כיכר השבת

דעה

איווט דואג לרוסים שלא משלמים מיסים // ישי כהן

לאחר חודשים ארוכים של הסתה שקרית והאשמות מופרכות וחסרות בסיס נגד הציבור החרדי, קיבל איווט ליברמן תשובה הולמת: אתם אלו שלא עובדים, לא משלמים מיסים (טור דעה)

61
ישי כהן | כיכר השבת | ג' בכסלו | 01.12.19
איווט ליברמן
איווט ליברמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

חודשים ארוכים יושב אביגדור - דמתקרי איווט - ליברמן, ומסית נגד הציבור החרדי. מהשוואתו למרצחי החמאס ועד להאשמתו באי-תשלום מיסים. כך, בלי הוכחה אחת, וללא הסתייגות, הכליל איווט את כלל הציבור החרדי כמי שמשתמט מלשלם מיסים. כן, גם החתום מעלה, המשלם מיסים גם על עבודתו בכתיבת מאמר זה, הואשם בהעלמת מס.

במשך תקופה ארוכה בחרו הנציגים החרדים שלא להגיב לליברמן. לשתוק, לנסות לא לשרת אותו (למרות שהיו כאלו שהודו שסייעו לו). לאחר שטרפד את הרכבת הממשלה, בתום הבחירות לכנסת ה-21, שינו החרדים את הגישה, אך עדיין שמרו על שיח מכובד כלפיו.

לאחרונה הם הבינו שאיווט לקח אותם כפרויקט. זה זעק, בעיקר בהכנסת החרדים והערבים למשבצת אחת; הם ה"בעיה" שלנו, אזרחי ישראל הציוניים. הערבים והחרדים אנטי-ציוניים, כמקשה אחת.

מאז הבנה זו, החרדים שינו את גישתם לליברמן: "מי אתה, יא-אפס", רמזים להעלמת עדים בתיקי החקירה נגדו וכמובן נאום ה'מייאו' של דרעי. שתקנו מספיק, עד כאן.

החל מהיום, המתקפות עליו קיבלו גוון שונה. דרעי החליט - בצדק - לשחק במגרש המלוכלך של מי שהיה חברו הטוב, ה"תלמיד שעלה על רבו", כפי שכינה אותו. החרדים סחטנים? החרדים לא משלמים מיסים? בוא, איווט, הנה התמונה האמיתית, אותה הציג לך דרעי.

"דרשת למעלה משני מיליארד שקלים לעולי חבר העמים שלא עובדים ולא משלמים מיסים. דרשת לפתוח במשרד הקליטה 17 נציגויות במדינות חבר העמים; מדינות שספק אם יש בהן יהודים בכלל", הטיח יו"ר ש"ס. הדברים לא זקוקים לפרשנות, כל ילד בגן מבין מי כאן במדינה לא משלם מיסים, ומי חי על חשבון הקופה הציבורית.

וכצפוי, ליברמן, שמתקשה להגיב עניינית ולהתייחס לעובדות שהציג דרעי, בחר לרדת 'נמוך', לעקוץ, לעשות רושם על החברים בטוויטר: לטעון שלדרעי אין הבנת הנקרא, אולי בשל חוסר בלימודי ליב"ה.

תירוצים - מול עובדות. בדיחות חסרות טעם - מול האמת. דרעי הציב מראה לליברמן המסית, והוכיח מי השקרן שמנסה לרכב על גלי הסתה איומה, כדי להרוויח עוד מנדט ולהמשיך להתל בציבור בישראל, באמצעות הצהרות ריקות מתוכן שמסתירות מאחוריהן אמת מרה ונוראית.

אגב, לא צריך לנחש מה יהיו התוצאות בסקר מהיר: מי יותר זקוק ללימודי ליב"ה בפוליטיקה הישראלית, דרעי או העולה מברית המועצות, מר '48 שעות'...

הערה לסיום: איווט מרבה לטעון שהעם דורש ממשלת אחדות, ללא הציבור החרדי. רק 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו'. אפרופו לימודי ליב"ה, כדאי שהידיד לשעבר יעשה חשבון מהיר: 55 מנדטים מגוש הימין, נגד החרמת הציבור החרדי. נוסיף לגוש ה-55 את הסיעות הערביות, שבוודאי ציבור מצביעיהן יעדיף את החרדים על פני ההוא שעד לפני כמה שנים דרש לגייס אותם (וכצפוי הספיק לוותר על כך). אפשר גם להוסיף את 'המחנה הדמוקרטי' שקורא לחרדים להצטרף לממשלה יחד איתם. וכך, רוב העם נגדך איווט!

