כיכר השבת

"חזק ואמץ"

ש"ס בחיבוק עז לנתניהו; יהדות התורה שותקת

היום הדרמטי ביותר בחייו הפוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שנודע כי יואשם בשוחד, מוצא אותו ללא תמיכה פומבית של חבריו למפלגה. הראשונה לתמוך בו: ש"ס. כל הפרטים (פוליטי)

35
ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 21.11.19
דרעי עם נתניהו
דרעי עם נתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כשלוש וחצי שעות חלפו מאז התפרסם כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכן המפלגות החרדיות התחבטו בשאלה אם לפרסם הודעת תמיכה בו, ולבסוף - הראשונה, מכלל 'בלוק הימין', לתמוך בו בפומבי, היתה תנועת ש"ס.

"אנו תומכים ומחזקים את ידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", נכתב בהודעה הרשמית, "איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל".

בש"ס קראו הערב (חמישי): "אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל".

"אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת", הסתיימה הודעת המפלגה הספרדית החרדית.

יצוין, כי בש"ס, המצויה בתקופת המתנה להחלטת היועמ"ש מנדלבליט בענייניו של היו"ר, השר דרעי, נמנעו מלמתוח ביקורת על מערכת אכיפת החוק, והתמקדו אך ורק בתמיכה בנתניהו ותקווה להוכחת חפותו.

כמו כן, ההודעה יצאה בשם תנועת ש"ס, כמסר מפלגתי כללי, ולא בשמו של שר הפנים אריה דרעי.

במקביל, וכפי שפורסם מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ביהדות התורה היתה תחילה כוונה להוציא הודעת גיבוי לנתניהו, כבר בתחילת הערב, אלא שחילוקי דעות על כך במפלגה, בלמו בשלב זה את פרסום ההודעה.

בשלב זה, שומרים במפלגה האשכנזית על שתיקה, בדומה לרוב בכירי תנועתו של נתניהו, הליכוד, ולמפלגת הבית היהודי, החברה ב'בלוק הימין' שהקים.

ההחלטה שהסעירה. הודעת היועמ"ש על כתב האישום (צילום: מתוך פייסבוק)

תגובות תומכות, שכן הגיעו מבכירים בימין, הן של יושבי ראש 'הימין החדש', שכזכור חברו לליכוד - שר הביטחון בנט וח"כ שקד - ושל יו"ר האיחוד הלאומי השר סמוטריץ'.

שר הביטחון נפתלי בנט כתב: "‏לילה כואב לעם ישראל. רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל. למעננו. בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ועומדת לו חזקת החפות. בתקופה סוערת זו נמשיך לשמור על ישראל בטוחה, מאוחדת וחזקה".

ח"כ איילת שקד הגיבה: "יום עצוב וקשה למדינת ישראל. ראשית, לכל אדם עומדת חזקת החפות וכך גם לראש הממשלה נתניהו. שנית, ברצוני להתייחס לאמירות חסרות שחר שנשמעו היום, שבסיסן בטעות חוקתית וחשוב לי להבהיר את האמת: במהלך 21 הימים הקרובים אין לנשיא שיקול דעת אם להטיל הרכבת ממשלה על מי שיתמכו בו 61 ח"כים. לכן, אין שחר לטענות שלפיהן בית המשפט צריך להתערב בשיקול דעת שהמחוקק כלל לא נתן. ח״כ שאוסף 61 חתימות מקבל את המנדט".

"ההחלטה אם נתניהו ירכיב ממשלה בנסיבות המורכבות שאנו נמצאים בהן כיום - מסורה לחברי הכנסת ולהם בלבד. גם אם נגרר חס וחלילה לבחירות נוספות, ואם נתניהו יתמודד, הנשיא יצטרך לשקול אחריהן לאיזה מועמד יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה. אם זה יהיה נתניהו אז זה יהיה נתניהו. זה נתון לשיקול דעתו של הנשיא ושלו בלבד. בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו (שיקול הדעת של הנשיא הוא חוקתי, לא מנהלי ולא כפוף לעילת הסבירות)".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב: "‏יש הרבה מה לחשוב, לנתח, להיערך, ולעשות. אבל יש כמה דברים שחייבים להיות ברורים בערב המטלטל הזה: מדינת ישראל ואזרחי ישראל חבים לרה"מ נתניהו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של הקרבה ומסירות, בכישרון אדיר ובהישגים כבירים, למען מדינת ישראל. אני מבקש לחזק אותו ואת משפחתו ברגעים ‏הקשים האלה. יריביו ששמחים לאידו ומתכחשים לתרומתו ולזכויותיו הרבות צריכים להתבייש. נתניהו הוא רק התירוץ עבורם במאבקם להפלת שלטון הימין".

