצאות אצל המיעוט השכנזי כמו שמוכח בדור ישרים והשחצנות שלך טיפוסית לשכנזיות רק מעניין איך מרגיש בעליך עם שחצנית כמוך.
ספרדי גאה04.11.19
ותגובתך מראה כמה את בורה ולא יודעת לכתוב כשורה... תלמדי ממני הספרדיה איך לכתוב ללא שגיאות כתיב ואז תביעי את דעותייך המטופשות והמעוותות
מזרחית גאההה06.11.19
אני דווקא רואה נחיתות במישהי שרושמת נחיתות עם כ'.. את אמא? תחזרי לכיתה ב' מותק, אולי תלמדי קצת קרוא וכתוב
מיכל05.11.19
אולי לפני שמגיבים שטויות כדאי ללמוד איך כותבים, ולא לכתוב עם טעויות כתיב.
מצחיק04.11.19
לפני שאת כותבת דברי "חכמה"
חני05.11.19
נחותים ולא נכותים, אהבלית.
לחזור לכתה א'05.11.19
50
גפני מי זה
ספרדים אמיתיים04.11.19
49
אמת גפני איש תככים ומחלוקות בשם ההשקופה הרעה שלהם לא להתרגש מהם
ספרדים אמיתיים04.11.19
48
באמת שלא מבין מה שייך אשכנזי או ספרדי לגדולתו של מרן. מדוע בודקים מי בא לפי עדתו? די כבר עם זה.
אשכנזי04.11.19
47
תדבר לכל העליתה של ראשי שס מבני מרן וחתניו וכל החברים בהר נוף וגרורתהם נראה אותם שולחים את ילדיהם ואת נכדהם וחתנהם ללמד במוסדות ספרדים כמו פורת יוסף ועוד ישיבות קדושות שהותירו מיתוכם גאוני עולם דינים רבים תח גדולי עולם להם ישי תטיף
שלמה10.04.20
46
ההלויה של הרב עובדיה הייתה נראית בדיוק כמו ההלויה של הרב אבא שאול ודומיו אם לא רגשי הנחיתות הקשים של מצביעי שס בצירוף סקרנותם של רבבות משועממי מאה שערים וסביבותיה
ליטאי ציני05.11.19
עפר לפיך רשע של נעליך מנוול הגדולים שהיזכרת לא יתנו לך מרפא בהבל פיהם ישרפוך ויהפכו אותך לאפר
שיחקת באש06.11.19
להשתתף בלויה זו מצוה אף אחד לא מחייב להשתתף זו זכות נטו משועמם ורקני רק אתה יש מקום עבורך בבית רפואה לחולי נפש בב''ב
אתה חולה נפש06.11.19
הרב עבדיה לדורות כרמב"ם לדורות מורגש קינאתך באחדותינו הספרדית ההולכים לאור מרן בשמחה ובטוב לבב כי הליטאים מרוב גאוותם בטוחים שחסרונותיהם זה מעלותיהם ומתגאים בזה באתר
ספרדי גאה06.11.19
45
יישר כוחך, רינה. דברייך לעניין!
לרינה - יישר כוחך05.11.19
44
אזכרות לרבנים עושים בבתי כנסת ובישיבות. בושה וחרפה לעשות אזכרה לאדם גדול כמורנו הרב עובדיה יוסף ולהושיב בפרונט אוכלי נבילות וטריפות אוכלי חזיר מחללי שבת ושונאי יהדות גנץ שהסית במערכת הבחירות נגד החרדים והיהדות הוא מכבד את מרן???? בקב"ה הוא בועט ומכבד את מרן???? תתביישו.
שמואל04.11.19
אתה צודק אני בטוח שמרן לא זקוק לזה . ולא זקוק שיקרא רחוב על שמו .אני בטוח אם היו עושים מבצע בתלמודי התורה על סיום שס משניות וכדומה היה עושה יותר טוב בשמים . אבל לעורר את הרגש הציבורי והמודעות שלא לשכוח את מרן גם בכנסת זה מהלך יפה . שלא חלילה יגידו מרן פאסה (עבר)
אבי05.11.19
43
אבל לא ברור לי למה דרעי עושה חשבון לגפני הנמוך קומה תרתיי משמע
ספרדים אמיתיים04.11.19
42
ידוע זלזולו של בעל האבי עזרי בספרדים. גם עזר להקים את שס רק כדי לשלוט בספרדים. וכשדרעי לא ציית לו - אמר שהספרדים לא בשלים להנהגה ונתי גרוסמן שליחו ביזה את הרב עובדיה ביתד נאמן.