אתה המיעוט, לא אנחנו. שמונה מנדטים הבנויים משנאה, ומעולים שטרם ברור מה הקשר שלהם למדינת היהודים.

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
כדי לסתום את פיות המקטרגים יש לכוון את אותם בני ישיבה שאינם רואים ברכה בלימודם ואינם מתאימים לישיבה או לכולל ללמוד מקצועות אחרים ע"מ שיוכלו להתפרנס בכבוד וגם ליטול חלק במאמץ הבטחוני. אין סיכוי רב לדבר בגלל הלחץ החברתי וסיבות נוספות..
תמי05.12.19
38
מעניין האם כשהכותב מגיע לבתי חולים ולמרפאות, הוא לא נתקל באחות רוסייה או ברופאה רוסייה, וכשהוא יגיע לחברת היי-טק הוא יפגוש מתכנתים ומהנדסים רוסיים. אלא- שבאמצעות התרומה שלהם לתעשייה בארץ, ניתן לשלם קיצבאות לפרזיטים ש"מתים" באוהלה של תורה, מבלי לעבוד יום בחייהם. אה, ויש גם חיילים קרביים רבים שמתים על
אני02.12.19
37
1000000000%
שירלי02.12.19

הצגת כל התגובות

36
וכי נאה לנו לתפוס את אומנותו של ליברמן ולהסית נגד עולי ברית המועצות? הקרע התחיל בגלל שאנחנו זלזלנו בעולי ברית המועצות. במקום להתיחס אליהם כאחים קראנו להם "ערב רב", "גויים" ושאר כינויי גנאי. במקום לנסות לאחות את הקרע בין אחים אנחנו רק מעמיקים אותו על ידי הסתה מיותרת זו.
רפאל02.12.19
אני יהודי ממוצא רוסי ואני מבין רוסית, אתה מטשטש, יש רוסים יהודים שהם אחינו בשרנו, ויש גויים רוסים שבאו לפה רק בגלל שפה טוב להם יותר מרוסיה אתה מבין? הם מצהירים בפירוש שהם לא יהודים, וחלקם הולכים לכנסייה, אם היית קורא קצת ממה שהם כותבים עליך ועל כל החרדים והרבנים בפייסבוק וביוטיוב ובטוויטר וברשתות
איי איי איי 02.12.19
ואני חרדי ממוצא חרדי שמבין חרדיזית.
חרדי05.12.19
35
רוב הרוסים יהודים יש שליש גויים הם גדלו ברוסיה ששם ניתקו אותם מהיהדו. די ללכלך עליהם
משה02.12.19
34
אבל זה פשוט לא נכון, מרבית הציבור הרוסי נהנה מהשכלה גבוהה יותר מהציבור החרדי, מורכב מאנשי היי טק, רופאים, אחיות, מהנדסים רבים וכן גם משיכורים בטלנים. לא זוכר מתי נתקלתי לאחרונה ברופא חרדי, מהנדס חרדי. כן נתקלתי בפרזיטים חרדים שהאשה עשתה קורס כלשהו ואז שלחו אותה לממן את הבית.
חיים02.12.19
לא זוכר מתי נתקלתי לאחרונה ברופא חרדי, מהנדס חרדי. כנראה שאתה עיוור או מה שסביר יותר, אנטישמי טיפש!
מהנדס חרדי02.12.19
לכבודו אני מהנדס חרדי ואני מזמין אותך לבתי חולים תכיר גם כמה רופאים חרדים ה"רופאים" הרוסים קיבלו היתר לעסוק בתחום בגלל החוסר בארץ והספק של ההכשרה שלהם אז.... תעשה חשבון לבד
אחד02.12.19
אם פגשת חרדי רופא סביר שהוא עולה מברית המועצות.... כי גם אני לא נפגשתי עדיין ברופא בוגר תשב"ר (או סאטמר..)
חרדי מהונדס05.12.19
בעייתי אתה- מתי נתקלת באברך??? בחור ישיבה? ראית באיזה תחנה מישהו עם כיפה שנראה פרזיט- אז כולם כאלה..... זה הבעיה שלך- אתה בכלל לא חושב שתורה זה מקצוע.... זה לא מקצוע- זה ההה-מקצוע של החיים ובזכות זה אתה חי פה!! כן כן מה שאתה שומע! ויש לכולם פה משפחות ברוכות ילדים והמע"מ שהם משלמים על המזון שלהם, והא