"‏המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את "המדינה" מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו".

"‏הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה "משפטית" הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה. הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה - בסופה אנחנו ננצח!".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
ועל הספרדים בכלל!!!!!!!!!!!!
דוד טולידאנו22.11.19
28
מי ששתק שתקפו את החרדים ! מידה כנגד מידה
אבי 21.11.19
27
תפנימו תם עידן נהנתניהו . ביי ביי למעשיהו ... מי יצעק לנו כל יום איראן איראן איראן איראן .... מי לא יטפל ביוקר הדיור ... מי לא יטפל ביוקר המחיה ... מי יעשן סיגרים ... מי ישתה שמפניות ...
,O21.11.19
לאן הלכו ו כל המשאבים? כמובן לאג'נדה, לקיבוצים, שמור לי ואשמור עליך..... ממתי אנשים החלו לקנות מכוניות חדשות? ממתי החלו לנסוע לנפוש בארץ ובחו"ל? ממתי רמת החיים עלתה??? אז לפני שאתה משמיץ את נתניהו תסתכל על הדבשת של האג'נדה האשכנזית שמאז ומעולם חושבת שהיא מורמת מהעם ודאגה רק לאנשי של
אנונימית22.11.19

הצגת כל התגובות

26
אין כמו ש"ס!!!!! מפלגה ערכית ונאמנה!!!!
תמר22.11.19
25
מה משותף לביבי ודרעי??? שניהם יורקים על השכבות החלשות למשל שניהם הצביעו נגד העלאה בקצבת הנכים ומאידך באורח פלא מי מצביע להם שוב ושוב ושוב????נכון ,אותם שכבות חלשות. לא יאומן אהה????
אריק21.11.19
השר דרעי הוא ורק הוא העלה את שכר המינימום בקדנציה הפעילה האחרונה מארבע מאה לחמש שלוש מאות וש"ס רק היא תעלה בקדנציה הבאה הלהא את שכר המינימום.
ספרדי גאה מאוד22.11.19
24
המרוקאי תמיד מלקק ומתחנף לאשכנזי. כדי לקבל עוד חפיסת שוקולד.
משה ממן22.11.19
23
דרעי ונתניהו =אחוות אסירים...
אחווה21.11.19
22
יהדות התורה איכזבה
ספרדי21.11.19
21
ייעעלההה ביבי הביתה דרעי הבייתההה אכלתם לנו מראש מספיקקקקק לא צריך אותכם יותר בפוליטיקה בישראל . אגב ביבי דרעי ידאג לך להכולללל תשאל בשב"ס
טוביה22.11.19
לך תשאב מים ותחטוב עצים תפור על השם שלך
בני ברקי22.11.19
20
מצא מין את מינו.
סדום21.11.19
19
להרב בניזרי כזכור, תפרו לו תיק עד מדינה מנוול, שכבר אמר ששיקר והתפרסם, רק בבתי הצחנה לסירחון של צדק, "לא שמעו" על כך, וגם על הרב אריה דרעי כנ"ל כך שש"ס רק צריכה להלחיץ...
אבא 21.11.19
18
אם יהדות התורה לא תביעה תמיכה בביבי אותי ושכמותי היא איבדה
משה וייס22.11.19
17
הגיוני שדרעי יתמוך בביבי הוא היה בדיוק בסיטואציה הזאת, עוד יותר הוא גם הורשע. אז מבחינתו גם אם ביבי יורשע הוא עדיין יוכל יהיה ראש הממשל הכי טוב (כל עוד הוא יביא לנו את התפקידים נחשקים כמובן).
דוד21.11.19
16
ש"ס הכי נאמנים לביבי, אפילו יותר מחברי הליכוד, פשוט עושים לביבי עוול, בעז"ה הצדק ייצא לאור
מלי 21.11.19
15
דרעי דמות מופת ותקווה לביבי. ילך לכלא, וכשישתחרר יחזור להיות ראש ממשלה.
רבינו22.11.19
14
רוצים את מלך המשיח ולא כל מיני חילונים מחללי שבת אוכלי נבילות וטריפות שינהיגו אותנו.