עמרם אבורביע04.11.19
הוא כבר קיבל את עונשו על שזילזל במרן הרי כמעט הוא מת מהמכות שחטף
ישראל מאיר05.11.19
אתה אפיקורוס גמור,מסלף ומוציא שם רע על גדולי הדור האמיתיים ! כפוי טובה,גרוע מגוי !
יוסף04.11.19
41
תהיו ספרדים אמיתיים ותפגעו מכל תזוזה של אשכנזי.. ותמיד תדרשו שיכבדו אותכם.. ספרדי שמתביש בנחיתות הספרדית...
ספרדי04.11.19
40
צודק בכל מילה
יוסי07.11.19
39
לידיעת כל האשכנזים הליטאים הממורמרים: תשמעו.. אצלנו הספרדים כל שנה בחג הסוכות תולים בסוכה תמונות של גדולי ישראל הליטאים, בכל סוכה של ספרדי תמצאו תמונות של הרב אלישיב, הרב שך, הסטייפלר, הרב חיים קנייבסקי, החזון איש, הרב שטיינמן, ועוד ועוד. ואילו בסוכות שלכם תמונה של גדול ספרדי?? בל יראה ובל ימצא.. ו
סוכת שלום05.11.19
38
לא מבין את נושא הדיון ולא את נשוא הדיון, מה כוונתך כשאתה אומר שאנחנו לא זקוקים לפלוני או אלמוני? מי זה אנחנו? מי אנחנו בכלל בהקשר לזכרו של מרן? מרן היה מרן! הוא היה מנהיג בעם ישראל, עם ישראל בכללותו, אין כאן ענין עדתי או מפלגתי, אני דוקא חושב שבהחלט היה מקום לתהות לגבי מי שנעדר מהאירוע הזה, לא בגלל
דודו04.11.19
37
אמת ישי
ספרדים אמיתיים04.11.19
36
לא קשור לכבוד בכלל. אנחנו אמורים להיות מאוחדים ולהפסיק להתעסק במריבות של אשכנזים וספרדים. איך אנחנו מצפים בדיוק להסתדר עם חילונים אם אנחנו לא יודעים להסתדר בינינו.
יוני04.11.19
אנחנו הספרדים מאוד מאוד מאוחדים כמשפחה אחת ואין זה מעניינינו האינסוף מחלוקות השכנזיות
ספרדי גאה 06.11.19
35
מי שהשמיץ וגידף בחוצפה ורשעות את הרב עובדיה ואת הרבי מלובביץ' ואת הרב דב לנדאו ואת הרב משה לנדא היה יתד (לא) נאמן, העיתון המשוקץ שהיה בעריכת הרשע נתי גרוסמן.
פרסי זועם04.11.19
34
המהלך חייב לצאת לדרך. בא נתחיל בזה שלא נלך ללמוד במוסדות אשכנזיים.
נכון מאד18.11.19
33
אם לא רגשי הנחיתות של הספרדים( בצירוף כל המשועממים והסקרנים של ירושלים) לא היו מגיעים להלוויה של הרב עובדיה כל כך הרבה אנשים...
ליטאי ציני05.11.19
ליטאי חמוד, הקנאה זועקת מגרונך... תסבול
הר נוף05.11.19
אם לא הגאווה השחצנית הליטאית לא היו באים הרבה אנשים ללוויית הרב שך
ספרדי גאה05.11.19
סביר להניח שלהלוויה שלך שום משועמם לא יגיע...
יוסי05.11.19
32
אנחנו לא זקוקים ל'חותמת כשרות' לא רק של חבר כנסת ליטאי זה או אחר, כדי להכיר בגדלותו של רבינו הגדול. אלא גם לא ל'חותמת כשרות' של שום גדול ליטאי.!!! תורתו האדירת מימדים של מרן הגר"ע מעידה עליו יותר מכל רב ליטאי גדול ככל שיהיה..... ודי בזה שבצעירותו תמכו בו כל גדולי עולם דאז אשכנזים וספרדים.
משגיח כשרות05.11.19
31
פשוט, צריך זכות להיות.