ירושלמי02.12.19
אתה דוחה ברמות אחרות. האשה עשתה קורס ושלחו אותה לממן את הבית. גועל נפש של תגובה. שלחו אותה? מי? עשתה קורס כלשהו, סו וואט?? אני עם תואר ראשון במדעי המחשב לא מוצאת עבודה כי מה שחשוב למעסיקים זה לא כמה למדת, אלא הניסיון שלך. ואם דרך קורס מעשי היא השיגה ניסיון היא חד משמעית ראויה למשרה הזאת יותר ממני!!
לימור02.12.19
1. יש לי תחושה שאין לך תואר במדעי המחשב. 2. אכן. חיים זה שם של צדיק, למשל: חיים נחמן ביאליק, חיים ארלוזרוב וכו'.
לימון05.12.19
33
צריכים לחוקק שמי שמסית בצורה של הכללות נגד ציבור שלם בגלל יחידים חייב לעמוד לדין,
צבי02.12.19
32
תותח!!
יהוד01.12.19
31
החרדים והערבים הכניסו עצמם במשבצת אחת. החרדים תמיד מצביעים בעד הערבים נגד הציונים. והערבים תמיד מצביעים עם החרדים נגד הציונים.
רבינו01.12.19
30
אתה מתעלם מעובדות פשוטות וברורות והולך לשוליים. הציבור החרדי מבחירה אינו לומד מדעים, מתמטיקה ואנגלית ולכם מתקשה למצוא עבודה משתלמת בעולם הכלכלי המודרני, ומאידך חציו לא מוכן לעבוד בעבודות דחק, כי הרי הם רגילים למסגרת של ישיבה ולימוד. ממש מצב של lose lose לכולם. ציבור העולים הגיע לכאן חסר כל עובד בכל
אילן01.12.19
יש הרבה קופאיות וקופאים חרדים
מדובר על אלה של01.12.19
אם אתה לומד על הנוצות של הנחליאלי במדעים, או על הקונכיה של החלזון - אתה מוצא עבודה יותר טובה?
שלמה03.12.19
קודם כל זה חלק מהשקר, רוב הציבור החרדי עובד, תקחו את הנתונים של אברכי כולל ותראו כמה יש, לעומת הציבור החרדי כולו. אז זה גם שקר מצוץ מהאצבע, דבר שני, תבדקו כמה נהגי אוטובוסים חרדים, כמה מתקיני מזגנים, כמה מתקיני סוגרים, כמה מתכנתים, כמה מהנדסי תוכנה, האם מישהו בדק את זה פעם. אז על מה מקשקשים בשכל.
איציק01.12.19
29
:
ישי02.12.19
28
אם לא העליה הרוסית, היו החרדים והערבים רוב ושולטים במדינה.ועושים שלום עם החמאס, וכל הפליטים הערבים היו חוזרים ארצה. ומצביעים לכנסת, כי אז כבר היה רוב ערבי ולא צריכים את השותפים החרדים. ולחרדים היתה אורה ושמחה, כי התגשמה נבואת גדולי ישראל כי המדינה הציונית סופה להיחרב.
רבינו02.12.19
27
בצורה הכללה צריך לעמוד לדין בגין הסתה, האם בשביל זה יסדו את מדינת ישראל שיבוא עולה מרוסיה ויסית נגד כל הצבור החרדי הסתה שלוחת רסן
צריכים לחוקק חוק שמי שמסית נגד ציבור שלם02.12.19
26
אייוט כניראה מתבלבל במושג בין ישראלי ויהודי... ברגע שהוא לא מבין שהעם היהודי קשור יותק ליהדותו מאשר לאדמתו כך לפחות הוכיחה ההיסטוריה של העם היהודי...אז אין לו מה לחפש בכלל בכנסת ישראל. לגבי תשלום מיסים זה סתם דמגוגיה של הדור האחרון...היום כולם ללא יוצא מן הכלל משלמים מיסים ורובם גם עובדים ומתפרסים ב
יהודי02.12.19
25
בבתי חולים, בחברות היי טק, במוסדות להשכלה גבוהה, בצבא ובכל תחום במשק הנוכחות של הרוסים בולטת מאוד, מה שבלתי אפשרי לומר על החרדים. פתחו כוללים וישיבות לרוסים שמתוקצבים על ידי המדינה ולא שמענו על כך? מוזר....
הא באמת?01.12.19