שמעון21.11.19
נו תביא אותו. בנתיים רוצים את ביבי.
הרוש22.11.19
13
עבריין לשעבר תומך בעבריין נוכחי. די כבר שילך הבייתה בכבוד הוא רק מתבזה יותר ויותר.הוא מושחת היה "תן וקח" זה ברור כשמש בצהריים. מספיק שילך ויפסיק לסחרר מדינה שלימה.
אבי21.11.19
עוד פעם אבי מה האובססיביות הזו נגד ביבי
אלחנן22.11.19
12
ביבי גמור החרדים צריכים לתמוך בממשלה בלי לפיד ובלי ליברמן
צבי22.11.19
11
תם עידן נתניהו. זהו נסתם הגולל. עדיף לו שילך הבייתה מיד ולא יתבזה יותר ויותר....
שלום21.11.19
10
אין להם רגש ולב חם כמו הספרדים, מה הבעיה בשעה כל כך קשה לראש הממשלה לעודד את רוחו ולתמוך בו כמו הספרדים??
טוב, אשכנזים21.11.19
9
במקום לקרוא למשיח אלו הדתיים האלו מעניין אותו רק כבוד וכסף
דוד22.11.19
8
יוצאים להפגננת תמיכה ע נ ק י ת בראש הממשלה. תבינו, זו מלחמה נגד החושך של הפרקליטות והקומבינות. יש מלא חשודים כמו לפיד וגנץ. אבל רק על ביבי נופלים. לא שותקים יותר!!
שאול22.11.19
7
לא ראיתי הודעת גינוי של ביבי לכל ההסתה נגד הציבור החרדי בכלל ובשנה האחרונה בפרט ואפילו אתמול לא ראיתי אחרי ההסתה של ליברמן שום הודעת גינוי. אז כן אולי היו איזכורים פה ושם אבל גם זה יותר משנאת עשו מאשר מאהבת יעקב אז עם כל הצער והכאב. בוא....
דוד21.11.19
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מוקדם יותר: "אסור לפסול אף ציבור, לא את הציבור החרדי שהוא חלק אינטגרלי מהעם, בשר מבשרנו ולא אף ציבור, יהודים ולא יהודים. כל מי שתומך בישראל כמדינה יהודית דמוקרטית הוא שותף שלנו".
חדשות21.11.19
6
לא לחינם הלך ה.......... אצל.... כי.... הוא
בית22.11.19
5
יהדות התורה תקבל תמכה חס וחלילה מראש הפתנים חכו חכו ממלך המושחתים האפסים האלה מר לפיד ..... אם לא יתעוררו ויתאפסו על עצמם ועל התמימות שלהם המכה שלהם תהיה הרבה יותר כואבת...........
ש21.11.19
4
יאיר שרקי: לא במקרה ש״ס היא הראשונה בגוש לגבות את נתניהו. פוליטית וערכית. ולא במקרה ההודעה בשם המפלגה ולא בשם דרעי.
דן21.11.19
3
התמיכה של יהדות התורה בין כך לא תועיל לו כלום, עם כל הצער על ביבי, הוא בעצמו אשם בזה, הוא כנראה לא יודע לבחור את האנשים המתאימים, האנשים שלחמו נגדו הם האנשים שהוא בחר בהם, אלשיך ומנדלבליט, הוא יכל לנקות את הפרקליטות מהמושחתים שהשתלטו על המערכת, זילבר, שי ניצן וכו' הוא תמיד הגן על הבגץ, אז עכשיו הוא
צבי22.11.19
2
שפטל כבר אמר מנדלבליט ראש הנחש
ימני21.11.19
1
שזה הכח הבלתי מתקבל על הדעת של מערכות המשפט והפרקליטות במדינת ישראל. להזכירכם בימים אלו מתקיימת בדיקה על חברת המימד החמישי של רא"ל בני גנצ בלהב 433 יש פוטנציאל גדול שגם הוא יעמוד באותו מצב עוד שנה בקיצר מדינה אוכלת ראשיה!!! לא שווה להשקיע במערכות החוק והשלטון במדינה הזו אגורה שחוקה. ולהזכיר למ
יהודה21.11.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רב מג"ב ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים והניסים הגדולים

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24