למה הוא לא בא ?04.11.19
30
ספרדים תתאחדו תכבדו ותתגאו ותצפצפו
ספרדים אמיתיים04.11.19
29
אתה שואל למה אנו זקוקים להכשר של הליטאים? אני יענה לך מאוד פשוט כי חברי הכנסת של שס כולל גם הרבנים שולחים את מיטב בניהם ללמוד אצל האשכנזים וככה יוצא שבדרך טבעית פסיכולוגית אתה תלוי בהם, אם יש לך טענות למה זקוקים לליטאים, לך לראשי שס בין הרבנים ובין החכים והעסקנים שם טמון התשובה.
ר04.11.19
28
מרן השריש גאווה ספרדית אנחנו רק צריכים להאמין בה וללכת עם זה עד הסוף אנחנו כמות ואיכות מה שמרן עשה וחלק מגדולתו זה גאווה ספרדית לא מעניין אתנו איך מסתכלים עלינו
שלום04.11.19
אנחנו הספרדים הרוב ולא מעניין הקנאה הליטאית
ספרדי גאה04.11.19
מרןו השריש גאוה ספרדית אבל הוא לא השריש 'שנאה' כמו שאתה מנסה לעשות בדבריך ללא שום סיבה, בית המקדש נחרב בגלל השנאה העיוורת הזאת.
שוקי04.11.19
מי שחינך תשכנזים לשנאה זה היטלר ועמיתו סטאלין וגדול כוח המתחנכים מכוח המחנכים
ספרדי גאה מאוד 06.11.19
27
פגשתי את מרן לפני כ 55 שנה,הייתי בן 7 ואבי ז`ל לקח אותי בשבת אחרי הצוהריים לבית כנסת שמעולם לא הייתי בו בירושלים. לא ידעתי מי הוא או אפילו את שמו.אך משום שהיה זמן עד לתפילת ערבית הנוכחים ביקשו ממנו דרשה...עד היום אני זוכר אותה.הוא סיפר על שני אחים אחד עני והשני עשיר.בת העשיר עמדה להתחתן באותו יום א
ספרדי טהור06.11.19
26
חברי שס גרועים מגפני הם עבדים נבזים לליטאים האיטלקים ילחמו שילדיהם יתחממו רק אצלם מנין כל כחם? מהפרנקים ששמים שס כדי שידפקו אותם יותר
לכן אני מתעב שס05.11.19
ש"ס הקימה במודיעין עילית את בית ההוראה הספרדי המרכזי והגדול בראשות הגאון האדיר המומחה רבי אלחנן פרץ וכולל לשימוש למאות אברכים כה לחי!
ש"סניק גאה06.11.19
25
הוא שוב טעה, הוא אמר יהיה מאוד יהיר מצדי לומר והתכוון ליאיר לפיד
ללא שם04.11.19
24
אנחנו בחירי האנושות זה ברורררר
אשכנזי04.11.19
השבט המרכזי בעם ישראל זה אנחנו הספרדים משבט יהודה והשולי זה השכנזי משבט בנימין
ספרדי גאה04.11.19
23
ישי יישר כח גדול ויותר נכון חזק וברוך
ספרדים אמיתיים04.11.19
22
הגיע או לא הגיע לא הבנתי אך אם הצליח להקפיץ לך תפיוז גם טוב
יוסי04.11.19
21
וכי רב נמדד במספר המשתתפים בהלווייתו? הרי בהלוויית מרן הבית יוסף בוודאי לא היו מיליון איש ואף לא רבבה! אגב לציונו של רבי נחמן עולים מאות אלפים למרות שאינו בסנהדריה הקרובה לכולם אלא במרחק 3 שעות טיסה.
צורבא מרבנן04.11.19
"ואחיכם כל־בית ישראל יבכו את־השרפה אשר שרף ה' " (ויקרא) רש"י – 'ואחיכם כל בית ישראל' - מכאן שצרתן של תלמידי חכמים מוטלת על הכל להתאבל בה (ראה מו"ק כח , ב).