ברור שהם בולטים בכל תחום! הם עומדים בשער כמאבטחים [שהיו ברוסיה רופאים/פרופסורים/הנדאים וכו'] בכל מקום שאת הולך, אתה מוצא מאבטח רוסי.
פריד02.12.19
חרש שוטה וקטן פגיעתן רעה.... כנראה גם עיוור שהוא שוטה (ושותה...)
מהנדס חרדי02.12.19
24
האמת היא שיש המון עולים מברה"מ שעלו בגיל חמישים ומעלה, ועכשיו מבקשים פנסיות מוגדלות, בעוד שרב השנים שעבדו ושילמו מיסים היו בכלל ברוסיה! למה שהם יקבלו יותר מאנשים שחיו פה כל השנים ושילמו מיסים? ולמה בכלל הגענו לשיח הזה? בגלל ליברמן הטיפש שיודע רק לקשקש להסית ולפלג ולא עושה כלום! 20 שנה בפוליטיקה ואין
אני01.12.19
23
צריך להגיד את האמת אחת ולתמיד
אלי01.12.19
22
רק שכחתם את ההנחות בארנונה ואת הקצבאות שרצים.
ארז03.12.19
21
ישי היקר! אני לא מבין את הרגישות היתרה שלך להסתה כנגד הציבור החרדי, בכל ראיון שאתה מקיים עם איש ציבור אתה מבקש ממנו לגנות את ההסתה של ליברמן ולפיד ושות', הציבור החרדי אינו חלש ומפוחד כל כך, הוא לא נבהל מכל מילה שאומרים עליו, עזוב את ליברמן. כלב שנובח לא נושך.
ישראל01.12.19
20
מבלי להתווכח על הנתונים, השאלה היא האם אנחנו זקוקים למלחמה עם כל עולי בריה"מ? יש לנו בעיה רק עם ליברמן המסית ומצביעיו המוסתים.
יוסי01.12.19
19
שנאת אחים מה שבטוח שליברמן מוביל אותנו למלחמת אחים של ממש
מני01.12.19
18
לא הבנתי למה הרוסים לא משלמים מיסים. מנקי בתים, מלמדי נגינה, מהנדסים, בעלי איטליז ומעדניות, רוקחים, רופאים ומנתחים, ועוד. אז למה לא משלמים מיסים??? באמת שרוצה להבין
דוד01.12.19
תבוא לכל מקום חרדי ותראה שעובדים לא פחות רק שהרוסים המבוגרים לא שילמו בארץ מיסים ורוצים קצבת זקנה
ני02.12.19
הסבר פשוט לדברי דרעי - הרוסים שאיווט דורש עבורם פנסיה, הם אלו שעבדו רוב חייהם או שתו וודקה, אבל ברוסיה, ואז הואילו בטובם אותם עולים (שמשוער חציים גויים) לעלות לארץ בגיל פרישה או קרוב לפרישה, ואחרי שקיבלו על חשבוננו דירה, וסל קליטה מלא מהמדינה, הם דורשים באמצעות איווט פנסיות למרות שכל תרומתם למדינת י
יוסי01.12.19
הזקנים הרוסים וודאי לא שילמו מיסים.מנקה רצפות לא משלם מיסים. רופאים כן . לדעתי 40% לא משלמים מיסים.
אלי01.12.19
גם אני שואל אותה שאלה. גם כאשר אמרו דרעי לא הבנתי אותו. אם יש לו הוכחות שהרוסים השקרנים לא משלמים מיסים ביחס לשאר העם, שיפרסם אותם. אך אם לא, אז אנחנו גם סתם זורקים האשמות בלי לתת עובדות לבסס אותם.
חסיד שפוי02.12.19
בשביל לקבל פנסיה צריך לעבוד במשך חמשים שנה הם הגיעו לפה בגיל חמישים שישים לא צברו פנסיה והמדינה משלמתלהם כאילו הם עבדו פה חמשים שנה
חיים01.12.19
אני מתנדב להסביר לך: רבים מעולי חבר העמים לשעבר, עלו בגיל מבוגר בחוסר כל. שנות העבודה המועטות בארץ לא הספיקו כדי לצבור פנסיה לגיל זיקנה, איווט ליברמן דרש שהמדינה תממן את הפנסיה שלהם מכספי משלם המסים.
ישראל01.12.19
17
באשר לתשלום מיסים יש לדייק : הטענה איננה על אי תשלום מיסי צריכה אלא על אי תשלום מס -הכנסה ובקטע הזה בלי לעשות הכללה הדבר נכון. באשר לעולים אותם הקשישים שלא צברו פנסיה יש לעזור כשם שיש לעזור ליתר הקשישים .ישי. אתה רוצה לשלוח קשישים לעבודה ? הם כבר מספיק עבדו בימי חייהם.
משה05.12.19
16
ליברמן ממש לא בסדר עם ההתקפות עלינו, אבל בכתבה גם יש קצת התנשאות וגזענות...
צבי01.12.19
לכתבה הזאת יש מטרה ברורה, שלא אעלה אותה על הכתב. נראה לי שהמטרה הושגה.
רם ומתנשא05.12.19
15
יופי, סופסוף מכסחים אותו. מספיק שתקנו לכלב הזה. הגיע הזמן לעשות לזה סוף!!! עולה שהגיע מרוסיה והקשר שלו כאן לארץ מוטל בספק, מישהו שציבור הבוחרים שלו רובם ככולם גויים, עושה כאן כבתוך שלו ומהתל במדינה שלימה, ומחזיק אותה כבת ערובה לגחמותיו המטורפות. מספיק!!!! צריך לגלגל אותו מכל המדרגות!!!
ריאלי01.12.19
14
מי צריך ליבה בשביל להבין טיפש כזה
יוסי01.12.19
13
הם צריכים להבין תתקפו תחתפו .אל תעשו את הדוקטורט שלכם בישראליות על חשבון החרדים והערבים. לא חסר לכם דרק. יתענו כנגדכם שאתם חיים פה בגללאיזה סבא יהודי או ספק ופרשנות של בית המשפט בחוק השבות . כמובן שבסופו של דבר אתם אזרחים ישראלים לכל דבר אלה כללי המשחק יש כמה פרשניות אבל בית המשפט החליט ובנוסף הרבה
נגד מלחמת אחים03.12.19
12
לדוד מתגובה 4, אתה מניח חלק שעובדים. ישנם גם רבים רבים נוספים שאינם עובדים אם מפני שכבר הגיעו לגיל פרישה, ואם מפני שלא התאקלמו כאן במדינה. גם אלו שעובדים זכאים להטבות מס מעצם היותם עולים חדשים, כך שאם נחשבן את סך המסים שמגיעים מהמצביעים של איווט, זה בהחלט פחות מהמסים של החרדים.
איש יהודי01.12.19
11
במוסדות של ש"ס לומדים לימודי ליב"ה
ספרדי01.12.19
10
רבותי מי שלא מבחין בין יהודי לגוי אז כדאי שיעשה את חשבון הנפש שלו מי שהוא יהודי יחיה במדינת היהודים ומי שהינו גוי אז גם אם יש לו עשרה תארים שיחיה בארץ מוצאו ומי שהינו יהודי זכאי לחיות כאן בלי כל קשר להשכלתו ואותם כותבים למיניהם שמקשרים בין אדם והשכלתו לזכות לחיות בארץ הם פשוט ממש אומרים. במילים פשוט
נ03.12.19
9
מי רוצה להרים את הכפפה, להגיש ייצוגית נגד ליברמן?
סרגיי01.12.19
מוכן להצטרף!
יוסי02.12.19
8
הציבור הרוסי משלם מיסים ותורם למדינה. נפלת בפח ההסתה.
אסף01.12.19
7
ישי כהן יא תותח טוב שיש גם אנשים כמוך שיודעים להגיב ולהגיב טוב !!
שרית03.12.19
6
גם אריה דרעי יודע שהרוסים משלמים מיסים. אבל ליברמן השקרן מספר סיפורים על החרדים שלא משלמים מיסים. אומר דרעי לעצמו אם השיח הוא בשקרים אז למה לי אסור???
איש01.12.19
אכן היגיון בריא, מוסרי ואפילו תורני. אם הוא משקר אז גם אני אשקר.
תורה05.12.19
5
הרוסים עובדים ומשלמים מיסים
א02.12.19
4
מבלי להתווכח על הנתונים, השאלה היא האם אנחנו זקוקים למלחמה עם כל עולי בריה"מ? יש לנו בעיה רק עם ליברמן המסית ומצביעיו המוסתים.
יוסי01.12.19
3
כל הכבוד
יישר כח לדרעי01.12.19
2
יש לך פרצוף של כלב דוברמן ממש מלחיץ
עדן02.12.19
1
בשביל הרב אריה דרעי כל האשכנזים הם לא יהודים.
מכלוף02.12.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24