רש"י 05.11.19
התשובה היא - כן. מספר המשתתפים זה גם כלי מדד לגדלותו של אדם גדול. ויש לכך כמה הוכחות מחז"ל. לריבוי המשתתפים בהלוויה יש משמעות גדולה, ויש לכך סימוכין מהמקורות. "וְכָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ". תָּנוּ רַבָּנָן: "וְכָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ", זֶה חִזְקִיָּה מֶלֶךְ יְהוּדָה, שֶׁיָּצְאוּ לְפָנָיו שְׁלֹש
בר אוריין05.11.19
אבל פה היה אפשרות שיבואו ומאות אלפי אנשים הגיעו כי הרגישו שהוא נגע בהם כל אחד בענינו הוא הבנת זה מראה כמה נשפעה וזיכו הרבים. הבנת. ואגב לר נחמן. לא מגעים מאות אלפים כמו שצינת. וגם האלה שמגעים זה לטיול ואגב ר נחמן
מורנו04.11.19
הקטע עם הנסיעות לרבי נחמן מאומן הוא שיבוש הזוי של ההלכה והיהדות. כל גדולי ישראל התנגדו לזה אשכנזים וספרדים, בראשם מרן הגר"ע והרב אלישיב. ויתכן מאוד שאם רבי נחמן היה חי בדור הזה לא היו מייחסים לו חשיבות כ"כ מופרזת והזויה
בר אוריין04.11.19
20
אף אחד לא אמר שהליטאים הכי טובים אתם אלה שחושבים מה שאומר שזה נכון אף אחד לא אומר שאתם לא טובים וזה שאתם נחיתים ומחפשים כל הזמן אישור מאחרים ושלא טוב לכם עם עצמיכם זה בעיה שלכם בלבד
ליטאית גאה06.11.19
על בטוח מה שבטוח בטוח הליטאים הכי סובלים .......(מי הכי טוב את ודאי לא יודעת והמשנה כל שרוח הבריות נוחה הימנו רוח המקום נוחה הימנו - כידוע האהבת ישראל הספרדית והחברתיות הספרדיות המהממת)
ספרדי גאה מאוד07.11.19
לשחצנית הליטאית- מספיק לנו לדעת אם אתם טובים או לא מהקללות הפנימיות שלכם אחד על השני , אתם שפוטי אגוד"י שעימכם במפלגה ואנחנו הרוב הספרדי עצמאי וריבון במפלגה שלנו המאוחדת .
ספרדי גאה מאוד07.11.19
19
כמליון איש השתתפו במסע הלויה חחחחחחחחחחחחחחח למה לא 2 מליון כל עיתונאי שפוי יכול לעשות חשבון פשוט שגם רבע מהמספר הזה אין התכנות שהגיעו אפשר לחשב את זה בהרבה אופנים אם ביחס למצביעים בבחירות אם ביחס למס' האוטובוסים/רכבים הנצרכים לשנע מאות אלפים אם ביחס להילולה במירון שהיא הגדולה באירועים הנמשכת על למ
רינה05.11.19
לפי הערכת המשטרה, היו מסוקים באוויר שצילמו ומדדו שטח, כל הכניסות לירושלים נסגרו מהשה 6 וכו'
שמאי05.11.19
לא משנה תגיד מה שתרצה הקינאה מדברת בעד עצמה . מרן זכה מה שלא זכה אף אחד . ואם תשים לב. מהפטירה של מרן הפסיקו לכתוב מספרים של אנשים שבאים להלוויה של אחד מגדולי הדור . כתוב מאות . אלפים. רבבות. וכו וכו אבל לא כותבים מס' קטונתי אבל לי נראה בשביל לא לגמד את הרב האחר למה למרן הגיעו למעלה מ 850.000 איש .
אבי05.11.19
לך? ???!
טוביה05.11.19
18
תעלו לינק של הסרט "בלתי רשמיים" אולי ככה אנשים יבינו למה אתם צריכים שגפני יהיה נוכח באירוע כזה.
קובי04.11.19
תעלו לינק מ'יד ושם' ואז תבינו שאין צורך בגפני באירוע
ספרדי גאה05.11.19
17
אל תתפלאו למה גפני לא הופיע. תקראו את יתד של סוף שבוע.אין זכר לאזכרת מרן הרב עובדיה. בניגוד לעיתון הדרך. שהזכיר את פטירטו של הצדיק הרב ניסים קרליץ. או שהקינאה מעבירה אותם על דעתם. או סתם שינאת חינם. שמסרבת לעבור מן העולם.
שמעון04.11.19
שמעון חזק!!! זה פשוט גם וגם .... גם הקנאה מעבירה אותם על דעתם וגם שנאת חינם אבל זה לא נורא ......היתד הוא עיתון יכנע צול וחניוק משעמם ומטופש עם לוגו שנראה כמו פרצוף ליטאי מרוח וגרוע הדרך עקף את יתד (כיסוי הצואה) באלפי מנויים ...... רק תזכרו שלא לפרסם פרסומות ביתד המלוכלך וגם שלא להכניסו הביתה של
ספרדי גאה06.11.19
16
הספרדים הם שרואים בעצמם נחיתות.וזה בצדק היום הספרדים לא כמו הספרדים של פעם ונראים הרבה מאוד כמו ליטאים עד שכמעט אין הבדל (חוץ מצבע עור)ביניהם.בגלל שהם נראים כמו ליטאים מתנהגים כמו ליטאים לומדים ומתפללים כמו ליטאים אז הם חייבים גם את הליטאים .וזה אמת
עעע04.11.19
לעולם לא נהיה בעלי מחלוקת ושנאה שליטאים ושכנזיים.
ספרדי גאה04.11.19
15
אתה טוען שאתה לא זקוק לליטאים החרדים להכיר בגדלותו של מרן אבל מעניין שאת בני גנץ אתה כן צריך שיכיר בגדלותו של מרן... ואתה מתפעל מאיזה חילוני אוכל נבלות ומחלל שבת שאמר מילה על מרן, זה אותו בעיה של נחיתות שצריך הכרה ועידוד מהחילונים או מהליטאים, בואו נחליט שאנו לא צריכים הכרה ועידוד מאף אחד לא מחי
ספרדי גאה04.11.19
14
במילים אחרות אמת המידה שלך לגדול בתורה היא כמה אוכלי פלאפל השתתפו בלוויה ועולים לקברו בהילולא, ואלו אישי ממשל חילונים שונאי דת "כיבדו" טכסים לזכרו בנוכחותם המיותרת. ורק האשכנזים הדפוקים לא קובעים... אז במחילת כבודו, אם אתה מודד גדול בישראל על פי נפח ההמון שמעריץ אותו, בודאי תתאכזב לשמוע שלהבדיל אלף
אשכנז05.11.19
אתם השכנזיים הם עמרצים שאינם יודעים לפסוק הלכות ורק להחמיר ללא קשר להלכה ולמציאות תמשיך לקנאות ליטאי ברוב עם ישראל הספרדי ההולך לאור מרן ומי שהמנהג כמותו הלכה כמותו כך שמשמעות קריטית וחשובה למספר המעריכים והמעריצים ואחרי רבים להטות וגם אם יש ספרדי נחיתי זה עדיף מהשחצנות הליטאית השכנזית כידוע הביז
ספרדי גאה06.11.19
13
יתפנה הרבה מקום בסמינרים ובישיבות האשכנזיות.
איזה כיף05.11.19
ש"ס רק תרוויח מעוד ספרדים במוסדותינו כי אז פחות יצביעו ליהדות המחלוקת והרבה יותר לש"ס
ספרדי גאה05.11.19
12
מר'ן קורא ישי כהן באולם האמת אים אינטרנט מהירות מאה ג'גה נהנה שמח
ספרדים אמיתיים04.11.19
11
ישי היקר, תפסיק להיתמם אתה יכול להטיף עד מחר לא להתנהג כנחותים, העובדה המצערת היא שאתה ועוד רבבות ספרדים נחותים הצביעו למפלגה נחותה שלמרבה האבסורד נלחמת כדי שחלק מילדינו יוזכו להתקבל למוסדות וסמינרים ליטאים, ואולי ישפר גורלם כמו הרבנים ועסקני ש"ס ש"מסודרים" אצל הליטאים, שם בוודאי למדים את מורשת יהדו
אשר04.11.19
אמת לאמיתה מתעסקים בזוטות במקום בנחיתות המהותית של אנשי ש"ס
בנימין04.11.19
כל מילה בסלע!
תמרי07.11.19
10
ידוע מה שאמר בעל האבי עזרי על הספרדים: אינם בשלים להנהגה.
מה אמר האבי עזרי על עדות המזרח? 04.11.19
ולכן יהדות המחלוקת ללא שרים בממשלה ובקבינט........
משה04.11.19
ולכן יהדות המחלוקות בגלות ולא בהסתדרות הציונית.
ספרדי גאה05.11.19
זה נראה תגובה שחצנית של 'הפלג'...
אבא 04.11.19
9
מה לעשות היום לש"ס יש אחות קטנה ושמה אגודת ישראל עלינו עליהם בכל פרמטר ועל אנו שמחים לא מתאים חלילה כי אין זה דרכנו בני ספרד אך שמחה רבה מציפה אותנו בעיקר שזכינו למרן פאר הדור גדול הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שהוא מאיר דרכנו ומאליפנו חכמה ודעה למען נלך בדרך השם יתברך
יעקב 04.11.19
8
כוחא דהיתרא... בסדר יש את הרפה פרץ-זעם מרקש שהוא "רב" שם. הכול מותרים לכם.
אזכרה מעורבת גברים ונשים..05.11.19
7
האשכנזים מכבדים רבנים באשר הם. הזכרת שבהלוויתו של הרב עובדיה היו מליון איש, נכון לפחות חמישים אחוז מהם היו אשכנזים מכל העדות ליטאים וחסידים מכל הארץ. כן, גם אם ישנה מחלוקות הלכתיות ובפסיקה אנו פוסקים כמנהגי אשכנז. כולם ללא יוצא מן הכלל באו לחלוק כבוד לענק שבענקים. אתה צודק לגמרי לגבי גפני. זה לא בא
נבון04.11.19
ההבדל בין ספרדים לשכנזים : הספרדים עובדים את ה' בשמחה והשכנזים בעצבות הספרדים בריאים ואוכלים טעים ומשובח והשכנזים חלשים וחולים ואוכל גרוע ספרדים מאוחדים כולם משפחת אחת והשכנזים בעלי שנאה ומחלוקת והעיקר הלכה כבית הלל - זה אנחנו הספרדים וחכמינו הספרדיים חברותיים ולבביים וחמים והשכנזים יבשים קפואי
ספרדי גאה04.11.19
בא נאמר את האמת לצערנו הרב אצל השכנזים מי שלא בדיוק פוסק כמו הקו המקובל בהלכה פוסלים אותו ועדיף שלא לפרט כאן שמות, ולגבי מרן הרב עובדיה בחייו ואפי אחרי מותו הרבה אשכנזים מזלזלים בגדלותו והדוגמא הפשוטה מדוע אין ספרים שלו ברוב בתי כנסת אשכנזים
יצחק04.11.19
הקו המקובל בהלכה זה הספרדי של מרן הרב עבדיה רק שאצל הליטאים כל מי שלא קיצוני משתגע מטורף כמותם פוסלים.
ספרדי גאה05.11.19
6
שאין מספיק ישיבות ספרדיות.
Zelig AmZaleg04.11.19
בבני ברק יש 7 סמינרים ספרדיים לעומת 3 של הפוצים הליטאים והספרדיים עם הבגרות הרבה יותר מועילים לשוק העבודה.
ספרדי גאה05.11.19
האוכל בישיבותינו הרבות הספרדיות הרב יותר טעים ומשובח מאצל הפוצים הליטאים.
משה04.11.19
5
כל מילה בסלע!!!
אחת04.11.19
4
שגפני מדליק נר. זה כמו לפיד שעומד כש"ץ בנעילה. פוליטיקאים יישארו כך.
חה חה חה 05.11.19
3
ליטאים הם השקר
ספרדים אמיתיים04.11.19
לדיוק : ליטאים זה ההבל בורות נשברים אשר לא יכילו המים אבל נחשים וערבים יש בם(שנאת חינם ומחלוקות אינסופיות)
ספרדי גאה מאוד06.11.19
2
צודק, לגמרי..
אבא 04.11.19
1
זה נס שהחכי"ם של שס לא מנסים להעביר חוק שכל אזרח במדינה חייב להדליק נר לזכר מרן בג' בחשוון...
ליטאי04.11.19
מעניין למה גפני הכסיל ומצביעיו מקיימים בדבקות ובאהבהע ובשמחע את מצוות הבוייריא ככסוב בחוק להתייצב בדביקות בלשכס הגיוס הציויוניס המעטירה הצנועה והקדויישה תבנה ותיכויינן במהיירה בימיינו אמיין???
יהודה 04.11.19
נס שגפני הכסיל לא מעביר חוק שחובה להיות מנוי לעיתון המשעמם והיכנע יתד
ספרדי גאה05.11.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24